Laten we het vragen aan Maurice de Hond. Wie heeft 't gedaan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:14 schreef Andiyan het volgende:
Ik zag vandaag toevallig de voorpagina van de Party.
Dorine stond er paginagroot op, en er stond met koeienletters:
VERDWIJNING MAN DORINE GROOT MYSTERIE
Of in ieder geval iets in die trant. Omdat ik uiteraard zulke bladen niet koop, maar ik toch wel nieuwsgierig ben vraag ik me af of iemand hier daar meer van weet?![]()
Oeh, juicyquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:14 schreef Andiyan het volgende:
Ik zag vandaag toevallig de voorpagina van de Party.
Dorine stond er paginagroot op, en er stond met koeienletters:
VERDWIJNING MAN DORINE GROOT MYSTERIE
Of in ieder geval iets in die trant. Omdat ik uiteraard zulke bladen niet koop, maar ik toch wel nieuwsgierig ben vraag ik me af of iemand hier daar meer van weet?![]()
Wáárom heeft ze dan de X-factor? Ik hoor dit meer mensen zeggen, maar een reden kunnen ze er nooit voor gevenquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:05 schreef creno het volgende:
Dorine is misschien niet de beste zangeres, maar ze heeft wel als een van de weinige de x-factor. Daar gaat het bij dit programma toch om ? Ze zoeken de persoon met de x-factor en niet iemand die fantastisch kan zingen. Henk-jan zei het nog toen Melanie afviel: Madonna, Robbie Williams, Michael Jackson zijn allemaal geen supergoeie zangers maar ze hebben wel dat ene, de x-factor.
Omdat het een oude troela is die schattig is binnen een programma als X Factor, maar niemand wilt dat zeggen en dus draaien ze er maar omheen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Als het niet om haar zang is, en ook niet om haar spetterende performance... wat dan wél? Een afwezige blik in haar ogen? Een janksmoel als ze staat te zingen?
Precies wat ik dacht, maar vredelievend als ik ben formuleerde ik het wat vriendelijker.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:17 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Omdat het een oude troela is die schattig is binnen een programma als X Factor, maar niemand wilt dat zeggen en dus draaien ze er maar omheen.
Bij Vader Abraham.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:04 schreef flugeltje het volgende:
whehe, maar ze heeft wel d'r platencontract al binnen
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. En nu maar hopen dat de Babette van Veen's van Nederland even zonder beltegoed zitten.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:59 schreef alwaysthebest het volgende:
Wat een drama met Dorine. Hopen dat de grijze haren deze keer niet genoeg zijn om door te gaan.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:56 schreef oYo het volgende:
Als ze in de USA Dorine zien zingen, snappen ze echt waarom we een Harry Potter als premier hebben.
Sinds wanneer is de USA een norm? Schijt aan de USA. En overigens liever Harry Potter als primier, dan een massamoordenaar, leugenaar en smerige kapitalist als president!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:56 schreef oYo het volgende:
Als ze in de USA Dorine zien zingen, snappen ze echt waarom we een Harry Potter als premier hebben.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:59 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de USA een norm? Schijt aan de USA. En overigens liever Harry Potter als primier, dan een massamoordenaar, leugenaar en smerige kapitalist als president!
En waarom?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:17 schreef grizegrijn het volgende:
Ik vind dat Dorine best door mag nog.
nee in deze fase niet meer. Ze kan heel aardig zingen, heeft tekstbegrip als geen ander, maar haar stijl is beperkt tot jazz, en als je dan een echt popnummer gaat zingen zak je door het ijs. Als ze een jazzplaat maakt ga ik hem op zkeer kopen, maar voor de X factor houdt het hier wel een beetje op wat mij betreftquote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:17 schreef grizegrijn het volgende:
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:17 schreef grizegrijn het volgende:
da's precies wat ik bedoel...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:24 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ik dacht twee weken terug: Nou Dorine gaat er nu uit... en nog zat ze erin..
Vorige week dacht ik: nahhh nu kan het niet langer, die gaat er nu echt uit! En nog redde ze het!
Dus ja, ik denk, hoe grappig ik haar ook vind, dat ze er deze week uit gaat... maar ja dat zeg ik dus al 2 weken.. en dan moet ze inderdaad gewoon lekker haar eigen ding gaan doen (en dat bedoel ik in de positieve zin van het woord)
en dát is nou tekstbegripquote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:42 schreef _Arual_ het volgende:
En toch. Wanneer Dorine zingt, houd ik even mijn mond dicht. Ze 'vertelt' de liedjes zo mooi, dwingt me op een of andere manier om naar haar te luisteren
Hier valt niet zoveel aan te snappen, het is gewoon een kwestie van smaak, of je je kan inleven in Dorine's stem.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:48 schreef buzzer het volgende:
[..]
en dát is nou tekstbegrip
ik ben blij dat er nog iemand is die het snapt
Mee eens!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:42 schreef _Arual_ het volgende:
En toch. Wanneer Dorine zingt, houd ik even mijn mond dicht. Ze 'vertelt' de liedjes zo mooi, dwingt me op een of andere manier om naar haar te luisteren - al kan ik natuurlijk niet ontkennen dat haar stem vergeleken met die van Sharon, Anja of Sanne maar mager is. Maar wanneer die zingen, klep ik er wel doorheen. Ik zou Dorine graag een chansonachtig iets horen zingen.
nee, dat heeft niets met smaak te maken. Iedereen die namelijk roept dat haar zang onder de maat was heeft namelijk gelijk, maar zij als geen ander weet wát ze zingt, en ze vertelt een verhaal...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hier valt niet zoveel aan te snappen, het is gewoon een kwestie van smaak, of je je kan inleven in Dorine's stem.
hier nog eenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb sowieso wel een bizarre muzieksmaak, vrees ik. Ben een beetje van de uitersten.
Leuke vergelijking. Maar niet iedere verteller weet iedereen te boeien, inderdaad ongeacht het verhaal. En zo is het ook met Dorine. Als zij optreedt is er helemaal niets wat mij boeit. Behalve dan het feit hoe zo'n slecht iemand er überhaupt kan staanquote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:53 schreef buzzer het volgende:
[..]
nee, dat heeft niets met smaak te maken. Iedereen die namelijk roept dat haar zang onder de maat was heeft namelijk gelijk, maar zij als geen ander weet wát ze zingt, en ze vertelt een verhaal...
Net als met het voordragen van gedichten: de ene kan het wel en de andere kan het niet... (en dat heeft geen reet te maken met het feit of het gedicht mooi is)
Ze klonk misschien niet vreselijk goed vandaag, maar ik vind haar een beetje.. 'betoverend' overkomen. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik vind dat ze wel de X-Factor heeft.quote:
Beetje als een oude heks, ja.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:48 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Ze klonk misschien niet vreselijk goed vandaag, maar ik vind haar een beetje.. 'betoverend' overkomen. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik vind dat ze wel de X-Factor heeft.
quote:Ze zoeken de persoon met de x-factor en niet iemand die fantastisch kan zingen. Henk-jan zei het nog toen Melanie afviel: Madonna, Robbie Williams, Michael Jackson zijn allemaal geen supergoeie zangers maar ze hebben wel dat ene, de x-factor.
Ben jij doof?quote:Op zondag 28 januari 2007 00:00 schreef Hapertje het volgende:
Ik vond het niet de beste performance van Dorine, maar vergeleken met Anja, Richy en Christian was het toch erg goed!
quote:Dorine
"Een liedje waar een speciale herinnering aan vastzit is 'Melle de Paris' van Jacqueline François. Toen ik in de brugklas van het Gymnasium in Hilversum zat, ongeveer in 1951/1952, kregen wij een nieuwe lerares Frans. Zij kwam de klas in met een pick-up en en draaide Franse chansons voor ons. Prachtig vond ik dat! Zo ging ik van een 4 naar een 7 op mijn rapport.
Onvergetelijke jurk
Op een bonte avond van de school zong ik 'Mademoiselle de Paris'. Dat zal ik nooit vergeten, want ik had geen idee of het iets zou zijn. Daar stond ik dan in een witte nylon jurk, die in het podiumlicht ineens roze kleurde. De toneelmeester draaide er namelijk een mooi roze lampje voor en zo ging er een 'oooh' door de zaal. Dat hoor ik nog steeds. Wat een feest was dat!"
Zal onderhand wel op de site van xfactor staan.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:04 schreef beautiful_world het volgende:
Heeft iemand haar optreden? Ik heb gister niet kunnen kijken.
Michael Jackson een goede zanger? HAHAHA. Die man kan niets meer. Zelfs Madonna zingt nu zuiverder dan hij ooit gedaan heeft!quote:Op zondag 28 januari 2007 02:07 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Hoe durf jij Michael Jackson geen goede zanger te noemen?
Ik heb Henk Jan trouwens nooit iets over MJ horen zeggen. Dat moet je er zelf bij verzonnen hebben.
![]()
- http://youtube.com/watch?v=OdXC4NPgqxY
- http://youtube.com/watch?v=Aph67PfHpS8
Ga je mond spoelen, gauw.![]()
*sorry, kon het niet laten als MJ-fan zijnde*
Ontopic: Dorine zong écht slecht vanavond. Haar uitspraak was belabberd, en soms klonk ze ontzettend vals.
Ze moet, anders heb ík een probleemquote:Op zondag 28 januari 2007 16:26 schreef Woelli het volgende:
[..]
Als ze vanavond niet in de sing-off zit, dan weet ik het ook niet meer![]()
Dat is de enige reden waarom ze niet in de sing-off moet komenquote:Op zondag 28 januari 2007 16:33 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ze moet, anders heb ík een probleem.
Vuige sadistquote:Op zondag 28 januari 2007 16:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is de enige reden waarom ze niet in de sing-off moet komen.
quote:Op zondag 28 januari 2007 16:35 schreef Silvieja het volgende:
Ze zong het liedje zo enorm goed. Met zoveel bezielige, overtuiging en breekbaarheid! Geweldig!
En van wie blaat jij dat na? Van Henk zekerquote:Op zondag 28 januari 2007 16:35 schreef Silvieja het volgende:
Ze zong het liedje zo enorm goed. Met zoveel bezielige, overtuiging en breekbaarheid! Geweldig!
Nee! Je hoorde het toch. De manier waarop ze het liedje inzette. WOW! Kippenvel. Geweldig. Dorine is de absolute ster van de hele Xfactor.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:32 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
En van wie blaat jij dat na? Van Henk zeker
Nou ja, gelukkig is dit soort gezever na vanavond ook afgelopenquote:Op zondag 28 januari 2007 17:36 schreef Silvieja het volgende:
[..]
Nee! Je hoorde het toch. De manier waarop ze het liedje inzette. WOW! Kippenvel. Geweldig. Dorine is de absolute ster van de hele Xfactor.
Ik hoop dat je een slechte kloon bent.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:36 schreef Silvieja het volgende:
[..]
Nee! Je hoorde het toch. De manier waarop ze het liedje inzette. WOW! Kippenvel. Geweldig. Dorine is de absolute ster van de hele Xfactor.
quote:Op zondag 28 januari 2007 17:36 schreef Silvieja het volgende:
[..]
Oh nee Hapertje, niet weer dit hè..quote:Op zondag 28 januari 2007 16:06 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Michael Jackson een goede zanger? HAHAHA. Die man kan niets meer. Zelfs Madonna zingt nu zuiverder dan hij ooit gedaan heeft!
quote:Op zondag 28 januari 2007 17:36 schreef Silvieja het volgende:
[..]
Dat kan ook niet anders, anders is er fundamenteel iets mis met Nederlandquote:Op zondag 28 januari 2007 19:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Vanavond voor het laatst hopelijk.
Het zou me echt tegenvallen als ze volgende week er nog in zit.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:28 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Dat kan ook niet anders, anders is er fundamenteel iets mis met Nederland.
Idd. Vanaf het moment dat Dorine op de TV zag dat er een talentenjacht was alquote:Op zondag 28 januari 2007 22:12 schreef charmed_angel het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EINDELIJK![]()
![]()
![]()
Het heeft veeeeeeeeeel te lang geduurd!
Idd, rare snuiterquote:Op zondag 28 januari 2007 22:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Opvallend, heel de zaal stond op, behalve haar geliefde coach Henk.
Henk is gewoon een eikelquote:Op zondag 28 januari 2007 22:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, dat was inderdaad erg opvallend en vooral ook erg merkwaardig.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Waarom zou dat een aanfluiting zijn? Goed, in het geval van Dorine versus Christian, is deze uitkomst logisch, maar waarom zou het an sich een aanfluiting zijn, wanneer een 67-jarige de show zou winnen? Sinds wanneer mogen alleen jonge mensen winnen? Denk eens na.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:49 schreef JetFreggel het volgende:
vind Christian beduidend beter dan Dorien!!
die Henk denkt ECHT dat ze kan winnen,
wil een 67 jarige X factor winnaar,
leuk gaat de hele wereld over
pfffffff jaaah als aanfluiting van het jaar!!
Het is natuurlijk een zwak argument om te zeggen dat ze moet winnen omdat het dan de hele wereld over zou gaan. Er moet ook nog talent aanwezig zijn en dat heeft Dorine veel te weinig. Het dondert verder niet hoe oud een winna(a)r(es) is, als het ook maar een terechte winst is. In dit geval zou het zeker niet terecht zijn.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:22 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom zou dat een aanfluiting zijn? Goed, in het geval van Dorine versus Christian, is deze uitkomst logisch, maar waarom zou het an sich een aanfluiting zijn, wanneer een 67-jarige de show zou winnen? Sinds wanneer mogen alleen jonge mensen winnen? Denk eens na.
Ja Henk's argumentatie was weer ouderwets matig. Bereid dan wat teksten voor, de avond tevoren. Nou is het beoordelen van een optreden sowieso subjectief per definitie. Maar hij moet er gewoon een paar dingen tussen gooien van "Ik kreeg echt kippevel" blala.. Dat kunnen we toch niet controleren maar het klinkt een stuk beter voor het publiek dan ditquote:Op zondag 28 januari 2007 22:25 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een zwak argument om te zeggen dat ze moet winnen omdat het dan de hele wereld over zou gaan. Er moet ook nog talent aanwezig zijn en dat heeft Dorine veel te weinig. Het dondert verder niet hoe oud een winna(a)r(es) is, als het ook maar een terechte winst is. In dit geval zou het zeker niet terecht zijn.
ok ik was niet volledig, een 67 jarige die niet kan zingen,quote:Op zondag 28 januari 2007 22:22 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom zou dat een aanfluiting zijn? Goed, in het geval van Dorine versus Christian, is deze uitkomst logisch, maar waarom zou het an sich een aanfluiting zijn, wanneer een 67-jarige de show zou winnen? Sinds wanneer mogen alleen jonge mensen winnen? Denk eens na.
Binnen haar genre zingt ze prima. Je zou kunnen zeggen dat haar stem minder veelzijdig is omdat ze niet elke stijl goed kan brengen, maar dat geldt voor iedereen die meedoet. En er zijn schoonheidsfoutjes maar ook daar heeft het hele rijtje last van. Veel artiesten sucken live enigszins, en wat je op de radio hoort is 10x ingezongen en geknipt en overgedubt en opgepoetst. Dorine heeft in ieder geval iets eigens, en genoeg om een plaat te maken.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:36 schreef JetFreggel het volgende:
[..]
ok ik was niet volledig, een 67 jarige die niet kan zingen,
gaat dus niet echt om de leeftijd,
maar Henk deed er zo verheven over zo van wow een 67 jarige wint X factor,
als ze goed zong had ze van mij mogen winnen
maar ze zingt niet goed!!
quote:Op zondag 28 januari 2007 22:45 schreef soylent het volgende:
Ze zingt niet alles naast de tonen, ze pakt bepaalde noten 'blue', alleen moet ze beter leren wanneer dat kan en wanneer dat niet kan.
En NU hou je op!quote:Op zondag 28 januari 2007 22:47 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
. In de normale wereld heet dat dus gewoon vals zingen. Want anderskan je dit bij iedereen die auditie doet wel zeggen als ze de tonen niet raken.
Ze komt uit Den Haag toch? Volgens mij woont ze hier vlakbijquote:Op zondag 28 januari 2007 22:44 schreef MissJ het volgende:
Respect voor Dorine dat ze zo ver is gekomen![]()
Het lijkt mij een geweldige vrouw.
vond haar in het begin best wel goed, maar vond haar wel steeds eentoniger worden en het klonk ook niet al te zuiver eigenlijk... Dusss vind het wel terecht dat ze er nu uit is.
stadsgenoot
Ja ze woont in Den Haag!quote:Op zondag 28 januari 2007 22:50 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ze komt uit Den Haag toch? Volgens mij woont ze hier vlakbij.
Het zit diep hequote:Op zondag 28 januari 2007 22:58 schreef Hapertje het volgende:
Dat Anja door ging vond ik echt een schande!!!!!!!!
Ze had een keer gezegd dat ze elke ochtend een duik neem in de zee, dus ze zal ergens bij de kust wonen.. Vogelwijk kan dus goed, da's hier vlakbij ook..quote:Op zondag 28 januari 2007 22:52 schreef MissJ het volgende:
[..]
Ja ze woont in Den Haag!
waar ongeveer denk jij dat ze woont dan..?
vind haar wel een type voor het Benoordenhout of Vogelwijk
Ja... ik vind Anja gewoon een arrogant kutwijf... sorry!quote:Op zondag 28 januari 2007 22:59 schreef BVO het volgende:
[..]
Het zit diep he.
Prepare for more, bitch.
Ik zou haar best als pleegoma willen, zeker als ze dichtbij woontquote:Op zondag 28 januari 2007 23:13 schreef Lynx666 het volgende:
Volgens mij is het een schat van een oma
quote:
Helemaal gelijk... maar Anja blijft een takketrol!quote:
dat dus, en een hele diepe buigingquote:Op zondag 28 januari 2007 23:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Terecht eruit, maar ik heb wel respect voor haar.
Nee. Ik gok dat er véél meer talent te vinden is in die groep dan Dorine. En veelzijdiger.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:25 schreef Andiyan het volgende:
Oh, en een vraagje.
Stel, er was een World Idol voor 60 +'ers. Zou Dorine dan een reëele kans hebben?
Ik geloof écht niet dat het ooit zover komtquote:Op maandag 29 januari 2007 20:31 schreef Delichris het volgende:
Ik ben benieuwd of ze daadwerkelijk nummers gaat opnemen met vader Abraham, het zou toch wat zijn.![]()
Nee, weet ik. Maar ik zei STEL.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:31 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Alsof er ook maar iemand op World Idol voor 60 +ers zit te wachten
Dat ontken ik ook niet. En sorry, ik ga niet naar dat soort filmpjes zoekenquote:Op maandag 29 januari 2007 21:24 schreef Andiyan het volgende:
[..]
Nee, weet ik. Maar ik zei STEL.![]()
En voor een 60+'er is Dorine wel uitzonderlijk goed. Post eens filmpjes met andere senioren met de X-factor?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |