abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:13:54 #1
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_45169237
game on!!
quote:
Geachte heer en/ of mevrouw van de klantenservice van Burger King,

januari 8th, 2007 at 7:00 am (Persoonlijk & Prive)

Afgelopen zaterdag frequenteerde wij één van uw eetgelegenheden. Dat komt niet zo vaak voor omdat wij van een nogal bescheiden budget moeten rondkomen. Maar tot onze vreugde had u ons de donderdag daarvoor een bonnenboekje laten bezorgen waarmee we flinke kortingen kregen op uw hamburgers en andere snacks. Reden genoeg voor ons dus om onze kindertjes eens bij hoge uitzondering te (kunnen) trakteren op uw normaliter dure en dus voor ons vrijwel onbetaalbare fastfood.

Jasjes aan en hup naar de Burger King. De kinderen konden hun vreugde niet op. Maar helaas moesten wij ze teleurstellen. Aan de counter gekomen werd ons medegedeeld dat de kortingen niet eerder in zouden gaan dan de week daarop. En dat terwijl er geen begin datum van uw actie op de bonnen staat. We konden met een lege maag en een paar bijna huilende kinderen weer vertrekken. En als ik ergens niet tegen kan dan is het het teleurstellen van onze kinderen. Want leg het maar eens aan ze uit.

Nu denkt u natuurlijk dat wij u deze (open, want deze publiceren wij ook op het internet) brief schrijven in de hoop dat u ons een goedmakertje doet toekomen. Maar nee, daar zitten we niet op te wachten. Het feit wil namelijk dat dit niet de eerste keer is dat u dit marketingtrucje met ons uithaalde. Circa twee maanden daarvoor is ons namelijk exact hetzelfde overkomen. Toen was de smoes dat het hoofdkantoor (u dus) vergeten zou zijn om het kassasysteem aan te passen en dat dit de week erop gefikst zou zijn.

Kortom, u heeft onze kinderen twee maal naar huis gestuurd met een diepe teleurstelling en een lege maag. Ik liet al even het woord “marketingtruc” vallen. En dat is wat het is mevrouw en/ of meneer Burger King. U anticipeert er namelijk op dat klanten die zich door uw “actie” hebben laten verleiden om zich te melden aan de counter van de lokale Burger King evengoed hetzelfde bestellen, maar dan voor nagenoeg de dubbele prijs. Naar verluid omdat de actie pas de week erop ingaat, of een andere smoes.

Wij kunnen ons, naast het principiële bezwaar dat we tegen deze vorm van oplichterij hebben, gewoonweg deze dubbele prijs niet veroorloven omdat het ons dagelijkse budget met meer dan 100% zou overschrijden. Maar dat we het een smerige stinkstreek van u vinden wilde we u toch even laten weten. Het feit dat uw fastfood keten het in praktisch geen enkel opzicht haalt bij uw concurrent (kuch), altijd smerig zijn, er tekort aan personeel is en men kennelijk geen Nederlands verstaat even daargelaten.

De enige methode om uw soort van goedkope achterbakse laaienlichterij te bestraffen is er veel ruchtbaarheid aan te geven. De website waarop ik deze open brief publiceer trekt circa 1000 to 1500 bezoekers per dag, en ik ga ervan uit en hoop dat diverse andere websites dit bericht overnemen. Het effect van deze brief zou dus zomaar vermenigvuldigd kunnen worden. En gezien het feit dat het een marketingtruc is ga ik er ook van uit dat bij veel mensen er op eens een lichtje gaat branden.

U moet zich realiseren dat dit soort acties misschien marketingtechnisch leuk klinken, maar het u op den duur klanten kost. Wij hopen dat het er zoveel worden dat u de tent kunt sluiten. We sparen voortaan wel een maandje om naar uw concurrent te gaan. Daar staat altijd voldoende NEDERLANDS sprekend personeel, het is er schoon en warm, ze hebben leukere presentjes voor de kinderen, en ze wezen ons de laatste keer erop hoe wij via het bestellen van een menu geld bespaarde voor dezelfde producten.

Met vriendelijke groet,

Ariël Bruéns (en gezin).

Bron

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_45169241
Jezus. wat een paupers.
Als je nauwelijks inkomen hebt, moet je geen kinderen nemen..
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:14:55 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45169244
Wat een mongool is het ook. Spaar dan door of eet daar uberhaubt niet.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:23:00 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_45169318
Jezus , zoek een baan of zo
Ik ben inmiddels overleden
pi_45169319
Volgende keer naar de Turk gaan en ze een Turkse Pizza geven. Zullen ze lekker vinden ook nog + je bent 4 keer zo goedkoop uit + je hebt meer voeding binnen dan het gemiddelde eten wat je normaal op tafel zet :p
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:28:23 #6
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_45169371
Hier verliest Ariël het laatste beetje geloofwaardigheid:
quote:
Het feit dat uw fastfood keten het in praktisch geen enkel opzicht haalt bij uw concurrent (kuch), altijd smerig zijn, er tekort aan personeel is en men kennelijk geen Nederlands verstaat even daargelaten
Altijd jammer dat mensen randzaken menen te moeten aandragen om hun punt te maken.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_45169384
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:14 schreef Panick het volgende:
Jezus. wat een paupers.
Zegt de pauper zelf.

Jij kan niet weten hoe die mensen in zo'n situatie zijn gekomen. Verdiende die al weinig is die zijn baan kwijt geraakt, is die ziek geworden? En ga zo maar door. Je bent te kortzichtig maar achja wijsheid komt met de jaren he.
pi_45169407
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:30 schreef Ultralaser het volgende:

[..]

Zegt de pauper zelf.
.
Je kan altijd wat aan de situatie doen, als je het maar wil.

[edit]
quote:
En dat terwijl er geen begin datum van uw actie op de bonnen staat.
Als je het al een keer hebt meegemaakt, en je weet dat je kinderen zo teleurgesteld waren. BEL DAN EVEN OM HET TE VRAGEN.
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:33:35 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45169428
Die brief

Maar de kerel heeft een punt. Of het nu in dit specifieke geval opzet of niet was, grote ketens komen vrijwel zonder uitzondering met dit soort praktijken weg.
Vampire Romance O+
pi_45169436
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:31 schreef Panick het volgende:

[..]

.
Je kan altijd wat aan de situatie doen, als je het maar wil.
Sommige dingen heb je niet onder controle. Tuurlijk zijn er zat mensen die er wat aan kunnen doen maar er zijn er ook zat van niet. Dus nogmaals oordeel niet te snel.
pi_45169446
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:14 schreef Panick het volgende:
Jezus. wat een paupers.
Dude wat is dit voor kut opmerking..
De economie is de laatste 10 jaar erg veranderd, en het kan zijn dat een van de ouders een baan is verloren. D'r zijn tegenwoordig in Nederland echt heel veel mensen die van een magere uitkering moeten leven zonder dat ze d'r wat aan kunnen doen...
PS4 online: micro_nl
pi_45169449
Ik kan het mij helemaal voorstellen.
Het IS smerig voedsel.... en het IS een rottent...

helaas denken sommige kinderen daar anders over.
En het is niet alleen het " naar de Brugerking" voor het voedsel, het is voor deze mensen ook het " uitje" en "het buiten de deur eten" op zich wat plezier, gezelligheid en afwisselin gvan de dagelijkse routine schenkt.

En of deze mensen het nou wel of niet zouden kunnen betalen... het IS gewoon een naaistreek.

Ik vraag mij trouwens af of de BK dit wel hard kan maken als er daadwerkelijk geen data op de bonnen staat.

(ik heb die bonne nog nooit gezien, want ik gooi ze zoweiso al weg zodat de kinderen ze helemaal niet onder ogen krijgen )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45169451
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:33 schreef MouseOver het volgende:
Die brief

Maar de kerel heeft een punt. Of het nu in dit specifieke geval opzet of niet was, grote ketens komen vrijwel zonder uitzondering met dit soort praktijken weg.
En terecht, ze zijn niets verplicht.
Wees blij dat ze uberhaupt die bonnen uitgeven. .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:35:54 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45169458
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Panick het volgende:

[..]

Die bonnen uitgeven schept op zich wel enige verplichting, dacht je niet
Vampire Romance O+
pi_45169465
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:34 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]
en het kan zijn dat een van de ouders een baan is verloren.
En wat doe je dan?
pi_45169475
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:33 schreef MouseOver het volgende:
Die brief

Net als de Mediamarkt ( ), die hebben heel vaak leuke aanbiedingen in hun folders zonder dat ze het in hun winkel hebben. (ik ben toch niet gek )
PS4 online: micro_nl
pi_45169477
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Panick het volgende:

[..]

niets verplicht ????

Ik denk van wel.
Als er geen "voorwaarden" op de bonnen of de bijbehorende envelop te vinden zijn over de weken waarin ze ingeleverd kunnen worden en hoeveel tegelijk.... dan heb je volgens mij gewoon het recht ze allemaal op de toonbank te leggen in welke week dan ook.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45169495
zullen we ontopic blijven ?
Ik denk dat niemand zit te wachten op wereldvreemd of verwend offtopic geblaat.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:38:51 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45169501
geld opzij leggen om te kunnen vreten bij de burger king
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_45169507
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Die bonnen uitgeven schept op zich wel enige verplichting, dacht je niet
Je krijgt je korting toch?
Je kan ook eerst even vragen of die bonnen al geldig zijn, als je echt zo krap zit.
In het geval van deze familie had ik eerst even gebeld om hun kinderen voor deze ongekende deceptie te behoeden. Voor de 2de keer.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:39:28 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45169509
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Mirage het volgende:
(ik heb die bonne nog nooit gezien, want ik gooi ze zoweiso al weg zodat de kinderen ze helemaal niet onder ogen krijgen )
"Dat zouden meer mensen moeten doen"
Vampire Romance O+
pi_45169511
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:38 schreef Mirage het volgende:
zullen we ontopic blijven ?
Ik denk dat niemand zit te wachten op wereldvreemd of verwend offtopic geblaat.
Kijk dan het voorgaande topic maar niet in
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:41:16 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45169532
quote:

Ik vraag mij trouwens af of de BK dit wel hard kan maken als er daadwerkelijk geen data op de bonnen staat.
Ik heb gisteren zo'n bonnen boekje gezien en naar aanleiding van dit topic er even op gelet, er staat alleen een einde datum op.

Het is een naaistreek van de BK, en sneu voor de kinderen. Ik kan mij de man zijn ongenoegen wel begrijpen als je 2x je kinderen hebt moeten teleurstellen.. dit in tegenstelling van het gros pubers hier op het forum natuurlijk.

Ik word oud
The truth was in here.
pi_45169549
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik heb gisteren zo'n bonnen boekje gezien en naar aanleiding van dit topic er even op gelet, er staat alleen een einde datum op.

Het is een naaistreek van de BK, en sneu voor de kinderen. Ik kan mij de man zijn ongenoegen wel begrijpen als je 2x je kinderen hebt moeten teleurstellen.. dit in tegenstelling van het gros pubers hier op het forum natuurlijk.

Ik word oud
Ik zou de kinderen op hebben gestookt in zo'n situatie.

Ik zou de mensen 1x rustig hebben verteld dat ik blijf staan tot ik krijg waa rik recht op heb, en na 3 minuten zou ik alledrie mijn zoontjes de BK door laten rennen op zoek naar balonnen en ballenbakken.. en neeeeee vandag hoeven jullie niet rustig te lopen binnen, en rustig spreken is ook niet nodig.. Leef je iuit jongens !!!!!

eens kijken wie hier wie naait.
Sir Winston Churchill
pi_45169551
Betaal het van je goud dan
pi_45169556
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:43 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik zou de mensen 1x rustig hebben verteld dat ik blijf staan tot ik krijg waa rik recht op heb, en na 3 minuten zou ik alledrie mijn zoontjes de BK door laten rennen op zoek naar balonnen en ballenbakken.. en neeeeee vandag hoeven jullie niet rustig te lopen binnen, en rustig spreken is ook niet nodig.. Leef je iuit jongens !!!!!

Nee dat is volwassen
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 08:44:23 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45169560
burger king

neem dan je kinderen mee naar de ikea.
hebbe ze ook kindermenuutjes, kunnen ze een uur in smaland rondhangen en t is er een stuk leuker
bovendien ben je er de helft kwijt van wat je bij burger king wegeet.
pi_45169564
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:44 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee dat is volwassen
ik wil helemaal niet volwassen zijn.
Ik wil daar eten.
Sir Winston Churchill
pi_45169575
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:44 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik wil helemaal niet volwassen zijn.
Ik wil daar eten.
Dan ga je daar toch eten.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:45:40 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45169576
quote:

The truth was in here.
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 08:46:19 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45169583
quote:

[..]

hebben ze eigenlijk bij de bk wel een ballenbak? bij de mac is dat vaak veranderd in playzone.
pi_45169603
quote:

[..]

das een goede truc, lekker laten ravotten en rondrennen. veel mensen die zich daar aan ergeren hoor dus helaas pak je op dat moment de verkeerde aan want de eters kunnen er tuurlijk ook weinig aan doen.
en het personeel zal het vaak een worst wezen. je moet namelijk toch al geen iq hebben om daar te kunnen werken.
pi_45169616
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:46 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hebben ze eigenlijk bij de bk wel een ballenbak? bij de mac is dat vaak veranderd in playzone.
ik zou het echt niet weten...
ik vind het voedsel namelijk echt niet te eten daar

Als mijn man en kinderen genoeg zeuren dan eindigen we na een dagje uit wel eens bij de Mac.. en heel soms bij de Chicken nog wattes.. maar de BK... nooit
Sir Winston Churchill
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 08:51:31 #34
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45169638
haha, ik kom nooit bij mac of bk. ik krijg dat voer echt niet weg
als mijn zoontje er al komt, is het met zijn vader.
dan is gescheiden zijn toch wel handig
  dinsdag 9 januari 2007 @ 08:53:45 #35
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_45169658
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:44 schreef lady-wrb het volgende:
burger king

neem dan je kinderen mee naar de ikea.
hebbe ze ook kindermenuutjes, kunnen ze een uur in smaland rondhangen en t is er een stuk leuker
bovendien ben je er de helft kwijt van wat je bij burger king wegeet.
De complete nieuwe inrichting buiten beschouwing latend natuurlijk!
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 08:56:57 #36
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45169702
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:53 schreef Rutger1983 het volgende:

[..]

De complete nieuwe inrichting buiten beschouwing latend natuurlijk!
hoeft niet hoor. daar ben je toch zelf bij?
pi_45169763
Bij Macdonalds hebben ze altijd wel service heb daar een keer bonnen ingeleverd die 2 maanden over datum waren deden ze niet moeilijk over.

Ik steun de motie inderdaad over de nederlandse taal bij de BK.
pi_45170008
quote:

Ik kan het mij helemaal voorstellen.
Het IS smerig voedsel.... en het IS een rottent...
Nee, JIJ VIND het smerig voedsel en blijkbaar zijn de door JOU BEZOCHTE tenten rot...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:22:58 #39
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_45170042
Briefschrijver heeft voor de volle 100% gelijk!

Vooral over dat Nederlands idd. Laatste keer dat ik bij BK was, en dat blijft de laatste keer, werd ik aangesproken door een zwartharig(met veel vet erin), getint en bepuist jongmens en wel met de briljante verwelkoming: WAT?
Ik meende dat hij bedoelde welke gerechten ik bij hem wilde bestellen, dus ik stak van wal (ik moest eten halen voor 5 collega's, mijzelf incluis). Na de derde burger kwam hij met zijn tweede reactie: NIET ZJO ZJNELL, IK BHEN GHEEN ROBOOT! (zo was zijn uitspraak en alles op dezelfde blaffende toon)
Nadat ik eindelijk mijn eten had gekregen en gecontoleerd (zo hendig was ik wel) heb ik hem nog wel even verteld dat zijn klantvriendelijkheid en beheersing van de Nederlandse taal nog veel te wensen overliet. Zijn reactie bevestigde de mijne.

Nee, geef mij maar McDonalds. Minder smaakvolle burgers, maar véééééééééééééééél beter op het gebied van service, hygiëne, klantvriendelijkheid, assortiment en informatie over wat je eigenlijk eet!
En daar werken ook allochtonen, maar die spreken je wel netjes met u en meneer aan en die praten wel correct Nederlands. Dat ze een accent hebben, prima, maar ik hoef er geen planken van te kunnen zagen!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_45170171
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:22 schreef ElectricEye het volgende:

Vooral over dat Nederlands idd. Laatste keer dat ik bij BK was, en dat blijft de laatste keer, werd ik aangesproken door een zwartharig(met veel vet erin), getint en bepuist jongmens en wel met de briljante verwelkoming: WAT?
Ik meende dat hij bedoelde welke gerechten ik bij hem wilde bestellen, dus ik stak van wal (ik moest eten halen voor 5 collega's, mijzelf incluis). Na de derde burger kwam hij met zijn tweede reactie: NIET ZJO ZJNELL, IK BHEN GHEEN ROBOOT! (zo was zijn uitspraak en alles op dezelfde blaffende toon)
Nadat ik eindelijk mijn eten had gekregen en gecontoleerd (zo hendig was ik wel) heb ik hem nog wel even verteld dat zijn klantvriendelijkheid en beheersing van de Nederlandse taal nog veel te wensen overliet. Zijn reactie bevestigde de mijne.

Nee, geef mij maar McDonalds. Minder smaakvolle burgers, maar véééééééééééééééél beter op het gebied van service, hygiëne, klantvriendelijkheid, assortiment en informatie over wat je eigenlijk eet!
En daar werken ook allochtonen, maar die spreken je wel netjes met u en meneer aan en die praten wel correct Nederlands. Dat ze een accent hebben, prima, maar ik hoef er geen planken van te kunnen zagen!
Maar klaagt de schrijver nu over de kwaliteit van de BK en hun personeel, of over het feit dat de bonnen niet "geldig" waren?

Blijkbaar is de kwaliteit prima (goed genoeg) indien meneer korting krijgt, maar zijn de bonnen niet "geldig", wat wel een nare streek is van de BK, dan is het restaurant ineens beneden de maat en gaat hij naar de Mac.

Vreemd dat hij blijkbaar wel geld heeft voor de Mac, of heeft zijn daar wel bonnen voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door The_stranger op 09-01-2007 09:39:14 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_45170242
wat een kneus
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2007 @ 09:38:37 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45170247
quote:

vind je?
als je het in een zin zou moeten samenvatten, is meneer boos omdat zijn bonnen (nog) niet geldig bleken.
de rest is er gewoon met de haren bijgesleept.
had meneer de korting wel gekregen, had het restaurant even vuil geweest en de bediening even weinig nederlands gesproken.
maar dan had meneer geen brief geschreven.
klaar.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 09:48:13 #43
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_45170409
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 09:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Vreemd dat hij blijkbaar wel geld heeft voor de Mac, of heeft zijn daar wel bonnen voor?
Misschien gingen ze voor de Euro knallers?
pi_45170513
Zwervers.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:43:58 #45
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_45171330
boeie.
pi_45171368
Was een topic nou niet genoeg... Nou heeft die kerel ookal in het vorige topic gereageerd. Wat zijn punt nou precies is, daar ben ik nog steeds niet achter...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:46:04 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45171371
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik word oud
dan zijn ze volgens mij wettelijk verplicht om die bonnen voor de einddatum aan te nemen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_45171407
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

dan zijn ze volgens mij wettelijk verplicht om die bonnen voor de einddatum aan te nemen
Waarschijnlijk staat er ergens in het klein dat deze actie op elk moment gestopt kan worden, zonder voorafgaande berichting.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:49:19 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45171434
quote:

ik las gisteren dit topic voor aan mn vent, en ik had dus precies hetzelfde idee.

Als ik bij de BK kom zijn er van de 7 medewerkers 6 buitenlanders die niet eens normaal je bestelling kunnen opnemen. Als ik bij de mac kom zijn er van de 7 medewerkers 1 of hooguit 2 buitenlander. Die goed nederlands spreken,klantvriedelijk zijn en je bestelling WEL kunnen opnemen.

Daarnaast is de mac gewoon goedkoper en lekkerder. Maar dat is bijzaak
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:50:17 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45171456
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:48 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk staat er ergens in het klein dat deze actie op elk moment gestopt kan worden, zonder voorafgaande berichting.
helaas heb ik die bonnnen niet. Anders had ik even gekeken. Want als dat er ook niet op staat zullen ze gewoon moeten leveren
pi_45171487
Nouja of het nou buitenlanders of nederlanders waren achter de kassa dat maakt vrij weinig uit denk ik.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:56:44 #52
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45171589
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:52 schreef tonks het volgende:
Nouja of het nou buitenlanders of nederlanders waren achter de kassa dat maakt vrij weinig uit denk ik.
het heeft o.a met de klantvriendelijkheid te maken. Dat de mensen weigeren die bonnen aan te nemen,is niet klantvriendelijk. Een buitenlander die 3 woorden nederlands spreekt is ook niet klantvriendelijk.

.
pi_45171599
Misschien is hij wel klantvriendelijk maar versta je dat gewoon niet.

.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:59:12 #54
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45171628
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:57 schreef tonks het volgende:
Misschien is hij wel klantvriendelijk maar versta je dat gewoon niet.

.
Dus is hij niet klantvriendelijk. Aangezien we in nederland leven en iedereen de nederlandse taal hoort te spreken.

.
pi_45171647
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik las gisteren dit topic voor aan mn vent, en ik had dus precies hetzelfde idee.

Als ik bij de BK kom zijn er van de 7 medewerkers 6 buitenlanders die niet eens normaal je bestelling kunnen opnemen. Als ik bij de mac kom zijn er van de 7 medewerkers 1 of hooguit 2 buitenlander. Die goed nederlands spreken,klantvriedelijk zijn en je bestelling WEL kunnen opnemen.

Jouw vent stemt ook op Geert Wilders.
Maar in Amsterdam werken bij beide zaken alleen buitenlanders. Spreken allemaal prima Nederlands.. Ook bij de BK.
pi_45171653
Dan moet je niet naar een amerikaans restaurant gaan.

.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:03:32 #57
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45171706
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:59 schreef Panick het volgende:

[..]

Jouw vent stemt ook op Geert Wilders.
Maar in Amsterdam werken bij beide zaken alleen buitenlanders. Spreken allemaal prima Nederlands.. Ook bij de BK.
ja en? Ik stem zelf ook op wilders.

En laat me even lachen. Ik kom vaak genoeg bij de mac en BK in amsterdam. Typisch dat ik bij de BK 4x moet zeggen wat ik wil en bij de mac maar 1x

Overigens, wat heeft geert wilders met een topic over klantvriendelijke buitenlanders te maken Die buitenlanders bij de mac mogen van mij gewoon blijven hoor
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:04:55 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45171732
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:28 schreef MrTorture het volgende:
Hier verliest Ariël het laatste beetje geloofwaardigheid:
[..]

Altijd jammer dat mensen randzaken menen te moeten aandragen om hun punt te maken.
Inderdaad.
Daarbij, als je het zo ruk vindt bij BK, dan stel je je bloedjes van kinderen daar toch ook niet aan bloot, omdat je een kortingsbonnenboekje hebt?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45171736
Ik vind sowieso dat mensen die het gezicht zijn van een bedrijf, iets moeten uitstralen. Oftewel goed Nederlands spreken, goed omgaan met de klanten en er verzorgd uitzien. Met andere woorden geen allochtonen die de Nederlandse taal niet beheersen, geen onbeschoft gedrag en geen mensen die net een nijlpaard zijn en die dan werken bij de BK of de Mac...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:29:02 #60
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45172287
Ik kom vrijwel nooit bij de bk, en zelden bij de mac. Ik ga het vanmiddag gelijk testen, ik ben wel nieuwsgierig geworden.
Vampire Romance O+
pi_45172547
Hmmmm, krijg gelijk trek in een Whopper
pi_45172675
gvd krijg honger van deze topic
0023
pi_45172797
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:23 schreef Enchanter het volgende:
Jezus , zoek een baan of zo
Nou ja, een baan waar je het minimumloon verdiend is ook geen vetpot hoor.
Audaces fortuna juvat
pi_45172834
part 2
Oh, and that's a bad miss!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:21:34 #65
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_45173570
hilarisch, dat er zulke paupers leven in Nederland

vooral dit stuk:
quote:
We sparen voortaan wel een maandje om naar uw concurrent te gaan. Daar staat altijd voldoende NEDERLANDS sprekend personeel, het is er schoon en warm, ze hebben leukere presentjes voor de kinderen, en ze wezen ons de laatste keer erop hoe wij via het bestellen van een menu geld bespaarde voor dezelfde producten.
Zonder kortingsbonnen gaan ze met ruim 100% over hun dagelijkse budget heen, echter valt hier duidelijk af te leiden dat ze wel regelmatig naar de concurrent gaan. Wat een losers

* BurgerKing:
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:23:52 #66
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_45173633
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:52 schreef tonks het volgende:
Maakt inderdaad geen kloot uit, zolang je als klant maar je eten krijgt waar je voor komt. Hier in Nijmegen kan ik geen enkele chinees opnoemen waar ik altijd een vloeiend sprekende nederlander aantref. Bijvoorbeeld.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:31:08 #67
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_45173827
Ik neem aan dat er bij die bonnen toch een datum stond vermeld (van tot), zo niet is dat inderdaad een foute manier om je omzet te vergroten.
Maar aan de andere kant moet je niet gaan zeiken over de kwaliteit van BurgerKing aan de hand van dit voorval. Het is een fastfood keten en daar hoef je geen 3 gangen menu te verwachten die bij uw tafel gebracht wordt door een pinguin (maar door een aap )
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:31:35 #68
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_45173846
haha die reacties zijn geweldig:
quote:
deWaarheid zei,
januari 9, 2007 bij 12:30 pm

Bruéns..
het nederlandse volk schijt je gewoon uit. Jezelf verschuilen achter een laag budget. Zeer spijtig zoiets, maar dan wel de grootste mond hebben als men niet aan je wens voldoet.
Types zoals jij bellen constant naar de ombudsman en kassa om maar hun gram te kunnen halen.
Mee eens!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:34:02 #69
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_45173922
Ik stel voor dat het hoofd van het gezin bij BurgerKing gaat werken. Dan kan hij de klanten te woord staan in ABN en zijn gezin met korting laten eten
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_45174877
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:23 schreef EsDe het volgende:

[..]

Maakt inderdaad geen kloot uit, zolang je als klant maar je eten krijgt waar je voor komt. Hier in Nijmegen kan ik geen enkele chinees opnoemen waar ik altijd een vloeiend sprekende nederlander aantref. Bijvoorbeeld.
Ik ken er anders zat. Onder andere Sapporo (Japans) en China Delight (Chinees). Ik vind trouwens dat er bij bijvoorbeeld bij Japanse restaurant ook Japanse/Asiatisch mensen moeten werken, het is namelijk wel een beetje raar als je alleen maar Nederlanders ziet werken in een Japans restaurant. Of een Chinees die haring staat te verkopen... Het zijn trouwens meestal de eigenaren die slecht Nederlands spreken.
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:34 schreef Goofup het volgende:
Ik stel voor dat het hoofd van het gezin bij BurgerKing gaat werken. Dan kan hij de klanten te woord staan in ABN SN en zijn gezin met korting laten eten
Het begrip ABN wordt niet meer gebruikt, we spreken, schrijven en lezen tegenwoordig in Standaardnederlands .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:11:04 #71
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45176553
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:29 schreef MouseOver het volgende:
Ik kom vrijwel nooit bij de bk, en zelden bij de mac. Ik ga het vanmiddag gelijk testen, ik ben wel nieuwsgierig geworden.
Veldonderzoek wees uit dat de burgers wel ok waren en de friet heel erg vet. Die frietjes smaakten ook een beetje naar naturel chips. En personeel.. ach, niet bijzonder. Het was vrij rustig, misschien had het daarmee te maken.
Vampire Romance O+
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 januari 2007 @ 14:15:57 #72
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_45176670
Dat ze geen nederlands verstaan bij de BK klopt wel
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:17:10 #73
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_45176712
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:11 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Veldonderzoek wees uit dat de burgers wel ok waren en de friet heel erg vet. Die frietjes smaakten ook een beetje naar naturel chips. En personeel.. ach, niet bijzonder. Het was vrij rustig, misschien had het daarmee te maken.
Sorry hoor, maar wat een mongool ben je, als je nu serieus aan fok! een review gaat geven van de burger king!

LOL
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:28:24 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45177020
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

zoals ik al zei, ga eens bij de mac kijken in de kalverstraat
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:33:01 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45177130
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

zoals ik al zei, ga eens bij de mac kijken in de kalverstraat
dat zei jij gisteren helemaal niet

Is dat die mac waar we alijd komen? bij die mensen hoef ik maar 1x te zeggen wat ik wil

(ik bedoel die mac waar ik je sundea ijsje ging pinnen )
pi_45177262
Qwea jij mag niet eens stemmen
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:40:29 #77
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45177316
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:38 schreef tonks het volgende:
Qwea jij mag niet eens stemmen
bijna! bijna! nog 10 dagen
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:40:55 #78
46177 CJ_S
weg van teruggeweest
pi_45177333
Ik vind dat de beste man wel een paar goede punten heeft gemaakt i.t.t. de meeste reacties hier
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:36:24 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45181143
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:40 schreef CJ_S het volgende:
Ik vind dat de beste man wel een paar goede punten heeft gemaakt i.t.t. de meeste reacties hier
Het gaat ook niet echt om de punten zelf, maar de manier waarop.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator dinsdag 9 januari 2007 @ 16:53:24 #80
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_45181789
k zie du humor dr wel in
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:54:12 #81
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45181824
die arme kinderen gingen gewoon op een boterhammetje pindakaas naar bed

hoe moeten ze hier ooit overheen komen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:41:22 #82
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_45183414
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:21 schreef EsDe het volgende:
hilarisch, dat er zulke paupers leven in Nederland

vooral dit stuk:
[..]

Zonder kortingsbonnen gaan ze met ruim 100% over hun dagelijkse budget heen, echter valt hier duidelijk af te leiden dat ze wel regelmatig naar de concurrent gaan. Wat een losers

* BurgerKing:
Hehe idd
silence can say more than thousand words
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:43:36 #83
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_45183500
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:11 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Ik ken er anders zat. Onder andere Sapporo (Japans) en China Delight (Chinees). Ik vind trouwens dat er bij bijvoorbeeld bij Japanse restaurant ook Japanse/Asiatisch mensen moeten werken, het is namelijk wel een beetje raar als je alleen maar Nederlanders ziet werken in een Japans restaurant. Of een Chinees die haring staat te verkopen... Het zijn trouwens meestal de eigenaren die slecht Nederlands spreken.
[..]

Het begrip ABN wordt niet meer gebruikt, we spreken, schrijven en lezen tegenwoordig in Standaardnederlands .
China Delight? Kom daar regelmatig, zijn hele aardige mensen, maar ga eens voor de lol een gesprek met ze aan wat niet over chinees eten of euro's gaat. Tuurlijk kunnen ze " 10 euro vijftig " en " tot ziens " uitspreken, maar daar houdt het vaak op. Zal er vast wel een rondlopen waarmee je een heel eind komt, maar behoorlijk ABN is toch ver te zoeken naar wat ik zelf vaak meemaak. Maakt mij verder helemaal niks uit, zoals gezegd, zolang ik mijn eten maar krijg etc.

* Sate van china delight:

Edit: ben het met dikgedrukte eens
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:46:36 #84
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45183601
sate van de chinees
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:11:25 #85
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_45186631
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:46 schreef PLAE@ het volgende:
sate van de chinees
Maar even iets anders: weer geen kampioen he
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_45188471
Dit is een grap hoop ik
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_45189138
Sparen voor de burger king.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:16:02 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45189497
geestige brief. zit natuurlijk zo vol bullshit als je tussen de regels leest. enige wat overiend blijft is het feit dat bk een begindatum op de acties moet plakken. kan me niet voorstellen dat ze dat niet doen, tenzij het idd een vervelende marketingtruc is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:41:29 #89
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_45190547
kheb ze hier liggen en er staat idd alleen een eind datum op
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_45192314
De meneer heeft natuurlijk een punt over de begin datum. Maar vervolgens glijdt het af naar oeverloos gezeik over zijn prive situatie. Wat al niet heeft toe te voegen behalve medelijden.

daarna gaan er een paar mensen hier even op zoek en kom je te weten dat meneer meer van die brieven schijft, eigen ondernemer is geweest met een hele beste omzet. Een beetje goede ondernemer zorgt er ten eerste voor dat er goede voorzieningen zijn mocht het met de gezondheid fout lopen. ten 2 de van 100.000 euro's belasting betalen en daarbij dus ook verdienen naar falliet, tja kan gebeuren. maar wat is eer met dat verdiende geld gebeurt behalve investeren.

Sorry hoor maar met zullke mensen heb ik nu echt geen greintje medelijden. er zijn mensen die nooit in een riante levens situatie hebben gezeten misschien hetzelde mee maken bij BK en er ook wat van zeggen en die gaan vervolgens de week erop terug.

"Je kunt ook eerlijk tegen je kinderen zeggen nou het is nu nog niet maar nog 7 nachtjes slapen en dan gaan we wel"

Voor de rest hou ik mijn mening maar voor me uit goed fatsoen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:34:56 #91
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_45192721
Tsja .... Hij verlaagt zich op z'n blog nu al tot het posten van IP adressen zag ik net. (Diegene van wie dat adres is heeft mischien dan wel een totaal irrelevante post gemaakt die tegen antisemitisme aan ligt, maar dan moet je als blogger nog het fatsoen hebben om deze gegeven niet op het publieke deel van je blog te gaan vermelden.)
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:40:17 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45192976
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:41 schreef mrSPLIFFY het volgende:
kheb ze hier liggen en er staat idd alleen een eind datum op
de klager/briefschrijver is idd een verschrikkelijke dramaqueen. als hij het slimmer had aangepakt, had hij moeten weten dat je in een rechtzaak redelijk sterk staat als de actie geen begindatum heeft.

ik heb 10-tallen acties bedacht en geschreven. nog nooit meegemaakt dat ik de begin- en einddatum vergeten was. kan ik niet anders duiden dan bedrog. jammer dat bk zo inhalig doet .
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:56:02 #93
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45193693
betaalt lekker he die business.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:00:36 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45193930
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:56 schreef PLAE@ het volgende:

betaalt lekker he die business.
ja flink. wil je een whopper van me?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:01:46 #95
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45193978
Mag ie met cheese?

liever een cursus
pi_45194140
quote:
Het feit dat uw fastfood keten het in praktisch geen enkel opzicht haalt bij uw concurrent (kuch), altijd smerig zijn, er tekort aan personeel is en men kennelijk geen Nederlands verstaat even daargelaten.
Iemand die suggereert dat MacDonalds beter is dan Burger King neem je toch sowieso niet serieus wat een paupers
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:11:15 #97
153492 M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
pi_45194390
Lachwekkende brief, ik krijg verder alleen maar honger van dit topic.

En als je zo moet leven als de schrijver/schrijfster van deze brief weet je ook wel dat Burger King een luxe is die je je blijkbaar niet kan veroorloven. Dus voortaan onderneem je zelf maar even actie voor je je in het diepe stort.

Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:13:27 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45194500
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:01 schreef PLAE@ het volgende:
Mag ie met cheese?

liever een cursus
cursus wat?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:14:13 #99
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45194535
marketing/reclame etc om net zo succesvol te worden natuurlijk!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:17:25 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45194691
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:14 schreef PLAE@ het volgende:
marketing/reclame etc om net zo succesvol te worden natuurlijk!
de meeste mensen hebben niet gestudeerd om creatief te zijn. je kan beter een concept-opleiding gaan doen. wil je een whopperkaas?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')