Zegt dit je al iets meer?quote:Op zondag 7 januari 2007 15:17 schreef sanger het volgende:
Leuk, weer een nieuw project!!!!!
Waar staat dit huis eigenlijk? Vanaf de voorkant lijkt het erg veel op de huizen hier.
Zegt me niets, is ook de compleet andere kant van het land.....quote:Op zondag 7 januari 2007 15:25 schreef richie29 het volgende:
[..]
Zegt dit je al iets meer?
[afbeelding]
M'n nieuwe huisje staat in HengeloooOOoOoOooo
Damn...ik ben gespotquote:Op zondag 7 januari 2007 15:31 schreef Suikermais het volgende:
Das toch de hasseler es ?
Onder de vloer moet je YMVK kabel gebruiken; mits je ze wel in buis legt / vastzet aan de muurquote:Aantal vraagjes trouwens:
1- Onder de vloer, kruipruimte dus, hoor je eigelijk met YMVK-kabels te werken he? Dus als ik vanuit de meterkast onder de vloer naar een serie WCD's wil gaan moet dat met YMVK-kabel?
Die heb ik nog niet besteld namelijk
2- Gaat sleuven trekken in beton trouwens nog een beetje fatsoenlijk? Ik moet er nogal wat....
Leuk dat je hier langskomtquote:Op zondag 7 januari 2007 23:17 schreef Cybersijp het volgende:
Zal eens tijd worden ook Richie, dat je eens gaat verbouwen.... ( na al dat gelurk van je![]()
)
Leuk huiske, de spullen voor het toilet alten al veel mooie dingen zien ( gebruikte series etc )
Haha, en ik denken wat ziet dat parket er mooi uitquote:Op maandag 8 januari 2007 19:15 schreef richie29 het volgende:
Whehehe, dit vloer is laminaat en die gaat er vanavond/morgen UIT!
Ik heb een veul mooiere vloer gekocht en die gaat erin als al het schilder en breekwerk klaar is. Wordt een frans eiken vloertje...yeeha
Ff rondkijken bij de Praxis/Gamma/Formido is ook verstandig.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:15 schreef BTKlus het volgende:
@Richie29
Ik vind je prijzen voor het sanitair een beetje aan de hoge kant!
Geberit duofix frontbediening ¤ 193,09 incl btw
Geberit Samba bediening ¤ 34,33 incl btw
Ongetwijfeld kost de sphinx ook minder
Ik zou even informeren bij de www.warmteservice.nl als ik jou was...
En je staatje van de elektra klopt ook niet de totaal prijzen lijst is niet x het aantal op dit moment en dat scheelt nogal tenzij er nog een kolom achterstaat die wij nu niet zien.
Eigenlijk is dat zo een gek idee nog niet. Bij de leenbakker e.d soort zaken kun je van die olieradiateurtjes kopen voor 2-3 tientjes.quote:Op woensdag 10 januari 2007 07:41 schreef Vesalius het volgende:
Waarom trek je die verwarmingen niet van de muur af? Elektrische kachel tijdelijk om het rond de 15 graden in huis te houden (warmer klust toch niet fijn).
Werkt veel makkelijker ook met afwerken en je kan de verwarmingen dan verven terwijl ze op schragen staan. Kan je overal makkelijk bij.
Of je moet er omheen stuccen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:19 schreef richie29 het volgende:
Ja komen jullie nu mee
Hehe, goeie tip wel, kijk heb er wel aan gedacht om die radiator eraf te halen, maar het zat er niet heel ver achter.
Achteraf viel het een beetje tegen, maar misschien moet het er met stucen alsnog wel af.
Dat was ook het eerste wat bij mij opkwam toen ik de foto's zag, gewoon de leidingen afdoppen, radiator helemaal weghalen, de wanden netjes afwerken en dan, voor de vloer erin komt (ivm boorstof en kans op lekkages), de radiator, geverfd en al, terughangenquote:Op woensdag 10 januari 2007 07:41 schreef Vesalius het volgende:
Waarom trek je die verwarmingen niet van de muur af? Elektrische kachel tijdelijk om het rond de 15 graden in huis te houden (warmer klust toch niet fijn).
Werkt veel makkelijker ook met afwerken en je kan de verwarmingen dan verven terwijl ze op schragen staan. Kan je overal makkelijk bij.
die zijn er idd, dat noemen ze een dozenboor, werkt ideaalquote:Op donderdag 11 januari 2007 09:43 schreef richie29 het volgende:
Oh ja...als laatste; Hier iemand zegmaar een heeeeel erg goed idee om 50mm inbouwdozen in beton uitgehakt te krijgen in een beton muur? Tot nu toe was het hopeloos.
Heb wel in de ronding van de dozen doorzeeft met gaatjes van de juiste diepte...maar dit lijkt echt nergens op. Is er een soort van 7-gaten zaag voor beton?![]()
En dat kan je ook kopen als 'opzetstuk' voor op mijn eigen boormachine? Qua capaciteit zal dat het probleem niet zijn denk ik..quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:07 schreef Gurb het volgende:
[..]
die zijn er idd, dat noemen ze een dozenboor, werkt ideaal
quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:10 schreef richie29 het volgende:
En dat kan je ook kopen als 'opzetstuk' voor op mijn eigen boormachine? Qua capaciteit zal dat het probleem niet zijn denk ik..
Anders zal het wel een ritje richting een verhuurbedrijf worden?
Das dus precies de jongen die ik ook heb. Helemaal compleet heb ik er dus 42 euries voor betaald. Verzegeld en wel...quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:59 schreef Gurb het volgende:
[..]
[afbeelding]
zo eentje, kost een euro of 50 tot 80 idd om te kopen, als je alles goed plant en aftekent, kan je hem ook een dag huren bij boels, kost een stuk minder.
Alleen gaat je verwarming dan lekken op alle koppelingen door de frictie die je gegarandeerd gaat krijgen. Althans bij mij moest ik alle koppelingen al aandraaien nadat ik de verwarming erweer opgezet had En dan bedoel ik niet de koppeling tussen verwarming en buis, Duh!, maar de koppelingen tussen de diverse buizen, die er op 1à2 mtr vandaan zaten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef Solingjan het volgende:
Neem een paar blokken hout. Zet die onder de radiator. Maak de radiator los van de bestigingsbeugels en trek hem zoveel mogelijk naar voren. Dan denk ik dat je genoeg ruimte hebt om te stucken. Niet afkoppelen dus![]()
maar dan kan je er nog steeds niet goed bij, en je radiator beschadigd, en je hebt extra kans op lekkages.quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:10 schreef Solingjan het volgende:
o ja en de cv kan gewoon aanblijven staan. Natuurlijk niet dat ding een meter naar voren halen![]()
Wat betreft de boorhamer en de dozenboor, gewoon de boor het werk laten doen, niet gaan rammen en met 10 seconden een gat willen boren.quote:Neem aan dat ook met een hamerboor gebruikt mag worden? Of maak je 'm dan juist stuk?
Ik ga in ieder geval eerst nog even lustig verder vrezen in beton. Vanavond zijn alle sleuven in beton wel af denk ik
De centreerboor kun je gewoon laten zitten hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:45 schreef Gurb het volgende:
[..]
maar dan kan je er nog steeds niet goed bij, en je radiator beschadigd, en je hebt extra kans op lekkages.
lijken mij 3 goede redenen om gewoon compleet af te koppelen
[..]
Wat betreft de boorhamer en de dozenboor, gewoon de boor het werk laten doen, niet gaan rammen en met 10 seconden een gat willen boren.
Allereerst boor je een klein stukje met de centreerboor er nog in, zodat je een mooi begin hebt, dan de centreerboor loshalen, en alleen de dozenboor gebruiken om uit te boren. Gewoon rustig aan boren, af en toe de boor terughalen en als ie warm word ff laten afkoelen.
Je hebt gelijk dat het iets sneller gaat, maar of dat ook zo blijft als je moet stoppen, centreerboor eruit halen, en weer aanzwengelen weet ik niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:20 schreef tnimble het volgende:
Het voordeel is dat al je de centreer boor er uit haalt dat het iets vlotter gaat. Je hebt hem ook alleen maar nodig zolang de grote tanden nog geen gat hebben om netjes in rond te lopen. Anders gaat de boor je hele muur afzoeken.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook idd, en zodra de boorkop zelf een rond gat heeft, de centreerboor eruit (tenminste dat doe ik voortaan wel, nadat ik bij het boren met de centreerboor door de muur ging (7 cm ytong, centreerboor stak 2 cm uit, en de dozenboor zelf zat 4,5 cm diep.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:52 schreef sanger het volgende:
Nog een tip, laat de centreerboor een stukje (ca. 1 cm) uitsteken zodat je eerst daarmee een gat boort voordat de dozenboor aan het werk gaat, op deze manier boor je altijd op de plek die jij wilt.
Dat is wel iets waar je voor moet uitkijken inderdaadquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:35 schreef Gurb het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk ook idd, en zodra de boorkop zelf een rond gat heeft, de centreerboor eruit (tenminste dat doe ik voortaan wel, nadat ik bij het boren met de centreerboor door de muur ging (7 cm ytong, centreerboor stak 2 cm uit, en de dozenboor zelf zat 4,5 cm diep.)
Heb er hier een liggen.... hier is in Utrecht. Je kan 'm wel lennen als je wilt, moet ti enatuurlijk wel weer terug komenquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:47 schreef richie29 het volgende:
TS zit in Hengeloooo. Hoezoooo?
Bedankt voor de tip..ik weet in ieder geval dat er nog hoop is
De boormachine is dik in orde: Bosch Blue-line hamerboor die ook kan beitelen.
Neem aan dat [afbeelding] ook met een hamerboor gebruikt mag worden? Of maak je 'm dan juist stuk?
Ik ga in ieder geval eerst nog even lustig verder vrezen in beton. Vanavond zijn alle sleuven in beton wel af denk ik
Yep, thast te way, laat het werk voor je doen. Ik zelf heb alleen doe centreer boor gewoon laten zitten...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:45 schreef Gurb het volgende:
[..]
maar dan kan je er nog steeds niet goed bij, en je radiator beschadigd, en je hebt extra kans op lekkages.
lijken mij 3 goede redenen om gewoon compleet af te koppelen
[..]
Wat betreft de boorhamer en de dozenboor, gewoon de boor het werk laten doen, niet gaan rammen en met 10 seconden een gat willen boren.
Allereerst boor je een klein stukje met de centreerboor er nog in, zodat je een mooi begin hebt, dan de centreerboor loshalen, en alleen de dozenboor gebruiken om uit te boren. Gewoon rustig aan boren, af en toe de boor terughalen en als ie warm word ff laten afkoelen.
die heeft geen centreer dingens volgens mij, das net zoiets als een gaten boer voor hout.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het iets sneller gaat, maar of dat ook zo blijft als je moet stoppen, centreerboor eruit halen, en weer aanzwengelen weet ik niet.
Overigens, als je een goedkope (Piranha dacht ik) koopt kun je de centreerboor er niet altijd uithalen!
Da's aardigquote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:16 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Heb er hier een liggen.... hier is in Utrecht. Je kan 'm wel lennen als je wilt, moet ti enatuurlijk wel weer terug komen
Grappenmaker...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:39 schreef richie29 het volgende:
[..]
Da's aardigMisschien kom ik er binnenkort toch in de buurt omdat ik m'n schakelmateriaal moet gaan omruilen...buhu
.(en dan moet ik in Apeldoorn zijn).
Kan die boor het aan om zegmaar 30 gaten in beton te maken? Of issie dan op?
Wat je terugverende schakelmateriaal betreft.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:38 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Grappenmaker...
Ik heb er nu ff kijken 50 gaten mee gemaakt en volgens mij is de verf erop en de boormachine die ik heb gebruikt het enige dat daarvan te lijden heeft gehad.
Ding is van gehard massief staal.
Moet kunnen volgens mij( zeker te weten zelfs, alleen met bediening van steeds een enkele lamp erbij dus niet zeker ..), alleen weet niet of er kruis schakelaars met enkelpolig ernaast zijn in de serie die jij wil qua installatie materiaal. Busch-jaeger was al afgevallen las ik netquote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:44 schreef richie29 het volgende:
Oh ja....en als ik die nou wil gaan schakelen he, wat voor basis elementen heb ik dan nodig?
Kan ik voor deze opstelling van 3 wissel/wissel schakelaars dan ook vanuit 3 punten 1 lamp schakelen? Hoe werkt dit precies? (Dacht zelf dat ik dan kruisschakelaars nodig zou hebben...maar![]()
)
[afbeelding]
Verder ben ik echt helemaal stuk voor vandaag...de resultaat foto's doe ik morgen wel.
Truste!
Wat nou grappenmakerquote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:38 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Grappenmaker...
Ik heb er nu ff kijken 50 gaten mee gemaakt en volgens mij is de verf erop en de boormachine die ik heb gebruikt het enige dat daarvan te lijden heeft gehad.
Ding is van gehard massief staal.
Nee, zo werkt het in ieder geval nietquote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:44 schreef richie29 het volgende:
Oh ja....en als ik die nou wil gaan schakelen he, wat voor basis elementen heb ik dan nodig?
Kan ik voor deze opstelling van 3 wissel/wissel schakelaars dan ook vanuit 3 punten 1 lamp schakelen? Hoe werkt dit precies? (Dacht zelf dat ik dan kruisschakelaars nodig zou hebben...maar![]()
)
[afbeelding]
Verder ben ik echt helemaal stuk voor vandaag...de resultaat foto's doe ik morgen wel.
Truste!
Keihard stoten met de veer, van de ene of vanaf de andere kantquote:Op maandag 15 januari 2007 11:20 schreef richie29 het volgende:
Kan iemand mij trouwens een tip geven om zegmaar cement uit er linker buis uit een centraaldoos te krijgen?
[afbeelding]
Zal het eens proberen, en anders eens zo'n ding huren.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Keihard stoten met de veer, van de ene of vanaf de andere kant![]()
En dan maar hopen dat het eruit gaat; iets anders zit er echt niet op vrees ik![]()
Je kunt het altijd nog met een spiradoapparaat / trekveer pomp proberen
[afbeelding]
8 bar compressor?quote:Op woensdag 17 januari 2007 00:13 schreef richie29 het volgende:
Heb jij al eens met je bek op een centraaldoos geblazen? Ik weet niet hoe groot jij je mond hebt
(een stofzuiger zou ook een idee zijn)
Hej dendert er trouwens iedere dag een andere trein over die arme smiley bij jou?
Stoer! Na iedere refresh zelfs een andere, met een stuk of 10 verschillende....goed...weten we dat ook weer![]()
Lijkt me niet geheel onmogelijk. Ik ken iemand die heel hard gaat balen als dat idd het geval blijkt te zijn. ( balen is understatement ws.)quote:Op woensdag 17 januari 2007 07:51 schreef Vesalius het volgende:
Is die uitgang van je centraaldoos eigenlijk wel aangesloten met een buis? Niet ieder gat op een centraalbuis hoeft in gebruik te zijn en dat zou ook verklaren waarom je maar 3 cm diep komt, dat is ongeveer het stukje buis wat bij sommige centraaldozen eraan vastzit.
Als dozen ingestort zijn in het beton dan zit er meestal of buis aan en indien dat niet het geval is dan kom je zover als ts aangeeft.quote:Op woensdag 17 januari 2007 07:51 schreef Vesalius het volgende:
Is die uitgang van je centraaldoos eigenlijk wel aangesloten met een buis? Niet ieder gat op een centraalbuis hoeft in gebruik te zijn en dat zou ook verklaren waarom je maar 3 cm diep komt, dat is ongeveer het stukje buis wat bij sommige centraaldozen eraan vastzit.
Nee ik ben gewoon traagquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:00 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Lijkt me niet geheel onmogelijk. Ik ken iemand die heel hard gaat balen als dat idd het geval blijkt te zijn. ( balen is understatement ws.)
He Ritchie, wat voor een soort slijpblad gebruik je eigelijk in je frees ???? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je zoveel tijd kwijt bent aan een recht baan frezen voro een pvc pijp.
Das toch wel een diamandblad ??
heel verstandig, afgelopen zomer bij een vriend geholpen met slopen en frezen/fraisen en die vond het teveel werk om buizen in te frezen/fraisen voor zijn homecinema, dus gewoon een ondiepe sleuf gemaakt en de kabels met gips vastgezet.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:39 schreef richie29 het volgende:
Kleine update van acties van vandaag:
Heb nog even overwogen om de kabels gewoon door de stucadoor te laten wegwerken...maar toch maar voor buizen gegaan. *Zucht*, weer hak en breekwerk erbij.
Hou het altijd vervangbaar, techniek op het vlak van multimedia en internet is erg onderhevig aan veranderingen en het is wel niet zo leuk dat je die ene nieuwe kabel er ook nog bij kunt makenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:28 schreef Gurb het volgende:
[..]
heel verstandig, afgelopen zomer bij een vriend geholpen met slopen en frezen/fraisen en die vond het teveel werk om buizen in te frezen/fraisen voor zijn homecinema, dus gewoon een ondiepe sleuf gemaakt en de kabels met gips vastgezet.
Toen ie vervolgens na de verhuizing zijn speakers ging ophangen en aansluiten bleek dat 3draden aan de kant van de versterker 10 cm te kort waren, dus moest ie weer kloten met kroonsteentjes(en bij de speakers hield ie iedere keer ruim 10 cm draad over)
Nee trek niet overal coax naar toe. Om eerlijk te zeggen heb ik het eigenlijk wel gehad met buizen en sleuven maken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:24 schreef Gompy58 het volgende:
goeie zet om die sleuvenfrees weg te doen. Heb hier meterSSS sleuven getrokken met ene goedkope B&D en een diamndblad. Ging als koek. Ff 17mm uittekenen, keertkje langs de randen, keertje door het midden, steenbeitel erin hak weg klaar.
Beter trouwens om idd die buizen te doen. Trek je trouwens ook overal coax naar toe ?nu je toch bezig bent ? of een loze buis, just 2make sure....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |