Ik heb in het vorige topic al aangegeven dat wat mij betreft de discussie gesloten was. Suzanna gaf hetzelfde aan. Ik heb vervolgens nog gereageerd op een aantal posts in het MOD-topic omdat evenstar daar om opheldering vroeg. Die heeft ze gekregen. Ik vind het werkelijk onzinnig dat die hele discussie daarna verder loopt, ondanks dat ik aangegeven heb dat ik me er niet meer mee ga bemoeien. Heel leuk dat iedereen dan ineens vragen aan me gaat stellen en nog gaat verwachten dat ik ga reageren, maar als men nou gewoon gelezen zou hebben, zou men weten dat ik dat toch niet meer van plan was.
Mijn mening is (en zal blijven) dat ik het behoorlijk onprettig vind dat mensen gratis hulp hopen te krijgen voor iets wat ze zelf veroorzaakt hebben. Ik vind dat niet helemaal reeel, juist omdat er ook mensen zijn die die hulp nodig hebben en het niet krijgen, terwijl zij niet zelf iets veroorzaakt hebben. Tuurlijk, dat is niet het probleem van Suzanna, dat is meer het probleem wat zich in Nederland afspeelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het buitengewoon vervelend is om met drie kleintjes naar het consultatiebureau te moeten en niet echt meer tijd voor jezelf te hebben, maar waarom dan niet gewoon iemand inhuren? Het viel mij gewoon verkeerd dat er direct naar een gratis oplossing gezocht wordt (ja, we zijn Nederlanders, maar toch). Ik reageerde
wellicht wat oververhit, maar ik heb al geprobeerd uit te leggen dat dat niet door Suzanna alleen kwam, maar ook door de dingen die ik hier in mijn omgeving zag.
Dat vervolgens mijn operatie enzo erbij gehaald wordt, ach, om heel eerlijk te zijn doet me dat niet zoveel. Ik ben wel gewend dat mensen mijn dik zijn en dergelijke in de strijd gingen gooien. Die WLS-operatie heeft veel geld gekost, dat klopt. Niet alleen de verzekeraar heeft betaald, ik heb zelf ook behoorlijk wat moeten betalen. Daarnaast betaal ik ook gewoon voor de verzekering. Er is zelfs een punt geweest dat mijn verzekering het niet zou betalen en dat ik de operatie zelf had moeten betalen, zelfs dat is overwogen, maar gelukkig is dat uiteindelijk niet nodig gebleven. Niet omdat ik het geld er niet voor over had, maar omdat het risico op complicaties te groot zou zijn, zeker als je die kosten zelf ook moet betalen.
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 08:05 schreef yvonne het volgende:En my 5 cts,
Troel, zeker met jouw achtergrond verwacht ik dat soort uitspraken van je helemaal niet.
Ow? Juist met mijn achtergrond zeg ik nog wel eens dingen die verkeerd opgevat worden, ondanks dat het niet zo bedoeld is. Achteraf gezien had ik beter een nieuw topic kunnen openen om mijn mening aan de kaak te stellen, in plaats van in het nieuwe moeders topic, maarja, achteraf praten is wel erg makkelijk natuurlijk. Ik vind het jammer dat er zo'n gigantische hetze van gemaakt is, want dat was niet echt bepaald mijn bedoeling (kom op, als ik echt eenr el wil starten doe ik dat wel op zo'n manier dat niet iedereen op mij begint te pikken).
Ow, hoe staat het met de polls eigenlijk? Wie had allemaal gestemd op "Troel reageert niet meer"? Die hebben verloren
Oja, ik heb alles een beetje vluchtig doorgelezen, dus het kan best zijn dat ik een aantal dingen over het hoofd heb gezien wat betreft botte opmerkingen en vragen, dus als je daar nog een reactie op wilt, herhaal de boel dan even