Welke kosten denk je dat er dan wel van de no claim afgaan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:28 schreef Blik het volgende:
[..]
ziekenhuiskosten zitten voor zover ik weet in het pakket, dus dat gaat niet van de no-claim af
Tja, niet dus. EHBO gaat ook niet ten koste van je no-claim, zoals bij mij nu blijkt (Menzis verzekerd)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:16 schreef Syytön het volgende:
[..]
Welke kosten denk je dat er dan wel van de no claim afgaan?
Van je no claim gaat af: alles wat uit het bassipakket vergoed wordt, met uitzondering van: huisartskosten, verloskundige zorg en kraamzorg.
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 08:28 schreef Blik het volgende:
[..]
ziekenhuiskosten zitten voor zover ik weet in het pakket, dus dat gaat niet van de no-claim af
Dat is er verkeerd gedeclareerd of Menzis heeft iets fout gedaan. Want spoedeisende hulp valt wel degelijk onder de no claim.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, niet dus. EHBO gaat ook niet ten koste van je no-claim, zoals bij mij nu blijkt (Menzis verzekerd)
Zal hun fout dan wel zijn? In eerste instantie kreeg ik een rekening van het ziekenhuis omdat ze mijn gegevens bij menzis niet konden vinden. Ontbrekende gegevens opgestuurd naar het ziekenhuis, en nooit meer iets van gehoord.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:33 schreef Syytön het volgende:
[..]
Dat is er verkeerd gedeclareerd of Menzis heeft iets fout gedaan. Want spoedeisende hulp valt wel degelijk onder de no claim.
Dan gaat het ziekenhuis de rekening richting Menzis sturen. Mocht jij nu no-claim terugkrijgen is er een grote kans dat over een tijdje Menzis bij jou komt aankloppen om een deel van het bedrag terug te vorderen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zal hun fout dan wel zijn? In eerste instantie kreeg ik een rekening van het ziekenhuis omdat ze mijn gegevens bij menzis niet konden vinden. Ontbrekende gegevens opgestuurd naar het ziekenhuis, en nooit meer iets van gehoord.![]()
Dit is op 1 januari 2006 gebeurd, dus daar zijn ze dan wel rijkelijk laat mee...quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan gaat het ziekenhuis de rekening richting Menzis sturen. Mocht jij nu no-claim terugkrijgen is er een grote kans dat over een tijdje Menzis bij jou komt aankloppen om een deel van het bedrag terug te vorderen.
Ziekenhuizen en administratie is een ramp hoor. Als het automatisch gedeclareerd wordt is het ok, maar als het handmatig ingevoerd moet worden of er iets gecorrigeerd moet worden..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit is op 1 januari 2006 gebeurd, dus daar zijn ze dan wel rijkelijk laat mee...
Nou ja, dat zien we dan tegen die tijd wel weerquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:16 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ziekenhuizen en administratie is een ramp hoor. Als het automatisch gedeclareerd wordt is het ok, maar als het handmatig ingevoerd moet worden of er iets gecorrigeerd moet worden..
Je hebt goede kans dat ze er pas volgend jaar mee aankomen. Dat zijn ze de administratie aan het controlleren en zien ze opeens dat ze nog een bedrag van je tegoed hebben. Dan gaat dat naar je zorgverzekeraar en krijg je daarna weer bericht over onterechte no-claim.
Helaas zijn er nog ziekenhuizen die zo werken idd. Gelukkig wij nietquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:16 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ziekenhuizen en administratie is een ramp hoor. Als het automatisch gedeclareerd wordt is het ok, maar als het handmatig ingevoerd moet worden of er iets gecorrigeerd moet worden..
Je hebt goede kans dat ze er pas volgend jaar mee aankomen. Dat zijn ze de administratie aan het controlleren en zien ze opeens dat ze nog een bedrag van je tegoed hebben. Dan gaat dat naar je zorgverzekeraar en krijg je daarna weer bericht over onterechte no-claim.
Technisch gezien hebben ze wel gedeclareerd.. bij verzekerde zelf.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Helaas zijn er nog ziekenhuizen die zo werken idd. Gelukkig wij nietDaarnaast moet een ziekenhuis binnen 1 jaar NA sluitingsdatum van de verrichting deze declareren.
Het is dan een moeilijk verhaal. Pikt een verzekering het dan dat het zo lang duurt voordat de nota daar is dan (en dit is mijn dagelijkse werk, ken de theoriequote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:19 schreef Syytön het volgende:
[..]
Technisch gezien hebben ze wel gedeclareerd.. bij verzekerde zelf.
Helemaal nadaquote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:04 schreef tylerdurden22 het volgende:
heeft iemand al bericht van Agis gehad? over die 255 no claim?
Waarom? Dat heeft echt geen zin. Het klopt echt wel dat je misschien nog niets gehoord hebt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:01 schreef Qwea het volgende:
ik ga morgen unive maar eens bellen
Het is bijna half maart, maar als je wilt bellen, suit yourself.quote:
Ik heb nog geen bericht ontvangen over mijn no-claim teruggave, klopt dat?
Alleen verzekerden waarvan het reeds duidelijk is dat de No-claim teruggave over 2006 nul zal zijn, ontvangen daar nu al bericht over.
Vanaf half maart 2007 ontvangen alle overige verzekerden van Univé de beschikking waarin staat wat de teruggave zal zijn. Uiterlijk 1 april zal het bedrag op uw rekening worden bijgeschreven.
Omdat de no-claimregeling op ieder gezinslid afzonderlijk van toepassing is, kan het voorkomen dat u en uw gezinsleden het bericht niet tegelijkertijd ontvangen.
3% van ¤255 en dus ¤7.65. Slimme actie van CZquote:Op woensdag 14 maart 2007 06:49 schreef Furia het volgende:
Ik krijg 255 terug van CZLaat het direct verrekenen met mijn premie, dan "krijg" ik nog iets van 15 euro extra terug geloof ik
Mooi elke maand ruim 30 euro minder aan premie betalen vanaf mei!
Lijkt mij wel. Maar als ik jou was, zou ik het voor de zekerheid even checken bij de vorige zorgverzekeraar.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:45 schreef sjetterboks het volgende:
Vorig jaar ben ik in juni overgestapt naar een nieuwe zorgverzekeraar en vandaag heb ik m'n overzicht no claim terug gekregen. Ik krijg dus alleen over de periode dat ik bij hun verzekerd ben mijn no-claim terug. Betekent dit dat ik van mijn vorige verzekaar ook nog een deel no-claim terug krijg?
Net gebeld, krijg inderdaad van beide verzekeraars de helft terug. Ik ben weer opgelucht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Maar als ik jou was, zou ik het voor de zekerheid even checken bij de vorige zorgverzekeraar.
Juistquote:Op donderdag 15 maart 2007 16:21 schreef Reese het volgende:
[..]
3% van ¤255 en dus ¤7.65. Slimme actie van CZ
Die 15 Euro gaat dan van je no-claim af. Vooropgesteld dat de regeling volgend jaar nog van kracht is, uiteraard.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:27 schreef Metro2005 het volgende:
Nog een vraag: Ik ben dit jaar bij de huisarts geweest en heb een zalfje meegekregen, wordt dit volgend jaar van mijn noclaim ingehouden? of ben je dan je hele noclaim kwijt (zalfje was 15 euro ofzo)
Ja, die kunnen ze nu niet meer afschaffen hequote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die 15 Euro gaat dan van je no-claim af. Vooropgesteld dat de regeling volgend jaar nog van kracht is, uiteraard.
Je krijgt uiterlijk 31 maart bericht...quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:29 schreef Trizzle het volgende:
Ik heb helemaal geen gebruik gemaakt van ziekenhuis/dokter/tandarts/whatever in 2006, maar nog geen bericht gehad (OHRA), klopt dit?
Nja, int weekend zal ik mn papieren eens op orde brengen en maandag bel ik dan
No claim over 2008 gaat op de helling als het aan het nieuwe kabinet ligt. Dus afschaffen kunnen ze het zeker.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, die kunnen ze nu niet meer afschaffen he
Op 6 maart stond het bedrag al op mijn rekening. (De Goudse)quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:31 schreef twisted het volgende:
Ok en wie heeft zijn no claim al terug op de bank dan?? Ik nog niet (de Friesland)
Dat is OVER 2008. Je kan in 2008 nog wel no-claim terugkrijgen over 2007quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
No claim over 2008 gaat op de helling als het aan het nieuwe kabinet ligt. Dus afschaffen kunnen ze het zeker.
Wakkere Harry!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:55 schreef marcb1974 het volgende:
Dat is OVER 2008. Je kan in 2008 nog wel no-claim terugkrijgen over 2007
Hmm.. Ja dat bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is OVER 2008. Je kan in 2008 nog wel no-claim terugkrijgen over 2007
Ik dus ook nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |