Oh jee, er gaan zich nu een paar mensen diep schamen!quote:
Prima tochquote:Op dinsdag 16 januari 2007 19:24 schreef Fogel het volgende:
Weersverwachting: de komende dagen valt er zo'n 40cm met sneeuw!
De winter is weer terug:D
Wat is er zo bijzonder aan deze? Behalve dat die ene krant vindt dat het bekend is? had er ook nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:06 schreef Fogel het volgende:
De springschans in Oslo (Holmenkollen) gaat in maart 2008 met de grond gelijk gemaakt worden! Volgens Aftenposten, is het de 3e meest bekende sportarena ter wereld (maar ze schrijven natuurlijk niet waar die informatie vandaan komt of wat er hoger op de lijst staat) http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article1604295.ece
Dus, als iemand hier plannen heeft om dat ding te bezoeken, dan moet je snel zijn (er komt uiteraard wel een nieuwe ervoor in de plaats)
Nope. Ik vind het trouwens wel vreemd dat je nog nooit van Holmenkollen gehoord hebt... jij bent zo ver ik weet/herinner de eerste persoon die er nooit van gehoord heeft.quote:
Ik weet vrij weinig van Noorwegen en ski-sporten af, dus dat kan ook wel het e.e.a. verklaren hoorquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nope. Ik vind het trouwens wel vreemd dat je nog nooit van Holmenkollen gehoord hebt... jij bent zo ver ik weet/herinner de eerste persoon die er nooit van gehoord heeft.
Zijn er meer HTL bezoekers die nog nooit van Holmenkollen gehoord hebben? Het zou zomaar kunnen dat mijn wereldbeeld een beetje vertekend is wegens 5-6 jaar in Oslo gewoond te hebben
Misschien ken ik die wel, zijn ze daar niet ooit met Top Gear geweest voor opnamenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:16 schreef Fogel het volgende:
OK, tijd voor een beetje cultuur
De springschans Holmenkollen
[afbeelding]
Al sinds 1892 worden er competities gehouden en het is de op een na oudste springschans ter wereld die nog steeds bestaat (de oudste staat niet zover bij Holmenkollen vandaan op Seterkollen). De toren is 60 meter hoog en is 417 meter boven de zeespiegel.
Naast (en gedeeltelijk onder) de schans is 's werelds oudste skimuseum te vinden (1923).
In de zomer wordt het tribune- en landingsgedeelte onder water gezet, en je kan daar prima zwemmen. Ook zijn er regelmatig concerten en de Noorse versie van 'ter land, ter zee en in de lucht' worden hier opgenomen.
Tip voor gierige Nederlanders die wel van uitzicht willen genieten maar daar niet voor willen betalen: de nooduitgang aan de voet van de springschans is (zover ik weet) nooit op slot. Vanaf daar is het een paar meter naar de lift die je bijna naar boven brengt, daar nog een paar trappen op, et voila, gratisch uitzicht! Wel doen voordat het ding gesloopt wordt natuurlijk. (ik had gratis toegang tot het museum, dus ik hoefde niet de achterdeur te gebruiken
Dat heb ik dus gezienquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:26 schreef Fogel het volgende:
http://www.metacafe.com/watch/74041/jet_car/ <-- eerste hit op "top gear holmenkollen" maar volgens een van de reacties was deze opname in Lillehammer gemaakt.
Met een mini de schans af... de logische redenatie erachter: een mini is geen slee, dus het mag?!
Een tripje met Hurtigruten door dit gebied is 100% aan te bevelen!quote:Op maandag 15 januari 2007 00:50 schreef Lucille het volgende:
Lofoten is trouwens wel mooi. Net als de eilandgroep die er boven liggen, de Vesteralen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
JIj ook gefeliciteerd danquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
=> DutchTrain
nog 53 minuten om dit goed te maken![]()
Komt die uit OUDquote:
Je had veel bezoek?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:24 schreef DutchTrain het volgende:
Dank u allen... eens kijken of er nog een stukje taart over is...
ik kan jullie verzekeren dat de wijn op is gegaan vanavond...
Dat had ik vorige week al. Vanavond uit eten geweest bij http://www.restaurantzouitdezee.nl. Een absolute aanraderquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:46 schreef Jaguarized het volgende:
Je had veel bezoek?
Volgend jaar weer een kansquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:56 schreef Jaguarized het volgende:
Geen TRV meet tijdens DT's verjaardag.![]()
Dan kun je net zo goed normale kleren aantrekken. Toegevoegde waarde lijkt me te verwaarlozenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:48 schreef Fogel het volgende:
Nieuwe trend: Burkini succes op Australische stranden
Niet eens bij http://www.therestaurantattheendoftheuniverse.com ??quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat had ik vorige week al. Vanavond uit eten geweest bij http://www.restaurantzouitdezee.nl. Een absolute aanrader![]()
Die heb ik nog steeds niet gelezenquote:Op woensdag 17 januari 2007 00:02 schreef Fogel het volgende:
Niet eens bij http://www.therestaurantattheendoftheuniverse.com ??![]()
De sluier komt vast binnenkort als extra op de markt...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:59 schreef Jaguarized het volgende:Spannend zo'n burkini:
[afbeelding]
Erg aan te raden!quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:04 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die heb ik nog steeds niet gelezen
Ik heb het steeds over die machtige knallen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:42 schreef Douwe het volgende:
Zeg Jag, in dat New Years Eve Londen filmpje ben jij dan die gene die steeds het heeft over die machtige knallen of ben jij diegene met het Groniningse accent?
Heb je geklikt? Of in ieder geval gekeken naar de url? In dat geval, missie geslaagdquote:Op woensdag 17 januari 2007 02:45 schreef Douwe het volgende:
Hoeveel resultaat denk je te boeken door te spammen in dit topic?
Nope. En niet in albumvorm.quote:
Die kende ik nog niet (in chili), maar ik vind djinten/komijn in chili zo ontzettend lekkerquote:
Oeps!!!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:07 schreef DutchTrain het volgende:
=> DutchTrain
nog 53 minuten om dit goed te maken![]()
Ik kreeg vanochtend koude handen terwijl ik de sneeuw en ijs van de auto af aan het halen was...quote:
Inderdaad leuk speelgoed! Zal het morgen eens aan de collegas bij de afdeling akoustiek laten zienquote:Op woensdag 17 januari 2007 09:13 schreef flipsen het volgende:
WOW! Ikheb een nieuw speeltje ontdekt
Daar heb ik van de zomer nog gezwommenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:59 schreef Fogel het volgende:
Zijn er meer HTL bezoekers die nog nooit van Holmenkollen gehoord hebben? Het zou zomaar kunnen dat mijn wereldbeeld een beetje vertekend is wegens 5-6 jaar in Oslo gewoond te hebben
Bislett is 'vernieuwd' (en lelijker dan voorheen).quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Wordt er weer een sportmonument in Oslo gesloopt
Jij begint pas om 15u?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:21 schreef DutchTrain het volgende:
Heb ik net kosten noch moeite gespaard om op kantoor te komen. Mag iedereen naar huis vanwege het weeralarm
Ambtenarenquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:21 schreef DutchTrain het volgende:
Heb ik net kosten noch moeite gespaard om op kantoor te komen. Mag iedereen naar huis vanwege het weeralarm
Nee ik was vanochtend elders in het land. En blijkbaar ben ik met de laatste trein richting Rotterdam gegaan. Bij aankomst was al het treinverkeer al stilgelegd.quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:13 schreef Fogel het volgende:
Jij begint pas om 15u?
Nog wat snelwegen afgesloten: http://www.nu.nl/rubriek.jsp?n=verkeer&c=75quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:29 schreef Fogel het volgende:
Jullie hebben wel heel erg kloteweer daar blijkbaar!
Waar moest je naar toe dan?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:09 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ambtenaren
Ik vond hem allemaal best meevallen met de wind eigenlijk. Alleen de bus deed er vanochtend ruim een uur over in plaats van de gebruikelijke 25 minuten, door al die eikels die ineens de auto hadden gepakt.
Daar heb ik ook naar zitten kijken. Welk één triestheid was dat. Volgens mij was de presentatrice behoorlijk opgewonden over het feit dat zij deze crisisuitzending mocht doen. En natuurlijk ging ook alles fout dat fout kon gaanquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:39 schreef Hik het volgende:
Afgezien van dit, nare ongelukken en schade levert het wel leuke tv op natuurlijk. Rond 7en naar een schier eindeloze nieuwsuitzending zitten kijken waar niets, maar dan ook niets te melden was...![]()
Oh je werkt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:51 schreef Douwe het volgende:
[..]
Werken, in 'winkelcentrum Schalkwijk'
Damn, had ik er geld aan kunnen verdienen!quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:55 schreef Douwe het volgende:
Ach, die vlucht was waarschijnlijk toch wel gecancelled
Beiden! Alleen vandaag heb ik de hele dag gewerkt, in een aan alle kanten krakend winkelcentrumquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:56 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Oh je werkt.Ik vroeg me al af of je nog een studie deed of al werkte.
![]()
Ik gok dat ze het op een gevalletje overmacht hadden gegooidquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Damn, had ik er geld aan kunnen verdienen!
Dat valt me dan nog mee.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:58 schreef Douwe het volgende:
[..]
Beiden! Alleen vandaag heb ik de hele dag gewerkt, in een aan alle kanten krakend winkelcentrum
Ja gek he?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:08 schreef Douwe het volgende:
Wat, je dacht dat ik fulltimer was achter de kassa bij Albert Heijn?
Ach, de één heeft het er nooit over en aan de ander is het niet te merken. What's the difference?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:14 schreef Douwe het volgende:
Oh ja, en daarom ben ik gelijk een fulltime kassier? En dat terwijl ik enkel kwaliteitsposts plaats!
Net was het nog een vakkenvuller.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:14 schreef Douwe het volgende:
Oh ja, en daarom ben ik gelijk een fulltime kassier? En dat terwijl ik enkel kwaliteitsposts plaats!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |