abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45172150
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:14 schreef sigme het volgende:
Mee eens. Maar dat de gemeenschap wordt aangesproken vind ik niet onterecht.
Ook weer eens. Maar helaas kennen mensen nog maar één manier om de gemeenschap aan te spreken en dat is wettelijk afgedwongen regulering door de staat. Met als gevolg dat die weer allerlei regels gaat opleggen over hoe mensen hun kinderen opvoeden en hoe ze dat betalen.
pi_45172191
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat horen ouders -al dan niet alleenstaand- mooi zelf te kunnen weten.
[..]

Wil je een bloeiende carriere en kinderen? Prima. Neem een ega(a), of een min, kindermeisje (m/v), au pair, oppas, opa, oma, commune, internaat, kostschool, of wat je maar fijn lijkt en betaalbaar is.
Right, voed vooral je eigen kinderen niet op
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:27:45 #43
242 Pinball
Electric Monk
pi_45172253
Het is niet meer of minder absurd dan elke andere accijns of subsidie. Als je als overheid het aantal kinderen en/of de arbeidsparticipatie wilt stimuleren maak je dat financieel aantrekkelijk, simpel.
Dat staat imo los van de morele of opvoedkundige bezwaren die je kan hebben tegen dat soort opvang.

Ik vind het zelf ook schandalig dat we het zo druk hebben met werken dat we onze ouders en kinderen zo goedkoop mogelijk in de massa-opvang moeten doen, maar dat is blijkbbaar de prijs die we allemaal willen betalen voor onze welvaart. En dus is het tegenwoordig zelfs op zondag hier in de stad drukker dan in de verpleegtehuizen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_45172273
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:24 schreef kriele het volgende:
Right, weet vooral beter hoe een kind opgevoed moet worden dan de ouders zelf.
pi_45172730
Toch vreemd, in de scandinavische landen wordt je als ouder afgezeken als je je kind niet in de opvang doet (Dat staat daar gelijk aan het remmen van de ontwikkeling van je kind). Maar in Nederland wordt daar zo spastisch over gedaan, en wordt er gedaan alsof iedereen zijn kind 5 dagen per week in de opvang wegstopt.
Als ik zo om me heen kijk gaan de meeste kinderen maximaal 3 dagen naar de opvang en gaan de meeste van deze kinderen (99%) met veel plezier naar de opvang toe.
Want zeg nou zelf, als je als kind mag kiezen tussen spelen met je leeftijdgenootjes, of door moeder/vader in in de box gezet te worden omdat er ook een huishouden gerunt moet worden dan is de keuze erg makkelijk.

En wil ik daaraan meebetalen om dit gratis te maken, ja, ik vind het in het belang van het kind dat het op vroege leeftijd leert om te gaan met anderen.
Bovendien betaal ik al zoveel belasting en ziektekosten voor dingen die ik niet of hopelijk nooit zal gebruiken dat dit er best bij kan.

[ Bericht 17% gewijzigd door devlinmr op 09-01-2007 11:52:22 ]
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:50:52 #46
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45172838
Tegen gratis kinderopvang, voor betaalbare kinderopvang. De huidige kinderopvang is voor velen niet betaalbaar.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:53:26 #47
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45172891
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je dwingt nog steeds mensen mee te betalen aan de kinderen van een ander. 100% eerlijk zou ik dat bepaald niet willen noemen.
mensen met kinderen doen daarmee een ultieme investering in de samenleving. als niemand meer kinderen neemt wordt jouw pensioen niet betaald, bouwt niemand jouw verzorgingstehuis en krijg je geen eten meer. simpel.
ouders verdienen ondersteuning.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:54:26 #48
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45172912
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Waarom moet ik voor kinderopvang van andere gaan betalen?
omdat zij jouw AOW gaan betalen
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_45172991
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:54 schreef pmb_rug het volgende:
omdat zij jouw AOW gaan betalen
En als ze daar geen zin in hebben?
pi_45173030
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:46 schreef devlinmr het volgende:
En wil ik daaraan meebetalen om dit gratis te maken, ja, ik vind het in het belang van het kind dat het op vroege leeftijd leert om te gaan met anderen.
Prima, ik hou je niet tegen, betaal zoveel je wilt maar leg het een ander niet op.
pi_45173115
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Prima, ik hou je niet tegen, betaal zoveel je wilt maar leg het een ander niet op.
ik neem aan dat jij dus alleen maar belasting en sociale lasten betaald voor zaken die jij nuttig vindt??
pi_45173133
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:02 schreef devlinmr het volgende:
ik neem aan dat jij dus alleen maar belasting en sociale lasten betaald voor zaken die jij nuttig vindt??
Helaas word ik in de gevangenis gestopt als ik dat zou doen.
pi_45173145
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:51 schreef koemleit het volgende:
Ik ben voor laten we met z'n allen geen kinderen nemen of thuis opvoeden dat is goed voor de economie . Grote gezinnen is juist goed tegen de vergrijzing trouwens
Ja natuurlijk.

Dan moeten we steeds grotere gezinnen gaan fokken om de steeds groter wordende groep ouderen te verzorgen.

Goed idee joh!
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:03:51 #54
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_45173153
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ja boehoe we moeten alle belastingen afschaffen want we mogen niemand iets opleggen !

Stel je niet zo aan, iedereen betaalt aan dingen mee waar ie zelf misschien geen gebruik van maakt, of die 'm geen fuck interesseren.
Nou is het eens jouw beurt, deal with it.
zzz
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:05:49 #55
31101 _Led_
pi_45173200
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Helaas word ik in de gevangenis gestopt als ik dat zou doen.
Andere mensen hebben een broertje dood aan theater,
of aan voetbal,
of zijn aan bed gebonden dus gebruiken nooit een fietspad,
drinken alleen maar bier en douchen nooit dus hebben geen waterzuivering nodig,
etc.

Toch betalen al die mensen daar ook vrolijk aan mee zonder de hele dag te jengelen over elke cent die ze teveel betalen.
zzz
pi_45173233
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:03 schreef L.Denninger het volgende:
Ja boehoe we moeten alle belastingen afschaffen want we mogen niemand iets opleggen !
Exact.
quote:
Stel je niet zo aan, iedereen betaalt aan dingen mee waar ie zelf misschien geen gebruik van maakt, of die 'm geen fuck interesseren.
Nou is het eens jouw beurt, deal with it.
Ik dacht al aangegeven te hebben dat het me zeker wel interesseert.
pi_45173235
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:24 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee: leg niet anderen op hoe zij hun kinderen moeten opvoeden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45173279
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:05 schreef L.Denninger het volgende:
Andere mensen hebben een broertje dood aan theater,
of aan voetbal,
of zijn aan bed gebonden dus gebruiken nooit een fietspad,
drinken alleen maar bier en douchen nooit dus hebben geen waterzuivering nodig,
etc.

Toch betalen al die mensen daar ook vrolijk aan mee
En dat is volstrekt immoreel. Je begint het te begrijpen.
quote:
zonder de hele dag te jengelen over elke cent die ze teveel betalen.
En ik jengel wel.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:11:45 #59
31101 _Led_
pi_45173330
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

En dat is volstrekt immoreel. Je begint het te begrijpen.
[..]

En ik jengel wel.
De bureaucratie die het met zich mee zou brengen om iedereen alleen te laten betalen voor wat ie gebruikt zou iedereen in totaal vele malen meer kosten dan het systeem dat we nu gebruiken.

Maar als jij liever betaalt voor wat je gebruikt, PLUS een rekening van 1800 euro per maand aan registratie- en administratie-kosten om bij te houden wie wat gebruikt - prima, dan tyf je lekker op, koop je Sealand op en ga je toch je eigen landje runnen ?
zzz
pi_45173332
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:

En ik jengel wel.
Ik zou zeggen emigreer lekker naar Monaco

ff vraagje, gezien je niet erg sociaal bent ingesteld gok ik zo dat jij vroeger nooit naar de kinderopvang bent gebracht door je ouders. Anders waren je sociale vaardigheden die je nodig hebt om in een maatschappij te leven wel beter ontwikkeld.

[ Bericht 15% gewijzigd door devlinmr op 09-01-2007 12:42:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')