abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:49:50 #151
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48530305
doe je goed!!!! ik wil ooit mijn badkamer ook verbouwen maar of ik het zelf kan.....
  zondag 22 april 2007 @ 01:01:26 #152
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48587674
Het begint steeds meer op een badkamer te lijken.
Morgen de vloertegels leggen.

Maar toen ik de badombouw aan het maken was kon ik me heel goed voorstellen waarom mensen de badkamer verbouwing laten doen. Maar er zijn een hoop mensen die het deels zelf doen. Alles zelf installeren en het tegelen uitbesteden of precies andersom.
pi_48590235
quote:
Op zondag 22 april 2007 01:01 schreef HarryP het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

Maar toen ik de badombouw aan het maken was kon ik me heel goed voorstellen waarom mensen de badkamer verbouwing laten doen. Maar er zijn een hoop mensen die het deels zelf doen. Alles zelf installeren en het tegelen uitbesteden of precies andersom.
Ziet er goed uit zo!

De badombouw ja...wat een K^%# werk. Ik ben gisteren een dag bezig geweest het bad te plaatsen.
En die Ytong blokken zijn de pest voor je handen.

Het begon met de afvoer waar de schroeven ontbraken. Toen ruzie om het bad waterpas te krijgen. Toen de lat waar 2 stukken uitgefreesd moesten worden vanwege de stomme steunpoten die bij dit bad zitten

Ik blijf maar denken: Ok, met het geld dat we besparen gaan we dit jaar met zn allen op vakantie.

Was de hypotheekrente gunstiger geweest voor oversluiten, had ik de boel omhoog gegooid en het laten doen!

[ Bericht 1% gewijzigd door basset op 22-04-2007 09:31:10 ]
  zondag 22 april 2007 @ 09:08:07 #154
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_48590255
Goed bezig! Ziet er top uit!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Moderator zondag 22 april 2007 @ 10:20:28 #155
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_48590913
quote:
Op zondag 22 april 2007 01:01 schreef HarryP het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

Beetje steriele kleuren maar het ziet er zeker niet gek uit
pi_48592503
quote:
Op zondag 22 april 2007 10:20 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Beetje steriele kleuren maar het ziet er zeker niet gek uit
kleur valt ook niet in mijn smaak maar het wordt zeker heel mooi
pi_48592542
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:36 schreef HarryP het volgende:
[afbeelding]
Waarmee heb je hier de muren ingesmeerd?
  zondag 22 april 2007 @ 13:22:32 #158
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_48595286
Begint ergens op te lijken , alhoewel de tegels niet echt mijn smaak zijn.

2 vraagjes

1. Waarom een plaatstaal bad ?
2. Is die douchebak 90 x 90 of 100 x 100

ik hoop het laatste voor je , aangezien 90 x 90 5-hoek erg krap is om te douchen
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 22 april 2007 @ 21:30:09 #159
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48613647
Vandaag de vloertegels gelegd.
Deze zijn net als in het toilet grijs wat het wit een beetje breekt.

Smaken verschillen natuurlijk, zelf zijn we zeer tevreden over de rustige basis van de badkamer.
Overigens is de badkamer nu nog leeg waardoor het inderdaad een erg wit vlak is maar er komt nog een kersen badmeubel in, een mooi douchescherm en een radiator aan de muur.
Verder kunnen we het zo druk maken als we zelf willen met de altijd aanwezige handdoeken en andere dingen.

De muur heb ik gevoegd met eurocol speciaal voeg (wit) en dat komt ook tussen de vloertegels alleen dan grijs. En ik zie net dat je de eurocoat bedoeld. Dat is roze snot om de muur waterdicht te schilderen. Dus als er vocht door de waterdichte voeg heen komt dan trekt dat niet de muur in.
Dat heb ik alleen in de hoek gedaan waar we douchen en omdat ik de roller toch al in mijn hand had, het emmertje nog niet leeg was en het ging goed heb ik heel die muur gedaan en ook rond de rest van het bad. Ik denk niet dat het nodig is maar "beter safe than sorry".

De douchebak is inderdaad 100x100 omdat die hoek eruit is. Met de hoek eruit houd je ongeveer evenveel ruimte als een vierkante 90x90.
We hadden al een plaatstalen bad en dat beviel goed en nu weer.
Een plaatstalen bad omdat die kwalitatief beter is (we hebben 30 jaar garantie op het bad). Hij blijft langer kleur-echt, hij is krasvaster en geleid de warmte van het water ook tot boven het water niveau en houd de warme langer vast zeggen ze in de folder van de bad fabrikant (Bette).

Overigens is een plaatstalen bad de trap op dragen een project opzich.
Maar omdat een plaatstalen bad wat vormvaster is is het plaatsen wel wat makkelijker (denk ik want ik heb in mijn leven nog maar 1 bad geplaatst en wat mij betreft is dat meer dan genoeg).

[ Bericht 6% gewijzigd door HarryP op 22-04-2007 21:46:01 ]
pi_48616098
Oh schat heb je die badkamer gezien afschuwelijk dat groen
Oh ah lieverd die badkamer gadverdamme dat bruin
Oh ah vrouw zag je die badkamer werkelijk die kleur beige.

Harry P : Top die badkamer de beste "kleur" tegels die je maar kunt bedenken en neutraal en wacht maar zoals je al zegt als daar dadelijk dat kersenmeubel in staat is hij helemaal top.
Zeker bij je antraciet vloertegels. (daar zullen ze ook wel weer kommentaar op hebben)
pi_48617003
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:32 schreef Solingjan het volgende:

Harry P : Top die badkamer de beste "kleur" tegels die je maar kunt bedenken en neutraal en wacht maar zoals je al zegt als daar dadelijk dat kersenmeubel in staat is hij helemaal top.
Zeker bij je antraciet vloertegels. (daar zullen ze ook wel weer kommentaar op hebben)
Toen ik begon met lezen dacht ik effe wtf, maar gelukkig

Inderdaad, de vaste onderdelen kun je beter in neutrale mooie kleuren houden dan dat excessieve van tegenwoordig.
Beter kun je dat soort uitspattingen beter doen met de accessoires dan met de vaste onderdelen.
De accessoires zijn tenslotte makkelijker te verwijderen dan de rest.
En het is niet aan mode onderhevig.

Beste Harry P het ziet er top uit, ga zo door.
  Moderator maandag 23 april 2007 @ 09:54:40 #162
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_48623670
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:32 schreef Solingjan het volgende:

Het enige dat echt boeit is uiteindelijk het eindresultaat
pi_48625600
quote:
Op maandag 23 april 2007 09:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het enige dat echt boeit is uiteindelijk het eindresultaat
Dat ben ik niet met je eens.
De basis, dat is het belangrijkste en ik denk dat HarryP hier tot nogtoe goed in is geslaagd.
pi_48625692
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Toen ik begon met lezen dacht ik effe wtf, maar gelukkig
Dat zijn de aspirant kopers van " De Makelaar" of "Hoe verbouw ik een huis"
Maar dat had je inmiddels al begrepen. En je kent me toch onderhand.
  maandag 23 april 2007 @ 23:52:40 #165
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48653477
Vandaag de vloer gevoegd.

Voor het weekend staat nog op de planning:
- Kitten
- Het douchescherm plaatsen
- Douchestang ophangen
- Het badmeubel plaatsen
- De radiator plaatsen

Het einde is dus in zicht.
Na het weekend in iedergeval weer thuis douchen.
pi_48653595
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:52 schreef HarryP het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

- Kitten
- Douchestang ophangen
- Het badmeubel plaatsen
- De radiator plaatsen

Valt toch wel tegen he zo'n badkamertje?

Ziet er mooi uit overigens. Wij zoeken nog vloertegels.

Ik kan woensdag weer douchen, maar klaar zijn we nog niet. Maar als we ons maar weer kunnen wassen dan is dat wel erg prettig. Dan kan ik rustig met de andere 3 hoeken verder
pi_48666442
quote:
Op maandag 23 april 2007 23:52 schreef HarryP het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

- Kitten
- Douchestang ophangen
- Het badmeubel plaatsen
- De radiator plaatsen

Ziet er goed uit HarryP, mooie kleur vloertegels

Hoe heb je trouwens die hoek aan de voorkant van het bad weggewerkt? Is dat kit?
  dinsdag 24 april 2007 @ 14:17:47 #168
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48667261
Dat is een metalen strip speciaal voor hoeken van 90 graden.
Die had ik ook gebruikt in het toiletje. tussen de tegels en de strip zit ook gewoon voegen wit.
pi_48694507
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:17 schreef HarryP het volgende:
Dat is een metalen strip speciaal voor hoeken van 90 graden.
Die had ik ook gebruikt in het toiletje. tussen de tegels en de strip zit ook gewoon voegen wit.
Ze zijn er ook in kunststof, maar die zou ik nooit gebruiken. Goed dat je voor een metalen gekozen hebt. Verder ziet het er erg netjes uit.
  woensdag 25 april 2007 @ 15:33:26 #170
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_48707052
quote:
Op maandag 26 maart 2007 00:19 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou zelf inderdaad zorgen dat het bad (belast, dus vol met water) net niet op de Ytong blokken leunt. Vervolgens alles weghalen en een dikke kitlaag anbrengen bovenop je Ytong. Dan opnieuw het bad plaatsen en weer belasten (Vol met water)

Als het goed is is het dan water dicht, en ben je kraak en piepvrij.
Ik ga dus in juni m'n badkamer onderhanden nemen en een bad inbouwen. Mijn kluservaring is tot het inbouwen van een afwasmachine (incl. leidingen trekken), nihil te noemen.

Een vraagje mbt de bovenstaande post: Het bad staat toch op de stelpootjes? Waarom moet je dan nog de boel belasten? Of heb ik ergens overheen gelezen?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  woensdag 25 april 2007 @ 15:56:07 #171
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_48707954
zo, ik ben klaar met lezen... wat is het mooi geworden!! Ik ben benieuwd of mij het ook gaat lukken... ik trek er iig drie weken voor uit
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_48708208
Jeetje wat netjes. Ik hoop binnenkort een huis te kopen waar ik dit ook kan doen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  woensdag 25 april 2007 @ 17:40:06 #173
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48711067
Naast de pootjes kan de badrand het beste ook rusten op een balk tegen de muur en blokken/houtenframe aan de niet muur kant.
Tussen de blokken en de badrand/douchebakrand heb ik purschuim gespoten en purschuim zou een bad en zeker een douchebak omhoog kunnen duwen. Daarom heb ik wat tegendruk gegeven door het bad vol te laten lopen en emmers water op de douchebak te zetten.

Als je gaat kitten moet het bad en douchebak ook belast zijn.
pi_48722210
quote:
Op woensdag 25 april 2007 17:40 schreef HarryP het volgende:
Naast de pootjes kan de badrand het beste ook rusten op een balk tegen de muur en blokken/houtenframe aan de niet muur kant.
Tussen de blokken en de badrand/douchebakrand heb ik purschuim gespoten en purschuim zou een bad en zeker een douchebak omhoog kunnen duwen. Daarom heb ik wat tegendruk gegeven door het bad vol te laten lopen en emmers water op de douchebak te zetten.

Als je gaat kitten moet het bad en douchebak ook belast zijn.
AI!

Dat kitten met een vol bad heb ik niet gedaan.....

Naja, ik kijk wel even aan.........
  zondag 29 april 2007 @ 01:07:42 #176
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48821791
De afgelopen 2 klusdagen een hoop gekit en de douchekraan recht gezet. Dat laatste was nog behoorlijk tijdrovend omdat we eerst minder goede #$%#% tape hadden gebruikt.
Ook het weer heeft niet echt mee geholpen. De tuin had meer aantrekkingskracht dan de badkamer.

Helaas nog geen foto's want het moederbord van mijn PC is kapot. (heb even de PC van mijn ouders gebietst). Maar de foto's komen nog want het begint er nu echt uit te zien als een badkamer die klaar is.

Morgen nog wat verder kitten en het douchescherm plaatsen. Ik hoop dat dat laatste een beetje goed gaat en niet al te veel tijd gaat kosten maar dat zien we morgen wel weer.
  maandag 30 april 2007 @ 00:07:33 #177
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48854746
Een gloednieuw tweedehands moederbord en mijn PC-tje doet het weer als vanouds.
Dus vandaag wel foto's:

Vandaag nog bezig geweest met het installeren van het douchescherm. M.u.v. van het douchescherm is ook alles gekit.

Meteen even de vraag aan welke kant kan ik het beste kitten. Aan de binnen kant van het douchescherm of aan de buitenkant?
pi_48858036
quote:
Op maandag 30 april 2007 00:07 schreef HarryP het volgende:
Een gloednieuw tweedehands moederbord en mijn PC-tje doet het weer als vanouds.
Dus vandaag wel foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]

Vandaag nog bezig geweest met het installeren van het douchescherm. M.u.v. van het douchescherm is ook alles gekit.

Meteen even de vraag aan welke kant kan ik het beste kitten. Aan de binnen kant van het douchescherm of aan de buitenkant?
Mij lijkt de binnenkant de beste optie, anders komt er water tussen dat daar blijft zitten met kalkophoping en/of schimmel tot gevolg.

Denk ik hoor.
pi_48858082
Een douchecabine altijd aan de buitenkant afkitten, althans als je de adviezen van de proffesionele kitters en de handleidingen in acht neemt.

Ik heb me laten vertellen dat dat is vanwege condens. Als je aan de binnenkant kit, dan krijg je onherroepelijk condens tussen profiel en muur wat niet weg kan. Door aan de buitenkant te kitten, is er natuurlijk ook condens, maar hoort het bij de cabine en zal het mee drogen tijdens het drogen van de cabine.
pi_48858086
Wij hebben trouwens dezelfde deur, maar dan voor in een nis. En nu snap ik ook je vraag, want in de handleiding staat dat het aan de buitenkant gekit moet worden
pi_48858567
quote:
Geen fix n finish dus!
Gaan de tegels niet op blijven zitten.

Niet ideaal, dus liever niet, maar het kán wel na voorstrijken met een goed (impregneer) hechtmiddel.
Gewoon roodband gebruiken is een stuk goedkoper.
quote:
De vraag is alleen, wat is te dik? Zo heeft mijn muur stukken als ik de waterpas er op zet van bijna 3 a 4 mm. Dat moet toch wel lukken met tegellijm?
Afhankelijk van de tegellijm. Er zijn (wat duurdere, professionele) poederlijmen die tot 15 mm op kunnen vullen.
quote:
Leidingen moet je voor zover ik begrepen heb altijd in een kapsel doen. als je de boel dichtsmeerd, of door vloeren gaat.
Flexibele elektrapijp is al bruikbaar, en dan heb je ook nog zwarte flexibele pijp (ook geribbeld) een of ander kunststof, die is wat soepeler.
Erg gemakkelijk werken is WICU-buis. Dat is uitgegloeid koper, dus wat zachter en makkelijker te buigen. Korte bochten echter wel gewoon een buigijzer gebruiken.
Het zit af fabriek al in een kunststofomhulsel, dus geen gedoe met losse flex-pvc-leiding, die nooit wil wat jij wilt. Het is bovendien makkelijker te vervoeren, omdat het opgerold wordt verkocht. Dus geen wandelingen van 3 kwartier omdat je buis te lang is voor je auto
Verkrijgbaar in 12, 15 en 22 mm. Lengtes van 25 en 50 m. Geschikt voor warm en koud water én gas (Gastec).

Overigens, chapeau! Net badkamertje, en ook ik ben van mening dat je de tegels neutraal moet houden en dan met de accessoires de boel opfleurt.
Twee RECHTER handen is ook niet alles!
pi_48859590
Het probleem als je aan de binnenkant kit heeft te maken met de condens zoals Marsepein al zegt alleen het probleem is dat de condens die ontstaat als de binnenzijde gekit is aan de verkeerde kant van de kit komt te zitten en je dus water buiten de douchebak krijgt en dan heb je dus lekkage. Het verhaal over drogen en zo van Marsepein slaat nergens op.

Heb je een deur in een nis zonder douchebak of dorpel dan kan je deze wel aan de binnenzijde kitten want de condens die dan aan de buitenzijde zit kan makkelijk weg over de vloertegels en dat zie je dan ook niet als lekkage omdat er zonder dorpel altijd wel iets water onder de deur door komt.

Trouwens de handleidingen zijn heel duidelijk altijd aan de buitenzijde kitten.

En NOOIT aan beide zijden kitten want het moet wel goed kunnen drogen tussen de profielen.!!!!
pi_48861113
Ik zou hem helemaal niet kitten.

Kit je aan de binnenkant dan komt er aan de buitenkant troep/schimmel en andersom ook.

Geen kit: Dit ziet al heel netjes uit. En je kunt die naad makkelijker schoonspuiten.
Het zit toch strak tegen de tegels!
  maandag 30 april 2007 @ 12:06:35 #184
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48861136
Oke dan toch maar de handleiding opvolgen en aan de buitenkant kitten.
pi_48861371
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:43 schreef BTKlus het volgende:
Het probleem als je aan de binnenkant kit heeft te maken met de condens zoals Marsepein al zegt alleen het probleem is dat de condens die ontstaat als de binnenzijde gekit is aan de verkeerde kant van de kit komt te zitten en je dus water buiten de douchebak krijgt en dan heb je dus lekkage. Het verhaal over drogen en zo van Marsepein slaat nergens op.
Je hebt helemaal gelijk, ik was te ver van de klepel om nog iets van de klok te zien. Het heeft met het weglopen van het condenswater te maken.
pi_48861881
weer wat geleerd
  maandag 30 april 2007 @ 23:44:33 #187
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48876425
Het douchescherm is aan de buitenkant gekit.
Morgen nog een douchestang ophangen en de rozetjes achter de douchekraan "plakken".
Hiervoor is het nodig dat ik een extra rubbertje of leertje in de kraan stop zodat deze iets verder van de muur zit. Ik heb zowel rubber ringetjes liggen als leertjes. Welke kan ik het beste gebruiken.

Ook staat project badmeubel op het programma. Dat wordt nog een hele klus want ik krijg de lades niet meer uit het meubel en daardoor is hij enorm zwaar geworden en de bereikbaarheid van leidingen komt het ook niet tengoede.
Ik heb een Brescia badmeubel van de Gamma (ook te krijgen bij de Karwei) en op de manier die in de handleiding staat (en op andere manieren) heb ik de lades niet los gekregen. Iemand een idee?
Anders morgen het showmodel bij de Gamma maar slopen euhh onderzoeken.
pi_48879659
Het kunnen een aantal manieren zijn om te verwijderen.
- Er is een nokje dat je in moet drukken (of eruit moet draaien) en dan kun je de la er verder uit trekken, of van de geleider af tillen.
- De lades tegen het eindpunt uittrekken en met een lichte schok daar doorheen trekken.
- De lades tegen het eindpunt uittrekken en met een lichte schok naar boven trekken.
- De frontjes verwijderen en de ladegeleiders van de lade schroeven

Echt een handleiding van dat Brescia meubel vind ik niet, wel een assortimentsfolder.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:52:24 #189
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_48881346
Mooie douchecabine

Sealskin Duka 5000-2 (of 3) toevallig ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_48883436
Echt vakwerk! Leerzaam topic ook!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_48883534
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:52 schreef Enchanter het volgende:
Mooie douchecabine

Ik denk het wel
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:02:53 #192
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48884687
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:52 schreef Enchanter het volgende:
Mooie douchecabine

Jep. Sealskin Duka 5000-2
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:14:00 #193
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48928001
Vandaag thuis gedoucht..

Met wat uitleg van iemand van de Gamma en een hoop getrek aan het showmodel ook 1 la uit mijn badmeubel kunnen verwijderen. Het badmeubel hangt nu op zijn plaats, gekit en met de kranen aangesloten. De afvoer is aangesloten op een klein stukje na. (ik heb nog 2 bochtjes nodig die ik vanavond ga halen). Maar het einde is in zicht..
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:56:39 #194
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_48981987
jaaah netjes, tvp krijg 18juni de sleutel van me 1e huis en douche en keuken staan als 1e op het programma.

Als ik het jou zo zie doen lijkt het niet moeilijk
kost het alleen veel tijd..
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:46:04 #195
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_48997916
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:14 schreef HarryP het volgende:
Vandaag thuis gedoucht..

[afbeelding]

Met wat uitleg van iemand van de Gamma en een hoop getrek aan het showmodel ook 1 la uit mijn badmeubel kunnen verwijderen. Het badmeubel hangt nu op zijn plaats, gekit en met de kranen aangesloten. De afvoer is aangesloten op een klein stukje na. (ik heb nog 2 bochtjes nodig die ik vanavond ga halen). Maar het einde is in zicht..
Prachtig

Ik heb deze foto meteen gesaved. Die combo van witte tegels, grijze vloertegels en houten meubel is erg mooi.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:50:03 #196
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_48998068
Ik ga zelf binnenkort ook aan de slag, of beter gezegd: laat vakmensen aan de slag gaan.

De vorige bewoners hebben gekozen voor een kleurencombinatie die niet echt mijn smaak is: witte en gele tegels. Op de vloer een soort schaakpatroon, maar de muren zijn gelukkig wel wit. De rand van het bad is echter wel met gele tegels. En bij de wasbak was het geld zeker op, want dat is een goedkoop flutding. Op de WC is eigenlijk hetzelfde: schaakpatroon op de vloer en de wand waarachter de stortbak zit is geel.

Plan is als volgt:
  • Zowel op de WC als de badkamer de gele tegels aan de muur vervangen door witte.
  • Vloer vervangen door mooi grijze antisliptegels.
  • Mooie zwevende wastafel met houten meubel en spiegel.
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_49023737
    Heb je misschien gedetailleerdere fotos van hoe je de douchebak heb geplaatst? Ik ben er zelf mee bezig en ben wel benieuwd hoe je dat precies hebt gedaan.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 23:48:17 #198
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_49024881
    Veel foto's heb ik niet maar misschien dat een verhaaltje erbij helpt.

Net als bij het bad ook voor de douche twee balken van 5x5 cm tegen de muur gemaakt met slagpluggen. De balk zit in de menie omdat blank hout en een muur (cement) niet goed samen schijnen te gaan.

Vervolgens heb ik de stelpootjes gebruikt om de bak recht te krijgen. Natuurlijk waterpas op de randen want de bak zelf daar zit afschot in naar het doucheputje toe. En zorg / probeer de bak ook op de balken te laten rusten. Als de bak goed staat dan verschuif je de bak een stukje zodat je wat kit op de balken kunt spuiten (zuurvrije kit gebruiken) en daar de bak weer terug opleggen.
    Zorg dat de bak niet teveel kraakt/piept tegen de muur. dus een heeeeeel klein beetje van de muur af is geen probleem. De bak beweegt nu misschien nog een heel klein beetje als je erop gaat staan en je de bak probeert te bewegen met je lichaamsgewicht.

Ik wilde de douchebakrand niet laten rusten op het midden van de blokken maar de blokken met een tegel gelijk houden met de douchebak dus dat de rand onder de douchebak zou komen en niet een stukje uitstekend.

Heel belangrijk is dat je de douchebak wat verzwaard want nu ga je ytong blokken onder de rand van de dochtbak stoppen. Ze mogen er wat vrij/los onder zitten maar de ruimte moet niet te groot zijn. En natuurlijk waterpas. (houd rekening met de ruimte die de tegels nog gaan in nemen). En tijdens het plaatsen van de blokken na elk blok een mooie dot purschuim.
    Purschuim zet flink uit en als je de bak niet verzwaard dan duwt de purschuim zeker omhoog. Ook lijmt de purschuim de blokken en de bak ook aan elkaar vast.
    Ze hebben bij de bouwmarkt de iets duurdere 360 graden purschuim die heb ik niet gebruikt maar dat zou wel handig geweest zijn. Die kun je spuiten onder elke hoek (volgens de verpakking) en bij de normale moet de bus op zijn kop gehouden worden wat het purschuimspuiten
    Nadat de purschuim uitgezet was stond de douchebak helemaal vast en bewoog niet meer.

Daarna heb ik de 45 graden hoeken netjes met knauf dichtgemaakt.
    En vervolgens is het een kwestie van verder aftegelen. Een iets grotere ruimte open laten (dus 2 tegels in plaats van 1) is makkelijk met het smeren van lijm op de muur bij het tegelen.
    En daarna kitten.

Nog een kit-tip voor de echte kit prutsers (zoals ik).
    Het is een manier van kitten die zelfs de grootste prutser een mooi resultaat geeft het gebruikt wel heel wat kit (maar dat vinden ze bij de bouwmarkt geen probleem) en heel wat WC papier maar je krijgt wel mooie nette kitnaden die niet te dikke zijn met een hoop kitvegen naast de kitnaad.

- Je plakt eerst met afplakplakband (heb je ook veel van nodig) beide kanten van de naad af. Dan ga je kitten en het maakt door het afplakplakband niet echt veel uit of dat meteen netjes gebeurt.
    - Daarna met een schuinafgezaagd PVC buisje de overtollige kit weghalen.
    - Dan het afplakband weghalen.
    - Met een spuitflesje water de kitnaad benevelen
    - en vervolgens nog met je vinger de kitnaad gladstrijken.

[ Bericht 47% gewijzigd door HarryP op 05-05-2007 01:02:22 ]
    pi_49036365
    Super bedankt, ik heb die van mij er ook vanochtend ingezet. Lijkt aardig vast te zitten.
      zondag 6 mei 2007 @ 21:36:14 #200
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_49078803
    KLAAR...

Nog heel wat problemen op de eindstreep. Een lekkende afvoer van het badmeubel (aan één kant).
    Dat was een gevallletje "Als ge 't nie meer wit, dan gebruikt te kit".
    Ook de radiator ging niet al te makkelijk en was een beetje. "If it doesn't fit, force it".

Maar het resultaat mag er zijn:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')