Who gives a fuck?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:50 schreef Floripas het volgende:
Even voor de POL-verbroedering: dit topic is bedoeld om het op te nemen voor politici die helemaal niet aan jouw kant van het politieke spectrum staan.
TS begint:
VVD - Hans van Baalen - Ik kom nog steeds tegen dat Hans van Baalen een brief zou hebben geschreven aan nazi-leider Joop Glimmerveen in zijn studententijd. Dat is dus niet, ik herhaal met kracht, niet waar!
SGP - zo zie je maar dat zwart nog steeds mooi afkleedtquote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:37 schreef Jarno het volgende:
SGP.
Eh. Nou. Ehhhhhhh. Dat ze dus eh.... Zeg maar, als het ware, dat ze dus in plaats van ehhh....
Nee, sorry, lukt niet..
Ze blijven staan voor hun mening ook al weten ze dat de rest van Nederland standpunten heeft die daar haaks op staan. Oftewel een partij met principes.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:37 schreef Jarno het volgende:
SGP.
Eh. Nou. Ehhhhhhh. Dat ze dus eh.... Zeg maar, als het ware, dat ze dus in plaats van ehhh....
Nee, sorry, lukt niet..
Misschien offtopic, maar is er eigenlijk helemaal niets veranderd in de standpunten van de SGP?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:24 schreef freako het volgende:
[..]
Ze blijven staan voor hun mening ook al weten ze dat de rest van Nederland standpunten heeft die daar haaks op staan. Oftewel een partij met principes.
De basis is nooit echt veranderd, hoogstens de manier waarop het gebracht werd en de punten waarop accenten werden gelegd. De donderpreken van de dominees zijn verdwenen uit de Kamer (de dominees zelf ook trouwens) evenals bijvoorbeeld het traditionele amendement om de ambassadeur bij de Heilige Stoel af te schaffen. Dat amendement diende D66 vorig jaar wel in trouwens, de SGP stemde voor.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Misschien offtopic, maar is er eigenlijk helemaal niets veranderd in de standpunten van de SGP?
Als je van een papegaai houdt die kan napraten en verder niet kan onderbouwen.. BRAVOquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:02 schreef Martijn_77 het volgende:
PvdA
Bos heeft zich de laatste verkiezingen een betrouwbare leider getoond die recht door zee was
Oeps......Ik ben nog benieuwd of ie echt in het kabinet gaat zitten, want dan vind ik hem niet zo recht door zee..quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:02 schreef Martijn_77 het volgende:
PvdA
Bos heeft zich de laatste verkiezingen een betrouwbare leider getoond die recht door zee was
Verrassend.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:49 schreef draaijer het volgende:
Voor mij is de VVD mijn clubje. Ik stem het al jaren[knip].
Juist, bang voor de ontwikkelde carriere vrouw? Je moet jezelf en de vrouwen niet dom houden. Het leven zit vol keuzes. Je kan (als het voor iemand een alternatief is) ook een au-pair in huis nemen. Dan wacht er ook altijd iemand op de kinderen als ze thuis komen. Of ze worden altijd opgehaald.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
SGP
Houd van traditionele rollen in het gezin. De enige partij die het moederschap bijzonder serieus neemt. Rolverdeling in het gezin iha...
Moeder als vaste baken in het gezin. Kinderen komen uit school en treffen zowaar een moeder aan die op hen wacht, en kinderen kunnen hun verhaal kwijt...
SGP loopt niet weg met emancipatie. En terecht imo, het heeft meer kapot gemaakt dan lief is.......Vrouwenbewegingen hebben het moederschap en zorgen rol voor de kinderen zwaar te kakke gezet....En onterecht...
Nee.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Juist, bang voor de ontwikkelde carriere vrouw?
quote:Je moet jezelf en de vrouwen niet dom houden.
Je eigen moeder, de rest is surrogaat.....quote:Het leven zit vol keuzes. Je kan (als het voor iemand een alternatief is) ook een au-pair in huis nemen. Dan wacht er ook altijd iemand op de kinderen als ze thuis komen. Of ze worden altijd opgehaald.
Waarom zou de vader dat niet kunnen doen? Mijn directrice is een dame. Haar kerel zit thuis en zij verdient een shit load of money.. Goed toch?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is er dom aan het verzorgen van kinderen. Het allerbelangsrijkste taak die ze hebben. Het mooiste wat er is. Je eigen kinderen een goede bais te geven....
[..]
Tja, ik vind het in ieder geval wel beter dat er 1 van de ouders de opvoeding opneemt.....Dat kan de vader ook, maar ik vind dat de vader niet volledig de rol van de moeder kan opnemen....Een vrouw kan gewoon meer geven, de emotionele band met je moeder is ook anders.....Het is echt niet beledigend bedoeld, maar vrouwen zijn imo daar veel beter in....Niet voor niets zetten zij het kind op aarde ipv de man, die band is gewoon veel hechter. Waarin ik vaders trouwens niet mee te kort wil doen, want ook een kind kan niet zonder vader....quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom zou de vader dat niet kunnen doen? Mijn directrice is een dame. Haar kerel zit thuis en zij verdient een shit load of money.. Goed toch?
Ik ben zelf ook niet bepaald ongeschoold, integendeel haast ik mij erbij te zeggen, maar ik ben een bescheiden mens, dus waarom zou ik bang voor ze moeten zijn..Nee, het is eerder andersom; ze zijn eerder bang voor mij, is mijn ervaring tenminste. Ik schijn bovendien verbaal nogal goed onderlegd te zijn. Het woord kanon werd wel eens tegen mij gebruikt....quote:Ik denk oprecht dat jij bang bent voor ontwikkelde en mondige vrouwen.
Zolang ze zichzelf maar niet overcompenseren........Want dat heb ik ook vaak meegemaakt......Van nature onzekere types, die een assertiviteitstraining hebben ondergaan.....En vervolgens op postities wordne weggezet waar ze niet in thuishoren...quote:Iontwikkelde vrouwen met een sterke eigen mening en die voor een carriere kiezen en daarnaast samen met hun man de kinderen opvoeden.
Ja, ik zou ook eerder voor CU gaan....quote:Ik vind de SGP echt te oudbollig voor deze tijd.. dat is echt niet meer van deze tijd. De CU is veel moderner.
Dat vind ik echt onzin. Met zowel mijn vader als mijn moeder heb ik dezelfde band.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, ik vind het in ieder geval wel beter dat er 1 van de ouders de opvoeding opneemt.....Dat kan de vader ook, maar ik vind dat de vader niet volledig de rol van de moeder kan opnemen....Een vrouw kan gewoon meer geven, de emotionele band met je moeder is ook anders.....Het is echt niet beledigend bedoeld, maar vrouwen zijn imo daar veel beter in....Niet voor niets zetten zij het kind op aarde ipv de man, die band is gewoon veel hechter. Waarin ik vaders trouwens niet mee te kort wil doen, want ook een kind kan niet zonder vader....
[..]
Je bent redelijk vol van jezelf. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me in jou bovengenoemde stelling helemaal niet kan vinden, maar goed. Misschien ontgaat mij jou communicatie vermogen. Hetzelfde zou je overigens ook over mij kunnen zeggen. Ik post vaak mijn mening en verder zal je weinig van me zien denk ik.quote:Ik ben zelf ook niet bepaald ongeschoold, integendeel haast ik mij erbij te zeggen, dus waarom zou ik bang voor ze moetne zijn..Nee, het is eerder andersom; ze zijn eerder bang voor mij, is mijn ervaring tenminste. Ik schijn bovendien verbaal nogal goed onderlegd te zijn.
[..]
Dit herken ik ook niet. Ik moet wel zeggen dat ik jou over de wereld in het algemeen en over vrouwen een redelijk negatieve kijk vind hebben. Ik ben zelf misschien te positief, maar dat maakt mijn leven wel ontzettend fijn en makkelijker.quote:Zolang ze zichzelf maar niet overcompenseren........Want dat heb ik ook vaak meegemaakt......Van nature onzekere types, die een assertiviteits training hebben ondergaan.....En vervolgens op postities wordne weggezet waar ze niet in thuishoren...
[..]
Waarom dan SGP? Ik hoor vaak van mensen in dat milieu dat ze vanwege hun geloofs overtuiging niet anders kunnen doen dan op die partij stemmen ook al staan ze er niet vaak achter. Dat vind ik echt heeeeel krom. Uiteraard kan je niet met alles eens zijn, maar mijn mening is gebasseerd op een aantal mensen die ik heb gesproken die op de SGP gingen stemmenquote:Ja, ik zou ook eerder voor CU gaan....
Dat is mooi. Tja, het zal ook per gezin verschillen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat vind ik echt onzin. Met zowel mijn vader als mijn moeder heb ik dezelfde band.
Nou dat geeft niet hoor. Met een stelling kun je het nu eenmaal mee eens zijn of niet. Die ruimte gun ik ook iedereen. Dat er verschillen van meningen bestaan, maakt het hier juist weer leuk. En onderschat maar niet de invloed van andermans meningen op je eigen cognities (en dientengevolge gevoelens) , hetgeen bij een ieder een dynamisch proces is. Al ben je daar niet altijd van bewust.....quote:Je bent redelijk vol van jezelf. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me in jou bovengenoemde stelling helemaal niet kan vinden, maar goed.
Misschien zitten we niet altijd op dezelfde golflengte.... We steken nu eenmaal anders in elkaar. Iedereen heeft zijn/haar motieven en (levens)doelen. De een heeft misschien wat meer met het materiele, de andere weer in het immateriele (spirituele). Als je maar gelukig bent, zeg ik dan maar.......quote:Misschien ontgaat mij jou communicatie vermogen. Hetzelfde zou je overigens ook over mij kunnen zeggen. Ik post vaak mijn mening en verder zal je weinig van me zien denk ik.
Niet in het algemeen hoor. Ik vind zo'n mr. Britta Bohler, topadvocate, weer een pracht mens......quote:[..]
Dit herken ik ook niet. Ik moet wel zeggen dat ik jou over de wereld in het algemeen en over vrouwen een redelijk negatieve kijk vind hebben.
Dat laatste vind ik zeker een enorme kwaltiteit van je.....Ik ben idd soms te negatief......Dus op dat punt heb ik misschien wel een leerpunt van je......quote:Ik ben zelf misschien te positief, maar dat maakt mijn leven wel ontzettend fijn en makkelijker.
Tja, bij die partij wordt nog wel erg in zuilen gedacht. Wat mij betreft is dat lang passe. Ik ken ze ook hoor....Zowel bij SGP (vooral) en in mindere mate bij CU.........Maar ik het nooit verstandig om een partij uit traditionele overwegingen te stemmen. Het beste is om uit ideele overwegingen je stemkeuze te bepalen. Dat het niet altijd lukt, neem ik niemand kwalijk.....Geen mens is ongevoelig voor opportunisme, zelfs ik niet...quote:Waarom dan SGP? Ik hoor vaak van mensen in dat milieu dat ze vanwege hun geloofs overtuiging niet anders kunnen doen dan op die partij stemmen ook al staan ze er niet vaak achter. Dat vind ik echt heeeeel krom. Uiteraard kan je niet met alles eens zijn, maar mijn mening is gebasseerd op een aantal mensen die ik heb gesproken die op de SGP gingen stemmen
Stiekem een behoorlijk sarcastische ondertoonquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
of bedoelt je het stiekem toch sarcastisch![]()
Ok, dan is het goed..Ik hou van mensen die consequent zijn..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Stiekem een behoorlijk sarcastische ondertoon![]()
Waren politici dat ook maar eens vakerquote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Ok, dan is het goed..Ik hou van mensen die consequent zijn..![]()
Ja, inderdaad. Dat zou een geweldig aandachtspunt zijn.....Er zijn maar weinigen die echt koersvast en stabiel zijn, laat ik zeggen echt recht door zee...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waren politici dat ook maar eens vaker![]()
Wat stem jij zelf dan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:53 schreef Nam_Soldier het volgende:
PVV
Wordt vaak van extreem-rechtse sentiment beschuldigd, maar maakt zich juist sterk tegen opkomend islamitisch fascisme en links totalitarisme.
(dat incident met extreemrechtse fora is natuurlijk wel weer idioot)
Normaliter VVD, maar ik betwijfel dat nu ten zeerste. Gelukkig duurt het een weer een tijd voor ik me daar druk over hoef te maken.quote:
Hoe oprecht is oprechtquote:Op maandag 15 januari 2007 17:20 schreef Floripas het volgende:
Wilders schrok oprecht van de nazi's op zijn handtekeningenlijst.
Nee. Maar ik zag zijn nekhaar overeindstaan.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe oprecht is oprechtKan jij in iemands geest kijken.
![]()
Ergens in de wandelgangen heb ik ook wel opgevangen dat Van Baalen erg veel herrie heeft staan schoppen om boven Arend-Jan de nep-professor op de lijst te komen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:50 schreef Floripas het volgende:
VVD - Hans van Baalen - Ik kom nog steeds tegen dat Hans van Baalen een brief zou hebben geschreven aan nazi-leider Joop Glimmerveen in zijn studententijd. Dat is dus niet, ik herhaal met kracht, niet waar!
Waarom een nep-professor?quote:Op maandag 15 januari 2007 17:31 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ergens in de wandelgangen heb ik ook wel opgevangen dat Van Baalen erg veel herrie heeft staan schoppen om boven Arend-Jan de nep-professor op de lijst te komen.
Normaal heb ik het niet zo op mannetjes die gaan dreigen met opstappen omdat ze onder een andere persoon staan, maar in dit geval: go Hans!
lange pik(orde) heet dat....quote:Op maandag 15 januari 2007 17:31 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ergens in de wandelgangen heb ik ook wel opgevangen dat Van Baalen erg veel herrie heeft staan schoppen om boven Arend-Jan de nep-professor op de lijst te komen.
Normaal heb ik het niet zo op mannetjes die gaan dreigen met opstappen omdat ze onder een andere persoon staan, maar in dit geval: go Hans!
Heb je hem wel eens horen leuteren over Saddam? Of GWB en de WMD? En dan bij elk interview interessant gaan doen met 'verbonden aan de UU'.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:33 schreef Floripas het volgende:
Waarom een nep-professor?
quote:
En dan wil je niet eens weten hoe ie schuift en draait als je hem kritische vragen stelt over de legitimiteit zijn van de inval in Irak en de massavernietigingwapen die nooit zijn gevonden.....quote:Op maandag 15 januari 2007 17:44 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Heb je hem wel eens horen leuteren over Saddam? Of GWB en de WMD? En dan bij elk interview interessant gaan doen met 'verbonden aan de UU'.
Ja, maar zoals die vent ouwehoert, dan kunnen ze net zo goed die vragen aan mij stellen......Ik ben geen historicus, maar de antwoorden die hij geeft zeggen niets zoveel.....Ik kan ze ook geven.....quote:Op maandag 15 januari 2007 17:54 schreef Floripas het volgende:
Ik heb nog nooit een artikel van die man gezien zonder historische fout.
Weet niet of hij dat thans is.........Lijkt mij niet icm het TK-lidmaatschap, als je dat ambt serieus wilt nemen...quote:Is hij buitengewoon hoogleraar?
Antwoord: nee, dus.quote:Om Kamerlid te worden heb ik mijn wetenschappelijke carrière opgegeven. Ik had een volledige aanstelling als universitair docent; nu geef ik alleen nog op vrijdag college
Nee, hij zegt er zelf over:quote:Op maandag 15 januari 2007 17:54 schreef Floripas het volgende:
Ik heb nog nooit een artikel van die man gezien zonder historische fout. Is hij buitengewoon hoogleraar?
quote:Om Kamerlid te worden heb ik mijn wetenschappelijke carrière opgegeven. Ik had een volledige aanstelling als universitair docent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |