abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:03:32 #51
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_45815340
Ik durf het bijna niet te zeggen na dat ik zie wat voor een werk je allemaal in die ombouw hebt gestoken, maar gewone gips/beton blokken zijn ook prima af te tegelen
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:38:44 #52
140991 sledge5hammer
poesjes zijn beter dan katers.
pi_45815591
Ik heb gewoon OSB plaat gebruikt met gipsplaat eroverheen. Kost bijna niets en sterker kan het niet worden.
Trust me, I know what I'm doing......
pi_45849472
Het toilet is een beetje het oefen project voor de badkamer dus wat waterdicht maken betreft "better safe than sorry". En dan kan ik meteen beetje kijken hoe dat waterdicht maken werkt.
Want de badkamer moet een heel stukje je sneller gebeuren want ik heb maar 1 douche.

Ik werk liever met hout dan met gipsbetonblokken. En zoveel werk is het maken van een houten ombouw niet.
pi_45851593
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:
zo'n verloop heb ik ook onder mijn pleepot zitten...

als je pist hoor je het water lopen... best leuk....
Wij ook op onze wc op de badkamer. Was een tijdelijke oplossing. Van de zomer gaat de badkamer op de schop en dan vliegt dat ding eruit.

Heeft ruim een half jaar prima gewerkt. Nu raakt die van het kleinste beetje wc papier al verstopt en kan ik de hele zooi uit elkaar halen. Dus vooropig wordt er boven alleen geplast
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_45918747
quote:
Op zondag 14 januari 2007 18:00 schreef HarryP het volgende:

[afbeelding]
Deze klus staat mij ook nog te wachten. Goeie tip van die haakse slijper.
Ik wilde al rondom gaten boren en dan weghakken, maar als je eerst een vierkant slijpt, heb je toch al het grootste deel gedaan. Wat voor blad heb je gebruikt, widia ?
pi_45919633
Gewoon een diamantschijf.

Stofkapje en veiligheidsbril is aan te raden. Die veiligheidsbil zeker als je tegels weg gaat hakken.
  zondag 4 februari 2007 @ 22:35:08 #57
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_45991458
Dit weekend getegeld en ik ben niet ontevreden over het resultaat.

Overigens wel de tegelsnijder gebruikt en niet de tegelzaagtafel want dan duurde het veel te lang en met de tegelsnijder ging het uiteindelijk toch prima.
(Tekoop tegelzaagtafel, slechts voor 1 tegel gebruikt, verdere bijzonderheden: waardeloos onding).

Aankomende week misschien nog even een beetje stucken (het blanke stuk boven de tegels) en dan de muur verder afwerken (structuurverven). En aankomend weekend voegen de de vloertegels leggen.

Ik ben nog opzoek naar een grove structuurverf. De structuurverf van Flexa die ik normaal gebruik met een normale structuurverfroller is eigenlijk een beetje fijn van structuur.
  maandag 5 februari 2007 @ 08:16:07 #58
140991 sledge5hammer
pi_45998495
quote:
Op zondag 4 februari 2007 22:35 schreef HarryP het volgende:
Dit weekend getegeld en ik ben niet ontevreden over het resultaat.

(Tekoop tegelzaagtafel, slechts voor 1 tegel gebruikt, verdere bijzonderheden: waardeloos onding).
Je moet de vloertegels ook nog........die zijn wel wat harder, en soms niet eens met een snijder te doen......
pi_46000567
Dat is idd mooi gedaan.
Zou je nou wel met strucktuur verf gtaan werken.
Is het niet mooier om het bovengeelte(omdat je dat niet wilt betegelen) strak stuckt en dan met een mooie gladde muurverf afwerkt.
pi_46005136
Mag ik eens vragen hoe de afmetingen zijn van jouw toiletruimte? Ziet er niet al te groot uit of valt het mee? Vraag het omdat we zelf ook het toilet aan het doen zijn en dat een heel klein hokje is (oud huisje he, vroeger waren ze niet zo groot). We hebben gemeten en gemeten en uiteindelijk maar gewoon het inbouwreservoir en pot (verkort) gekocht en dan zien we wel hoe we dalijk met de knieen zitten. Maar zo op het oog lijkt het bij ons even groot als bij jou wat mij dan weer een beetje geruststelt....
  maandag 5 februari 2007 @ 13:37:18 #61
140991 sledge5hammer
pi_46005235
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:33 schreef wiepje2 het volgende:
Mag ik eens vragen hoe de afmetingen zijn van jouw toiletruimte? Ziet er niet al te groot uit of valt het mee? Vraag het omdat we zelf ook het toilet aan het doen zijn en dat een heel klein hokje is (oud huisje he, vroeger waren ze niet zo groot). We hebben gemeten en gemeten en uiteindelijk maar gewoon het inbouwreservoir en pot (verkort) gekocht en dan zien we wel hoe we dalijk met de knieen zitten. Maar zo op het oog lijkt het bij ons even groot als bij jou wat mij dan weer een beetje geruststelt....

je zou de pot ook in de hoek kunnen plaatsen....dan heb je meer knie ruimte.
pi_46007703
Het toilet is 92 cm breed. en ik denk 110 cm diep.
Wij hebben ook een verkort toilet pot natuurlijk en als het goed is voldoende ruimte.

Maar ze zeggen dat je naast het toilet 20 cm aan beide kanten ruimten moet hebben en 60 cm aan de voorkant.
pi_46213109
De update.
Afgelopen week gestucked, de muur voor bewerkt met voorstrijk, gevoegd en net de vloer getegeld.

pi_46217267
De verticale hoekvoegen moet je niet invoegen maar afkitten met silicone kit. (ivm scheuren)
Plak eerst schilderstape een mm van de naad/voeg.
Voeg inspuiten (niet te dik) en met een natte vinger een in een keer van onder naar boven.
Tape weg halen. En klaar is Harry.
pi_46220921
Kitten dat gaat wel lukken. Toen we ons huis kochten heb ik eerst de badkamer helemaal opnieuw gekit. Over ongeveer maandje of 2 die kit inclusief alle tegeltjes en de badkamer weer verwijderen.
pi_46273327
ik ga binnenkort beginnen. Is tegelen nou moeilijk? Lijkt mij wel mee te vallen, maar ja heb het nog nooit gedaan.
pi_46279121
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:57 schreef sergeeising het volgende:
ik ga binnenkort beginnen. Is tegelen nou moeilijk? Lijkt mij wel mee te vallen, maar ja heb het nog nooit gedaan.
Kun je lopen??? Ja toch Ik denk dat dat moeilijker was om te leren.

Gewoon beginnen. Haal bij de Gamma zo'n instruktie blaadje. Lees dat twee keer door en je gaat al aan de slag. Zorg voor een vlakke ondergrond. Maak niet te veel lijm in een keer. Waterpas en kruisjes.
Ja en tegels natuurlijk

Daar kan weinig of niks fout gaan, Kijk maar naar HarryP

Perfekt
pi_46279850
Mij viel het echt super mee. Ik had het ook nog nooit gedaan.
Het is gewoon een enorm makkelijke legpuzzel.
Gisteren de vloer nog gevoegd en net nog even het bedieningspaneel op zijn plaats gezet.

Even een paar tips:
- Tegelkruisjes gebruiken.

- Een latje tegen de muur slaan en daar beginnen. Zie een paar foto's terug.

- Een advies dat ik heb gekregen maar nog niet heb gebruikt is dat als je heel de muur gaat tegelen dan zou je het start latje wat hoger kunnen plaatsen zodat op ooghoogte de tegels 100.00% recht zijn.

- Meet de tegels ook op. Als er op de verpakking 25 cm staat en de tegel is maar 24.8 cm dan kun je je latje weer verplaatsen. (zoals ik heb moeten doen. Gelukkig heb ik even de tegels tegen de muur aan gelegd zonder tegellijm met tegelkruisjes om te kijken of ze goed zaten. Ik was dus nog op tijd om de fout te herstellen)

- Als je de vloer voegt tot aan de wand zoals ik heb gedaan in het toilet plak dan de wandvoegen af zodat deze niet nog eens gevoegd worden met een donkere kleur. (in de badkamer ga ik wel kitten omdat die muur groter is maar in het toiletje boven ga ik weer voegen tot aan de muur).

- Zorg dat je het juiste gereedschap hebt als je begint. Ik heb alles geleend van de buurman van mijn ouders hij had zijn badkamer een jaar daarvoor gedaan en hij heeft een paar juweeltjes mee gegeven die ik anders niet zou hebben gebruikt: Een pijpensnijder, een tegelfiguurzaag.
pi_46280040
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:54 schreef HarryP het volgende:
[afbeelding]

Even een paar tips:
- Tegelkruisjes gebruiken.

- Een latje tegen de muur slaan en daar beginnen. MET WATERPAS Zie een paar foto's terug.

- Een advies dat ik heb gekregen maar nog niet heb gebruikt is dat als je heel de muur gaat tegelen dan zou je het start latje wat hoger kunnen plaatsen zodat op ooghoogte de tegels Waterpas zijn.

-
Nog even en het is een showroom plaatje
pi_46409037
Na donderdag avond de muur te hebben gestructuurverft heb ik gisteren avond gekit en het toilet opgehangen. Vandaag bezig geweest met het aansluiten van het fonteintje en de toiletborstel en wc-rol houder opgehangen. En het toiletje is nu klaar.....

pi_46409411
Even een overzichtje:

[ Bericht 9% gewijzigd door HarryP op 17-02-2007 21:15:50 ]
pi_46416788
Erg netjes geworden, en je hebt goede ervaring opgedaan voor je badkamer. Wordt vervolgd?
pi_46419559
Als je je badkamer gaat verbouwen, dan is dit misschien wat voor jouw.
Een stijlvolle afvoerput.

Je heb dan wel een afvoerput maar dat is niet goed meer te zien.
  zondag 18 februari 2007 @ 11:42:23 #74
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46420190
Het toilet is inderdaad erg netjes geworden zeg!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_46420472
Zozo, dat heb je erg netjes gedaan!! Mooi hoor
Nikon D3 + aanhangsels en opschoefsels
pi_46453642
En dan is het nu tijd voor de badkamer:

Zo is hij nu:

Dit is een mogelijk idee.

Maar zo gaat het worden.

Pas over een maandje of 2 gaan de tegels eraf maar tot die tijd heb ik nog wel een paar vraagjes.
Een jaar of zo geleden hebben we last gehad van water dat via waterleiding terug de muur in liep. Dat heb ik toen hersteld door de oude kit te vervangen door elastisch cement. Maar het muurtje was behoorlijk nat geworden. De natte plekken (en schimmel achter de kast) zaten aan de andere kant van de muur.. Nu ben ik bang dat het muurtje door de hoeveelheid vocht dat er in is getrokken niet meer zo goed is. Hoe kan ik zien of het muurtje aan vervanging toe is.
Als het niet hoeft dan vervang ik het muurtje natuurlijk liever niet.

De verwarmingsbuizen wil ik het liefste door de muur heen laten lopen moet ik hierbij nog ergens rekening mee houden? (over de volledige breedte van de muur)
pi_46454183
Is die leiding niet lek? Zou puterosie kunnen zijn.

Radiator: Plaats deze het best onder het raam.

CV Leidingen IN de muur of door de muur ? wat bedoel je.
In de muur dan MOET je ze omkleden met "ribbelpijp"
Door de muur ook dat stukje een ribbelpijp er om heen ivm uitzetten CV leding en getik dan.
pi_46455423
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:14 schreef HarryP het volgende:

Een jaar of zo geleden hebben we last gehad van water dat via waterleiding terug de muur in liep. Dat heb ik toen hersteld door de oude kit te vervangen door elastisch cement. Maar het muurtje was behoorlijk nat geworden. De natte plekken (en schimmel achter de kast) zaten aan de andere kant van de muur.. Nu ben ik bang dat het muurtje door de hoeveelheid vocht dat er in is getrokken niet meer zo goed is. Hoe kan ik zien of het muurtje aan vervanging toe is.
Als het niet hoeft dan vervang ik het muurtje natuurlijk liever niet.
Wat voor een wand is het (ytong, gibo, metalstud, houtskelet)? Als alles goed gebouwd is vroeger, dan zou de wand waterbestendig gebouwd moeten zijn.
pi_46455991
Het was echt water dat via de douchekraan terugliep de muur in.
Ik hoop niet dat een koperen leiding binnen 15 jaar is door"geroest".
De CV leiding moet IN de muur. De muur is volgens mij gemaakt van ytong blokken. Wat het verschil is tussen ytong en gibo weet ik eerlijk gezegd niet.

Het is wel een echt tussenmuurtje en ramen zitten niet in de badkamer want deze is inpandig. En we willen de radiator boven het bad hebben.
pi_46456215
Ytong is cellenbeton/gasbeton, dus een cementproduct. Dit is wel bestand tegen water

Gibo is gipsbeton, dus een gipsproduct. Hier heb je verschillende soorten in, en alleen de gehydrophobeerde (waterbestendig gemaakt) is geschikt voor toepassing in natte ruimtes.

Mocht je idd Gibo-blokken hebben, dan zullen de blokken een kleurtje moeten hebben (roze uit mijn hoofd)
pi_46459524
Hoe zie ik het verschil.
En als het gibo blokken zijn zijn die dan door en door gehydrophobeerd of alleen de buitenkant?
pi_46459986
gibo is veel gladder dan ytong, en heeft qua blokken andere maatvoering, ik weet niet of je die kunt opmeten?

En de gehydrophobeerde blokken zijn dit door-en-door, er wordt nl een andere grondstof gebruikt
pi_46463016
Is er ook een mogelijkheid om de leding in de vloer te leggen(omwikkeld met ribbelpijp.
Als je hem in de muur gaat leggen verzwak je de muur nl.
pi_46466112
Even een tvp....
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_46482526
quote:
Op maandag 19 februari 2007 17:41 schreef Solingjan het volgende:
Is er ook een mogelijkheid om de leding in de vloer te leggen(omwikkeld met ribbelpijp.
Als je hem in de muur gaat leggen verzwak je de muur nl.

Dat kan ook ja....
Misschien is dat wel de oplossing.. zitten er nog nadelen aan als ik de verwarmingsbuizen in de vloer stop?
Buiten het hak en breek werk dat daar bij komt kijken..
pi_46486143
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 09:53 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dat kan ook ja....
Misschien is dat wel de oplossing.. zitten er nog nadelen aan als ik de verwarmingsbuizen in de vloer stop?
Buiten het hak en breek werk dat daar bij komt kijken..
Is eigenlijk het eerste wat je moet doen> sleuf trekken ivm stof.
Ik heb begrepen dat de radiator boven het bad komt. Probeer de aansluiting dan iets naast het bad uit te laten komen. Gebruik zo min mogelijk koppeling in de muur(liefst geen) Huur een 15 mm pijpenbuiger.
En laat de pijpen mooi op de aansluiting uit komen. Hang de radiator op waar hij moet komen Zet blok aan/afvoer onderaan er op en sluit de ledingen aan. Alles goed. Afkoppelen Doppen op de pijpjes.
En je kunt met de verbouwing beginnen. (ommatel de pijpen in de vloer met fleixebeleslang)
pi_46660791
De spullen voor de badkamer zijn binnen. Gisteren nog even een gat geslagen in de oude badombouw. En daar zitten gipsbeton blokken. En aangezien dat wel lekker degelijk klinkt als je er op klopt ga ik de nieuwe badombouw van ytong blokken maken. Eerst dacht ik aan een ombouw van hout maar ytong is nog goedkoper ook.

Maar de vraag die ik een beetje heb is het plaatsen van de douche bak.
Hierbij zitten stelpootjes maar dan komt de douchebak +/- 15 cm boven de vloertegels uit. Eigenlijk wil ik de douchebak wat lager hebben. Dus wat zijn de mogelijkheden om de douchebak op een stevige manier wat lager te plaatsen. Het is een douchebak van acryl.

[ Bericht 3% gewijzigd door HarryP op 25-02-2007 19:21:08 ]
pi_46687395
je kan hem ook in de specie leggen, gebeurt met stalen douchebakken ook
pi_46695251
Hoe zou ik dat in de specie leggen aanpakken gewoon een berg specie storten en daar de douchebak ik duwen?
Zou het "graven" van een paar gaten in de vloer zodat de stelpootjes dieper steken nog goede mogelijkheid zijn?
pi_46698543
Let je wel even op dat de afvoer e.d. nog wel voldoende ruimte hebben.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:48:48 #91
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_46933773
Morgen ga ik wat ytong blokken halen voor de badombouw. Op mijn lijstje staat ook blokkenlijm.
Nu vraag ik me af of ik de vloertegellijm of de wandtegellijm van eurocol ook kan gebruiken en of deze even geschikt is of zelfs beter?
pi_46933832
Als je bedoeld dat je eurocol tegellijm wilt gebruiken voor het lijmen van 2 Ytong blokken dan is het af te raden. Gebruik materialen waar ze voor bedoeld zijn, dus blokkenlijm of fix en finnish voor het verlijmen van Ytong onderling.

Als je het hebt over het lijmen van tegels op Ytong. Dat kan inderdaad met een goede eurocol tegellijm. Waarschijnlijk dezelfde lijm als die je gebruikt hebt in het toilet.
pi_46945537
ff vraagje, waarom neemt iedereen toch zo vaak een douchecabine ? Hier ook.Is natuurlijk niets mis mee, maar bekijk je ontwerp nog eens als je een douchhoek maakt zonder cabine. Eventueel een klein beetje afscherming dmv een klein uitstekend muurtje dat je maakt van gipsblokken.

Volgens mij geeft dat een beter ruimtelijk effect. Het is volgens mij een stuk goedkoper. Immers geen dure douchecabine op de rekening, wat meer tegels misschien maar goed.
Als douchekop kun je dan ook wellicht zo'n regen ding nemen.

tis maar een sugestie.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  maandag 5 maart 2007 @ 23:27:38 #94
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_46961368
Dat is een heel bewuste keuze. In de oude situatie hebben we dus een muurtje in het midden van de badkamer staan. De douche stond naast het bad en als je in bad ligt dan lig je echt in een donkere hoek. Het geeft dus geen ruimtelijk effect maar juist een donker hokje in de badkamer.
Ik zou iedereen afraden om muurtjes in de badkamer te gaan bouwen..
Ook douchen op de tegels zonder douchebak daar had mijn vader, een vriendin en hele volksstammen geen goede ervaringen mee in verband met lekkages. Het staat ook op de tegellijm: "niet geschikt voor constante waterdruk".

Heb je zo'n regen douche kop wel eens gebruikt..??.. Ik heb wel eens bij de blokker of het kruidvat zo'n extreem grote douchkop gekocht voor 3 euro en geprobeerd maar die had ik na 1 keer douchen alweer vervangen door de normale douchekop. Je moet met zo'n douchekop de kraan vol openzetten omdat je anders helemaal geen water voelt en je hebt ook geen lekkere douchestraal die je rug nog een beetje masseerd. Ik vond een regendouche echt 3 keer niks.

maar de kosten van de douchecabine bespaar ik weer door het zelf te doen..
Douchescherm
  zaterdag 24 maart 2007 @ 02:23:41 #95
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_47603708
even n tvptje... ben ook mn wc en badkamer aan t verbouwen....
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
pi_47653203
Jup,

Ik heb ook al spullen besteld voor de badkamer.

Ik heb echter 2 vragen voor de kenners hier.

Het bad ga ik op een ombouw van Ytong maken. Echter moet je nu de bovenkant eerst met kit spuiten voor je het bad er op legt? Ik heb begrepen dat je zo de boel enigsinds al weer meer waterdicht maakt.

Ook het tegelen. Tegel je tegen het bad aan, of tegel je een stukje lager en zet je daar het bad tegenaan?

De vloer is geen problem. Dat is 2 lagen epoxy op een extra geplaatste OSB plaat. Maar ik ga toch wel de hoeken opnieuw doen met dat band en roze pasta spul..ook van eurocol.

En ik moet 1 gipswand weghalen en voor het groene gips vervangen en een wandje van fermacell vervangen voor dat groene gips.
pi_47659403
Ik zou zelf inderdaad zorgen dat het bad (belast, dus vol met water) net niet op de Ytong blokken leunt. Vervolgens alles weghalen en een dikke kitlaag anbrengen bovenop je Ytong. Dan opnieuw het bad plaatsen en weer belasten (Vol met water)

Als het goed is is het dan water dicht, en ben je kraak en piepvrij.
pi_47666303
Trekt ie dan niet het bad weer omhoog uit de kit als je het bad leeg laat lopen?

En hoe zou jij de tegels doen? Eerst een klein stukje doortegelen en daar het bad tegen, of eerst het bad en dan daar tegenaan tegelen? dilemma's dillema's Ik weet niet meer hoe ik dat 8 jaar terug gedaan heb, maar toen was het zoiezo niet juist.
pi_47666777
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:35 schreef basset het volgende:
Trekt ie dan niet het bad weer omhoog uit de kit als je het bad leeg laat lopen?

En hoe zou jij de tegels doen? Eerst een klein stukje doortegelen en daar het bad tegen, of eerst het bad en dan daar tegenaan tegelen? dilemma's dillema's Ik weet niet meer hoe ik dat 8 jaar terug gedaan heb, maar toen was het zoiezo niet juist.
Nee, het gaat geen centimeters omhoog of opzij. Slechts een klein stukje. Ik zou tegelen tegen de bandrand aan, en de laatste rand mooi afkitten.

Is het een standaard recht bad, of een mooie natuurlijke vorm?
pi_47670085
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:47 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Nee, het gaat geen centimeters omhoog of opzij. Slechts een klein stukje. Ik zou tegelen tegen de bandrand aan, en de laatste rand mooi afkitten.

Is het een standaard recht bad, of een mooie natuurlijke vorm?
Gewoon een standaard recht bad. Een bad in de vorm van een mooie vrouw was natuurlijk wenselijk geweest, maar niet erg practisch

Het is de Tango bij de Praxis vandaan een simpel duobad. De huidige is een Plieger en die is na 9 jaar nog prima (alleen te klein)

Ik vond de Vileroy en Bochs en Sphinxen het prijsverschil niet waard,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')