Is goed, stuur maar.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:10 schreef Elvi het volgende:
Lilith-Wicca wil je voor mij ook kijken? Ik zal dan even mn exacte geboortetijd vragenDan PM ik je die!
Wat ga je bekijken dan? En met welk doel?quote:
Gewoon even het hele topic lezenquote:Op zondag 7 januari 2007 22:07 schreef Pendri het volgende:
[..]
Wat ga je bekijken dan? En met welk doel?
Is dit te vergelijken met een vergevorderde versie van nummerologie?
Dit heeft ook helemaal niets met Mercurius Retrograde te maken, maar is waarschijnlijk gewoon een medisch probleem.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:22 schreef SHE het volgende:
hier ook bloedneuseritus.
is nooit overgegaan ook..kreeg ze vanaf mijn 5e en nu nog steeds..om de haverklap en eigenlijk om niets.
maar of dit allemaal te verklaren is...geen idee. Ik ben zelf nogal sceptisch, al wil ik best anders geloven.
Even terug lezen, dat heb ik al uitgelegd (ergens in het begin van het topic).quote:Op zondag 7 januari 2007 22:18 schreef Bange-Frans het volgende:
Mercurius Retrograde misschien domme vraag maar wat houdt het dan wel in?
Ik snap best dat je ene geboortehoroscoop maakt en de bij de term blauwdruk van je leven kan ik me ook wel het een en ander voorstellen.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:12 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Gewoon even het hele topic lezen![]()
Wordt wel lekker druk zoquote:Op zondag 7 januari 2007 22:23 schreef beertenderrr het volgende:
ik ben nu juist nogal rustig, van vroeger weet ik het niet echt, maar kan me altijd wel vermaken met mezelf. Maar ben niet de enige hiermee denk ik zo
btw, Lilith, zou je mijn blauwdruk ook na kunnen lopen?
Omdat iemand op zoek is naar iets, maar niet weet waarnaar ?quote:Op zondag 7 januari 2007 22:24 schreef Pendri het volgende:
[..]
Ik snap best dat je ene geboortehoroscoop maakt en de bij de term blauwdruk van je leven kan ik me ook wel het een en ander voorstellen.
Maar waarom zou je het doen? Wat heeft een mens eraan? Kijk je naar een speciaal iets? Heeft dat bijvoorbeeld iets te maken met de nieuwetijdskinderen of is dit even puur willekeurig? En is het een soort van nummerologie?
Mensen laten een geboortehoroscoop maken om bijv. inzicht te krijgen in beroepskeuze, opleidingen ed.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:24 schreef Pendri het volgende:
[..]
Ik snap best dat je ene geboortehoroscoop maakt en de bij de term blauwdruk van je leven kan ik me ook wel het een en ander voorstellen.
Maar waarom zou je het doen? Wat heeft een mens eraan? Kijk je naar een speciaal iets? Heeft dat bijvoorbeeld iets te maken met de nieuwetijdskinderen of is dit even puur willekeurig? En is het een soort van nummerologie?
Hoe moet ik dat nou wetenquote:
Met inzichten is natuurlijk nooit wat mis.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:30 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Mensen laten een geboortehoroscoop maken om bijv. inzicht te krijgen in beroepskeuze, opleidingen ed.
Astrologie is geen toekomstvoorspellen.
Daarbij bestaat astrologie al vanaf Pythagoras en heeft naar mijn idee ook heel weinig met "Nieuwetijdskinderen" te maken.
En nee, het is iets heel anders numerologie, daar werk je met cijfers, gebaseerd op bijv. je naam, geboortedag enz., astrologie werkt met planeten.
Mwhehe blijkbaar ook 'de noordelijke maansknoop, de boodschap van gene zijde' van Bastiaan van Wingerden gelezen :-p (wat een -letterlijk- vaag geschreven boek was datquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:53 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Even een snelle uitleg dan(moet eigenlijk naar verjaardag)
Een reincarnatie-weigering wil zeggen dat de ziel in vorige levens zoveel ellende heeft gekend dat, toen het moment daar was, hij totaal geen zin had om weer naar deze aardkloot te komen.
De gidsen begrepen dit en gunde hem rust, maar gaan moest hij, eventueel met een schop onder zijn kont![]()
Maar omdat de ziel al zo'n tegenzin had blijven zijn gidsen in dit leven vaak wat langer bij hem.
Dus dat denkbeeldige vriendje is hoogwaarschijnlijk zijn gids, je ziet vaakdat dit soort kinderen ook kunnen schater lachen om iets wat de ouders bijv. niet zien, het kind lacht dan om/met zijn gids.
Deze kinderen hebben geen "lijntje" maar een dik koord met "boven".
Meestal verdwijnt het hechte contact met de gids rond het 4/5 levensjaar (het moment dat Lilith sluit)
Wel zie je vaak dat deze kinderen op de een of andere manier een hechter contact houden met hier "boven".
Volgens de theorie probeer je dan, zoals Lilith wicca ook al zei, onbewust om 'zelfmoord' te plegen, je doet er alles aan om je geboorte op aarde te saboteren.quote:Op zondag 7 januari 2007 19:49 schreef Mirage het volgende:
Heeft iemand nog ideeen over kinderen die met de navelstreng om hun hals geboren worden ( en vanelfsprekend dus blauw aanlopen als er niet op tijd ingegrepen word) ?
Enige wat ik weet is dat het ergens vroeg in de ochtend was, verder inderdaad...geen flauw idee..quote:Op zondag 7 januari 2007 23:58 schreef Pendri het volgende:
Volgens mij bedoelt Daniel.J dat hij geen flauw idee heeft hoe hij z'n geboortetijd moet weten.
Navragen bij je paps en mams, en dan maar hopen dat die daarop gelet hebben.
Lillith Wicca is erg populair.
Ja? Wat grappig. Leuk dat daar al onderzoek naar gedaan is. Ja er is wel wat voor te zeggen dat juist WEINIG nieuwetijdskinderen mercurius retrograde hebben staan. Vaak wordt toch gezegd dat ze met een speciaal doel op aarde komen (of waren dat weer kristalkinderenquote:Op maandag 8 januari 2007 10:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:
@tulpje 6.
Verder is uit onderzoek gebleken dat juist weinig Nieuwetijdskinderen Merucrius Retrograde hebben staan.
Interessant, als kind was ik vroeger ook heel vaak ziek, waarbij zware benauwdheid aan de orde was. Ook was ik een echte huilbaby en werd vervolgens een echt driftkikkertje. Mijn moeder zegt nu nog wel eens dat ze vroeger altijd al tegen mij moest zeggen dat ik eerst tot tien moest tellen, anders barstte ik weer in woede uit. (Dat was al vanaf een jaar of 3 a 4, dat dat begon.)quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:10 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Dan was jij vroeger misschien ook vaak "benauwd", verkouden ed.?
Een huilbaby wat later overging in een "driftkikkertje"?
Ik denk dat het meeste al in dit topic beantwoord is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:41 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Interessant, als kind was ik vroeger ook heel vaak ziek, waarbij zware benauwdheid aan de orde was. Ook was ik een echte huilbaby en werd vervolgens een echt driftkikkertje. Mijn moeder zegt nu nog wel eens dat ze vroeger altijd al tegen mij moest zeggen dat ik eerst tot tien moest tellen, anders barstte ik weer in woede uit. (Dat was al vanaf een jaar of 3 a 4, dat dat begon.)
Aangezien ik niet afwijzend tegenover reïncarnatie sta, werd mijn interesse door je post gewekt. Heb je hier meer informatie over?
Een specifieke vraagquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik denk dat het meeste al in dit topic beantwoord is.
Heb je soms specifieke vragen (mag ook via PM hoor)?
Die kennis komt voornamelijk voort uit de karmische astrologie.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:01 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een specifieke vraag:
Waar komt de kennis vandaan dat er zoiets bestaat als reïncarnatie-weigering?
Maar waar komt die kennis vandaan? Hoe heeft de mens daaruit kennis kunnen afleiden? Je hoort vaak dat de kennis is ontvangen door zieners en spiritueel hoog ontwikkelden, maar welke zekerheid kunnen we daar aan ontlenen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Die kennis komt voornamelijk voort uit de karmische astrologie.
Wat voor soort onderzoek ?quote:Wel kun je je wat meer verdiepen in het spirituele, welke richting kan ik je zo ook niet vertellen, dat vraagt wat meer onderzoek, maar zoals ik het nu zie zou je je wat meer kunnen verdiepen in healingcurcussen.
Bij de oude volkeren, zoals de Assyriers, waren astrologie en astronomie nog niet van elkaar gescheiden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:13 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Maar waar komt die kennis vandaan? Hoe heeft de mens daaruit kennis kunnen afleiden? Je hoort vaak dat de kennis is ontvangen door zieners en spiritueel hoog ontwikkelden, maar welke zekerheid kunnen we daar aan ontlenen?
Met dat onderzoek bedoel ik dat ik dan in jouw horoscoop moet gaan kijken wat precies de bedoeling is van jouw Noordelijke Maansknoop en dat heb je niet in een paar uurtjes gedaanquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:14 schreef Bange-Frans het volgende:
Lilith..uit je pm!
[..]
Wat voor soort onderzoek ?
En eventuele healingcursussen...waar dan?
Op internet gezocht maar dan kom je echt bij van die vage website's uit...
Vanuit de Noordelijke Maansknoop.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:32 schreef zwambtenaar het volgende:
En hoe is daaruit het idee van bijvoorbeeld de reïncarnatie afgeleid?
En hoe betrouwbaar is die Noordelijke Maansknoop?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Vanuit de Noordelijke Maansknoop.
Voor mij heel betrouwbaar.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:36 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
En hoe betrouwbaar is die Noordelijke Maansknoop?
Heb ik een biologie-les gemist waarin dit uitgelegd werd ofzo ?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:53 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Even een snelle uitleg dan(moet eigenlijk naar verjaardag)
Een reincarnatie-weigering wil zeggen dat de ziel in vorige levens zoveel ellende heeft gekend dat, toen het moment daar was, hij totaal geen zin had om weer naar deze aardkloot te komen.
De gidsen begrepen dit en gunde hem rust, maar gaan moest hij, eventueel met een schop onder zijn kont![]()
Maar omdat de ziel al zo'n tegenzin had blijven zijn gidsen in dit leven vaak wat langer bij hem.
Dus dat denkbeeldige vriendje is hoogwaarschijnlijk zijn gids, je ziet vaakdat dit soort kinderen ook kunnen schater lachen om iets wat de ouders bijv. niet zien, het kind lacht dan om/met zijn gids.
Deze kinderen hebben geen "lijntje" maar een dik koord met "boven".
Meestal verdwijnt het hechte contact met de gids rond het 4/5 levensjaar (het moment dat Lilith sluit)
Wel zie je vaak dat deze kinderen op de een of andere manier een hechter contact houden met hier "boven".
Weet ik niet, ik weet niet wanneer jij wel of niet spijbeltquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:39 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Heb ik een biologie-les gemist waarin dit uitgelegd werd ofzo ?
Of je blijft gewoon met beide voeten op aarde staan. Geloof deze kwalzaverij niet, is mijn dringend advies.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:42 schreef Bange-Frans het volgende:
Je bedoelt dat ik een keer naar een cursus (iets leren) heen moet gaan of dat ik me een keer moet laten lezen oid...
Je zou misschien eens je horoscoop kunnen laten duiden ja (en dan niet op een parabeurs ofzo maar door een afgestudeerde astroloog).quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:42 schreef Bange-Frans het volgende:
Je bedoelt dat ik een keer naar een cursus (iets leren) heen moet gaan of dat ik me een keer moet laten lezen oid...
Ik denk niet dat jij bepaald wat wel of geen kwakzalverij is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:50 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon met beide voeten op aarde staan. Geloof deze kwalzaverij niet, is mijn dringend advies.
Woon je nog steeds in je geboorteplaats?quote:
Ik zal even voor je kijken wie er bij jou in de buurt woont.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:02 schreef Bange-Frans het volgende:
jup
Je hebt een Pm'metjequote:Op woensdag 10 januari 2007 16:07 schreef Bange-Frans het volgende:
ik dank u hartelijk
Ik wil wel even vermelden dat niet alle moeilijke zwangerschappen, bevallingen, eerste levensjaren wijzen op een weigering.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:03 schreef -Lillith- het volgende:
ok, hier post ik dan ook even. Ik ben na 7 maanden gestopt met groeien, m'n mams had een bloedvergiftiging. Na 8 maanden hebben ze mij met spoed gehaald, aangezien m'n moeder bijna doodging. Ik had 3 keer de navelstreng om m'n nek heen en daarnaast werkte een gedeelte van m'n lichaam niet. Uiteindelijk is alles goed gekomen. (anders zou ik hier niet zitten he) Ik viel continu flauw, doordat ik achter m'n adem bleef hangen als ik huilde (was een beetje driftig) Met mensen had en heb ik niets. Daarnaast heb ik zelf ook denkbeeldige dieren gehad. En ik ben stiekem ook wel heel erg benieuwd naar die geboortehoroscoop.
Wil je die voor mij ook natrekken Lilith?
geboren in Delft op 23 september 1982 om 12.41 uur.
Alvast bedankt
Poeh, gelukkig maarquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:29 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik wil wel even vermelden dat niet alle moeilijke zwangerschappen, bevallingen, eerste levensjaren wijzen op een weigering.
Dit kan ook gewoon heel goed een medische achtergrond hebben natuurlijk.
Weet ik niet, ik denk dat je er ook nooit achter kunt komen of die baby door medische zaken is gestorven of niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:43 schreef Bange-Frans het volgende:
Lilith
maar toch wel vaag hoor, lukt het de baby ook wel eens om zichzelf van het leven te beroven?
Het is wel leuk in jouw kleine wereldje huh?quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Astrologieelk kind heeft wel denkbeeldige vriendjes, bloedneuzen etc etc gehad. Ronduit belachelijk om dit te gaan koppelen aan standen van sterren. En reincarnatieweigering?
![]()
Laat me niet lachen.. wtf heeft dat nou weer te maken met een navelstreng die door gedraai van de baby om de nek is terecht gekomen. Alsof een ziel ervoor kan zorgen dat een kind die streng zelf om z'n nek draait!
Daar heeft een kind de motoriek helemaal niet voor; kortom; biologisch onmogelijk.
Ik sta elke keer weer versteld wat voor bergen onzin er hier worden verkondigd. Zaken die nooit op wat voor manier dan ook bewezen zijn worden hier gepresenteerd als voldongen wetenschappelijke feiten. Als er ook maar enige waarheid schuil zou gaan achter astrologie, dan had dit allang wetenschappelijk aangetoond kunnen worden. Volgens mij zijn het ook niet de meest hoog opgeleide mensen die in dit soort onzin geloven
Hoeveel onderzoek en bewijs er voor bepaalde fenomenen is, het is inderdaad altijd mogelijk dat wetenschappelijke theorieen onwaar of onvolledig zijn. Echter probeert de wetenschap theorieen altijd te ondersteunen door onderzoek, waarna geconcludeerd kan worden dat het zeer aannemelijk is dat een theorie klopt, of niet natuurlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is wel leuk in jouw kleine wereldje huh?.
Het eerste wat ze bij de wetenschap leren is dat ze niets weten maar ok.
Wat jij wilt natuurlijk, maar het getuigd van een kleine belevingswereld als je alles wat niet wetenschappelijk bewezen is meteen van de hand doet als onzin. Ieder persoon heeft recht op zijn eigen levensnormen/overtuigingen, jij ook natuurlijk, hoe bekrompen die ook overkomen. Het maakt ook niet uit dat jij het er niet mee eens bent maar je bent mij iets te makkelijk met het strooien van denigrerende opmerkingen. Dat vind ik nogal triest, alsof je jezelf beter wilt voelen door even een kleine razzia in TRU te houden en te verkondigen hoe dom ze wel niet zijn. Zegt meer over jou dan over de TRU gangers. Nogmaals, het is jouw belevingswereld ( om het maar even zweverig te zeggenquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hoeveel onderzoek en bewijs er voor bepaalde fenomenen is, het is inderdaad altijd mogelijk dat wetenschappelijke theorieen onwaar of onvolledig zijn. Echter probeert de wetenschap theorieen altijd te ondersteunen door onderzoek, waarna geconcludeerd kan worden dat het zeer aannemelijk is dat een theorie klopt, of niet natuurlijk.
Wat ik hier in dit topic lees zijn alleen maar zuiver theorieen, waarbij geen enkele moeite wordt genomen om deze aan te tonen. Ze worden bij voorbaat al als absolute waarheid veronderstelt. Ik vind dat geen kenmerk van een 'ruime wereld' of 'open mind' erop nahouden, maar eerder van het hebben van een 'grote fantasiewereld', nogal triest in geval van een leeftijd van boven de pakweg 8 jaar.
Aangetoond of niet, feit blijft wel dat een aantal grote bedrijven in Nederland een astroloog in dienst hebben. Zij laten de astroloog de geboortehoroscopen van nieuwe medewerkers uitrekenen om te kijken wat ze binnen halen of geven hun huidige medewererkers met hun horoscoop loopbaanadvies. Als je op een random bedrijven/carrierebeurs komt zal het je verbazen hoeveel tarotleggers en astrologen daar zitten voor serieus loopbaanadvies. Daar wordt absoluut niet lacherig over gedaan. Dus bewezen of niet, in de praktijk wordt het nu sinds een aantal jaar wel serieus gebruikt.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Als er ook maar enige waarheid schuil zou gaan achter astrologie, dan had dit allang wetenschappelijk aangetoond kunnen worden. Volgens mij zijn het ook niet de meest hoog opgeleide mensen die in dit soort onzin geloven
Dat lijkt me klinkklare onzin. Maar als jij een paar voorbeelden van dit soort grote bedrijven kan aangeven, graag.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:52 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Aangetoond of niet, feit blijft wel dat een aantal grote bedrijven in Nederland een astroloog in dienst hebben.
Integendeel. Ik wijs weinig zomaar van de hand, maar geloof ook niet heilig in de meest wilde theorieen zoals veel mensen hier wel doen. Er zijn best een aantal dingen die de wetenschap niet kan verklaren. Er is niets op tegen om dit soort zaken 'onverklaard' te laten zonder uit alle macht wilde theorieen te verzinnen om dit soort zaken toch maar te verklaren. Dit soort theorieen slaan vaak nergens op en blijken uiteindelijk toch nooit te kloppen (dat heeft het verleden wel uitgewezen betreffende ongefundeerde theorieen omtrent vreemde fenomenen).quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat jij wilt natuurlijk, maar het getuigd van een kleine belevingswereld als je alles wat niet wetenschappelijk bewezen is meteen van de hand doet als onzin. Ieder persoon heeft recht op zijn eigen levensnormen/overtuigingen, jij ook natuurlijk, hoe bekrompen die ook overkomen. Het maakt ook niet uit dat jij het er niet mee eens bent maar je bent mij iets te makkelijk met het strooien van denigrerende opmerkingen. Dat vind ik nogal triest, alsof je jezelf beter wilt voelen door even een kleine razzia in TRU te houden en te verkondigen hoe dom ze wel niet zijn. Zegt meer over jou dan over de TRU gangers. Nogmaals, het is jouw belevingswereld ( om het maar even zweverig te zeggen) waaruit jij je waardeoordeel uit vormt. Het is niet de waarheid.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens mij zijn het ook niet de meest hoog opgeleide mensen die in dit soort onzin geloven
Wie neemt iemand met zo'n opleiding nou serieusquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:12 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
![]()
http://www.amsterdamhermetica.nl/
quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:12 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
![]()
http://www.amsterdamhermetica.nl/
quote:'Are students of Western esotericism actually believers in esotericism?'
Studying Western esotericism is one thing; believing in it is something else. Most scholars in this field, including those affiliated with GHF, study Western esotericism simply because of its relevance to a variety of historical and contemporary developments in western religion and culture.
Wie weet hebben een aantal mensen zelf wel iets ervaren waardoor ze dieper kijken dan wat je aan kan raken en kan zien en wie ben jij dan om dat als onzin te bestempelen? Natuurlijk heb je in alle hoeken van de mensheid mensen die te goedgelovig zijn of juist te sceptisch natuurlijk. Het is gewoon suf om erop af te geven alsof de mensen die wel in 'ongefundeerde onzin' geloven een stelletje zijn met een chromosoompje extra, enkel en alleen omdat jij nog nooit iets raars hebt meegemaakt terwijl je kraaknuchter was natuurlijk. Er is een verschil tussen alles klakkeloos geloven en er in geloven of tenminste de optie open te houden dat het zo werkt.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Integendeel. Ik wijs weinig zomaar van de hand, maar geloof ook niet heilig in de meest wilde theorieen zoals veel mensen hier wel doen. Er zijn best een aantal dingen die de wetenschap niet kan verklaren. Er is niets op tegen om dit soort zaken 'onverklaard' te laten zonder uit alle macht wilde theorieen te verzinnen om dit soort zaken toch maar te verklaren. Dit soort theorieen slaan vaak nergens op en blijken uiteindelijk toch nooit te kloppen (dat heeft het verleden wel uitgewezen betreffende ongefundeerde theorieen omtrent vreemde fenomenen).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |