Ziet er goed uit zo!quote:Op zondag 22 april 2007 01:01 schreef HarryP het volgende:
Het begint steeds meer op een badkamer te lijken.
Morgen de vloertegels leggen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar toen ik de badombouw aan het maken was kon ik me heel goed voorstellen waarom mensen de badkamer verbouwing laten doen. Maar er zijn een hoop mensen die het deels zelf doen. Alles zelf installeren en het tegelen uitbesteden of precies andersom.
Beetje steriele kleuren maar het ziet er zeker niet gek uitquote:Op zondag 22 april 2007 01:01 schreef HarryP het volgende:
Het begint steeds meer op een badkamer te lijken.
Morgen de vloertegels leggen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar toen ik de badombouw aan het maken was kon ik me heel goed voorstellen waarom mensen de badkamer verbouwing laten doen. Maar er zijn een hoop mensen die het deels zelf doen. Alles zelf installeren en het tegelen uitbesteden of precies andersom.
kleur valt ook niet in mijn smaak maar het wordt zeker heel mooiquote:Op zondag 22 april 2007 10:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Beetje steriele kleuren maar het ziet er zeker niet gek uit![]()
Toen ik begon met lezen dacht ik effe wtf, maar gelukkigquote:Op zondag 22 april 2007 22:32 schreef Solingjan het volgende:
Oh schat heb je die badkamer gezien afschuwelijk dat groen
Oh ah lieverd die badkamer gadverdamme dat bruin
Oh ah vrouw zag je die badkamer werkelijk die kleur beige.
Harry P : Top die badkamer de beste "kleur" tegels die je maar kunt bedenken en neutraal en wacht maar zoals je al zegt als daar dadelijk dat kersenmeubel in staat is hij helemaal top.
Zeker bij je antraciet vloertegels. (daar zullen ze ook wel weer kommentaar op hebben)![]()
Het enige dat echt boeit is uiteindelijk het eindresultaatquote:Op zondag 22 april 2007 22:32 schreef Solingjan het volgende:
Oh schat heb je die badkamer gezien afschuwelijk dat groen
Oh ah lieverd die badkamer gadverdamme dat bruin
Oh ah vrouw zag je die badkamer werkelijk die kleur beige.
Harry P : Top die badkamer de beste "kleur" tegels die je maar kunt bedenken en neutraal en wacht maar zoals je al zegt als daar dadelijk dat kersenmeubel in staat is hij helemaal top.
Zeker bij je antraciet vloertegels. (daar zullen ze ook wel weer kommentaar op hebben)![]()
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op maandag 23 april 2007 09:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het enige dat echt boeit is uiteindelijk het eindresultaat![]()
Dat zijn de aspirant kopers van " De Makelaar" of "Hoe verbouw ik een huis"quote:Op zondag 22 april 2007 22:58 schreef klipper het volgende:
[..]
Toen ik begon met lezen dacht ik effe wtf, maar gelukkig![]()
Valt toch wel tegen he zo'n badkamertje?quote:Op maandag 23 april 2007 23:52 schreef HarryP het volgende:
Vandaag de vloer gevoegd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor het weekend staat nog op de planning:
- Kitten
- Het douchescherm plaatsen
- Douchestang ophangen
- Het badmeubel plaatsen
- De radiator plaatsen
Het einde is dus in zicht.
Na het weekend in iedergeval weer thuis douchen.
Ziet er goed uit HarryP, mooie kleur vloertegelsquote:Op maandag 23 april 2007 23:52 schreef HarryP het volgende:
Vandaag de vloer gevoegd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor het weekend staat nog op de planning:
- Kitten
- Het douchescherm plaatsen
- Douchestang ophangen
- Het badmeubel plaatsen
- De radiator plaatsen
Het einde is dus in zicht.
Na het weekend in iedergeval weer thuis douchen.
Ze zijn er ook in kunststof, maar die zou ik nooit gebruiken. Goed dat je voor een metalen gekozen hebt. Verder ziet het er erg netjes uit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:17 schreef HarryP het volgende:
Dat is een metalen strip speciaal voor hoeken van 90 graden.
Die had ik ook gebruikt in het toiletje. tussen de tegels en de strip zit ook gewoon voegen wit.
Ik ga dus in juni m'n badkamer onderhanden nemen en een bad inbouwen. Mijn kluservaring is tot het inbouwen van een afwasmachine (incl. leidingen trekken), nihil te noemen.quote:Op maandag 26 maart 2007 00:19 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou zelf inderdaad zorgen dat het bad (belast, dus vol met water) net niet op de Ytong blokken leunt. Vervolgens alles weghalen en een dikke kitlaag anbrengen bovenop je Ytong. Dan opnieuw het bad plaatsen en weer belasten (Vol met water)
Als het goed is is het dan water dicht, en ben je kraak en piepvrij.
AI!quote:Op woensdag 25 april 2007 17:40 schreef HarryP het volgende:
Naast de pootjes kan de badrand het beste ook rusten op een balk tegen de muur en blokken/houtenframe aan de niet muur kant.
Tussen de blokken en de badrand/douchebakrand heb ik purschuim gespoten en purschuim zou een bad en zeker een douchebak omhoog kunnen duwen. Daarom heb ik wat tegendruk gegeven door het bad vol te laten lopen en emmers water op de douchebak te zetten.
Als je gaat kitten moet het bad en douchebak ook belast zijn.
Mij lijkt de binnenkant de beste optie, anders komt er water tussen dat daar blijft zitten met kalkophoping en/of schimmel tot gevolg.quote:Op maandag 30 april 2007 00:07 schreef HarryP het volgende:
Een gloednieuw tweedehands moederbord en mijn PC-tje doet het weer als vanouds.
Dus vandaag wel foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag nog bezig geweest met het installeren van het douchescherm. M.u.v. van het douchescherm is ook alles gekit.
Meteen even de vraag aan welke kant kan ik het beste kitten. Aan de binnen kant van het douchescherm of aan de buitenkant?
quote:Geen fix n finish dus!
Gaan de tegels niet op blijven zitten.
Afhankelijk van de tegellijm. Er zijn (wat duurdere, professionele) poederlijmen die tot 15 mm op kunnen vullen.quote:De vraag is alleen, wat is te dik? Zo heeft mijn muur stukken als ik de waterpas er op zet van bijna 3 a 4 mm. Dat moet toch wel lukken met tegellijm?
Erg gemakkelijk werken is WICU-buis. Dat is uitgegloeid koper, dus wat zachter en makkelijker te buigen. Korte bochten echter wel gewoon een buigijzer gebruiken.quote:Leidingen moet je voor zover ik begrepen heb altijd in een kapsel doen. als je de boel dichtsmeerd, of door vloeren gaat.
Flexibele elektrapijp is al bruikbaar, en dan heb je ook nog zwarte flexibele pijp (ook geribbeld) een of ander kunststof, die is wat soepeler.
Je hebt helemaal gelijk, ik was te ver van de klepel om nog iets van de klok te zien. Het heeft met het weglopen van het condenswater te maken.quote:Op maandag 30 april 2007 10:43 schreef BTKlus het volgende:
Het probleem als je aan de binnenkant kit heeft te maken met de condens zoals Marsepein al zegt alleen het probleem is dat de condens die ontstaat als de binnenzijde gekit is aan de verkeerde kant van de kit komt te zitten en je dus water buiten de douchebak krijgt en dan heb je dus lekkage. Het verhaal over drogen en zo van Marsepein slaat nergens op.
Ik denk het welquote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:52 schreef Enchanter het volgende:
Mooie douchecabine![]()
Sealskin Duka 5000-2 (of 3) toevallig ?
Jep. Sealskin Duka 5000-2quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:52 schreef Enchanter het volgende:
Mooie douchecabine![]()
Sealskin Duka 5000-2 (of 3) toevallig ?
Prachtigquote:Op woensdag 2 mei 2007 15:14 schreef HarryP het volgende:
Vandaag thuis gedoucht..![]()
[afbeelding]
Met wat uitleg van iemand van de Gamma en een hoop getrek aan het showmodel ook 1 la uit mijn badmeubel kunnen verwijderen. Het badmeubel hangt nu op zijn plaats, gekit en met de kranen aangesloten. De afvoer is aangesloten op een klein stukje na. (ik heb nog 2 bochtjes nodig die ik vanavond ga halen). Maar het einde is in zicht..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |