quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:42 schreef pmb_rug het volgende:
het moge duidelijk zjin dat alleen de Christelijke partijen de plank niet mis hebben geslagen.
zij staan een kindgebonden budget voor.
voordelen:
- 100% eerlijk
- 100% neutraal
- 99% economisch efficient (iedereen kiest de optie die het optimale nut geeft (kosten/baten))
nadelen:
- zijn er eigenlijk niet. het enige is dat politici altijd zo graag wilen bepalen wat de burgers doen, die macht hebben ze niet met deze keuze. dat lijkt me voor hen misschien een nadeel, maar voor ons een zegen.
Studeren is meestal essentieel voor je ontwikkeling en om een fijne baan te krijgen. Doorfokken niet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:47 schreef Gia het volgende:
Heb je gestudeerd? Kreeg je toen een gratis OV-kaart en stufi? Wie heeft dat betaald?
En gratis gezond etenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik gok gratis sportverenigingen voor kinderen. Daar kan precies hetzelfde voor gezegd worden namelijk: "Die kinderen blijven dan gezond en daar profiteert de maatschappij dan van!"
Vreselijk duur ja, maar de prijs gaat niet omlaag als de belastingbetaler er voor betaald.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:58 schreef draaijer het volgende:
Enig idee wat dat kost? Wij hebben 1 kleine prins en die gaat LEES : 2 dag delen naar het KDV en dat kost maandelijks rond de 700 euro en dan betalen onze beide werknemers samen 1/3. Dus blijft er voor ons rond de 433 per maand netto over om te betalen.. 2 dagdelen per week!!!
En in plaats van je af te vragen waarom het zo onwaarschijnlijk duur is, vraag je je af waarom niet-kinderopvanggebruikers dit niet zouden moeten betalen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:58 schreef draaijer het volgende:
Enig idee wat dat kost? Wij hebben 1 kleine prins en die gaat LEES : 2 dag delen naar het KDV en dat kost maandelijks rond de 700 euro en dan betalen onze beide werknemers samen 1/3. Dus blijft er voor ons rond de 433 per maand netto over om te betalen.. 2 dagdelen per week!!!
Als je dat echt betaalt, zou ik toch eens een wat goedkoper adresje opzoeken.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:58 schreef draaijer het volgende:
Oh ja en dan afhankelijk zijn van die half criminele verzekeringsagenten, met hun halve waarheden! Nee, dank je.quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
Alle collectieve voorzieningen dienen opgeheven te worden. Laat mensen maar lekker zelf bepalen wat ze wel en niet willen - van verzekeringen tot pensioenen tot kinderopvang. Als je zonodig kinderen wil, dan zorg je er zelf maar voor. Kinderopvang regelen hoort daarbij. Na afschaffing van die verplichte, geldverslindende en inefficiente collectieve voorzieningen kunnen de belastingen een heel stuk omlaag en kunnen mensen zelf bepalen hoe en waar ze hun kind opvangen. En kinderlozen, die betalen niet meer mee aan andermans activiteiten.
Maar ja, in de semicommunistische heilstaat der Nederlanden bepaalt de overheid alles voor je.
Pfff. Ik heb mijn kinderen wel een corrigerende tik gegeven. Niet zodanig dat het pijn doet, maar dat ze schrikken. Hielp ontzettend goed, kan ik je vertellen. Maar goed, dat is een andere discussie die hier ook al ontelbare keren gevoerd is.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:05 schreef devlinmr het volgende:
(heb wel sterk de neiging om ze af en toe achter het behang te plakken, maar dat terzijde)
Kinderbijslag, gratis opvang is allemaal vergelijkbaar met stufi en ov-kaart. Mensen moeten hieraan meebetalen voor de kinderen van anderen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Studeren is meestal essentieel voor je ontwikkeling en om een fijne baan te krijgen. Doorfokken niet.
Huh, jij hebt werknemers in dienst die meebetalen aan de opvang van jouw kind?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:58 schreef draaijer het volgende:
Maar dat geld dan ook voor HRA, huursubsidie, studiefinanciering + OV-kaart, AOW enz....quote:Op woensdag 10 januari 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
Alle collectieve voorzieningen dienen opgeheven te worden. Laat mensen maar lekker zelf bepalen wat ze wel en niet willen - van verzekeringen tot pensioenen tot kinderopvang. Als je zonodig kinderen wil, dan zorg je er zelf maar voor. Kinderopvang regelen hoort daarbij. Na afschaffing van die verplichte, geldverslindende en inefficiente collectieve voorzieningen kunnen de belastingen een heel stuk omlaag en kunnen mensen zelf bepalen hoe en waar ze hun kind opvangen. En kinderlozen, die betalen niet meer mee aan andermans activiteiten.
Maar ja, in de semicommunistische heilstaat der Nederlanden bepaalt de overheid alles voor je.
Ik wil helemaal geen bloeiende carriere. Ik wil gwoon een dak boven het hoofd van mijn kinderen, te vreten hebben met mijn gezin, behoorlijk in de kleren zitten, 's winters niet bang zijn de verwarming een tandje hoger te zetten en daarnaast nog wat geld overhouden voor brood en spelen....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:04 schreef kriele het volgende:
Kinderen horen dat tenminste 1 ouder opgevoed te worden en niet door de maatschappij, m.u.v. een alleenstaande ouder. Wil je een bloeiende carriere? Prima, maar neem dan geen kinderen.
Van mij mag het ook stukken goedkoper, begin maar een low-budget opvangquote:Op woensdag 10 januari 2007 08:30 schreef Knormen het volgende:
Misschien is kinderopvang helemaal gratis maken niet nodig, maar het moet wel stukken goedkoper. Het is in ieders belang dat er voldoende kinderen worden geboren in Nederland, omdat anders er in de toekomst een groot probleem ontstaat met de omvang van de beroepsbevolking. Het kan niet zo zijn dat er financiele redenen zijn voor mensen om niet allebei te gaan werken.
Ik zal het even nuanceren, want zoals ik het heb neergezet komt het niet zo over zoals ik bedoelde. Je hebt gelijk dat het moeilijk rondkomen is van 1 fulltime (modaal) inkomen, maar wt mij zorgen baard is dat vele mensen kinderen nemen en vervolgens beide fulltime blijven werken. Daardoor wordt de maatschappij ineens verantwoordelijk voor die kinderen, omdat de deur na schooltijd altijd op slot is en pas weer opengaat om ongeveer 17.30. En dat de hele week. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen bloeiende carriere. Ik wil gwoon een dak boven het hoofd van mijn kinderen, te vreten hebben met mijn gezin, behoorlijk in de kleren zitten, 's winters niet bang zijn de verwarming een tandje hoger te zetten en daarnaast nog wat geld overhouden voor brood en spelen....
Dat ga ik niet redden op 1 fulltime inkomen.
Deur moet niet persé op slot zijn, een kind kan zelf best wel thuis komen en zich met iets bezighouden hoor. Mijn moeder is nooit gaan werken (én nee, ze profiteert niet want ze vraagt geen enkele uitkering) en al sinds ik een jaar of 10-11 was heb ik daar nooit meer echt het nut van ingezien. Ze is al even veel weg of ze thuis is, terwijl ze als ik er om vroeg wél thuis zou zijn gebleven. Voor mij het grootste bewijs dat vanaf die leeftijd het er niet toe doet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:21 schreef kriele het volgende:
Daardoor wordt de maatschappij ineens verantwoordelijk voor die kinderen, omdat de deur na schooltijd altijd op slot is en pas weer opengaat om ongeveer 17.30. En dat de hele week. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |