Foto's zijn idd altijd leuk.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:48 schreef HarryP het volgende:
Mijn goede voornemen voor 2007 is het vernieuwen van het toilet en de badkamer.. De spullen zijn besteld en voor een deel al aanwezig.
Dit weekend ga ik beginnen met het strippen van het toilet (de eerste tegel is er al af).
Ik zal vanavond wel wat foto's van de huidige situatie posten. Foto's zijn altijd leuk.
tot 180 cm boven de vloer, daarboven structuurpleister (doe het zelf spack)quote:Maar even een paar vraagjes.
- Tot hoe hoog is jullie toilet betegeld?
een laagje tegels, maar een glasplaat of spiegel of rvs is ook een optie, het is maar net wat je wiltquote:- Mensen met een zwevend toilet hebben julle boven het plateautje (inbouw reservoir) nog een laagje tegels of is dat bij julie het hoogste tegelniveau?
-gebruik goede tegellijm en voegmiddel (en evt voorstrijk), niets is zo vervelend als loskomende tegels of lekkages na een aantal jaarquote:- Hebben mensen nog tips..
Hoe heb je de muur doorgetrokken dan boven het toilet? Met gipsplaten ofzo?quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:18 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb geen randje boven het inbouwtoilet. De wand is rechtdoor getrokken tot aan het plafond. Omdat het de badkamer is heb ik ervoor gekozen om tot het plafond te tegelen.
beetje zonde. Kan je beter een soort kast maken daarboven, waarvan de deur "verborgen" is door die ook te betegelen. Kan je daar nog wat wcspul kwijt. Staat niet mooi anders, die glorix en wc-eend zo op je strakke badkamervloer.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:18 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb geen randje boven het inbouwtoilet. De wand is rechtdoor getrokken tot aan het plafond. Omdat het de badkamer is heb ik ervoor gekozen om tot het plafond te tegelen.
Ik heb er watervast multiplex voor gebruikt, Ik zou geen gipsplaten gebruiken, dat is me iets te flexibel voor een wandje waar de pot tegen hangt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:31 schreef Burbujas het volgende:
[..]
Hoe heb je de muur doorgetrokken dan boven het toilet? Met gipsplaten ofzo?
Tja, ik vind het niet zonde. Het is een schuin verlopende wand, Waar nog e.e.a. aan beluchtingspijpen voor de standleiding achterlangs lopen. Ook zit er nog een ventilator in. En het is in de badkamer, flessen glorix en ander schoonmaakspul staan gewoon in de emmer in het keukenkastje beneden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:57 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
beetje zonde. Kan je beter een soort kast maken daarboven, waarvan de deur "verborgen" is door die ook te betegelen. Kan je daar nog wat wcspul kwijt. Staat niet mooi anders, die glorix en wc-eend zo op je strakke badkamervloer.
Precies, dat was dus de fout ik ik gemaakt had. Met als gevolg een scheurende tegel achter de toiletpot. Kon ik de boel weer afbreken en opnieuw doen. Heb ik dus maar deels gedaan, de onderste helft waar de krachten opkomen is van watervast multiplex.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:45 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik heb er watervast multiplex voor gebruikt, Ik zou geen gipsplaten gebruiken, dat is me iets te flexibel voor een wandje waar de pot tegen hangt.
Ik kon er toch 1 vinden:quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:45 schreef Marsepein het volgende:
Een foto kan ik even niet laten zien omdat ik niet thuis ben en ik er online niet bijkan. ALs ik er van het weekend aan denk zal ik er alsnog 1 plaatsen.
Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar!quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:59 schreef HarryP het volgende:
Wat is het verschil tussen waterbestendig MDF en watervast multiplex en wat is beter om te gebruiken?
En waar hebben jullie dat gehaald / is dat te koop..??.. En hoe dik moet het minimaal en mag het maximaal zijn.
Ytong is meteen weer zo dik, minimaal 5 cm. En dat moet voor het tegelen toch nog worden afgesmeerd met een stuclaagje. Want helemaal vlak is het niet. Terwijl als je multiplex neemt en direct strak en glad is.quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:32 schreef Burbujas het volgende:
Dus bij het doortrekken van een muur in de badkamer is het beter om voor zo'n multiplex plaat te gaan dan bv ytong blokken ?
Menie wordt in de bouw ook gebruikt om hout te behandelen in een vochtige omgeving.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:50 schreef HarryP het volgende:
Waarom menie? Menie is toch voor op ijzer tegen het roesten?
klopt helemaal idd, andere optie is om tuinhout (dat groene hout) te gebruiken, werkt ook goedquote:Op maandag 15 januari 2007 09:55 schreef Lucille het volgende:
Menie wordt in de bouw ook gebruikt om hout te behandelen in een vochtige omgeving.
Ik heb alles voorbewerkt met de eurocol 099 dispersieprimer Better safe than sorry... zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 15 januari 2007 09:50 schreef HarryP het volgende:
Eurocol staat al op mijn boodschappenlijstje. Is het gebruik van eurocol 099 dispersieprimer nodig / aan te raden of kan het ook zonder?
quote:Op maandag 15 januari 2007 10:59 schreef BTKlus het volgende:
Menie gebruik je ook om de invloed van kalk en specie tegen te gaan, kaal hout kan daar namelijk ook niet tegen.
Ik heb wel gipsplaat gebruikt (vochtbestendig uiteraard), de ruimte tussen het waterreservoir en de wanden was 15 cm aan elke zijde (minus balken) dat beweegt echt nietquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:45 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik heb er watervast multiplex voor gebruikt, Ik zou geen gipsplaten gebruiken, dat is me iets te flexibel voor een wandje waar de pot tegen hangt.
[..]
Ik zou RVS gebruiken, dan kan er nooit bijv. eventuele corrosie door de voeg komen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef HarryP het volgende:
Met schuren met een schuurmachine krijg je de muur weer glad genoeg om over te structuurverven. Dus dit weekend de muur wat verder schuren.
Maar net nog eventje de balkjes tegen de muur gemaakt zodat de plaat er ook weer tegen aan kan..
Kan ik daar gewone houtschroeven voor gebruiken voor kan ik beter rvs schroeven gebruiken?
[afbeelding]
- spuitwerk krijg je er eigenlijk niet fatsoenlijk meer af. Enige oplossing is eroverheen een nieuwe gladde laag aan brengen.quote:Op zondag 21 januari 2007 22:30 schreef HarryP het volgende:
Vandaag het toilet aangesloten en vast gezet.
Ook het kopje cement van de buurman heeft zijn werk gedaan.
Meteen even gekeken of zo'n spuitbus albastine doe-het-zelf spack goed te gebruiken is om de ruimte tussen het bestaande spuitwerk en de tegeltjes grens die wat lager komt op te vullen.
Nou wat een rommel is dat. Ik heb even een stukje geprobeerd en ook maar weer verwijderd.
Dus dat is geen optie. Ik heb ook al even geprobeerd om het bestaande spuitwerk van de muur te bikken maar dat gaat ook niet zo heel gemakkelijk.
Daarom even 4 vraagjes.
- Hoe krijg ik spuitwerk van de muur AF.
- Kun je over bestaande spack opnieuw spac aanbrengen en wordt de overgang tussen blanke muur en bestaande spack daardoor onzichtbaar?
- Wat kost het ongeveer om 3.5 vierkanten meter opnieuw te laten spuiten?
- Is er nog een manier om de muur weer geschikt te krijgen om er over te structuurverven.
Ik ben ook nog niet klaar. De rest van de balkjes zijn al wel op maat en de achterbalk is ook al mooi oranje.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:18 schreef BTKlus het volgende:
@Harryp
Ik mis nog wel wat houten balken aan de bovenzijde tegen de muren voor de horizontale bovenafwerking en een vebindingsbalk tussen de twee die er al staan en ik zou inderdaad ook r.v.s. schroeven gebruiken.
En waarom staat de duofix niet in het midden van de ruimte?
Wat voor soort hout heb je gebruikt voor de ombouw?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:00 schreef HarryP het volgende:
Zo dit weekend de ombouw inelkaar geschroefd en waterdicht geschilderd.
Ook nog even de deurpost geschilderd maar dat is niet te zien op de foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Net nog even bezig geweest met de "start" latjes op de juiste plaats te maken en even gekenen of de tegelsnijder die we hebben geleend van de buurman van mijn ouders goed werkt.
Nou 1 tegel minder en een snee in mij vinger van de gebroken tegel extra.. Morgen maar even langs de Karwei om de tegelzaag uit de folder te halen. (is die tegelzaag wat?)
Even een vraagje over het tegelen zelf.
Moet je altijd van beneden van boven tegelen of kun je ook van boven naar beneden tegelen..??..
Of glijden de tegels dan naar beneden? Ik gebruik Majolicol tegellijm van Eurocol?
ik weet niet wat je van plan bent op de wc te gaan doen, maar het zo erg waterdicht maken? als je gewoon de tegels goed zet en het voegen ook goed doet, kan het het beetje spatwater wel verdragen....quote:Op maandag 29 januari 2007 21:30 schreef basset het volgende:
Ik heb 8 jaar terug gewoon spaanplaat gebruikt![]()
Overigens toen ik de wc ging verbouwen, zag dit er nog prima uit. Ik had de plaat alleen 2 keer gegrond.
Als je het goed doet, kan er helemaal geen vocht bijkomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |