Ik denk er precies hetzelfde over als Freud.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:22 schreef BeauContrast het volgende:
Freud bedankt voor de reactie! Ga meteen op zoek naar informatie over de camera. Wat ik er tot nu toe over gevonden heb, is dat dit een goede keus is tussen het formaat en niet met lenzen te hoeven wisselen zoals een gewone digitale camera en de functies van een slr?
Heeft iemand anders misschien ook nog opmerkingen / suggesties op mijn stukje? Ben erg benieuwd hoe anderen er over denken.
Deze miss. iets? Is in de aanbieding en voor zover ik weet een goede camera die ook redelijk stevig isquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:21 schreef BeauContrast het volgende:
Hallo allemaal, graag jullie advies over het volgende:
Budget: 800E voor body + lens (als basis)
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body
Doel: landschappen, macro, sport, natuur, oftewel van alles
Fotograaf:Beginnende fotograaf
Huidige camera: Sony Cybershot P73, goed: compact, matig: beperkte optische zoom, lange opstarttijd, de tijd dat de camera werkt op batterijen is super kort (half uur - 3 kwartier) en soms gaat hij bij het foto maken ineens uit. lastig als je net een mooi beeld / situatie hebt
Welke camera’s twijfel je over: Wel of geen SLR en zo ja, welke dan? Dacht zelf aan Canon EOS 350D of 400D. Is het verstandig om als beginnende fotograaf aan een SLR te denken? Zo niet, wat is dan een goede camera om aan te denken?
Bijzonderheden: snelle opstarttijd, grotere optiesche zoom dan mijn huidige Sony, accuduur van minimaal 2 uur.
Ik dacht dat de A520/A530 modellen wel de optie sluitertijd en diafragma handmatig aanpassen hadden, en de A430 niet?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:57 schreef Xilantof het volgende:
De A530 is denk ik net ff iets beter voor je dan de A430.
De A530 heeft bijv. manuele focus. Dit kan handig zijn bij, bijvoorbeeld, de macro foto's die je wilt maken.
Beide camera's hebben, voor zover ik nu kan zien, niet te optie om zelf diafragma en/of sluitertijd in te stellen. als je dus echt verder wilt in fotografie zul je denk ik snel merken dat je ook hiermee wilt gaan spelen.
Volgens DPreview heeft ook de A530 deze mogelijkheid niet:quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik dacht dat de A520/A530 modellen wel de optie sluitertijd en diafragma handmatig aanpassen hadden, en de A430 niet?
Even snel gekeken op de Canon site, wat ik begrijp kan er bij de A530 iig wel handmatig ingesteld worden (dus de A520 ook, volgens mij verschillen deze twee alleen in aantal megapixels) en heeft die een minimale macro scherpstelafstand van 5 cm, en kan het bij de A430 niet handmatig, maar heeft die een minimale scherpstelafstand van 1 cm.
Bijvoorbeeld een 400D ga je niet redden met een fatsoenlijk objectief (dus niet de kitlens die er bij zit) en waarschijnlijk een externe flitser (handig bij party-fotografie! De interne flitser is niet echt geweldig), tas, accu, etc.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:21 schreef 2Mini het volgende:
Gisteravond was ik nog gaan zoeken enzo.. maar toen hield mijn internet ermee op..
Casema had weer werkzaamheden ofzo..
De volgende camera's kwam ik tegen
Olympus E-500
Canon EOS 400D
Fujifilm Finepix S9500
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik wat leuks kan vinden in de stad..
Mja, het maakt niet welke DSLR je kiest, mijn opmerkingen blijven. Met jouw budget red je het niet met wat je van plan bent. En tja, ik weet niet of er voor de Olympus ook een beetje lenzen te krijgen zijn voor party fotografie, afgezien van de kwaliteit. Sowieso vind ik sites als kieskeurig niet echt betrouwbaar in commentaar, aangezien elke leek daar iets kan roepen. Ik zou eerder wat echte review sites bezoeken zoals dpreview.com.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:48 schreef 2Mini het volgende:
Die Canon was ik al bang voor..
Wat vinden jullie van die Olympus.. ik kan alleen maar goeie reviews erover vinden..
Edit: Die Fz50 is ook wel okay..
Tijd om een lijstje te maken
Er is geen camera die alleen maar goede reviews heeftquote:Op maandag 29 januari 2007 11:48 schreef 2Mini het volgende:
Die Canon was ik al bang voor..
Wat vinden jullie van die Olympus.. ik kan alleen maar goeie reviews erover vinden..
Edit: Die Fz50 is ook wel okay..
Tijd om een lijstje te maken
Ook voor Olympus kun je prima objectieve krijgen hoor. Maar verder ga ik helemaal met Freud en Elefes mee. Gezien je budget en je ervaring, ga je met die finepix betere foto's maken dan met een DSLR met kitlens. En dan kan je het bereik van die Fuji mooi gebruiken om te verkennen welke soort(en) fotografie je leuk vindt.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:37 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, het maakt niet welke DSLR je kiest, mijn opmerkingen blijven. Met jouw budget red je het niet met wat je van plan bent. En tja, ik weet niet of er voor de Olympus ook een beetje lenzen te krijgen zijn voor party fotografie, afgezien van de kwaliteit. Sowieso vind ik sites als kieskeurig niet echt betrouwbaar in commentaar, aangezien elke leek daar iets kan roepen. Ik zou eerder wat echte review sites bezoeken zoals dpreview.com.
Mja, het ging me er meer om dat voor een canon en nikon er erg goeie objectieven zijn, vooral de lichtsterke. Er zijn voor zover ik weet (bijna) geen goeie 2.8 objectieven, die aan de canon of nikon kunnen tippen.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:53 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ook voor Olympus kun je prima objectieve krijgen hoor. Maar verder ga ik helemaal met Freud en Elefes mee. Gezien je budget en je ervaring, ga je met die finepix betere foto's maken dan met een DSLR met kitlens. En dan kan je het bereik van die Fuji mooi gebruiken om te verkennen welke soort(en) fotografie je leuk vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |