Dat ook weer niet , belangrijker is de hoeveelheid verzadigde vetten , en nog erger de hoeveelheid transvettenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zo dan, als je dat als avondeten hebt gegeten kun je de rest van de dag bijna niks meer eten als je uitgaat van de calorieën

wel als je puur uitgaat van het toaal aantal calorieën dat je binnan mag krijgenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:24 schreef Reza-impreza het volgende:
[..]
Dat ook weer niet , belangrijker is de hoeveelheid verzadigde vetten , en nog erger de hoeveelheid transvetten

En dat is?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wel als je puur uitgaat van het toaal aantal calorieën dat je binnan mag krijgen

Mwa, als je uitgaat van 2000 per dag heb je nog 1150 te gaan hoor, dat valt toch wel mee? (je moet dan geen patat en chocola gaan vreten maar gewoon normaal kan toch nog wel?)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wel als je puur uitgaat van het toaal aantal calorieën dat je binnan mag krijgen

Ik heb geen kaas gegeten van dat soort dingen, maar als ik nou zoals vandaag een hamburger menu met friet en een grote cola van de Mac, 2 zachte broodjes met elk 1 hard gekookt ei en een zure appel op heb. En een glas cola.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mwa, als je uitgaat van 2000 per dag heb je nog 1150 te gaan hoor, dat valt toch wel mee? (je moet dan geen patat en chocola gaan vreten maar gewoon normaal kan toch nog wel?)

2000 (gemiddeld enzo), maar let wel dat de aardappel anders per 100 gram is.quote:

zie mijn vorige postquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mwa, als je uitgaat van 2000 per dag heb je nog 1150 te gaan hoor, dat valt toch wel mee? (je moet dan geen patat en chocola gaan vreten maar gewoon normaal kan toch nog wel?)

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien 100 gram puur vet 900 kCal isquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zie mijn vorige post
die 853 calorieën is per 100 gram...

hamburger 255, friet (groot) 470, grote cola 210, dus dat is samen al bijna 1000quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb geen kaas gegeten van dat soort dingen, maar als ik nou zoals vandaag een hamburger menu met friet en een grote cola van de Mac, 2 zachte broodjes met elk 1 hard gekookt ei en een zure appel op heb. En een glas cola.
Op hoeveel zit ik dan?

http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=938quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien 100 gram puur vet 900 kCal is

Lijkt me héél stug. Ben je de aardappelen niet vergeten te tellen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zie mijn vorige post
die 853 calorieën is per 100 gram...

ja, ik weet t ook niet, het staat echt op die lijstquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
Lijkt me héél stug. Ben je de aardappelen niet vergeten te tellen?![]()
Dan kom je echt nooit op (bijna) de voedingswaarde van puur vet.![]()

ja, me moederquote:Op zondag 7 januari 2007 17:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
big mac is niet eens zo ongezond, de enorme hoeveelheid cola en vette fritessaus maken het tot een calorieenbom
eat your heart outquote:$100 cheese steak sandwich made with Kobe beef (technically, Wagyu beef), seared foie gras, black truffle shavings and a glass of Champagne.

Als die 940Kjoule klopt, kan het nooit 853 kcal zijn. Is verkeerd omgerekend... Grofweg is het aantal kcal, het aantal kjoule/4... kom je dus uit op 235kcal!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=938
ik kan er ook niks aan doen..

hjet is de enige bron op internet, maar wat een fout dan zegquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Als die 940Kjoule klopt, kan het nooit 853 kcal zijn. Is verkeerd omgerekend... Grofweg is het aantal kcal, het aantal kjoule/4... kom je dus uit op 235kcal!
Tip: geloof niet alles wat je leest... en ga nooit van slechts 1 bron uit.![]()

Die maak ik eens in de zoveel tijdquote:ik denk dat een philly cheesesteak (aka heartstoppers) wel een goede kandidaat is.

Kijk ook eens op:quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hjet is de enige bron op internet, maar wat een fout dan zeg

ja okay, maar een philly cheese steak moet toch met gesneden rib-eye?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die maak ik eens in de zoveel tijd
Volgens mij maak je het zo calorierijk als je wil. Stokbroodje kopen, rosbief kopen, uien kopen en plakjes smelt-cheddar kopen. De uien en rosbief kun je in boter opbakken, of gewoon helemaal zonder extra olie. Alles bij mekaar heb je dan nog de meeste energie uit de cheddar kaas.
Het valt allemaal wel mee. Lasagne met 50% kaas on top is erger

Kan, hoeft niet, als het maar hoogwaardig, dungesneden rundvlees is.quote:ja okay, maar een philly cheese steak moet toch met gesneden rib-eye?

qua gezondheid wel :p en qua smaakquote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maakt overigens voor het aantal calorieen ook niet denderend veel uit. Vlees = vlees = eiwit.

nee, amandel is niet de vetste noot, dat zijn macadonia's en die zijn ook vet lekkerquote:Op zondag 7 januari 2007 21:47 schreef faberic het volgende:
En marsepein dan! Bestaat alleen maar uit amandelen en suiker (3: 2 verhouding), ja en een eetlepel oranjebloesemwater. Amandel is de vetste noot en de suiker is natuurlijk ook verschrikkelijk calorie opschroevend

853kCal kan alleen met 94,8% vetquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Als die 940Kjoule klopt, kan het nooit 853 kcal zijn. Is verkeerd omgerekend... Grofweg is het aantal kcal, het aantal kjoule/4... kom je dus uit op 235kcal!
Tip: geloof niet alles wat je leest... en ga nooit van slechts 1 bron uit.![]()

Dat is inderdaad precies de reden waarom het mijn wantrouwen wekte... met die energiewaarde kun je er zowat een verbrandingsmotor op laten lopen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 08:51 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
853kCal kan alleen met 94,8% vet
![]()

Macadamia's bedoel je zeker.quote:Op woensdag 10 januari 2007 04:38 schreef vats het volgende:
[..]
nee, amandel is niet de vetste noot, dat zijn macadonia's en die zijn ook vet lekker

Hmmjah, maar het lijkt me toch wel verstandig de hoeveelheid Kcal enigzins in evenwicht te laten zijn met wat je er doorheen traint op een dag.quote:Op woensdag 10 januari 2007 01:28 schreef Spacehamster het volgende:
Als het voor het sporten is moet je (net als om alle andere redenen) niet zozeer naar de kcals kijken als wat er in zit.
Voor gezond aankomen is pindakaas en noten een volslagen aanrader.
Zit tjokvol eiwitten en goede vetten en je smeert het natuurlijk op volkoren brood dat vol vezels en koolhydraten zit.

een roomboter bestaat voor minimaal 85% uit vet soms nog meer dus roomboter voldoet wel alleen is het veel minder gezond dan olie ivm verzadigde vettenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:34 schreef paradoXical het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel.
Wanneer je naar de basis kijkt van voedingsstoffen zie je dat energie geleverd wordt door verschillende stoffen; vetten; koolhydraten; eiwit en alcohol.
vetten leveren per gram de meeste energie ~37 KJ / gram
koolhydraten en eiwit leveren ~17 KJ / gram
alcohol levert 29 KJ / gram
Wat je zoekt dus is een erg vet product. Roomboter bestaat voor een deel uit h20 (water) en eiwit en zal dus minder energie leveren dan elke oliesoort (bijvoorbeeld olijfolie). Olie bestaat namelijk voor 99% uit vetten en levert dus ten alle tijde meer energie dan roomboter.
Je zoekt dus iets met enorm veel vet

Wat is je punt?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:55 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
een roomboter bestaat voor minimaal 85% uit vet soms nog meer dus roomboter voldoet wel alleen is het veel minder gezond dan olie ivm verzadigde vetten

.. maar dan komen er heel veel kcal uit de alcohol, en dat zijn fopcalorieen waar je lichaam niks aan heeft.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:33 schreef Spaceqowboy het volgende:
Ik ben op zich wel opzoek naar een calorierijk dieet ivm sporten enzo, dus ik ben benieuwd wat hier verder nog komt
Overigens doet Irish coffee het volgens mij ook wel goed (berg basterdsuiker en veel slagroom)

quote:Kapkool uit Urk
Bij de Urker kapkool worden de wittekool(1kg), de uien(1kg), gesneden en opgezet in water met 6 ongeschilde stoofperen. Ondertussen heb je dan je aardappels (1,5 kg) geschild en in stukken gesneden en je spekjes(250gr) uitgebakken.
Na 2 uur worden de stoofperen eruit gehaald en de kool en uien afgegoten. Vang het kookvocht op en gebruik het om de aardappelen in te koken (15 a 20 minuten). Stamp de afgegoten aardappels met de kool en de uien. Schep op elk bord een portie stamppot, maak er een kuiltje in voor wat spekvet, leg er een ongeschilde stoofpeer bovenop en strooi de spekjes er ovenheen.

als ik spekkoek maak dan gaan er 40 eierdooiers en zo'n 800gr boter in, 400gr suiker. Nou volgens mij is dat niet echt iets wat je dagelijks moet eten.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:56 schreef piepster het volgende:
[..]
Spekkoek valt toch wel mee? Da's voornamelijk eieren. En geen spek, zoals de naam zou doen vermoeden. Die mayo maakt trouwens wel veel goed.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |