Dan kun je inderdaad nog wel even wachten, het wordt pas rond april uitgekeerd.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:17 schreef WeeWim het volgende:
Heeft iemand hier zijn no claim al terugontvangen? Ik zit zelf bij Z & Z en zit toch wel met smart op zijn 255 EURO te wachten...
Wat dacht je van niets? Een aantal keer in het ziekenhuis komen is duur zeg maar.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:12 schreef LennyKravitz het volgende:
Ben in 2006 aantal keer in het ziekenhuis geweest. Dus ik zal wel minder terug krijgen. Is de verzekeraar verplicht te specificeren welke kosten leiden tot minder dan 255 teruggave?
Ik verwacht ook niets, maar dan wel een opgave van mijn verzekeraar wat die kosten waren... is de verzekeraar verplicht dat te doen?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat dacht je van niets? Een aantal keer in het ziekenhuis komen is duur zeg maar.
tenzij je bij iemand op bezoek kwam die lag opgenomen
Dat klopt: de no-claimregeling geldt voor alle zorg vanuit de Zorgverzekeringswet behalve huisartsenzorg, kraamzorg en verloskundige zorg.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:58 schreef FrankV34 het volgende:
Bij CZ kun je dit online bekijken.
Overigens gaan niet alle kosten van de no-claim af. Bepaalde zaken vallen daar buiten.
Mijn vrouw heeft afgelopen jaar voor meer dan 3000 euro ziektekosten gehad (zwanger en zo)
Toch heeft ze meer no-claim over dan ik. Terwijl ik maar 1x een onderzoek gehad heb in het ziekenhuis (a 95 euro)
Ik heb geen idee of ze dat verplicht zijn. Ik neem aan van wel. Voor zover ik weet sturen de verzekeringen gewoon een overzicht met gemaakte kosten en dan per saldo het bedrag dat je eventueel terugkrijgt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:26 schreef LennyKravitz het volgende:
Ik verwacht ook niets, maar dan wel een opgave van mijn verzekeraar wat die kosten waren... is de verzekeraar verplicht dat te doen?
Ik vroeg me net af of medicijnen van je no-claim afgaan, want dat vind ik maar nergens terugquote:Op zaterdag 13 januari 2007 09:34 schreef Katinkat het volgende:
Volgens mij is het ook ergens in april dat het teruggestort wordt; mijn vriend krijgt (alweer) alles terug; ik helaas niet, migrainemedicatie is duur....
Mijn ervaring is van wel. Maar wat de regeling vorig jaar was, weet ik niet.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vroeg me net af of medicijnen van je no-claim afgaan, want dat vind ik maar nergens terug
Ik zou het op zich wel logisch vinden, maar in de voorbeeldberekeningen gaat het over van alles, maar niet over medicijnen. Da's wel raarquote:Op zondag 14 januari 2007 02:26 schreef Light het volgende:
Mijn ervaring is van wel. Maar wat de regeling vorig jaar was, weet ik niet.
Daar zal wel achter zitten dat je mensen niet te veel moet laten schrikken bij de voorbeelden. Ofzo.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou het op zich wel logisch vinden, maar in de voorbeeldberekeningen gaat het over van alles, maar niet over medicijnen. Da's wel raar
Ik vind het eigenlijk ook een waardeloos systeem. Oneerlijk ook wel een beetje. Ik denk dat het voor de bewustwording dan wel weer aardig was.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:46 schreef Light het volgende:
Over 2006 zal ik vast nog wel wat terugkrijgen en voor 2007 weet ik al een week dat ik m'n no claim verspeeld heb. Sowieso waardeloos systeem, imho.
Vorig jaar gingen ze er bij mij gewoon af. Zou me verbazen als het dit jaar anders is.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vroeg me net af of medicijnen van je no-claim afgaan, want dat vind ik maar nergens terug
Het bewustwordingsaspect kun je ook anders bereiken. Ipv alles regelen tussen verzekeraar en zorgverlener (zoals het in het ziekenfonds ging) gewoon altijd ook een rekening sturen naar de patient. Met een vermelding erbij dat het door de verzekeraar wordt betaald, natuurlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook een waardeloos systeem. Oneerlijk ook wel een beetje. Ik denk dat het voor de bewustwording dan wel weer aardig was.
Laat ik het anders zeggen. Er is een periode geweest dat consulten van de huisarts niet vergoed werden (zal ik zelf wel voor gekozen hebben; kan het me niet meer herinneren). En feit was dat ik in de tijd toch echt wel een keer extra nadacht voor ik naar de huisarts ging.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:58 schreef Light het volgende:
Het bewustwordingsaspect kun je ook anders bereiken. Ipv alles regelen tussen verzekeraar en zorgverlener (zoals het in het ziekenfonds ging) gewoon altijd ook een rekening sturen naar de patient. Met een vermelding erbij dat het door de verzekeraar wordt betaald, natuurlijk.
Het moet voor 1 april teruggestort zijn. De verzekeraars zijn hier heeeeel erg blij mee (NOT), aangezien je nog in 2007 kosten over 2006 kan declareren, waardoor de kans bestaat dat je bij mensen NO Claim weer terug moet vragen.quote:Op zondag 14 januari 2007 02:35 schreef martinlutherking het volgende:
Mooi, dan kan ik in april eindelijk weer eens geld uitgeven.
De laatste rekeningen met kosten over 2006 kunnen, door de ziekenhuizen, in 2008 nog verstuurd worden.quote:Op zondag 14 januari 2007 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het moet voor 1 april teruggestort zijn. De verzekeraars zijn hier heeeeel erg blij mee (NOT), aangezien je nog in 2007 kosten over 2006 kan declareren, waardoor de kans bestaat dat je bij mensen NO Claim weer terug moet vragen.
Oei, nog erger dus. Lekkere chaos kan dat gaan geven.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De laatste rekeningen met kosten over 2006 kunnen, door de ziekenhuizen, in 2008 nog verstuurd worden.
Pech, ze pikken het in de eerste plaats ook van mensen in. Stom systeem dus, ze kunnen beter gewoon bv 255 euro bij je complete premie in mindering brengen en dan gewoon weer via betalen-declareren-terugkrijgen werken. Dit is volgens mij allemaal onnodige administratieve onzin. Wat niet wegneemt dat het wel lekker is om dan nog 255 euro terug te krijgen! Ben benieuwd wanneer CZ uitkeert!quote:Op zondag 14 januari 2007 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het moet voor 1 april teruggestort zijn. De verzekeraars zijn hier heeeeel erg blij mee (NOT), aangezien je nog in 2007 kosten over 2006 kan declareren, waardoor de kans bestaat dat je bij mensen NO Claim weer terug moet vragen.
Het was ook niet het idee van de verzekeraars maar van Minister Hoogervorst.quote:Op zondag 14 januari 2007 13:06 schreef Furia het volgende:
[..]
Pech, ze pikken het in de eerste plaats ook van mensen in. Stom systeem dus, ze kunnen beter gewoon bv 255 euro bij je complete premie in mindering brengen en dan gewoon weer via betalen-declareren-terugkrijgen werken. Dit is volgens mij allemaal onnodige administratieve onzin. Wat niet wegneemt dat het wel lekker is om dan nog 255 euro terug te krijgen! Ben benieuwd wanneer CZ uitkeert!
Dat snap ik, ik hoop dan ook dat zowel het als zorgverzekeraar zo hard gaat zeuren dat het misschien weer teruggedraaid wordt! Hoewel, dan zal binnen no-time de hele no-claim wel wegvallen, zonder dat er compensatie voor komt.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het was ook niet het idee van de verzekeraars maar van Minister Hoogervorst.
Jij kan zo het kabinet inquote:Op zondag 14 januari 2007 14:32 schreef Furia het volgende:
[..]
Dat snap ik, ik hoop dan ook dat zowel het als zorgverzekeraar zo hard gaat zeuren dat het misschien weer teruggedraaid wordt! Hoewel, dan zal binnen no-time de hele no-claim wel wegvallen, zonder dat er compensatie voor komt.
PvdA en CU willen er vanaf, maar dan komt er wel weer een verplicht eigen risico van zoveel honderd euro.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:32 schreef Furia het volgende:
Dat snap ik, ik hoop dan ook dat zowel het als zorgverzekeraar zo hard gaat zeuren dat het misschien weer teruggedraaid wordt! Hoewel, dan zal binnen no-time de hele no-claim wel wegvallen, zonder dat er compensatie voor komt.
quote:Op zondag 14 januari 2007 02:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Alle medicatie die vergoed wordt vanuit de basisverzekering, telt dus mee voor de no-claimquote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:13 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat klopt: de no-claimregeling geldt voor alle zorg vanuit de Zorgverzekeringswet behalve huisartsenzorg, kraamzorg en verloskundige zorg.
Wat heb ik aan én geen no-claim én verplicht eigen risico? Wordt ik dan niet op twee punten benadeeld? Daarnaast moet de mogelijkheid tot geen eigen risico gewoon bestaan. Daar betaal je nu toch ook extra voor? Dat zou ik echt niet doen als ik geld teveel had en elk mogelijke behandeling zo uit mn ouwe sok kon betalen!quote:Op zondag 14 januari 2007 15:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
PvdA en CU willen er vanaf, maar dan komt er wel weer een verplicht eigen risico van zoveel honderd euro.
Is er dan voordeel voor iemand, is het minder discriminatoir voor chronisch zieken? Nee hoor.
Laat dan maar lekker zo...
Dan liever no claim als eigen risico. Dan krijg je aan het eind niet nog een naheffing.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
PvdA en CU willen er vanaf, maar dan komt er wel weer een verplicht eigen risico van zoveel honderd euro.
Is er dan voordeel voor iemand, is het minder discriminatoir voor chronisch zieken? Nee hoor.
Waar slaat dat nou weer op... ik moet toch zeker zelf kunnen beslissen of ik meer premie betaal zodat ik geen eigen risico heb...quote:Op zondag 14 januari 2007 15:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tsja, en toch komt dat er.quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:13 schreef Sjeen het volgende:
Waar slaat dat nou weer op... ik moet toch zeker zelf kunnen beslissen of ik meer premie betaal zodat ik geen eigen risico heb...
Let op mijn woorden, we praten hier over een ordinair verplicht eigen risico.quote:Er zal een nieuw systeem van eigen betalingen worden ingevoerd ter vervanging van de no-claim.
Nou, ik ben benieuwd. Zal ook wel weer een wassen neus blijken, waarbij je half dood moet zijn om in aanmerking te komen.quote:Omdat chronisch zieken en gehandicapten geen eigen keuze hebben, worden zij hiervan uitgezonderd
Het geld alleen maar als je per maand betaald, hè.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:42 schreef Furia het volgende:
Bij CZ kun je het trouwens ook laten verrekenen met je premie. Dan krijg je nog 3% extra. Ik denk dat ik dat maar doe, mits het ook voor het hele jaar in 1x te betalen is, dan krijg je nog meer korting!
Dat vroeg ik me dus af... de geweldige klantenservice van CZ laat mij echter al ongeveer een maand op antwoord wachten..quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:27 schreef Syytön het volgende:
[..]
Het geld alleen maar als je per maand betaald, hè.
Een bezoek aan de seh gaat wel van je no-claim af. De kosten zitten al snel rond de 200 euroquote:Op woensdag 14 februari 2007 16:34 schreef Gripper het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een bezoekje aan de eerste hulp, valt dat ook onder de posten die niet ten koste van je no-claim gaan? Vorig jaar was dat mijn enige kostenpost. Benieuwd wat ik dan dit jaar terugkrijg.
I know, het ziekenhuis stuurde per ongeluk de rekening naar mij ipv naar het ziekenfonds. 187 euri was het, voor een paar hechtingen en een tetanusprikquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Een bezoek aan de seh gaat wel van je no-claim af. De kosten zitten al snel rond de 200 euro
Waarom ben je niet naar een huisarts gegaan dan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
I know, het ziekenhuis stuurde per ongeluk de rekening naar mij ipv naar het ziekenfonds. 187 euri was het, voor een paar hechtingen en een tetanusprik
En de huisartsenpost? Hmmm, denk het niet, was allemaal voor dochterlief...quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Een bezoek aan de seh gaat wel van je no-claim af. De kosten zitten al snel rond de 200 euro
Omdat het in de oud&nieuwnacht van 2005/2006 gebeurde, om half 1 's nachts, en wachten tot de volgende ochtend niet echt een optie was: groot gat in mn hoofd. Ik ben een soort indirect vuurwerkslachtofferquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom ben je niet naar een huisarts gegaan dan?
Die was je met 1 keer ziekenhuis bezoek al wel kwijt.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 14:26 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niets, maar dan wel een opgave van mijn verzekeraar wat die kosten waren... is de verzekeraar verplicht dat te doen?
Overigens moest ik twee keer naar het ziekenhuis om een stuk teennagel te laten verwijderen, de tweede keer was zelfs nodig omdat het de eerste keer niet gelukt was...eigenlijk stom dat ik dan twee keer zou moeten betalen. Aan de andere kant weer geluk dat het binnen 2006 was zodat ik 2007 met schone lei kan beginnen...
Anderzijds... vroegâh dacht ik over zoiets niet na... nu zie ik die 255 eur die ik niet krijg als een soort straf voor iets waar ik niets aan kan doen...
Dat is een stuk goedkoper, alleen hoeveel durf ik niet te zeggen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En de huisartsenpost? Hmmm, denk het niet, was allemaal voor dochterlief...
Ik weet dat de huisartsenpost om en nabij de 50 euro kost, tot vorige jaar betaalden we zelf en dienden we de rekeningen achteraf in. Maar omdat het mijn dochter betreft, neem ik aan dat het niet van no claim afgaat, ik krijg immers ook geen no claim voor haar...quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is een stuk goedkoper, alleen hoeveel durf ik niet te zeggen.
Op www.ctg-zaio.nl zijn alle tarieven te vinden. Als je weet waar te zoeken dan.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet dat de huisartsenpost om en nabij de 50 euro kost, tot vorige jaar betaalden we zelf en dienden we de rekeningen achteraf in. Maar omdat het mijn dochter betreft, neem ik aan dat het niet van no claim afgaat, ik krijg immers ook geen no claim voor haar...
quote:Op maandag 19 februari 2007 13:54 schreef poemojn het volgende:
Alle zorg rond bevalling & zwangerschap trouwens ook, nu maar hopen dat de verzekeraar dat ook weet.
Dat is geen no-claimquote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:50 schreef BretsiG het volgende:
Kan het zijn dat ik mijn ziektekosten al terug heb, zag dit staan bij online bankieren:
20-02-2007 by xxxxxxxxxx ZORGVERZEKERAAR VGZ bij ¤ 272,83
BETALINGSKENM. xxxxxxxx
POLISMUTATIES
Ik heb niks gedeclareerd of iets dergelijks.
Polismutatie betekent dat er iets veranderd is, heb je je verzekering aangepast? Dan is dat nu gecorrigeerd, als je teveel hebt betaald.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 20:50 schreef BretsiG het volgende:
Kan het zijn dat ik mijn ziektekosten al terug heb, zag dit staan bij online bankieren:
20-02-2007 by xxxxxxxxxx ZORGVERZEKERAAR VGZ bij ¤ 272,83
BETALINGSKENM. xxxxxxxx
POLISMUTATIES
Ik heb niks gedeclareerd of iets dergelijks.
Nee, ik heb helemaal niks veranderd. Ben al jaren niet meer naar de dokter of wat dan ook geweest, geen medicijnen helemaal niks. Krijg ook geen aanvulling of iets dergelijks, betaal altijd 114 euro ofzoiets.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:37 schreef Syytön het volgende:
[..]
Polismutatie betekent dat er iets veranderd is, heb je je verzekering aangepast? Dan is dat nu gecorrigeerd, als je teveel hebt betaald.
Doet er niet toe of je gebruik hebt gemaakt van medische kosten.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 21:52 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Nee, ik heb helemaal niks veranderd. Ben al jaren niet meer naar de dokter of wat dan ook geweest, geen medicijnen helemaal niks. Krijg ook geen aanvulling of iets dergelijks, betaal altijd 114 euro ofzoiets.
Dit is dus een vreemde teruggaaf?
IZZquote:Op zaterdag 10 maart 2007 10:53 schreef Fredgroes het volgende:
mm luna: bij welke zorgverzekering zit je aangesloten??
Ehh er zit toch een specificatie bij?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:01 schreef Sorella het volgende:
Ook bericht gehad, maandag maar even langs de apotheek want voor zover ik weet heb ik voor ongeveer 50 euro medicijnen gehaald en geen 115
Yep apothekerskosten 115,??quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:16 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
IZZ
[..]
Ehh er zit toch een specificatie bij?
Wat raar..quote:
Bij mij staat er alleen 'apothekerskosten', om welke apotheek het gaat, de datum en het bedrag dat ermee is gemoeid.quote:Op zondag 11 maart 2007 10:35 schreef MM-Luna het volgende:
Wat raar..
Ik heb namelijk een specificatie erbij met alles erop wat ik heb gehaald/gebruikt in het geheel uitgeschreven zoals rolletje verband enzovoorts.
Je kan dalijk erop rekenen dat de premie gewoon hetzelfde blijft alleen niemand meer no-claim ontvangen. Kunnen de zorgverzekeraars en de zorg zelf weer een een paar miljoen extra in hun knip steken.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niks gehad nog.quote:Op zondag 11 maart 2007 13:14 schreef Guppyfriend het volgende:
heeft zilveren kruis al een brief gedaan naar iemand? ik wil ook weten wat ik krijg
oke bedankt!quote:
Dagtekening van de brief die ik van Unive heb gehad vorig jaar was 16 maart dus het kan nog wel even.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:44 schreef Qwea het volgende:
unive, iemand daar al bericht van? MM voor alsnog niet. Anders moet ik morgen er toch eens even achteraan bellen.
Het is logisch dat ze zo laat storten. Je wilt niet weten hoe laat er soms gedeclareerd wordt door ziekenhuizen etc. En dan kan dat bedrag wat teveel is betaald dus weer teruggevorderd worden, wat alleen maar lastig is. Klant begrijpt er niets van dan, bla bla.quote:Op zondag 11 maart 2007 23:59 schreef Biogarde het volgende:
Heb even gekeken naar de betaling van vorig jaar. Agis heeft het bedrag vorig jaar pas op de 30e van Maart overgemaakt.
Wat een flikkers
Dat dat rente trekken allemaal maar kan in Nederland
Bellen heeft geen zin hoor, je krijg vanzelf wel bericht.quote:Op zondag 11 maart 2007 21:44 schreef Qwea het volgende:
unive, iemand daar al bericht van? MM voor alsnog niet. Anders moet ik morgen er toch eens even achteraan bellen.
Stel je bent in 2007 naar de huisartsenpost geweest, dan geldt dat toch niet voor de no claim van nu? want je krijgt de no claim van 2006 terug, en MM is geloof ik 3 januari ofzo naar de post geweest.
Moet je nog een keer terug voor controle? Het kan zomaar zijn dat het ziekenhuis dat bezoek nog niet heeft afgesloten en je dat bedrag later moet terugbetalen!!!!!!quote:Op maandag 12 maart 2007 13:53 schreef Hubertje het volgende:
Ondanks mijn bezoek aan het ziekenhuis kreeg ik toch 235euri terug(stond er niet op)..Alleen 20 euro apothekers kosten..haha!!
Mijn vriendin zit bij de zelfde zorgverzekering maar heeft nog geen bericht ontvangen...
ik heb ook zilveren kruis, als ze maar uitbetalen, dan vind ik t allang best!quote:Op maandag 12 maart 2007 10:38 schreef tinoburg het volgende:
hier nog niets;
geen geld
geen brief
vorig jaar ook echt vlak voor de uiterste betaaldatum; 31maart gestort.
zilverenkruis btw
Hier ook nog geen nieuws van OZquote:Op maandag 12 maart 2007 16:36 schreef waterreus23 het volgende:
ik ben verzekerd bij OZ Zorgverzekeringen, maar ook nog niks gehoord
ziekenhuiskosten zitten voor zover ik weet in het pakket, dus dat gaat niet van de no-claim afquote:Op maandag 12 maart 2007 14:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Moet je nog een keer terug voor controle? Het kan zomaar zijn dat het ziekenhuis dat bezoek nog niet heeft afgesloten en je dat bedrag later moet terugbetalen!!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |