abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45178419
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat gebeurt al lang. "Links" mag deze hete kolen uit het vuur halen en CDA en VVD mogen dan compenserende maatregelen voorstellen.
Kleine aanpassing verricht. Was aanpassing van de HRA trouwens geen breekpunt voor 't CDA?
pi_45179056
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:18 schreef knowall het volgende:

Kleine aanpassing verricht.
Ten onrechte overigens. Ook als oppositiepartij kun je dingen geregeld krijgen.
quote:
Was aanpassing van de HRA trouwens geen breekpunt voor 't CDA?
Klopt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_45179442
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ten onrechte overigens. Ook als oppositiepartij kun je dingen geregeld krijgen.
Tuurlijk, alles kan, maar als oppositiepartij een compenserende maatregel voor een kabinetsbesluit geregeld krijgen lijkt me niet echt waarschijnlijk. Zeker niet als je de VVD bent, er een CDA-PvdA-CU-kabinet is en de SP de grootste oppositiepartij is...
quote:
Klopt.
Gelukkig is Balkie al bezig zich daar uit te draaien.
pi_45180790
quote:
Onzin. 3 % is voor iedereen dus reletief gelijk.....
De belastingschijven gaan allemaal met 3% omlaag. In de lagere schijven is dit relatief een stuk meer. Over het hele inkomen gezien gaat de onderkant van de samenleving hierop relatief meer vooruit.

Best lastig om te redeneren maar het is gewoon waar.
pi_45181277
Gut, ik ben het af en toe grondig oneens met TS, maar in dit topic komt er zowaar weer een hoop zinnigs uit
pi_45181527
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:27 schreef Underdoggy het volgende:
Het is eerder een kwestie van hoe je de 'mate van progressiviteit' definieert.

Maar wanneer je een algehele belastingverlaging van drie procentpunten doorvoert dan leidt dat, althans naar mijn rekensommetje, toch echt tot een minder gelijke inkomensverdeling...

[ Bericht 16% gewijzigd door knowall op 09-01-2007 16:59:33 ]
pi_45182950
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:47 schreef knowall het volgende:

Tuurlijk, alles kan, maar als oppositiepartij een compenserende maatregel voor een kabinetsbesluit geregeld krijgen lijkt me niet echt waarschijnlijk. Zeker niet als je de VVD bent, er een CDA-PvdA-CU-kabinet is en de SP de grootste oppositiepartij is...
Bij fiscale maatregelen is het gebruikelijk dat ook de oppositiepartijen inspraak hebben. Vooral om al te veel geschuif te voorkomen. Daarnaast is het maar de vraag of de komende kabinetsperiode de periode is waarin er echt gesleuteld gaat worden aan de HRA. Ook de voorgenomen maatregel is meer een teken aan de wand (net als de bijleenregeling en 30 jaars termijn).
pi_45182996
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:39 schreef Elseetje het volgende:
Gut, ik ben het af en toe grondig oneens met TS, maar in dit topic komt er zowaar weer een hoop zinnigs uit
pi_45185493
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waar ik overigens op doel is het volgende: in de afgelopen kabinetsperiode hebben de rijken vrijwel niets hoeven in te leveren...De onderkant en de middeninkomens wel......De verschillen tussen arm en rijk namen de afgelopen vier jaar wel degelijk toe.....
Wat een gelul., Ze kregen aan alle kanten subsidie. De midden inkomens zijn achtergebleven. De rest is erop vooruit gegaan
pi_45190082
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, gelukkig zijn er ook verstandige mensen op dit forum.
pi_45190202
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:42 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een gelul., Ze kregen aan alle kanten subsidie. De midden inkomens zijn achtergebleven. De rest is erop vooruit gegaan
En jij denkt dat ze er op vooruit zijn gegaan op die vermaledijde/a-sociaal zorgverzekeringstelsel met die nog a-socialere no-claim.....

Gelukkig wordt het laatste vrijwel zeker door het nieuwe kabinet weer afgeschaft....En terecht.....En ja, gelukkig zonder de VVD...
pi_45190308
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:29 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja, gelukkig zijn er ook verstandige mensen op dit forum.
Dank je.
pi_45190365
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dank je.
Die ik verstandig vind....
pi_45190448
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die ik verstandig vind....
Jezus, duwen jullie even je arm in elkanders ass.. Verder geen vrienden !?!?!?
pi_45190497
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:39 schreef draaijer het volgende:

Jezus, duwen jullie even je arm in elkanders ass.. Verder geen vrienden !?!?!?
De grap is jou kennelijk ontgaan...
pi_45190527
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

pi_45190623
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tja, draaiier is niet de meest intelligente fokker, zo blijkt, ik kan het ook niet helpen...

Maar ja, hij kan zijn eigen nog altijd van de Noordzee af laten drijven, in zijn minibootje, bij een Oostenwind..uiteraard... . Dan hebben wij er ook geen last meer van...
pi_45190767
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, draaiier is niet de meest intelligente fokker, zo blijkt, ik kan het ook niet helpen...

Maar ja, hij kan zijn eigen nog altijd van de Noordzee af laten drijven, in zijn minibootje, bij een Oostenwind..uiteraard... . Dan hebben wij er ook geen last meer van...
Ik heb zelden mensen zo uit frustratie zien reageren.
Het minibootje heeft geen motor. Daar zijn we nog mee bezig.
Als je een beetje intelligentie zou bezitten, zou je weten waar je over praat als het gaat over het minibootje. Maar waarschijnlijk kan jij zonder te stotteren 300 verschillende soorten bomen opnoemen..

Heb je al een werkgever gevonden die jou ooit zou willen aannemen?
pi_45190827
EchtGaaf in je andere post durf je blijkbaar niet te reageren.. Menig persoon ziet jou als de bekende dorpsgek.. Geef 'm af en toe een aai over z'n lelijke bolletje dan kan hij er weer even tegenaan
pi_45190892
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het minibootje heeft geen motor. Daar zijn we nog mee bezig.
Als je een beetje intelligentie zou bezitten, zou je weten waar je over praat als het gaat over het minibootje.
Jij hebt kennlijk niet de intelligentie om het verschil te weten tussen intelligentie en kennis over een bepaald onderwerp: minibootjes idg....Nou die kennis wil ik niets eens hebben.....Wat moet je in vredesnaam met een minibootje.....
pi_45190956
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:48 schreef draaijer het volgende:
EchtGaaf in je andere post durf je blijkbaar niet te reageren.. Menig persoon ziet jou als de bekende dorpsgek.. Geef 'm af en toe een aai over z'n lelijke bolletje dan kan hij er weer even tegenaan
Als jij zo op een persoon speelt, moet je overigens zelfs weten, verwacht jij dan een weerwoord van mij? Helaas moet ik je dan teleurstellen.......ik voel mij daar namelijk te goed voor....

Of ontbeert je die intelligentie soms ook? Vervelend als ik alles moet uitleggen.....
pi_45190991
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij hebt kennlijk niet de intelligentie om het verschil te weten tussen intelligentie en kennis over een bepaald onderwerp: minibootjes idg....Nou die kennis wil ik niets eens hebben.....Wat moet je in vredesnaam met een minibootje.....
Dat minibootje is kunst ventje.. KLASSE is het.. De mooiste lijnen die je kan kopen.. Een passie... Liefde..
Maar dat laastste zegt jou blijkbaar helemaal niks.. Geef je boom nog even een knuffel, dan maken mijn Italiaanse vrienden gewoon weer een nieuwe Riva voor kenner Dat was jou oude boompje
pi_45191045
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als jij zo op een persoon speelt, moet je overigens zelfs weten, verwacht jij dan een weerwoord van mij? Helaas moet ik je dan teleurstellen.......ik voel mij daar namelijk te goed voor....

Of ontbeert je die intelligentie soms ook? Vervelend als ik alles moet uitleggen.....
Lees voor de grap is jou andere topic.. Dan zie je wie de loser is.. ha ha moet ik je nou alles uitleggen?
Ik ga weer even ontopic
pi_45191135
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat minibootje is kunst ventje.. KLASSE is het.. De mooiste lijnen die je kan kopen..
plezier ermee.
quote:
Een passie... Liefde..
Maar dat laastste zegt jou blijkbaar helemaal niks..
Waar blijk dat uit dat passie en liefde mij helemaal niks zeggen. Ken jij me soms?
quote:
Geef je boom nog even een knuffel, dan maken mijn Italiaanse vrienden gewoon weer een nieuwe Riva voor kenner Dat was jou oude boompje
Ik ben diep onder de indruk van dit mooie stukje cabaret....Ik kom gewoon niet meer bij......Wil je dit niet meer doen.

Ik heb echt liever dat je je minibootje vertroeteld en ook je prachtige Audi, veel belangrijker zou ik zeggen..
pi_45191534
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:54 schreef draaijer het volgende:

[..]

Lees voor de grap is jou andere topic.. Dan zie je wie de loser is.. ha ha moet ik je nou alles uitleggen?
Ik ga weer even ontopic
Je bent een loser als je loop te protsen met je bootje en je auto in het fotoboek..... .Dat is pas zielig. Jij ontleend je eigenwaarde kennlijk wel erg sterk aan het materiele..Je mist een stuk levenservaring lijkt het.......Je intellectuele inbreng alhier is werkelijk minimaal, dat zie je vaak bij mensen zoals jij.... Dat maakt het allemaal nog veel zieliger......

Je gaat nog wel een keer gruwelijk op je bek vroeg of laat. Dat is een kwestie van tijd... (en dan lach ik mij kapot) En dat is dan nog ergens goed voor ook....je zal niet de eerste, maar ook niet de laatste zijn......
pi_45192397
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je bent een loser als je loop te protsen met je bootje en je auto in het fotoboek..... .Dat is pas zielig. Jij ontleend je eigenwaarde kennlijk wel erg sterk aan het materiele..Je mist een stuk levenservaring lijkt het.......Je intellectuele inbreng alhier is werkelijk minimaal, dat zie je vaak bij mensen zoals jij.... Dat maakt het allemaal nog veel zieliger......

Je gaat nog wel een keer gruwelijk op je bek vroeg of laat. Dat is een kwestie van tijd... (en dan lach ik mij kapot) En dat is dan nog ergens goed voor ook....je zal niet de eerste, maar ook niet de laatste zijn......
ha ha ha ha, je hebt me wel aan het lachen gemaakt. Je kan dus wel wat!
Ik begrijp wel waarom jij geen leeftijd en geen foto's in je profiel hebt.. hi hi

Als ik ooit op m'n bek ga dan weet ik hoe jij je moet voelen. Maar goed dan heb ik een heel klein beetje succes mogen proefen.

Over levenservaring wil ik nog best een keer met je filosoferen, maar kom dan een keer met een goede stelling
pi_45192421
Lopen hier kennelijk een hoop gefrustreerde mensen rond. Valt mij op dat deze mensen altijd hetzelfde over 'linkse' mensen te zeggen hebben:
- ze zijn boomknuffelaars (SP (niet zo links, maar goed) heeft niks met natuur en milieu, PvdA (ook niet zo links) alleen met milieu)
- ze zijn allemaal luie donders die niet willen werken (kiezers van alle kanten van het politieke spectrum zijn over alle beroepslagen verspreid, van plantsoenwerkers tot mutionational directeuren)
- ze zijn alleen te omschrijven als 'linkse rakkers' ( )
- ze zijn allemaal reactionair, en vast diep in hun hart milieuterroristen (nog een kleiner percentage dan rechts aan 'extreem rechts' heeft)
- ze zijn allemaal dom met een raar wereldbeeld (de gemiddelde hoogte van intelligentie is hetzelfde bij rechtse en linkse kiezers)
- etc. etc. etc.

Het valt mij op dat deze mensen een waanzinnig vooroordeel hebben over 'linkse' mensen, maar nooit met onderbouweing komen voor die vooroordelen. Bovendien blijkt uit niks wat ze zeggen dat ze ook maar ooit een partijprogramma hebben ingekeken van een 'linkse' partij, of zich op andere wijze hebben verdiept in hun standpunten (anders dan ze selectief uit de media halen). Ik vind het zo triest, dat mensen het nodig vinden om andere mensen uit te schelden en te denigreren, alleen maar omdat zij een ander beeld op de wereld hebben. Misschien moeten zulke mensen eens verder kijken dan hun eigen beschermde omgeving, en zien waar de wereld echt om draait (en nee, dat is niet een fantastische economie en materialistisch geluk). Ik vraag me bij zulke mensen altijd af hoe gelukkig ze zouden zijn met hun autootje en mooie huisje, als ze niet hun lieve vrouwtje/vriendinnetje/kindertjes hadden. Als de liefde in hun leven in ongeluk was gestort, en er door een maatschappelijk disfunctioneren niet meer uit kwamen (disfunctioneren van de maatschappij dus). Wat ze met hun mooie bootje moeten, als het milieu op aarde naar de klote is, en ze geen enkele plek meer hebben om van het uitzicht te genieten. Hoe gelukkig die mensen zouden zijn als ze terminaal ziek zijn, gedumpt door hun werkgever, en geen uitzicht op een beter leven omdat de overheid geen ruk om je geeft.

Verder zou ik het waarderen als dezelfde zielige types, evenals de mensen die op hun reageren, weer ontopic gingen posten. Anders is een slotje op z'n plaats.
pi_45192462
kom maar op met een slotje. Ik ben ontopic in een andere post
pi_45194277
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:27 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

De belastingschijven gaan allemaal met 3% omlaag. In de lagere schijven is dit relatief een stuk meer. Over het hele inkomen gezien gaat de onderkant van de samenleving hierop relatief meer vooruit.

Best lastig, maar niet waar.

Als de belasting van alle schijven 3% omlaag gaat, dan zal iedereen 3% minder belasting betalen. Iedereen kan dan 3% van zijn bruto salaris optellen bij zijn netto salaris. Het nieuwe salaris is dus: oud netto + 3% bruto.

Voorbeeld:

100k bruto = +- 55k netto
Nieuw netto = 55k + 3k = 58k
Relatief netto extra = 5.5%

30k bruto = +- 19k netto
Nieuw netto = 19k + 0.9k = 19.9k
Relatief netto extra = 4.8%

Rijk gaat er dus absoluut en relatief meer op vooruit.
Lachen is gezond :-)
pi_45194425
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:08 schreef frankey het volgende:

[..]

Best lastig, maar niet waar.

Als de belasting van alle schijven 3% omlaag gaat, dan zal iedereen 3% minder belasting betalen. Iedereen kan dan 3% van zijn bruto salaris optellen bij zijn netto salaris. Het nieuwe salaris is dus: oud netto + 3% bruto.

Voorbeeld:

100k bruto = +- 55k netto
Nieuw netto = 55k + 3k = 58k
Relatief netto extra = 5.5%

30k bruto = +- 19k netto
Nieuw netto = 19k + 0.9k = 19.9k
Relatief netto extra = 4.8%

Rijk gaat er dus absoluut en relatief meer op vooruit.
Met welk tarief voor de inkomensbelasting reken je dan in welk voorbeeld?
pi_45195439
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Met welk tarief voor de inkomensbelasting reken je dan in welk voorbeeld?
Dat maakt voor de redenering niet veel uit. Maar de voorbeelden zijn de schijven 34%, 42%, 52% voor de eerste 17k, 17k-52k, 52k>. Ik heb geen rekening gehouden met de belasting vrije voet.
Lachen is gezond :-)
pi_45196808
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:27 schreef Elseetje het volgende:
Lopen hier kennelijk een hoop gefrustreerde mensen rond. Valt mij op dat deze mensen altijd hetzelfde over 'linkse' mensen te zeggen hebben:

enz.
En deze klacht komt in een anti-VVD draadje?
pi_45205946
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:27 schreef Elseetje het volgende:
- ze zijn boomknuffelaars (SP (niet zo links, maar goed) heeft niks met natuur en milieu, PvdA (ook niet zo links) alleen met milieu)
- ze zijn allemaal luie donders die niet willen werken (kiezers van alle kanten van het politieke spectrum zijn over alle beroepslagen verspreid, van plantsoenwerkers tot mutionational directeuren)
- ze zijn alleen te omschrijven als 'linkse rakkers' ( )
- ze zijn allemaal reactionair, en vast diep in hun hart milieuterroristen (nog een kleiner percentage dan rechts aan 'extreem rechts' heeft)
- ze zijn allemaal dom met een raar wereldbeeld (de gemiddelde hoogte van intelligentie is hetzelfde bij rechtse en linkse kiezers)
- etc. etc. etc.

Het valt mij op dat deze mensen een waanzinnig vooroordeel hebben over 'linkse' mensen, maar nooit met onderbouweing komen voor die vooroordelen. Bovendien blijkt uit niks wat ze zeggen dat ze ook maar ooit een partijprogramma hebben ingekeken van een 'linkse' partij, of zich op andere wijze hebben verdiept in hun standpunten (anders dan ze selectief uit de media halen). Ik vind het zo triest, dat mensen het nodig vinden om andere mensen uit te schelden en te denigreren, alleen maar omdat zij een ander beeld op de wereld hebben. Misschien moeten zulke mensen eens verder kijken dan hun eigen beschermde omgeving, en zien waar de wereld echt om draait (en nee, dat is niet een fantastische economie en materialistisch geluk). Ik vraag me bij zulke mensen altijd af hoe gelukkig ze zouden zijn met hun autootje en mooie huisje, als ze niet hun lieve vrouwtje/vriendinnetje/kindertjes hadden. Als de liefde in hun leven in ongeluk was gestort, en er door een maatschappelijk disfunctioneren niet meer uit kwamen (disfunctioneren van de maatschappij dus). Wat ze met hun mooie bootje moeten, als het milieu op aarde naar de klote is, en ze geen enkele plek meer hebben om van het uitzicht te genieten. Hoe gelukkig die mensen zouden zijn als ze terminaal ziek zijn, gedumpt door hun werkgever, en geen uitzicht op een beter leven omdat de overheid geen ruk om je geeft.

Verder zou ik het waarderen als dezelfde zielige types, evenals de mensen die op hun reageren, weer ontopic gingen posten. Anders is een slotje op z'n plaats.
Het is inderdaad walgelijk dat zo'n verwend kreng anderen de maat moet nemen (omdat ze toevallig geen minibootje zonder motor hebben.....

Hulde voor deze post. En dat voor iemand uit 1983. Mijn complimenten. Het gaat dus niet om het achterlijke materiele. Dat is immers vergankelijk. Het gaat om immateriele rijkdom. Geestelijke veriijking etc. Dat kan niemand (en dus ook geen werkgever) van je afnemen...

In die zin vind ik veel mensen die de VVD aanhangen ontzettend arm. Geestelijk arm. Ze protsen met hun auto of boot, en wanen daat gelukkig in. Intussen zijn het vaak hele egoistische en afstandelijke mensen die geen oog hebben voor hun omgeving. Een ding lijkt voor hun slechts belangrijk: alles om het geld en materialisme...Totdat ze geconfronteerd worden met tegenslag (ziekte en ongeluk maakt geen onderscheid in mensen) .....Want ze denken dat succes en geluk slechts een keuze zijn........Het toont een enorm gebrek aan levenswijsheid en ervaring aan...Ik vind daarom veel VVD-ers erg naief. Vaak zijn het vreselijk verwende (rijkeluis)kinderen.....Ik vind het doorgaans zeer onprettige lui....

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 10-01-2007 11:46:42 ]
pi_45206309
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:

In die zin vind ik veel mensen die de VVD aanhangen ontzettend arm. Geestelijk arm. Ze protsen met hun auto of boot, en wanen daat gelukkig in. Intussen zijn het vaak hele egoistische en afstandelijke mensen die geen oog hebben voor hun omgeving. Een ding lijkt voor hun slechts belangrijk: alles om het geld en materialisme...Totdat ze geconfronteerd worden met tegenslag (ziekte en ongeluk maakt geen onderscheid in mensen) .....Want ze denken dat succes en geluk slechts een kueze zijn........Het toont een enorm gebrek aan levenswijsheid en ervaring aan...Ik vind daarom veel VVD-ers erg naief. Vaak zijn het vreselijk verwende (rijkeluis)kinderen.....
Ik vraag mij af of Elseetje niet net dit soort flauwekul bedoelt als ze het heeft over gefrustreerde mensen. Het ging nl. volgens mij over vooroordelen en niet noodzakelijk om het vooroordeel welke als voorbeeld werd genomen.
pi_45206383
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of Elseetje niet net dit soort flauwekul bedoelt als ze het heeft over gefrustreerde mensen. Het ging nl. volgens mij over vooroordelen en niet noodzakelijk om het vooroordeel welke als voorbeeld werd genomen.
Mischien dat ze het idd algemeen bedoelt........
pi_45206449
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Holy crap, afgunst zit wel erg diep hè?
pi_45206471
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

Mischien dat ze het idd algemeen bedoelt........
Leer daar dan eens van. Zoek eens meer naar de nuance. Probeer je eens in te leven in de andere kant. Schuif een mening niet meteen terzijde als a-sociaal, maar ga in op de beweegredenen. Algemene tip, maar vooral ook voor jou bedoeld.
pi_45206509
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Holy crap, afgunst zit wel erg diep hè?
Een minibootje (zonder motor ...........Ik zou er niet blij mee zijn als ik er eentje kreeg.....Wat moet je daar nou in hemelsnaam mee? Nou gelukkig lijkt het qua vorm een beetje op een banaan, dus in het uiterste geval zou ik het bij de eerste de beste VVD het met een rotgang in zijn achterste willen schuiven..
pi_45206517
Wat loopt "iedereen" te zeiken over die boot trouwens. Mag iemand nog een hobby hebben in dit land?

(ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien heb ik wat gemist)
pi_45206544
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Een minibootje (zonder motor ...........Ik zou er niet blij mee zijn als ik er eentje kreeg.....Wat moet je daar nou in hemelsnaam mee? Nou gelukkig lijkt het qua vorm een beetje op een banaan, dus in het uiterste geval zou ik het bij de eerste de beste VVD het met een rotgang in zijn achterste willen schuiven..
Je bent nu de stelling aan het bewijzen...
pi_45206552
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leer daar dan eens van. Zoek eens meer naar de nuance. Probeer je eens in te leven in de andere kant. Schuif een mening niet meteen terzijde als a-sociaal, maar ga in op de beweegredenen. Algemene tip, maar vooral ook voor jou bedoeld.
Ja, maar wat wil je als iemand als Draaijer het gewoon vuil op de man gaat spelen.....
pi_45206601
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat kan jou het schelen of iemand wel of geen boot heeft?
pi_45206639
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:50 schreef DS4 het volgende:
Wat loopt "iedereen" te zeiken over die boot trouwens. Mag iemand nog een hobby hebben in dit land?

(ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien heb ik wat gemist)
Nou, kijk maar eens in zijn fotoboek..........Is het niet gewoon ontzettend zielig om daar zo mee te pronken, net als die auto.......Het geeft inadequatie van een persoon wwer, een soort compensatiemechanisme, die ik gelukkig niet nodig heb....

Het is gewoon zielig als iemand daar zijn eigenwaarde aan moet ontlenen.......als verlengstuk van je lid zowel op het water als op de weg.....Ik heb erge dingen gezien,maar dit....
pi_45206656
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat kan jou het schelen of iemand wel of geen boot heeft?
Dat kan mij idd ook niets schelen, behalve als iemand als Draaier er zo over uitlaat als hij in de vorige posts deed......Zulke lust ik rauw
pi_45206702
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou, kijk maar eens in zijn fotoboek..........Is het niet gewoon ontzettend zielig om daar zo mee te pronken, net als die auto.......Het geeft inadequatie van een persoon wwer, een soort compensatiemechanisme, die ik gelukkig niet nodig heb....

Het is gewoon zielig als iemand daar zijn eigenwaarde aan moet ontlenen.......als verlengstuk van je lid zowel op het water als op de weg.....Ik heb erge dingen gezien,maar dit....
In goed Nederlands noemen we dit afgunst.

Zo'n type die vies kijkt als een dure auto langsrijdt.
pi_45206857
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:56 schreef nikk het volgende:

[..]

In goed Nederlands noemen we dit afgunst.

Zo'n type die vies kijkt als een dure auto langsrijdt.
Ik gun iedereen wat hem of haar toekomt. Ik gun ze het niet, als ze hun eigenwaarde er van af laten hangen....Ze vinden dan zichzelf beter dan de ander, omdat ze een auto of een boot hebben. Zo van zie mij toch succes hebben.. Als iemand dat zo breed etaleert in zijn fotoboek, dan weet ik dus meer dan genoeg.......Ik weet dan wel wat voor vlees ik dan in de kuip heb....Niet veel soeps dus....

Maar die meneer komt vroeg op laat echt wel een keer op de koffie.....Een ander voor loser de maat nemen en denken dat hij gewrijwaard is voor tegenspoed...is niet alleen erg kortzichtig (succes en geluk zijn immers keuze ) en erg dom.....en doet bovenal met zijn onsmakelijke kwalificaties veel VVD-ers hun naam wel eer aan. (gelukkig zijn ze niet allemaal zo hoor)..Het stereotype beeld bevestigen veel VVD-er wel zelf. Het ontstaat immers niet voor niets...
pi_45207126
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik gun iedereen wat hem of haar toekomt. Ik gun ze het niet, als ze hun eigenwaarde er van af laten hangen....Ze vinden dan zichzelf beter dan de ander, omdat ze een auto of een boot hebben. Zo van zie mij toch succes hebben.. Als iemand dat zo breed etaleert in zijn fotoboek, dan weet ik dus meer dan genoeg.......Ik weet dan wel wat voor vlees ik dan in de kuip heb....Niet veel soeps dus....
En waarom zou jij je daar druk om maken? Als iemand een auto en bootje heeft en daar trots op is, wie is dan EchtGaaf om dat te veroordelen? Een Audi en een miniboot en je daar dan druk om maken.

En mogen mensen alleen genieten van hun geld op een manier zoals EchtGaaf dat wil?
quote:
Maar die meneer komt vroeg op laat echt wel een keer op de koffie.....Een ander voor loser de maat nemen en denken dat hij gewrijwaard is voor tegenspoed...is niet alleen erg kortzichtig (succes en geluk zijn immers keuze ) en erg dom.....en doet bovenal met zijn onsmakelijke kwalificaties veel VVD-ers hun naam wel eer aan. (gelukkig zijn ze niet allemaal zo hoor)..Het stereotype beeld bevestigen veel VVD-er wel zelf. Het ontstaat immers niet voor niets...
Ik denk niet dat draaijer van mening is dat hij immuun is voor tegenspoed. Overigens, iedereen krijgt te maken met tegenspoed. Dat betekent echter niet dat daarmee meteen een eind komt aan succes of dat je daarmee meteen niets meer kunt in deze samenleving. Instelling, intellect en gezond verstand bepaalt voor een groot deel waar je terechtkomt, ook bij tegenspoed.
pi_45207833
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:12 schreef nikk het volgende:

[..]

En waarom zou jij je daar druk om maken? Als iemand een auto en bootje heeft en daar trots op is, wie is dan EchtGaaf om dat te veroordelen? Een Audi en een miniboot en je daar dan druk om maken.
Nogmaals: ik gun iedereen wat hem of haar toekomt. Ik maakt echt groot bezwaar dat hij iemand op een misselijk makende wijze de maat gaat nemen... Wie is hij om een andere een loser te noemen? Omdat iemand geen topsalaris heeft, en geen minibootje (zonder motor ) heeft.......Niet dat het mij raakt, hoor maar slim is dat niet en schetst naar mijn idee een zekere naiviteit en kortzichtigheid....... Terwijl ook iemand voorals ook geinteresseerd kan zijn in niet materiele zaken (nou reken maar)....Aan het eind staan we immers allemaal weer gelijk zoals we hier kwamen....Het is dus allemaal zo betrekkelijk.....
quote:
En mogen mensen alleen genieten van hun geld op een manier zoals EchtGaaf dat wil?
Iedereen mag doen met geld wat van hem/haar is. Maar ik mag toch wel het land hebben aan mensen die er zonodig de anderen de draak mee moeten steken? Je kan met rijkdom ook op een ordentelijke manier omgaan. Zoals genoeg anderen dat ook kunnen en doen. Tegen die mensen heb ik echt niets tegen...

Nogmaals: het zegt meer over meneer dan over mij....Het is voor mij duidelijk dat meneer lijkt te lijden aan inadequatie qua persoonlijkheid......Zelfwaardering laten afhangen van het materiele zaken.......Auto en boot als verlengstuk van je lid is gewoon best best zielig....Als ie het onverhoopt nog eens kwijtraak (en meneer is daar echt niet van verschoond hoor) dan heeft dij vast een groot probleem...Niet dat ik daar mee zou zitten trouwens....ik heb niet zoveel met dergelijke types die zich meer dan een ander voelen, omdat hij het materieel misschien het beter heeft dan ik (ik zou ze de kost niet kunnen geven die luxe goederen op de reutel hebben aangeschaft).

Ik zou dat dus zo nooit breed etaleren in een fotoboek als ik die auto of boot wel zou hebben.....en ander met "loser"de maat willen nemen....Het zegt zoveel over hem en zo weinig over mij....
quote:
Ik denk niet dat draaijer van mening is dat hij immuun is voor tegenspoed.
Dat vraag ik mij dus sterk af. Ik zou het anders niet in mijn bol durven te halen om zo over iemand anders uit te durven laten.....Dat kan alleen als je erg kortzichtig bent, en niet beseft dat jezelf niet van tegenspoed bent gevrijwaard.....Helaas moeten sommigen het dan maar eens vroeg of laat ervaren. Hij komt echt wel een keer aan de beurt...Kwestie van tijd. En dan is er tijd genoeg om te janken en tot het inzicht komt dat er meer is dan die auto en een minibootje (zonder motor )
quote:
Overigens, iedereen krijgt te maken met tegenspoed. Dat betekent echter niet dat daarmee meteen een eind komt aan succes of dat je daarmee meteen niets meer kunt in deze samenleving.
Zeker, en sommigen denken onterecht dat ze meer zijn dan de ander en denken dat ze te goed zijn om van tegenslag gevrijwaard te blijven......
quote:
Instelling, intellect en gezond verstand bepaalt voor een groot deel waar je terechtkomt, ook bij tegenspoed.

Deels waar. Maar reken maar dat er geen hond meer op je zit te wachten, als je niet tot de gelukkigen behoort...succes en geluk zijn echt geen keuzes.....De maatschappij is knetter en knetterhard.
pi_45208011
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Ja, maar wat wil je als iemand als Draaijer het gewoon vuil op de man gaat spelen.....
Ik heb het over jouw houding in vrijwel al jouw posts...
pi_45208042
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:

Als hij postzegels leuk had gevonden en daar foto's van had geplaatst was er geen probleem geweest...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')