Noem dat geen revolutie, dat noem je gewoon een mooi product.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Lezen is niet voor iedereen weggelegd he?
De Apple iPhone, een nieuwe revolutie #2
Dat is wel waar. Of het filmpje op Youtube dat in dit topic gepost is. Ik was ook wat sceptisch, vooral ook gezien de prijs (hoewel dat voor Europa natuurlijk nog bij gokken blijft). Maar het ziet er echt erg tof uit, en tegen die tijd ben ik misschien wel toe aan een nieuwe mp3-speler (sowieso een nieuwe telefoon, mijn abonnement loopt november dit jaar af).quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:56 schreef Siegfried het volgende:
Maar om echt overtuigd te raken moet je de keynote bekijken
Waarom zou Apple een dienst erin verwerken die rechtstreeks tot de concurrent behoort (MSN Messenger --> Microsoft, die onlangs ook de Zune uitbracht, de tegenhanger van de iPod).quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:26 schreef HiZ het volgende:
Ik vind de lay-out vooral heel erg lelijk. En wat ik me afvraag is of je er ook me kunt msn-en.
Bijvoorbeeld omdat het de dominante instant messenger online is ? Ik begin niche-producenten die een product op de markt brengen dat alleen maar binnen de niche werkt een beetje zat te worden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:57 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Waarom zou Apple een dienst erin verwerken die rechtstreeks tot de concurrent behoort (MSN Messenger --> Microsoft, die onlangs ook de Zune uitbracht, de tegenhanger van de iPod).
nee, ok... maar k vind dit ding wel mooiquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De iPhone is anders ook geen liefdadigheidsproject, hoor.
Apple's iChat (IM programma in OS X) ondersteunt geen MSN. Dus ik verwacht niet dat het ook met de iPhone gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat het de dominante instant messenger online is ? Ik begin niche-producenten die een product op de markt brengen dat alleen maar binnen de niche werkt een beetje zat te worden.
Nee, maar is dat niet een gevalletje van de concurrent even een handje helpen. Ik denk trouwens dat zelfs als Apple daartoe bereid is, ze een lawsuit van Microsoft aan hun broek krijgen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat het de dominante instant messenger online is ? Ik begin niche-producenten die een product op de markt brengen dat alleen maar binnen de niche werkt een beetje zat te worden.
Volgens mij zijn we ondertussen op het punt aangeland waarop iedereen die het een 'mwach...' product vind dit wel gezegd heeft, en wat Apple nerds elkaar een hype aanpraten. Tsja. Ik zie het ook nog steeds niet, ook niet na het bekijken van de keynote. Nu is het vernieuwende en revolutionaire weer de interface, alsof ik erop zit te wachten om een touchscreen te vingeren om wat foto's te resizen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Noem dat geen revolutie, dat noem je gewoon een mooi product.
De Macintosh, dat was een revolutie
Volgens jou zijn de dingen in Vista ook allemaal nieuw.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we ondertussen op het punt aangeland waarop iedereen die het een 'mwach...' product vind dit wel gezegd heeft, en wat Apple nerds elkaar een hype aanpraten. Tsja. Ik zie het ook nog steeds niet, ook niet na het bekijken van de keynote. Nu is het vernieuwende en revolutionaire weer de interface, alsof ik erop zit te wachten om een touchscreen te vingeren om wat foto's te resizen..
Uhm, Mac Office en wat dacht je van IE op Mac OS 9, iPods zijn ook windows compatible. Ik vind het wel raar dat ze geen MSN Messenger erin opnemen net zoals onder iChat.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:18 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Nee, maar is dat niet een gevalletje van de concurrent even een handje helpen. Ik denk trouwens dat zelfs als Apple daartoe bereid is, ze een lawsuit van Microsoft aan hun broek krijgen.
Nou Apple is natuurlijk een amerikaans bedrijf en in Amerika gebruiken ze Aol (aim) veel meer dan Msn messenger, daarom kun je met iChat wel op AOL.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Uhm, Mac Office en wat dacht je van IE op Mac OS 9, iPods zijn ook windows compatible. Ik vind het wel raar dat ze geen MSN Messenger erin opnemen net zoals onder iChat.
Dat had ik ook wel door, het is volgens mij dat op de Europese markt steeds meer MSN Messenger gebruikt wordt. Azie gebruikt dan weer meer Yahoo, maar dat is het rare juist wel AOL , Google en Yahoo. Maar geen MS, dan zijn ze wel rivalen maar toch... het is niet dat ze eerder geen samenwerking hadden met MS.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:42 schreef tonks het volgende:
[..]
Nou Apple is natuurlijk een amerikaans bedrijf en in Amerika gebruiken ze Aol (aim) veel meer dan Msn messenger, daarom kun je met iChat wel op AOL.
En geen tactile feedback en volgens mij is hij ook nogal lastig in 1 hand te bedienen. Dat touchscreen; ik vraag me af hoe lekker dat werkt. En smssen? Met je wijsvinger je bericht intypen op dat mini toetsenbordje? Lijkt me erg vervelend om te doen. Ook daar lijkt me het huidige T9 systeem beter voor. Ook vanwege de tactiele feedback die je bij echte knopjes hebt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:56 schreef Siegfried het volgende:
Dit eveneens. De userinterface is zó vernieuwend!
Dit is de natte droom van de UI designers. Dat zoomen van een foto, het scrollen door een lijst.
Hat is allemaal zó mental. Echt geniaal.
Maar om echt overtuigd te raken moet je de keynote bekijken
Nee.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgens jou zijn de dingen in Vista ook allemaal nieuw.![]()
![]()
Het keyboard is het enige waar ik nog mijn vraagtekens bij zet. Maar qua userinterface is het echt geweldig!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:12 schreef menesis het volgende:
[..]
En geen tactile feedback en volgens mij is hij ook nogal lastig in 1 hand te bedienen. Dat touchscreen; ik vraag me af hoe lekker dat werkt. En smssen? Met je wijsvinger je bericht intypen op dat mini toetsenbordje? Lijkt me erg vervelend om te doen. Ook daar lijkt me het huidige T9 systeem beter voor. Ook vanwege de tactiele feedback die je bij echte knopjes hebt.
klopt als een bus. alleen in nederland is men zo stom geweest om het bijzonder toffe icq in te ruilen voor een suf product als msn. nergens anders in de wereld word zoveel gebruik gemaakt van msn als hier in nederland. doe mij maar icq, of ichat natuurlijk. de tijd zal leren hoe dit verder gaat.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:42 schreef tonks het volgende:
[..]
Nou Apple is natuurlijk een amerikaans bedrijf en in Amerika gebruiken ze Aol (aim) veel meer dan Msn messenger, daarom kun je met iChat wel op AOL.
Er valt vast wel te regelen dat ik zo'n ding echt 'nodig' heb voor werkquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:55 schreef most_wanted het volgende:
Ik vind hem wel tof, geen idee wat de prijzen zijn, maar als het niet te veel is dan koop ik hem misschien.
In combinatie met een 2 jarig abo:quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:55 schreef most_wanted het volgende:
Ik vind hem wel tof, geen idee wat de prijzen zijn, maar als het niet te veel is dan koop ik hem misschien.
Dan zal de europrijs wel weer duurder zijnquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:04 schreef Siegfried het volgende:
[..]
In combinatie met een 2 jarig abo:
$499 - 4gb
$599 - 8gb
inderdaadquote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we ondertussen op het punt aangeland waarop iedereen die het een 'mwach...' product vind dit wel gezegd heeft, en wat Apple nerds elkaar een hype aanpraten. Tsja. Ik zie het ook nog steeds niet, ook niet na het bekijken van de keynote. Nu is het vernieuwende en revolutionaire weer de interface, alsof ik erop zit te wachten om een touchscreen te vingeren om wat foto's te resizen..
$599 komt meestal overeen met ¤ 649 of ¤ 679 of in het slechtste geval ¤ 699quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:14 schreef Siegfried het volgende:
Mwa, die zal wel gelijk liggen.
Zelfde prijs in euro's als in dollars
Heb je het over belgische euro's ofzoquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:22 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
$599 komt meestal overeen met ¤ 649 of ¤ 679 of in het slechtste geval ¤ 699
Mooi dat je voor die vier punten die je opnoemt vier verschillende apparaten nodig hebtquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:21 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
inderdaad
alles is vernieuwend voor die apple fan boys![]()
schermt draait als toestel draait ---> kan ik ook met mijn Canon Ixus digicam
touchscreen zonder stylus ---> kan ik ook met mijn Sony Ericsson P990 en TomTom
2 Megamixel camera![]()
Wifi Internet in breedbeeld ---> Sony PSP anyone
Tsja, je kunt mensen die het niet met je eens zijn wel meteen van fanboy gedrag beschuldigen, en aangezien ik vroeger in de Apple Slowchat postte en een PowerBook heb zal ik wel bij die fanboys horen. Maar ik vind de iPhone niet mooi alleen omdat het een Apple product is. Ik vind de nieuwe Apple TV bijvoorbeeld op het eerste gezicht niets. Ik vind het jammer dat de nieuwe Airport Extreme geen 10/100/1000 poorten heeft, en geen aansluiting voor een externe antenne. Ik vind dus zeker niet alles wat Apple doet goed. Maar de iPhone, ja, die wil ik wel één, liever vandaag nog dan morgen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:21 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
inderdaad
2 Megamixel camera![]()
Wat is vernieuwend? Dit alles in één ding mischien?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:21 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
inderdaad
2 Megamixel camera![]()
Ja man, nu heb je precies hetzelfde! Zomfg, kut iPhonequote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:13 schreef Stereotomy het volgende:
[afbeelding]
Zo, dat vernieuwende UI is nu ook geimplementeerd op mijn Palm Treo, ook met touchscreen.
vernieuwend is hij wel want het is nog een prototypequote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:11 schreef Bojhan het volgende:
[..]
Wat is vernieuwend? Dit alles in één ding mischien?![]()
Dit is denk ik echt zo'n product dat je simpel in je handen moet hebben, om het potentieel ervan te kunnen begrijpen.
Ja man.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:22 schreef Stereotomy het volgende:
Het leuke is dat de knoppen op het scherm het ook nog doen
Je kunt elke knop aan een bijbehorende applicatie koppelen. Zo kun je de iPod knop aan Aeroplayer koppelen (bekend Palm MP3/OGG/ACC speler) met een iTunes skin, mja, dan heb je natuurlijk al helemaal een appeltje
Wat doe jij in dit topicquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:20 schreef Stereotomy het volgende:
Ook de WM community heeft al een werkende Today-scherm geproduceerd
[afbeelding]
Verder dan een beetje trollen kom je niet hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ontopic posten, in tegenstelling tot jou
oh flikker toch op manquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:44 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Verder dan een beetje trollen kom je niet hoor.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:44 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Verder dan een beetje trollen kom je niet hoor.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:05 schreef ChOas het volgende:
Ook leuk: http://www.applegazette.c(...)th-rage-over-iphone/
Wat wil je nou eigenlijk? Ik bedoel, je bent de grootste apple fan van FOK! maar om een relletje uit te lokken kom je met dit soort dingenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:01 schreef tonks het volgende:
Typische fanboy reactie van Slarioux
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:20 schreef Stereotomy het volgende:
Ook de WM community heeft al een werkende Today-scherm geproduceerd
[afbeelding]
Stel je niet aan het was een grapje jankzakquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:03 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk, stomme relnicht? Ik bedoel, je bent de grootste apple fan van FOK! maar om een relletje uit te lokken kom je met dit soort dingen. je bent nog erger dan Geqxon, weet je dat?
Flikker toch op, het zijn altijd maar grapjes bij jouquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:05 schreef tonks het volgende:
[..]
Stel je niet aan het was een grapje jankzak
Je draait er mooi omheenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:06 schreef tonks het volgende:
Ja ik ga mensen voor fanboys uitscheldenIK
Voortaan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:14 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik ga het wegeditten voortaan..
YOU GO GIRLquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:14 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik ga het wegeditten voortaan..
Ik denk dat ie er nooit meer komt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nieuwe Apple SC-reeks: ETA + 6 maanden
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nieuwe Apple SC-reeks: ETA + 6 maanden
Oh, ik wel. Dat heet je gezonde verstand blijven gebruiken en kritisch blijven. De Hosanna sfeer voor een product dat nog maar een paar mensen op de hele wereld in handen hebben gehad, en de mensen hier slechts kennen van een website en een keynote, die begon een beetje misselijkmakend te worden. Het is verstandig kritisch te blijven kijken naar dit soort gecreerde hypes, óók als er een Apple stickertje op zit. En hey, begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen z'n afwijking. Je ziet het bij consoles, games, nieuwe telefoons, films, etc. En helaas zie je ook heel veel mensen die dan na de release teleurgesteld afdruipen omdat het beloofde land toch niet bereikt is.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 09:56 schreef Slarioux het volgende:
Ik snap alleen niet dat de niet-Apple fanboys beginnen te schreeuwen dat de Apple fanboys het apparaat zo geil vinden.
Ach kom, dat is wel heel politiek correct uitgedrukt. In de eerste paar uur waren het vooral OMFG!quote:Ze complimenteren (vooral in deel 1) Apple met hun vondst. Meer niet.
Hoho, wel blijven lezen he. Ik zei dat dit soort discussies altijd op een punt uitkomen waarop de kritische mensen afdruipen en de fanboys overblijven. Simpelweg omdat de meeste mensen zo'n telefoon amper boeit en je dus maar 2 groepen hebt die erover wíllen posten.quote:Vervolgens beginnen types als Jarno te mekkeren dat de Apple fanboys weer bezig zijn
En die was er dus ook al. Wél met UMTS, wél met GPS en óók in het handzame formaat. Plus dat je niet vastzit aan Apple applicaties. En dit is nog een model dat al even uit is, ik zou nog niet durven gokken wat er eind dit jaar beschikbaar is. Of gaat het nu opeens weer niet om de combinatie, maar om de interface? Is dat wérkelijk zo'n revolutie? Of ben je denk je toch wel snel uitgekeken op het resizen van foto's met je vingers en besef je dan pas dat je alsnog met een TomTom Go rondloopt en een iPhone en dus nog niet universeel bezig bent?quote:Het is idd erg makkelijk om te roepen dat de techniek er al was. Die was er immer ook al. Boeiend, het gaat om de combinatie.
Dat heeft Fujitsu slim bekeken, niet?quote:Er is ook niemand die tegen YouTube mekkert dat ze bestaande technologieën slim combineren. Juist dat combineren telt tegenwoordig, want nieuwe dingen uitvinden wordt steeds moeilijker.
Nounou, je begint nu zelfs het predikaat 'DIG mod onwaardig' te verdienen. Ik ga niet wéér het lijstje van veranderingen onder de motorkap van Vista opsommen, maar kom op, zelfs jij moet verder komen dan 'slimmigheidjes' en 'interne werkingsdingetjes'.quote:Je ziet ook dat ándere fabrikanten gewoon betere versies van het vorige maken. Windows Vista bevat niks vernieuwends , een paar usability slimmigheidjes (waarvan het meeste gejat) en wat bugfixes en interne werkings-dingetjes gefixt. Dat kan iedereen.
Eh ja, ik weet niet of je de laatste 15 jaar hebt opgelet, maar de Windows interface is stiekum toch zo'n beetje de standaard geworden in mainstream land. Dan is het natuurlijk wel heel gek dat mensen dat ook handig vinden op hun PDA. En dat ze zelfs Word willen, belachelijk he? Wie gebruikt dat nou? Kortom: wat is er mis met Windows Mobile?quote:Windows Mobile. Gewoon Windows op een lage resolutie. Ffs, er zit zelfs Word op.
De laatste tijd wacht Apple voornamelijk af, verzint dan een eigen product voor iets wat populair aan het worden is en creeert een hype. Niks mis mee hoor, trouwens. Zo hebben ze dat gedaan met de iPod (mp3 spelers waren er toen toch echt al een tijdje), en zo doen ze het nu weer.quote:Apple vernieuwt, combineert en bedenkt dingen waar niemand tot nu toe aan dacht. En iedereen hier gaat jaloers zitten mekkeren.
Er is dan ook helemaal niks mis met de usability van de interface van Apple. Sterker nog, ik zou best iets als OS X op mijn zelfbouw PC willen draaien. Maar ik wil niet gedwongen worden door Steve Jobs om voor *zijn* hardware te kiezen. Die keuze maak ik graag zelf.quote:En ondertussen hebben de Symbian/WM/Palm fans voor hun telefoons een Apple interface geknutseld.. Need I say more? Wie geilt er nou op Apple? De Apple fanboys omdat hun favoriete bedrijf voor de 200e keer met een geniaal idee komt? Of de Palm Treo / WM foons / anders-fanboys, die spontaan de Apple interface nabouwen zodat ze het óók hebben?
Ik heb geen .Mac accountquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ach, er is altijd nog zoiets als iChat.
Sommige van jouw argumenten zijn anders ook niet even sterk hoor.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:49 schreef Jarno het volgende:
Verder compleet belachelijk dat je je zó laat kennen Slarioux. Was de prozac op?
Wel nu, het is een discussieforum. Voel je vrij erop te reageren en ze te ontkrachten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:55 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Sommige van jouw argumenten zijn anders ook niet even sterk hoor.
Moet jij zeggen. Ik maak heel wat los geloof ikquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:49 schreef Jarno het volgende:
Verder compleet belachelijk dat je je zó laat kennen Slarioux. Was de prozac op?
Ah ja, ik weet genoeg. Niet veel beter bezig als Tonks dus. Chapeau! Reageren op argumenten is tricky he?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:01 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Moet jij zeggen. Ik maak heel wat los geloof ik.
Het is niet echt tricky hoor. Het is meer dat ik er geen zin in heb.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ah ja, ik weet genoeg. Niet veel beter bezig als Tonks dus. Chapeau! Reageren op argumenten is tricky he?
Afwijking?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, ik wel. Dat heet je gezonde verstand blijven gebruiken en kritisch blijven. De Hosanna sfeer voor een product dat nog maar een paar mensen op de hele wereld in handen hebben gehad, en de mensen hier slechts kennen van een website en een keynote, die begon een beetje misselijkmakend te worden. Het is verstandig kritisch te blijven kijken naar dit soort gecreerde hypes, óók als er een Apple stickertje op zit. En hey, begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen z'n afwijking. Je ziet het bij consoles, games, nieuwe telefoons, films, etc. En helaas zie je ook heel veel mensen die dan na de release teleurgesteld afdruipen omdat het beloofde land toch niet bereikt is.
Enthousiasme. Nog nooit meegemaakt? Een uurtje daarna is het enthousiasme wat gedaalt en begint men erover te discussieren.quote:[..]
Ach kom, dat is wel heel politiek correct uitgedrukt. In de eerste paar uur waren het vooral OMFG!MOET IK HEBBEN!!!!! reacties.
Jij zegt dus dat die Siemens hetzelfde is als de iPhone? No comment...quote:[..]
En die was er dus ook al. Wél met UMTS, wél met GPS en óók in het handzame formaat. Plus dat je niet vastzit aan Apple applicaties. En dit is nog een model dat al even uit is, ik zou nog niet durven gokken wat er eind dit jaar beschikbaar is. Of gaat het nu opeens weer niet om de combinatie, maar om de interface? Is dat wérkelijk zo'n revolutie? Of ben je denk je toch wel snel uitgekeken op het resizen van foto's met je vingers en besef je dan pas dat je alsnog met een TomTom Go rondloopt en een iPhone en dus nog niet universeel bezig bent?
Er mist nog wel wat hoorquote:[..]
Dat heeft Fujitsu slim bekeken, niet?
Hij zegt toch ook niet dat er niets "nieuws" in zit? Hij zegt daarover alleen dat het merendeel gejat is. Vertel mij maar hoe jij daarover denkt, ik ben benieuwd.quote:[..]
Nounou, je begint nu zelfs het predikaat 'DIG mod onwaardig' te verdienen. Ik ga niet wéér het lijstje van veranderingen onder de motorkap van Vista opsommen, maar kom op, zelfs jij moet verder komen dan 'slimmigheidjes' en 'interne werkingsdingetjes'.. Kun je écht niet verder kijken dan de interface? Hoe afgestompt kun je zijn
Dat daar wel zo hosanna over mag worden gedaan, maar over OS X op een telefoon niet. En daarnaast is de Windows interface niet de standaard geworden. Defineer standaard anders aan mij.quote:[..]
Eh ja, ik weet niet of je de laatste 15 jaar hebt opgelet, maar de Windows interface is stiekum toch zo'n beetje de standaard geworden in mainstream land. Dan is het natuurlijk wel heel gek dat mensen dat ook handig vinden op hun PDA. En dat ze zelfs Word willen, belachelijk he? Wie gebruikt dat nou? Kortom: wat is er mis met Windows Mobile?
Slimme marketing toch? Kan menig bedrijf nog wat van leren.quote:[..]
De laatste tijd wacht Apple voornamelijk af, verzint dan een eigen product voor iets wat populair aan het worden is en creeert een hype. Niks mis mee hoor, trouwens. Zo hebben ze dat gedaan met de iPod (mp3 spelers waren er toen toch echt al een tijdje), en zo doen ze het nu weer.
Want was is er mis met de Apple hardware? Wat is er mis met software dat is ontwikkeld in samenhang met de hardware? Dat zijn nou juist de producten die over het algemeen het beste werken en die het best geoptimaliseerd zijn.quote:[..]
Er is dan ook helemaal niks mis met de usability van de interface van Apple. Sterker nog, ik zou best iets als OS X op mijn zelfbouw PC willen draaien. Maar ik wil niet gedwongen worden door Steve Jobs om voor *zijn* hardware te kiezen. Die keuze maak ik graag zelf.
En dan Tonks betichten van trollen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:07 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Het is niet echt tricky hoor. Het is meer dat ik er geen zin in heb.
Ik zit op mijn werk, vandaar.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dan Tonks betichten van trollen.. Je moet het maar durven.
Briljant.
Ja, vandaar dat je zo lomp reageert. Duidelijk.quote:
Neehee. Dat is een uitdrukking. Maar goed, jij mag dus 'ik gun iedereen z'n gadget/gizmo/hype' lezen, if you please.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:08 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Afwijking?
Dus als mensen een product zien zitten dat dan van een bedrijf komt waar ze zeer tevreden over zijn, hebben ze een afwijking.
Nee, zeker niet, maar bij veel mensen heb ik écht moeite de kritische noot te ontdekken. Sterker nog, als je er iets over zegt, of kanttekeningen plaatst. wordt je verweten dat je je er buiten moet houden omdat je er toch geen verstand van hebt (of geen geld voor hebt). Nee, dat kan ik niet bepaald kritisch noemen en bestempel ik wel degelijk als blind achter Apple aanlopen.quote:Daarnaast zou het natuurlijk ook gewoon echt kunnen zien dat mensen het product wel zien zitten, dat ze het graag willen hebben, ongeacht wie degene is die hem maakt. Die mensen heb je ook hoor. Nu is het dan van Apple, maar wie weet kwam hij van Samsung. De users hebben zo hun eigen redenen om te vinden dat ze het product goed vinden. Ook niet allemaal van deze koopt blind zomaar iets van Apple, zat gezien die ook gewoon kritisch blijven kijken. Dat jij dit niet ziet, is niet hun probleem.
Dat zei ik toch ook?quote:Enthousiasme. Nog nooit meegemaakt? Een uurtje daarna is het enthousiasme wat gedaalt en begint men erover te discussieren.
quote:En hey, begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen z'n afwijking. Je ziet het bij consoles, games, nieuwe telefoons, films, etc. En helaas zie je ook heel veel mensen die dan na de release teleurgesteld afdruipen omdat het beloofde land toch niet bereikt is.
Jij leest wel heel creatief. Slarioux gaf aan dat het bij de iPhone gaat om de combinatie van functionaliteit, ik gaf aan dat die combinatie er al lang is.quote:Jij zegt dus dat die Siemens hetzelfde is als de iPhone? No comment...
Zoals?quote:Er mist nog wel wat hoor
Lees het Windows Vista topic maar door, er komen ongeveer om de 2 pagina's lijstjes voorbij omdat Apple mensen het nodig vinden die topics te komen vergallen met 'och, da's allemaal gejat' opmerkingen. Daarnaast *drijft* de hele IT industrie op lenen en jatten, enja, ook Apple doet dit (zoals ik al eerder aangaf).quote:Hij zegt toch ook niet dat er niets "nieuws" in zit? Hij zegt daarover alleen dat het merendeel gejat is. Vertel mij maar hoe jij daarover denkt, ik ben benieuwd.
Ik doe helemaal niet hosanna over Windows Mobile. Ik vind het een prima product, that's all. Net zoals ik een iPod een prima product vind, of een broodbakmachine. Of (wellicht, want ik heb het ding nog niet gezien) een iPhone.quote:Dat daar wel zo hosanna over mag worden gedaan, maar over OS X op een telefoon niet. En daarnaast is de Windows interface niet de standaard geworden. Defineer standaard anders aan mij.
Ja, dat hypes creeeren hebben ze aardig geleend van MS.quote:Slimme marketing toch? Kan menig bedrijf nog wat van leren.
Er is niks mis mee hoor. Maar ik heb wél behoefte aan vrije keuze.quote:Want was is er mis met de Apple hardware? Wat is er mis met software dat is ontwikkeld in samenhang met de hardware? Dat zijn nou juist de producten die over het algemeen het beste werken en die het best geoptimaliseerd zijn.
Dat hoeft ook niet.quote:Verder kan ik niet voor Slarioux praten, dus dit zijn mijn eigen gedachtegangen en kronkels.
Welk beloofde land? Apple had nog helemaal niets beloofd. Er was van te voren door de geruchtenscene - en ik geef meteen toe dat die soms wat overdreven is - van alles verwacht, maar het enige dat Apple vóór dinsdag ooit over de iPhone naar buiten bracht was het registreren van een domeinnaam. De 'hosannasfeer' van nu is omdat mensen blij zijn over functies die gedemonstreerd zijn, en die ook zeker in de uiteindelijke telefoon komen. Dan kun je die functies leuk vinden of niet, de moeite waard of niet, maar dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, ik wel. Dat heet je gezonde verstand blijven gebruiken en kritisch blijven. De Hosanna sfeer voor een product dat nog maar een paar mensen op de hele wereld in handen hebben gehad, en de mensen hier slechts kennen van een website en een keynote, die begon een beetje misselijkmakend te worden. Het is verstandig kritisch te blijven kijken naar dit soort gecreerde hypes, óók als er een Apple stickertje op zit. En hey, begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen z'n afwijking. Je ziet het bij consoles, games, nieuwe telefoons, films, etc. En helaas zie je ook heel veel mensen die dan na de release teleurgesteld afdruipen omdat het beloofde land toch niet bereikt is.
Dat de meeste mensen zo'n telefoon amper boeit lijkt me sterk, ik hoor links en rechts van 'niet-Apple-gebruikers' dat ze het zo'n mooi ding vinden, dat dit de toekomst is, enzovoorts. De aandelen van Apple zijn na de aankondigen met een procent of tien omhoog gegaan, die van Palm en RIM omlaag. Dat zal ook wel weer een beetje terugkrabbelen, en een gevolg van de hype zijn, maar het zijn zeker niet alleen fanboys die er mee bezig zijn.quote:Hoho, wel blijven lezen he. Ik zei dat dit soort discussies altijd op een punt uitkomen waarop de kritische mensen afdruipen en de fanboys overblijven. Simpelweg omdat de meeste mensen zo'n telefoon amper boeit en je dus maar 2 groepen hebt die erover wíllen posten.
Waar is het multi-touch-scherm? Waar is de stylusloze interface? Waar is de Google Earth integreatie? Enzovoorts. En verder: waar haal je vandaan dat je alleen Apple software mag draaien? Je mag alleen door Apple geautoriseerde software draaien. Wie zegt dat er geen carkit-met-gps-ontvanger komt, in combinatie met een TomTom software pakket dat door Apple wordt goedgekeurd? Als er ergens veel accessoires voor zijn is het de iPod wel, hoe weet jij nu al wat er zoal voor de iPhone gemaakt gaat worden?quote:
Hier ben ik het gedeeltelijk met jou en gedeeltelijk met Slarioux eens. Vista gaat inderdaad verder dan een standaard servicepack. Aan de andere kant gaat het een stuk minder ver dan wat er al jaren over beloofd is, en is het ook zonder al die geschrapte functies enorm uitgesteld. Dus dat je teleurgesteld bent in Vista kan ik me voorstellen. Dat hoeft niet meteen DIG mod onwaardig te zijn.quote:Nounou, je begint nu zelfs het predikaat 'DIG mod onwaardig' te verdienen. Ik ga niet wéér het lijstje van veranderingen onder de motorkap van Vista opsommen, maar kom op, zelfs jij moet verder komen dan 'slimmigheidjes' en 'interne werkingsdingetjes'.. Kun je écht niet verder kijken dan de interface? Hoe afgestompt kun je zijn
Ik ken zat mensen die wel problemen hebben met Windows Mobile, ook al gebruiken ze Windows. Dat iets een de facto standaard is geworden wil toch niet zeggen dat er nul ruimte is voor mensen die het anders willen doen?quote:Eh ja, ik weet niet of je de laatste 15 jaar hebt opgelet, maar de Windows interface is stiekum toch zo'n beetje de standaard geworden in mainstream land. Dan is het natuurlijk wel heel gek dat mensen dat ook handig vinden op hun PDA. En dat ze zelfs Word willen, belachelijk he? Wie gebruikt dat nou? Kortom: wat is er mis met Windows Mobile?
Onzin. De iPod hype creëerde vooral zichzelf. Natuurlijk speelt slimme marketing mee, maar als je het enorme succes van de iPod alleen aan Apple's marketingmensen wilt toeschrijven ga je wel iets te ver. Bovendien weet ik niet wat je de laatste tijd wilt noemen, maar de iPod is ook wel weer ruim vijf jaar oud.quote:De laatste tijd wacht Apple voornamelijk af, verzint dan een eigen product voor iets wat populair aan het worden is en creeert een hype. Niks mis mee hoor, trouwens. Zo hebben ze dat gedaan met de iPod (mp3 spelers waren er toen toch echt al een tijdje), en zo doen ze het nu weer.
Prima, dan kies jij voor een ander systeem. Ik zal niet zeggen dat iedereen aan de Apple moet. Apple bied je een bepaald product, dat product is een combinatie van hardware en software, en ze zeggen dat hun stabiliteit daaraan te danken is. Het is dus een onderdeel van hun product, die koppeling. Ben je het daar niet mee eens, dan koop je hun product niet. Maar je kunt bij Microsoft ook niet zeggen 'ik wil graag een Vista versie zonder activatie of een Office die ODF kan lezen en schrijven' Dat daar inmiddels hacks voor zijn doet daar niets aan af, voor OS X op je pc is immers ook een hack.quote:Er is dan ook helemaal niks mis met de usability van de interface van Apple. Sterker nog, ik zou best iets als OS X op mijn zelfbouw PC willen draaien. Maar ik wil niet gedwongen worden door Steve Jobs om voor *zijn* hardware te kiezen. Die keuze maak ik graag zelf.
Ik ga zowat over m'n nek hierquote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:18 schreef Jarno het volgende:
En nu ben ik er even niet want ik ben mijn nieuwe (huuuuuu) zelfbouw PC in elkaar aan het knutselen en (huuuuuuuuuuu) Vista aan het installeren.
Ah ok! En hebben alle Apple-mensen van hier AOL dan?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:45 schreef tonks het volgende:
Tomasso je kan met aol (aol.com) op iChat en dat is gratis.
Ik niet. Ik vind iChat ook geen alternatief voor een slowchat eigenlijk. Ach, ik blijf optimistisch..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:17 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ah ok! En hebben alle Apple-mensen van hier AOL dan?
Het grote verschil is gebruiksvriendelijkheid. Ik denk dat de critici daar te eenvoudig overheen stappen. Waarschijnlijk werken ze niet dagelijks met OSX, om vage redenen als zelf hun hardware willen kiezen bvquote:Op zaterdag 13 januari 2007 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
[..]
Ach kom, dat is wel heel politiek correct uitgedrukt. In de eerste paar uur waren het vooral OMFG!MOET IK HEBBEN!!!!! reacties.
[..]
Hoho, wel blijven lezen he. Ik zei dat dit soort discussies altijd op een punt uitkomen waarop de kritische mensen afdruipen en de fanboys overblijven. Simpelweg omdat de meeste mensen zo'n telefoon amper boeit en je dus maar 2 groepen hebt die erover wíllen posten.
[..]
En die was er dus ook al. Wél met UMTS, wél met GPS en óók in het handzame formaat. Plus dat je niet vastzit aan Apple applicaties. En dit is nog een model dat al even uit is, ik zou nog niet durven gokken wat er eind dit jaar beschikbaar is. Of gaat het nu opeens weer niet om de combinatie, maar om de interface? Is dat wérkelijk zo'n revolutie? Of ben je denk je toch wel snel uitgekeken op het resizen van foto's met je vingers en besef je dan pas dat je alsnog met een TomTom Go rondloopt en een iPhone en dus nog niet universeel bezig bent?
[..]
Dat heeft Fujitsu slim bekeken, niet?
[..]
Nounou, je begint nu zelfs het predikaat 'DIG mod onwaardig' te verdienen. Ik ga niet wéér het lijstje van veranderingen onder de motorkap van Vista opsommen, maar kom op, zelfs jij moet verder komen dan 'slimmigheidjes' en 'interne werkingsdingetjes'.. Kun je écht niet verder kijken dan de interface? Hoe afgestompt kun je zijn
[..]
Eh ja, ik weet niet of je de laatste 15 jaar hebt opgelet, maar de Windows interface is stiekum toch zo'n beetje de standaard geworden in mainstream land. Dan is het natuurlijk wel heel gek dat mensen dat ook handig vinden op hun PDA. En dat ze zelfs Word willen, belachelijk he? Wie gebruikt dat nou? Kortom: wat is er mis met Windows Mobile?
[..]
De laatste tijd wacht Apple voornamelijk af, verzint dan een eigen product voor iets wat populair aan het worden is en creeert een hype. Niks mis mee hoor, trouwens. Zo hebben ze dat gedaan met de iPod (mp3 spelers waren er toen toch echt al een tijdje), en zo doen ze het nu weer.
[..]
Er is dan ook helemaal niks mis met de usability van de interface van Apple. Sterker nog, ik zou best iets als OS X op mijn zelfbouw PC willen draaien. Maar ik wil niet gedwongen worden door Steve Jobs om voor *zijn* hardware te kiezen. Die keuze maak ik graag zelf.
Alleen crashen de hypes van apple niet in tegenstelling tot die van MS.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 12:16 schreef Jarno het volgende:
Ja, dat hypes creeeren hebben ze aardig geleend van MS..
Ook dat vind ik nauwelijks een revolutie, eerder een logische evolutie binnen de technologie.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Lezen is niet voor iedereen weggelegd he?
De Apple iPhone, een nieuwe revolutie #2
Nee, omdat Apple mensen net zo blind zijn voor alles als Nintendofanboys en trouw alles kopen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen crashen de hypes van apple niet in tegenstelling tot die van MS..
Maar dat heeft geen ruk met gebruiksvriendelijkheid te maken. Jammer dat er wederom wéér niet gelezen wordt wat ik schrijf... blinde.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:40 schreef Panick het volgende:
[..]
Nee, omdat Apple mensen net zo blind zijn voor alles als Nintendofanboys en trouw alles kopen.
Ik werk zelf trouwens met Windows (thuis en op werk) en met een Apple in de studio. Maar persoonlijk prefereer ik Windows anytime over OSX.
Gamen en het feit dat ik mijn eigen pc graag in elkaar zet is ook een belangrijke reden voor mij.
Check dan de keynote eerst en ga dat ding niet alleen zitten beoordelen op een paar plaatjes.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:37 schreef Panick het volgende:
Mooi is ie wel trouwens en functioneel ongetwijfeld ook. Maar zit er ook een pennetje bij?
Hoe SMS je met dat ding bijv?
Good for you.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar dat heeft geen ruk met gebruiksvriendelijkheid te maken. Jammer dat er wederom wéér niet gelezen wordt wat ik schrijf... blinde.
En ik heb een PSP
Ik beoordeel niets, ik zeg dat het samenvoegen van bestaande technieken niet revolutionair is.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:43 schreef nietzman het volgende:
[..]
Check dan de keynote eerst en ga dat ding niet alleen zitten beoordelen op een paar plaatjes..
Over het punt missen gesprokenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:37 schreef Panick het volgende:
[..]
Ook dat vind ik nauwelijks een revolutie, eerder een logische evolutie binnen de technologie.
Het voegt niets revolutionairs toe. Sterker nog, er zit niet eens 3G op....
Mooi is ie wel trouwens en functioneel ongetwijfeld ook. Maar zit er ook een pennetje bij?
Hoe SMS je met dat ding bijv?
Zeker een toestel voor mij om in de gaten te houden, maar een revolutie is het in mijn ogen allerminst. Allemaal bestaande techniek bij elkaar stoppen is geen revolutie.
Loser.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:44 schreef Panick het volgende:
Niet meteen gaan huilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |