quote:Geachte heer en/ of mevrouw van de klantenservice van Burger King,
januari 8th, 2007 at 7:00 am (Persoonlijk & Prive)
Afgelopen zaterdag frequenteerde wij één van uw eetgelegenheden. Dat komt niet zo vaak voor omdat wij van een nogal bescheiden budget moeten rondkomen. Maar tot onze vreugde had u ons de donderdag daarvoor een bonnenboekje laten bezorgen waarmee we flinke kortingen kregen op uw hamburgers en andere snacks. Reden genoeg voor ons dus om onze kindertjes eens bij hoge uitzondering te (kunnen) trakteren op uw normaliter dure en dus voor ons vrijwel onbetaalbare fastfood.
Jasjes aan en hup naar de Burger King. De kinderen konden hun vreugde niet op. Maar helaas moesten wij ze teleurstellen. Aan de counter gekomen werd ons medegedeeld dat de kortingen niet eerder in zouden gaan dan de week daarop. En dat terwijl er geen begin datum van uw actie op de bonnen staat. We konden met een lege maag en een paar bijna huilende kinderen weer vertrekken. En als ik ergens niet tegen kan dan is het het teleurstellen van onze kinderen. Want leg het maar eens aan ze uit.
Nu denkt u natuurlijk dat wij u deze (open, want deze publiceren wij ook op het internet) brief schrijven in de hoop dat u ons een goedmakertje doet toekomen. Maar nee, daar zitten we niet op te wachten. Het feit wil namelijk dat dit niet de eerste keer is dat u dit marketingtrucje met ons uithaalde. Circa twee maanden daarvoor is ons namelijk exact hetzelfde overkomen. Toen was de smoes dat het hoofdkantoor (u dus) vergeten zou zijn om het kassasysteem aan te passen en dat dit de week erop gefikst zou zijn.
Kortom, u heeft onze kinderen twee maal naar huis gestuurd met een diepe teleurstelling en een lege maag. Ik liet al even het woord “marketingtruc” vallen. En dat is wat het is mevrouw en/ of meneer Burger King. U anticipeert er namelijk op dat klanten die zich door uw “actie” hebben laten verleiden om zich te melden aan de counter van de lokale Burger King evengoed hetzelfde bestellen, maar dan voor nagenoeg de dubbele prijs. Naar verluid omdat de actie pas de week erop ingaat, of een andere smoes.
Wij kunnen ons, naast het principiële bezwaar dat we tegen deze vorm van oplichterij hebben, gewoonweg deze dubbele prijs niet veroorloven omdat het ons dagelijkse budget met meer dan 100% zou overschrijden. Maar dat we het een smerige stinkstreek van u vinden wilde we u toch even laten weten. Het feit dat uw fastfood keten het in praktisch geen enkel opzicht haalt bij uw concurrent (kuch), altijd smerig zijn, er tekort aan personeel is en men kennelijk geen Nederlands verstaat even daargelaten.
De enige methode om uw soort van goedkope achterbakse laaienlichterij te bestraffen is er veel ruchtbaarheid aan te geven. De website waarop ik deze open brief publiceer trekt circa 1000 to 1500 bezoekers per dag, en ik ga ervan uit en hoop dat diverse andere websites dit bericht overnemen. Het effect van deze brief zou dus zomaar vermenigvuldigd kunnen worden. En gezien het feit dat het een marketingtruc is ga ik er ook van uit dat bij veel mensen er op eens een lichtje gaat branden.
U moet zich realiseren dat dit soort acties misschien marketingtechnisch leuk klinken, maar het u op den duur klanten kost. Wij hopen dat het er zoveel worden dat u de tent kunt sluiten. We sparen voortaan wel een maandje om naar uw concurrent te gaan. Daar staat altijd voldoende NEDERLANDS sprekend personeel, het is er schoon en warm, ze hebben leukere presentjes voor de kinderen, en ze wezen ons de laatste keer erop hoe wij via het bestellen van een menu geld bespaarde voor dezelfde producten.
Met vriendelijke groet,
Ariël Bruéns (en gezin).
Altijd jammer dat mensen randzaken menen te moeten aandragen om hun punt te maken.quote:Het feit dat uw fastfood keten het in praktisch geen enkel opzicht haalt bij uw concurrent (kuch), altijd smerig zijn, er tekort aan personeel is en men kennelijk geen Nederlands verstaat even daargelaten
Zegt de pauper zelf.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:14 schreef Panick het volgende:
Jezus. wat een paupers.
Als je nauwelijks inkomen hebt, moet je geen kinderen nemen..
quote:
Als je het al een keer hebt meegemaakt, en je weet dat je kinderen zo teleurgesteld waren. BEL DAN EVEN OM HET TE VRAGEN.quote:En dat terwijl er geen begin datum van uw actie op de bonnen staat.
Sommige dingen heb je niet onder controle. Tuurlijk zijn er zat mensen die er wat aan kunnen doen maar er zijn er ook zat van niet. Dus nogmaals oordeel niet te snel.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:31 schreef Panick het volgende:
[..].
Je kan altijd wat aan de situatie doen, als je het maar wil.
Dude wat is dit voor kut opmerking..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:14 schreef Panick het volgende:
Jezus. wat een paupers.
Als je nauwelijks inkomen hebt, moet je geen kinderen nemen..
En terecht, ze zijn niets verplicht.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:33 schreef MouseOver het volgende:
Die brief
Maar de kerel heeft een punt. Of het nu in dit specifieke geval opzet of niet was, grote ketens komen vrijwel zonder uitzondering met dit soort praktijken weg.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Panick het volgende:
[..]
En terecht, ze zijn niets verplicht.
Wees blij dat ze uberhaupt die bonnen uitgeven..
En wat doe je dan?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:34 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
en het kan zijn dat een van de ouders een baan is verloren.
Net als de Mediamarkt (quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:33 schreef MouseOver het volgende:
Die brief
Maar de kerel heeft een punt. Of het nu in dit specifieke geval opzet of niet was, grote ketens komen vrijwel zonder uitzondering met dit soort praktijken weg.
niets verplicht ????quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Panick het volgende:
[..]
En terecht, ze zijn niets verplicht.
Wees blij dat ze uberhaupt die bonnen uitgeven..
Je krijgt je korting toch?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Die bonnen uitgeven schept op zich wel enige verplichting, dacht je niet
"Dat zouden meer mensen moeten doen"quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Mirage het volgende:
(ik heb die bonne nog nooit gezien, want ik gooi ze zoweiso al weg zodat de kinderen ze helemaal niet onder ogen krijgen)
Kijk dan het voorgaande topic maar niet inquote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:38 schreef Mirage het volgende:
zullen we ontopic blijven ?
Ik denk dat niemand zit te wachten op wereldvreemd of verwend offtopic geblaat.
Ik heb gisteren zo'n bonnen boekje gezien en naar aanleiding van dit topic er even op gelet, er staat alleen een einde datum op.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Mirage het volgende:
Ik vraag mij trouwens af of de BK dit wel hard kan maken als er daadwerkelijk geen data op de bonnen staat.
Ik zou de kinderen op hebben gestookt in zo'n situatie.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb gisteren zo'n bonnen boekje gezien en naar aanleiding van dit topic er even op gelet, er staat alleen een einde datum op.
Het is een naaistreek van de BK, en sneu voor de kinderen. Ik kan mij de man zijn ongenoegen wel begrijpen als je 2x je kinderen hebt moeten teleurstellen.. dit in tegenstelling van het gros pubers hier op het forum natuurlijk.
Ik word oud
Nee dat is volwassenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik zou de kinderen op hebben gestookt in zo'n situatie.
Ik zou de mensen 1x rustig hebben verteld dat ik blijf staan tot ik krijg waa rik recht op heb, en na 3 minuten zou ik alledrie mijn zoontjes de BK door laten rennen op zoek naar balonnen en ballenbakken.. en neeeeee vandag hoeven jullie niet rustig te lopen binnen, en rustig spreken is ook niet nodig.. Leef je iuit jongens !!!!!
eens kijken wie hier wie naait.
quote:
Dan ga je daar toch eten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:44 schreef Mirage het volgende:
[..]ik wil helemaal niet volwassen zijn.
Ik wil daar eten.
hebben ze eigenlijk bij de bk wel een ballenbak? bij de mac is dat vaak veranderd in playzone.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik zou de mensen 1x rustig hebben verteld dat ik blijf staan tot ik krijg waa rik recht op heb, en na 3 minuten zou ik alledrie mijn zoontjes de BK door laten rennen op zoek naar balonnen en ballenbakken.. en neeeeee vandag hoeven jullie niet rustig te lopen binnen, en rustig spreken is ook niet nodig.. Leef je iuit jongens !!!!!
das een goede truc, lekker laten ravotten en rondrennen. veel mensen die zich daar aan ergeren hoor dus helaas pak je op dat moment de verkeerde aan want de eters kunnen er tuurlijk ook weinig aan doen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:46 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hebben ze eigenlijk bij de bk wel een ballenbak? bij de mac is dat vaak veranderd in playzone.
De complete nieuwe inrichting buiten beschouwing latend natuurlijk!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:44 schreef lady-wrb het volgende:
burger king
neem dan je kinderen mee naar de ikea.
hebbe ze ook kindermenuutjes, kunnen ze een uur in smaland rondhangen en t is er een stuk leuker![]()
bovendien ben je er de helft kwijt van wat je bij burger king wegeet.
hoeft niet hoor. daar ben je toch zelf bij?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:53 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
De complete nieuwe inrichting buiten beschouwing latend natuurlijk!
Nee, JIJ VIND het smerig voedsel en blijkbaar zijn de door JOU BEZOCHTE tenten rot...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:35 schreef Mirage het volgende:
Ik kan het mij helemaal voorstellen.
Het IS smerig voedsel.... en het IS een rottent...
Maar klaagt de schrijver nu over de kwaliteit van de BK en hun personeel, of over het feit dat de bonnen niet "geldig" waren?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:22 schreef ElectricEye het volgende:
Briefschrijver heeft voor de volle 100% gelijk!
Vooral over dat Nederlands idd. Laatste keer dat ik bij BK was, en dat blijft de laatste keer, werd ik aangesproken door een zwartharig(met veel vet erin), getint en bepuist jongmens en wel met de briljante verwelkoming: WAT?
Ik meende dat hij bedoelde welke gerechten ik bij hem wilde bestellen, dus ik stak van wal (ik moest eten halen voor 5 collega's, mijzelf incluis). Na de derde burger kwam hij met zijn tweede reactie: NIET ZJO ZJNELL, IK BHEN GHEEN ROBOOT! (zo was zijn uitspraak en alles op dezelfde blaffende toon)
Nadat ik eindelijk mijn eten had gekregen en gecontoleerd (zo hendig was ik wel) heb ik hem nog wel even verteld dat zijn klantvriendelijkheid en beheersing van de Nederlandse taal nog veel te wensen overliet. Zijn reactie bevestigde de mijne.
Nee, geef mij maar McDonalds. Minder smaakvolle burgers, maar véééééééééééééééél beter op het gebied van service, hygiëne, klantvriendelijkheid, assortiment en informatie over wat je eigenlijk eet!
En daar werken ook allochtonen, maar die spreken je wel netjes met u en meneer aan en die praten wel correct Nederlands. Dat ze een accent hebben, prima, maar ik hoef er geen planken van te kunnen zagen!
vind je?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:22 schreef ElectricEye het volgende:
Vooral over dat Nederlands idd. Laatste keer dat ik bij BK was, en dat blijft de laatste keer, werd ik aangesproken door een zwartharig(met veel vet erin), getint en bepuist jongmens en wel met de briljante verwelkoming: WAT?
Ik meende dat hij bedoelde welke gerechten ik bij hem wilde bestellen, dus ik stak van wal (ik moest eten halen voor 5 collega's, mijzelf incluis). Na de derde burger kwam hij met zijn tweede reactie: NIET ZJO ZJNELL, IK BHEN GHEEN ROBOOT! (zo was zijn uitspraak en alles op dezelfde blaffende toon)
Nadat ik eindelijk mijn eten had gekregen en gecontoleerd (zo hendig was ik wel) heb ik hem nog wel even verteld dat zijn klantvriendelijkheid en beheersing van de Nederlandse taal nog veel te wensen overliet. Zijn reactie bevestigde de mijne.
Nee, geef mij maar McDonalds. Minder smaakvolle burgers, maar véééééééééééééééél beter op het gebied van service, hygiëne, klantvriendelijkheid, assortiment en informatie over wat je eigenlijk eet!
En daar werken ook allochtonen, maar die spreken je wel netjes met u en meneer aan en die praten wel correct Nederlands. Dat ze een accent hebben, prima, maar ik hoef er geen planken van te kunnen zagen!
Misschien gingen ze voor de Euro knallers?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vreemd dat hij blijkbaar wel geld heeft voor de Mac, of heeft zijn daar wel bonnen voor?
dan zijn ze volgens mij wettelijk verplicht om die bonnen voor de einddatum aan te nemenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb gisteren zo'n bonnen boekje gezien en naar aanleiding van dit topic er even op gelet, er staat alleen een einde datum op.
Het is een naaistreek van de BK, en sneu voor de kinderen. Ik kan mij de man zijn ongenoegen wel begrijpen als je 2x je kinderen hebt moeten teleurstellen.. dit in tegenstelling van het gros pubers hier op het forum natuurlijk.
Ik word oud
Waarschijnlijk staat er ergens in het klein dat deze actie op elk moment gestopt kan worden, zonder voorafgaande berichting.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
dan zijn ze volgens mij wettelijk verplicht om die bonnen voor de einddatum aan te nemen
ik las gisteren dit topic voor aan mn vent, en ik had dus precies hetzelfde idee.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:22 schreef ElectricEye het volgende:
helaas heb ik die bonnnen niet. Anders had ik even gekeken. Want als dat er ook niet op staat zullen ze gewoon moeten leverenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:48 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk staat er ergens in het klein dat deze actie op elk moment gestopt kan worden, zonder voorafgaande berichting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |