abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45601132
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:22 schreef BeauContrast het volgende:
Freud bedankt voor de reactie! Ga meteen op zoek naar informatie over de camera. Wat ik er tot nu toe over gevonden heb, is dat dit een goede keus is tussen het formaat en niet met lenzen te hoeven wisselen zoals een gewone digitale camera en de functies van een slr?

Heeft iemand anders misschien ook nog opmerkingen / suggesties op mijn stukje? Ben erg benieuwd hoe anderen er over denken.
Ik denk er precies hetzelfde over als Freud.
Vooral omdat je eigenlijk zoveel verschillende dingen wilt fotograferen, daar zou je ook weer meer soorten lenzen voor nodig hebben (bijvoorbeeld een allround lens en een macrolens) wat ook weer in de kosten gaat zitten. Een high-end compact is dan een zeer goed alternatief, vriendelijker voor de portemonnee en minder "gesjouw" (als je het er voor over hebt is dat niet erg natuurlijk). Je hebt als het ware "alles in een".
Met een dergelijke compact kun je bijna alles wat je met een dSLR ook kunt, en zeker in het begin zul je helemaal geen beperkingen aan de camera ondervinden. Als je over een tijdje nog serieus er mee bezig bent, weet je wat de beperkingen zijn en kun je altijd nog voor een spiegelreflex kiezen, met dan dus de lenzen die je nodig hebt (en dan weet je ook wat je gebruikt).

De Canon S3 is een goede camera, maar er zijn er natuurlijk nog meer die aan je voorwaarden voldoen. Ik zou je zeker eens aanraden om ook in de winkel te gaan kijken en vooral vast te houden, de camera moet natuurlijk wel lekker in de hand liggen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_45602728
Heb al veel informatie gevonden over de S3 en moet zeggen dat het er goed uitziet. Kan iemand mij misschien nog meer voorbeelden geven die in dezelfde categorie zitten als de S3? kom er namelijk niet echt uit
  FOK!fotograaf dinsdag 23 januari 2007 @ 21:54:26 #53
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45612957
Ik heb er hier nog een aantal...
Deze heb ik even snel geselecteerd op o.a. de stabilisator in de lens:
de panasonic FZ50
de panasonic FZ30
de sony H5
de minolta Z6
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45620336
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:21 schreef BeauContrast het volgende:
Hallo allemaal, graag jullie advies over het volgende:

Budget: 800E voor body + lens (als basis)

Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body

Doel: landschappen, macro, sport, natuur, oftewel van alles

Fotograaf:Beginnende fotograaf

Huidige camera: Sony Cybershot P73, goed: compact, matig: beperkte optische zoom, lange opstarttijd, de tijd dat de camera werkt op batterijen is super kort (half uur - 3 kwartier) en soms gaat hij bij het foto maken ineens uit. lastig als je net een mooi beeld / situatie hebt

Welke camera’s twijfel je over: Wel of geen SLR en zo ja, welke dan? Dacht zelf aan Canon EOS 350D of 400D. Is het verstandig om als beginnende fotograaf aan een SLR te denken? Zo niet, wat is dan een goede camera om aan te denken?

Bijzonderheden: snelle opstarttijd, grotere optiesche zoom dan mijn huidige Sony, accuduur van minimaal 2 uur.
Deze miss. iets? Is in de aanbieding en voor zover ik weet een goede camera die ook redelijk stevig is

http://www.dixons.nl/De_o(...)7056783/default.aspx

Zit er zelf ook over te denken om deze te gaan halen, maar ga waarschijnlijk toch voor de 400D, vooral omdat ik daar al 2 lenzen van heb
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  FOK!fotograaf woensdag 24 januari 2007 @ 08:13:07 #55
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45621314
Als je nog niet echt weet wat je wil gaan fotograferen, dan moet je bij een kit sowieso nog een euro of 400 uitgeven voor een 18-200 of 28-300. Dan kan je beter met een high end compact aan de gang, omdat je anders teveel ineens moet leren. Eerst goed om leren gaan met sluitertijden, DOF, belichting, etc, heeft erg veel voordelen . Ben zelf ook eerst een jaar met een S50 aan de gang geweest, voordat ik een DSLR nam. Je hebt dan wat minder een vloedgolf van mogelijkheden over je heen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45664533
Olympus heeft vandaag een nieuwe compact aangekondigd, de SP-550 UZ, met het waanzinnige zoombereik van 28-504mm (18x), oftewel groothoek tot zwaar tele, met zeer aanvaardbare grootste opening van F2.8 tot F4.5. Verder o.a. mechanische beeldstabilisatie, macro tot op 1cm(!) van object, 50-5000 ISO, werkt op 4xAA-batterij dus geschikt voor reizen, veel instelmogelijkheden, een pre-capture functie die al bij het focussen foto's vastlegt zodat je minder momenten zult missen, hij filmt met geluid, en heeft een sensor met 7.1 megapixel zodat hij waarschijnlijk weinig last van ruis zal hebben. De verwachte US-prijs is $500, dan zal het hier zo'n 550,00 euro worden.

Enige grote nadelen wat mij betreft: zo te zien is het LCD scherm niet kantelbaar en heeft de lens geen zoom- of focusring. Als hij dat ook nog had was het een ideaal alternatief voor een dSLR.

Als je nu in de markt bent voor een dergelijke camera zou ik zeker even op de eerste reviews van dit model wachten. Het lijkt me een grote concurrent voor b.v. de Canon S3 en de Panasonic telezooms.
Meer op dpreview en bij Olympus.

[ Bericht 0% gewijzigd door dvr op 27-01-2007 00:38:43 ]
pi_45701248
Ik ben opzoek naar een nieuwe digitale camera:

Budget:
+- ¤ 150

Formaat:
Compact

Doel:
Foto's maken van landschappen, maar ook insecten, bloemen etc. Ik wil er dus scherp mee kunnen fotograveren op zowel grote als zeer kleine afstand tot de lens.

Fotograaf:
Ik wil me serieus gaan verdiepen in het fotograveren en de verschillende mogelijkheden die daarbij horen. Ik weet dat mijn budget niet hoog is, maar het laat gewoon niet meer toe.

Huidige camera:
Niet zelf in bezit, wel tijdje gefotografeerd met een Aiptek Pocket Cam 3 Megapixel

Welke camera’s twijfel je over: De powershot A530/A430 zit ik zelf aan te denken. Verder heb ik niet echt een idee van vergelijkbare modellen.

Bijzonderheden:
Ik wil graag sfeerfoto's en detailfoto's kunnen maken, dat is wel een behoefte waaraan voldaan moet worden. Dus dichtbij, en veraf.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het maken van een keuze
  FOK!fotograaf vrijdag 26 januari 2007 @ 18:13:05 #58
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45702808
Ik denk dat je zelf al één van de betere (of misschien zelfs de beste) optie aangeeft.
De Canons die je noemt zijn denk ik prima geschikt voor je doel.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45703623
oke ik heb op dpreview gekeken en de foto's met deze camera (A530) zien er goed uit . De A430 heb ik nog niet bekeken maar zal ik zo even doen.

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de A530/A430?

Als het overbodig is om A530 te doen heb ik liever de A430 met een dikke geheugenkaart oid.

edit: Zie net dat ik bij dpreview heb gekeken bij de A520. Is er een verschil tussen die twee? Want de A530 staat er helemaal niet tussen.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 januari 2007 @ 18:57:41 #60
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45704065
De A530 is denk ik net ff iets beter voor je dan de A430.

De A530 heeft bijv. manuele focus. Dit kan handig zijn bij, bijvoorbeeld, de macro foto's die je wilt maken.

Beide camera's hebben, voor zover ik nu kan zien, niet te optie om zelf diafragma en/of sluitertijd in te stellen. als je dus echt verder wilt in fotografie zul je denk ik snel merken dat je ook hiermee wilt gaan spelen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45713703
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:57 schreef Xilantof het volgende:
De A530 is denk ik net ff iets beter voor je dan de A430.

De A530 heeft bijv. manuele focus. Dit kan handig zijn bij, bijvoorbeeld, de macro foto's die je wilt maken.

Beide camera's hebben, voor zover ik nu kan zien, niet te optie om zelf diafragma en/of sluitertijd in te stellen. als je dus echt verder wilt in fotografie zul je denk ik snel merken dat je ook hiermee wilt gaan spelen.
Ik dacht dat de A520/A530 modellen wel de optie sluitertijd en diafragma handmatig aanpassen hadden, en de A430 niet?

Even snel gekeken op de Canon site, wat ik begrijp kan er bij de A530 iig wel handmatig ingesteld worden (dus de A520 ook, volgens mij verschillen deze twee alleen in aantal megapixels) en heeft die een minimale macro scherpstelafstand van 5 cm, en kan het bij de A430 niet handmatig, maar heeft die een minimale scherpstelafstand van 1 cm.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  FOK!fotograaf zaterdag 27 januari 2007 @ 00:31:26 #62
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45715026
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik dacht dat de A520/A530 modellen wel de optie sluitertijd en diafragma handmatig aanpassen hadden, en de A430 niet?

Even snel gekeken op de Canon site, wat ik begrijp kan er bij de A530 iig wel handmatig ingesteld worden (dus de A520 ook, volgens mij verschillen deze twee alleen in aantal megapixels) en heeft die een minimale macro scherpstelafstand van 5 cm, en kan het bij de A430 niet handmatig, maar heeft die een minimale scherpstelafstand van 1 cm.
Volgens DPreview heeft ook de A530 deze mogelijkheid niet:
"Aperture priority: No"
"Shutter priority: No"
Maar idd de Canon site zegt van wel klik
"Lange sluitertijden van 1,3 sec. en langer zijn alleen beschikbaar bij Handbediening en Sluitertijdvoorkeuze."

apart... Normaal is Dpreview wel scherp met dit soort zaken.

Verder verschilt ook de lens iets van elkaar. Beide zijn wel "4x zoom" maar de A530 begint bij 35mm en stopt bij 140mm en de A430 begint bij 39mm en stopt bij 156mm.
Dit verschil (in het tele gebied) zul je neit merken, in het groothoek gebied misschien wel.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45720076
Hoi,

ik wil graag vandaag een cameraatje kopen. Videocamera, of fotocamera, dat weet ik nog niet heheh. Maakt me namelijk niet zo heel veel uit. Waarschijnlijk zal het een fotocameraatje zijn vanwege de prijs. Ik wil er rond de 150 euro voor uitgeven. Maar misschien zijn er ook hele goedkope videocamera's?
Een andere voorwaarde is dat het toestel compact moet zijn. Gewoon makkelijk mee te nemen. Ikzelf heb nu een oude Sony Cybershot cameraatje, waarmee je met behulp van een MemStick Pro hele leuke filmpjes kunt opnemen, 640x480 met 30fps. Alleen dit ding is al wat oud en is niet zo heel betrouwbaar meer.
Dus samengevat, ik zoek een foto/video-camera van rond de 150 euro, welke compact is en in staat mooie filmpjes te schieten (640x480 met 30fps en geluid works fine for me).

Wie kan me helpen?
  FOK!fotograaf zaterdag 27 januari 2007 @ 10:25:34 #64
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45720188
Deze laat ik even aan het centrale topic plakken.
Als dat gedaan is kun je daar ook prima lezen welke camera voor jou geschikt is.
Toevallig heeft gister iemand ook om een camera van rond de 150 EUR gevraagd.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 29 januari 2007 @ 02:33:12 #66
30560 2Mini
Official Logo
pi_45780083
Hello mensen van een subfora dat ik de komende tijd vaker ga bezoeken
Misschien kennen een paar van jullie Vijfdubbelnultwee.nl al. Dit is een groep dat zich bezig houdt met MultiMedia.. daar hoort foto ook bij.
Ik ben al een tijd geïntresseerd in foto en video (daarnaast doe ik voor vijfdubbelnultwee DJ, Internet en rap).
Maar nu wil ik meteen en goed van start met foto (en bewerking).
Alleen een probleem.. ik kom uit de tijdperk van fotorolletjes en ik wil graag een digitale.
Het lijstje:

Budget: rond de 500 en 750 euro
Formaat: SLR-like / D-SLR Body
Doel: landschap, modellen en party's
Fotograaf: Sinds hij een kleine jongen was had hij al een fotocamera in zijn hand.. nu is het tijd voor het echte werk..
Huidige camera: -geen-
Welke camera’s twijfel je over: -geen-
Bijzonderheden: Digitaal, gem. tot hoge kwaliteit, niet al te duur

Wie o wie kan mij helpen?
Camera 1... 1!
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 09:30:30 #67
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45782092
Gezien je budget wordt het geen DLSR. Daar moet je toch minimaal op 1000 euro rekenen, en dan heb je een DSLR met een instaplensje. Vooral om op parties goeie foto's te kunnen maken, heb je best goed spul nodig, en dan wordt het nog duurder.

Uit je post kan ik wel opmaken dat je al enigzins bekend bent met sluitertijden, diafragma instellingen, ISO waarden etc. Ik denk dat je dan in het topsegment van de compactcamera's uitkomt, zoals de Canon S3, en de camera's die Xilantof hier heeft genoemd. Wil je met DLSR aan de gang, dan moet je echt aan een wat ruimer budget denken, zeker met serieuze party fotografie.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 29 januari 2007 @ 11:21:44 #68
30560 2Mini
Official Logo
pi_45784198
Gisteravond was ik nog gaan zoeken enzo.. maar toen hield mijn internet ermee op..
Casema had weer werkzaamheden ofzo..
De volgende camera's kwam ik tegen

Olympus E-500
Canon EOS 400D
Fujifilm Finepix S9500

Ik zal vanmiddag eens kijken of ik wat leuks kan vinden in de stad..
Camera 1... 1!
pi_45784440
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:21 schreef 2Mini het volgende:
Gisteravond was ik nog gaan zoeken enzo.. maar toen hield mijn internet ermee op..
Casema had weer werkzaamheden ofzo..
De volgende camera's kwam ik tegen

Olympus E-500
Canon EOS 400D
Fujifilm Finepix S9500

Ik zal vanmiddag eens kijken of ik wat leuks kan vinden in de stad..
Bijvoorbeeld een 400D ga je niet redden met een fatsoenlijk objectief (dus niet de kitlens die er bij zit) en waarschijnlijk een externe flitser (handig bij party-fotografie! De interne flitser is niet echt geweldig), tas, accu, etc.

Ik zou eerder naar de Fuji S9500 gaan kijken, en wat Freud ook al zegt
  maandag 29 januari 2007 @ 11:48:47 #70
30560 2Mini
Official Logo
pi_45784994
Die Canon was ik al bang voor..
Wat vinden jullie van die Olympus.. ik kan alleen maar goeie reviews erover vinden..

Edit: Die Fz50 is ook wel okay..

Tijd om een lijstje te maken
Camera 1... 1!
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 12:37:35 #71
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45786330
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:48 schreef 2Mini het volgende:
Wat vinden jullie van die Olympus.. ik kan alleen maar goeie reviews erover vinden..

Mja, het maakt niet welke DSLR je kiest, mijn opmerkingen blijven. Met jouw budget red je het niet met wat je van plan bent. En tja, ik weet niet of er voor de Olympus ook een beetje lenzen te krijgen zijn voor party fotografie, afgezien van de kwaliteit. Sowieso vind ik sites als kieskeurig niet echt betrouwbaar in commentaar, aangezien elke leek daar iets kan roepen. Ik zou eerder wat echte review sites bezoeken zoals dpreview.com.

PS
Het blijft leuk om de reviews van mensen te lezen daar .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45786447
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:48 schreef 2Mini het volgende:

Er is geen camera die alleen maar goede reviews heeft verder is Olympus volgens mij wel goed.
Ik sluit me weer helemaal bij Freud aan verder.
En ik zou even doorsparen tot je 1000+ euro uit te geven hebt als je per se een dSLR wilt, en anders een fijne compact nemen. Het voordeel van compact is dat je "alles in een" hebt, bij een dSLR "moet" je voor veel dingen een ander objectief aanschaffen. Aan de andere kant kun je met een dSLR mooiere DOF bewerkstelligen (Dept Of Field, het scherpe en onscherpe gebied van je foto).
pi_45786757
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:37 schreef freud het volgende:

[..]

Mja, het maakt niet welke DSLR je kiest, mijn opmerkingen blijven. Met jouw budget red je het niet met wat je van plan bent. En tja, ik weet niet of er voor de Olympus ook een beetje lenzen te krijgen zijn voor party fotografie, afgezien van de kwaliteit. Sowieso vind ik sites als kieskeurig niet echt betrouwbaar in commentaar, aangezien elke leek daar iets kan roepen. Ik zou eerder wat echte review sites bezoeken zoals dpreview.com.
Ook voor Olympus kun je prima objectieve krijgen hoor. Maar verder ga ik helemaal met Freud en Elefes mee. Gezien je budget en je ervaring, ga je met die finepix betere foto's maken dan met een DSLR met kitlens. En dan kan je het bereik van die Fuji mooi gebruiken om te verkennen welke soort(en) fotografie je leuk vindt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 13:22:02 #74
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45787680
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:53 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ook voor Olympus kun je prima objectieve krijgen hoor. Maar verder ga ik helemaal met Freud en Elefes mee. Gezien je budget en je ervaring, ga je met die finepix betere foto's maken dan met een DSLR met kitlens. En dan kan je het bereik van die Fuji mooi gebruiken om te verkennen welke soort(en) fotografie je leuk vindt.
Mja, het ging me er meer om dat voor een canon en nikon er erg goeie objectieven zijn, vooral de lichtsterke. Er zijn voor zover ik weet (bijna) geen goeie 2.8 objectieven, die aan de canon of nikon kunnen tippen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 29 januari 2007 @ 16:14:51 #75
30560 2Mini
Official Logo
pi_45793175
Ik heb ff in de stad gelopen en ben deze camera's tegengekomen

Samsung GX-1S ¤600,- MM Den Haag incl Lens(D-XENON 18-55mm) en als ik mij ook niet vergis de 50-200

hhmm... en de rest ben ik vergeten... alleen deze is blijven hangen..
Wat vinden jullie hiervan? Hij is al een tijdje uit.. dus misschien dat iemand van jullie ervaring ermee heeft?
Camera 1... 1!
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 16:25:47 #76
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45793625
Nogmaals, heb je een beetje een besf waar je op moet letten bij het soort foto's wat je wilt nemen? Als je dat weet, kan je zelf goed de verschillende types beoordelen of ze die eigenschappen hebben.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 29 januari 2007 @ 16:29:59 #77
30560 2Mini
Official Logo
pi_45793775
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:25 schreef freud het volgende:
Nogmaals, heb je een beetje een besf waar je op moet letten bij het soort foto's wat je wilt nemen? Als je dat weet, kan je zelf goed de verschillende types beoordelen of ze die eigenschappen hebben.
Dat snap ik wel..
De soort fotos die ik wil nemen zijn landschap en modellenfotos..
Nu kan ik wel gaan kijken welke camera het beste bij me past, alleen is de camera wel net zo goed als ze beweren?
Camera 1... 1!
  maandag 29 januari 2007 @ 16:36:33 #78
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_45793998
Tis maar wat je als bron neemt

kijk bv op dpreview.com dan kun je er van uit gaan dat als ze daar zeggen dat de camera goed is dat hij dat ook daadwerkelijk is.

Voor 600 heb je ook een 350D met de kitlens.

En voor zo'n camera is veel 2de hands glaswerk te krijgen.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:48:23 #79
30560 2Mini
Official Logo
pi_45794377
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:36 schreef CocaColaLight het volgende:
Tis maar wat je als bron neemt

kijk bv op dpreview.com dan kun je er van uit gaan dat als ze daar zeggen dat de camera goed is dat hij dat ook daadwerkelijk is.

Voor 600 heb je ook een 350D met de kitlens.

En voor zo'n camera is veel 2de hands glaswerk te krijgen.
In dit topic zeggen ze dan weer dat ik met een kitlens niet ver kom..
of ik moet nog ff doorsparen..

Camera 1... 1!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 29 januari 2007 @ 16:55:28 #80
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45794635
Je komt met de kitlens ook niet heel ver, maar je kunt voor de Canon wel veel meer tweedehands glaswerk krijgen van voor die Samsung. Met die lenzen die geleverd worden bij die Samsung kom je er ook niet, zeker als je partyfotografie wilt gaan doen, want voor die prijs kunnen het nooit hele lichtsterke lenzen zijn.

Eigenlijk is het heel simpel: bij een DSLR, wát voor merk je ook koopt, ben je er gewoon niet met de body en één of twee lenzen. Wil je dus écht voor die 750 euro maximaal kláár zijn, dan is een DSLR gewoon géén optie dus Vind je het niet erg om niet meteen klaar te zijn en wil je na aankoop best nog wel meer investeringen doen, dán is een DSLR natuurlijk wél een optie. Maar hou er rekening mee dat je dan wel alleen maar meer meer meer meer meer wilt
  maandag 29 januari 2007 @ 17:14:44 #81
30560 2Mini
Official Logo
pi_45795306
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:55 schreef Yoni het volgende:
Je komt met de kitlens ook niet heel ver, maar je kunt voor de Canon wel veel meer tweedehands glaswerk krijgen van voor die Samsung. Met die lenzen die geleverd worden bij die Samsung kom je er ook niet, zeker als je partyfotografie wilt gaan doen, want voor die prijs kunnen het nooit hele lichtsterke lenzen zijn.

Eigenlijk is het heel simpel: bij een DSLR, wát voor merk je ook koopt, ben je er gewoon niet met de body en één of twee lenzen. Wil je dus écht voor die 750 euro maximaal kláár zijn, dan is een DSLR gewoon géén optie dus Vind je het niet erg om niet meteen klaar te zijn en wil je na aankoop best nog wel meer investeringen doen, dán is een DSLR natuurlijk wél een optie. Maar hou er rekening mee dat je dan wel alleen maar meer meer meer meer meer wilt
Dat vind ik dus geen probleem... Het is meer een beginfase om de camera eerste te leren kennen.. en dan zal de Ib-groep mijn geld wel hebben gestort om lenzen te kopen..

Camera 1... 1!
  maandag 29 januari 2007 @ 17:15:27 #82
30560 2Mini
Official Logo
pi_45795325
Ow ja wat ik raar vond.. waarom is bij de MediaMarkt de 350D duurder dan de 400D ?
Camera 1... 1!
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 17:30:22 #83
73911 ultra_ivo
pi_45795827
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:14 schreef 2Mini het volgende:
Ik heb ff in de stad gelopen en ben deze camera's tegengekomen

Samsung GX-1S ¤600,- MM Den Haag incl Lens(D-XENON 18-55mm) en als ik mij ook niet vergis de 50-200

hhmm... en de rest ben ik vergeten... alleen deze is blijven hangen..
Wat vinden jullie hiervan? Hij is al een tijdje uit.. dus misschien dat iemand van jullie ervaring ermee heeft?
De Samsung GX-1S is precies hetzelfde als de Pentax istDs. Een camera die ik al 2 jaar met veel plezier gebruik. Groot voordeel is dat er enorm veel 2e hands lenzen voor te krijgen zijn (veel meer dan voor Canon), voor een erg aangename prijs. Deze camera is ook erg batterijzuinig, ga je toch een keer onverwacht door je accu's heen dan doet ie 't ook goed op gewone alkaline AA's. Maar kijk eens in het speciale K-bajonet topic voor meer info over Pentax en Samsung camera's.
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 17:31:54 #84
73911 ultra_ivo
pi_45795874
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:55 schreef Yoni het volgende:
Sorry Yoni, maar wat denk je van de FA 2.0/35. Die is er nog uit de oude Pentax serie. En Samsung gaat 'm ook nieuw produceren. En dan heb je ook nog de oude trouwe Porst 1.2/55 die ik een jaar of wat terug voor 75 Euro in Houten op de kop tikte.
  maandag 29 januari 2007 @ 17:36:26 #85
30560 2Mini
Official Logo
pi_45796004
Waarom zegt nu de ene dat er meer glas verkrijgaar is voor de samsung dan de canon... en de ander zegt het andersom..
Ik waardeer jullie hulp.. maar wijzer word ik er niet van
Camera 1... 1!
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 17:43:24 #86
73911 ultra_ivo
pi_45796232
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:36 schreef 2Mini het volgende:
Waarom zegt nu de ene dat er meer glas verkrijgaar is voor de samsung dan de canon... en de ander zegt het andersom..
Ik waardeer jullie hulp.. maar wijzer word ik er niet van
Omdat niet iedereen weet dat Samsung en Pentax dezelfde bajonet gebruiken. De lenzen van beide merken zijn dus uitwisselbaar. En voor Pentax is al sinds tijden heel veel 2e hands te krijgen. Ik heb een 20-tal lenzen voor mijn Pentax. Maar 1 heb ik nieuw gekocht. De rest allemaal 2e hands, voor prijzen varierend tussen de 1 en de 120 Euro.
  FOK!fotograaf maandag 29 januari 2007 @ 18:08:32 #87
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_45797136
Misschien moet er eens een stukje komen in de OP over Digitale SLR's en wat daarbij komt kijken.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:14:11 #88
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45822799
Heeft er iemand hier ervaring met kopen bij http://www.digitalstreet.nl/ ?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_45823637
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:14 schreef Ireth het volgende:
Ja, meerdere keren, ging prima.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:04:51 #90
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45824450
Krijg je als je daar besteld een bevestiging per email? Een vriendin van mij heeft er namelijk iets besteld, maar geen mailtje ontvangen.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:11:38 #91
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_45824675
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:14 schreef Ireth het volgende:
Yup , goeie ervaringen mee.

Of je een mailtje krijgt, geen idee. Ben in de winkel geweest.

Maar voor je vriendin lijkt het me een typisch gevalletje even bellen.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:43:36 #92
30560 2Mini
Official Logo
pi_45843314
Ik denk dat ik de Canon 400 D ga halen.. goeie keus?
Camera 1... 1!
  FOK!fotograaf woensdag 31 januari 2007 @ 07:14:09 #93
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45847126
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:43 schreef 2Mini het volgende:
't is een prima camera.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_45847157
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:43 schreef 2Mini het volgende:
De vraag is of het het meergeld waard is boven de 350D, maar dat moet je voor jezelf uit maken.
Heb je je budget bijgesteld dat 't toch deze camera wordt?
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:40:19 #95
30560 2Mini
Official Logo
pi_45851329
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 07:20 schreef Elefes het volgende:

[..]

De vraag is of het het meergeld waard is boven de 350D, maar dat moet je voor jezelf uit maken.
Heb je je budget bijgesteld dat 't toch deze camera wordt?
De prijs van de 450 d is 180 euro boven die van de 400 d bij de Mediamarkt
Ik ga mijn budget verhogen met de tijd.. oftewel.. ik ga investeren in lenzen
Camera 1... 1!
pi_45851968
Hoe veilig is dit?

400D bij ebay

Een 400D voor zo'n 675 euro (als ik een beetje goed bied ) incl. lens en 2 gigh geheugenkaartje. Maar nu vraag ik me af of er risico's aan zitten met leveren, en hoe het dan gaat met de garantie, iemand die hier ervaring mee heeft??
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 31 januari 2007 @ 12:15:07 #97
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45852301
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:40 schreef 2Mini het volgende:

[..]

Ik zou 'm sowieso niet bij de Mediamarkt halen. Slechte ervaringen met de Mediamarkt en ze zijn op heel veel vlakken véél duurder dan andere winkels.
  FOK!fotograaf woensdag 31 januari 2007 @ 12:42:51 #98
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45853022
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:02 schreef Pr0-n00b het volgende:
Hoe veilig is dit?

400D bij ebay

Een 400D voor zo'n 675 euro (als ik een beetje goed bied ) incl. lens en 2 gigh geheugenkaartje. Maar nu vraag ik me af of er risico's aan zitten met leveren, en hoe het dan gaat met de garantie, iemand die hier ervaring mee heeft??
Correctie: 760 euro. Je vergat het bezorgen a 80 euro. Het is trouwens gewoon de kit, met een accu van 9 euro erbij en een CF kaartje van 30 euro. Daarbij komt ook een vermoeilijkte garantiemogelijkheid, en problemen bij de import (denk heffingen).

Niet doen imo. Heb wel vaak via Ebay gekocht, ook in China, VS, UK, etc, maar alleen voor goedkope dingen, en niet dit soort elektronica. In nederland zijn ze vanaf 690 euro te krijgen, dus dit Ebay ding is WAY te duur en riskant.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_45855852
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:42 schreef freud het volgende:

[..]

Correctie: 760 euro. Je vergat het bezorgen a 80 euro. Het is trouwens gewoon de kit, met een accu van 9 euro erbij en een CF kaartje van 30 euro. Daarbij komt ook een vermoeilijkte garantiemogelijkheid, en problemen bij de import (denk heffingen).

Niet doen imo. Heb wel vaak via Ebay gekocht, ook in China, VS, UK, etc, maar alleen voor goedkope dingen, en niet dit soort elektronica. In nederland zijn ze vanaf 690 euro te krijgen, dus dit Ebay ding is WAY te duur en riskant.
Mja als ik dat zo lees is het idd. niet de moeite waard nee, bedankt Dan binnenkort maar via een nederlandse webwinkel
pi_45865040
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:40 schreef 2Mini het volgende:

[..]

Ik ben laatst bij Kamera Express geweest en daar was de 350D 100 of 120 euro goedkoper dan de 400D. In mijn ogen een verschil wat in ieder geval de moeite van het overwegen waard is .
Er zijn een heleboel webwinkels waar je gewoon kunt bestellen, en bovendien ook heen kunt gaan als je wilt (persoonlijk dus goede ervaringen met de real life winkel van K.E.).

Investeren in lenzen is oke Mag ik je alvast de 50mm 1.8 aanraden voor portret en leuke foto's met een kleine DOF .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')