abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:13:53 #251
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45288617
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

nou, 8,5 u per dag fokken verveelt soms wel hoor maarja beter zo dan enorm druk.
Je krijgt er tenminste betaald voor Betaald krijgen om hier aanwezig te zijn op je werk, wat wil je nog meer? Stel je hebt geen internet, dan moet je tegen de muren gaan kletsen als je geen collega's in de buurt hebt.

En stel je voor je moet 10 euro per uur betalen op je werk om te mogen internetten, dan zou ik pas klagen.

Altijd het voordeel zien
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_45288800
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:08 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

dat je liever telkens ongeveer hetzelfde doet.
Maar jij kent dat mopje niet blijkbaar.

Koe ziet kikker en vraagt: hallooooo kikkertje... wat doe jij zo de hele dag?
Waarop het kikkertje zegt: och... ploempie in, ploempie uit, zonnetje op het ruggetje... lekker leven.

Wat verder op hetzelfde: dag kikkertje, wat doe jij zo de hele dag?
Kikkertje: nou... ploempie in, ploempie uit, zonnetje op het ruggetje.

Koe loopt verder. Bij een poel ziet ie een heel moe kikkertje zitten en de koe vraagt deze keer: haloooo kikkertje... ik hoef vast niet te vragen wat jij de hele dag doet. Zeker ploempie in, ploempie uit, zonnetje op het ruggetje?

"Neeeee " zegt het kikkertje vermoeid..."Ik ben Ploempie".
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:22:14 #253
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45288851
Weet je wat het bij mij is nu. Ik kan bijna zeggen dat ik van het roken af ben

Je hebt stoppen met roken dat gepaard gaat met ontwennings-verschijnselen en volgens mij heb je ook nog het verschijnsel dat je van het roken af bent. Verlost van het roken is wat overdreven. Maar je bent van het roken af.

Blijf je zeggen dat je gestopt bent met roken, dan blijf je het stoppen in je systeem houden, dan blijf je terug kijken naar het moment van stoppen en dan blijft het zwaar.

Het moment dat je mij nooit meer hoort praten over roken en stoppen en besparingen en nog meer, dat is het moment dat ik van het roken af ben. Dat ik vergeet dat ik ooit gerookt heb.

En dan kan ik alsnog mensen een steun in de rug bieden, maar het is dan wel zo dat ik niet meer rook. Ik ben dan niet alleen gestopt, ik ben er ook vanaf. Het doet me niets meer dat ik gestopt ben, ik heb dan het gevecht gewonnen.

En dan zal ik nooit meer last hebben van ontwenning of behoefte aan sigaret.

Het moment dat ik niet meer besef wat roken betekend is het moment dat ik gewonnen heb.

Het moment dat roken niet meer in mijn leven belangrijk is, alsof ik nog nooit gerookt heb. Het doet me niets meer.

En volgens mij ben ik bijna bij dat punt aanbeland.

Tis even spannend wat vanavond gaat brengen, wie weet dat ik nog zal zeuren om een sigaret of dat ik even in paniek raak, maar als vanavond zonder problemen gaat en morgen ook en overmorgen ook, dan ben ik van het roken af
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:22:41 #254
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45288867
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:20 schreef nokwanda het volgende:

[..]

dat je liever telkens ongeveer hetzelfde doet.
Maar jij kent dat mopje niet blijkbaar.

Koe ziet kikker en vraagt: hallooooo kikkertje... wat doe jij zo de hele dag?
Waarop het kikkertje zegt: och... ploempie in, ploempie uit, zonnetje op het ruggetje... lekker leven.

Wat verder op hetzelfde: dag kikkertje, wat doe jij zo de hele dag?
Kikkertje: nou... ploempie in, ploempie uit, zonnetje op het ruggetje.

Koe loopt verder. Bij een poel ziet ie een heel moe kikkertje zitten en de koe vraagt deze keer: haloooo kikkertje... ik hoef vast niet te vragen wat jij de hele dag doet. Zeker ploempie in, ploempie uit, zonnetje op het ruggetje?

"Neeeee " zegt het kikkertje vermoeid..."Ik ben Ploempie".
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:24:35 #255
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45288927
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:22 schreef Dromenvanger het volgende:
Weet je wat het bij mij is nu. Ik kan bijna zeggen dat ik van het roken af ben

Je hebt stoppen met roken dat gepaard gaat met ontwennings-verschijnselen en volgens mij heb je ook nog het verschijnsel dat je van het roken af bent. Verlost van het roken is wat overdreven. Maar je bent van het roken af.

Blijf je zeggen dat je gestopt bent met roken, dan blijf je het stoppen in je systeem houden, dan blijf je terug kijken naar het moment van stoppen en dan blijft het zwaar.

Het moment dat je mij nooit meer hoort praten over roken en stoppen en besparingen en nog meer, dat is het moment dat ik van het roken af ben. Dat ik vergeet dat ik ooit gerookt heb.

En dan kan ik alsnog mensen een steun in de rug bieden, maar het is dan wel zo dat ik niet meer rook. Ik ben dan niet alleen gestopt, ik ben er ook vanaf. Het doet me niets meer dat ik gestopt ben, ik heb dan het gevecht gewonnen.

En dan zal ik nooit meer last hebben van ontwenning of behoefte aan sigaret.

Het moment dat ik niet meer besef wat roken betekend is het moment dat ik gewonnen heb.

Het moment dat roken niet meer in mijn leven belangrijk is, alsof ik nog nooit gerookt heb. Het doet me niets meer.

En volgens mij ben ik bijna bij dat punt aanbeland.

Tis even spannend wat vanavond gaat brengen, wie weet dat ik nog zal zeuren om een sigaret of dat ik even in paniek raak, maar als vanavond zonder problemen gaat en morgen ook en overmorgen ook, dan ben ik van het roken af
Ik wil niet vervelend doen maar de periode na 2 tot 3 weken schijnt het moeilijkste te zijn ... dus nog ff volhouden
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:25:12 #256
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45288952
ik vond vooral die opmerking goed van "2 marlboro graag" idd daar heb je tegenwoordig 2 volle tassen boodschappen voor.. en ook die statestieken..geweldig.. nou mijn badje is ready to go..en ik ben ready voor lekkere woelige golfjes om me heen hmm..ik wens jullie alvast een heel fijn weekend toe..fijne avond alvast!
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:28:43 #257
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45289064
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen maar de periode na 2 tot 3 weken schijnt het moeilijkste te zijn ... dus nog ff volhouden
Hoe weet je dat die momenten het moeilijkste zijn?

Ik heb nu echt het idee dat het gif uit mijn lichaam is, sowieso omdat ik vandaag nog geen nicotine heb binnen gehaald met kauwgum.

Waarom is de periode na 2-3 weken het moeilijkst? Je zou toch denken dat de eerste dagen het moeilijkste zijn?

Staat dat ergens beschreven ? Dan ben ik even nieuwsgierig waar dat staat.

Op die zuigtabletten staat een plan van aanpak over hoe je moet stoppen, de eerste 2 weken neem je de meeste in, daarna ga je omlaag. Ik denk dus dat de eerste dagen/weken het moeilijkste zijn.

Zoals bij iedere verslaving.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:30:01 #258
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45289109
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:25 schreef Normalneo het volgende:
ik vond vooral die opmerking goed van "2 marlboro graag" idd daar heb je tegenwoordig 2 volle tassen boodschappen voor.. en ook die statestieken..geweldig.. nou mijn badje is ready to go..en ik ben ready voor lekkere woelige golfjes om me heen hmm..ik wens jullie alvast een heel fijn weekend toe..fijne avond alvast!
Fijne avond
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:31:21 #259
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45289149
Volgens mij klopt het dus niet dat je pas na 3 weken de zwaarste tijd krijgt. Als je jaren lang de ene na de andere rookt, dan is de eerste sigareten-stop zwaarder dan wanneer je al 2 weken gestopt bent.

De eerste klappen van de hamer dus.

Gezien hoe ik me nu voel vergeleken met de eerste dagen, ik voel me een ander mens meer. De eerste dagen waren inderdaad een grote hel.

Nu lijk ik schoner te zijn, het gif lijkt er meer uit te zijn, vanzelf vraagt het gif niet meer om gif. Als ik geen gif meer in me heb zitten, dan is de behoefte aan gif vanzelf niet meer aanwezig. Het hele gif moet eruit, vandaar ook die tip van LW over thee.

Nu een biertje erbij en nog steeds geen behoefte. Dan is biertje ook gif, maar ik ga niet te gezond door het leven. Als ik straks 10 KM ga rennen dan drink ik daarna ook mijn biertje

96 euro besparing, ik ga dat geld wegleggen voor sport-outfit en city-bike

Ik ga sparen voor sportieve spullen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:32:05 #260
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45289175
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:28 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Hoe weet je dat die momenten het moeilijkste zijn?

Ik heb nu echt het idee dat het gif uit mijn lichaam is, sowieso omdat ik vandaag nog geen nicotine heb binnen gehaald met kauwgum.

Waarom is de periode na 2-3 weken het moeilijkst? Je zou toch denken dat de eerste dagen het moeilijkste zijn?

Staat dat ergens beschreven ? Dan ben ik even nieuwsgierig waar dat staat.

Op die zuigtabletten staat een plan van aanpak over hoe je moet stoppen, de eerste 2 weken neem je de meeste in, daarna ga je omlaag. Ik denk dus dat de eerste dagen/weken het moeilijkste zijn.

Zoals bij iedere verslaving.
heb zo even geen bron maar hoor altijd van mensen die gestopt zijn enzo dat dat de moeilijkste periode is omdat het gif dan inderdaad je lichaam echt goed uit is en je lichaam moet wennen aan het niet hebben van die stof in je bloed. De verleiding is dan het grootst en de meeste stoppers beginnen dan ook weer.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:36:15 #261
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45289289
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

heb zo even geen bron maar hoor altijd van mensen die gestopt zijn enzo dat dat de moeilijkste periode is omdat het gif dan inderdaad je lichaam echt goed uit is en je lichaam moet wennen aan het niet hebben van die stof in je bloed. De verleiding is dan het grootst en de meeste stoppers beginnen dan ook weer.
Je zou toch zeggen dat het lichaam gezonder moet zijn als het gif eruit is. Als je helemaal geen gif meer in je hebt zitten, dan moet dat toch een verademing zijn of niet?

Klinkt zo tegenstrijdig. Ik heb geen gif meer in me zitten maar mijn lichaam zeurt om gif, net zoals het lichaam niet om een sigaret zeurde toen je nog niet begonnen was met roken. Hoe kan je lichaam zeuren om gif als het lichaam niet meer weet hoe gif aanvoelt? Als het lichaam vrij is van gif, dan weet het lichaam toch niet meer wat gif is? Net zoals de tijd dat je niet rookte in het begin, toen zeurde het lichaam toch ook niet om gif en toen was het lichaam toch ook gif-vrij? Ik denk dus nogmaals dat het afkicken van het gif het zwaarste is, net zoals een heroine junk zware tijden kent en ook vrij kan worden ervan. Bevrijd van gif, nicotine of heroine, 1 pot nat. Je bent verslaafd eraan. De een is dan schadelijker voor de geest maar het is beiden afhankelijkheid van een stof.

In mijn geval lijkt het dus echt naarmate de tijd vordert dat het gif eruit aan het trekken is, en hoe meer gif eruit gaat, des te beter ik me voel. Afkicken noemen ze dat of niet? Daarom stel ik liever het gebruik van kauwgum uit, toen ik de vorige keer gestopt was at ik uit gewoonte kauwgum, nu alleen op momenten van crisis, en die momenten van crisis zijn dus amper aanwezig nog. Ik vergeet wat roken is nu Ik weet niet eens meer dat ik roker ben. Ik voelde me vorige week nog een roker, en als je je een roker voelt dan ga je vanzelf denken dat je een sigaret nodig hebt. Ik voel me geen roker meer dus. Zoals de eerste jaren van mijn leven. De eerste 16 jaar voelde ik me ook geen roker omdat ik geen roker was, dat gevoel heb ik nu dus ook, ik voel me geen roker nu omdat ik geen roker ben Ik ben geen roker meer dus vanzelf heb ik geen zin meer in een sigaret Ik ben niet alleen gestopt, ik ben van die rotzooi af alsof ik het nog nooit heb aangeraakt.

Afkicken is toch zwaar omdat je langzaam vrij wordt van gif???? Je bent toch afgekicked als het gif weg is??? Is het gif weg dan ben je toch klaar met afkicken? Zo denk ik dat het in elkaar zit.

Ik ben ver afgekicked van het gif dat in de sigaret zet, en vandaar voel ik een wereld voor me open gaan.

Het lichaam zeurt niet meer om gif volgens mij nu.

Ik weet het dus niet zeker, maar ik voel wel aan dat ik ver afgekicked ben nu. Ik heb geen kick meer nodig zo erg. Ik hoef geen sigaret om een kick te krijgen. Ik krijg wel een andere kick als ik nu adem haal en dat is de kick van schone lucht.

Maar ik denk dus echt dat de eerste 2-3 weken juist het zwaarst zijn, eerst ga je door een hel, en daarna trekt alles weg. En dan klaart het op. En dan ben je vrij.

Maar nogmaals, het is hoe ik denk dat het in elkaar zit.

Wie weet is het over 2 weken erger, maar dat lijkt me sterk gezien het wel lijkt alsof iedere 2 uur meer kracht naar voren komt, alsof het iedere 2 uur makkelijker is. Alsof ik de verslaving kapot aan het trappen ben iedere 2 uur. Totdat de verslaving weg is.

Lijkt me dus niet dat over 2 weken de verslaving weer groter wordt. Denk eerder dat de verslaving naarmate de tijd vordert minder wordt.

Zo voel ik het dus aan

Maar ik weet het niet zeker dus Weet wel dat ik me nu echt rookvrij voel, ik voel me alsof ik nooit gerookt heb in mijn leven. De hele dag al Dan zou het erg vreemd zijn dat ik over 3 weken ineens de meest zware tijd ga krijgen?

De eerste 5 dagen waren zwaar, maar ik voel me echt rookvrij nu

En dan steek ik een symbolische sigaar op. Een sigaar hier dus

Sporten komt zodra ik vrij ben van verkoudheid. Dan gaat ik terug naar de jeugd. Sporten

Roken

Roken en sporten

Dat is als auto rijden en alcohol drinken

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 12-01-2007 16:54:26 ]
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:57:11 #262
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45289773
Genoeg praatjes over roken.

Als mensen het zwaar hebben dan wil ik wel een steuntje in de rug geven

Tijd voor wat anders. Sporten het liefste nu. Zwemmen of rennen, maar dat is voor later. Beginnen met sporten is ook zoals stoppen met roken. Binnen 12 dagen kan sporten in je leven thuis horen alsof je altijd gesport heb. Binnen 12 dagen kun je van een slechte gewoonte afkomen en binnen 12 dagen kun je iedere willekeurige goede gewoonte tot je nemen

Wie weet in een nog kortere tijd dan 12 dagen Dat is per persoon verschillend denk ik.

Je hebt nog uitstel en afstel.

Je kunt het stoppen met roken uitstellen en je kunt het beginnen met een goede gewoonte uitstellen.

