abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:27:23 #151
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_49267932
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:59 schreef Re het volgende:
dat heten de prodromen van een migraine aanval, licht in het hoofd, tinteling in de armen etc...

meeste mensen kunnen inderdaad 2-3 dagen van tevoren al aangeven dat ze een migraine aanval zullen krijgen...
Worden dit soort effecten veroorzaakt door een vernauwing van de vaten (in het hersenvlies?) alvorens ze zich verwijden?
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:33:35 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49268230
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:27 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Worden dit soort effecten veroorzaakt door een vernauwing van de vaten (in het hersenvlies?) alvorens ze zich verwijden?
dat zou kunnen alhoewel dat eigenlijk bij de daadwerkelijke aanval hoort maar idd voor een aanval vernauwen de bloedvaten eerst en tijdens de aanval verwijden ze
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:34:35 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49268269
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:25 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Ja maar wat ik bedoelde was dat het misschien mogelijk zou kunnen zijn dat je de migraine sneller weer terugkrijgt als je een aanval af hebt gewend met een triptaan. Dus dat een nieuwe aanval sneller opzet als je de vorige niet laat "uitrazen". Volgens de dokter is dit over het algemeen niet waar maar ik heb dus wel eens gehoord dat dit voor sommige mensen wel geldt.
ik heb er iig ok nog nooit over gehoord
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:50:35 #154
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_49268961
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:34 schreef Re het volgende:

[..]

ik heb er iig ok nog nooit over gehoord
Noortje Russel vertelde erover in "Het Elfde Uur". Ze heeft ook een boek geschreven, zie http://www.hoofdpijnpatienten.nl/ en dan rechts bij boekbesprekingen.

Oh, de uitzending is nog online te bekijken: http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=7868727
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
pi_49350883
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:33 schreef Re het volgende:

[..]

dat zou kunnen alhoewel dat eigenlijk bij de daadwerkelijke aanval hoort maar idd voor een aanval vernauwen de bloedvaten eerst en tijdens de aanval verwijden ze
Klopt er was een tijdje geleden een programma over migraine op belgie 1 en daar werd alles uitgelegd hoe het precies in zijn werk gaat en dat de hersenen van een persoon die migraine heeft anders zijn dat van een persoon die dat niet heeft.. Het was erg boeiend.. wie heeft het nog meer gezien?
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
  maandag 14 mei 2007 @ 11:19:33 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49356633
quote:
Op maandag 14 mei 2007 01:08 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Klopt er was een tijdje geleden een programma over migraine op belgie 1 en daar werd alles uitgelegd hoe het precies in zijn werk gaat en dat de hersenen van een persoon die migraine heeft anders zijn dat van een persoon die dat niet heeft.. Het was erg boeiend.. wie heeft het nog meer gezien?
Laat me raden, dat was met Prof Schoenen (en waarschijnlijk Prof Ferrari)
  maandag 14 mei 2007 @ 11:22:03 #157
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_49356712
Van die Ferrari heb ik een boek, heb ik veel aangehad toen ik aangezichtspijn had.
Schumacher en ferrari inderdaad,
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_49484988
Echt aura's zie ik niet, maar wel blauw/paarse flitsen/vlekken. Komt iemand dit bekend voor?
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:20:49 #159
139677 Curiosity
pi_49485387
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:08 schreef Smirnov het volgende:
Echt aura's zie ik niet, maar wel blauw/paarse flitsen/vlekken. Komt iemand dit bekend voor?
Dat valt ook onder een aura, het is een verzamelnaam voor allerlei verschijnselen.
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:18:02 #160
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49487096
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:22 schreef Curiosity het volgende:
Van die Ferrari heb ik een boek, heb ik veel aangehad toen ik aangezichtspijn had.
Schumacher en ferrari inderdaad,
Met Ferrari heb ik nog een tijdje samengewerkt apart mannetje

en inderdaad alle visuele verschijnselen vallen onder de verzamelnaam aura
pi_49629725
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:19 schreef Re het volgende:

[..]

Laat me raden, dat was met Prof Schoenen (en waarschijnlijk Prof Ferrari)
Kan ik me helaas niet meer herinneren
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
pi_50330619
Nou ik dacht dat ik van mijn migraines af was, dus niet. Sinds een jaar geen auras meer gezien, maar tijdens het leren vandaag had ik er opeens last van. Normaal krijg ik na de aura niet echt hoofdpijn maar deze keer wel.

Heb morgen ook tentamen. Hopelijk is het snel voorbij.
  maandag 11 juni 2007 @ 14:27:28 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_50331505
van het weekend een vreemde aanval gehad... Het begon in de middag als een normale migraine-aanval aan 1 kant (helaas geen medicijnen bij me...), maar met rustig aan doen kon ik het redelijk onder controle houden. Op een gegeven moment was het bijna weg, maar toen kwam het weer terug. Alleen niet aan 1 kant maar over heel mn hoofd... Het voelde nog steeds als een redelijk zware migraine, alleen de symptomen waren er niet naar

Immigran werkte gelukkig wel
The line is a dot to you!
  maandag 11 juni 2007 @ 14:49:26 #164
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50332318
Als de imigran werkte was het migraine
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 11 juni 2007 @ 15:10:03 #165
34586 kepler
No bounce, no play
pi_50332976
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:49 schreef tonja het volgende:
Als de imigran werkte was het migraine
ja, dat had ik idd ook al bedacht. Vond het alleen heel vreemd dat het aan beide kanten zat, dat heb ik nog nooit gehad

Immigran werkt idd wel prima, in ieder geval zo dat ik kon gaan slapen
  maandag 11 juni 2007 @ 17:14:21 #166
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50337871
Ik heb weleens meerdere aanvallen achter elkaar, eerst aan de ene kant, en dan de andere.
  maandag 11 juni 2007 @ 17:21:56 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50338139
De eerste CGRP antagonist is trouwens onderweg, deze werkt compleet anders dan de triptanen in dat ze niet vasoconstrictie geven maar direct de veroorzaker van de pijn trachten te blokeren

bron
  maandag 11 juni 2007 @ 23:19:09 #168
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_50355154
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:21 schreef Re het volgende:
De eerste CGRP antagonist is trouwens onderweg, deze werkt compleet anders dan de triptanen in dat ze niet vasoconstrictie geven maar direct de veroorzaker van de pijn trachten te blokeren

bron
Interessant! Maar wat is nu de oorzaak van de pijn? Het verwijden van de vaten op zich? Triptanen gaan dus de verwijding tegen terwijl dit nieuwe medicijn de pijn die daardoor veroorzaakt wordt tegenhoudt? Triptanen werken dus eigenlijk dichter bij de bron van de pijn of zie ik dit verkeerd?
quote:
MK-0974 is an antagonist of the receptor for CGRP, a primary neuropeptide involved in the pathophysiology of migraine. CGRP and its receptors are found in areas of the central and peripheral nervous system that are important for the transmission of migraine pain. During migraine attacks, CGRP activates these receptors and facilitates the transmission of pain impulses. MK-0974 blocks the binding of CGRP to receptors within these areas and thereby is believed to inhibit the transmission of pain signals that lead to migraine headaches.
  maandag 11 juni 2007 @ 23:28:30 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50355689
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:19 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Interessant! Maar wat is nu de oorzaak van de pijn? Het verwijden van de vaten op zich? Triptanen gaan dus de verwijding tegen terwijl dit nieuwe medicijn de pijn die daardoor veroorzaakt wordt tegenhoudt? Triptanen werken dus eigenlijk dichter bij de bron van de pijn of zie ik dit verkeerd?
[..]
Bij migraine wordt gedacht dat het wordt geinitieerd door een soort overshoot reactie om een normale response als een bloedvat zich samenknijpt (door o.a. serotonine, in een normale situatie hersteld het evenwicht zich weer, maar bij migraine triggert dit een extreme vasodilatatie). Hierbij komen neuropeptiden vrij uit de cellen in de bloedvaten die de weefsels intrekken. Het vrij komen van neuropeptiden geeft verschillende reacties, een inflamatie reactie (en daarmee het activeren van pijn receptoren via de trigeminus) aan de ene kant en het instand houden van vasodilatatie aan de andere kant. Een van die neuropeptiden is CGRP, dus door een antagonist (een blokker) voor die receptor te geven kan het bloedvat weer zin normale omvang krijgen en ook dus mindere neuropeptiden lekken. Dus eigenlijk zit het dichter bij de bron (triptanen zorgen ervoor dat de bloedvaten samenknijpen).

zo ongeveer dan
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:48:30 #170
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_50373242
Mijn migraine-aanvallen beginnen nu terug te komen, heb ze 2 jaar niet meer gehad. Bij mij gingen ze altijd wel weg door rust en de laatste 2 keer kreeg ik ze 's avonds voor het slapen. Dus de volgende ochtend was het weer een beetje weg (dan wel de ganze tag chagrijnig en moe enzo).

Maar op de hoogtepunten begon het altijd op een specifieke plek, daarna vlekken voor m'n ogen, steeds heftig wordende hoofdpijn, misselijkheid, overgeven tot je leeg bent en dan slapen. En na een paar uur rust voelde ik me dan wel weer oké, maar ontzettend moe, chagrijnig en gevoelig voor licht en geluid enzo, voor nog wel een paar dagen.
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_50640988
Klopt het dat je met dit soort weer (drukkend, benauwd, warm) meer last van hoofdpijn/migraine hebt?
Dat heb ik eens ergens gelezen.

Welke medicatie gebruiken jullie?

[ Bericht 13% gewijzigd door Koningin op 20-06-2007 08:01:14 ]
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:14:45 #172
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50650570
Vooral weersveranderingen zijn bij mij een trigger. En vaak als het warm en benauwd is is er een weersverandering op komst. Ook onstuimig weer is niet goed voor me. Hoewel ik nu al 2 weken geen aanval heb gehad. Afkloppen....

Verder gebruik ik geen profylactische medicijnen. Bij een aanval gebruik ik Imigran, Primperan en soms Temazepam, dat laatste hangt af van het tijdstip waarop ik migraine krijg.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:09:48 #173
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_50857343
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:28 schreef Re het volgende:
Bij migraine wordt gedacht dat het wordt geinitieerd door een soort overshoot reactie om een normale response als een bloedvat zich samenknijpt (door o.a. serotonine, in een normale situatie hersteld het evenwicht zich weer, maar bij migraine triggert dit een extreme vasodilatatie). Hierbij komen neuropeptiden vrij uit de cellen in de bloedvaten die de weefsels intrekken. Het vrij komen van neuropeptiden geeft verschillende reacties, een inflamatie reactie (en daarmee het activeren van pijn receptoren via de trigeminus) aan de ene kant en het instand houden van vasodilatatie aan de andere kant. Een van die neuropeptiden is CGRP, dus door een antagonist (een blokker) voor die receptor te geven kan het bloedvat weer zin normale omvang krijgen en ook dus mindere neuropeptiden lekken. Dus eigenlijk zit het dichter bij de bron (triptanen zorgen ervoor dat de bloedvaten samenknijpen).
zo ongeveer dan
Interessant verhaal! Maar je zegt: "wordt gedacht", dus dit mechanisme is dus niet zeker? Wat weet men zeker?

Hoe verdwijnt migraine normaal op natuurlijke wijze? Wat mij opvalt is dat ik in de loop der tijd steeds langere aanvallen heb gekregen. Ik vraag me echt af wat zoiets zou kunnen veroorzaken.
Ook heb ik idee dat ik sinds ik bepaalde zaken niet meer eet (bijv. chocolade) ik minder vaak migraine heb maar wel langere aanvallen.
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 07:56 schreef Koningin het volgende:
Klopt het dat je met dit soort weer (drukkend, benauwd, warm) meer last van hoofdpijn/migraine hebt?
Dat heb ik eens ergens gelezen.

