abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45200528
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:38 schreef moussie het volgende:

zo te zien heb jij geen enkel idee hoe de programmering eruit zag toen Nederland nog maar 2 netten had ..

de Elite, welke Elite bedoel je, die van de Tros, die van de AVRO, die van de VARA .. of bedoel je met "eenzijdige staatsomroep" dat kwartier journaal dagelijks en in het weekend 1 uurtje Studio Sport van de NOS wat we toen hadden ?
ik heb toch echt meer het idee dat de burger dom wordt gehouden door een overvloed van pulpprogramma's op de commerciële netten .. ik zie iig geen enkele intellectuele verrijking in het kijken naar de zoveelste achterlijke spelshow, reality TV of uren belspelletjes ed ..
nee, het tegenhouden ging ook toen al over die overvloed van reclame waarmee wij nu dus wel worden overspoeld .. en waarmee we onze kinderen vergiftigen
We zijn echt wel dom gehouden. Sinds de opkomst van de commerciele zenders en later het internet kunnen die politicie in hun ivorentorens en achterkamertjes veel makkelijker in de gaten gehouden worden en indien nodig voor lul gezet worden, wanneer ze weer iets kansloos roepen.

En bedenk goed; als je 15 jaar geleden zei dat je de Burka wilde verbieden, dan werd je door de linkse kerk aangeklaagd voor racisme.
Maar mededankzij de commerciele televisie en de mening van de burger via o.a. het internet, is die Burka nu mooi wel verboden.
Ze luisteren nog niet goed genoeg, maar de burger kan nu bijna niet meer genegeerd worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_45200552
veel ouders werken
kids zijn eenzaam
kunnen dit niet aan
zoeken liefde of bewondering positiviteit
als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks etc etc
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_45200589
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
De meeste van mijn vrienden waren al bachelor op hun 21e.... Wat een onzin man ....
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_45200661
Het is nooit meer goed gekomen sinds die nozems met hun duivelse rock 'n roll !
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:47:22 #105
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45200890
Ik vind dat jongeren altijd wel rebels zijn geweest. Het zit gewoon in jongeren. Er is dan ook niks mis.
Maar tegenwoordig is weer een nieuwe tendens. 'kweetniet. kan het niet beschrijven.
Dat moet je aanvoelen.

waar ik aan kan ergeren is die "wannabee stoere houding en taal" ala marroc.
En alles is Kenker dit Kenker dat. Lijden jongeren aan verstandsverbijstering perhaps?
En ze kijken me extra aggressief aan als ze langsfiietsen. Rijden over de stoep en kijken nieteens als
ze je passeren.
Dat ze niet begrijpen dat ze een flinke pak slaag kunnen krijgen als ze de verkeerde tegenkomen
If I had a Hammer...
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:05:14 #106
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_45203054
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:23 schreef HostiMeister het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
De meeste van mijn vrienden waren al bachelor op hun 21e.... Wat een onzin man ....
Wat is daar mis mee? Ik was zelfs Msc. op mijn 21e. Maakt me dat minder?
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:56:45 #107
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45203983
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel
Wat jij wil sjon.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_45204274
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:05 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Ik was zelfs Msc. op mijn 21e. Maakt me dat minder?
Nee tuurlijk niet, ik bedoel dat de OP echt de grootste mep onzin is.
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:21:58 #109
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45204473
Ik ga de OP niet nog een keer uitleggen maar ik kan wel zeggen dat de laatste anderhalve pagina vol staat met verkeerde interpetaties.
Nergens heb ik het over 'de jongeren'
Ik heb het over de jongeren zonder empatisch vermogen & normen.
De jongeren die een grote bek hebben, dingen vernielen, snachts zich in groepjes ophouden, zich de klere zuipen en roken.

ontsporende/ontspoorde jongeren dus.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45204561
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:21 schreef Daniel.J het volgende:
Ik ga de OP niet nog een keer uitleggen maar ik kan wel zeggen dat de laatste anderhalve pagina vol staat met verkeerde interpetaties.
Nergens heb ik het over 'de jongeren'
Ik heb het over de jongeren zonder empatisch vermogen & normen.
De jongeren die een grote bek hebben, dingen vernielen, snachts zich in groepjes ophouden, zich de klere zuipen en roken.

ontsporende/ontspoorde jongeren dus.
dan nog is het de grootste onzin, ga toch in Iran wonen
pi_45204726
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:26 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

dan nog is het de grootste onzin, ga toch in Iran wonen
het is een optie!
Die kids krijgen op hun flikker als er wat misgaat hehe
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:32:45 #112
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_45206087
opvoeding, opvoeding en nog eens opvoeding.

Ik denk dat verpeste jeugd voor 90% voorkomt uit een slechte opvoeding
overige 10%: invloed van andere jongeren, media ed.

Als ik soms de ouders zie die bij die randdebiel jongeren horen, die zijn echt precies hetzelfde.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:52:33 #113
3542 Gia
User under construction
pi_45208446
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:14 schreef moussie het volgende:

want dan komen ze op school/de opvang cadeautjes tonen die ze van de sint hebben gehad en dan wordt de status afgemeten aan het nieuwste toy'tje uit de reclame .. en tranen met tuiten als je cadeau'tje een nep-barbie met nep-paard van de zeeman is en niet de echte uit de reclame ..
Maar ook dat is weer afhankelijk van de kringen waarin je verkeert of de wijk waar je woont.
Ik heb het meegemaakt met een kennis die een huis kochten op stand, terwijl ze dat eigenlijk maar ternauwernood konden betalen. De kinderen gingen naar de school waar alle kinderen uit die sjieke wijk naartoe gingen. En tja, dan kun je als moeder met de sinterklaas gaan lopen kankeren over hoeveel je buren aan hun kinderen spenderen en dat jij dat niet kunt, maar dan woon je toch eigenlijk gewoon boven je stand.

Wij wonen in een gewoon rijtjeshuis in een gewone wijk. Niet sjiek, maar zeker niet achterstand. Ik heb nog nooit meegedaan met merkkleding, dure schoenen enz... en dat is voor mijn kids nog nooit een probleem geweest.

Ze zijn nu beide boven de 12 en ze krijgen hun kinderbijslag nu zelf. 100 euro per maand. Daar mogen ze zelf hun kleren en schoenen e.d. voor kopen. En reken maar dat ze nikes toch echt zonde van HUN geld vinden. De oudste heeft al meer dan 1000 euro gespaard, dus ik kan wel conluderen dat hij er in elk geval goed mee omgaat. De jongste heeft deze maand zijn eerste 'salaris' gehad. Uiteraard blijven wij de baas, en moeten ze grote uitgaven met ons overleggen. Zo wilde de oudste graag een tv'tje op zijn kamer. Die zijn we samen gaan halen.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:59:26 #114
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45208662
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:18 schreef JohnDope het volgende:
En bedenk goed; als je 15 jaar geleden zei dat je de Burka wilde verbieden, dan werd je door de linkse kerk aangeklaagd voor racisme.
Maar mededankzij de commerciele televisie en de mening van de burger via o.a. het internet, is die Burka nu mooi wel verboden.
Ze luisteren nog niet goed genoeg, maar de burger kan nu bijna niet meer genegeerd worden.
Wellicht dat je me nu voor de tweede keer in korte tijd kan pakken, maar het zij zo;

Ik heb voor de opkomst van internet nog nooit gehoord van een Burka.
Ik heb voor de opkomst van internet nog nooit gehoord van mensen die in NL een Burka dragen.
Ik heb voor de opkomst van internet nog nooit gehoord van mensen die hier op tegen waren.
Ik heb voor de opkomst van internet nog nooit gehoord van enige politieke vragen of opmerkingen met betrekking tot het dragen van Burka's in Nederland.

En datzelfde rijtje geldt ook voor de commerciele televisie.

Nu zou het kunnen dat dit alles jouw punt juist onderschrijft, maar ik betwijfel het ten zeerste.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:03:25 #115
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45208791
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:32 schreef Metro2005 het volgende:
opvoeding, opvoeding en nog eens opvoeding.

Ik denk dat verpeste jeugd voor 90% voorkomt uit een slechte opvoeding
overige 10%: invloed van andere jongeren, media ed.

Als ik soms de ouders zie die bij die randdebiel jongeren horen, die zijn echt precies hetzelfde.
Ik heb een prima opvoeding gehad, maar er zijn honderden momenten geweest waarop dat er op z'n zachtst gezegd niet aan af te zien was.

Dus ik blijf het altijd een erg makkelijke stelling vinden.

Aan de andere kant erger ik me dood aan ouders die hun kleine kutkoters niet in bedwang kunnen (of willen) houden en wat dat betreft geef ik je wel weer gelijk.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:13:31 #116
157966 SKETSj
pi_45209158
Er is nog een leuk National Geographic feitje.

Het schijnt, dat je oma, hoe zij zich voelde op haar 21e jouw levenshouding bepaald.
Hoe? Het is wetenschappelijk aangetoond dat genen wel degelijk een geheugen aan emoties hebben. Het staat alleen bij het doorgeven 1x uit. Dus slaat een generatie over.
Zou dit wellicht iets te maken hebben met het gedrag van jongeren?

Zou ook verklaren waarom mensen van 17-21 alnu zo EMO zijn.
--> Hippies en Hardrock
If I had a Hammer...
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:48:54 #117
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45210300
Dat lijkt mij complete onzin SKETSj
Genen beslissen helemaal niks in het gedrag.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:50:01 #118
157966 SKETSj
pi_45210348
Hoezo 'onzin' als dat wetenschappelijk is aangetoond?

Le-zen.
If I had a Hammer...
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:57:17 #119
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45210574
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:48 schreef Daniel.J het volgende:
Genen beslissen helemaal niks in het gedrag.
pi_45210898
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:18 schreef JohnDope het volgende:
We zijn echt wel dom gehouden. Sinds de opkomst van de commerciele zenders en later het internet kunnen die politicie in hun ivorentorens en achterkamertjes veel makkelijker in de gaten gehouden worden en indien nodig voor lul gezet worden, wanneer ze weer iets kansloos roepen.
ah ja joh, er zijn er ook zoooo veel van die politieke uitzendingen op die netten ..
nogmaals, je hebt geen idee hoe de programmering op TV eruit zag met 2 netten, toen iedere omroep nog zijn eigen actualiteitenrubriek had en vanuit de verschillende visies onderwerpen belicht werden .. toen keek je maandag wat rechts ervan vond, dinsdags naar de linkse omroepen en woensdag naar de christenen .. en donderdag keek je dan weer wat de reacties waren van rechts op de andere uitzendingen .. en vooral de tijdruimte die ertussen zat zorgde er iig gedeeltelijk voor dat mensen eerst gingen nadenken voor ze zo maar iets gingen blaten ..
zoals dat dus tegenwoordig gaat, als je het maar vaak genoeg gaat herhalen geloven we het nog ook, de burka is gevaarlijk !!
quote:
euhm .. racisme ? discriminatie zal je bedoelen neem ik aan .. en tja sorry, maar als ik iets uitverkoop vind van de nederlandse normen en waarden dan is dat aankomende verbod het wel
quote:
de burger ? het luid blatende schaap zal je bedoelen, diegene die achter ene Pim, Joost of Gert aandrentelen en alles nakauwen zonder er verder bij na te denken wat het voor de rest betekend .. mensen die zorgen dat tegenstellingen in de samenleving onoverbrugbare hindernissen worden zijn het, de enigen die beter worden van dit soort maatregelen zijn de politici die ze nemen, wij als maatschappij kunnen er alleen maar op achteruit gaan ..

kijk bvb naar jezelf, je hebt geen enkel idee van de programmering van de nederlandse TV 20-30 jaar geleden, maar je hebt wel je mond vol van de "eenzijdige staatsomroep" en meer van die retoriek, je blaat al die onzin maar na, opgespiced met "linkse kerk" opmerkingen verkoop je het alsof het de waarheid is, en als iemand je opmerkzaam maakt op de fouten in je redenering ga je liever in de frontale aanval dan je te informeren hoe het echt zat .. je wil graag geloven in je eigen sprookje of zo ?

samenvattend kan ik weinig anders dan concluderen dat ook jouw empathisch vermogen blijkbaar nog steeds niet volledig ontwikkeld is .. ten eerst is je visie bijzonder eenzijdig, jij weet hoe het zit en alles andere is onzin, en ten tweede .. je kan je nog niet eens voorstellen hoe het leven was zonder de electronische snelweg
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')