quote:Geachte heer en/ of mevrouw van de klantenservice van Burger King,
januari 8th, 2007 at 7:00 am (Persoonlijk & Prive)
Afgelopen zaterdag frequenteerde wij één van uw eetgelegenheden. Dat komt niet zo vaak voor omdat wij van een nogal bescheiden budget moeten rondkomen. Maar tot onze vreugde had u ons de donderdag daarvoor een bonnenboekje laten bezorgen waarmee we flinke kortingen kregen op uw hamburgers en andere snacks. Reden genoeg voor ons dus om onze kindertjes eens bij hoge uitzondering te (kunnen) trakteren op uw normaliter dure en dus voor ons vrijwel onbetaalbare fastfood.
Jasjes aan en hup naar de Burger King. De kinderen konden hun vreugde niet op. Maar helaas moesten wij ze teleurstellen. Aan de counter gekomen werd ons medegedeeld dat de kortingen niet eerder in zouden gaan dan de week daarop. En dat terwijl er geen begin datum van uw actie op de bonnen staat. We konden met een lege maag en een paar bijna huilende kinderen weer vertrekken. En als ik ergens niet tegen kan dan is het het teleurstellen van onze kinderen. Want leg het maar eens aan ze uit.
Nu denkt u natuurlijk dat wij u deze (open, want deze publiceren wij ook op het internet) brief schrijven in de hoop dat u ons een goedmakertje doet toekomen. Maar nee, daar zitten we niet op te wachten. Het feit wil namelijk dat dit niet de eerste keer is dat u dit marketingtrucje met ons uithaalde. Circa twee maanden daarvoor is ons namelijk exact hetzelfde overkomen. Toen was de smoes dat het hoofdkantoor (u dus) vergeten zou zijn om het kassasysteem aan te passen en dat dit de week erop gefikst zou zijn.
Kortom, u heeft onze kinderen twee maal naar huis gestuurd met een diepe teleurstelling en een lege maag. Ik liet al even het woord “marketingtruc” vallen. En dat is wat het is mevrouw en/ of meneer Burger King. U anticipeert er namelijk op dat klanten die zich door uw “actie” hebben laten verleiden om zich te melden aan de counter van de lokale Burger King evengoed hetzelfde bestellen, maar dan voor nagenoeg de dubbele prijs. Naar verluid omdat de actie pas de week erop ingaat, of een andere smoes.
Wij kunnen ons, naast het principiële bezwaar dat we tegen deze vorm van oplichterij hebben, gewoonweg deze dubbele prijs niet veroorloven omdat het ons dagelijkse budget met meer dan 100% zou overschrijden. Maar dat we het een smerige stinkstreek van u vinden wilde we u toch even laten weten. Het feit dat uw fastfood keten het in praktisch geen enkel opzicht haalt bij uw concurrent (kuch), altijd smerig zijn, er tekort aan personeel is en men kennelijk geen Nederlands verstaat even daargelaten.
De enige methode om uw soort van goedkope achterbakse laaienlichterij te bestraffen is er veel ruchtbaarheid aan te geven. De website waarop ik deze open brief publiceer trekt circa 1000 to 1500 bezoekers per dag, en ik ga ervan uit en hoop dat diverse andere websites dit bericht overnemen. Het effect van deze brief zou dus zomaar vermenigvuldigd kunnen worden. En gezien het feit dat het een marketingtruc is ga ik er ook van uit dat bij veel mensen er op eens een lichtje gaat branden.
U moet zich realiseren dat dit soort acties misschien marketingtechnisch leuk klinken, maar het u op den duur klanten kost. Wij hopen dat het er zoveel worden dat u de tent kunt sluiten. We sparen voortaan wel een maandje om naar uw concurrent te gaan. Daar staat altijd voldoende NEDERLANDS sprekend personeel, het is er schoon en warm, ze hebben leukere presentjes voor de kinderen, en ze wezen ons de laatste keer erop hoe wij via het bestellen van een menu geld bespaarde voor dezelfde producten.
Met vriendelijke groet,
Ariël Bruéns (en gezin).
Altijd jammer dat mensen randzaken menen te moeten aandragen om hun punt te maken.quote:Het feit dat uw fastfood keten het in praktisch geen enkel opzicht haalt bij uw concurrent (kuch), altijd smerig zijn, er tekort aan personeel is en men kennelijk geen Nederlands verstaat even daargelaten
Zegt de pauper zelf.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:14 schreef Panick het volgende:
Jezus. wat een paupers.
Als je nauwelijks inkomen hebt, moet je geen kinderen nemen..
quote:
Als je het al een keer hebt meegemaakt, en je weet dat je kinderen zo teleurgesteld waren. BEL DAN EVEN OM HET TE VRAGEN.quote:En dat terwijl er geen begin datum van uw actie op de bonnen staat.
Sommige dingen heb je niet onder controle. Tuurlijk zijn er zat mensen die er wat aan kunnen doen maar er zijn er ook zat van niet. Dus nogmaals oordeel niet te snel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:31 schreef Panick het volgende:
[..].
Je kan altijd wat aan de situatie doen, als je het maar wil.
Dude wat is dit voor kut opmerking..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:14 schreef Panick het volgende:
Jezus. wat een paupers.
Als je nauwelijks inkomen hebt, moet je geen kinderen nemen..
En terecht, ze zijn niets verplicht.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:33 schreef MouseOver het volgende:
Die brief
Maar de kerel heeft een punt. Of het nu in dit specifieke geval opzet of niet was, grote ketens komen vrijwel zonder uitzondering met dit soort praktijken weg.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Panick het volgende:
[..]
En terecht, ze zijn niets verplicht.
Wees blij dat ze uberhaupt die bonnen uitgeven..
En wat doe je dan?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:34 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
en het kan zijn dat een van de ouders een baan is verloren.
Net als de Mediamarkt (quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:33 schreef MouseOver het volgende:
Die brief
Maar de kerel heeft een punt. Of het nu in dit specifieke geval opzet of niet was, grote ketens komen vrijwel zonder uitzondering met dit soort praktijken weg.
niets verplicht ????quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Panick het volgende:
[..]
En terecht, ze zijn niets verplicht.
Wees blij dat ze uberhaupt die bonnen uitgeven..
Je krijgt je korting toch?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Die bonnen uitgeven schept op zich wel enige verplichting, dacht je niet
"Dat zouden meer mensen moeten doen"quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Mirage het volgende:
(ik heb die bonne nog nooit gezien, want ik gooi ze zoweiso al weg zodat de kinderen ze helemaal niet onder ogen krijgen)
Kijk dan het voorgaande topic maar niet inquote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:38 schreef Mirage het volgende:
zullen we ontopic blijven ?
Ik denk dat niemand zit te wachten op wereldvreemd of verwend offtopic geblaat.
Ik heb gisteren zo'n bonnen boekje gezien en naar aanleiding van dit topic er even op gelet, er staat alleen een einde datum op.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Mirage het volgende:
Ik vraag mij trouwens af of de BK dit wel hard kan maken als er daadwerkelijk geen data op de bonnen staat.
Ik zou de kinderen op hebben gestookt in zo'n situatie.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb gisteren zo'n bonnen boekje gezien en naar aanleiding van dit topic er even op gelet, er staat alleen een einde datum op.
Het is een naaistreek van de BK, en sneu voor de kinderen. Ik kan mij de man zijn ongenoegen wel begrijpen als je 2x je kinderen hebt moeten teleurstellen.. dit in tegenstelling van het gros pubers hier op het forum natuurlijk.
Ik word oud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |