Is het boek uitgegeven? Of staat het ergens online misschien?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:15 schreef Arabic het volgende:
Hier nog een chronische depressieveling
Ja, dat zou ik ook wel willen weten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:04 schreef rainbow2007 het volgende:
[..]
Is het boek uitgegeven? Of staat het ergens online misschien?![]()
Ik heb ongeveer 3 jaar geleden allemaal diagnosetesten moeten doen, omdat ze bij mij ook niet precies wisten wat ik had. 's Ochtends had ik die afpsraak om die testen te maken, aan het eind van de middag kon ik weer naar huis. Je bent er echt uren mee bezig. Het is echt zoooooo veel.quote:Zou vandaag iets van een behandelplan krijgen maar krijg nu eerst nog iets van vragenlijsten voor een persoonlijkheidsanalyse ofzo, om te kijken of mijn persoonlijkheid niet al te verknipt is en het daaraan ligtIemand hier ervaring mee - met zo'n onderzoek dan he
![]()
En je moet idd gedult hebben, want voordat je eindelijk de hulp krijgt die je echt nodig hebt ben je soms al een paar maanden verder.quote:Weer wachten wachten wachtenHeb nou niet echt het gevoel dat deze weg me gaat helpen maar we kijken het nog maar ff aan
![]()
Ik drink.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:52 schreef rainbow2007 het volgende:
Hallo
Loop al een tijd met verschlilende klachten. Uiteindelijk heb ik een doorverwijzing richting de (klinisch) psycholoog gevraagd. Deze gaf aan dat de diagnose waarschijnlijk depressie is, maar dat wordt altijd eerst besproken alvorens een definitief behandelplan wordt opgesteld.
Waar ik benieuwd naar ben; ervaringen van mensen die depressief zijn / waren, hoe zij erachter zijn gekomen, hoe ze al dan niet hulp hebben gekregen, of en hoe ze het aan hun omgeving vertellen (familie / werk / vrienden / ...?). Nou ja eigenlijk alle ervaringen zijn welkom.
Bedankt alvast![]()
Ik hou t op pure wodka, als je je neus dicht houdt lijkt het net op je water drinkt.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:14 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Niet eens veel. Maar lekker drinken, goeie whisky.
vRIENDINquote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:16 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
Goeie whisky, vriend. Dat is lekker.
Hoiquote:Op donderdag 12 april 2007 11:31 schreef Christine het volgende:
Ja hoi. Mits geen SC mogen we gewoon hier onze ervaringen bespreken. Schopje dus.
Goed verwoord beste EgoTrippin...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:34 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat de meerderheid van de mensen in onze samenleving depressief is. Echter, omdat ze zoveel afleiding opzoeken, worden ze er bijna nooit direct mee geconfronteerd. Om deze reden heb ik ook weinig vertrouwen in alle 'anti-depressie' studies van onze cultuur.
Zelf heb ik veel persoonlijke ervaring met depressie, en heb daar in mezelf mee gewerkt op velerlei manieren. Je verdiepen in psychologie/filosofie/spiritualiteit/zingeving/levensbeschouwing is essentieel en depressie kan vaak de aanleiding zijn om zich te bewegen richting deze interessegebieden.
Als je blij bent met je leventje zoals het loopt, kun je de essentiele vragen (wie/wat ben ik? wat is mijn doel in het leven? etc) in de vergetelhoek laten staan. In het geval van een depressie echter komen deze op de voorgrond te liggen.
Ik zie het zelfs als een reeele mogelijkheid dat depressie een uitnodiging van het leven zelf is, om je deze vragen te gaan stellen. Als je succesvol met je depressie kunt werken, zul je er krachtiger uitkomen dan daarvoor. Ook is er een extreem subtiel verschil tussen depressie en verlichting; Ik heb zelf lange tijd gewandeld op het grensgebied, met hier en daar een voetje aan de ene of de andere kant. Misschien wandel ik daar nog steeds wel.
Hoi Burdiequote:Op donderdag 12 april 2007 11:40 schreef Burdie het volgende:
Ik ook weinig, hoewel ik me er dagelijks over verbaas hoe idioot langzaam de hulpverlening eigenlijk werkt. Ik heb tig keren bij diverse hulpverleners aangegeven dat ik soms dagenlang alleen maar denk 'ik wil dood, ik wil dood' en er gebeurt gewoon niks. Ja, ik kan met voorrang naar de psychiater. Maar intussen? Ik voel me soms radeloos en wanhopig. Het is even heel hard doorbijten, maar zonder te weten waarvoor je het doet. En dat is moeilijk.
Hier ookquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:55 schreef Noodly het volgende:
Dysthymie stoornis meldt zich....
Wat voor onderzoek bedoel je precies? Twijfel je aan je diagnose of aan andere dingen?quote:Op vrijdag 13 april 2007 00:10 schreef MissPink het volgende:
Nog een dysthyme stoornis meldt zich'Officieel' vanaf mijn 15e, maar denk zelf dat het er al veel eerder was. En regelmatig komt er nog een gewone depressie bovenop. Momenteel gaat het wel even redelijk, maar de psycholoog vind alweer dat ik achteruit ga, dus moet goed op mezelf letten nu.
Ohja, ik krijg eindelijk het psychologisch onderzoek waar ik al zo lang om vroegTenminste, ik sta op de wachtlijst, naar verwachting ben ik in het begin van de herfst aan de beurt.
Dat vraag ik me ook afquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:12 schreef Noodly het volgende:
[..]
Wat voor onderzoek bedoel je precies?
Het is een uitgebreid psychologisch onderzoek, met interview en testen. Ik heb erom gevraagd omdat ik inmiddels ruim 10 jaar last heb van depressies en andere klachten, en ik vind het wel eens tijd om uit te zoeken waar het vandaan komt en of er nog meer aan de hand is dan depressie/dysthymie. Helaas is er een wachtlijst van 3-4 maanden, maar dat vind ik niet zo erg.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:12 schreef Noodly het volgende:
Wat voor onderzoek bedoel je precies? Twijfel je aan je diagnose of aan andere dingen?
Hoi Natural Mysticquote:Op vrijdag 13 april 2007 23:02 schreef Natural_Mystic het volgende:
Ik heb ook lang gedacht dat ik ook een depressie had. Bij mij is het echter zo dat het niet constant is...het is echt met ups en downs. Nu zul je denken dat iedereen dat wel heeft, maar bij mij zijn ze nogal heftig. Zoals eergisteren in de kroeg; het ene moment voel ik me prima...niks aan de hand...en de volgende secondes vliegen er zelfmoordgedachtes door mijn hoofd. Doordat het zo wisselt weet ik niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Mensen zullen het misschien bestempelen als dipjes, maar bij mij zijn ze emotioneel nogal heftig dat soms uitmondt in zelfbeschadiging, spullen kapot maken, egoistisch gedrag etc. Ik weet nog dat ik als kind zijnde mijn hoofd tegen de muur sloeg als ik boos op mezelf was, en ik denk dat het hierdoor ook genetisch is omdat ik eigenlijk nog nooit lang gelukkig ben geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |