Zeker omdat je weet dat het niet echt is inderdaad, maar zelfs al was het echt en het is goed-aardig, dan nog is het een hele mooie ervaring. Volwassen tussen aanhalingstekens
![]()
Mensen houden van leuke dingen net als kinderen, mensen houden van vermaak. Een rit in een achtbaan is voor zowel een volwassene als voor een kind super leuk. Een game of een goed boek lezen vol fantasy dat is ook niet leeftijdsgebonden.
Volwassen zijn heeft meer te maken met verantwoordelijkheden krijgen en ook met vrijheden krijgen die je als kind niet hebt. Als volwassene krijg je meer verantwoordelijkheden op allerlei gebieden maar tevens krijg je meer vrijheden.
Ik ben weer op dreef in mijn denken en brain-farts Jogy
![]()
Ik dacht vroeger vaker na over the holy Grail en het vinden ervan en ik dacht vroeger vaker na dat ieder mens op zoek is naar een of ander iets. Als ik om me heenkijk dan zie ik mensen constant op zoek zijn naar iets. Naar zingeving en naar een achterliggend verborgen verschijnsel. Hoe ondernemers hun winkel indelen is een voorbeeld van zoeken naar iets, hoe tv gemaakt wordt is een voorbeeld dat mensen zoeken en willen scheppen. Games en films zijn voorbeelden dat mensen op zoek zijn naar iets. En dan zeker niet alleen de films van Indiana Jones die staan voor zoeken naar the holy grail. De hele wetenschap is op zoek naar the holy grail door mensen onsterfelijk te willen maken. Maar het gaat niet alleen om het onsterfelijk willen maken, volgens mij gaat het om het scheppen. Mensen willen scheppen net zoals velen denken dat God alles gemaakt en geschept heeft. En dan mag ik ook wel eens uitgaan dat God de schepper is van deze adventure game. Wie weet zijn we wel net als God, en is het daarom zo dat we zo graag iets willen scheppen en maken. Iets moois maken wilt toch bijna iedereen die iets moois wilt zien? Waarom maken mensen anders van hun huisje een paleis? Waarom werken mensen anders in de tuin? Waarom worden er anders mooie digitale zaken gemaakt die een genot zijn? Waarom verzorgen mensen zich anders vaak goed om goed voor de dag te komen? Dat is toch omdat mensen van kwaliteit houden of niet soms? Of heeft dat niets met God te maken? Hield God niet van kwaliteit? De kerk in ieder geval niet, maar de kerk kun je los zien van God. Ik bedoel met de kerk, waar houdt de kerk zich mee bezig? Zou de kerk van kwaliteit houden dan zouden ze die harde houten banken vervangen voor zachte sofa's. En dan zouden ze iedere bezoeker de wijn laten drinken en dan zouden ze tosti's geven en geen hosti's
![]()
De kerk als instantie weet totaal niet wat gastvrijheid is, daarom zijn alle kerken zo leeg. Omdat de moderne generatie gastvrij behandeld wilt worden en niet als afval.
Op dit moment staat voor mij the holy Grail voor het naar voren brengen van wat nog niet naar voren is gekomen. Als ik nu aan uitvinders van the holy Grail denk dan denk ik aan artiesten in de muziek en dan denk ik aan filmmakers en acteurs en dan denk ik aan schrijvers van boeken maar ook zeker aan de mensen die kijken naar de films en die luisteren naar de muziek en de mensen die bezig zijn met gamen.
Ik verlies vaker het besef van waar ieder mens mee bezig is die de middelen heeft tot ontdekken. En besef ik me goed wat veel mensen doen dan besef ik me dat mensen aan het ontdekken zijn. Mensen willen nieuwe zaken verkennen en nieuwe zaken meemaken. Mensen willen eens afwisseling in het bestaan, daarom gaan mensen op vakantie. Het draait toch vaak om de afwisseling?
En dan kom ik weer bij de gezamelijke inspanning uit. Het spel van onderzoeken en vinden en dan het gezamelijke profijt in het gezamelijke bewustzijn.
Zo is het ook vaker zo dat er dagen zijn dat mensen helemaal ingedut zijn, dan valt het me op dat alle mensen die ik tegenkom helemaal niet actief of vrolijk zijn of spraakzaam zijn. Dan zijn het van die dagen waar mensen eruit zien alsof je ze onder 10 meter zand kunt begraven maar dan heb je ook de dagen dat mensen actief zijn, helemaal levendig en dan lijkt het weer alsof iedereen zin in het bestaan heeft.
Alsof we van elkaar afhankelijk zijn en dat de planeten dus zeker meespelen en dat we beinvloed worden door alles. Dat we samen leven in een soort van wereld of universum en dat er dagen of tijden zijn dat we allemaal niet lekker in het vel zitten.
Nu staat Bob Marley op met zijn album Chant down Babylon
Zolang ik me blijf beseffen dat het gaat om ontdekken is het hier goed, maar constant aanwezig blijven is gewoon moeilijk om te doen. Ik ben vaak genoeg bij de les en actief in het leven, actief meedoen met de rest buiten internet, meedenken en meehelpen.
Maar goed
![]()
Waar draait het om?
Mij draait het om iets nieuws. Iedere dag het nieuwe meemaken en iedere dag nieuw voelen. Nieuw voelen dus ook zeker. Niet oud voelen maar nieuw voelen en iedere dag denken dat het richting iets nieuws gaat. De toekomst als nieuw zien en zo blaat ik maar verder
![]()
Ik was even buiten en ik dacht bij mezelf, miljarden mensen die zoeken naar iets, wie weet is het wel zo dat we straks echt meer vinden. Gezamelijke inspanning van miljarden mensen die actief zoeken en dan is het toch logisch dat we ooit gaan vinden?
1 zoeker en 2 zoekers. 2 zoekers zoeken meer dan 1 zoeker. Zoeken miljarden zoekers actief dan zoek je erg veel. Zoeken in the rabbit hole?
Tuurlijk is het dan zo dat de een wat anders zoekt, maar het gaat toch om het verkenning. Verkenningsreizigers en ontdekkers. Wie weet duurt het met opzet zo lang allemaal.
Jogy even een vraagje aan jou, omdat jij vaak actief bent in mijn topics, een van de weinige die in veel van mijn topics actief meepost.
Vraag is dus.
" Heb jij ook vaker het idee dat het allemaal zo lang duurt ?"
Alsof de mensheid bezig is met doorleven maar dat er geen schot in de zaak komt in het vinden. En ook dat het vaak zo is dat mensen stoppen met zoeken naar the holy grail of mekka. En dan kun je the holy grail lindelen in verschillende sectoren. Computers, gezondheid, fantasie en magie en veel meer.
Iedere tak van de sport speelt mee.
En dan gaat het om verbeteringen ook weer. Zonder jezelf te pushen richting verbetering stopt het zoeken.
En dan sluit ik even af met de volgende gedachte.
" Wie weet zitten wij nogmaals in een spel, en is de beloning die we vinden door te zoeken al vast gelegd".
Maar wie heeft dan het spel gemaakt? Zal ik dan toch vaker moeten contact zoeken met de maker van het spel? Ik beweer vaker dat ik niet in God geloof, maar als ik zo kijk en kijk, dan denk ik wel vaker dat er toch iemand of iets moet zijn geweest die het allemaal vorm gegeven heeft?
[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-01-2007 19:14:03 ]