abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:21:27 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45184746
quote:
De gemeente Enschede gaat allochtone vrouwen opleiden tot marktkoopvrouw. Het grapje kost Euro 320.000,-

Onderstaand bericht staat op teletekst van TV Oost. Even net doen of we in de goede oude tijd van de guldentjes zijn: 705.187 gulden om een 15 allochtonen op te leiden tot 'marktkoopvrouw'.

Een goede en practische investering lijkt me dit, voor een prikkie nietwaar? Kan er verder iemand vertellen wat er aan dit plan rammelt? In 1999 zou men zich hebben afgevraagd of men wel goed bij zijn hoofd was. Maar tegenwoordig schijnt dit soort geldverspilling moeiteloos te kunnen.

Bericht:

'De gemeente Enschede gaat samen met de markt in Enschede allochtone vrouwen opleiden tot marktkoopvrouw.

Het initiatief komt van de marktbond in Enschede. Ongeveer 15 allochtone vrouwen uit Enschede kunnen deelnemen aan het project, op voorwaarde dat ze in de bijstand zitten. Het ministerie van Sociale Zaken geeft een subsidie van 170.000 euro. Enschede draagt per kandidaat 10.000 euro bij. De komende weken gaat de gemeente werven onder allochtone vrouwen.'
Dit is toch weer van de ratten besnuffeld? 320 000 weggepiste pleuri om 15 vrouwen aan een beroep te helpen?

Rare jongens, die Tukkers.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:22:09 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_45184768
Ik zag gisteren op de TV dat de markt z'n langste tijd gehad heeft. Geen ideale timing, lijkt me.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:22:52 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45184791
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zag gisteren op de TV dat de markt z'n langste tijd gehad heeft. Geen ideale timing, lijkt me.
Nee, maar de realiteit zit dit soort politici nooit in de weg.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:23:30 #4
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45184816
Waar komt die quote vandaan?
Zyggie.
pi_45184924
Nou kom ik niet vaak op de markt... maar ik kan mij wel herinneren dat de mensen in de kraampjes er geen blijk van gaven een opleiding van 20K achter de rug te hebben.

En waarom staat deze opleiding alleen open voor allochtone vrouwen? Dat riekt naar discriminatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:44:35 #6
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_45185582
Ruim 21.000 euro per persoon. Je hoeft toch alleen maar te schreeuwen achter een kraampje? En allochtonen zijn toch juist over het algemeen bedreven in het kopen en verkopen van goederen.

Ik snap het niet.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:55:06 #7
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45185983
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:44 schreef Flumina het volgende:
Ruim 21.000 euro per persoon. Je hoeft toch alleen maar te schreeuwen achter een kraampje? En allochtonen zijn toch juist over het algemeen bedreven in het kopen en verkopen van goederen.

Ik snap het niet.
Er steekt natuurlijk een soort mentaal racisme achter. Ze zijn zielig en kunnen niks want ze komen uit het buitenland.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:00:18 #8
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:09:35 #9
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45186554
32.000 voor 15 vrouwen? Klopt dit bericht wel?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:09:52 #10
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45186567
De markt in Enschede is overigens niet al te groot en over de jaren dat ik bijna dagelijks in Enschede ben krijg ik de indruk dat deze steeds kleiner wordt. Ik weet echt niet waar men de indruk krijgt dat er vraag naar mensen die vanachter een kraampje schreeuwen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Finder_elf_towns op 09-01-2007 21:19:51 ]
pi_45186633
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Er steekt natuurlijk een soort mentaal racisme achter. Ze zijn zielig en kunnen niks want ze komen uit het buitenland.
Er is sowieso al een zieligheidsnorm, want als je niet in de bijstand zit kun je fluiten naar die opleiding.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:14:22 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45186754
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:11 schreef heiden6 het volgende:
Er is sowieso al een zieligheidsnorm, want als je niet in de bijstand zit kun je fluiten naar die opleiding.
Da's niet eens zo heel onterecht. Maar deze subsidienonsens...
pi_45187471
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De markt in Enschede is overigens niet al te groot en over de jaren dat ik bijna dagelijks in Enschede ben krijg ik de indruk dat deze steeds kleiner wordt. Ik weet echt niet waar men de indruk krijgt dat er vraag naar mensen die vanachter een kraampje is.
Het wordt door de gemeente kleiner gehouden, een aantal jaar geleden was de markt nog verspreid door de hele stad maar sinds een aantal jaar hebben ze het gecentreerd op het Van Heek plein!
pi_45187640
Welke achterlijke partijen hebben voorgestemd?
Dat ze bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen worden beloond met 0 zetels!
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 19:45:47 #15
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45188144
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:21 schreef PJORourke het volgende:
Dit is toch weer van de ratten besnuffeld? 320 000 weggepiste pleuri om 15 vrouwen aan een beroep te helpen?
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit is echt belachelijk. 21.000 euro. Wist niet dat marktkoopman zo'n lange dure opleiding was.
Carpe Libertatem
pi_45188359
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:54:04 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45188534
Waarom niet een paar kebabzaken erbij, alleen Laila levert redelijk Döner en de Lunchroom ook wel overigens.
pi_45189124
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:54 schreef pfaf het volgende:
Waarom niet een paar kebabzaken erbij, alleen Laila levert redelijk Döner en de Lunchroom ook wel overigens.
Beter openen ze een paar italiaanse pizzaria´s
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:19:05 #19
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_45192017
De marktkooplui zien het niet zo zitten:
quote:
De marktkooplui in Enschede zijn niet blij met de plannen van de marktbond en de gemeente Enschede.
Die willen 15 allochtone vrouwen met een bijstandsuitkering opleiden tot marktkoopvrouw. Het Ministerie van Sociale Zaken en de gemeente trekken daar 250.000 euro voor uit. De marktkooplui vinden het oneerlijke concurrentie, omdat zij wel alle kosten voor papieren en vergunningen hebben moeten betalen. Volgens de voorzitter van de Marktbond zijn de marktkooplui maar half geïnformeerd.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:22:46 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_45194935
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:26 schreef DS4 het volgende:
Nou kom ik niet vaak op de markt... maar ik kan mij wel herinneren dat de mensen in de kraampjes er geen blijk van gaven een opleiding van 20K achter de rug te hebben.

En waarom staat deze opleiding alleen open voor allochtone vrouwen? Dat riekt naar discriminatie.
Het zal vooral om vergunningen, materieel, een standplaats e.d. gaan. Een "vergunning" om taxi te rijden kostte een paar jaar geleden ook meer dan een ton.
De opleiding zelf zal echt niet zo duur zijn.

Wat ik me wel afvraag, stel nu dat ik een blanke, mannelijke Enschedenaar in de bijstand zou zijn. En dat ik óók ontzettend graag een kans aangreep om hier uit te komen. Zou ik dan voor dit project geweigerd kunnen worden? En op grond waarvan?
Het gaat mij niet eens zo zeer over het hoge bedrag dat geïnvesteerd wordt om mensen uit de bijstand te halen, die bijstand kost immers ook tienduizenden euro's per jaar, maar wel dat dit slechts voor een select groepje geldt. Een groepje dat geselecteerd is op huidskleur en geslacht. Dát mocht toch juist niet volgens art. 1 van de grondwet?
The End Times are wild
pi_45194945
quote:

Als het geld nou werkelijk naar die vrouwen zou gaan, dus per vrouw ruim 21.000 euro, dan zouden ze van het geld schapen kunnen houden op het hoogland van Anatolië of ergens in het Atlasgebergte en zouden ze de rest van hun leven in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.
het blijft dan natuurlijk nog steeds van de ratten besnuffeld, want waarom krijgen anderen dan geen geld?

Maar het geld gaat natuurlijk naar de geitenwollensokken maffia, die voor dat bedrag een paar cursusjes organiseren en hun eigen zakken vullen. En die vrouwen zullen er wrs niets mee opschieten.
Dat is nu echt links: Andermans geld (van de belastingbetaler) zogenaamd aanwenden voor een PC doel, waar eigenlijk niemand achter staat (dus ondemocratisch) en ondertussen de eigen zak of die van vriendjes vullen.
Huichelarij in het kwadraat.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:28:20 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_45195168
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:23 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als het geld nou werkelijk naar die vrouwen zou gaan, dus per vrouw ruim 21.000 euro, dan zouden ze van het geld schapen kunnen houden op het hoogland van Anatolië of ergens in het Atlasgebergte en zouden ze de rest van hun leven in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.
het blijft dan natuurlijk nog steeds van de ratten besnuffeld, want waarom krijgen anderen dan geen geld?

Maar het geld gaat natuurlijk naar de geitenwollensokken maffia, die voor dat bedrag een paar cursusjes organiseren en hun eigen zakken vullen. En die vrouwen zullen er wrs niets mee opschieten.
Dat is nu echt links: Andermans geld (van de belastingbetaler) zogenaamd aanwenden voor een PC doel, waar eigenlijk niemand achter staat (dus ondemocratisch) en ondertussen de eigen zak of die van vriendjes vullen.
Helaas moet je PVDA-lid zijn om mee te mogen draaien in dit subsidiecircus.
The End Times are wild
pi_45201584
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:19 schreef Flumina het volgende:
De marktkooplui zien het niet zo zitten:
[..]

De marktkooplui in Enschede zijn niet blij met de plannen van de marktbond en de gemeente Enschede.
Die willen 15 allochtone vrouwen met een bijstandsuitkering opleiden tot marktkoopvrouw. Het Ministerie van Sociale Zaken en de gemeente trekken daar 250.000 euro voor uit. De marktkooplui vinden het oneerlijke concurrentie, omdat zij wel alle kosten voor papieren en vergunningen hebben moeten betalen. Volgens de voorzitter van de Marktbond zijn de marktkooplui maar half geïnformeerd.
Oeh! Wat een racisten, die marktkooplui! Hoe halen ze het in hun hoofd! Fascisten! Neo-kolonistisch gedachtegoed! Ze verdienen een proces aan hun broek - dat zal ze wel leren.

Subsidies
Overheden
Positieve discriminatie
Geldverkwisting

Als je je afvraagt waar die 70% van je salaris heengaat: naar dit soort onzin dus. Om 15 analfabeten, die waarschijnlijk geen woord Nederlands spreken en een waardeloze arbeidsethos hebben (anders hadden ze wel een baan), over de rug van de belastingbetaler tot 'marktkoopvrouw' op te leiden

En de burger zich maar inbeelden dat hij iets te zeggen heeft in Nederland als hij eens in de vier jaar mag stemmen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45201693
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:23 schreef Oud_student het volgende:

Precies.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:18:41 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45201744
Nou dat moet dan wel een verdomde goede opleiding zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_45201753
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:18 schreef popolon het volgende:
Nou dat moet dan wel een verdomde goede opleiding zijn.
Punt is dat alle vergunningen en een marktkraam er oo kwel bij in zal zitten.

maar dit is inderdaad onzin.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45201770
Poepoe, nounou, zozo, zuchtzucht. Er wordt een poging ondernomen om mensen die in de bijstand zitten van een baan en een opleiding te voorzien. Dit op initiatief van een sector die blijkbaar om personeel verlegen zit.
Je moet er toch niet dénken dat die vicieuze cirkel een keer doorbroken wordt? Straks heeft men niets meer over om die puisten van verontwaardiging mee uit te knijpen!
pi_45209300
quote:

[..]

je vergeet even dat op de markt je gulden een daalder waard is dus je rekensommetje klopt niet

verder een belacvhelijk plan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:29:52 #29
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45209686
Zou het mooier vinden als ze allemaal een eigen zaak beginnen.. Dit is wel heel duur.
pi_45209950
"BANANEN VEIF OERO! ZONDER COKE!"
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_45210620
Waar ik nu toch wel erg benieuwd naar ben, wat valt er te leren aan het zijn van marktkoopvrouw? Zijn mensen tegenwoordig zo onbenullig dat overal een opleiding voor nodig is?
pi_45210801
De extreem rechtse onzin die in dit topic weer eens geuit wordt, zal ik maar negeren, alsmede de compleet nutteloze toevoeging dat het hier om allochtone vrouwen gaat. 320.000 euro uitgeven om 15 mensen aan het werk te helpen, is natuurlijk van de gekke. Ik vraag me af waar ze in vredesnaam 21.000 euro per persoon aan willen uitgeven? Het lijkt me dat een opleiding tot marktkoopman/vrouw toch niet zo duur is?
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:10:34 #33
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_45210938
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:06 schreef Vhiper het volgende:
De extreem rechtse onzin die in dit topic weer eens geuit wordt, zal ik maar negeren, alsmede de compleet nutteloze toevoeging dat het hier om allochtone vrouwen gaat. 320.000 euro uitgeven om 15 mensen aan het werk te helpen, is natuurlijk van de gekke. Ik vraag me af waar ze in vredesnaam 21.000 euro per persoon aan willen uitgeven? Het lijkt me dat een opleiding tot marktkoopman/vrouw toch niet zo duur is?
waar staat die extreemrechtse onzin dan? of is die al weggejorist?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_45210965
quote:
Het lijkt me dat een opleiding tot marktkoopman/vrouw toch niet zo duur is?
Ik vind het triest als er een opleiding voor is, kunnen mensen dan helemaal niks meer zelf?
pi_45211885
quote:

320.000 euro uitgeven om 15 mensen aan het werk te helpen, is natuurlijk van de gekke. Ik vraag me af waar ze in vredesnaam 21.000 euro per persoon aan willen uitgeven? Het lijkt me dat een opleiding tot marktkoopman/vrouw toch niet zo duur is?
Ik vermoed eigenlijk dat het gewoon deel uitmaakt van een breder plan om de markt in Enschede weer een beetje op te doen leven en meer kraampjes er te plaatsen...
een groot deel van het bedrag gaat dan ook zitten in het opzetten van de verkoopkraampjes en het zou ook kunnen zijn dat het niet zomaar om een 'subsidie' van dat hele bedrag gaat maar dat een deel bv een rentevrije lening betreft, al weet ik dat net zo min als al die andere posters die ook al direkt met hun mening gereed staan...

het kan best zijn dat zo'n project juist erg lucratief kan zijn voor een gemeente, de gemeente hoeft nl maar 170.000 bij te dragen en bespaart daar voor de duur van het project de uitkering van de vrouwen mee (wat al snel ook uit kan komen op eenzelfde bedrag als dit project dus een jaar duurt).
verder draagt het rijk ook nog eens 150.000 euro bij aan geld dat direkt in de lokale economie van enschede gestoken wordt...

dat ze hier bewust kiezen voor allochtone vrouwen kan wel te maken ermee hebben dat het min. SozzaWe dat extra geld dan bijdraagt (vremd overigens dat ze dan niet hebben geprobeert ook niet een bedragje uit de pot integratiebeleid van het min v Justitie mee te pikken, die hebben toch ook wel geld voor zulke projectjes?)
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:46:26 #36
164179 Vrolijke_Noot
Niet inhoudelijk.
pi_45212102
Ik ben normaal niet racistisch, maar het zijn wel altijd de allochtonen die zo'n dure opleiding doen hè...
.
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 14:47:37 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45212147
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef Vrolijke_Noot het volgende:
Ik ben normaal niet racistisch, maar het zijn wel altijd de allochtonen die zo'n dure opleiding doen hè...
Ze hebben er zelf niet om gevraagd, sterker nog ze moeten ze nog gaan zoeken.
Carpe Libertatem
pi_45212416
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef Vrolijke_Noot het volgende:
Een beetje blanke hollander is met dat geld raketgeleerde, maar die roetmopjes zijn dr hooguit marktkoopvrouw van...
Wel een voordeel dat we mogelijk ermee voorkomen dat die moslims weer vliegtuigwerkbouwkunde gaan studeren en vlieglessen nemen ... dat willen we nu net ook liver niet meer... een martkoopvrouw kan niet zoveel aanrichten, zelfs als ze de biologisch aangebouwde groente vergiftigd sterven hooguit wat van die geitenwollensokken-knuffelaars
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:11:10 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45212883
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:22 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Poepoe, nounou, zozo, zuchtzucht. Er wordt een poging ondernomen om mensen die in de bijstand zitten van een baan en een opleiding te voorzien. Dit op initiatief van een sector die blijkbaar om personeel verlegen zit.
Je moet er toch niet dénken dat die vicieuze cirkel een keer doorbroken wordt? Straks heeft men niets meer over om die puisten van verontwaardiging mee uit te knijpen!
Uitkeringen zijn goedkoper dan dit.
pi_45213726
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Uitkeringen zijn goedkoper dan dit.
Zou het met alle bijzondere bijstand enzo? 170.000 voor 15 vrouwen is 944 euro per vrouw per maand voor de gemeente. Dat is niet heel veel meer dan de uitkering en er is een redelijke kans dat het in de toekomst uitkeringen bespaart.
pi_45213787
quote:
Dat heb ik al uitgelegd hoe dat in het extreem linkse circuit gaat, de gelden vloeien gewoon naar partijleden/organisaties.
Marktkoopman of vrouw wordt je door het zgn. meeloopsysteem, je leert het vak dus in de praktijk door gewoon te samen te werken met een ervaren marktkoopman/vrouw, je leert en je verdient geld (dus de uitkering kan dan al gelijk lager) En als er dan een plaats vrijkomt moet je aan de gemeente een bepaald bedrag betalen voor de plaats (en dit bedrag zal in de socialistische gemeentes ongetwijfeld hoog zijn)
De toevoeging dat het om allochtonen gaat is voor deze linkse rakkers niet nutteloos, het is een extra alibi voor het doorsluizen van de subsidiegelden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_45213825
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:39 schreef KroJo het volgende:

[..]

Ik vermoed eigenlijk dat het gewoon deel uitmaakt van een breder plan om de markt in Enschede weer een beetje op te doen leven en meer kraampjes er te plaatsen...
een groot deel van het bedrag gaat dan ook zitten in het opzetten van de verkoopkraampjes en het zou ook kunnen zijn dat het niet zomaar om een 'subsidie' van dat hele bedrag gaat maar dat een deel bv een rentevrije lening betreft, al weet ik dat net zo min als al die andere posters die ook al direkt met hun mening gereed staan...

het kan best zijn dat zo'n project juist erg lucratief kan zijn voor een gemeente, de gemeente hoeft nl maar 170.000 bij te dragen en bespaart daar voor de duur van het project de uitkering van de vrouwen mee (wat al snel ook uit kan komen op eenzelfde bedrag als dit project dus een jaar duurt).
verder draagt het rijk ook nog eens 150.000 euro bij aan geld dat direkt in de lokale economie van enschede gestoken wordt...

dat ze hier bewust kiezen voor allochtone vrouwen kan wel te maken ermee hebben dat het min. SozzaWe dat extra geld dan bijdraagt (vremd overigens dat ze dan niet hebben geprobeert ook niet een bedragje uit de pot integratiebeleid van het min v Justitie mee te pikken, die hebben toch ook wel geld voor zulke projectjes?)
Een bijstandsuitkering is bij lange na geen 21.000 per jaar hoor. Verder blijft het een hoop geld om 15 man aan het werk te helpen. Dat kan vele malen goedkoper lijkt mij. Renteloze leningen zullen het wel niet zijn, aangezien je met een goed ondernemingsplan ook zelf wel bij een bank (of zelfs de sociale dienst, mocht een bank echt niet lukken) geld kunt lenen om zelf iets op te zetten.

Al met al rijzen er makkelijk vraagtekens bij dit soort voorstellen, maar ik moet toegeven dat ik niet de gehele inhoud van het project ken.
pi_45213943
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat heb ik al uitgelegd hoe dat in het extreem linkse circuit gaat, de gelden vloeien gewoon naar partijleden/organisaties.
Dit bedoel ik dus met extreem rechtse onzin.
quote:
Marktkoopman of vrouw wordt je door het zgn. meeloopsysteem, je leert het vak dus in de praktijk door gewoon te samen te werken met een ervaren marktkoopman/vrouw, je leert en je verdient geld (dus de uitkering kan dan al gelijk lager) En als er dan een plaats vrijkomt moet je aan de gemeente een bepaald bedrag betalen voor de plaats
Dus vraag ik me af waar die ruime 3 ton aan wordt besteed. Tenzij je met bewijzen komt dat dat geld niet nuttig wordt besteed, moet je dat gezeik over links maar achterwege laten.
quote:
(en dit bedrag zal in de socialistische gemeentes ongetwijfeld hoog zijn)
quote:
De toevoeging dat het om allochtonen gaat is voor deze linkse rakkers niet nutteloos, het is een extra alibi voor het doorsluizen van de subsidiegelden.
En een extra alibi voor rechtse rakkers om weer te huilen dat er geld naar allochtonen gaat. Het cirkeltje is weer rond
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:43:31 #44
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_45214004
¤21.000
Daarvan kunnen ze ze ook naar het HBO of de Universiteit sturen. Onbegrijpelijk.
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:45:38 #45
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45214074
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:35 schreef du_ke het volgende:
Zou het met alle bijzondere bijstand enzo? 170.000 voor 15 vrouwen is 944 euro per vrouw per maand voor de gemeente. Dat is niet heel veel meer dan de uitkering en er is een redelijke kans dat het in de toekomst uitkeringen bespaart.
Op hoeveel maanden reken je dan? En waarop baseer je je idee dat de kans redelijk is dat dit slaagt? Voor hetzelfde geld gaan ze failliet en dan zijn we niks opgeschoten.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:46:57 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45214117
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:42 schreef Vhiper het volgende:
En een extra alibi voor rechtse rakkers om weer te huilen dat er geld naar allochtonen gaat. Het cirkeltje is weer rond
Het is toch discriminatie, waar links toch altijd zo tegen is?
pi_45214437
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Op hoeveel maanden reken je dan? En waarop baseer je je idee dat de kans redelijk is dat dit slaagt? Voor hetzelfde geld gaan ze failliet en dan zijn we niks opgeschoten.
Dan reken ik op een jaar. En de kans lijkt me best redelijk dat een aantal van deze vrouwen slaagt in het opzetten van een handel.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:57:24 #48
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_45214503
Onzin om hieraan gemeenschapsgeld te verspillen...

Het kost veel, de opbrengsten zijn vooraf alles behalve zeker, alleen bepaalde bevolkingsgroepen mogen er aan deelnemen....

Hoe is dit in godsnaam te rechtvaardigen?
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:58:29 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45214546
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:
Dan reken ik op een jaar. En de kans lijkt me best redelijk dat een aantal van deze vrouwen slaagt in het opzetten van een handel.
En de rest gaat dus failliet. Top! Geweldige besteding van belastinggeld.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:59:03 #50
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_45214564
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:22 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Als die sector om personeel verlegen zit hoeft er geen 20.000 euro per persoon worden uitgegeven uit algemene middelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')