Maar goed, genoeg gedacht. Stoppen met denken nu
pi_45289827
Sporten... moet er niet aan denken

Maar waar ik wel weer eens zin in heb is dansles.
Wil eigenlijk leren Hula dansen. Maar niet die fake shit maar van het soort waarin de werkelijke symboliek zit en de hele Hulacultuur wordt meegenomen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:03:38 #264
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45289949
Dansen is toch ook bewegen Hula heb ik nog nooit van gehoord, is dat snel dansen of langzaam dansen? Dansen heeft als voordeel dat je er lenig van wordt, bij sporten hoef je niet persee lenig te worden of wel? Alleen op een andere manier bewegen. Bij sporten ben je al snel bezig om de lat constant te verhogen. Moet je maar net zin in hebben om constant bezig te zijn met prestaties verbeteren.

Ik wilde net zeggen dat ik wil gaan zwemmen of rennen, maar als ik ga zwemmen dan wil ik misschien liever alleen in het water liggen. Niet constant baantjes trekken en kracht-metingen doen. Niet constant de lat hoger leggen.

Bij rennen dan wel, maar zwemmen in het water is wat anders, als ik in het water lig dan ga ik het liefst lekker liggen in het water, dan heb ik geen zin om me uit te sloven

Sporten moet ik niet aan denken Ik denk er aan dus. Ik heb zin om gewoon eens mezelf kapot te rennen totdat ik leeg ben van het rennen. En dan langzaam opbouwen. Conditie verhogen dus vooral ook.
pi_45290010
Hula= Hawaiiaanse cultuur en dans
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:06:23 #266
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45290030
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:05 schreef nokwanda het volgende:
lijkt me ook gaaf ja
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:09:05 #267
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45290118
Wat ik bedoel te zeggen over dat sporten binnen 12 dagen, je kunt in 1 dag een goede gewoonte oppakken, zoals stoppen met roken ook is. Ik zei wel dat je binnen 12 dagen stopt, maar je stopt in 1 dag met roken, binnen 12 dagen is het stoppen minder zwaar in mijn geval.

Je kiest binnen 1 moment om je leven te veranderen dus. Zo kun je ieder moment kiezen tot iets anders. En als je uitsteld, dan ....stel je uit. Je kunt blijven uitstellen totdat je niet meer aan uitstellen toekomt en dan is het te laat.

Dan komt van uitstel afstel.

Als je zolang uitstelt totdat je geen tijd meer hebt, dan is het te laat.

Het is dus knap als je kiest voor een positieve wending die je geeft aan je leven.

Dus alle stoppers

Ik wil dus een keer zwemmen gaan in het binnenbad hier, en dat is een kwestie van doen, net zoals ik gestopt ben met roken. Ik moet mijn tas pakken en gaan zwemmen. Een kwestie van knopen doorhakken. Dat is bij alles het geval. Je hakt de knoop door en voordat je het weet zit je in een nieuwe ronde

Blup blup blup.

Het gaat denk ik echt om beslissingen nemen, als je geen beslissingen kan of durft te nemen dan veranderd het nooit. Ik wil meer actie dus ik moet gewoon overgaan tot actie. Anders komt er nooit wat van.

Ook bij opleiding gaan doen, je kunt jaren lang denken eraan dat je een opleiding wilt doen, doe je het niet, dan duurt het tot je 90ste en heb je nog steeds die ene opleiding niet gedaan.

En zo gaat dat met alles denk ik toch wel.

Knopen doorhakken. Ook wat betreft stoppen met roken. Je hakt een knoop door en zegt dat je stopt, en dan is het een kwestie van stoppen. Je gaat dan niet de knoop aan elkaar hechten maar zorgt ervoor dat de knoop van stoppen doorgehakt blijft. Of je naait die knopen aan elkaar.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:09:35 #268
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45290131
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:05 schreef nokwanda het volgende:
Aloa,heeeee, Aloa a heeeee

Met van die bloemen jurkjes?

Of is dat de fake shit

vrijdag 12 januari 2007 @ 17:11:25 #269
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45290182
Alert alert alert.

Behoefte aan sigaret komt naar voren.

Ineens ging een lampje branden en wilde ik weer sigaret hebben. De eerst behoefte van vandaag tot sigaret. Alsof de verslaving om een beloning vraagt, het lampje gaat branden, de behoefte komt naar voren en ik probeer aan iets anders te denken. Aan iets anders denken heeft geholpen, gisteren hielp dat niet en moest ik 2 nicotine gum tegelijk nemen. Nu dacht ik even ergens anders aan en was het lampje weer uit.

Als het volgende lampje gaat branden dan vermeld ik het even. Geen gum nodig gehad Ik ga niet iedere keer als een lampje gaat branden gum nemen dus, eerst probeer ik de focus te verplaatsen, brandt het lampje links dan kijk ik naar rechts.

Tijdstip 17:11, branden van het lampje

Zou dat in het rook-programma zitten dat ik zelf gemaakt heb door de jaren heen van roken???? Dat ik rond 17:11 de meeste sigaretten opsteek?

Of ligt het aan het biertje
pi_45290266
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:09 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Aloa,heeeee, Aloa a heeeee

Met van die bloemen jurkjes?

Of is dat de fake shit

Da's de zwaar veramerikaniseerde fakeshit, ja

Maar ja... ook die soort muziek zit er wel echt tussen en ook de rieten rokjes en de bloemen zijn echt. Alleen zijn er veel verschillende bewegingen en mannen en vrouwendansen en muziek.
De taal is heel poetisch en ik vind de manier waarom het leven vaak beschreven wordt in die muziek vaak heel mooi (lees weleens vertalingen, ik spreek of versta het zelf niet).

Laatst een keer gelachen toen in online een nummer aantrof van een groep Hawaiianen die probeerden een Zuluspiritual te zingen.
Zulu is lastig om goed uit te spreken en iemand met een vooral engelstalige achtergrond mist dan net even de clue. Klonk grappig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:20:27 #271
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45290413
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:14 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Da's de zwaar veramerikaniseerde fakeshit, ja

Maar ja... ook die soort muziek zit er wel echt tussen en ook de rieten rokjes en de bloemen zijn echt. Alleen zijn er veel verschillende bewegingen en mannen en vrouwendansen en muziek.
De taal is heel poetisch en ik vind de manier waarom het leven vaak beschreven wordt in die muziek vaak heel mooi (lees weleens vertalingen, ik spreek of versta het zelf niet).

Laatst een keer gelachen toen in online een nummer aantrof van een groep Hawaiianen die probeerden een Zuluspiritual te zingen.
Zulu is lastig om goed uit te spreken en iemand met een vooral engelstalige achtergrond mist dan net even de clue. Klonk grappig.
Shaka Zulu

Ayeke, ayossie, Ayeke......ayossie

Dat is het enige dat ik weet over zulu

Zulu is toch van stammen of niet?

Zuul is ook een God in Ghosbusters die in de ijskast zit van een slachtoffer van geesten

Waar staat zulu voor?
pi_45290526
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:20 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Shaka Zulu

Ayeke, ayossie, Ayeke......ayossie

Dat is het enige dat ik weet over zulu

Zulu is toch van stammen of niet?

Zuul is ook een God in Ghosbusters die in de ijskast zit van een slachtoffer van geesten

Waar staat zulu voor?
Ja, die van Shaka ja.

Lesje dan: Bayete, Nkosi

De Zulu zijn een grote stam ja. En Zulu (ofwel PheZulu) betekent hemel. Volk van de hemel dus.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45290635
I need a peptalk
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:28:28 #274
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45290657
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:24 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ja, die van Shaka ja.

Lesje dan: Bayete, Nkosi

De Zulu zijn een grote stam ja. En Zulu (ofwel PheZulu) betekent hemel. Volk van de hemel dus.
Bayete, Nkosi

Die lyric van dat nummer is nergens te krijgen op google, of heb ik fout gezocht?

Heb al vaker gezocht naar de lyric.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:29:06 #275
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45290678
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:27 schreef Lilith-Wicca het volgende:
I need a peptalk
What's the matter?

Ook gestopt met roken of een andere tegenslag?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:30:01 #276
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45290706
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:27 schreef Lilith-Wicca het volgende:
I need a peptalk
whatzup hun?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:30:28 #277
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45290718
Ik ga even met de hond nu, als je pep-talk zoekt dan roep je maar.

Hoewel het toch vaak aan jezelf is om boven een dip uit te komen, pep-talk als steun in de rug is prettig

Maar je moet jezelf laten optillen door de positieve woorden

Ik ga even met de hond een wandeling maken nu.

En daarna kijken wat ik ga eten.
pi_45290749
verhuis

Alle staat vol met dozen, mijn hele donder doet zeer, niemand luistert als ik iets zeg, wicca vond het net nodig om in een doos met glaswerk te springen (vanaf een andere stapel dozen), en nu heb ik zin in chocolade maar dat heb ik niet in huis
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:33:24 #279
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45290810
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:31 schreef Lilith-Wicca het volgende:
verhuis

Alle staat vol met dozen, mijn hele donder doet zeer, niemand luistert als ik iets zeg, wicca vond het net nodig op in een doos met glaswerk te springen (van een andere stapel dozen), en nu heb ik zin in chocolade maar dat heb ik niet in huis
ow wat vreselijk allemaal

mijn advies: laat iemand als de sodemieter chocola gaan kopen, prop dat zo gauw mogelijk naar binnen, laat de dozen de dozen en zeg dat ze gvd naar je moeten luisteren!!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:33:53 #280
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45290826
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:31 schreef Lilith-Wicca het volgende:
verhuis

Alle staat vol met dozen, mijn hele donder doet zeer, niemand luistert als ik iets zeg, wicca vond het net nodig om in een doos met glaswerk te springen (vanaf een andere stapel dozen), en nu heb ik zin in chocolade maar dat heb ik niet in huis
ohjee, ff doorbijten, verhuizen is een pestklus inderdaad. Je moet maar denken hoe blij je bent als je dalijk in het nieuwe huis alles op orde hebt
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:39:18 #281
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45290983
Precies Metro

Verhuizen is erg, maar als je dan eenmaal zit en alles is uitgepakt en heeft een plaatsje dan is het genieten
pi_45291125
Is inderdaad een pestklus ja, zeker als je van groot naar kleiner gaat

Moet ik van allerlei dingen afstand doen wat ik helemaal niet wil

Dus het gaat een beetje zo hier: ik doe alles in dozen -> zegt een ander; dat heb je niet meer nodig en gooit het vervolgens weg -> haal ik het weer uit de vuilniszak -> worden ze weer boos omdat ik dat doe enz enz.

En Marietje, niemand wil chocolade halen, ze zijn bang dat als ze weg zijn ik alles weer uit de vuilniszak haal (terecht want dat doe ik ook ) en ik wil zelf niet weggaan omdat ik dan bang ben dat ze vanalles weg doen wat ik helemaal niet wil
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:50:12 #283
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45291268

Wat een situatie, en ik maar denken dat stoppen met roken zo erg is

Stoppen met roken is helemaal niet erg!!!!!

LW heeft het veel rotter nu, dus sterkte LW!!!!!!!

Of succes.

Wil best even chocolade voor je halen als ik je buurman zou zijn, maar dat ben ik dus niet. En wie weet zouden we ruzie hebben als buren
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:50:20 #284
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45291274
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:44 schreef Lilith-Wicca het volgende:

Dus het gaat een beetje zo hier: ik doe alles in dozen -> zegt een ander; dat heb je niet meer nodig en gooit het vervolgens weg -> haal ik het weer uit de vuilniszak -> worden ze weer boos omdat ik dat doe enz enz.

En Marietje, niemand wil chocolade halen, ze zijn bang dat als ze weg zijn ik alles weer uit de vuilniszak haal (terecht want dat doe ik ook ) en ik wil zelf niet weggaan omdat ik dan bang ben dat ze vanalles weg doen wat ik helemaal niet wil
ik moest een beetje lachen want ik zag het voor me Maar ik snap jou helemaal, ik kan zelf ook maar moeilijk dingen weg doen. Ik zou keihard onderhandelen als ik jou was Ik heb zelf bij mijn laatste verhuizing een 'herinneringendoos' gemaakt, waarin ik allemaal ouwe troep bewaar Staat onder m'n bed.

En heb je niet ergens nog chocoladevlokken of chocopasta staan ofzo?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:53:13 #285
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45291344
Lama
pi_45291433
Als ik een "herinneringsdoos" moet maken kunnen we gerust nog een garage bij huren

Ben er van overtuigd dat als jij mijn buurman zou zijn wij best weleens ruzie zouden hebben ja

Alletwee lekker eigengeraaid
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:57:21 #287
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45291466
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:44 schreef Lilith-Wicca het volgende:

Jij bepaalt toch wat er meegaat, niet een ander. Kom op zeg.
Flink de zweep erover daaro
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:57:44 #288
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45291483
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:56 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Als ik een "herinneringsdoos" moet maken kunnen we gerust nog een garage bij huren
ja, maar niet als je afspreekt dat je alleen mag bewaren wat in die doos past
maar ik begrijp dat dit een gevoelig onderwerp is
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:58:47 #289
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_45291512
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Lama

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 12 januari 2007 @ 17:59:28 #290
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45291530
lama's spugen altijd
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:00:29 #291
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45291570
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:59 schreef Metro2005 het volgende:
lama's spugen altijd
alleen als je ze uitscheldt

ik vind lama's grappig
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:00:46 #292
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45291578
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:56 schreef Lilith-Wicca het volgende:

Ben er van overtuigd dat als jij mijn buurman zou zijn wij best weleens ruzie zouden hebben ja

Alletwee lekker eigengeraaid
In het echt misschien anders hoor

In het echt ben ik niet zo snel opgefokt, het is de impact van de berichten op het scherm.

Maar goed, je hebt nog steeds geen chocolade Een chocolade- behoefte kan vele malen groter zijn dan een behoefte aan sigaret of niet?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:01:19 #293
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45291593
ik moet nu aan chocoladesigaretten denken
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:01:41 #294
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45291606
ik denk dat het voor vrouwen wel eens het zelfde kan voelen als de behoefte aan een sigaret
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:02:01 #295
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45291613
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:01 schreef Marietje_34 het volgende:
best of both worlds
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:02:21 #296
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45291622
Ik zeg lama inplaats van laat maar

Als ik een bericht schrijf dat niet nodig is zoals het halen van chocolade door LW, ik zei dat ze de anderen moet aansporen tot halen van chocolade en dat ze dan zegt dat ze heel vlijtig gaat opruimen in dozen.

Maar ik zie dan in een vorig bericht van je 1,2,3 en huppakeej en dan zeg ik snel edit en dan lama.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:03:44 #297
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45291661
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:01 schreef Marietje_34 het volgende:
Sinterklaasje kom maar binnen!!!!!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:06:23 #298
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45291725
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:01 schreef Metro2005 het volgende:
ik denk dat het voor vrouwen wel eens het zelfde kan voelen als de behoefte aan een sigaret
dat wat hetzelfde voelt als de behoefte aan een sigaret?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:07:07 #299
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45291741
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:06 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Chocolade?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:07:50 #300
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45291761
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:06 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Wie is die man in jou icoon? Of is het een vrouw?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')