quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:53 schreef Lilith-Wicca het volgende:Even een snelle uitleg dan
![]()
(moet eigenlijk naar verjaardag)
Een reincarnatie-weigering wil zeggen dat de ziel in vorige levens zoveel ellende heeft gekend dat, toen het moment daar was, hij totaal geen zin had om weer naar deze aardkloot te komen.
De gidsen begrepen dit en gunde hem rust, maar gaan moest hij, eventueel met een schop onder zijn kont
Maar omdat de ziel al zo'n tegenzin had blijven zijn gidsen in dit leven vaak wat langer bij hem.
Dus dat denkbeeldige vriendje is hoogwaarschijnlijk zijn gids, je ziet vaakdat dit soort kinderen ook kunnen schater lachen om iets wat de ouders bijv. niet zien, het kind lacht dan om/met zijn gids.
Deze kinderen hebben geen "lijntje" maar een dik koord met "boven".
Meestal verdwijnt het hechte contact met de gids rond het 4/5 levensjaar (het moment dat Lilith sluit)
Wel zie je vaak dat deze kinderen op de een of andere manier een hechter contact houden met hier "boven".
Mwhehe blijkbaar ook 'de noordelijke maansknoop, de boodschap van gene zijde' van Bastiaan van Wingerden gelezen :-p (wat een -letterlijk- vaag geschreven boek was dat
![]()
die vent kan echt niet schrijven, maar de theorie is toch wel n btje interessant -veel dingen vallen dan toch op zn plek, maar sommige dingen herken ik ook niks in hoor.-.
Volgens zijn theorie heeft iedereen die mercurius retrograde heeft staan in zn geboortehoroscoop een reincarnatieweigering gehad dit leven (waaronder ook ik en mijn vriendje
![]()
).
Een groot aantal van de dingen die hij beschrijft herken ik wel terug bij mezelf (problematische geboorte, motorisch onhandig/ laat met sommige dingen, er niet bij horen blabla nog meer dingen) en ook bij mn vriendje bijv.
Maar een koord met boven heb ik nooit gehad hoor. Ik kon wel goed alleen zijn met mn fantasie en ik ben me wel altijd bewust geweest van dat er meer is tussen hemel en aarde en geinteresseerd in dat soort dingen maar imaginaire- vriendjes-die-misschien-toch-niet-zo-imaginair-zijn of paranormale ervaringen heb ik -as far as I'm aware of- nooit gehad.
Gezien de beschrijving die hij geeft van mensen met een retrograde mercurius zou je ook denken dat veel nieuwetijdskinderen mercurius retrograde hebben, want ik zie toch wel wat overeenkomsten in de beschrijving van mercurius retrograde -niet alleen in zijn boek- en de beschrijving van nieuwetijdskinderen. Ik ben toch wel nieuwsgierig in hoeveel van de gevallen van 'nieuwetijdskinderen' (nouja is ook maar een term, of je je daar nou zo aan vast moet klampen al die etiketjes) dat het geval is.
Ik ben zelf nou niet echt een nieuwetijdskind (ik ben iig niet hoogsensitief, paranormaal begaafd, dyslectisch, creatief, beelddenkend, ADHD of behept met allerhande allergieen etc) maar mn vriendje zou je wel onder die noemer kunnen scharen: paranormale gaves, hoogsensitief, voedselallergieen/ intoleranties, hoogbegaafd -schijnt
![]()
mwhehe-. Hijs ook van een generatie later van ik
![]()
-jaja sue me
![]()
- , officieel gezien zouden er volgens sommigen pas vanaf 1986 0f 1988 of zo nieuwetijdskinderen geboren worden (en ik ben van '82
![]()
)
Ik heb trouwens ook een keer een consult gehad van die schrijver op een parabeurs. Maar echt veel klopte er niet van wat ie allemaal zei daar en sommige dingen vond ik maar een btje te vaag (lilith in het kanaal van het 11e/ 12e huis dan zou ik in een Djinn zijn geweest, of een windgeest
![]()
of hoe heet zoiets. Daar geloof ik dan toch niet zo in.)
Hij rekende ook de zon-maan afstand -die geeft weer wat voor soort reincarnatieweigering je bent- heel raar uit, 88 graden kwam eruit, maar daar klopt volgens mij niks van
![]()
Want welke kant ik ook op tel in mn horoscoop, 88 graden komt er never niet uit. Ik snap echt niet hoe hij daar dan bij is gekomen, zou niet weten hoe ik het anders uit moet rekenen.
En volgens zijn berekeningen zou ik dan op mn 12e een omslag hebben moeten hebben gehad in mn leven, wat meestal ook gepaart gaat met lichamelijke klachten geloof ik. Maar bij mij kwam een echte omslag pas op mn 14e. Ook qua denken/ voelen enz. En op mn 14e kreeg ik wel iets heftigs aan mn gezondheid.
Mn 12e was dan toch iets minder een mijlpaal alhoewel ik toen wel de hele zomervakantie lang niet lekker was (rare buikklachten
![]()
en algeheel) en nogal hypochondrisch -al die verhalen van kennissen van ons over mensen die ziektes hadden, kon ik toen slecht hebben. Ook omdat dus zelf van die vage klachten had. Een vriendin van mn vader overleed ook die zomer en daar ben ik toen heel erg mee bezig geweest, was ik er de hele tijd mee bezig met hoe erg mn vader er mee zou zitten en als we dan bij haar man thuis een keer op bezoek gingen dan durfde ik nauwelijks uit die kopjes te drinken want dan was ik bang voor besmetting ofzo, of nouja vond het gewoon niet fijn. En als ik in het water in een scherp iets trapte dacht ik meteen dat het een injectienaald was geweest-.
Precies na die zomervakantie stopte het ook weer
![]()
fijn hele zomer verneukt met kutklachten en je zorgen maken.
Het zou me wel leuk lijken als ik dat kon onderzoeken, hoeveel mensen er nu mercurius retrograde hebben en of het een btje klopt en of ze er dingen van herkennen. En of veel NTK nou merc retro hebben staan.
Maargoed back ontopic
[ Bericht 5% gewijzigd door tulpje6 op 08-01-2007 01:19:18 ]