abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:30:35 #201
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45284999
is de werking van die kaugum bewezen? denk het wel he..in dat geval draagt dv een belangrijk punt aan..hij heeft al van-te-voren maatregelen getroffen..en als hij er klaar voor is stopt hij ook met die kaugum..

nok als je het echt zwaar hebt..en je wilt stoppen voor je gezondheid..koop je die kaugum waar dv het over heeft..dat lijkt me echt een heel goed plan..
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:30:59 #202
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45285012
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:25 schreef nokwanda het volgende:

[..]

de reden is longenfyseem. Maar daaraan denken maakt niets uit voor de zin. Die zin blijft
Ik eet lekker kauwgum bij grote behoefte aan peuk. Ik ga het mezelf niet onnodig moeilijk maken dus.

Gisteren 5 kauwgum gehad en vandaag nog geen enkele.

Die 5 kauwgum is het niet roken dubbel en dwars waard. Ondanks dat die vrouw bij Albert Heyn achter de balie zei dat ik maar beter helemaal geen kauwgum kan nemen, ik doe het even met kauwgum omdat ik mezelf niet onnodig het leven zuur ga maken.

Ik heb dus nicotine nodig en geen sigaret. Die rook en koolmonoxide en die teer hoef ik niet. Het is bij mij de nicotine verslaving die steeds aanklopt en begint te zeiken om een sigaret of nicotine.

Maar ik krijg al minder nicotine binnen, 2 pakjes is veel meer nicotine dan 5-10 kauwgum.

En dan heb ik eergisteren maar 1 kauwgum gehad en de dag ervoor ook.

Waarom moeilijk doen als het wat makkelijker kan?

Of ben je zo fel tegen kauwgum?

Ik wil je trouwens geen kauwgum aanpraten, ik vraag me alleen af waarom je niet iets achter de hand neemt, kan ook snoep zijn of wat anders. Of je gaat zoals LW zegt thee drinken die doet reinigen. Brandnetel thee.

Een vervangend iets erbij betrekken, zodat het gemis kleiner wordt aan een sigaret.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_45285032
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:27 schreef Normalneo het volgende:
ik weet niet precies wat dat is nokwanda..wil je dat aub even uitleggen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Emfyseem
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:33:32 #204
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45285117
dat klinkt serieus ernstig nokwanda..
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_45285119
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:25 schreef Normalneo het volgende:
misschien ook een beetje lollies enzo gebruiken..? keelsnoepjes..lekkere dropjes..leuke dingen kopen van wat je niet opgerookt heb per week..? niet die verplichting..het kopen van..dat je in de rij moet staan..de tijdwinst die je hebt..en de dingen die je er in de plaats van kunt doen..bijv. lekker koken en andere leuke hobbies..
heb altijd al mijn hobbies gedaan hoor... met peuk erbij.
En lollies... ik ben niet echt van de zoete, behalve wat chocolade op zijn tijd. Ik knaag me wel suf aan chips. Vooral Nibbits en zoute sticks doen het goed. En ik eet veel. Maar dat deed ik ook al behoorlijk toen ik rookte.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:34:29 #206
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45285146
denk je zelf niet dat het beter zou zijn het weekend in te gaan met die kaugum nu je een moment hebt dat het even tegenzit/zat?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:35:30 #207
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45285187
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:25 schreef nokwanda het volgende:

[..]

de reden is longenfyseem. Maar daaraan denken maakt niets uit voor de zin. Die zin blijft
zorg dan dat je wat anders in je mond hebt dan neemt de trek vanzelf af

nee wat je kan proberen is gewoon op lollies zuigen of desnoods pak je de van sinterklaas overgebleven chocoladesigaretjes of pak kauwgum ofzo . Sterkte.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:36:12 #208
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45285215
het is trouwens wel degelijk bewezen dat er door de kaugum een bepaalde dosis nicotine in je bloedbaan komt waardoor de trek verminderd. Er zijn verschillende soorten en doseringen verkrijgbaar.. het lijkt me fijn dat je ergens op terug kan vallen..toch?
pi_45285216
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:33 schreef Normalneo het volgende:
dat klinkt serieus ernstig nokwanda..
daarom moet ik ook stoppen. Maar dat maakt het desondanks niet makkelijker.
Ik kan me niet aanpraten dat ik roken vies vind of het vind stinken of zo. Dat vind ik gewoon niet en ik kan het mezelf dus ook niet wijsmaken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45285266
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:34 schreef Normalneo het volgende:
denk je zelf niet dat het beter zou zijn het weekend in te gaan met die kaugum nu je een moment hebt dat het even tegenzit/zat?
ik heb zuigtabletten.

en @metro... schreef ik net een post of zo erboven.
En nee..... geen zuigbeurt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:39:22 #211
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45285329
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:37 schreef nokwanda het volgende:

[..]

ik heb zuigtabletten.

en @metro... schreef ik net een post of zo erboven.
En nee..... geen zuigbeurt
ik las het net ja.
Tja even volhouden dan maar, weet dat afkicken moeilijk is
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:40:00 #212
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45285352
nee, maar k..ik denk he..ik heb het zelf nog niet meegemaakt dat als ik zoiets weet..dat het direct is..en dat het alleen maar erger kan worden dat ik dan toch wel ff een hele lange vakantie neem..in een land waar ze geen cigaretten verkopen..

het is ook zo dat toen je geboren werd je niet met een sigaret uit de mond kwam en dat willen van iets..zoals een sigaret bijv. er mede toe heeft geleid dat je nu in deze situatie zit..het willen is naar mijn mening een sterke impuls om juist in te zien op bepaalde momenten dat mocht het noodzakelijk zijn je er ook afstand van moet kunnen doen..het loslaten en het lijden kunnen je op lage gronden brengen..er-uit-komen is echter een ware onthulling van een bestaan..
pi_45285387
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ik las het net ja.
Tja even volhouden dan maar, weet dat afkicken moeilijk is
Ik moet ook dubbel afkicken, hey
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:42:04 #214
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45285422
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik moet ook dubbel afkicken, hey
dat doe je jezelf aan
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:43:46 #215
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45285484
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:33 schreef nokwanda het volgende:

[..]

heb altijd al mijn hobbies gedaan hoor... met peuk erbij.
En lollies... ik ben niet echt van de zoete, behalve wat chocolade op zijn tijd. Ik knaag me wel suf aan chips. Vooral Nibbits en zoute sticks doen het goed. En ik eet veel. Maar dat deed ik ook al behoorlijk toen ik rookte.
Mijn eetlust is vreemd genoeg niet toegenomen. Heb ook geen behoefte aan snoep of wat anders. Alleen gisteren even biertjes en whisky maar dat was ook meer voor de gein, ik zal niet snel whisky kopen want dat is te sterk.

Maar ik ben dus afgevallen 2 kilo in 12 dagen tijd, maandag zei iemand nog of ik aan het afvallen ben, en dat is dus echt een compliment, als mensen zeggen dat ik eruit zie alsof ik afgevallen ben dan doet dat goed.

Ongeveer 87 kilo weeg ik nu, in de zomer woog ik nog vaker 92,5 kilo.

Gewicht is ook een punt waar ik aandacht aan moet schenken, dat is dus ook een reden van die kauwgum. Ik wil niet de halve snoep-afdeling van de C1000 leeg wreten want dan ga ik in gewicht de lucht in. 87 kilo is al veels te zwaar maar dat sporten gaat dus komen zodra ik van die verkoudheid af ben.

Deze zomer wil ik 75 wegen

Strak in het pak wil ik komen te zitten, dat overgewicht hangt me ondertussen ook al 6 jaar de kont uit, ik ben geen persoon die overgewicht met zich mee mag dragen, ik wil geen gram teveel vet hebben.

Dat ze op tv vaak aandacht schenken aan gezondheid is ook een stimulans om zelf actief ermee bezig te zijn. Zelfs commercials kunnen mij boeien omdat het vaak gaat over een gezond leven in balans.

Roken past niet bij een gezond leven. Dus dan is het hier voor mij een makkelijke keuze om de sigaretten nooit meer aan te raken. Zouden jullie mij ooit horen zeggen dat ik sigaretten ben gaan kopen dan is het niet mijn keuze geweest maar dan was het die klote verslaving die me ertoe heeft aangezet.

Dan ben ik te zwak geweest en was de verslaving te sterk als jullie me ooit zien schrijven dat ik weer ben gaan roken. Mocht ik ooit ook maar 1 sigaret roken dan zal ik dat ook meteen toegeven hier. Niet mezelf voor de gek houden en zeker jullie niet.

Maar goed, het gaat mij om een gezond leven. Het gaat me niet eens om 150 jaar worden, al word ik slechts 70 jaar, dan wil ik wel 70 jaar goed voelen. Goed voelen en dat gaat niet met roken.

Roken kan het beeld geven dat het staat voor gezelligheid, maar wat is gezellig aan roken?

Ik kreeg trouwens ook vaak rook in de ogen, ook een nadeel van het roken. Rook in de ogen.

12 dagen is al een mijlpaal 12 dagen gestopt dat zijn toch al een heel aantal uren en een hele berg sigaretten.

Gooi eens 480 sigaretten op 1 berg. En denk dan eens aan de rook waar die 480 sigaretten voor staan.

Ook op tv naar het kijken naar sport en sport-mensen, dan vind ik het niet kunnen dat ik rook. Dan wil ik liever sport-mens zijn dan rook-mens.

Maar goed, ik kijk dus naar de nadelen en voordelen. En als ik goed doe afwegen dan wegen de voordelen van het stoppen zwaarder. Roken verliest op alle mogelijke punten.

Alsnog is er een verslaving die niet luisterd naar de voordelen en nadelen. Maar welke verslaving luisterd uberhaupt? Een verslaving heeft een eigen wil. De wil van de mens die de verslaving heeft die is er niet meer. Een verslaving neemt de wil over. Een verslaving is klote
pi_45285534
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:40 schreef Normalneo het volgende:
nee, maar k..ik denk he..ik heb het zelf nog niet meegemaakt dat als ik zoiets weet..dat het direct is..en dat het alleen maar erger kan worden dat ik dan toch wel ff een hele lange vakantie neem..in een land waar ze geen cigaretten verkopen..
weet je... tis haast grappig. Maar bijna iedereen op mijn werk rookt tegen de klippen op. En daar heb ik er minder moeite mee dan thuis waar ik de enige roker ben.
quote:
het is ook zo dat toen je geboren werd je niet met een sigaret uit de mond kwam en dat willen van iets..zoals een sigaret bijv. er mede toe heeft geleid dat je nu in deze situatie zit..het willen is naar mijn mening een sterke impuls om juist in te zien op bepaalde momenten dat mocht het noodzakelijk zijn je er ook afstand van moet kunnen doen..het loslaten en het lijden kunnen je op lage gronden brengen..er-uit-komen is echter een ware onthulling van een bestaan..
ow ja. Dat is me op andere vlakken al langer duidelijk. Dat dat wat een mens wil lang niet altijd is wat goed is voor die mens. En dat eruit komen. En denken dat je eruit bent om er dan achter te komen dat e er nog laaaang niet uit bent en weer en weer en weer.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45285557
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

dat doe je jezelf aan
dat stoppen met roken wel, ja.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:47:04 #218
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45285597
ik hoop trouwens dat als de tijd daar is en ik stop ook met de peuken dat jullie mij eventueel zouden willen steunen in dit proces..ik ga dan net als dv denk ik alles van me afschrijven..het liefst zou ik dan tijdelijk even helemaal niks willen doen..dus misschien wordt het een vakantie of iets dergelijks..

ik vind het wel heel super dat jullie dit zo doen allemaal..dat stoppen...ik kan dit eigenlijk alleen maar toejuichen..! Is iets wat ik ook graag een keer zou willen doen..
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:48:17 #219
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45285655
Dat is het irritante van stoppen met roken he.. het lijkt dan wel de issieu van de dag te worden.. althans dat is wat ik mij er van herriner.. alles komt terug op die vieze peuk.
The truth was in here.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:48:24 #220
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45285657
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:45 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Niet zeuren!!!!

Iedere sigaret doe je jezelf aan, iedere sigaret zorgt voor vervuiling en zwarte vlekken. Iedere sigaret zorgt voor verstikking.

Stoppen is de grootste beloning die jij je lichaam kan geven

Waarom denk je anders dat stoppers zo sterk zijn? Ze zijn sterker dan die waardeloze verslaving.

Geef nou toe.

Wat voegt roken toe?

Leg eens uit wat jij mist nu? Je mist een sigaret, maar wat is de toegevoegde waarde van een sigaret?

Beeld je eens de situatie in dat jij een sigaret opsteekt, je haalt diep in over de longen en ineens moet je hoesten, je blijft hoesten en hoesten, je krijgt een hoest-bui.

Wat is daar zo fijn aan?

Je hebt 2 dagen niet gerookt en steekt nu eentje op en je moet hoesten totdat je water moet gaan drinken om het hoesten tegen te gaan.

Net zoals de eerste sigaret
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:50:26 #221
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45285744
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 14:48 schreef Bastard het volgende:
Dat is het irritante van stoppen met roken he.. het lijkt dan wel de issieu van de dag te worden.. althans dat is wat ik mij er van herriner.. alles komt terug op die vieze peuk.
Inderdaad, een sigaret is het beste dat bestaat als je stopt, niet constant maar je kunt dagen hebben dat alleen de sigaret in je hoofd zit. Een sigaret, oeeeehhhh wat is dat toch een lekker ding, een sigaret staat voor het ultieme genot Een sigaret smaakt zo lekker ook, een sigaret is het neusje van de zalm en je smaak-pupillen worden er zo mee betoverd alsof er een engel op je tong piest.

Het is een fout beeld, roken smaakt naar asbak. Wat is uberhaupt lekker aan een sigaret?

Ik heb dan wel 13 jaar gerookt maar je hebt me niet echt vaak horen beweren dat het zo lekker is dat ik er een moord voor zou doen
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:53:51 #222
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45285872
quote:

[..]

weet je... tis haast grappig. Maar bijna iedereen op mijn werk rookt tegen de klippen op. En daar heb ik er minder moeite mee dan thuis waar ik de enige roker ben.
[..]

ow ja. Dat is me op andere vlakken al langer duidelijk. Dat dat wat een mens wil lang niet altijd is wat goed is voor die mens. En dat eruit komen. En denken dat je eruit bent om er dan achter te komen dat e er nog laaaang niet uit bent en weer en weer en weer.
nokje je bent een supermeid.. en ik hoop echt dat je superoud wordt! als stoppen hiertoe leidt(naar dat oude vrouwtje wat nog jaren van haar zoon kan genieten) en voor een betere gezondheid..wens ik je alle kracht van de wereld toe die je nodig hebt om van het verotte vergif af te blijven..voel je niet gedwongen door de maatschappij of door mij/anderen..er zijn miljoenen redenen om te stoppen..en een stap zetten uit de cirkel..die nicotine shit afbouwen..is al 1 hele goede die je kan zetten..! Dit doe je voor jezelf!

Over dat laatste wilde ik zeggen dat je best wel trots mag zijn op jezelf als je uit die bodemloze put komt..ook al is het keer op keer! En er juist van mag genieten..! Zo ken ik jou ook niet anders eigenlijk..! Een vrouw met een leuke glimlach die de wereld aankan laat zich niet inpalmen door zo'n peuk..toch?

Vind het hele verhaal ook wel zelfconfronterend..ik zit hier allemaal "mooie" dingen te zeggen..hmm..ik heb wel een plan hoor..ik denk dat ik dat nog wel even trek tot die tijd..maar ik heb hier al heel lang aan zitten te denken om te stoppen..alleen ja ik heb het al gezegd..ik houd het niet lang vol omdat ik heel erg gevoelig ben voor dit soort verslavingen..en daarom is mijn plan ook in ontwikkeling..
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:56:27 #223
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45285971
Als ik nu denk aan het inhaleren van rook dan ga ik over mijn nek

De smaak die erbij komt kijken ook, maar je went eraan dus, zou iedere sigaret smaken als de eerste sigaret dan zouden weinig mensen verslaafd zijn geraakt aan het roken.

Sowieos, rook in je lichaam en longen bewust binnen halen

Wat is de clou van het verhaal?

Je gaat lekker ervoor zitten en steekt een sigaret op en gaat systematisch teugen aan de sigaret, iedere teug krijg je rook binnen, en de ene keer neem je een diepere teug dan de andere keer. Hoesten hoef je ondertussen niet meer omdat je al 500,000 sigaretten gerookt heb, je bent al een uitlaat van een auto ondertussen.

Pas als je stopt en weer begint met roken weet je wat je "mist'.

Daarom begin ik dus niet, ik wil niet proeven aan de rook meer. Ik noem het even afkeer maar ik zou bijna zeggen dat ik niet meer durf te roken, ik durf die smaak niet meer te proeven omdat het vies is.

Je gaat toch ook niet boven de Torens van DSM hangen?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 14:59:31 #224
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45286104
dv denk je dat ik zoiets ook kan eigenlijk? dat stoppen zo..met die kaugum? werkt dat spul goed?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:00:46 #225
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45286146
Neo, welk plan?

Je moet gewoon die sigaret uitdrukken voor de laatste keer en nooit meer een nieuwe opsteken.

Toen ik 2 januari gestopt was had ik ook geen plan, ik stopte en wilde stoppen en ik stond niet eens 100 procent achter die beslissing. 2 januari nam ik die beslissing zomaar. Ik had natuurlijk eerst 2 jaar voorbereidingen kunnen treffen en nog meer, maar het gaat toch om het stoppen.

Als je stopt krijg je vanzelf de behoefte aan een sigaret door verslaving en gewoonte, en een plan....ik weet het niet, het zit in je systeem en je moet gewoon iets anders doen op momenten dat je gewend bent om te roken zoals na het eten en net na het opstaan.

Na een bepaalde tijd is dat toch weg, je bent sneller van je verslaving af dan dat je eraan gekomen bent.

Wie kan zich zijn eerste sigaret nog herinneren?

Hoe smaakte je eerste sigaret?

En waarom ben je door gegaan met roken?

En hoeveel rookte je in het begin van je eerste dagen als roker?

En hoe snel zat je op 1 pakje of 2 pakjes?

Hoelang heeft het geduurd voordat je op je hoogtepunt zat van het roken? ( wat voor hoogtepunt het ook moge zijn )
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:00:51 #226
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45286149
want het liefst zou ik vandaag nog stoppen..ben alleen even een beetje bang voor de afkickverschijnselen..het is nu wel weekend..dat scheelt een hoop..hoeveel van die pakjes heb je gehaald en wat heb je met de laatste peuk gedaan enzo?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:01:01 #227
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45286155
quote:

[..]

dat andere ook

Gebruik jij nog nicotinekauwgom ofzo om te helpen stoppen? of niet, zo niet dan is het best lastig om te stoppen volgens mij en veel succes ermee probeer wat afleiding te zoeken en niet er steeds aan te denken. De lichamelijke ontwenningsverschijnselen zijn niet fijn maar gaan echt vanzelf over
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:03:14 #228
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45286256
mijn eerste cigaret kon ik wel herinneren..die was heel zwaar..ik begon te shaken en te trillen en voelde een rush..zware shag gelijk dat hakt er wel in..
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:04:54 #229
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45286313
k ik had het niet verwacht..ik kreeg vanmiddag ook al een teken denk ik..ik ga zo naar het dorp en sla voor 50,- kaugom in
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:05:02 #230
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45286324
@ normaleneo Nicotine-gum en zuig-tabletten helpen mij op momenten van stress, als het bij mij begint te tollen van stress en opgefoktheid dan neem ik snel een kauwgum, anders ga ik met meubels gooien en dat is niet de bedoeling. Maar ik denk zeker dat jij ook kunt stoppen, mensen die 50 jaar gerookt hebben als een schoorsteen die stoppen zelfs, maar die zijn dan ziek geworden van het roken en als je ziek bent geworden ervan dan stop je vanzelf sneller.

Ik gebruik ze nog amper, ik heb dus ook geen behoefte meer tot roken als ik net opsta, en ik denk niet eens meer zo vaak na dat ik niet meer rook. Af en toe lijkt het net alsof ik nooit gerookt heb

Alleen als ik bier gedronken heb komt de behoefte aan sigaret sterker naar voren. Daniel.J had gelijk dat bier drinken de behoefte tot sigaret laat toenemen. Je wordt er al snel wat minder helder van.

Stoppen met bier drinken staat ook op het programma, niet dat ik zo verslaafd ben aan bier drinken of wijn of wat anders, toch is het vaak zo dat ik ga kopen omdat ik zin erin heb. Is zin hebben in een verslaving als het systematisch naar voren komt?

15:03 is de tijd, normaal gesproken zou ik om 16:00 een biertje drinken, vast tarief is dat. Nu heb ik niets in huis en niet eens de behoefte om te halen. Dus zo verslaafd aan bier ben ik niet. Ik kan makkelijk uitstellen tot 20:00. Bij sigaretten in het begin wil je meteen na het ontwaken een peuk. Bij bier heb ik alleen met carnaval na het ontwaken gedronken.

Alcoholist ben ik dus niet, probleem-drinker niet eens. Drinken als feest-vierder

Dat stoppen met bier hoeft niet eens ook.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:06:09 #231
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45286372
dus nu nog rokend zeg ik dat ik dus ook ga stoppen..en ik weet niet precies wat de gevolgen zullen zijn..daar kan ik alleen maar achter komen..door te stoppen..jullie merken het wel..

vrijdag 12 januari 2007 @ 15:09:08 #232
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45286516
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:00 schreef Normalneo het volgende:
want het liefst zou ik vandaag nog stoppen..ben alleen even een beetje bang voor de afkickverschijnselen..het is nu wel weekend..dat scheelt een hoop..hoeveel van die pakjes heb je gehaald en wat heb je met de laatste peuk gedaan enzo?
Mijn laatste peuk heb ik opgestoken na het inleveren van boeken bij de bibliotheek op 2 januari. Ik ging na het inleveren van de boeken richting DA om kauwgum te kopen. Toen heb ik ongeveer om 13:40 de laatste sigaret op straat gegooid en uitgetrapt. De eerste de beste vuilnisbak gooide ik mijn shag in met vloei.

Toen zonder rook-waar bij DA binnen gegaan en kauwgum gehaald.

Thuis gekomen alle sigaren weg gegooid en asbakken geleegd.

En nu 12 dagen later nog steeds geen sigaret aangeraakt. Wel vaker hoge nood gehad tot roken, maar zeker niet zo erg als de laatste stop poging toen ik 8 jaar jonger was. Maar toen ging ik veel stappen en tijdens stappen zit je in een walm van rooklucht.

Laatste stop-poging ben ik 6 maanden gestopt, toen was het carnaval en heb ik weer een pakje gekocht en ben ik weer begonnen

Maar nu hou ik vol.

En nu dus ook even wat anders doen, constant praten over roken word ik niet beter van, hoewel het schrijven over roken wel zorgt dat de verslaving doet afnemen hier. Hoe meer ik schrijf over het nutteloze aan roken en de slechte verslaving des te zwakker de roker in mij is.

Maar de roker in mij die is al bijna weg

Af en toe komt de roker in mij naar voren, zoals gisteren na een paar Amstel. Vandaag 0,0 last gehad ervan, heb wel een kauwgum gepakt maar die heb ik direct weg gegooid, die kauwgum is niet dat je zegt lekker.

Kun je beter normale kauwgum eten. Een vreemd smaakje zit aan nicotine gum.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:09:54 #233
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45286545
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:06 schreef Normalneo het volgende:
dus nu nog rokend zeg ik dat ik dus ook ga stoppen..en ik weet niet precies wat de gevolgen zullen zijn..daar kan ik alleen maar achter komen..door te stoppen..jullie merken het wel..

Hoe zwaar denk je verslaafd te zijn? En rook je ook wiet of alleen sigaretten?

Ik praat wel makkelijk over stoppen maar de een is zwaarder verslaafd dan de ander natuurlijk. Bij mij smaakte de sigaret de laatste tijd niet meer, dus ook dat was een voordeel die ik erbij had.

Nokwanda kon echt genieten van een sigaret, dus misschien praat ik soms wel te makkelijk erover bij anderen.

Kan me alleen niet goed voorstellen dat een sigaret echt lekker smaakt dus. Als je echt proeft wat je binnen krijgt en je gaat proeven aan de "smaak" dan is roken toch vies?

Wat is lekker aan roken?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:10:41 #234
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45286587
Plan 1a
ben kaugum inslaan voor het weekend en ik ga investeren in kaugum door niet te roken

1b
Alle cigaretten en asbakken gaan de deur uit. Er wordt vanaf heden niet meer gerookt in mijn huis. Ik heb een balkon en daar kun je goed op staan.

1c
Als plan 1a en 1b voltooid zijn ben ik gestopt en ga ik eventuele moeilijkheden van me afschrijven
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:11:37 #235
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45286630
ben al een aantal maanden definitief gestopt met blowen godzijdank en dat wil ik persee zo houden
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:12:48 #236
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45286686
* Normalneo is pleitte (plan 1a en 1b uitvoeren)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:13:03 #237
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45286696
Je kunt ook de asbakken schoon maken en er snoep in leggen of wat anders

Ik heb glazen asbakken die ik nog ga schoonmaken totdat ze glimmen, ooit komt er snoep in te liggen of paper-clips. Een aandenken aan de tijd dat ik rookte maar dan asbakken die zo helder zijn als glas dat net gewassen is.

Asbakken kun je ook weg gooien maar ik heb straks liever schone asbakken in huis, en dan kan ik terug denken aan de tijd dat die asbakken zwart waren van de aanslag.

Weggooien is ook een optie.

Kauwgum achter de hand is ook wel prettig, maar dan zou ik wel rustig kauwen want anders krijg je kaakpijn
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:14:33 #238
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45286763
Succes ermee en doe het wel als je zelf wilt !!!!

Niet stoppen omdat anderen het zeggen, gewoon als je zelf klaar bent, anders werkt het toch niet.

Hopelijk kom ik nu niet over alsof ik iemand aan het bekeren ben. Stimuleren doe ik liever. Bekeren is niet okey.

Maar plan van aanpak is uitgebreid genoeg. Asbakken weg, rookwaar weg en kauwgum achter de hand. Meer is niet nodig. En goede hoop en goede zin, en de voordelen afwegen met de nadelen.
pi_45286829
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:12 schreef Normalneo het volgende:
* Normalneo is pleitte (plan 1a en 1b uitvoeren)
succes
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45286865
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:11 schreef Normalneo het volgende:
ben al een aantal maanden definitief gestopt met blowen godzijdank en dat wil ik persee zo houden
En dat doet je erg merkbaar goed. Is echt een zwaaaaare verbetering
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:22:42 #241
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45287032
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:11 schreef Normalneo het volgende:
Good zo!!!!

Blowen is 1, stoppen met blowen is 1 stap in de juiste richting.

Daarna komt stoppen met roken.

Heb je een zware rookverslaving dan zul je eerst van het blowen af moeten komen of niet?

Succes ermee, en als het even niet meezit kun je hier schelden.

Gooi het er maar uit, biedt verzet en tegenwicht en scheldt maar er op los. Roep maar hoeveel zin je in een sigaret hebt. En de anderen zullen zeggen dat je in de maling wordt genomen door je verslaving.

Het is de verslaving die gaat schreeuwen om een sigaret, het is niet de mens die schreeuwt maar de verslaving die schreeuwt.

Ik twijfel nu of ik biertjes zal gaan kopen maar ik doe het toch straks, ik koop meteen een stuk of 12 kiwi's. Dan voelt dat wat gezonder aan ook. Meteen even brand-netel thee zoeken, als LW zegt dat het zuiverend werkt dan wil ik het eens proberen.

Nog ff en dan is de verkoudheid weg en begin ik op zolder met sporten

En dan gaat het echte werk beginnen.

Het gevecht tegen de sigaretten is niet zo zwaar straks, het gevecht tegen de kilo's ook niet.

Ieder gevecht is niet zwaar als je even op je plek blijft staan waar je voor staat, en met wat hulp van anderen is het gevecht nog makkelijker te winnen.

Ik ga even kiwi's kopen en thee?

En wat biertjes
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:37:00 #242
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45287497
zo stress je je rot en zo verveel je je dood lekker is dat altijd.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:44:26 #243
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45287731
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:16 schreef nokwanda het volgende:

[..]

succes
thx die kaugum is idd een kleine investering..ik heb alle troep waar het hoort gegooid..in de glasbak!
ik las nog..voordat ik de zak dropte..geen porselein..geen aardewerk..geen..bla bla..over rookwaar stond iig niks geschreven..kan trouwens ook wel wat geluk gebruiken op dit punt..het leek mij een geschikte locatie.

@ dv jou ga ik nodig hebben kerel..! ik weet je gelukkig te vinden..ik heb wel even wat opgezocht..je moet niet teveel van die kaugumpjes nemen..want dan krijg je nicotine vergiftiging en je kunt er ziek van worden..athans dat zei dat vrouwtje aan de balie.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:57:41 #244
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45288132
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:37 schreef Metro2005 het volgende:
zo stress je je rot en zo verveel je je dood lekker is dat altijd.
Wel afwisselend
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:00:38 #245
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45288218
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:57 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wel afwisselend
nou heb liever gewoon altijd een beetje hetzelfde te doen. maargoed.
nog een uurtje en dan ben i kvrij, weekend! kan ik eindelijk weer fokken o wacht, dat doe ik nu ook al
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:03:05 #246
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45288296
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:44 schreef Normalneo het volgende:

@ dv jou ga ik nodig hebben kerel..! ik weet je gelukkig te vinden..ik heb wel even wat opgezocht..je moet niet teveel van die kaugumpjes nemen..want dan krijg je nicotine vergiftiging en je kunt er ziek van worden..athans dat zei dat vrouwtje aan de balie.
Als je het zwaar hebt dan schreeuw je maar, online hulp is ook hulp

Ik ben net terug van de winkel, ik ga meestal met de benen-wagen dus, en ik merk dat ik nu al minder vermoeid ben, ik loop makkelijker, zelfs met 2 tassen vol water, bier en fruit en nog meer. Alsof ik minder moeite heb met lopen en tillen.

Voor me in de winkel kocht een meid marlboro, die was even veel kwijt bijna als ik met 2 volle tassen

En dan hoor je ze zeggen van..." 2 pakjes marlboro".

En dan doet me dat helemaal niets Dan ben ik blij dat ik 8 euro goedkoper uit ben in de supermarkt, zou ik ook sigaretten gekocht hebben dan was de bon bij de kassa meteen een stuk hoger uitgevallen. En het is niet het geld want met roken kwam ik ook uit, maar 8 euro of 12 euro minder is toch 12 euro minder. Die besparing is dus een extra motivatie, zou ik miljonair zijn dan zou die besparing niet zo heel veel ter zake doen, maar nu merk ik het dus wel ook in de beurs. 8 euro in het potje had ik kunnen stoppen maar ik heb geen potje, ik hou het zo bij en nu zit ik op 96 euro besparing vandaag dus. Kassa zonder wat te doen, je wordt gezonder en krijgt geld ervoor terug

Als je het zwaar hebt dan roep je maar hier Neo, ik roep ook als ik het zwaar heb met stoppen maar het lijkt voorbij te zijn de zwaarste periode.

Dag 12 zit er alweer bijna op, voordat ik het weet is het 3 maanden en dan is het zo 3 jaar. En dan is het voorbij.

15 jaar duurt het voordat alles hersteld is, maar ik ga dus echt geen 15 jaar bijhouden, ik hou zolang bij als nodig is. Nu nog ff leuk om te vermelden dat ik 480 sigaretten niet heb gerookt, nu nog okey als steun in de rug.

Als ik straks 10,000 sigaretten of 100,000 sigaretten niet gerookt heb, dan klinkt dat natuurlijk nog beter Maar iedere dag of iedere week vermelden hoeveel sigaretten ik bespaard heb

Wie weet eens per jaar in de toekomst. Ieder jaar op 2 januari even een statistiek laten zien. Ieder jaar op 2 januari mezelf bedanken dat ik gestopt ben En dan zullen mijn longen een frisse sprong in de lucht springen

Even een "moeilijk" moment. Toen ik buiten kwam van de winkel had ik even de neiging om een sigaret op te steken, even stond ik stil en wilde ik een pakje uit de jas halen Maar dat is ook gewoonte, ik deed dat altijd als ik buiten kwam van een winkel, sigaret aansteken meteen. Van die standaard momenten van roken dus.

En op die momenten doe ik onbewust een handeling uitvoeren, maar dan is het niet erg dat ik dat doe, het is lachen dat het nog erin zit. Het roken is een soort gewoonte dus ook. Ieder moment van opsteken van sigaret door de jaren heen. Stel ik ben in mijn rook jaren 2000 keer naar de supermarkt geweest, en steeds stak ik een sigaret op als ik buiten kwam. Dan is het even logisch dat ik dat nog in me heb zitten.

Net zoals het roken na het eten en na het opstaan. Dat zijn dus ook de momenten dat ik een kauwgum eet. En natuurlijk bij de eerste biertjes. Maar vandaag heb ik geen kauwgum nodig

Stoppen met roken is het beste dat ik gedaan heb afgelopen 7 jaar

Ik kan het iedereen aanraden

Het lijkt wel een commercial

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 12-01-2007 16:11:55 ]
pi_45288410
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

nog een uurtje en dan ben i kvrij, weekend! kan ik eindelijk weer fokken o wacht, dat doe ik nu ook al
Moet ik denken aan die mop van dat kikkertje... ploempie in, ploempie uit... zonnetje op het ruggetje
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:08:42 #248
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45288464
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wees blij dat je internet hebt

Als je niets te doen hebt kun je nog altijd hier terecht, dus echt vervelen hoef jij je toch nooit of niet soms?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:08:55 #249
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45288475
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:06 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Moet ik denken aan die mop van dat kikkertje... ploempie in, ploempie uit... zonnetje op het ruggetje
  vrijdag 12 januari 2007 @ 16:09:44 #250
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45288501
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wees blij dat je internet hebt

Als je niets te doen hebt kun je nog altijd hier terecht, dus echt vervelen hoef jij je toch nooit of niet soms?
nou, 8,5 u per dag fokken verveelt soms wel hoor maarja beter zo dan enorm druk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')