Welke medicatie gebruiken jullie?
Ja dat klopt bij mij. Ik hoor later ook vaak van andere mensen met migraine dat ze op de bewuste dag ook voor pampus lagen. Ik heb echt een vreselijke hekel aan dat drukkende benauwde weer, gewoon omdat het niet lekker voelt en omdat het regelmatig tot migraine leidt.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:25:46 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50858014
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:09 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Interessant verhaal! Maar je zegt: "wordt gedacht", dus dit mechanisme is dus niet zeker? Wat weet men zeker?

Hoe verdwijnt migraine normaal op natuurlijke wijze? Wat mij opvalt is dat ik in de loop der tijd steeds langere aanvallen heb gekregen. Ik vraag me echt af wat zoiets zou kunnen veroorzaken.
Ook heb ik idee dat ik sinds ik bepaalde zaken niet meer eet (bijv. chocolade) ik minder vaak migraine heb maar wel langere aanvallen.
[..]

Ja dat klopt bij mij. Ik hoor later ook vaak van andere mensen met migraine dat ze op de bewuste dag ook voor pampus lagen. Ik heb echt een vreselijke hekel aan dat drukkende benauwde weer, gewoon omdat het niet lekker voelt en omdat het regelmatig tot migraine leidt.
ahh, het is nog niet allemaal 100% wetenschappelijk bewezen hoe migraine ontstaat en hoe het zich ontwikkeld, bijvoorbeeld het hele aura gebeuren en de golf van electrische lading die over de hersenen trekt is een fenomeen wat nog niet echt verklaard is. Migraine verdwijnt door het uitfaseren en normaliseren van de inflammation meen ik, zoals zo'n ontsteking normaal verdwijnt na 2-3 dagen (vandaar dat de meeste migraine aanvallen onbehandeld tussen de 24 en 72 uur duren gemiddeld). Langere aanvallen kunnen op verschillende manieren worden uitgelegd, of je trigger responses worden heftiger of je hebt een overlap van aanvallen, vooral bij het eerste kan ook nog spelen dat als je minder vaak migraine krijgt je juist op die momenten dat het wel gebeurd een additionele disbalans veroorzaakt.

En migraine wordt dus voornamelijk veroorzaakt door plotselinge veranderingen en dat kan op verschillende wijze gebeuren, er is idd een studie in Noorwegen gedaan (geloof ik) die de plotselinge luchtdruk veranderingen kon correleren aan migraine aanvallen, maar ook bijvoorbeeld stress naar ontspanning toe is vaak een trigger en inderdaad chocola is een trigger, maar ook bijvoorbeeld vetsjin of hoe heet dat glutamaat spul
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:26:24 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52484484
schopje

August 14, 2007 — New research suggests that women who have recent onset of migraine with visual aura have an almost 7-fold increased risk for ischemic stroke.

Results from the Stroke Prevention in Young Women Study found the risk for first-ever ischemic stroke was highest among women who reported new onset (within the past year) of probable migraine with visual aura (PMVA).

"Women with recent onset of probable migraine with visual symptoms (within the prior year) were almost 7 times more likely to have a stroke compared to women with no history of migraine," principal investigator Steven Kittner, MD, MPH, Baltimore Veterans Affairs Medical Center, said in a statement.

"Eight percent of stroke cases had onset of probable migraine with visual symptoms in the prior year compared to one percent of controls," he added.

However, Dr. Kittner pointed out that PMVA in the presence of behavioral risk factors including cigarette smoking and use of oral contraceptives (OCs) further increased the risk for stroke.

"Women who had probable migraine with visual symptoms who also smoked and used oral contraceptives had seven times the risk of stroke than women who had probable migraine with visual symptoms alone," Dr. Kittner said in a statement.

In addition, this same group of subjects had a 10-fold increased risk for stroke compared with women with no history of migraine, who did not smoke or use OCs.

The study was published online August 9 in Stroke.
  zondag 19 augustus 2007 @ 01:47:36 #176
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_52491869
Vrolijk nieuws
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_52495675
Leuk.
pi_52495900
Hmmm, ik rook en ik slik de pil .
Gelukkig maar dat ik migraine zonder aura's heb, dan geldt dit vast allemaal niet voor mij
pi_52495928
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 11:37 schreef MaLo het volgende:
Hmmm, ik rook en ik slik de pil .
Gelukkig maar dat ik migraine zonder aura's heb, dan geldt dit vast allemaal niet voor mij
Ik heb oculaire migraine (=bijna geen hoofdpijn, wél aura's) en slik de pil.
  Licht Ontvlambaar zondag 19 augustus 2007 @ 11:46:20 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52496040
Dit zijn dus van die nieuwtjes wat ik liever niet hoor...

Maar goed, ik bedacht me net dat ik sinds half april geen migraine meer heb gehad Terwijl ik in het half jaar daarvoor behoorlijk last heb gehad. Duidelijk stressgerelateerd hier...

ElisaB, ik ben nog bezig in het boek. Heel interessante materie
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52496382
Hmm.. ik heb wel aura's en slik de pil.....

gister in de bioscoop voelde ik weer een aanval opkomen. Snel imigran genomen en het heeft wel geholpen. Al ben ik nou wel moe en heb ik een kop vol watten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52730921
Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden weer een aanval gehad. Volgens mij is de vorige ongeveer een half jaar geleden, dus er zat gelukkig veel tijd tussen de aanvallen.

Gelukkig voel ik me nu weer beter. Ik ben alleen nog dood- en doodmoe. Hebben jullie dat ook, na een aanval, dat er de rest van de dag geen leven meer in je te krijgen is?

En morgen voel ik me weer topfit, dat weet ik nu al .
pi_52738383
Ik heb ook vaak migraine. Eerst een aura en geen gevoel meer in handen, voeten en lippen.
Daarna komt de hoofdpijn, maar ik probeer meestal voor die tijd al m'n bed bereikt te hebben.
Ik heb een tijdje gemiddeld één keer per week migraine gehad, soms twee keer. Ik gebruik nu wel dagelijks een medicijn dat m'n bloeddruk verlaagt tegen de migraine, maar vind ik wel vervelend. Door dat medicijn ben ik voor m'n gevoel eerder moe, minder alert en ook bij fysieke inspanningen ging m'n conditie achteruit, en krijg ik sneller migraine als ik toch nog door probeer te gaan.
Over het algemeen helpt het toch wel tegen migraine, terwijl ik eerst een medicijn had dat ik moest gebruiken vlak voor de aanval, maar ik voel de aanval niet opkomen en met de aura ben ik dan al te laat met innemen.
pi_52738446
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:31 schreef EastKaas het volgende:
Ik gebruik nu wel dagelijks een medicijn dat m'n bloeddruk verlaagt tegen de migraine, maar vind ik wel vervelend.
Waarom verlagen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:11:40 #185
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52739329
aaaaaaaaaaaaaaaaaaah pure hell.

Vanochtend om pakweg 04:15 naar de huisartsenpost gegaan met -wat voor mij NIET leek op - migraine. Janken, echt janken gewoon de dokter dacht dat het geen migraine was aangezien ik nooit eerder zulke hoofdpijn had gehad, niet meer normaal kon zien en laat staan mn evenwicht kon bewaren.

Na wat overleg moest ik naar de acute opvang alweer de neuroloog op me stond te wachten. CT scan gedaan en bloed geprikt. Ze dachten namelijk aan een geknapt bloedvat of een bloedprop. Maar gelukkig was het dat niet. Er was althans niks te zien op de CT scan. Om 05:30 was ik door alles geen gemikt waar ik door heen moest. Omdat de koppijn met de minuut erger werd moest ik er observatie in het ziekenhuis blijven.

Godzijdank kreeg ik van de neuroloog morfine. na dik een half u begon dat eindelijk aan te slaan en trokt heel langzaam mn koppijn weg. 10:30 was ik stabiel genoeg om naar huis te mogen

God wat een hel. Ik werd wakker zonder enige voortekenen. Alleen gisteren avond wel een aura gehad, maar stom genoeg geen waarde aangehecht omdat ik deze normaal in combinatie met pijn heb.

God, ik hoop dat ik dit NOOIT weer krijg. Vandaag de halve dag op bed gelegen wat te doezelen, slapen wou niet echt. Momenteel nog een licht kloppend gevoel en bij godsgratie van die vreselijke kop en nekpijn verlost.

Wat een nacht.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_52739906
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom verlagen?
Ik weet ook het fijne er niet van af, maar het schijnt dat veel mensen met migraine met aura een hartafwijking hebben. De 'foramen ovale' is dan niet helemaal afgesloten, zoals eigenlijk hoort. Ik weet niet of het medicijn daar op in gaat bij migraine, maar het medicijn kan ook gebruikt worden voor mensen met hartritmestoornissen en hoge bloeddruk, maar die moeten wel een grotere hoevelelheid innemen.

Maar nogmaals, ik weet niet of dit precies de reden is dat het werkt, bij mij werkt het in ieder geval wel.
pi_52739954
Wat verschrikkelijk Qwea

Ik kan me ook herinneren dat wij heel lang geleden, een keer de h.a. hebben laten komen voor iets wat leek op een hersenbloeding... en ja hoor 'gewoon' een hele erge aanval van migraine, dood- en doodeng en ik ging kapot van de hoofdpijn... pfff hoop dat jij dit ook nooit meer hoeft mee te maken.
Neem je wel de tijd en doe je de eerste paar dagen heel rustig aan
pi_52739958
Ik vroeg het me af (en je komt het inderdaad vaak tegen als oorzaak), maar migraine wordt vaak veroorzaakt door een plotselingen vaatverwijding (met ontstekingsreacties).

Imigran (vaak gebruikt middel om migraine te voorkomen/verlichten) mag bijvoorbeeld niet gebruikt worden door mensen met een hoge bloeddruk. Juist omdat dat het in de hand werkt.
pi_52740076
Huh, een hartafwijking en migraine? Re?

Ik ben al wel jáááren bekend met een soort 'overslag', soms ook met een mili-seconde duizeling een raar soort flauw gevoel, maar daarna 'doet' mijn hart weer normaal
Bld. druk is op zich goed, met soms wat uitschieters naar boven....

Die migraine van mij lijkt trouwens wel verleden tijd nu die overgang echt is ingezet en gestaag doorzet nu.. toch iets hormonaals gerelateerd terwijl daar nooit aanwijzingen voor waren.
Wat nog wel voorkomt zijn aanvallen van clusterhoofdpijnen
pi_52740214
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:46 schreef Bluezz het volgende:
Dit kan zeker.

Het is dan dat het schot in de hartboezems niet volledig dichtgroeit na de geboorte.(wat normaal wél gebeurt, zodat het bloed naar de longen kan)

Door een relatief kleine ingreep (catheter) kan dat verholpen worden.

Ik had vroeger een ruisje (maar of dat nog zo is, weet ik niet) en ik heb een zogenaamd sporthart. Of daar iets van oorzaak/gevolg ligt, weet ik niet.

Momenteel *afklopt* is het alweer een tijdje geleden dat ik een aanval had. Ik vond vanochtend wel mijn laatste Imigran-tablet in poedervorm in mijn portemonnee terug. (dan moet je hem ook maar niet tussen je kleingeld stoppen)
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:08:29 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52740610
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:46 schreef Bluezz het volgende:

Ik ben al wel jáááren bekend met een soort 'overslag', soms ook met een mili-seconde duizeling een raar soort flauw gevoel, maar daarna 'doet' mijn hart weer normaal
Bld. druk is op zich goed, met soms wat uitschieters naar boven....

Die migraine van mij lijkt trouwens wel verleden tijd nu die overgang echt is ingezet en gestaag doorzet nu.. toch iets hormonaals gerelateerd terwijl daar nooit aanwijzingen voor waren.
Wat nog wel voorkomt zijn aanvallen van clusterhoofdpijnen
in dit geval is ischemic stroke een hersen infarct.. (meen ik, ik zal morgen even nakijken of ik het juist heb geinterpreteerd in dit geval). Er zijn studies die aantonen dat een bepaald gebied in de hersenen erg gevoelig zijn voor micro infarctjes die onstaan na een aura. verder zou ik me niet al te veel zorgen erover maken, migraine met aura is een factor die mee kan spelen maar dat is niet gezegd dat dat ook zal gebeuren
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:16:13 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52740755
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik vroeg het me af (en je komt het inderdaad vaak tegen als oorzaak), maar migraine wordt vaak veroorzaakt door een plotselingen vaatverwijding (met ontstekingsreacties).

Imigran (vaak gebruikt middel om migraine te voorkomen/verlichten) mag bijvoorbeeld niet gebruikt worden door mensen met een hoge bloeddruk. Juist omdat dat het in de hand werkt.
imigran is inderdaad een vaatvernauwer en zorgt ervoor dat de boedvaten dus weer samenknijpen (via de 5-HT1B receptor) en idd helaas werken ze niet alleen op de hersenvaten maar ook op de bloedvaten... hoge bloeddruk op zich is geen contraindicatie, wel mensen met coronaire slagader zwaktes etc. (die vaak hoge bloedruk hebben)
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:19:48 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52740808
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom verlagen?
beta blokker (propanolol oid) wat ook als profilaxe in migraine wordt gebruikt.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:25:28 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52745867
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:40 schreef Bluezz het volgende:
Wat verschrikkelijk Qwea

Ik kan me ook herinneren dat wij heel lang geleden, een keer de h.a. hebben laten komen voor iets wat leek op een hersenbloeding... en ja hoor 'gewoon' een hele erge aanval van migraine, dood- en doodeng en ik ging kapot van de hoofdpijn... pfff hoop dat jij dit ook nooit meer hoeft mee te maken.
Neem je wel de tijd en doe je de eerste paar dagen heel rustig aan
Ik doe rustig aan. Gelukkig heeft de morfine het grootste gedeelte van de pijn weggenomen op dit moment. Enkel bukken en me te druk maken voldoet nog voor een flinke bonk.

Heb een afspraak gemaakt om 11:50 bij de H.A. Hier moet gewoon wat aan gedaan worden. Ben benieuwd wat de H.A eraan kán doen.
pi_52748214

Even een vraagje, misschien weten jullie het. Ik heb al sinds mijn 5e last van migraine-aanvallen en het laatste jaar was dat minder aan het worden (lees: nog zo'n 1 á 2 keer per maand) Nu ging ik laatst voor het eerst in mijn leven vliegen en op de dag dat ik geland was kreeg ik 's avonds een ongelovelijke migraine aanval. Hierdoor heb ik 3 uur op een bankje gelegen midden in Stockholm omdat ik het echt niet trok om verder te lopen. Na de nodige pijnstillers enz ben ik in mijn hotel aangekomen en heb ik zo'n 12 uur geslapen maar wat ik me afvraag is of je van vliegen eerder een migraine aanval krijgt door bijv. de druk?

Anyone??
pi_52748665
Jee wat heftig Qwea! Pff daar valt mijn aanval van gister bij in het niets...

Ik hoop voor je dat er een oorzaak danwel oplossing gevonden wordt voor jouw situatie!
  Redactie Frontpage dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:35:15 #197
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52748681
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit kan zeker.

Het is dan dat het schot in de hartboezems niet volledig dichtgroeit na de geboorte.(wat normaal wél gebeurt, zodat het bloed naar de longen kan)

Door een relatief kleine ingreep (catheter) kan dat verholpen worden.

Ik had vroeger een ruisje (maar of dat nog zo is, weet ik niet) en ik heb een zogenaamd sporthart. Of daar iets van oorzaak/gevolg ligt, weet ik niet.

Momenteel *afklopt* is het alweer een tijdje geleden dat ik een aanval had. Ik vond vanochtend wel mijn laatste Imigran-tablet in poedervorm in mijn portemonnee terug. (dan moet je hem ook maar niet tussen je kleingeld stoppen)
ik had vroeger een gaatje in m'n hart, kan dit betekenen dat ik daardoor migraine heb verder heb ik al vanaf het weekend hoofdpijn, maar het ergste is nu over gelukkig. alleen m'n spieren zijn nog steeds stijf (ik heb dus migraine/spanningshoofdpijn) en dat is best wel minder. heb al met tijgerbalsem gesmeerd, maar dat had niet zo heel veel effect geloof ik.

nou ja, gaat wel weer over uiteindelijk
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:44:09 #198
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52748934
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:34 schreef MaLo het volgende:
Jee wat heftig Qwea! Pff daar valt mijn aanval van gister bij in het niets...

Ik hoop voor je dat er een oorzaak danwel oplossing gevonden wordt voor jouw situatie!
Ik ook! Ik ga nu naar ome dokter, en als die geen oorzaak kan vinden, wil ik iig zware medicijnen (ik zat te denken aan alwieder imigran injecties ) om die kutpijn tegen te houden.

Ik post als ik terug ben wel ff
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:57:00 #199
139677 Curiosity
pi_52749338
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:15 schreef Trusten het volgende:

Even een vraagje, misschien weten jullie het. Ik heb al sinds mijn 5e last van migraine-aanvallen en het laatste jaar was dat minder aan het worden (lees: nog zo'n 1 á 2 keer per maand) Nu ging ik laatst voor het eerst in mijn leven vliegen en op de dag dat ik geland was kreeg ik 's avonds een ongelovelijke migraine aanval. Hierdoor heb ik 3 uur op een bankje gelegen midden in Stockholm omdat ik het echt niet trok om verder te lopen. Na de nodige pijnstillers enz ben ik in mijn hotel aangekomen en heb ik zo'n 12 uur geslapen maar wat ik me afvraag is of je van vliegen eerder een migraine aanval krijgt door bijv. de druk?

Anyone??
Triggers
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:19:12 #200
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52750041
nou ik heb smelt tabletten gekregen van maxalt oid.

ben benieuwd
pi_52750293
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:57 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Triggers
kan ik niet echt wat over vinden...het was ook maar 2 uur vliegen dus had geen jetlag ofzo...

dus miss heeft het geen verband?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:26:36 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52751432

MAXALT®

MAXALT® (stofnaam rizatriptan, MSD) is een migrainemiddel dat helpt tegen de pijn en de bijkomende symptomen tijdens de hoofdpijnfase. MAXALT behoort tot een klasse geneesmiddelen die de selectieve 5-HT 1b/1d-receptoragonisten worden genoemd. Het werkzame bestanddeel van MAXALT, rizatriptan, vermindert de verwijding van bloedvaten rondom de hersenen.
MAXALT is o.a. verkrijgbaar als smelttablet. De smelttablet kan zonder water worden gebruikt, omdat de tablet niet doorgeslikt hoeft te worden. De smelttablet lost snel op in het speeksel, dat u vervolgens doorslikt. Dit kan plezierig zijn voor patiënten die tijdens een migraineaanval misselijk zijn.

Die heb ik dus gekregen. Pfff, de na symptomen van zo'n aanval zijn ook best kut

Moe,chagarijnig,bonken, wazig zien en misselijk.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:18:59 #203
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52778649
uit pure wanhoop heb ik me naar een paragnost laten praten Volgens mn zus heeft zij haar ook van dr migraine afgeholpen.

Ik ben out of options. Eens zien wat ze om 14:30 te melden heeft
pi_52781326
pff, ik begin ook een beetje te vrezen voor migraine.
Anderhalve week geleden op vakantie een half uur oid een blinde (zwarte) vlek aan de rand van mijn blikveld links. Dacht dat het kwam door te weinig drinken en eten icm hitte, dus iets gegeten en gedronken, trok het redelijk weg. Daarna de hele avond schreeuwende hoofdpijn en ontzettend misselijk. Verder niets van gedacht, zal wel van vochtgebrek zijn.
Nou werd ik gisterochtend om half 6 wakker van de hoofdpijn, dat heeft zo'n uur of 3, 4 geduurd en werd steeds erger. Ik werd ook steeds misselijker en had een klein zwart puntje in het beeld van mijn rechteroog, dat met mijn oogrichting meebewoog.

Vandaag naar huis gegaan van werk met soms afwisselend, soms samengaande golven van pijn, druk op hoofd, vochtige/traanogen, wankel gevoel, hitteaanvallen met gevoel dat ik veel te veel kleren aan had.

Natuurlijk totaal onverantwoord om op basis hiervan zelf een diagnose te gaan stellen, het kan ook een vreemd griepje zijn, maar er zitten wel vervelend veel symptomen bij die je vindt als je over migraine leest
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:57:30 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52782962
Oke dit is eng. Ten eerste wil ik nadrukkelijk melden dat ik normaal NIET in paragnosten geloof.

Zojuist bij die vrouw weggekomen, en ik ben met stomheid geslagen. Ik weet de oorzaak van mn migraine Ze was me aan het masseren en opeens zegt ze "het beeld wat ik hierbij krijg is dat je op de basisschool met gym uit de ringen vol op de matten bent gevallen. Hierbij heb je flink je nek bezeerd, maar je bent er nooit mee naar de dokter geweest omdat er gedacht werdt aan een stijve nek"

Ik was serieus met stomheid geslagen, want idd ; groep 8 met apenkooi ben ik uit de ringen geflikkerd, vol op mn smoel en nek

Nu blijkt dus dat de aanhechtingsspier die aan de schedel zit een ontzettende scheur heeft gehad. Hier is litteken weefsel overheen gegroeid, en dit heeft alles (mn spieren en mn bloedvaten) strak getrokken. En daar komt dus de migraine vandaan.

Ze heeft me gemasseerd,wat rare dingen gedaan, ze was klaar ik knakte mn nek, en alle pijn die ik 2 u geleden nog had is weg De nekkpijn, de hoofdpijn en de zeurderig stekende schouderpijn

Ik moet het rustig aan doen, want ook moeheid en stress zorgen ervoor dat mijn spier zich weer strak gaat trekken, en dus weer de migraine kan opspelen. Het zou kunnen dat het nog een keer terug kwam, dan moest ik nog maar eens langskomen, maar ze dacht het niet.

pi_52786400
@ vanyel, dit lijkt er wel sterk op idd..

@ qwea is het een paragnost die ook een med. opl. heeft genoten?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:18:30 #207
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52786506
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:14 schreef Bluezz het volgende:
@ vanyel, dit lijkt er wel sterk op idd..

@ qwea is het een paragnost die ook een med. opl. heeft genoten?
Jup. Ze heeft eerst in het ziekenhuis gewerkt als verpleegkundige docent. En toen heeft ze gekozen om toch wat met haar gave te gaan doen.

Ik ben nog steeds verbaast
pi_52786816
Ik hoor ook regelmatig van mensen dat acupunctuur tegen migraine schijnt te helpen. Ik ben zelf ook absoluut niet van de alternatieve geneeswijzen, maar ook nu ik dit zo lees moet ik het toch maar eens proberen. Als het helpt zou het fantastisch zijn, en is iig een stuk gezonder dan elke dag een medicijn slikken.

Ik kan me geen dag meer herinneren wanneer ik met medicijn me echt fit voelde, ik kan uitslapen wat ik wil, maar dat vergroot alleen de kans op migraine. Ik kan ook vaak iets minder scherp zien, maar het ligt niet aan m'n lenzen of bril. Het is niet echt heel storend, maar toch.

Ik zal wel weer posten nadat ik m'n eerste acupunctuur-behandeling heb gehad.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:58:22 #209
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52787438
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:57 schreef Qwea het volgende:
Oke dit is eng. Ten eerste wil ik nadrukkelijk melden dat ik normaal NIET in paragnosten geloof.

Zojuist bij die vrouw weggekomen, en ik ben met stomheid geslagen. Ik weet de oorzaak van mn migraine Ze was me aan het masseren en opeens zegt ze "het beeld wat ik hierbij krijg is dat je op de basisschool met gym uit de ringen vol op de matten bent gevallen. Hierbij heb je flink je nek bezeerd, maar je bent er nooit mee naar de dokter geweest omdat er gedacht werdt aan een stijve nek"

Ik was serieus met stomheid geslagen, want idd ; groep 8 met apenkooi ben ik uit de ringen geflikkerd, vol op mn smoel en nek

Nu blijkt dus dat de aanhechtingsspier die aan de schedel zit een ontzettende scheur heeft gehad. Hier is litteken weefsel overheen gegroeid, en dit heeft alles (mn spieren en mn bloedvaten) strak getrokken. En daar komt dus de migraine vandaan.

Ze heeft me gemasseerd,wat rare dingen gedaan, ze was klaar ik knakte mn nek, en alle pijn die ik 2 u geleden nog had is weg De nekkpijn, de hoofdpijn en de zeurderig stekende schouderpijn

Ik moet het rustig aan doen, want ook moeheid en stress zorgen ervoor dat mijn spier zich weer strak gaat trekken, en dus weer de migraine kan opspelen. Het zou kunnen dat het nog een keer terug kwam, dan moest ik nog maar eens langskomen, maar ze dacht het niet.

ja wat moet ik daar op zeggen als fundamentalistische wetenschapper ... maar zoals omschreven klinkt het alsof je hoofdpijn etc niet door migraine komt maar dus een andere oorzaak heeft.
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2007 @ 11:56:13 #210
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52806552
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:58 schreef Re het volgende:

[..]

ja wat moet ik daar op zeggen als fundamentalistische wetenschapper ... maar zoals omschreven klinkt het alsof je hoofdpijn etc niet door migraine komt maar dus een andere oorzaak heeft.
nee de migraine komt door een ongelukje van vroeger hoofdpijn kan wel degelijk migraine zijn
With four other people
And aliens
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:12:19 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52807024
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:56 schreef Etcetera het volgende:

[..]

nee de migraine komt door een ongelukje van vroeger hoofdpijn kan wel degelijk migraine zijn
migraine is meer dan alleen hoofdpijn en is slechts een symptoom van een neurologische ziekte wat niet door trauma veroozaakt wordt.
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2007 @ 12:15:59 #212
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52807119
ik ben geen expert. Ik heb soms migraine, soms spanningshoofdpijn, soms beide en ik noem alles voor het gemak hoofdpijn ik ben dus niet echt degene die er iets over kan zeggen
With four other people
And aliens
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:22:07 #213
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52807310
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:15 schreef Etcetera het volgende:
ik ben geen expert. Ik heb soms migraine, soms spanningshoofdpijn, soms beide en ik noem alles voor het gemak hoofdpijn ik ben dus niet echt degene die er iets over kan zeggen
het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen

je moet aan de volgende cretria voldoen om de diagnose migraine te krijgen:

A Ten minste 5 aanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Duur hoofdpijnaanval 4-72 uur (onbehandeld, of niet succesvol behandeld).
C Hoofdpijn voldoet aan 2 of meer van de volgende karakteristieken:
• 1 éénzijdig;
• 2 kloppend, pulserend, bonzend;
• 3 matig tot ernstig (verhindert dagelijkse activiteiten);
• 4 toename bij lichamelijke inspanning, zoals traplopen, of vermijden van lichamelijke activiteiten.
D Gedurende de hoofdpijn minstens één van de volgende symptomen:
• 1 misselijkheid en/of braken;
• 2 overgevoeligheid voor licht en geluid.
E Het wordt niet veroorzaakt door een andere aandoening.
pi_52807470
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:

[..]

het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen

Bij mijn zijn alle criteria van toepassing, echt allemaal.
Alleen E weet ik niet zeker. Het is bij mij vastgesteld toen ik 12 was (aan de hand dus van alle bovengenoemde sympotmen) maar toen is er verder niet onderzocht of het ook wat anders zou kunnen zijn.
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2007 @ 12:29:35 #215
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_52807519
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:

[..]

A Ten minste 5 aanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Duur hoofdpijnaanval 4-72 uur (onbehandeld, of niet succesvol behandeld).
C Hoofdpijn voldoet aan 2 of meer van de volgende karakteristieken:
• 1 éénzijdig;
• 2 kloppend, pulserend, bonzend;
• 3 matig tot ernstig (verhindert dagelijkse activiteiten);
• 4 toename bij lichamelijke inspanning, zoals traplopen, of vermijden van lichamelijke activiteiten.
D Gedurende de hoofdpijn minstens één van de volgende symptomen:
• 1 misselijkheid en/of braken;
• 2 overgevoeligheid voor licht en geluid.
checklist
A: check
B: check
C 1: check
C 2: check
C 3: ik ben té eigenwijs
C 4: check

D 1: gelukkig zelden
D 2: check
E: geen idee of ik dat kan checken
With four other people
And aliens
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:31:59 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52807587
criterium E moet natuurlijk onderzocht worden door neurologisch onderzoek.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:33:08 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52807619
Migraine met aura:

A Minstens 2 migraineaanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Aura bevat ten minste 1 van onderstaande criteria, zonder spierzwakte:
• 1 volledig reversibele visuele symptomen (zoals flikkeringen, vlekken of lijnen en/of verlies van visus);
• 2 volledig omkeerbare sensore symptomen (zoals prikkelingen en/of sensibiliteitsstoornissen);
• 3 volledig omkeerbare spraakstoornis.
C Ten minste 2 van de volgende karakteristieken:
• 1 Er zijn dubbelzijdige visuele symptomen en/of enkelzijdige sensore symptomen.
• 2 Ten minste 1 aurasymptoom ontwikkelt zich geleidelijk over =5 minuten en/of verschillende aurasymptomen volgen elkaar op in =5 minuten.
• 3 Elk aurasymptoom duurt =5 minuten en <60 minuten.
D Hoofdpijn voldoet aan de criteria B-D van migraine zonder aura. Deze hoofdpijn begint tijdens de aura, of volgt op de aura binnen 60 minuten.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:36:51 #218
34586 kepler
No bounce, no play
pi_52807718
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:31 schreef Re het volgende:
criterium E moet natuurlijk onderzocht worden door neurologisch onderzoek.
bij mij dacht de dokter vroeger dat het ook aan mijn nek lag. Er zijn zelfs (volgens mij rontgen)foto's van mijn nek gemaakt, maar er is niks gevonden toen. De dokter deed zelf ook aan kraken (dat is echt scary trouwens ), en dat hielp wel een beetje.

Verder kan ik de checklist ook helemaal afstrepen, alhoewel het de laatste jaren wel stukken minder is geworden. Ik merk trouwens dat ik ook heel gevoelig ben voor geur, vlak voor en vlak na mijn aanval
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:40:29 #219
34586 kepler
No bounce, no play
pi_52807790
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:32 schreef EastKaas het volgende:
Ik hoor ook regelmatig van mensen dat acupunctuur tegen migraine schijnt te helpen. Ik ben zelf ook absoluut niet van de alternatieve geneeswijzen, maar ook nu ik dit zo lees moet ik het toch maar eens proberen. Als het helpt zou het fantastisch zijn, en is iig een stuk gezonder dan elke dag een medicijn slikken.

Ik kan me geen dag meer herinneren wanneer ik met medicijn me echt fit voelde, ik kan uitslapen wat ik wil, maar dat vergroot alleen de kans op migraine. Ik kan ook vaak iets minder scherp zien, maar het ligt niet aan m'n lenzen of bril. Het is niet echt heel storend, maar toch.

Ik zal wel weer posten nadat ik m'n eerste acupunctuur-behandeling heb gehad.
ik heb ook acupunctuur gedaan, en mijn god zeg wat was dat pijnlijk

Maar het hielp wel uiteindelijk Ook een keer tijdens een aanval daar heen gereden (geen pretje ), maar de acupunctuur hielp toen wel. Zelfs tegen de misselijkheid

Normaal zeggen ze dat het geen pijn doet, maar daar was mijn acupuncturist het dus niet helemaal mee eens. Als het pijn doet dan doet hij het goed, dat was een beetje zijn idee. Naalden in mn wenkbrauwen, op de knobbels op mn nek/achterhoofd, in mn nek zelf, in mn schouders... Maar het was uiteindelijk wel de moeite, stukken minder geworden na die behandelingen
pi_52815101
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:33 schreef Re het volgende:
Migraine met aura:

• 1 Er zijn dubbelzijdige visuele symptomen en/of enkelzijdige sensore symptomen.
Bedoel je dit echt? De visuele symptomen moeten dubbelzijdig zijn en de sensore symptomen enkelzijdig?
Ik ben pas bij twee keer in totaal (binnen 2 weken, dat dan weer wel), maar ik had het heus andersom. Vond mijn liefje (daarnaast ook arts in haar vrije tijd;)) heel passend en logisch en lijkt mij ook niet zo vreemd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_52815219
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:33 schreef Re het volgende:
Migraine met aura:

A Minstens 2 migraineaanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Aura bevat ten minste 1 van onderstaande criteria, zonder spierzwakte:
• 1 volledig reversibele visuele symptomen (zoals flikkeringen, vlekken of lijnen en/of verlies van visus);
• 2 volledig omkeerbare sensore symptomen (zoals prikkelingen en/of sensibiliteitsstoornissen);
• 3 volledig omkeerbare spraakstoornis.
• 2 Ten minste 1 aurasymptoom ontwikkelt zich geleidelijk over =5 minuten en/of verschillende aurasymptomen volgen elkaar op in =5 minuten.
• 3 Elk aurasymptoom duurt =5 minuten en <60 minuten.
D Hoofdpijn voldoet aan de criteria B-D van migraine zonder aura. Deze hoofdpijn begint tijdens de aura, of volgt op de aura binnen 60 minuten. de tweede
Tja....
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:27:41 #222
139677 Curiosity
pi_52815595
Verleden week was het weer goed raak, donderdag bijna heel de dag in bed gelegen, daarna ging het weer, maar de volgende dag was het weer net zo hard terug.
Vandaag is het weer bingo, nu alleen nog een erg schele hoofdpijn.
Zo heb ik het maanden niet en nu al weer 3 keer in 2 weken.

De laatste tijd valt me ook op dat ik de dagen ervoor echt onwijs zit te geeuwen, schijnt ook een waarschuwing te zijn.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:27:46 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52815599
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Bedoel je dit echt? De visuele symptomen moeten dubbelzijdig zijn en de sensore symptomen enkelzijdig?
Ik ben pas bij twee keer in totaal (binnen 2 weken, dat dan weer wel), maar ik had het heus andersom. Vond mijn liefje (daarnaast ook arts in haar vrije tijd;)) heel passend en logisch en lijkt mij ook niet zo vreemd.
Ik heb die criteria niet opgezet hoor ... het is natuurlijk een soort consensus van experts in het veld.
pi_52815712
De vraag was dan ook meer of je het niet toevallig verkeerdom had overgetikt, maar niet dus begrijp ik.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:35:18 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52815760
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:27 schreef Curiosity het volgende:
Verleden week was het weer goed raak, donderdag bijna heel de dag in bed gelegen, daarna ging het weer, maar de volgende dag was het weer net zo hard terug.
Vandaag is het weer bingo, nu alleen nog een erg schele hoofdpijn.
Zo heb ik het maanden niet en nu al weer 3 keer in 2 weken.

De laatste tijd valt me ook op dat ik de dagen ervoor echt onwijs zit te geeuwen, schijnt ook een waarschuwing te zijn.
ja een zogenaamde prodroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')