abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45245397
quote:
'Gedoogbeleid hasj en wiet zal stoppen'

Demissionair VVD-minister Hans Hoogervorst denkt dat het Nederlandse gedoogbeleid ten aanzien van softdrugs over tien jaar niet meer bestaat. Dat voorspelde onze minister van Volksgezondheid deze week op een congres over drugsbeleid in Mexico.

''Er ontstaat steeds meer draagvlak voor een strikter alcohol- en tabaksbeleid in ons land. Een tolerant softdrugsbeleid ligt daardoor steeds minder voor de hand. Ik verwacht dat het Nederlandse drugsbeleid steeds strenger zal worden en uiteindelijk niet meer wezenlijk zal afwijken van dat in de rest van Europa'', aldus Hoogervorst in Mexico.

Hij wees er op dat het beleid in Nederland ten aanzien van marihuana de laatste jaren al veel strenger is geworden. Zo is het aantal coffeeshops in acht jaar tijd met 40% gedaald. In 80% van de gemeenten zijn ze niet meer te vinden. Daarnaast wordt de wietteelt harder aangepakt. De straffen zijn flink verhoogd. Volgens Hoogervorst zal het beleid steeds restrictiever worden: ''Het beeld van Nederland als extreem tolerant ten opzichte van drugs strookt steeds minder met de werkelijkheid.''

Huisindustrie van wietplantages
De minister van Volksgezondheid zegt dat de aloude doelstelling van het Nederlandse beleid om softdrugs anders te behandelen dan harddrugs, ook niet geleid tot minder harddrugsgebruikers. Weliswaar is de consumptie van heroïne fors gedaald, maar dat geldt voor de meeste andere Europese landen ook. In vergelijking met andere landen heeft Nederland juist een behoorlijk groot probleem met cocaïne- en xtc-gebruik, zo betoogde Hoogervorst.

Een ander nadeel van het gedoogbeleid is volgens de minister dat het de productie van cannabis in ons land flink heeft bevorderd: ''Het heeft ertoe geleid dat er een levendige huisindustrie van wietplantages in de grote steden is ontstaan. De Nederlandse marihuana is inmiddels - net als onze tulpen - van zeer hoge kwaliteit. Maar dit landbouwproduct is iets waar we niet zo trots op zijn. Het is ook juridisch verwarrend. We staan toe dat coffeeshops kleine hoeveelheden cannabis verkopen, maar we vervolgen wel de mensen die het produceren en aan de coffeeshop leveren. Dat lijkt me zeer onlogisch.''

Tenslotte heeft het Nederlandse beleid geleid tot een toename van het drugstoerisme naar ons land, met bijbehorende overlast, en wekt het beleid veel wrevel bij de buurlanden, zo besloot Hoogervorst.
Niet trots op zijn? Waar haalt die mafkees dat vandaan?

De VVD is op zich al niet zo liberaal meer, maar deze paternalistische minister maakte het wel heel bont:

- softdrugsbeleid afkraken
- roken ontmoedigen
- alcoholgebruik ontmoedigen
- overgewicht aanpakken

Alle 4 dingen, waarvan je als echte liberaal zou zeggen: dat moeten mensen maar zelf uitmaken. Maar nee hoor, deze ultra-anti-liberale minister spreekt ons elke keer weer vaderlijk toe over onze slechte gewoontes wat je misschien van een CDA'er of PvdA'er zou kunnen verwachten.

Stelling: VVD moet Hoogervorst uit de partij kicken. Hoogervorst moet zijn heil maar gaan zoeken bij een ander paternalistische partij.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 11-01-2007 13:07:34 ]
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:03:12 #2
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_45245440
Het zit je niet mee he?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:04:32 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45245486
Flinke link, joh

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:05:07 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45245503
quote:
- roken ontmoedigen
- overgewicht aanpakken
ik ben allemaal voor, maar ze mogen niet mijn bier duurder maken... doe dan maar meer alcoholcontroles op de weg en steekproeven in horeca mbt verkoop aan jeugd
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:05:43 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45245567
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:04 schreef Verbal het volgende:
Flinke link, joh

V.
Cool, geen fout van mij, maar FOK doet opeens gaar. Ik heb de link maar weggehaald, en alles was weer normaal .
pi_45245669
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:01 schreef pberends het volgende:

- roken ontmoedigen
- overgewicht aanpakken

Alle 4 dingen, waarvan je als echte liberaal zou zeggen: dat moeten mensen maar zelf uitmaken.
Klopt. Maar dan ga ik ook niet betalen voor die vette alcoholisten of junks. Zoek het zelf maar uit.
Werken is voor arbeiders
pi_45245726
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:10 schreef Richboy het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan ga ik ook niet betalen voor die vette alcoholisten of junks. Zoek het zelf maar uit.
En ik weiger om te betalen voor het eeuwige gezeik van die voetbalhuillies...beetje in het weekeinde tof doen maar o zo vaak het enkeltje naar de godver helpen en de ziektewet in...kost het land klauwen vol met geld.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_45245846
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:12 schreef wonko het volgende:

[..]

En ik weiger om te betalen voor het eeuwige gezeik van die voetbalhuillies...beetje in het weekeinde tof doen maar o zo vaak het enkeltje naar de godver helpen en de ziektewet in...kost het land klauwen vol met geld.
Precies.
Of je neemt zo'n gedrocht van een collectieve verzekering, en dan mag de overheid je ook vertellen wat je wel en niet mag doen/eten

Of je kiest voor een privaat stelsel, waarbij iedereen gaat betalen naar wat de kosten zijn.

Dit gejank ben ik beu.
Werken is voor arbeiders
pi_45245924
Het schort met name aan de handhaving van het beleid. Volgens het beleid mag er bijvoorbeeld geen alcoholische drank aan personen onder de 16 worden verkocht, maar in de praktijk is er nauwelijks controle. Bovendien komt de koper er gewoon mee weg als er een overtreding wordt geconstateerd en vallen de gevolgen voor de verkoper ook nog wel mee. Er kan wel allerlei nieuw beleid worden gecreeërd, maar als het huidige beleid al niet eens fatsoenlijk gehandhaafd kan worden, hoe denkt Hoogervorst dan dat dit zal gaan met nog meer / strenger beleid?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:20:23 #11
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_45246005
Ik zie het Nederlandse softdrugsbeleid voorlopig niet op de helling gaan, maar minister Hoogervorst wijst wel op een aantal reëele problemen met het beleid. Nederland blijft ondanks wat experimenten elders in de wereld een uitzondering op het gebied van softdrugs. In het kader van de globalisering en de harmonisatie van allerlei wetgeving binnen Europa, kan dit inderdaad een aanpassing van het Nederlandse beleid opleveren. Of wij dat nu willen of niet.

Moet zeggen dat ik niet altijd even blij ben met het Nederlandse beleid, vooral omdat de vervolging van harddrugs wel wat te wensen overlaat. Dit leidt in veel grensplaatsen tot extra criminaliteit en overlast door drugstoeristen. Bij veel coffeeshops in bijvoorbeeld Roermond zijn drugsrunners actief die de toeristen aan het hardere spul moeten helpen. De aanwezigheid van coffeeshops in grensplaatsen is een motor achter de illegale drugshandel in die plaatsen.

Verder moet ik zeggen dat een aantal ervaringen met banenprojecten voor jongeren me wel tot de conclusie bracht dat regelmatige coffeeshopbezoekers vaak het moeilijkst te motiveren waren. Daar speelde een vorm van verslaving wel degelijk een rol.

Dat gezegt hebbende, denk ik dat softdrugs en coffeeshops intussen dusdanig ingeburgerd zijn in Nederland dat het niet makkelijk zal zijn het gevoerde beleid terug te draaien. Een legalisatie van wietteelt voor Nederlandse coffeeshops zou in ieder geval een oplossing zijn voor het vele zwarte geld en illegaliteit die de groothandel in softdrugs veroorzaakt en deze 'branche' decriminaliseren. Dat zie ik misschien nog wel eerder gebeuren dan sluiting van de cofffeeshops.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:20:27 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45246008
Dit past wel bij de vvd, die toch niet echt liberaal meer te noemen is. Mischien kan er eens een échte liberale partij in het gat springen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_45246758
Alles maar ontmoedigen,en ondertussen maar huilen dat iedereen steeds ouder word door dat ze gezonder leven .
De autogordel ,airbags en aczijnsvretende SUV's doen het organentekort ook geen goed.

In plaats van liberaal te denken,pragmatisch werken aan werk voor de politici van de toekomst.
I need YOU to DESTROY the industry of online ADS.Why I support adblockers & why YOU should too!
https://youtu.be/_ErjCOv2AYA?si=_nkLnNyYoH6f_n6T
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:50:08 #14
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45246995
pberends, zeg jij als echte liberaal dan ook dat rokers, drinkers en overmatige dikkerts ook voor hun eigen zeikenhuisrekening in zijn volledigheid moeten betalen? Lijkt me wel zo eerlijk. Ik vind het namelijk nogal absurt dat ik voor idiotie van iemand anders moet opdraaien. Voel ik wel wat voor: volledig verbod op verzekering voor kosten aangaande longkanker (of gewoon elke ziekte veroorzaakt door overgewicht, drank of nicotine).
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_45247029
Iemand mag van mij wel drugs gebruiken, maar als die dan gezondheids of andere problemen krijgt is de rekening ook voor diegene. Zelfde geldt voor een roker met longkanker en een alcoholgebruiker die een ongeluk veroorzaakt of in het ziekhuis terecht komt. Het is misschien niet liberaal, maar dat iedereen moet betalen voor de domme gewoontes van bepaalde mensen is ook niet liberaal.
pi_45247079
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:50 schreef pmb_rug het volgende:
pberends, zeg jij als echte liberaal dan ook dat rokers, drinkers en overmatige dikkerts ook voor hun eigen zeikenhuisrekening in zijn volledigheid moeten betalen? Lijkt me wel zo eerlijk. Ik vind het namelijk nogal absurt dat ik voor idiotie van iemand anders moet opdraaien. Voel ik wel wat voor: volledig verbod op verzekering voor kosten aangaande longkanker (of gewoon elke ziekte veroorzaakt door overgewicht, drank of nicotine).
Dan neem ik aan dat de accijns op tabak ook afgeschaft wordt?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_45247086
quote:
Longkanker krijg je dan ook alleen van roken. Is een zeikenhuis trouwens iets voor mensen die bovenmatig klagen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_45247093
quote:
Ik vind het namelijk nogal absurt dat ik voor idiotie van iemand anders moet opdraaien. Voel ik wel wat voor: volledig verbod op verzekering voor kosten aangaande longkanker (of gewoon elke ziekte veroorzaakt door overgewicht, drank of nicotine).
ik in beginsel ook, maar waar ligt de grens dan?....niet sporters, weinig lichaamsbeweging is net zo devastating.....Ook niet meer verzekeren? En hoe te toetsen...

(Net als die vegapolis trouwens... Wel leuk, niet te doen....)
pi_45247106
quote:
Het is ook juridisch verwarrend. We staan toe dat coffeeshops kleine hoeveelheden cannabis verkopen, maar we vervolgen wel de mensen die het produceren en aan de coffeeshop leveren. Dat lijkt me zeer onlogisch.
Mee eens. De enige fatsoenlijk oplossing: legaliseer de productie.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_45247209
quote:
En uiteraard gaan voetballiefhebbers dan zelf betalen voor politieinzet tijdens wedstrijden.
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:56:21 #21
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45247221
my point exactly
?Porque no te calles?
pi_45247241
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:52 schreef EchtGaaf het volgende:
ik in beginsel ook, maar waar ligt de grens dan?....niet sporters, weinig lichaamsbeweging is net zo devastating.....Ook niet meer verzekeren? En hoe te toetsen...

(Net als die vegapolis trouwens... Wel leuk, niet te doen....)
Wat dacht je van welsporters die om de haverklap geblesseerd zijn?
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:57:03 #23
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45247248
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

dat is een logisch gevolg, maar roken wordt dan ook verboden in elke publieke omgeving (dus niet private plekken zoals horeca, dat is aan de baas zelf om te beslissen)
?Porque no te calles?
pi_45247276
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:57 schreef pmb_rug het volgende:
dat is een logisch gevolg
En als je longkanker krijgt door meeroken?

Of helemaal niet van roken?
Dan ben je dus gewoon het bokje?
pi_45247317
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik ben gewoon voor een vragenlijst voor je een verzekering af mag sluiten. Iets als:

Rookt u? ja/nee
Zo ja, hoeveel per dag? .... sigaretten
Drinkt u bier? ja/nee
Zo ja, hoeveel glazen per week? ..... glazen
Drinkt u andere dranken? ja/nee
Zo ja, hoeveel van wat....
Gerbuikt u canabis, xtc, etc.
Sport u....
etc. etc.

En dan rolt er een prijskaartje uit. Dan mogen van mij accijnzen wel afgeschaft worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')