Niet trots op zijn? Waar haalt die mafkees dat vandaan?quote:'Gedoogbeleid hasj en wiet zal stoppen'
Demissionair VVD-minister Hans Hoogervorst denkt dat het Nederlandse gedoogbeleid ten aanzien van softdrugs over tien jaar niet meer bestaat. Dat voorspelde onze minister van Volksgezondheid deze week op een congres over drugsbeleid in Mexico.
''Er ontstaat steeds meer draagvlak voor een strikter alcohol- en tabaksbeleid in ons land. Een tolerant softdrugsbeleid ligt daardoor steeds minder voor de hand. Ik verwacht dat het Nederlandse drugsbeleid steeds strenger zal worden en uiteindelijk niet meer wezenlijk zal afwijken van dat in de rest van Europa'', aldus Hoogervorst in Mexico.
Hij wees er op dat het beleid in Nederland ten aanzien van marihuana de laatste jaren al veel strenger is geworden. Zo is het aantal coffeeshops in acht jaar tijd met 40% gedaald. In 80% van de gemeenten zijn ze niet meer te vinden. Daarnaast wordt de wietteelt harder aangepakt. De straffen zijn flink verhoogd. Volgens Hoogervorst zal het beleid steeds restrictiever worden: ''Het beeld van Nederland als extreem tolerant ten opzichte van drugs strookt steeds minder met de werkelijkheid.''
Huisindustrie van wietplantages
De minister van Volksgezondheid zegt dat de aloude doelstelling van het Nederlandse beleid om softdrugs anders te behandelen dan harddrugs, ook niet geleid tot minder harddrugsgebruikers. Weliswaar is de consumptie van heroïne fors gedaald, maar dat geldt voor de meeste andere Europese landen ook. In vergelijking met andere landen heeft Nederland juist een behoorlijk groot probleem met cocaïne- en xtc-gebruik, zo betoogde Hoogervorst.
Een ander nadeel van het gedoogbeleid is volgens de minister dat het de productie van cannabis in ons land flink heeft bevorderd: ''Het heeft ertoe geleid dat er een levendige huisindustrie van wietplantages in de grote steden is ontstaan. De Nederlandse marihuana is inmiddels - net als onze tulpen - van zeer hoge kwaliteit. Maar dit landbouwproduct is iets waar we niet zo trots op zijn. Het is ook juridisch verwarrend. We staan toe dat coffeeshops kleine hoeveelheden cannabis verkopen, maar we vervolgen wel de mensen die het produceren en aan de coffeeshop leveren. Dat lijkt me zeer onlogisch.''
Tenslotte heeft het Nederlandse beleid geleid tot een toename van het drugstoerisme naar ons land, met bijbehorende overlast, en wekt het beleid veel wrevel bij de buurlanden, zo besloot Hoogervorst.
ik ben allemaal voor, maar ze mogen niet mijn bier duurder maken... doe dan maar meer alcoholcontroles op de weg en steekproeven in horeca mbt verkoop aan jeugdquote:- softdrugsbeleid afkraken
- roken ontmoedigen
- alcoholgebruik ontmoedigen
- overgewicht aanpakken
Cool, geen fout van mij, maar FOK doet opeens gaar. Ik heb de link maar weggehaald, en alles was weer normaalquote:
Klopt. Maar dan ga ik ook niet betalen voor die vette alcoholisten of junks. Zoek het zelf maar uit.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:01 schreef pberends het volgende:
- softdrugsbeleid afkraken
- roken ontmoedigen
- alcoholgebruik ontmoedigen
- overgewicht aanpakken
Alle 4 dingen, waarvan je als echte liberaal zou zeggen: dat moeten mensen maar zelf uitmaken.
En ik weiger om te betalen voor het eeuwige gezeik van die voetbalhuillies...beetje in het weekeinde tof doen maar o zo vaak het enkeltje naar de godver helpen en de ziektewet in...kost het land klauwen vol met geld.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:10 schreef Richboy het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan ga ik ook niet betalen voor die vette alcoholisten of junks. Zoek het zelf maar uit.
Precies.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:12 schreef wonko het volgende:
[..]
En ik weiger om te betalen voor het eeuwige gezeik van die voetbalhuillies...beetje in het weekeinde tof doen maar o zo vaak het enkeltje naar de godver helpen en de ziektewet in...kost het land klauwen vol met geld.
Dan neem ik aan dat de accijns op tabak ook afgeschaft wordt?quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:50 schreef pmb_rug het volgende:
pberends, zeg jij als echte liberaal dan ook dat rokers, drinkers en overmatige dikkerts ook voor hun eigen zeikenhuisrekening in zijn volledigheid moeten betalen? Lijkt me wel zo eerlijk. Ik vind het namelijk nogal absurt dat ik voor idiotie van iemand anders moet opdraaien. Voel ik wel wat voor: volledig verbod op verzekering voor kosten aangaande longkanker (of gewoon elke ziekte veroorzaakt door overgewicht, drank of nicotine).
Longkanker krijg je dan ook alleen van roken. Is een zeikenhuis trouwens iets voor mensen die bovenmatig klagen?quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:50 schreef pmb_rug het volgende:
pberends, zeg jij als echte liberaal dan ook dat rokers, drinkers en overmatige dikkerts ook voor hun eigen zeikenhuisrekening in zijn volledigheid moeten betalen? Lijkt me wel zo eerlijk. Ik vind het namelijk nogal absurt dat ik voor idiotie van iemand anders moet opdraaien. Voel ik wel wat voor: volledig verbod op verzekering voor kosten aangaande longkanker (of gewoon elke ziekte veroorzaakt door overgewicht, drank of nicotine).
ik in beginsel ook, maar waar ligt de grens dan?....niet sporters, weinig lichaamsbeweging is net zo devastating.....Ook niet meer verzekeren? En hoe te toetsen...quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:50 schreef pmb_rug het volgende:
Ik vind het namelijk nogal absurt dat ik voor idiotie van iemand anders moet opdraaien. Voel ik wel wat voor: volledig verbod op verzekering voor kosten aangaande longkanker (of gewoon elke ziekte veroorzaakt door overgewicht, drank of nicotine).
Mee eens. De enige fatsoenlijk oplossing: legaliseer de productie.quote:Het is ook juridisch verwarrend. We staan toe dat coffeeshops kleine hoeveelheden cannabis verkopen, maar we vervolgen wel de mensen die het produceren en aan de coffeeshop leveren. Dat lijkt me zeer onlogisch.
En uiteraard gaan voetballiefhebbers dan zelf betalen voor politieinzet tijdens wedstrijden.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:50 schreef pmb_rug het volgende:
Wat dacht je van welsporters die om de haverklap geblesseerd zijn?quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:52 schreef EchtGaaf het volgende:
ik in beginsel ook, maar waar ligt de grens dan?....niet sporters, weinig lichaamsbeweging is net zo devastating.....Ook niet meer verzekeren? En hoe te toetsen...
(Net als die vegapolis trouwens... Wel leuk, niet te doen....)
dat is een logisch gevolg, maar roken wordt dan ook verboden in elke publieke omgeving (dus niet private plekken zoals horeca, dat is aan de baas zelf om te beslissen)quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat de accijns op tabak ook afgeschaft wordt?
En als je longkanker krijgt door meeroken?quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:57 schreef pmb_rug het volgende:
dat is een logisch gevolg
Ik ben gewoon voor een vragenlijst voor je een verzekering af mag sluiten. Iets als:quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat de accijns op tabak ook afgeschaft wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |