abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:05:42 #131
103793 kozakken
Living the life
pi_45294689
Wat goed van Liam zeg
  Jubileum moderator vrijdag 12 januari 2007 @ 20:11:47 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45294910
Goed hoor van Liam

M@x de manier waarop laat te wensen over ( wat een achterlijke huisarts) maar je hebt wel de verwijzinig binnen Enig idee op welke termijn je bij de kinderarts terecht kunt?

Arme Djulian! Wat zullen jullie geschrokken zijn Anitra!

Iris is zich al een paar dagen helemaal zelf aan het uit- en aankleden. Omdat wij natuurlijk volop staan te juichen vind ze het ook helemaal geweldig om te doen. 's morgens doet ze netjes pyamaatje uit, luiertje in de vuilnisbak en doet onderbroekje en kleertjes aan. Zelf knoopjes dichtdoen (van bloesjes etc.) is ook geen probleem, alleen een maillot zorgt voor wat gefrustreerd geworstel. Helpen mag ik niet, dat is voor kleine kindjes vind ze.
's avonds gaat het weer in omgekeerde volgorde en trekt ze haar kleertjes weer uit, wederom geworstel met maillot, en trekt luiertje en pyamaatje aan.
Zo lief om te zien, zo stoer
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:14:42 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_45294989
Iris wat stoer en lief

Liam kan zich wel uitkleden(regelmatig staat ie naakt in de kamer nu en zegt dan "ik heb het niet koud hoor mama"), maar aankleden lukt nog niet, wordt ie alleen maar heel boos van
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:35:44 #134
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45302072
Sjonge M@x wat een waardeloze actie van je huisarts

Gelukkig dat het goed gaat met Djulian

Liam de grote weg naar et grote mannen geburen

Iris grote meid
pi_45302262
wat ontzettend knap van iris! piet komt nog niet veel verder dan z'n sokken uitdoen (en soms aan) en broek & hemd uittrekken lukken ook aardig. maar aankleden en zelfs knoopjes! dat zie ik meneer hier nog niet voor elkaar krijgen. wel kan hij goed z'n jas zelf uittrekken en netjes aan de kapstok hangen. ook wat waard.

liam!!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:47:08 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_45320838
Ook vandaag is het best weer goed gegaan, vanochtend 1 ongelukje, verder 3 keer op het potje. nog wel even weg geweest en toen een luier om gehad. wanneer durfden jullie het aan zonder luier weg gaan?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:03:48 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45321408
Misschien kun je als je de deur uit gaat hem een luierbroekje aan doen? Zodat wel geprobeerd kan worden op een toilet te halen en anders is het niet erg.
Of, afhankelijk van waar je naartoe gaat, het er op gokken maar wel extra kleren mee voor de zekerheid?

Wel super knap van Liam, hoor!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:07:54 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_45321579
ow ja, die luierbroekjes natuurlijk! die vergeet ik altijd! thanks, misschien dat uitproberen idd. maar eerst nog maar ff zo thuis verder oefenen denk ik. hij is net bezig en ik geloof dat Jonne van kozakken er een maand over deed, toch?
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zaterdag 13 januari 2007 @ 19:08:52 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45321611
Wij zijn vrijwel meteen zonder luier bijv. gaan boodschappen doen. We hebben altijd een tasje met reservekleren mee en weten inmiddels alle openbare toiletten te vinden. Echt lange autoritten, of hele spannende dingen zoals bijv. een bezoek aan Sinterklaas vind ik wat anders, dan geven we Iris de keuze of ze een onderbroekje wil of een luierbroekje.

Iris werd vannacht ziek en is de hele nacht aan het spugen geweest. Ze lag vanmorgen in en in wit op de bank, echt een zielig hoopje mens. Na een kopje thee, een heleboel televisie en erg veel geknuffel met mama is ze vanmiddag weer opgeknapt. Ze kreeg koorts en na een lekkere douche voelde ze zich weer goed genoeg om iets te eten.
Gelukkig maar, ik vind het altijd zo zielig voor die kleintjes, zoveel spugen.
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:11:01 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_45321691
het verschil is nog wel dat Liam op het potje gaat, de wc vind ie nog niks. maar een boodschapje kan ik uitproberen natuurlijk komende week

ach wat zielig lois! getsie! voor Iris
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:27:28 #141
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45322327
Klinkt goed, zeg, die potjesperikelen. Het zou toch ook heerlijk zijn om luierloos door het leven te gaan. Vooralsnog doe ik er even niets mee, want het klinkt ook als een stressy gebeuren; zo'n run richting toilet, zodra er aandrang is. Eerlijk gezegd zie ik er gewoon een beetje tegenop; ik heb al visioenen dat ik maandenlang niets anders zie dan het interieur van het toilet. En het record ren-je-rot ga verbreken. Maar eh...Liam, way to go!!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:44:55 #142
103793 kozakken
Living the life
pi_45322919
Toch moet ik zeggen dat we aardig snel zijn gewend aan de wc-dictatuur
Jonne gaat nu redelijk vaak zonder broekje mee. Maar voor de lange ritten gaat er echt wel een broekje aan.
Toch is het ook gewoon eeuwis schattig om die kleine billetjes gewoon zonder luiers te zien
(en levensgevaarlijk op onze bank ) Hier ging de eerste tijd een extra plaid onder de billen van onze Jonne.
  Jubileum moderator zaterdag 13 januari 2007 @ 19:47:24 #143
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45323003
Die billetjes zijn echt super he? Echt, ik kan er soms niet vanaf blijven dan hoor je Iris weer "mama blijf nou eens van mijn billen!"
Als ze een onderbroekje aanheeft, of een boxertje, ik vind het allemaal even schattig
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45323547
Smirre auwie, Cas is een echte jongen?
Hier ook altijd heel streng met traplopen en hij heeft al leren traplopen voor hij kon lopen omdat ik hem niet meer kon tillen. En omdat het juist altijd zo goed gaat word je stiekem toch snel wa makkelijker. Nu heeft hij weer hele strenge regels

Iris beterschap!

Liam wa goed!!

Bix nu ik Piet en jas zie in 1 zin, moet ik gelijk aan denken aan het jasje wat jij gegeven hebt. Djulian is helemaal weg van die jas en wil allee die aan.

Billetjes Lois Djulian weet ook al dat ze van hem zijn want ik hoef er maar over t beginnen en hij roept "Boeffie billen"

Djulian gaat wel oke. We merken dat hij wel hoofdpijn heeft, maar hij kan het niet aangeven, we merken het door zijn gedrag. Dus nog wel ff goed in de gaten houden. De plek die we gelijk gekoeld hbben is licht blauw, zijn ooglid is donkerblauw en de schaafwondjes genezen snel.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 20:16:39 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_45324087
die billen zijn mmmmmmmmmm
Liam loopt overigens de halve dag in zijn blote kont op het moment, want hij vind het zelf zo'n toestand die onderbroek steeds weer aan maar ik ben het toch maar weer gaan invoeren vanmiddag, zal toch moeten wennen en hij kreeg iig zelf zijn broek en onderbroek naar beneden
stormy waters...
sailin'
pi_45325193
Beterschap Djulian!

Goed zo Liam
Misschien wachten tot hij t minimaal 2 uur kan ophouden Belana?
Hier alleen bij lange autoritten nog luiers ivm in slaap vallen.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:34:14 #147
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45326983
hier ook bij lange autoritten luierbroekjes Als Saskia zegt dat ze moet plassen, proberen we wel op zoek te gaan naar een tankstation oid, mocht dat niet lukken dan maar het broekje.

En idd, die billetjes

Ze neemt d'r rol als grote zus trouwens erg serieus. Afgelopen week rond middagslaapjes-tijd deden we eerst nog even een schone luier bij Tijn en vervolgens Saskia naar bed. Toen we bij het onderdeel 'luier voor Saskia' aankwamen zag ik haar denken.. Tijn had net een schone luier gekregen, dus luiers zijn voor babies en niet voor peuters. Ze wilde dus geen luier. Nog even goed uitgelegd hoe en wat en op hoop van zegen in onderbroek in bed gelegd.
En na twee uur was ze nog droog En de keren daarna ook

Nu hoorde ik 'r vanavond tegen papa zeggen dat ze ook geen luier aanwilde. Nog even bedenken hoe we dat gaan aanpakken. D'r luier 's morgens weegt nl. minimaal 1,5 kilo volgens mij. En ze komt d'r bed niet uit (ze krijgt ook d'r slaapkamerdeur niet open, die klemt nogal). Misschien klamboe open laten (al is dat niet handig, muggen zijn gek op 'r) en potje op d'r kamer ofzo..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:40:28 #148
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45327170
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:34 schreef E.T. het volgende:
hier ook bij lange autoritten luierbroekjes Als Saskia zegt dat ze moet plassen, proberen we wel op zoek te gaan naar een tankstation oid, mocht dat niet lukken dan maar het broekje.

En idd, die billetjes

Ze neemt d'r rol als grote zus trouwens erg serieus. Afgelopen week rond middagslaapjes-tijd deden we eerst nog even een schone luier bij Tijn en vervolgens Saskia naar bed. Toen we bij het onderdeel 'luier voor Saskia' aankwamen zag ik haar denken.. Tijn had net een schone luier gekregen, dus luiers zijn voor babies en niet voor peuters. Ze wilde dus geen luier. Nog even goed uitgelegd hoe en wat en op hoop van zegen in onderbroek in bed gelegd.
En na twee uur was ze nog droog En de keren daarna ook

Nu hoorde ik 'r vanavond tegen papa zeggen dat ze ook geen luier aanwilde. Nog even bedenken hoe we dat gaan aanpakken. D'r luier 's morgens weegt nl. minimaal 1,5 kilo volgens mij. En ze komt d'r bed niet uit (ze krijgt ook d'r slaapkamerdeur niet open, die klemt nogal). Misschien klamboe open laten (al is dat niet handig, muggen zijn gek op 'r) en potje op d'r kamer ofzo..
ET, herken het. Fleur roept ook regelmatig dat ze 's nachts geen luier wil. Maar die wegen inderdaad ook 1,5 kilo in de ochtend. Dus niet aan is eigenlijk geen optie. Ze heeft nu een potje op de kamer staan, maar ze wordt 's nachts gewoon nog niet wakker d'r van. 's middags is ze ook droog....mits ik ze van te voren consequent eerst laat plassen. Moeilijk. Want het groter zijn wil ik graag aanmoedigen, maar ik zie het nog niet gebeuren dat ze wakker wordt om te plassen.

Dus als je de oplossing hebt....laat het me ff weten .

fijn he zo'n reactie waar je eigenlijk geen hout aan hebt, behalve dan dat je nu weet dat je niet de enige mama bent die met dit probleem zit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 januari 2007 @ 21:44:00 #149
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45327283
Je kunt in elk geval beginnen met haar te laten plassen als je zelf naar bed gaat, E.T. Dan merk je ook of ze 's avonds al geplast heeft. Geef haar een luierbroekje aan. Als ze dan zelf wakker wordt kan ze uit bed om te plassen (potje in de kamer dus). Je zult het op een gegeven moment toch moeten proberen Al moet ik zeggen dat wij gewacht hebben met alleen een onderbroek aan tot Christans luierbroek echt wekenlang elke morgen droog was hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45345241
Even wat leuks vertellen over Benthe

Vanmiddag toen ze moest gaan slapen, hoorden wij ineens na een tijdje een hoop gehuil. Mijn vriend loopt naar boven om even te gaan kijken. Ik hoor even later: "fototoestel brengen!" Dus ik naar boven en was bang dat ze de boel ondergekotst had. Vriendlief liep ondertussen naar de badkamer helemaal blauw van het lachen en ik moest maar gaan kijken.... Madam had de mand met stiekjes gepakt en een pot gel en had zichzelf helemaal onder gesmeerd met gel, haar knuffel en haar bed (net verschoond...) Ze had ook nog de bilendoekjes gepakt, want volgens mij kwam ze erachter dat ze het e.e.a. moest schoonmaken Maar helaas ging dat niet helpen en zette ze het maar op een brullen. Die pot gel zat trouwens 3 kwart vol!!

Kijk ze eens sip kijken, mijn doerakje

zondag 14 januari 2007 @ 16:08:58 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45345455
Sip en schuldbewust Alle kinderen hebben toch een keer van dit soort momenten, je kunt er op wachten.

Ik ben trouwens pas van plan om in dit topic een keertje terug te komen als Job enigszins pogingen doet tot zindelijkheid en/of het zichzelf aan- en uitkleden. Veel te frustrerend om hier al die succesverhalen te lezen.
maar natuurlijk wel een heel gemeend voor alle successen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_45345483
Geweldig!!!!! En wat een zielig koppie.....
  zondag 14 januari 2007 @ 16:24:21 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_45346008
Benthe

Met Liam gaat het goed op het potje maar op de wc wil hij niet. ik heb hier gelezen over veel zindelijk wordende kindjes, maar de meesten gingen meteen op de wc. iemand ervaring met eerst potje en dan wc? of een oplossing. want Liam vind de wc niet leuk omdat ie dan niet lekker kan zitten omdanks de brilverkleiner.

Hij was vanmiddag na zijn slaapje ook droog trouwens en deed daarna uit zichzelf een grote plas op het potje en hij is zich nu aan het aankleden zelf ook omdat ie dat nu ook interessant vind ineens.

livelink, ik heb echt de ervaring dat het vanzelf gaat. wel af en toe opgenoemd bij hem maar verder niet veel en ineens kwam ie ermee, dus dat komt wel goed hoor met Job
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 januari 2007 @ 17:15:23 #154
3011 E.T.
pi_45347834
Benthe

Liam gaat goed zo!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 14 januari 2007 @ 17:20:06 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_45348043
en net ook gepoept woeiiiiii
stormy waters...
sailin'
  zondag 14 januari 2007 @ 17:57:05 #156
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45349287
Benthe Zelfs op de knuffel zit en kwat gel.
En kinderbillen zijn heerlijk; mee eensch.
  Jubileum moderator zondag 14 januari 2007 @ 19:46:05 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45352707
Benthe !!
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 19:58:59 #158
43556 miss_dynastie
pi_45353155
Benthe
pi_45353429
Benthe Lekker boefje
  zondag 14 januari 2007 @ 20:10:00 #160
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_45353560
Ik kom hier ook maar weer eens (zonder bijgelezen te hebben) binnenvallen.

Ik heb het namelijk zo druk de laatste tijd dat Fok er regelmatig bij inschiet. Heb het allemaal wel een beetje bijgehouden maar lang niet alles zeg maar.

Maar Glenn is zooooo leuk op het ogenblik. Zijn dwarse buien zijn op het ogenblik wat minder (of ik kan ze beter 'handelen' ) en zijn Nederlandse taal gaat zo goed vooruit dat we er af en toe aan moeten denken om ook het Italiaans er goed in te houden. Precies zoals we verwacht hadden; zodra Glenn naar de PSZ gaat komt het ook helemaal goed met het Nederlands.

Zijn vader leert 'm op het moment het liedje 'O O Den Haag'. Het refrein zit er al helemaal in en gisteren bij de Albert Hein barst hij ook spontaan in een aria uit: De Schilderswijk, De Lange Pootjes en het Plein!
Neehee Glenn, het moet zijn De Lange Poten. NEE IS LANGE POOTJES!
Dit tot grote hilariteit van de mensen die ook bij het brood stonden.

We hebben vanmiddag na een flinke wandeling ook 'ploffertjes' gegeten en hij ligt nu lekker in een 'slaapslak' in zijn bedje te pitten. En waag het niet hem te verbeteren
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  zondag 14 januari 2007 @ 20:42:15 #161
103793 kozakken
Living the life
pi_45354924
EW Wat leuk al je verhalen.
En Benthe

Liam, wat goed
Jonne is hier gewoon de eerste tijd lekker op het potje gegaan. Maar met toiletverkleiner en heel belangrijk opstapje gaat het prima. Paar boekjes op het toilet en dan maar op hoop van zegen.
Maar dat hebben we hier pas gedaan toen hij zelf aangaf dat op de gooote wc wilde.

HIer heb ik het gewoon helemaal niet ter discussie gesteld. Bij het slapen hoort een luier. punt. (Ik heb ze trouwens wel opeens 'slaapluiers' genoemd )

Af en toe hebben we nog wel wat kleine terugvalletjes hoor. Maar goed, dan neem ik maar duidelijk het heft in handen en gaat hij wanneer ik denk dat het wel weer eens tijd wordt. De laatste keer was het toen na een dagje weer op orde.
(Oh en nu gaat het heel goed met onze plasgeitebreier, maar daar zijn heel heel heel wat broeken, onderbroeken en rollen keukenpapier aan vooraf gegaan)
pi_45355970
Glenn

Zindelijk worden is best heftig.
Djulian wil en kan droog blijven, maar ivm reacties van zijn darmen zijn luierbroekjes geen overbodige luxe en daarom schiet het plassen op het potje/wc erbij in.
  zondag 14 januari 2007 @ 21:08:17 #163
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45356172
*Proest* Benthe!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_45357177
benthe!!
quote:
Op zondag 14 januari 2007 16:08 schreef livelink het volgende:Ik ben trouwens pas van plan om in dit topic een keertje terug te komen als Job enigszins pogingen doet tot zindelijkheid en/of het zichzelf aan- en uitkleden. Veel te frustrerend om hier al die succesverhalen te lezen.
maar natuurlijk wel een heel gemeend voor alle successen
livelink, hier ook nog geen succes te melden hoor. en piet is toch weer een stukje ouder dan job, laat dat een troost zijn...
pi_45358230
Benthe

Ik ben moeder van een vies jongetje De mannen waren buiten aan het spelen en ik was even in huis aan het rommelen. Na een tijdje ginge de deur open en riep jongste me 'mama, ik heb in mijn broek geplast!'
Het jong is al tijden zindelijk dus ik vond het al zo vreemd!
Toen ik hem vroeg of hij het niet meer op kon houden antwoordde hij 'Jawel, maar mijn broek was toch al nat'
Saartje
  zondag 14 januari 2007 @ 23:05:51 #166
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45359049
Benthe als je haar maar goed zit

Wc-verkleiner met trapje geen optie of idd zoals kozakken zegt een opstapje zodat hij niet zo bungelt met zijn beentjes en daar een beetje houvast aan heeft.

Geweldig Maneki
  zondag 14 januari 2007 @ 23:39:11 #167
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45360033
Benthe....!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 14 januari 2007 @ 23:49:40 #168
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45360362
Benthe

Noah had vandaag bij mijn ouders een pot nivea te pakken gekregen, en heeft vervolgens de kat ondergesmeerd Arm beestje Gelukkig zag mijn zus het bijna meteen waardoor de schade beperkt bleef
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 15 januari 2007 @ 00:49:02 #169
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_45361817
Toen Judith niet meer in de luier plaste, maar alleen nog op het potje, hebben we het potje 'weggedaan', zodat ze wel op de wc moest plassen. Gelukkig werkte dat. Het heeft ook nog een tijd geduurd voordat ze zonder wc-verkleiner wilde plassen, erg lastig als je eens ergens anders bent...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 15 januari 2007 @ 07:00:42 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_45363707
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:42 schreef kozakken het volgende:
Liam, wat goed
Jonne is hier gewoon de eerste tijd lekker op het potje gegaan. Maar met toiletverkleiner en heel belangrijk opstapje gaat het prima. Paar boekjes op het toilet en dan maar op hoop van zegen.
Maar dat hebben we hier pas gedaan toen hij zelf aangaf dat op de gooote wc wilde.
ik had idd ook al bedacht dat ik maar gewoon wacht tot hij er zelf mee komt. zo'n opstapje, waar haal je dat? wat gebruik je daarvoor?
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 januari 2007 @ 07:12:36 #171
13151 crew  Rewimo
pi_45363734
Ikea, Belana Kan het zo gauw niet vinden maar die hebben voor 2 euro van die handige opstapjes voor kinderen. Wij gebruiken ze bij de wastafel maar voor de wc kun je ze ook prima gebruiken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 januari 2007 @ 09:33:06 #172
3011 E.T.
pi_45364876
Bij Blokker, Leenbakker, Kwantum etc hebben ze ook wel kunstof krukjes. (van Curver bijv)
Kan me voorstellen dat je niet meteen tijd en zin hebt om naar Ikea te rijden (ook al zijn ze daar idd spotgoedkoop).
Er zwerven hier overal van die opstapjes rond (keuken, badkamer, toilet...)
pi_45364899
je kunt ze ook gewoon bij de blokker oid kopen hoor belana. en bij www.babywalz.nl hebben ze ook fijne. deze bijvoorbeeld: .
  maandag 15 januari 2007 @ 10:42:36 #174
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45366225
Jeetje Benthe...Jolie heeft laatst een keer een tube tandpasta leeg geknepen, tja....

Zonder aanval ofzo verder hoor maar bewaren jullie zulke spullen echt op die kamertjes? Ik durf dat echt niet te doen nog bij Jolie, bang dat ze iets opeet of stuk maakt. Of dat d'r oogjes aan elkaar zouden plakken ofzo. Hebben jullie er zo veel vertrouwen in dat zulke dingen allemaal wel goed gaan?
  maandag 15 januari 2007 @ 11:33:03 #175
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45367529
Wij hebben wel allemaal van die dingen gewoon binnen "handbereik" van Maria. Maar dat is wel echt omdat Maria zó'n braafje is. Echt niet normaal, hoor. Die loopt naar de keuken om een lepeltje uit de la te pakken en komt keurig terug met het lepeltje. Geen mes, vork of wat dan ook aangeraakt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45367783
Ik stop ook alles zo ver mogelijk weg hoor Luchtbel. Ik zou het ook niet durven om het binnen handbereik te zetten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 januari 2007 @ 11:44:24 #177
13151 crew  Rewimo
pi_45367837
Hoe is het inmiddels met Djulian?

*terugdenkt aan de pot vaseline die Christan in zijn kamer uitsmeerde*
pi_45369415
Eerst wel, maar nu Myrthe grote zus is vindt ze zichzelf ineens écht groot. Haalt de keukenhandschoenen uit de la om het avondeten koken even van mij over te nemen, zet de heetwaterkraan aan om met de vaatdoek op te ruimen wat ze geknoeid heeft, enz. Wordt me iets te gevaarlijk.
pi_45370677
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:42 schreef Luchtbel het volgende:
Jeetje Benthe...Jolie heeft laatst een keer een tube tandpasta leeg geknepen, tja....

Zonder aanval ofzo verder hoor maar bewaren jullie zulke spullen echt op die kamertjes? Ik durf dat echt niet te doen nog bij Jolie, bang dat ze iets opeet of stuk maakt. Of dat d'r oogjes aan elkaar zouden plakken ofzo. Hebben jullie er zo veel vertrouwen in dat zulke dingen allemaal wel goed gaan?
Het enige wat in haar kamer stond was een pot gel. Benthe is eik net zo een braaf meisje als Maria. Neemt niet weg dat je voorzichtig moet zijn en een kind niet zomaar alles kan toevertrouwen. Tuurlijk is dit een waarschuwing! Ik denk dat we iets te naief zijn geweest om dat op haar kamertje te laten staan.
pi_45371270
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:44 schreef Rewimo het volgende:
Hoe is het inmiddels met Djulian?

*terugdenkt aan de pot vaseline die Christan in zijn kamer uitsmeerde*
Hij heeft nog wel wat hoofdpijn aan het einde van de dag, maar verder lijkt alles oke. Zijn oog is nu geel waardoor het niet meer opvalt. Film kijken gaat weer wat beter, maar helemaal kijken lukt nog niet.
Verder is hij ernom ondeugend
  maandag 15 januari 2007 @ 19:06:38 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_45381346
gelukkig dat het beter gaat met djulian

Mijn oppas is vandaag gaan wandelen met de kids en had in overleg Liam geen luier om gedaan. na 2 uurtjes had ie een paar drupjes in zijn broek en ging meteen een grote plas doen op het potje.

bedankt voor alle tips voor een krukje. Ik ga er maar 2 kopen, 1 voor beneden en 1 voor boven. kan ik hem ook in de keuken gebruiken met handjes wassen, das wel handig
stormy waters...
sailin'
pi_45381406
Wat is dat inene hard gegaan Belana! Fijn hoor
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator maandag 15 januari 2007 @ 19:56:55 #183
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45383612
Ik ben normaal gesproken niet heel erg onzeker als de kinderen ziek zijn, maar ik wil nu toch wel graag gerustgesteld worden merk ik. (het verhaal van Thijs heeft toch diepe sporen achtergelaten)

Iris was in de nacht van vrijdag op zaterdag ziek, heel veel spugen. Zaterdagmiddag en avond had ze koorts en zondag was ze weer kiplekker. Ze wilde gewoon weer eten, buiten spelen en was weer helemaal zichzelf.
Afgelopen nacht heeft ze weer gespuugd, nou dat kan waarschijnlijk heeft ze toch iets gegeten waar haar maagje nog te gevoelig voor was.
Alleen... vanmiddag ineens kreeg ze weer koorts, en vanavond was het zelfs best hoge koorts. Stom maar ik vind het ineens best wel eng. Is ze weer ziek of nog ziek? Het zal ongetwijfeld een onschuldig virusje zijn maar want kun je je ineens druk maken om zo'n meisje....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 januari 2007 @ 19:57:39 #184
13151 crew  Rewimo
pi_45383643
Bij twijfel de dokter bellen Lois, echt goed klinkt het niet met die koorts. Gewoon doen. Moederinstinct, weet je wel
  Jubileum moderator maandag 15 januari 2007 @ 19:58:57 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45383711
Ja ik denk dat ik dat morgen wel doe, als het nog zo is. Op zich ben ik niet heel erg verontrust, maar wel een beetje angstig. Kan het verschil niet goed uitleggen, ik weet ergens wel dat het niet heel ernstig is maar ik vind het wel eng....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 januari 2007 @ 20:00:03 #186
13151 crew  Rewimo
pi_45383757
Dat is dus je moederinstinct
pi_45383836
Lois, ik 'wist' met Lis ook gewoon dat er iets niet goed was. En dat klopte dus. Bellen hoor bij twijfel. Liever te veel dan te weinig. Sterkte
  maandag 15 januari 2007 @ 20:59:19 #188
103793 kozakken
Living the life
pi_45386125
Aansluit bij de anderen. Vertrouw op je instinct. Met kleine kindjes kun je gewoon niet genoeg zekerheid krijgen.
(Even ogen dicht doen en heel goed bij jezelf nagaan wat je nu echt voelt wil hier nog wel eens helpen. Is het angst vanwege andere situaties en 'wat alsen' of angst omdat het niet goed zit)
Nou ja.. zoiets dus.
Begrijp het verschil, denk ik, wel een beetje.
  maandag 15 januari 2007 @ 21:30:11 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_45387382
lieve lois, je hebt juist zo goed geleerd naar je gevoel te luisteren met Eva, luister er nu ook maar naar, beter onnodig dan niet. Gewoon alleen al voor je eiegen gevoel. daar zijn dokters voor, krijgen ze een goed salaris voor! doen hoor meisje, niet onnodig druk blijven maken. als je me nodig hebt, morgen ben ik thuis. (alleen ff naar het cb, maar mobiel mee enzo)
stormy waters...
sailin'
pi_45391503
Lois wat de anderen zeggen, ga op je gevoel af en bel.
pi_45401510
Lois hoe is het nu met Iris ?

En even een vraagje aan Poemojn, heb jij de link voor mij naar de groeigrafiek van meisjes vanaf 1,5 jaar ? Kan 'm nergens vinden..
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:55:04 #192
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45402775
Als poemojn toch met linkjes gaat gooien, heb je dan toevallig ook nog dat linkje naar scholen in alle gemeenten en hoe goed ze het 'doen', of zoiets was het dacht ik?
©Dumbo
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:02:36 #193
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45402976
En het linkje van gemiddelde leeftijden waarop kinderen bepaalde dingen kunnen?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45403173
jullie zijn erg
Misschien handig om die linkjes gelijk in de OP op te nemen?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:24:38 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45403517
deze m@x? (die had ik dan weer wél opgeslagen)

en deze had ik ook nog Ladybos, is van 0 tot 4 jaar.
©Dumbo
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:32:21 #196
3142 m@x
pi_45403689
Die bedoelde ik inderdaad Tex. Ik was wel nieuwsgierig hoe het zat met kleuren herkennen en tellen. Kai is daar momenteel heel erg mee bezig. De kleuren kent hij al goed maar tellen lijkt nog nergens op: "een, tee, acht, zeven, tieh". Zo schattig Wel fijn om te zien dat Kai inmiddels de hoogste waarde voor "kan zelfstandig lopen" met een maand of 5 heeft overschreden

Fijn dat het zo goed gaat met zindelijk worden Belaan.

Benthe, boefie en dan zitten er wel weer voordelen aan een kind wat nog niet kan lopen
pi_45410531
Hoe is 't Lois?

en jullie zijn erg
Tex, www.onderwijsinspectie.nl misschien?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:22:46 #198
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45410811
Dank je poemojn
©Dumbo
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:29:16 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_45411025
lois? hoe is het? (ik weet het vandaag drukke dag met riagg enzo, maar toch, wil wel ff weten natuurlijk)
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:30:37 #200
3142 m@x
pi_45411080
Inderdaad Lois, heb je de dokter nog gebeld of gaat het alweer wat beter?
  Jubileum moderator dinsdag 16 januari 2007 @ 19:05:28 #201
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45414373
Vannacht en vanmorgen had Iris nog wel hoge koorts maar ze was niet zo ver weg als gisteravond. Ze was weer aanspreekbaar en dus was ik weer wat geruster. Deel van mijn angst kwam toch wel omdat we, naar mijn idee, haar niet meer konden bereiken. We hebben erg vaak aan haar bedje gestaan maar ze sliep gewoon goed gelukkig en vanmorgen ging het, zoals ik al zei, toch wel beter.
Toch gewoon een virusje denk ik, vanmiddag zat ze alweer heerlijk te kletsen en hoewel ze nog koorts heeft is ze wel alerter. Ze drinkt gelukkig ook nog wel dus dat hele ongeruste van gisteravond is weer weg.
Sorry
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:20:58 #202
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45414919
Gelukkig maar Lois En hopelijk is ze snel helemaal weer beter!
©Dumbo
pi_45422752
Fijn Lois

Bedankt voor de link Tex ! Ik moet morgen naar het CB en ik wilde even weten hoe Myrthe nu zit op de groeilijn, aangezien ze wel erg weinig weegt. Ze valt nu qua lengte iets bovengemiddeld (was 110, nu 105) maar qua gewicht valt ze onder de lijn (ze is nu 24 maanden, weegt 10 kilo en is 88 cm lang, tenminste zo heb ik het vanochtend gemeten en gewogen, wellicht wijkt onze weegschaal iets af van die van het CB). Als ze op de goede lijn zou zitten zou ze een dikke 2,5 kilo zwaarder moeten zijn dan ze is, dat is dus 25% meer !
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:04:17 #204
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45423129
Tjee, 25% da's behoorlijk wat Moeilijk lijkt me hoor.... Wellicht dat cb nog tips heeft? Al zullen jullie dat vast al eerder besproken hebben... Is een verwijzing naar een kinderarts/diëtist niks? Of is dat overdreven zolang ze goed groeit en ontwikkelt, etc?
©Dumbo
pi_45423350
Tot nu toe was ze wel altijd licht qua gewicht (helemaal onder in de curve terwijl ze met lengte bovengemiddeld was) maar het volgde wel altijd netjes een stijgende lijn. Maar het laatste half jaar is ze dus maar 400 gram aangekomen in totaal en maar 3 cm gegroeid, de lijn buigt nu echt af naar beneden, en dat is waar ik me een beetje zorgen over maak. Maar inderdaad morgen maar eens horen wat het CB er van zegt, Myrthe is wel altijd heel actief en ontwikkeld zich prima, dus misschien hoort dit gewicht gewoon bij d'r ofzo. Maar omdat het met het eten ook nog niet goed gaat is het moeilijk om je geen zorgen te maken erover.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:43:48 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45424510
Ja kan ik me voorstellen. Hoop dat het CB iets zinnigs te zeggen heeft ipv de vervelende verhalen die je zo vaak hoort.
©Dumbo
pi_45424871
lijkt me ook lastig ladyBos, om je geen zorgen te maken. je moet vooral naar de eigen curve kijken zegt men meestal, dus niet teveel focussen op gemiddelden. maar ja zo'n sterke afbuiging is ook niet echt geruststellend nee. maar dat actieve en haar verdere ontwikkeling juist weer wel. succes morgen!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:59:33 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45424930
Maar! ladybos, gezien haar weinige slaap en haar slechte eten is het echt niet gek toch? Ik ben ervan overtuigd dat ze straks een groeispurt maakt als ze wel normaal gaat eten. Dat hoop ik heel erg in ieder geval.
En, beetje offtopic, wat een coole kleren had ze aan op die meet foto's!!!!
pi_45425061
ja! en die schoenen!
  woensdag 17 januari 2007 @ 00:23:06 #210
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45425585
Maar Ladybos, wat willen ze dan veranderen aan Myrthe? Ze is wie ze is, toch? Je omschrijft een heerlijk aktief meisje dat niet veel slaapt en wel veel beweegt. Of veel bewogen....lees: in de lucht geworpen wordt. Persoonlijk zou ik me daar geen zorgen om maken.
  woensdag 17 januari 2007 @ 06:57:09 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_45427479
ow, gelukkig lois
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 januari 2007 @ 07:20:04 #212
3142 m@x
pi_45427586
Ladybos, ik snap dat je je zorgen maakt om het gewicht maar ik denk niet dat er iets is wat het CB er aan kan gaan veranderen. Net als Smirre denk ik dat Myrthe gewoon is wie ze is en dat dat gewicht gewoon bij haar hoort. Als ze verder gezond is zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Lois, fijn dat Iris weer een beetje is opgeknapt. Hopelijk is ze weer snel de oude.
pi_45427693
Hier ook een heel licht kind, 13 kilo bij 1m02 maar volgens de nieuwe groeicurve van de WHO zit hij nog op een gezond gewicht voor zijn leeftijd. Ik ben maar gestopt met me er druk over maken. Zelfs als hij tijden wel goed eet, komt hij nauwelijks iets aan. Hij heeft gewoon een hele snelle spijsvertering.
Saartje
pi_45427942
Fijn Lois!

Ladybos, net wat iedereen hier zegt: als ze een alert actief kindje is denk ik niet dat het erg is allemaal
  woensdag 17 januari 2007 @ 08:44:33 #215
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45428314
Dat Noah zijn middagslaapjes af en toe overslaat is nog tot daar aan toe. Maar meneer denkt nu geloof ik ook dat ie de nachten kan overslaan. Noah was vanacht vanaf een uur of half 1 tot 4 uur ofzow wakker Niet huilen, niet ziek, niks aan de hand. Gewoon liedjes zingen en met z'n knuffels spelen Als ik niet zo sjaggie werd 's nachts van het niet normaal kunnen slapen was het eigenlijk heel schattig
©Dumbo
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:11:50 #216
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45428676
Oh, Noah. Dat is niet de bedoeling. Spelen doe je overdag en slapen 's nachts. Wel lief dat hij niet huilt of zeurt, maar gewoon lekker speelt.

Iris al weer een beetje opgeknapt. Dat is mooi om te lezen.

Ladybos, succes bij het CB. Hopelijk trekt het allemaal bij als ze meer gaat slapen en eten.

Hier een kleine zeurpeuter. Niets is goed en alles wat niet kan wil ze. En tot in den treuren. Maar, goed. Het zal er wel bij horen. Verder wel gezellig alleen moet ik niet te veel van d'r vragen, want dan gaat die kont echt rechtsomkeert, gezicht op onweer en humeur daalt dan naar niveau nul.
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:02:02 #217
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45438595
Myrthe is gewoon een lekker meisje, ze ontwikkelt en doet het goed, zou me er niet te druk om maken hoor LadyBos. alhoewel dat makkelijker is gezegd dan gedaan.

Noah toch, snachts wakker zijn is niet de bedoeling. zal vast wel een periode zijn, misschien heeft hij toch ergens last van wat hij op deze manier uit? of hij kon gewoon niet slapen. overkomt ons ook weleens.

vandaag zijn we weesten kijken op een psz voor Maxim, hij mocht gelijk een uurtje mee spelen, en dan kregen wij info en zo.
hij deed het zo goed zo goed zelfs, 7 febr mag hij voor het eerst gaan spelen zonder ons
echt een superleuke psz heel klein en gemoedelijk, erg enthousiaste leidsters, geeft ons een erg goed gevoel.
veel beter dan die andere psz waar we geweest zijn, veels te massaal naar onze zin.

[ Bericht 15% gewijzigd door Martineke op 17-01-2007 15:27:02 (was nog niet klaar met schrijven, maxim werd wakke) ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:18:52 #218
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45441267
Ik dacht zelf misschien is ie er echt aan toe om geen middagslaapje meer te hebben. Het gebeurt al steeds vaker dat ie niet wil slapen 's middags. Maar andere dagen heeft ie dan wel weer een inhaalslag en slaapt ie vrij lang 's middags. Gistermiddag heeft ie wel geslapen (niet extreem lang) al wilde hij eigenlijk niet, en misschien was ie vanacht gewoon echt even uitgeslapen? Ik had echt niet het idee dat er iets was namelijk. Hij heeft echt alleen maar liggen spelen en zingen, hij ging niet huilen als we hem voor de zoveelste keer instopten en er eigenlijk uit wilde om boven te spelen. Micha heeft hem zelfs nog een flesje gegeven maar zelfs daarna duurde het nog een tijd voor ie ging slapen. Lastig zo'n overgangsperiode...

Hoe ging dat bij de andere peuters die over hun middagslaapje heen groeiden? Hebben jullie daarvoor nog dingen aangepast?

Ik dacht er zelf aan om bijv idd maar te oefenen met middagslaapje overslaan en dan iets eerder naar bed (hij slaapt nu ongeveer van 20:00/20:30 tot 8:00/8:30) ofzow...
©Dumbo
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:49:03 #219
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45442377
Tex, Luuke heeft het ook weleens. Gewoon klaarwakker, midden in de nacht. En dan weer weken niet. Geen idee waar het mee te maken heeft.
Moeilijk dan, de afweging wel of geen slaapje. Succes!
pi_45442675
Hier ook zelden nog een middagslaapje
En toch heeft hij het nodig volgens ons. Ik leg hem wel gewoon in bed na de lunch in de hoop dat hij gaat slapen. 9 van de 10 keer blijft hij wakker maar ik laat hem dan wel in z'n bedje. Meestal vindt hij dat prima en dan hoop ik maar dat hij zo een beetje uitrust.
pi_45442785
Hier nog wel slapen hoor..van 12.30 tot 14.30
Als ik het niet doe is hij geen mens meer halverwege de middag. Oudste was ook zo`n langslaper, die hield ik toen hij naar de kleuterschool ging nog wel eens thuis omdat hij wilde slapen
Saartje
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:41:51 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_45455000
tex, Liam heeft het ook af en toe een paar dagen, soms een week en daarna slaapt ie weer 's middags. misschien dat het zomaar weer over gaat. het hielp mij iig om me erop in te stellen dat ie niet zou gaan slapen, dan was ik voorbereid ofzo.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:57:34 #223
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45455784
Ik opteer voor peuters die tot de start van hun basisschool een middagslaapje houden. Niks mis met mijn schattekindjes, maar ik heb ècht een time-out nodig 's middags.
pi_45456059
Rond anderhalf jaar een poosje niet, toen weer een poosje wel en sinds ze bijna twee werd helemaal niet meer of je moet al geluk hebben met een lange autorit. Voor het middagdutje wegviel was ze steeds later op de middag moe; pas toen dat tegen 17u was hield ik haar wakker.
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:12:22 #225
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45456457
Oeh Smirre, dat wens ik ook hoor. Even rust tussen de middag. Lekker niksdoen of zelf dutten. heerlijk.
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:16:56 #226
3142 m@x
pi_45456658
Kai slaapt gelukkig nog iedere middag een uur of twee. Heerlijk die uurtjes voor mezelf. Ik hoop er nog lang van te kunnen genieten maar ben bang dat dat ijdele hoop is aangezien hij steeds meer tijd gaat rekken voor hij naar boven toe gaat. "nog even spelen mama", "nog even opruimen mama", "nog een beetje drinken mama".
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:17:54 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45456702
Maneki, ik ben even kwijt hoe oud jouw jongste ook al weer is.
Katja heeft hier inderdaad tot aan de basisschool middagdutjes gedaan. Dat is op zich ook niet ideaal, want ze moest toen vanuit middagdutjes naar een ritme van de hele dag school en daarna nog BSO zelfs voor 3 dagen. Maar wonder boven wonder ging die overgang redelijk soepel.

Job slaapt op het kdv nog wel 's middags, maar thuis nog maar zelden. En eigenlijk heeft hij het nog wel nodig, maar als Katja ook thuis is wil hij niet slapen, maar spelen. Op die dagen gebeurt het dan nog wel eens dat er tegen 16.00 een klein jongetje op mijn schoot klimt en dan heerlijk in slaap valt
En dat vind ik zo'n heerlijk gevoel. Dat is wat ik het meeste mis aan die babietjestijd, dat ze zo lekker tegen je aan in slaap kunnen vallen en dus koester ik deze momenten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 18 januari 2007 @ 00:11:52 #228
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45458378
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:17 schreef livelink het volgende:...knipje... Op die dagen gebeurt het dan nog wel eens dat er tegen 16.00 een klein jongetje op mijn schoot klimt en dan heerlijk in slaap valt
En dat vind ik zo'n heerlijk gevoel. Dat is wat ik het meeste mis aan die babietjestijd, dat ze zo lekker tegen je aan in slaap kunnen vallen en dus koester ik deze momenten.
Oeh, daar opteer ik ook voor; kindjes die stilzitten op schoot . In schoot op slaap vallen is helemaal utopie. Hier alleen kindjes met extreem veel energie....
Lijkt me namelijk reuze lekker, Livelink. Geniet er maar van.
  donderdag 18 januari 2007 @ 07:59:22 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_45461366
Liam slaapt inmiddels dus ook weer 's middags gelukkig, ik vind die 2 uurtjes ook zalig hoor. ik probeer Ezra nu ook rond die tijd op bed te hebben en dat lukt aardig en die slaapt ook zo'n 2 uur nu achter elkaar, dus komt goed uit Liam kan zelfs wel langer slapen, maar 2 uur is zat en dan maken we hem wakker, anders is ie 's morgens weer zo vroeg
stormy waters...
sailin'
  donderdag 18 januari 2007 @ 08:29:42 #230
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45461576
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:03 schreef poemojn het volgende:
Rond anderhalf jaar een poosje niet, toen weer een poosje wel en sinds ze bijna twee werd helemaal niet meer of je moet al geluk hebben met een lange autorit. Voor het middagdutje wegviel was ze steeds later op de middag moe; pas toen dat tegen 17u was hield ik haar wakker.
Maar voor dat pas om 17 uur was liet je haar dus om bijv 15 of 16 uur slapen? Maakte je haar dan na een bepaalde tijd wakker? Want als ik dat met Noah doe dan slaapt ie dus gerust tot 17 uur en dan wil ie 's avonds weer niet slapen (of 's nachts zoals laatst).

Vanacht heeft ie wel gewoon doorgeslapen Maar hij was gisteren (en vandaag) ook naar kdv geweest dus da's lekker vermoeiend. Kijk het maar gewoon per dag aan denk ik
©Dumbo
pi_45462323
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:17 schreef livelink het volgende:
Maneki, ik ben even kwijt hoe oud jouw jongste ook al weer is.
Katja heeft hier inderdaad tot aan de basisschool middagdutjes gedaan. Dat is op zich ook niet ideaal, want ze moest toen vanuit middagdutjes naar een ritme van de hele dag school en daarna nog BSO zelfs voor 3 dagen. Maar wonder boven wonder ging die overgang redelijk soepel.

Job slaapt op het kdv nog wel 's middags, maar thuis nog maar zelden. En eigenlijk heeft hij het nog wel nodig, maar als Katja ook thuis is wil hij niet slapen, maar spelen. Op die dagen gebeurt het dan nog wel eens dat er tegen 16.00 een klein jongetje op mijn schoot klimt en dan heerlijk in slaap valt
Mijn jongste wordt over 5 maanden 4
Als hij niet slaapt valt hij dus ook op schoot in slaap. Soms slaan we wel eens een dagje over, maar dan moet er niks aan de hand zijn én moet hij `s avonds echt vroeg naar bed.
Lekker he als ze zo vol overgave op je schoot slapen?
Saartje
pi_45482359
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties Ik denk inderdaad wel dat het Myrthe's bouw is om lang en dun te zijn, maar het afbuigen van de curve zint me (nog steeds) niet. Ook op het CB vonden ze het niet goed, ze is het afgelopen half jaar maar 400 gram aangekomen. Ze wilden eigenlijk doorverwijzen naar een dieetiste maar we hebben afgesproken dat we het nog eventjes aanzien, aangezien ze de laatste tijd juist beter is gaan eten en dat zich hopelijk ook gaat vertalen in wat extra spekkies.
pi_45482455
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:59 schreef Lishe het volgende:
En, beetje offtopic, wat een coole kleren had ze aan op die meet foto's!!!!
Ja he Heeft papa gekocht, die doet zo af en toe eens een dure uitspatting, meeste kleren die ze heeft zijn gekregen/ 2-de hands of goedkoop gekocht, maar papa vind dat maar niets, zijn dochter moet het beste van het beste hebben. Dus zo af en toe gaat ie shoppen en wil ik niet weten hoeveel hij uitgegeven heeft zeg maar. In dit geval had ik voor het setje wat ze aanheeft plus de schoenen twee paar mooie laarzen voor mezelf kunnen kopen Maar het staat d'r wel heel lief dus nou ja, af en toe dan maar een oogje dicht doen
pi_45485065
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:56 schreef Lois het volgende:
Ik ben normaal gesproken niet heel erg onzeker als de kinderen ziek zijn, maar ik wil nu toch wel graag gerustgesteld worden merk ik. (het verhaal van Thijs heeft toch diepe sporen achtergelaten)
Als ik zo jou woorden lees stromen hier nu de tranen over mijn wangen...

Gelukkig gaat het alweer stukken beter
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Jubileum moderator donderdag 18 januari 2007 @ 20:00:32 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45485156
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:58 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Als ik zo jou woorden lees stromen hier nu de tranen over mijn wangen...

Gelukkig gaat het alweer stukken beter
Ach lieverd dat is niet mijn bedoeling
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45485416
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:00 schreef Lois het volgende:

[..]

Ach lieverd dat is niet mijn bedoeling
Nee ik vind het gewoon rot dat zoiets als Thijs dan toch onbewust zulke dingen achterlaat...

Mis hem gewoon even ontzettend erg...
  Jubileum moderator donderdag 18 januari 2007 @ 20:08:22 #237
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45485506
Dat snap ik
Aan de andere kant heeft Thijs iets heel waardevols nagelaten. Niet alleen zal ik dat mooie knulletje nooit vergeten, ik zal ook nooit zijn verhaal vergeten. Daarom kijk ik graag wat extra naar mijn kinderen als ze ziek zijn, en dat is een hele wijze les.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45485881
Ik kan met voorstellen dat in zo een situatie je idd wel even extra bij je kinderen kijkt enzo...
Het is gewoon moeilijk om te zien dat Thijs toch best wel iets "veroorzaakt"heeft, want je zult vast ook wel niet de enige zijn
pi_45490560
Bar
Er zijn denk ik een boel mama's die alles 3x checken nu.
Djulian heeft nog steeds last van fel licht en sinds 2 dagen ook koorts. Ik ben er snachts 2x uit gegaan om te tempen en toen hij gister ineens 36 had heb ik meerdere thermometers geprobeerd om te kijken of het echt zo was.
pi_45490775
Als hij verder nog goed ziet en hoort zal het vast goed afgelopen zijn Anitra. ik heb waarschijnlijk een doof oor overgehouden aan zo'n val, vandaar. Had toen verder alleen een schaafplek.
Is hij nu bang voor de trap of valt het mee?
pi_45491201
Naar beneden lopen is geen enkel probleem, dacht dat dat juist eng gevonden zou worden omdat je dan die hoogte ziet, maar naar boven lopen is dus nog angstig. Draait eerst een paar keer heen en weer en gaat dan mt moeite naar boven.
Het zien gaat opzich wel goed, maar lang ergens naar kijken doet hij niet meer.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 00:50:02 #242
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45495414
Weet je wat het is met curve's, Ladybos. Dat ze ervan uitgaan dat er altijd gestegen moet worden maar ook weer niet tè en dat het zo exacterig binnen de lijntjes moet blijven. Alsof kinderen machientjes zijn.
Ergens ben ik blij dat je die diëtiste nog even laat voor wat het is. Myrthe eet gelukkig de laatste tijd beter (en dat vertaalt zich vast naar de curve) en om er nu dmv 'moeten eten' om calorieën te scoren weer nadruk op te gaan leggen, lijkt mij voor een wat lastigere eter als Myrthe weer niet zo geweldig. Ach, je meisje is zo leuk!
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 08:22:26 #243
81992 Githa
pi_45498008
Dat is een heel goed punt Smirre, je moet idd voorkomen dat er nadruk op eten wordt gelegd, voor je het weet ben je weer bij af,maar wellicht kunnen zij wel andere voeding voorschrijven die voor wat meer vet zorgen, in principe hoeft Myrthe daar dan niet eens iets van te merken, maar wel iets om goed in gedachten te houden.

Ik kan me het goed voorstellen ladybos, hier hebben we zo'n beetje het tegenovergestelde. Het CB vindt Jordy veel te zwaar, maar ik probeer echt rekening te houden met wat hij eet.
Als tussendoortje een stukje fruit, komkommer of rijstewafel, daar zit toch niet zo heel veel in, maar hij eet gewoon erg goed en laat eigenlijk bijna nooit iets van zijn maaltijd staan tjah....

Het CB denkt volgens mij nog steeds dat kindjes zo uit een vorm gegoten worden.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:29:46 #244
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45504980
Hoe zwaar en groot is Jordy dan Githa?
Want volgens mij begint de lijn van Juultje ook eerder naar boven dan naar onder te bewegen. Ik moet hem echt een beetje dimmen met eten. Het monster!
LadyBos; Myrthe mag zo een stel lekkere bilspekken van Juul overnemen!
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 13:31:48 #245
81992 Githa
pi_45505053
Jordy was de laatste keer op het CB 90 cm en 15 kg.
Nu is hij inmiddels 93 cm maar de kg's zullen vast ook wel mee zijn gestegen
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:47:27 #246
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45505312
Oeh, lekker binkie!
Ben benieuwd wat Juul inmiddels weegt. We hebben per ongeluk de vorige keer CB overgeslagen en zijn al maanden vergeten een nieuwe afspraak te maken... oeps. Misschien toch maar eens doen. Denk dat ie tegen de 14 zit (al vind ik hem soms nog veel zwaarder voelen... ), op een centimeter of 90/91.
pi_45505716
Mag mijn peuter Eleni (26-9-2003) ook in de OP?

Eleni (en haar zusje Fani, 4 maanden oud) zitten allebei ruim boven de bovenste 5%-grens qua gewicht en lengte

in Griekenland
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:19:44 #248
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45508574
Oeh Renzell, dat ben ik ook vergeten en nu voel ik me zo´n verwaarlozer.
Githa, ik vind dat Jordy ook prima in verhouding is hoor. Geen spriet maar ook echt nog niet te dik. En als je gezonde voeding geeft, lekker laten eten tot hij genoeg heeft hoor!
Onze madam is 11 kilo, geen idee hoelang ze is. (In vergelijking met andere kindjes op het KDV van haar leeftijd is ze klein.) Vinnik ook al zo gek. Ik ben een reus en nu heb ik een minikind. Hihi.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:54:08 #249
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45509573
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:31 schreef Githa het volgende:
Jordy was de laatste keer op het CB 90 cm en 15 kg.
Nu is hij inmiddels 93 cm maar de kg's zullen vast ook wel mee zijn gestegen
och, di evan mij was vorige week 95 cm met 15.9 kg, en de keer daarvoor 90 cm met 14.6
ze hebben er niks van gezegd moeten ze ook niet proberen ook
zou me er echt niet druk om maken, en zou jij ook niet moeten doen hoor. als Jordy gewoon goed eet,speelt, drinkt, is er weinig aan de hand., ene kind groeit nu eenmaal harder dan de andere.

mijn mannetje was na zn middagdutje ineens ziek heel de tijd huilen en "au buik" zeggen, slap op de bank liggen en zo, voor mij reden genoeg om naar de ha te willen, spoedlijn gebeld, mocht gelijk komen. maxim heeft een ordinaire buikgriep, zielig manneke
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:58:13 #250
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45509689
Zo, drukke maar gezellige middag achter de rug. Mijn buurvrouwtje met dochter van 2,5 zijn langsgeweest met een zelfgemaakt knuffelmuisje... zo lief! echt leuk.
En het was gezellig, erg leuk voor Noa, helemaal geweldig vond ze het. En ze kunnen nu met elkaar communiceren, geweldig. Noa heeft al weer wat erbij geleerd: 'mag ik dit of dat' ... Ik denk dat de peuterspeelzaal voor Noa echt superleuk zou zijn (en heel erg leerzaam) ... ze heeft er in een middagje alweer wat zinnetjes bijgeleerd van Emily (het buurmeisje). Emily had weinig tot geen interesse in Julia, grappig om te zien. Volgens mij is ze geen baby's gewend.
Oh ja... ik had voor Emily een bekertje limonade gemaakt en Noa had haar eigen tuitbeker die ze toen ineens niet meer wilde natuurlijk. Toen mocht ze wel slokjes van Emily wub en waren ze om en om aan het drinken, zo lief! Toen Noa een bekertje voor zichzelf kreeg (wilde ze toch wel heel erg graag natuurlijk) waren ze wéér om en om aan het drinken. Leuk zeg, om te zien. Buurvrouw en ik zaten er allebei vertederd naar te kijken. Het ging ook nog eens helemaal zonder morsen!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:00:47 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45509761
Sorry trouwens dat ik niet reageer op anderen ... ben al blij dat ik een keertje weer iets post hier. Hopelijk snel weer meer tijd om jullie gebeurtenissen mee te volgen... tis toch wel heel druk met drie van die schatjes ...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:52:06 #252
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45514852
Goh Suzanna, druk? (Ik kan me het heel goed voorstellen.) Maar wel lekker, heh, zo'n schare aan knuffels?

Over gewichten gesproken. Liz heeft een enorme inhaalslag gemaakt, zeker tov haar broer. En ik weet heel goed waar dat aan ligt. Ze is namelijk zo'n lief en makkelijk meisje. ik vrees de dag dat ze gaat puberen, die zal vast x-tra x-tra dwars worden. Ze gaat in alles mee. Geen dramatische taferelen bij het eten en dat hebben we bij Cas overduidelijk wel eens. Hij kan zichzelf zo in de weg zitten met zijn drift . En dan is het eten ook gebeurd, klein eigenwijs monster. En ondertussen zit Liz gewoon door te kanen. Dus eh.... dat zij zodadelijk boven in de curve uitkomt, komt gewoon omdat ze zo lief, cq niet dwars genoeg is. En die kan het CB in hun zak steken .
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:14:18 #253
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45515673
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:56 schreef jessie het volgende:
O Belana dat jezelf horen praten Ik vind dat zo erg. Hier hoor ik Jans het woord "eigenlijk" zo vaak gebruiken, en "is het nou afgelopen" hoor ik hier ook heel vaak
Ik moest hier net ineens aan denken. Jolie heeft een hello-kitty-kam en daar loopt ze al een tijdje mee. Het is bijna een verslaving geloof ik, ze slaapt ook in een wiegje naast Jolie haar bed en moet iedere keer mee naar de oppas. Het is zelfs zo erg geweest dat ik haar soms moest roepen voor het eten tijdens het spelen en ze dan niet kwam 'want jij heb hello-kitty-kam niet aan tafel gevraagd' Inmiddels is het nog erger geworden 'hello-kitty-kam' kan praten....en het is bijna geen praten het is een soort van zeikerig mauwend praten. Het is om je kapot te lachen maar ook om je aan dood te ergeren af en toe Alleen net hoorde ik dit

Jolie met eigen stem: en dan bent ik mama en jij bent mama kindje jolie
Jolie met hello-kitty-kam-stem: meeeaaaaauwookeewaaaauw en dat ga ik niet de hele tijd uitschrijven maar zo klinkt het dus
Jolie met mama stem: oke kind! we ga nu schoens aan doen
Jolie met hello-kitty-kam-stem: mij schoens bent kwijt
Jolie met mama stem: dat meen je niet
Jolie met hello-kitty-kam-stem: mag ik nu laasjes aan
Jolie met mama stem: oke dat is een goed idee
Jolie met hello-kitty-kam-stem terwijl ze hello-kitty-kam in laars stopt: het luuuukt niet
Jolie met mama stem: even pjobejen kindje, één, tjee, kom op, doe maa ejin
Jolie met hello-kitty-kam-stem: ik wil eruit
Jolie met mama stem: nou voohuit maa en dan wel je schoens aan doen he
Jolie met hello-kitty-kam-stem: neeeeeeeeeee ik wil laas aan
Jolie met mama stem: oke maar dan hou je de laas aan
-stilte-
Jolie met mama stem: we gaa nie vejandejen steeds, dat hebt ik negjen kee gezegd
Jolie met hello-kitty-kam-stem: miiiiwaaaauwwnoooooowaaauhieeuwww hoor
Jolie met mama stem: kom maa ai lov voe
Jolie met hello-kitty-kam-stem: ai lov voe te pletter
Jolie met eigen stem: en zo is het maar net

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 19-01-2007 20:27:54 ]
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:15:56 #254
103793 kozakken
Living the life
pi_45515719

Eigenwijsje Jolie
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:23:04 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_45515933
Oh en Ladybos, ik snap wel dat je zorgen hebt over het groeien van Myrthe hoor. Fijn dat het wel nu zo afgesproken is. Misschien is ze juist nu wel over die andere dingetjes heen aan het gaan een beetje en zit ze nu meteen in de ikwilniksetenwantikbeneenpeuterfase. Succes en veel plezier van de week
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:23:11 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45515940
Jolie
©Dumbo
  zaterdag 20 januari 2007 @ 00:00:00 #257
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45522876
Hahaha! Jolie en Hello-Kitty-kam! En de kam in een bedje.... Een kam!! O,o, Luchtbel, door je verhalen klinkt ze zo geweldig. Zulke typische dingetjes.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:45:28 #258
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45527415
echt, Maxim is zo zielig
au buik is gelukkig weg, maar de diarree is er nog wel. en zn billen doen zo au, hij zit er niet op enhij loopt wijdbeens. en als zn billen schoongemaakt moeten worden krijst hij alles bij elkaar kon ik het maar van hem overnemen.
hij zit nu op de bank tv te kijken in enkel een pyjamabroek, handdoek op de bank gelegd. hopen dat zn billen zo wat beter worden.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:46:24 #259
24188 Belana
kloon van belana
pi_45527421
ow wat zielig martineke
ik hoop dat het snel overgaat!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:49:19 #260
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45527438
Ah arme Maxim Dat klinkt wel als heeel erg pijnlijk Hopenlijk is het snel minder Martineke

Jolie! Wat zorg jij goed voor je kammetje!! Suus heeft hier een periode van maaaaaaaaaaanden met zo'n ramenzeemtrekding gelopen. Dat was Noenoe en die moest ook overal mee naartoe Werden ook hele gesprekken mee gehouden
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')