abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45483380
Me dunkt, begin uw eigen zware kerk, alwaar op hele noten gezongen wordt, de regel gerespecteerd en het gedachtegoed gedragen.

Wie weet wordt het een doorslaand succes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45483643
Sigme, we zien dat hier veel mensen van allerlei politieke kleuren dezelfde klacht hebben. En als je alles bij het oude laat los je die klacht niet op. Ik herhaal het nog maar eens: alle meningen mogen van mij geuit worden, zolang je een ander maar de vrijheid geeft om zijn mening ook te uiten. Daar heeft een zware kerk niets mee te maken.
pi_45484158
Morsecode, het is maar zeer de vraag of je niet een ander beklagenswaardig forum krijgt als je scherp gaat modereren. Er zullen users verdwijnen. De vraag is de verdwijnenden precies die zijn die je weg wou hebben, of dat er juist daarvan een deel blijft hangen, en een deel van de verdwijners mensen waren die je liever had gehouden.

Voor fok is het in ieder geval niet erg geschikt: er zijn hier geen moderators met én de kwaliteit én de tijd om heel scherp op te letten, wat op zich niet onoverkomenlijk zou zijn als de regel dat er over bans niet gediscussieerd wordt er niet zou zijn.
En als er wel over gediscusieerd wordt en het is een forum van enig formaat zullen de meeste discussies over 'policy' gaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 20:23:16 #279
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45486163
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:25 schreef Speth het volgende:
nergens om hoor, maar zou het geen idee zijn om in het algemeen hier wat strenger te modereren? ik postte hier vroeger vrij veel, maar nu ik een tijdje elders heb vertoefd valt het me weer op hoeveel jullie hier eigenlijk toelaten wat betreft oliedomme links versus rechts discussies die nergens toe leiden en achterlijke trolls die roepen dat hitler links en stalin rechts was en dergelijke.

ik denk dat als jullie dat soort discussies gewoon sluiten en diegenen die er continue weer over beginnen er gewoon uitknikkeren het niveau hier een stuk hoger zou worden.
Goed punt. Moet net als duke bekennen dat ik me ook laat verleiden tot reageren op gezuig. Ik vrees voor dit subforum dat er eerst met een schone lei moet worden begonnen en er letterlijk een door SK ooit ingestelde regel/lijn moet worden ingesteld vanaf waar er hard moet worden opgetreden. Uiteraard dient de mod dat dan voor zowel linkse als rechtse users te doen. Nu lijkt het er veel op dat er een vaste colonne ten aanval gaat en moderators even de andere kant op kijken. Daar gaat het vaak al mank, waardoor andere users weer zodanig geirriteerd raken dat ze ook overgaan tot gebash en getroll. Verder moet je niet denken dat er snel een verandering zal komen, zoiets kost tijd en vergt een mentaliteitsverandering. Om te beginnen kan iedereen een steentje gaan bijdragen, in bannen geloof ik niet, dat werkt averechts en schijnbelonend voor de blijvers.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:24:16 #280
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45486197
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Goed punt. Moet net als duke bekennen dat ik me ook laat verleiden tot reageren op gezuig. Ik vrees voor dit subforum dat er eerst met een schone lei moet worden begonnen en er letterlijk een door SK ooit ingestelde regel/lijn moet worden ingesteld vanaf waar er hard moet worden opgetreden. Uiteraard dient de mod dat dan voor zowel linkse als rechtse users te doen. Nu lijkt het er veel op dat er een vaste colonne ten aanval gaat en moderators even de andere kant op kijken. Daar gaat het vaak al mank, waardoor andere users weer zodanig geirriteerd raken dat ze ook overgaan tot gebash en getroll. Verder moet je niet denken dat er snel een verandering zal komen, zoiets kost tijd en vergt een mentaliteitsverandering. Om te beginnen kan iedereen een steentje gaan bijdragen, in bannen geloof ik niet, dat werkt averechts en schijnbelonend voor de blijvers.
wat stel je voor? Een proeftijd ofzo ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45486201
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wollah?
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 20:24:47 #282
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45486224
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Done.
Dank, ik heb zelf nog maar even de quote in mijn post verwijderd.
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 20:25:44 #283
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45486274
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Voorstel:

Start naast het POL-subforum een subforum waar strengere regels worden gesteld. Dat betekent dat nog steeds alle meningen welkom zijn, maar dat wel enkele eenvoudige regels in acht moeten worden genomen als je daar wil meeposten. Die regels hebben dus niet zozeer betrekking op de inhoud als wel op de vorm en de omgangsvormen.

Als voorbeeld:
- Geen persoonlijke aanvallen
- Geen naamsverbasteringen
- Geen scheldpartijen
- Wat je als feit brengt, moet je onderbouwen
- Bronnen dienen altijd vermeld te worden. Naar bronnen op het web moet gelinkt worden
- Roddels en geruchten zijn uit den boze
- De wet van Godwin dient in acht te worden genomen
- Reductio ad Hitlerum, ad Stalinum, ad [vul maar aan] is uit den boze
- ...

Wie zich hier niet aan houdt krijgt één waarschuwing, daarna een korte schorsing, daarna een langere schorsing, en is uiteindelijk foetsie.
Dat laatste is er al en werkt niet en zorgt alleen maar voor klonen.
pi_45486378
Wat stel je voor wat we gaan doen met moslimtopics die nergens over gaan Aaah?

(Islamiseringstopic deel 4 miljard bijvoorbeeld?)
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 20:30:37 #285
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45486494
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:28 schreef Mutant01 het volgende:
Wat stel je voor wat we gaan doen met moslimtopics die nergens over gaan Aaah?

(Islamiseringstopic deel 4 miljard bijvoorbeeld?)
Moslimtopics gaan over moslims me dunkt. Het is een maatschappelijk en politiek thema waar je niet omheen kunt. Er moet de vrijheid zijn om daar over te discussieren. Je hoeft het niet ergens mee eens te zijn om de discussie erover toe te laten.
pi_45486567
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Moslimtopics gaan over moslims me dunkt. Het is een maatschappelijk en politiek thema waar je niet omheen kunt. Er moet de vrijheid zijn om daar over te discussieren. Je hoeft het niet ergens mee eens te zijn om de discussie erover toe te laten.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Want zo is "rechts vs links" ook een politiek thema waar je niet omheen komt, wat maatschappelijk gezien een nog belangrijkere rol speelt.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 20:38:04 #287
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45486789
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Want zo is "rechts vs links" ook een politiek thema waar je niet omheen komt, wat maatschappelijk gezien een nog belangrijkere rol speelt.
rechts vs. links is absoluut een thema, alleen strandt het daarop in de meeste discussies op dit forum.

"Jij bent rechts, dus onmenselijk"

"nee jij dan, linkse kraker"

"Jij bent een nazi"

"jij werkt niet en steelt geld uit de staatsruif"

"Wilders en zijn blonde pruik, wat een islambasher, die man regelt zijn bedreigingen"

"Mao zou trots zijn op Jan"

Etc, etc, etc, vaak gebezigd door de vaste clientele en met name de pol-sc gangers kunnen hun gang gaan als ze eenmaal ingelikt zijn. Geloof me, doe die SC weg en mensen MOETEN wel over politiek praten in dit subforum.
pi_45486949
Het is nog niet zo lang geleden dat er dagenlang, soms weken, niet of nauwelijks in POL-FB werd gepost, wat is er veranderd lately???
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:42:19 #289
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45486965
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Etc, etc, etc, vaak gebezigd door de vaste clientele en met name de pol-sc gangers kunnen hun gang gaan als ze eenmaal ingelikt zijn. Geloof me, doe die SC weg en mensen MOETEN wel over politiek praten in dit subforum.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45487057
Tja de moslimtopic begint ook standaard met termen als "islamofascisten" "islamisering" "islamfascisme" etc etc. De inhoud laat dan ook vaak te wensen over: Het regent, dat is duidelijk een teken van islamisering. Moslims zijn achterlijk. Moslims zijn antisemitisch. Slachtofferrol. Huilie. etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45487171
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
Tja de moslimtopic begint ook standaard met termen als "islamofascisten" "islamisering" "islamfascisme" etc etc. De inhoud laat dan ook vaak te wensen over: Het regent, dat is duidelijk een teken van islamisering. Moslims zijn achterlijk. Moslims zijn antisemitisch. Slachtofferrol. Huilie. etc.
Die omgewaaide bomen he, dat moest zeker van die imams van jullie
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 20:51:48 #292
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45487356
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou zeggen, start een discussie met argumenten. Ik zie ook teveel Wilders-bash topics. Moet van beide zijden komen om die mentaliteitsverandering te krijgen en een faire moderatie, die zeker aan het begin stevig en snel moet zijn.
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:54:05 #293
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_45487451
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, start een discussie met argumenten. Ik zie ook teveel Wilders-bash topics.
De meeste Wilders topics worden geopend naar aanleiding van bepaalde uitspraken / zaken, die Wilders daadwerkelijk gedaan heeft. Dat Wilders adepten er onmiddellijk een bash-topic in zien, is meer hun probleem, dan dat het topic daadwerkelijk een bash-topic is. Moslim topics zijn vaak geopend naar aanleiding van iets uit de pers, maar beginnen direct negatief en zonder dat er zelfs maar een poging tot serieuze discussie plaatsvindt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_45487477
Meestal zonder enige vorm van logische argumentatie. Dat is een zeer groot probleem.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45487548
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, start een discussie met argumenten. Ik zie ook teveel Wilders-bash topics. Moet van beide zijden komen om die mentaliteitsverandering te krijgen en een faire moderatie, die zeker aan het begin stevig en snel moet zijn.
Het ging hier prima tot jij zonodig terug moest komen op het forum dat je zo verafschuwde
pi_45487637
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:41 schreef sigme het volgende:
Morsecode, het is maar zeer de vraag of je niet een ander beklagenswaardig forum krijgt als je scherp gaat modereren. Er zullen users verdwijnen. De vraag is de verdwijnenden precies die zijn die je weg wou hebben, of dat er juist daarvan een deel blijft hangen, en een deel van de verdwijners mensen waren die je liever had gehouden.
...
Ik denk dat er nu ook users verdwijnen, of in ieder geval niet zo actief posten. Wat heb je liever? Een losjes gemodereerd forum vol flamewars en zuigwedstrijden of een strakker gemodereerd forum met misschien minder kwantiteit maar met meer kwaliteit?
pi_45487684
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Het ging hier prima tot jij zonodig terug moest komen op het forum dat je zo verafschuwde
Stil eens even, Aaah zegt eindelijk eens iets redelijks. Mag een mens tot inkeer komen of moet je hem zijn hele verleden blijven nadragen?
pi_45487816
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Stil eens even, Aaah zegt eindelijk eens iets redelijks. Mag een mens tot inkeer komen of moet je hem zijn hele verleden blijven nadragen?
Tot inkeer komen? Vandaag ineens??? Ik zag hem de afgelopen dagen nog als een gek bashen, maar als jij het zegt....dan wacht ik even af.
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 21:03:42 #299
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45487834
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De meeste Wilders topics worden geopend naar aanleiding van bepaalde uitspraken / zaken, die Wilders daadwerkelijk gedaan heeft. Dat Wilders adepten er onmiddellijk een bash-topic in zien, is meer hun probleem, dan dat het topic daadwerkelijk een bash-topic is. Moslim topics zijn vaak geopend naar aanleiding van iets uit de pers, maar beginnen direct negatief en zonder dat er zelfs maar een poging tot serieuze discussie plaatsvindt.
Meeste Wilders topics beginnen al zuigend of met een statement als "wat doet die nou weer voor iets achterlijks/racistisch". En dan komt bijvoorbeeld SCH al gauw met wat olie op het vuur. Haal de zuurpruimen eens weg (of zet ze eens tijdelijk apart op een subforum met alleen postrechten op dat subforum), die werkelijk nooit de moeite doen of hebben gedaan zich te verdiepen in de gedachtengang van andersdenkenden. Het gaat om dat linkse/rechtse vingertje dat moet verdwijnen uit de "discussies".
pi_45487878
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Meeste Wilders topics beginnen al zuigend of met een statement als "wat doet die nou weer voor iets achterlijks/racistisch". En dan komt SCH al gauw met wat olie op het vuur. Haal de zuurpruimen eens weg die werkelijk nooit de moeite doen of hebben gedaan zich te verdiepen in de gedachtengang van andersdenkenden. Het gaat om dat linkse/rechtse vingertje dat moet verdwijnen uit de "discussies".
Jeetje, ben je tot geloof gekomen vandaag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')