abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 16:10:33 #151
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45562413

Wat een benadering Daniel.J

Ik was net even een vrije gedachte aan het loslaten over de betrekkelijkheid. De aarde is zo klein als een korrel zout vergeleken met het universum. De mens in het universum kun je bijna zien als niet bestaand en niet aanwezig en tevens kleiner dan stof.

Hoe is het vervolgens mogelijk dat mensen zoveel problemen kunnen hebben als we zo klein zijn als stof

En waarom ervaren we het alsnog als groot en zien we onszelf zo groot als het zo klein is dat het niet met het blote oog waar te nemen valt?

Kijk je vanuit de ruimte naar ons dan zie je niets, tenzij je met telescopen komt maar zelfs de krachtigste telescoop ziet niets vanaf het verste punt.

Waarom dan een zwaar gevoel als mens zijnde, waarom is het mogelijk alsof je 10000 KG problemen met je meedraagt als je zelf niet eens een korrel zand in de woestijn bent? Zelfde geldt voor vreugde, waarom kun je het gevoel van God zijn ervaren als je zo klein bent? Waarom kun je vliegen van de adrenaline als stofje ? Waarom kun je van de daken schreeuwen uit geluk terwijl je stof bent?

Relativiteit?

Als ik dus bekijk in de zin dat we zo klein zijn als stof, is het meteen betrekkelijk allemaal. Op die manier kan ik problemen dus ook relativeren en stelt een probleem meteen minder voor.

Zomaar een losse gedachte op deze zondag dus

We zien onszelf als groot en de aarde lijkt zo groot, maar bekijk je het van ruimer perspectief dan is het zo klein als maar wat. Stel je voor je bekijkt het eens vanuit het grootste perspectief en je zou eens het hele universum kunnen zien vanuit je ogen, hoe groot zou bijvoorbeeld je monitor nog zijn als je inziet dat het te klein voor woorden is?

En dan wederom ook het mooie aan het verhaal dat wij in staat zijn tot beseffen dat het klein is. Stel je voor je bent niet bewust van de relativiteit in het geheel. Stel je voor je hebt geen bewustzijn, hoe klein zou je dan zijn? Is het dus niet zo dat het bewustzijn van ons grote mensen maakt?

En hoe kan het zijn dat we niet worden opgezogen door het grote geheel dat het universum heet? Dat we ons niet verliezen? Dat we door alles alsnog met beide benen op de grond blijven staan in het mega grote geheel? Dat we niet worden overdonderd door alles?

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 21-01-2007 16:16:02 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 21 januari 2007 @ 16:35:57 #152
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45563317
En tegelijkertijd kunnen er hele werelden bestaan in de microcosmos, om ons heen en in ons. die in hun eigen relativiteit ook weer werelden in HUN microcosmos kunnen hebben
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45577578
wat een gezwam mèn, je moet echt beter leren formuleren
  maandag 22 januari 2007 @ 13:41:53 #154
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45577632
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
wat een gezwam mèn, je moet echt beter leren formuleren
Of je moet gewoon niet zo zeuren. kan natuurlijk ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 22 januari 2007 @ 13:53:32 #155
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45578016
Volgens mij heb ik het behoorlijk duidelijk geformuleerd anders.
  maandag 22 januari 2007 @ 13:54:15 #156
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45578042
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:53 schreef Daniel.J het volgende:
Volgens mij heb ik het behoorlijk duidelijk geformuleerd anders.
Vermoedelijk, ik kan nog geen gedachtes lezen, heeft hij het over de teksten van dromenvanger .
Vrijheid
  maandag 22 januari 2007 @ 13:56:51 #157
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45578141
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Vermoedelijk, ik kan nog geen gedachtes lezen, heeft hij het over de teksten van dromenvanger .
Mensen die zeuren over formuleren/grammatica/puncuatie,
een pot nat.
pi_45591559
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:56 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Mensen die zeuren over formuleren/grammatica/puncuatie,
een pot nat.
formuleren is toch heel wat anders en vrij belangrijk. ik zeur niet, ik zou TS namelijk graag fatsoenlijk begrijpen.

ik had het tegen topicstarter. topicstarter gebruikt heeeeeeeeeel veel woorden maar zegt heel heel erg weinig. dat is mnijn punt. en eigenlijk is dat weinige ook nog niet helder wat hij precies bedoelt.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:53:52 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45591804
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:45 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

formuleren is toch heel wat anders en vrij belangrijk. ik zeur niet, ik zou TS namelijk graag fatsoenlijk begrijpen.

ik had het tegen topicstarter. topicstarter gebruikt heeeeeeeeeel veel woorden maar zegt heel heel erg weinig. dat is mnijn punt. en eigenlijk is dat weinige ook nog niet helder wat hij precies bedoelt.
Wehehe, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nou juist zo leuk vind aan de TS .
Vrijheid
pi_45592189
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Wehehe, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nou juist zo leuk vind aan de TS .
leuk: ja. de waarde van het lezen wordt echter tot vrijwel niets gereduceerd hierdoor naar mijn mening, vooral doro de amibguiteit.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:25:28 #161
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45592709
Wat betekend amibguiteit

Ik ben inderdaad geen persoon van moeilijke woorden, ik schrijf liever 10 regels extra dan dat ik 1 moeilijk woord schrijf.

?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:29:58 #162
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45592845
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat betekend amibguiteit

Ik ben inderdaad geen persoon van moeilijke woorden, ik schrijf liever 10 regels extra dan dat ik 1 moeilijk woord schrijf.

?
Ik heb het net even nagekeken in de vandale ( ). Dubbelzinnigheid. Ambiguiteit dan.
Vrijheid
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:31:22 #163
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45592891
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb het net even nagekeken in de vandale ( ). Dubbelzinnigheid. Ambiguiteit dan.
Thanks for het opzoeken

Waarom niet gewoon dubbelzinnigheid schrijven dan

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan Sommigen schrijven teksten vol moeilijke woorden en dan vraag ik me wel eens af of ze het zelf nog wel begrijpen

dinsdag 23 januari 2007 @ 12:39:31 #164
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45593118
Nu genoeg over elkaars schrijfstijl

Ik weet niets meer te schrijven dus ik zeg weer dag
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:14:08 #165
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45595582
Dag Dv
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:37:47 #166
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45596304
Hallo

Ik ben klaar met het topic Daniel.J

Het topic is ten einde gekomen. Moet wel even erbij vermelden dat het topic een mislukte zoekpoging was tot een dieper of hoger besef, ik zocht wat maar heb het niet kunnen vinden. Zoveel ben ik niet opgeschoten met het topic. Ik zocht iets toen ik het opende, omdat ik aan het inslapen was. Ben nu weer wakker aan het worden dus vanzelf is het niet nodig om verder te zoeken. Of wel?

Wat je ziet dat zie je, en als je het niet ziet dan zie je het niet En wat je denkt dat denk je, en als je niet denkt dan denk je niet Wat je gelooft dat geloof je en als je niet gelooft dan geloof je niet.

Is dat dubbelzinnig of is dat Ambiguiteit?

Het was een doldwaas topic vol gekke spuisels, nu is het zaak om weer back on earth te komen. Voor zover dat mogelijk is
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:43:43 #167
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45604912
ik ken dat woord ambiguiteit niet en ga het dus ook niet gebruiken.
ik ga nu even eten.
pi_45636710
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Thanks for het opzoeken

Waarom niet gewoon dubbelzinnigheid schrijven dan
omdat het niet hetzelfde is en andere associaties oproept
als je het veel tegenkomt dan kan je de woorden goed gebruiken
ik begrijp dsat je dan blijkbar gewoon een bperkte vocabulaire hebt, weinig taaltraining oid
maar dat is iig de reden waarom je posts wat mij betreft onleesbaar en fucking irritant zijn en soms zelfs onzinnig lijken
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:41:00 #169
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_45644945
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

ik begrijp dsat je dan blijkbar gewoon een bperkte vocabulaire hebt, weinig taaltraining oid
maar dat is iig de reden waarom je posts wat mij betreft onleesbaar en fucking irritant zijn en soms zelfs onzinnig lijken
poeh, poeh, verkapte " ik heb een grote woordenschat post"

als je nu ook nog eens leert typen , ben je helemaal de man ( je posts staan vol met taalfouten en typo's )
pi_45645083
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:41 schreef huupia het volgende:

[..]

poeh, poeh, verkapte " ik heb een grote woordenschat post"

als je nu ook nog eens leert typen , ben je helemaal de man ( je posts staan vol met taalfouten en typo's )
dat maak je er zelf van. feit dat mijn posts vol staan met typos bewijst al genoeg dat je opmerking niet waar is lijkt mij zo.
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:07:19 #171
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45650162
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Op zich is het handig als je ook een keer leert om inlevend te lezen misschien. Sommige mensen typen nu eenmaal erg ungestructureerd maar dat betekend niet dat het onzin is. Juist het feit dat de posts van DV, onder andere, zo van de hak op de tak springen maakt het voor mij interessant om te lezen. Brainfarts zijn weleens verfrissend.
Vrijheid
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:04:55 #172
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45659054
http://nl.wikipedia.org/wiki/Esoterie

Houdt iemand zich hiermee bezig ?

Wist niet dat ik zo ongestructureerd schrijf overigens Laatste tijd krijg ik pas commentaar, dus wie weet is het sinds kort zo dat ik niet meer goed weet te formuleren. Maar maakt niet uit, ik ga gewoon door. Het chaotische schrijven heeft er ook mee te maken dat ik vast zit in mijn ontwikkeling. Het schrijven kost me veel moeite de laatste tijd. Ieder woord dat naar voren komt kost moeite om naar voren te brengen.

Vroeger ging dat helemaal vanzelf.
pi_45659107
waarschijnlijk zei je vroeger dan ook een stuk minder zinnige dingen.

esoterie is naar mijn idee niet iets waar je je mee bezig moet houden, maar alleen kan ervaren.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:18:03 #174
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45659402
Vroeger schreef ik makkelijker omdat ik na al die berichten alles al geschreven heb ondertussen. Ik wil niet in de herhaling vallen bij het schrijven dus wie weet ben ik wel te geforceerd op zoek naar nieuwe teksten.

De voorraad inspiratie is leeg heb ik steeds vaker het idee.

Bewustzijnverruiming kan ik nu over schrijven, dat ik graag een ruimer bewustzijn zou willen hebben maar ook dat komt vanzelf naar voren. Forceren is niet juist om te doen, en met het schrijven ben ik de laatste tijd dus ook aan het forceren hier. 31461 berichten met deze naam, dan zou je toch denken dat alles al voorbij is gekomen?

Maar het is frustrerend als je amper nog wat weet te schrijven, zelfde geldt voor praten in het echt. Ik weet soms niets nieuws te verzinnen, wie weet ben ik de baterij aan het opladen Kan zijn dat het in de lente beter gaat als alles tot leven gaat komen, dat de bloem dicht is op dit moment, dat de bloemen moeten gaan bloeien zodat ik ook tot bloei kom.

Buiten is het grijs

Over ruimer bewustzijn even, ermee bezig zijn dus, ik schrijf dat ik een ruimer bewustzijn wil en het voelt ruimer aan. Meer ruimte in het hoofd ervaren, niet opgesloten zijn tussen 4 muren die dicht op elkaar staan. In de lente/zomer 2006 had ik een zee van ruimte om me heen, daarna bij de komst van de herfst is het allemaal gesloten geworden.

Vliegen tussen 4 muren gaat ook niet goed, ben ik gesloten in het bewustzijn dan voelt het alsof ik in de gevangenis zit. Maar ervaring leert dat de komst van de lente alle muren doet slopen Nog ff geduld hebben dus dromenvanger
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:21:23 #175
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45661343
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:04 schreef Dromenvanger het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Esoterie

Houdt iemand zich hiermee bezig ?

Wist niet dat ik zo ongestructureerd schrijf overigens Laatste tijd krijg ik pas commentaar, dus wie weet is het sinds kort zo dat ik niet meer goed weet te formuleren.
Het is misschien ook pas sinds de laatste tijd dat meer mensen je gedachtengang zodanig interessant vinden dat ze het willen lezen. Ik weet wel dat je elke keer weer een stuk 'gegronder' typed. Nadeel daarvan is dus wel dat mensen die het in principe interessant vinden commentaar geven op je schrijfstijl. Daar waar ze hiervoor gewoon dacht 'ah, Dromenvanger ' Je bent het slachtoffer van je eigen succes man .
Vrijheid
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:36:11 #176
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45661751
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is misschien ook pas sinds de laatste tijd dat meer mensen je gedachtengang zodanig interessant vinden dat ze het willen lezen. Ik weet wel dat je elke keer weer een stuk 'gegronder' typed. Nadeel daarvan is dus wel dat mensen die het in principe interessant vinden commentaar geven op je schrijfstijl. Daar waar ze hiervoor gewoon dacht 'ah, Dromenvanger ' Je bent het slachtoffer van je eigen succes man .
Thanks. Maar alsnog vind ik mezelf teveel met beide benen op de grond staan. Weet je geen manier om even een droom-vlucht te maken zoals in de Efteling? Even vliegen ?

Op aarde is het allemaal zo vanzelfsprekend, toen ik aan het vliegen was afgelopen zomer was het zo dat ik niet bewust was van het aardse bestaan, ik vloog door de dagen heen als een storm.

Vorige zomer had ik ook het idee dat ik super snel was in het afleggen van afstanden, alsof ik kon bewegen zonder te bewegen zo snel ging het allemaal. De dagen vlogen voorbij als het ware. 0400 opstaan en dan het idee hebben dat de dag nog steeds te kort duurt.

Wie weet ligt het wel aan de wintertijd dat het nu zo langzaam lijkt te gaan. Soms lijkt er geen einde te komen aan de dag.

Is het bij jou ook zo dat de zomer voor snelheid staat Jogy? Alsof de zomer heel snel voorbij vliegt terwijl de winter eeuwig lijkt te duren?
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:41:32 #177
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45663686
Ik denk dat mensen het chaotisch vinden omdat ze gewend zijn het netjes opgesteld te zien zoals op school.

Maar mensen als wij tiepen onze gedachtes en gevoel neer, dat is ter plekke en kan erg onsamenhangend ogen voor een realiteitsautist.

Groetjes.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:42:58 #178
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45663726
In dromen kun je vaak goed vliegen, ik kon vroeger echt alle dromen triggeren droomde elke nacht lucide dat heb ik nu niet meer zo..
mischien omdat ik mijn fantasie in een mmorpg stop en niet meer in mn dagdromen :p
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:00:13 #179
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45664239
Ik ga nu even Ave maria luisteren.
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:02:43 #180
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45664309

Toevallig ik was net even buiten met de armen in de lucht een pater aan het nadoen

Ala Malostus, di vrontas sum kastos!!!!!

En dat helpt ook nog eens. Net doen alsof je een magische priester bent die rituelen verricht om de aardse straling in een hoger daglicht te zetten.

Nu nog een heilige graal erbij met een magisch brouwsel en de pret kan niet op

Toch helpt dat. Je doet net alsof je een magische priester bent met rituelen en al, en je gaat gewoon lukraak vreemde taal uitspreken Wie weet is het wel een magische taal die ik net uitsprak. Ik kreeg ineens super energie over me heen alsof ik weer de kracht in me had van 2006.

Zullen we een kerk oprichten speciaal voor magische mensen die hun eigen magische taal ontwikkelen? Magische taal om onsterfelijk mee te worden. Gaan we ons groeperen net zoals de katholieken en richten we overal bijzondere kerken op

Worden we dan vervolgd wegens hekserij?

Zullen we verder gaan met discussieren over hoe je Goddelijke krachten tot je kunt nemen?

Of de armen in de lucht al helpt en een vreemde taal spreken ook? Wie weet wel een Goddelijke taal van 15,000 jaar geleden, zomaar spreken zonder te denken en dat je dan een eigen taal kunt aanmeten die jou Goddelijke krachten geeft?

[ Bericht 11% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 25-01-2007 16:08:56 ]
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:10:26 #181
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45664517
Stel nou er is een taal die nog nooit is uitgesproken en die kan zorgen voor alles? De huidige verschillende talen bestaan toch ook? Waarom zou er geen magische taal zijn die magie naar voren kan brengen?

Fill my beer = Esnoqla estrafantol grussmak

Zomaar een link toen ik op google zocht naar magische taal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Magisch_realisme

Het magisch realisme zoekt zijn inspiratie buiten de al te dagelijkse realiteit en binnen droom- en waanbeelden, vandaar ook de evenwaardige benaming Fantastisch Realisme. Engelsen hebben het hierbij vaak over Precise Realism en Sharp-Focus Realism. Dergelijke werken laten zich kennen door een nauwgezette, bijna fotografische weergave van realistisch lijkende taferelen, die een geheimzinnige en magisch aandoende sfeer uitstralen. Dubbelzinnige perspectieven en een ongebruikelijke manier om de dingen naast elkaar weer te geven versterken nog die magische suggestie. Technische en louter ambachtelijke vaardigheden zijn aan deze stijl inherent. De combinatie van wel en niet bestaande elementen, het spel van licht en kleur en de technisch perfecte afwerking maken geheimzinnige, soms dreigende schilderijen die hun weergave van de werkelijkheid een vervreemdend karakter meegeven. Dit maakt de stroming ook verwant met het surrealisme.
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:26:56 #182
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45665014
Even armen in de lucht en preken en ineens een gevoel ervaren dat staat voor power

Is het misschien het oppeppen van mezelf? Of ben ik in het bezit van een vreemde nog niet uitgesproken taal?

Shraston !!!!!

Of zit het tussen de oren ?

In hoeverre ik serieus ben? Ik ben niet zo serieus aangelegd, alsnog zeg ik dat ik een wezenlijk verschil opmerk doordat ik 20 minuten geleden even op een magische tour ging.
  woensdag 14 februari 2007 @ 07:08:19 #183
167723 sanni
Acima de seu
pi_46286820
TS..de mens is een wezen dat altijd bezig is te ontdekken,te onderzoeken en
drang naar..... te stimuleren. Dat de aarde o.a. geteisterd wordt door honger,
oorlogen e.d. maar ook vooruitgang is inherent aan dit alles. Echter als je
dat afzet tegen het gehele Universum dan is het natuurlijk allemaal pietleuterig
om dat allemaal op deze aardbol mee te maken. Maar maak dat maar eens wijs
aan de mensheid of beter gezegd de politieke leiders want die denken maar aan 1 ding
en dat is vaak het eigen belang ongeacht of dat mensenlevens kost.
  woensdag 14 februari 2007 @ 07:50:32 #184
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_46286983
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 07:08 schreef sanni het volgende:
...
toen ik dit las ging er een soort kalmte over me heen..ik ben de laatste tijd bezig om teksten te lezen van mensen en te voelen hoe ze deze "uitspreken" in hun hoofd en kijken hoe dit bij jou(mij-de lezer) aan-komt. In dit geval hoorde ik:

de oude wijze man spreken

wilde dit ook heel even kwijt bij deze..
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')