abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49080334
Een resultaat waar je enorm trots op kunt zijn!
  zondag 6 mei 2007 @ 22:46:10 #202
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_49082348
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:36 schreef HarryP het volgende:
KLAAR...

Nog heel wat problemen op de eindstreep. Een lekkende afvoer van het badmeubel (aan één kant).
Dat was een gevallletje "Als ge 't nie meer wit, dan gebruikt te kit".
Ook de radiator ging niet al te makkelijk en was een beetje. "If it doesn't fit, force it".

Maar het resultaat mag er zijn:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Resultaat mag er zeker zijn!! *diepe buiging maakt

Mooie vloertegels btw...

Zelf ben ik nog steeds in de voorbereidende fase, m.a.w. de 'hoe-ga-ik-dit-in-godsnaam-aanpakken-fase', maar ik moet zeggen dat dit topic behoorlijk inspirerend is!!

jullie kunnen dus nog een hoop vragen van me verwachten, zoals bij welke winkels jullie je badmeubels/baden/tegels hebben gehaald, wat de budgetten waren en nog een hoop technische vragen
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  maandag 7 mei 2007 @ 00:25:55 #203
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_49086151
Okay , ziet er mooi uit , nu ben ik alleen benieuwd naar met welke merken je aan de slag bent gegaan

Bad + Douchebak : Bette (? toch)

Douchecabine : Sealskin

Badmeubel : ?

Kranen : ?

Radiator : ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_49090130
echt heel mooi geworden hoor, petje af!!!
supermooi badmeubel ook...je mag hier heel trots op zijn.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:20:08 #205
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49091980
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:25 schreef Enchanter het volgende:
Okay , ziet er mooi uit , nu ben ik alleen benieuwd naar met welke merken je aan de slag bent gegaan

Bad + Douchebak : Bette (? toch)

Douchecabine : Sealskin

Badmeubel : ?

Kranen : ?

Radiator : ?
Bad: merk Bette, type BettePur van 180x80 cm (plaatstaal)
Douchebak: Sealskin 100x100 cm
Douchecabine: Sealskin
Badmeubel: Bij de Gamma de Brescia
Kranen: Van het merk Venlo (www.venlosanitair.nl)
Radiator: Praxis (Vulcano)
Vloertegels: Bij de Praxis.
Wandtegels: Wel bij een badkamerboer dus wel duur (Pietklerkx sanitairwereld).
  maandag 7 mei 2007 @ 16:18:58 #206
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49104860
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:46 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Resultaat mag er zeker zijn!! *diepe buiging maakt

Mooie vloertegels btw...

Zelf ben ik nog steeds in de voorbereidende fase, m.a.w. de 'hoe-ga-ik-dit-in-godsnaam-aanpakken-fase', maar ik moet zeggen dat dit topic behoorlijk inspirerend is!!

jullie kunnen dus nog een hoop vragen van me verwachten, zoals bij welke winkels jullie je badmeubels/baden/tegels hebben gehaald, wat de budgetten waren en nog een hoop technische vragen
We zijn zelf ook zeer blij met het resultaat.
Het vrouwtje heeft vandaag het bad "getest" en dat is haar goed bevallen dus daar ben ik ook weer blij om.

Vanavond of morgen avond de vele bonnetjes van de bouwmarkten maar eens optellen en kijken wat voor bedrag daaruit komt. Dan weten we ook weer wat het in totaal heeft gekost.

[ Bericht 1% gewijzigd door HarryP op 07-05-2007 16:58:12 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:49:02 #207
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49538087
Vandaag begonnen met het toiletje.

Maar één muur is van beton en daar gaan de tegeltjes een heel stuk moeilijker vanaf.
Straks maar wat tegel-afweek bij de bouwmarkt halen. Die staat volgens mij naast de behang-afweek.
pi_49538722
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:49 schreef HarryP het volgende:
Vandaag begonnen met het toiletje.
[afbeelding]

Maar één muur is van beton en daar gaan de tegeltjes een heel stuk moeilijker vanaf.
Straks maar wat tegel-afweek bij de bouwmarkt halen. Die staat volgens mij naast de behang-afweek.
Tegel-oplosser werkt veel beter joh, die tegel-afweek is rotzooi.
pi_49564334
Die tegels kun je er toch gewoon vanaf halen met zo'n automatische beitel (kom ff niet op de naam) of werkt dat niet?
  zondag 27 mei 2007 @ 12:37:15 #210
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49815018
Mmmm..
De kit op de douchebak (acryl) laat om 1 plaats al een beetje los..
Dus vandaag eerst die kitnaad even opnieuw kitten en deze keer extra goed ontvetten.

Op internet heb ik ergens gelezen
quote:
Vooral bij Acryl douchebakken is ontvetten heel belangrijk.
Mijn vraag is nu waarmee kan ik het beste ontvetten.
Wasbenzine, nagellakremover (acceton), terpetine, spiritus, amoniak?

[ Bericht 2% gewijzigd door HarryP op 27-05-2007 13:27:25 ]
pi_49827028
Vooral ook goed kijken op de kit tube of die wel wil hechten op acyl.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:25:29 #212
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49907868
Het was een hell of a job maar de tegeltjes en de tegellijm is van de betonnen muur af.
De afgelopen dagen niet zo heel veel meer gedaan. (De douchebak heb ik overigens met amoniak ontvet).

dinsdag 29 mei 2007 @ 22:48:16 #213
103012 Nies
Die hekse
pi_49908818
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:37 schreef HarryP het volgende:
Mmmm..
De kit op de douchebak (acryl) laat om 1 plaats al een beetje los..
Dus vandaag eerst die kitnaad even opnieuw kitten en deze keer extra goed ontvetten.

Op internet heb ik ergens gelezen
[..]

Mijn vraag is nu waarmee kan ik het beste ontvetten.
Wasbenzine, nagellakremover (acceton), terpetine, spiritus, amoniak?
Een vriend van mij die dagelijks ramen zet en afkit zweert bij dreft... mss dat je daar iets aan hebt?

Prachtig badkamer overigens!
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_49927552
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:25 schreef HarryP het volgende:
Het was een hell of a job maar de tegeltjes en de tegellijm is van de betonnen muur af.
De afgelopen dagen niet zo heel veel meer gedaan. (De douchebak heb ik overigens met amoniak ontvet).

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe heb je alles er nu uiteindelijk afgekregen?
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:32:12 #215
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49931537
Met een beitel en een hamer en een hoop geduld.
pi_50035938
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:48 schreef Nies het volgende:

[..]

Een vriend van mij die dagelijks ramen zet en afkit zweert bij dreft... mss dat je daar iets aan hebt?

Prachtig badkamer overigens!
Dreft is om de voeg glad te strijken..niet om te ontvetten volgens mij.

toch?
pi_50081760
Ik zou het met een beetje amoinia ontvetten. Al andere producten zijn ook producten op oliebasis en zullen dus nooit helemaal ontvetten. Tnimble of Mmach heeft het ooit eens uitgelgd, iets met kortere ketens waardoor het er niet vet uitziet.
  maandag 18 juni 2007 @ 09:51:21 #218
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50568630
Zo even een korte update.
De laatste tijd is het toiletje niet heel snel gegaan maar er kan getegeld worden. Het toilet is aangesloten en getest en de ombouw is gemaakt. Aankomend weekend dus maar eens beginnen met tegelen. (Foto komt nog)
pi_50742161
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:00 schreef HarryP het volgende:
Zo dit weekend de ombouw inelkaar geschroefd en waterdicht geschilderd.
Ook nog even de deurpost geschilderd maar dat is niet te zien op de foto's.

[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je voordat je de ombouw geschilderde, gekit in de hoeken of lijkt het maar zo? Zo ja, wat voor soort kit?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:08:55 #220
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50746758
Om de ombouw zit eurocoat en euroband. Van Eurocol.
Maar dat is wel een beetje overkill en niet echt nodig.
Voor de hoek waar je douched zou ik wel eurocoat en euroband gebruiken maar in een toiletje hoeft het niet.

Je kan de naden tussen de plaat en de muur dichtsmeren maar dat is ook niet echt nodig. Dat is meer om de kier op te vullen. Zelf heb ik er wat restjes kit tussengespoten. Maar je kan er ook gewoon overheen tegelen.
pi_50747664
Ik zie nu pas dat slag(tegel)veld. Mijn god wat een hels karwei.
Heb je nog armen en handen over?
Ook dit zal weer een juweeltje worden.
pi_51236264
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:00 schreef HarryP het volgende:
Na donderdag avond de muur te hebben gestructuurverft heb ik gisteren avond gekit en het toilet opgehangen. Vandaag bezig geweest met het aansluiten van het fonteintje en de toiletborstel en wc-rol houder opgehangen. En het toiletje is nu klaar.....

[afbeelding]
Geweldig werk, dat je hebt verricht. Petje af.
Even een praktische vraag:
Wat is de diepte van het 'stoepje' nadat het reservoir van Geberit was ingebouwd. De meeste beginnen met een diepte van 15,5 cm. Dan moet er nog een gipswand bij en tegels. Dat wordt eigenlijk al een beetje krap, vrees ik. Ik heb maar weinig plaats en na precies 20,6 cm vanaf de muur begint de deur al.
Heb vandaag in de bouwmarkt gekeken, maar niemand kon mij de afmetingen van Geberit vertellen.
pi_51237615
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:07 schreef morrisg het volgende:
[..]
Geweldig werk, dat je hebt verricht. Petje af.
Even een praktische vraag:
Wat is de diepte van het 'stoepje' nadat het reservoir van Geberit was ingebouwd. De meeste beginnen met een diepte van 15,5 cm. Dan moet er nog een gipswand bij en tegels. Dat wordt eigenlijk al een beetje krap, vrees ik. Ik heb maar weinig plaats en na precies 20,6 cm vanaf de muur begint de deur al.
Heb vandaag in de bouwmarkt gekeken, maar niemand kon mij de afmetingen van Geberit vertellen.
Hier was ook weinig plek.
Er zijn ook ondiepe toiletpotten, wist je dat.
Onze ondiepe pot komt 48 cm naar voren vanaf de tegelwand.
Het Geberitding zit strak op de muur; de zg. drempel is bij ons 9 cm geworden.
Ms. heb je er iets aan om dat te weten.
pi_51244826
Ja, dat is precies hetgeen ik zoek. Het is net zo'n inbouwsysteem als bij HarryP dan. Dan heb ik er zo'n 15 cm over, anders neem ik echt de ruimte uit het toilet en dan moet er maar een andere pot in.
pi_51245531
Mag die even Harry?

Om morrisg een indruk te geven:

De Geberit opbouw :

En het frame voor de wastafel:

Le pot is van Sphinx.

Laat je nog eens zien? wat je ervan gemaakt hebt en de weg erheen...
pi_51246025
Zal er een docu van maken. Zodra toilet klaar is (volgende week heb ik gepland om te beginnen) komt de badkamer aan de beurt. Heb veel aan de berichten en fotos van HarryP gehad.
Duo-Fix van Geberit wordt dus aangeschaft en dan gaan we los...
  zaterdag 7 juli 2007 @ 23:55:27 #227
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_51247504
Wow, Harry, schitterend gedaan. Mooi topic dit, krijg je toch een aardig idee hoe je alles in WC/badkamer "moet" doen...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_51297919
Dit is het resultaat na 15 minuten.

De betegelde muur heeft een oppervlak van circa 1,5 m2. En dat is er maar een muur. Ik kan me niet voorstellen dat dit zoveel tijd en zoveel moeite moet kosten.
Iemand suggesties? Goede ideeen?

[ Bericht 0% gewijzigd door morrisg op 09-07-2007 18:47:56 ]
pi_51396449
AnneX, zoals gevraagd, even een update.
Er komt een hangend toilet in (Geberit inbouwreservoir staat al in de garage). De riolering moet via de kruipruimte aangepast worden. Gat nog in de vloer, buizen verlengen met 2x 45 van de hoofdrioleering naar boven.

Zo zag de toilet er uit. Afmetingen 90 cm breed, 1,50 m lang.

Na 15 minuten tegels van de muur hakken: en ruim 2 dagen verder ziet het er dan zo uit:

Aanschaf van tapijtlijmverwijderaar om de lijmresten van de muur te halen. Maar eerst de rest van de 'aangegroeide' tegels met hamer en beitel proberen weg te werken. Wat een k**werk.

Wordt vervolgd.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:41:50 #230
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_51468563
Net terug van vakantie.. Dus een paar weken afwezig geweest.
En omdat er tijdens de vakantie wat problemen waren met mijn website heb ik helaas de foto's even moeten verwijderen. Deze komen nog terug, ik hoop heel snel.

Dan kan ik ook weer verder met de laatste paar wandtegeltjes van het toilet boven.. Want dat laat alweer een hele tijd op zich wachten.. (En die foto's volgen ook nog).
  zondag 15 juli 2007 @ 22:02:18 #231
28167 matthijst
pi_51502932
Vraagje: bezig met een nieuwbouwhuis, eerste offerte binnen voor het tijdens de bouw laten plaatsen van een hangtoilet. Je moet dan een vaste leverancier gebruiken en die vragen er 1005 euro voor, terwijl je dezelfde set online voor 540-580 kunt bestellen. Die 1005 is zelfs nog zonder installatiekosten!

Als de WC betegeld opgeleverd wordt en de afvoer op de juiste plek in de grond zit, kan je dan in
2 dagen zo'n hangtoilet ophangen? In ieder geval zover dat je hem kunt gebruiken?
Bedoel: dag 1 zou je dan de inbouw kunnen plaatsen en betegelen. En dan op dag 2 de pot erop schroeven? Of is dat erg optimistisch?
Gaat erom dag het niet zo handig is als je geen WC hebt totdat het klaar is, op zich niet zo handig als je dagen moet schilderen enzo. Maar ad. andere kant is 400 euro + installatiekosten wel een erg groot verschil
pi_51506331
voor 400E kan je ook heel lang een dinky huren...

voor puur functioneren kan je zo'n toilet snel ophangen door gewoon het frame te plaatsen en vervolgens direct de pot hieraan te hangen, evt plaatje hout ertussen. Water aansluiten en voor de time being functioneert het wel.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:53:55 #233
28167 matthijst
pi_51506922
Ja, psies, zo had ik het gehoopt inderdaad: frame ophangen, afvoer en water.
Als je dan die pot er "los" opschroeft, dan kan je hem in principe toch gewoon gebruiken?
En dan later pot eraf, gipsplaten ervoor zetten, betegelen en die pot er weer op?
pi_51513407
jahoor dat wil wel.
Gipsplaten zou ik niet gebruiken. Frame bouwen van CLS balken en afdekken met underlayment/wv multiplex. Hier zaag je ook de gaten in voor afvoer, stortwater en bediening.
tijdelijk kan je hier je wc aanhangen, bedenk wel dat je de draadeinden niet te kort maakt, hier komt straks nog een tegeldikte bij. boel afwerken met eurocol, daarna tegelen en voegen met waterdicht voegsel
  maandag 16 juli 2007 @ 12:31:40 #235
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_51517929
Zelf zou ik niet tijdelijk gebruik maken van een toilet dat nog niet is afgewerkt.
Je moet namelijk de aan en afvoerbuis op maat maken en daarbij moet je rekening houden met de tegels en de plaatdikte.

De stappen van het tegelen zijn.
- Inbouw reservoir aansluiten en aftimmeren.
- Tegelen (de tegellijm moet 24 uur drogen).
- Voegen (de voeg moet ook een tijd drogen).
- Toiletpot bevestigen en afkitten.
pi_52745970
Tssss, wat een werk. Maar wat mooi geworden!
Erg leerzaam topic, thx . Ga het ooit als handleiding gebruiken.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Milf dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:58:44 #238
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52746495
Heel mooi geworden zeg!

Maar wel even een puntje van kritiek . Ben een vrouw he .
Die witte prullenbak. Wil je die even heel gauw gaan vervangen ! Dat ziet er niet uit in zo'n mooie luxe badkamer. Aangezien er RVS/ALU in je badkamer meubel zit is het misschien mooier om zo'n soort prullenbak te plaatsen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_52747767
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:58 schreef nikky het volgende:
Heel mooi geworden zeg!

Maar wel even een puntje van kritiek . Ben een vrouw he .
Die witte prullenbak. Wil je die even heel gauw gaan vervangen ! Dat ziet er niet uit in zo'n mooie luxe badkamer. Aangezien er RVS/ALU in je badkamer meubel zit is het misschien mooier om zo'n soort prullenbak te plaatsen.
Die prullenbak was de wasmand.. Maar die is ondertussen al vervangen.
pi_57009250
Ze weten me te vinden.. Mijn familie.
Of ik "wilde helpen" met het tegelen van de keukenvloer van mijn zwager.

Afgelopen weekend heb ik de vloer getegeld en gisteren avond de vloer gevoegd.
Vanavond even terug om de vloer schoon te maken en af te kitten.

Foto's tot nu toe:

pi_57009499
Mooi spul.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:39:16 #242
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_57019127
Netjes hoor!! Ziet er mooi uit! Alleen die zweem sucks altijd... ik ben er achter gekomen dat microvezeldoekjes errug handig kunnen zijn
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_61181210
een verlaat schouderklopje
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:56:37 #244
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67456782
*schop*

Wat een klus zeg, maar heel netjes gedaan!

Wow HarryP dat ziet er goed uit zeg! Mooi badkamermeubel en de vloertegels vind ik ook heel mooi. De muurtegels zijn niet helemaal mijn smaak (ik hou meer van effen), maar alles bij elkaar is het een hele mooie combi Ik ga zeker ook even bij de Gamma kijken voor het badmeubel.
pi_77385842
TVP
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:25:21 #246
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_77399177
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 18:38 schreef Dengaman het volgende:
TVP

Goeie kick
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties