Ik denk er precies hetzelfde over als Freud.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:22 schreef BeauContrast het volgende:
Freud bedankt voor de reactie! Ga meteen op zoek naar informatie over de camera. Wat ik er tot nu toe over gevonden heb, is dat dit een goede keus is tussen het formaat en niet met lenzen te hoeven wisselen zoals een gewone digitale camera en de functies van een slr?
Heeft iemand anders misschien ook nog opmerkingen / suggesties op mijn stukje? Ben erg benieuwd hoe anderen er over denken.
Deze miss. iets? Is in de aanbieding en voor zover ik weet een goede camera die ook redelijk stevig isquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:21 schreef BeauContrast het volgende:
Hallo allemaal, graag jullie advies over het volgende:
Budget: 800E voor body + lens (als basis)
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body
Doel: landschappen, macro, sport, natuur, oftewel van alles
Fotograaf:Beginnende fotograaf
Huidige camera: Sony Cybershot P73, goed: compact, matig: beperkte optische zoom, lange opstarttijd, de tijd dat de camera werkt op batterijen is super kort (half uur - 3 kwartier) en soms gaat hij bij het foto maken ineens uit. lastig als je net een mooi beeld / situatie hebt
Welke camera’s twijfel je over: Wel of geen SLR en zo ja, welke dan? Dacht zelf aan Canon EOS 350D of 400D. Is het verstandig om als beginnende fotograaf aan een SLR te denken? Zo niet, wat is dan een goede camera om aan te denken?
Bijzonderheden: snelle opstarttijd, grotere optiesche zoom dan mijn huidige Sony, accuduur van minimaal 2 uur.
Ik dacht dat de A520/A530 modellen wel de optie sluitertijd en diafragma handmatig aanpassen hadden, en de A430 niet?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:57 schreef Xilantof het volgende:
De A530 is denk ik net ff iets beter voor je dan de A430.
De A530 heeft bijv. manuele focus. Dit kan handig zijn bij, bijvoorbeeld, de macro foto's die je wilt maken.
Beide camera's hebben, voor zover ik nu kan zien, niet te optie om zelf diafragma en/of sluitertijd in te stellen. als je dus echt verder wilt in fotografie zul je denk ik snel merken dat je ook hiermee wilt gaan spelen.
Volgens DPreview heeft ook de A530 deze mogelijkheid niet:quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik dacht dat de A520/A530 modellen wel de optie sluitertijd en diafragma handmatig aanpassen hadden, en de A430 niet?
Even snel gekeken op de Canon site, wat ik begrijp kan er bij de A530 iig wel handmatig ingesteld worden (dus de A520 ook, volgens mij verschillen deze twee alleen in aantal megapixels) en heeft die een minimale macro scherpstelafstand van 5 cm, en kan het bij de A430 niet handmatig, maar heeft die een minimale scherpstelafstand van 1 cm.
Bijvoorbeeld een 400D ga je niet redden met een fatsoenlijk objectief (dus niet de kitlens die er bij zit) en waarschijnlijk een externe flitser (handig bij party-fotografie! De interne flitser is niet echt geweldig), tas, accu, etc.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:21 schreef 2Mini het volgende:
Gisteravond was ik nog gaan zoeken enzo.. maar toen hield mijn internet ermee op..
Casema had weer werkzaamheden ofzo..
De volgende camera's kwam ik tegen
Olympus E-500
Canon EOS 400D
Fujifilm Finepix S9500
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik wat leuks kan vinden in de stad..
Mja, het maakt niet welke DSLR je kiest, mijn opmerkingen blijven. Met jouw budget red je het niet met wat je van plan bent. En tja, ik weet niet of er voor de Olympus ook een beetje lenzen te krijgen zijn voor party fotografie, afgezien van de kwaliteit. Sowieso vind ik sites als kieskeurig niet echt betrouwbaar in commentaar, aangezien elke leek daar iets kan roepen. Ik zou eerder wat echte review sites bezoeken zoals dpreview.com.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:48 schreef 2Mini het volgende:
Die Canon was ik al bang voor..
Wat vinden jullie van die Olympus.. ik kan alleen maar goeie reviews erover vinden..
Edit: Die Fz50 is ook wel okay..
Tijd om een lijstje te maken
Er is geen camera die alleen maar goede reviews heeftquote:Op maandag 29 januari 2007 11:48 schreef 2Mini het volgende:
Die Canon was ik al bang voor..
Wat vinden jullie van die Olympus.. ik kan alleen maar goeie reviews erover vinden..
Edit: Die Fz50 is ook wel okay..
Tijd om een lijstje te maken
Ook voor Olympus kun je prima objectieve krijgen hoor. Maar verder ga ik helemaal met Freud en Elefes mee. Gezien je budget en je ervaring, ga je met die finepix betere foto's maken dan met een DSLR met kitlens. En dan kan je het bereik van die Fuji mooi gebruiken om te verkennen welke soort(en) fotografie je leuk vindt.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:37 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, het maakt niet welke DSLR je kiest, mijn opmerkingen blijven. Met jouw budget red je het niet met wat je van plan bent. En tja, ik weet niet of er voor de Olympus ook een beetje lenzen te krijgen zijn voor party fotografie, afgezien van de kwaliteit. Sowieso vind ik sites als kieskeurig niet echt betrouwbaar in commentaar, aangezien elke leek daar iets kan roepen. Ik zou eerder wat echte review sites bezoeken zoals dpreview.com.
Mja, het ging me er meer om dat voor een canon en nikon er erg goeie objectieven zijn, vooral de lichtsterke. Er zijn voor zover ik weet (bijna) geen goeie 2.8 objectieven, die aan de canon of nikon kunnen tippen.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:53 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ook voor Olympus kun je prima objectieve krijgen hoor. Maar verder ga ik helemaal met Freud en Elefes mee. Gezien je budget en je ervaring, ga je met die finepix betere foto's maken dan met een DSLR met kitlens. En dan kan je het bereik van die Fuji mooi gebruiken om te verkennen welke soort(en) fotografie je leuk vindt.
Dat snap ik wel..quote:Op maandag 29 januari 2007 16:25 schreef freud het volgende:
Nogmaals, heb je een beetje een besf waar je op moet letten bij het soort foto's wat je wilt nemen? Als je dat weet, kan je zelf goed de verschillende types beoordelen of ze die eigenschappen hebben.
In dit topic zeggen ze dan weer dat ik met een kitlens niet ver kom..quote:Op maandag 29 januari 2007 16:36 schreef CocaColaLight het volgende:
Tis maar wat je als bron neemt
kijk bv op dpreview.com dan kun je er van uit gaan dat als ze daar zeggen dat de camera goed is dat hij dat ook daadwerkelijk is.
Voor 600 heb je ook een 350D met de kitlens.
En voor zo'n camera is veel 2de hands glaswerk te krijgen.
Dat vind ik dus geen probleem... Het is meer een beginfase om de camera eerste te leren kennen.. en dan zal de Ib-groep mijn geld wel hebben gestort om lenzen te kopen..quote:Op maandag 29 januari 2007 16:55 schreef Yoni het volgende:
Je komt met de kitlens ook niet heel ver, maar je kunt voor de Canon wel veel meer tweedehands glaswerk krijgen van voor die Samsung. Met die lenzen die geleverd worden bij die Samsung kom je er ook niet, zeker als je partyfotografie wilt gaan doen, want voor die prijs kunnen het nooit hele lichtsterke lenzen zijn.
Eigenlijk is het heel simpel: bij een DSLR, wát voor merk je ook koopt, ben je er gewoon niet met de body en één of twee lenzen. Wil je dus écht voor die 750 euro maximaal kláár zijn, dan is een DSLR gewoon géén optie dusVind je het niet erg om niet meteen klaar te zijn en wil je na aankoop best nog wel meer investeringen doen, dán is een DSLR natuurlijk wél een optie. Maar hou er rekening mee dat je dan wel alleen maar meer meer meer meer meer wilt
![]()
De Samsung GX-1S is precies hetzelfde als de Pentax istDs. Een camera die ik al 2 jaar met veel plezier gebruik. Groot voordeel is dat er enorm veel 2e hands lenzen voor te krijgen zijn (veel meer dan voor Canon), voor een erg aangename prijs. Deze camera is ook erg batterijzuinig, ga je toch een keer onverwacht door je accu's heen dan doet ie 't ook goed op gewone alkaline AA's. Maar kijk eens in het speciale K-bajonet topic voor meer info over Pentax en Samsung camera's.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:14 schreef 2Mini het volgende:
Ik heb ff in de stad gelopen en ben deze camera's tegengekomen
Samsung GX-1S ¤600,- MM Den Haag incl Lens(D-XENON 18-55mm) en als ik mij ook niet vergis de 50-200
hhmm... en de rest ben ik vergeten... alleen deze is blijven hangen..
Wat vinden jullie hiervan? Hij is al een tijdje uit.. dus misschien dat iemand van jullie ervaring ermee heeft?
Sorry Yoni, maar wat denk je van de FA 2.0/35. Die is er nog uit de oude Pentax serie. En Samsung gaat 'm ook nieuw produceren. En dan heb je ook nog de oude trouwe Porst 1.2/55 die ik een jaar of wat terug voor 75 Euro in Houten op de kop tikte.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:55 schreef Yoni het volgende:
Je komt met de kitlens ook niet heel ver, maar je kunt voor de Canon wel veel meer tweedehands glaswerk krijgen van voor die Samsung. Met die lenzen die geleverd worden bij die Samsung kom je er ook niet, zeker als je partyfotografie wilt gaan doen, want voor die prijs kunnen het nooit hele lichtsterke lenzen zijn.
Omdat niet iedereen weet dat Samsung en Pentax dezelfde bajonet gebruiken. De lenzen van beide merken zijn dus uitwisselbaar. En voor Pentax is al sinds tijden heel veel 2e hands te krijgen. Ik heb een 20-tal lenzen voor mijn Pentax. Maar 1 heb ik nieuw gekocht. De rest allemaal 2e hands, voor prijzen varierend tussen de 1 en de 120 Euro.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:36 schreef 2Mini het volgende:
Waarom zegt nu de ene dat er meer glas verkrijgaar is voor de samsung dan de canon... en de ander zegt het andersom..
Ik waardeer jullie hulp.. maar wijzer word ik er niet van
Ja, meerdere keren, ging prima.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:14 schreef Ireth het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met kopen bij http://www.digitalstreet.nl/ ?
Yup , goeie ervaringen mee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:14 schreef Ireth het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met kopen bij http://www.digitalstreet.nl/ ?
't is een prima camera.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:43 schreef 2Mini het volgende:
Ik denk dat ik de Canon 400 D ga halen.. goeie keus?
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:43 schreef 2Mini het volgende:
Ik denk dat ik de Canon 400 D ga halen.. goeie keus?
De prijs van de 450 d is 180 euro boven die van de 400 d bij de Mediamarktquote:Op woensdag 31 januari 2007 07:20 schreef Elefes het volgende:
[..]De vraag is of het het meergeld waard is boven de 350D, maar dat moet je voor jezelf uit maken.
Heb je je budget bijgesteld dat 't toch deze camera wordt?
Ik zou 'm sowieso niet bij de Mediamarkt halen. Slechte ervaringen met de Mediamarkt en ze zijn op heel veel vlakken véél duurder dan andere winkels.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:40 schreef 2Mini het volgende:
[..]
De prijs van de 450 d is 180 euro boven die van de 400 d bij de Mediamarkt
Ik ga mijn budget verhogen met de tijd.. oftewel.. ik ga investeren in lenzen
Correctie: 760 euro. Je vergat het bezorgen a 80 euro. Het is trouwens gewoon de kit, met een accu van 9 euro erbij en een CF kaartje van 30 euro. Daarbij komt ook een vermoeilijkte garantiemogelijkheid, en problemen bij de import (denk heffingen).quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:02 schreef Pr0-n00b het volgende:
Hoe veilig is dit?
400D bij ebay
Een 400D voor zo'n 675 euro (als ik een beetje goed bied) incl. lens en 2 gigh geheugenkaartje. Maar nu vraag ik me af of er risico's aan zitten met leveren, en hoe het dan gaat met de garantie, iemand die hier ervaring mee heeft??
Mja als ik dat zo lees is het idd. niet de moeite waard nee, bedanktquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:42 schreef freud het volgende:
[..]
Correctie: 760 euro. Je vergat het bezorgen a 80 euro. Het is trouwens gewoon de kit, met een accu van 9 euro erbij en een CF kaartje van 30 euro. Daarbij komt ook een vermoeilijkte garantiemogelijkheid, en problemen bij de import (denk heffingen).
Niet doen imo. Heb wel vaak via Ebay gekocht, ook in China, VS, UK, etc, maar alleen voor goedkope dingen, en niet dit soort elektronica. In nederland zijn ze vanaf 690 euro te krijgen, dus dit Ebay ding is WAY te duur en riskant.
Ik ben laatst bij Kamera Express geweest en daar was de 350D 100 of 120 euro goedkoper dan de 400D. In mijn ogen een verschil wat in ieder geval de moeite van het overwegen waard isquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:40 schreef 2Mini het volgende:
[..]
De prijs van de 450 d is 180 euro boven die van de 400 d bij de Mediamarkt
Ik ga mijn budget verhogen met de tijd.. oftewel.. ik ga investeren in lenzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |