ET, herken het. Fleur roept ook regelmatig dat ze 's nachts geen luier wil. Maar die wegen inderdaad ook 1,5 kilo in de ochtend. Dus niet aan is eigenlijk geen optie. Ze heeft nu een potje op de kamer staan, maar ze wordt 's nachts gewoon nog niet wakker d'r van. 's middags is ze ook droog....mits ik ze van te voren consequent eerst laat plassen. Moeilijk. Want het groter zijn wil ik graag aanmoedigen, maar ik zie het nog niet gebeuren dat ze wakker wordt om te plassen.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:34 schreef E.T. het volgende:
hier ook bij lange autoritten luierbroekjesAls Saskia zegt dat ze moet plassen, proberen we wel op zoek te gaan naar een tankstation oid, mocht dat niet lukken dan maar het broekje.
En idd, die billetjes![]()
Ze neemt d'r rol als grote zus trouwens erg serieus. Afgelopen week rond middagslaapjes-tijd deden we eerst nog even een schone luier bij Tijn en vervolgens Saskia naar bed. Toen we bij het onderdeel 'luier voor Saskia' aankwamen zag ik haar denken.. Tijn had net een schone luier gekregen, dus luiers zijn voor babies en niet voor peuters. Ze wilde dus geen luier. Nog even goed uitgelegd hoe en wat en op hoop van zegen in onderbroek in bed gelegd.
En na twee uur was ze nog droogEn de keren daarna ook
![]()
Nu hoorde ik 'r vanavond tegen papa zeggen dat ze ook geen luier aanwilde. Nog even bedenken hoe we dat gaan aanpakken. D'r luier 's morgens weegt nl. minimaal 1,5 kilo volgens mij. En ze komt d'r bed niet uit (ze krijgt ook d'r slaapkamerdeur niet open, die klemt nogal). Misschien klamboe open laten (al is dat niet handig, muggen zijn gek op 'r) en potje op d'r kamer ofzo..
livelink, hier ook nog geen succes te melden hoor. en piet is toch weer een stukje ouder dan job, laat dat een troost zijn...quote:Op zondag 14 januari 2007 16:08 schreef livelink het volgende:Ik ben trouwens pas van plan om in dit topic een keertje terug te komen als Job enigszins pogingen doet tot zindelijkheid en/of het zichzelf aan- en uitkleden. Veel te frustrerend om hier al die succesverhalen te lezen.
maar natuurlijk wel een heel gemeendvoor alle successen
![]()
ik had idd ook al bedacht dat ik maar gewoon wacht tot hij er zelf mee komt. zo'n opstapje, waar haal je dat? wat gebruik je daarvoor?quote:Op zondag 14 januari 2007 20:42 schreef kozakken het volgende:
Liam, wat goed
Jonne is hier gewoon de eerste tijd lekker op het potje gegaan. Maar met toiletverkleiner en heel belangrijk opstapje gaat het prima. Paar boekjes op het toilet en dan maar op hoop van zegen.
Maar dat hebben we hier pas gedaan toen hij zelf aangaf dat op de gooote wc wilde.
Het enige wat in haar kamer stond was een pot gel. Benthe is eik net zo een braaf meisje als Maria. Neemt niet weg dat je voorzichtig moet zijn en een kind niet zomaar alles kan toevertrouwen. Tuurlijk is dit een waarschuwing! Ik denk dat we iets te naief zijn geweest om dat op haar kamertje te laten staan.quote:Op maandag 15 januari 2007 10:42 schreef Luchtbel het volgende:
Jeetje Benthe...Jolie heeft laatst een keer een tube tandpasta leeg geknepen, tja....
Zonder aanval ofzo verder hoor maar bewaren jullie zulke spullen echt op die kamertjes? Ik durf dat echt niet te doen nog bij Jolie, bang dat ze iets opeet of stuk maakt. Of dat d'r oogjes aan elkaar zouden plakken ofzo. Hebben jullie er zo veel vertrouwen in dat zulke dingen allemaal wel goed gaan?
Hij heeft nog wel wat hoofdpijn aan het einde van de dag, maar verder lijkt alles oke. Zijn oog is nu geel waardoor het niet meer opvalt. Film kijken gaat weer wat beter, maar helemaal kijken lukt nog niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 11:44 schreef Rewimo het volgende:
Hoe is het inmiddels met Djulian?
*terugdenkt aan de pot vaseline die Christan in zijn kamer uitsmeerde*
Oeh, daar opteer ik ook voor; kindjes die stilzitten op schootquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:17 schreef livelink het volgende:...knipje... Op die dagen gebeurt het dan nog wel eens dat er tegen 16.00 een klein jongetje op mijn schoot klimt en dan heerlijk in slaap valt![]()
En dat vind ik zo'n heerlijk gevoel. Dat is wat ik het meeste mis aan die babietjestijd, dat ze zo lekker tegen je aan in slaap kunnen vallen en dus koester ik deze momenten.
Maar voor dat pas om 17 uur was liet je haar dus om bijv 15 of 16 uur slapen? Maakte je haar dan na een bepaalde tijd wakker? Want als ik dat met Noah doe dan slaapt ie dus gerust tot 17 uur en dan wil ie 's avonds weer niet slapen (of 's nachts zoals laatst).quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:03 schreef poemojn het volgende:
Rond anderhalf jaar een poosje niet, toen weer een poosje wel en sinds ze bijna twee werd helemaal niet meer of je moet al geluk hebben met een lange autorit.Voor het middagdutje wegviel was ze steeds later op de middag moe; pas toen dat tegen 17u was hield ik haar wakker.
Mijn jongste wordt over 5 maanden 4quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:17 schreef livelink het volgende:
Maneki, ik ben even kwijt hoe oud jouw jongste ook al weer is.
Katja heeft hier inderdaad tot aan de basisschool middagdutjes gedaan. Dat is op zich ook niet ideaal, want ze moest toen vanuit middagdutjes naar een ritme van de hele dag school en daarna nog BSO zelfs voor 3 dagen. Maar wonder boven wonder ging die overgang redelijk soepel.
Job slaapt op het kdv nog wel 's middags, maar thuis nog maar zelden. En eigenlijk heeft hij het nog wel nodig, maar als Katja ook thuis is wil hij niet slapen, maar spelen. Op die dagen gebeurt het dan nog wel eens dat er tegen 16.00 een klein jongetje op mijn schoot klimt en dan heerlijk in slaap valt![]()
En dat vind ik zo'n heerlijk gevoel. Dat is wat ik het meeste mis aan die babietjestijd, dat ze zo lekker tegen je aan in slaap kunnen vallen en dus koester ik deze momenten.
Ja hequote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:59 schreef Lishe het volgende:
En, beetje offtopic, wat een coole kleren had ze aan op die meet foto's!!!!
Als ik zo jou woorden lees stromen hier nu de tranen over mijn wangen...quote:Op maandag 15 januari 2007 19:56 schreef Lois het volgende:
Ik ben normaal gesproken niet heel erg onzeker als de kinderen ziek zijn, maar ik wil nu toch wel graag gerustgesteld worden merk ik. (het verhaal van Thijs heeft toch diepe sporen achtergelaten)
Ach lieverd dat is niet mijn bedoelingquote:Op donderdag 18 januari 2007 19:58 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Als ik zo jou woorden lees stromen hier nu de tranen over mijn wangen...
Gelukkig gaat het alweer stukken beter
Nee ik vind het gewoon rot dat zoiets als Thijs dan toch onbewust zulke dingen achterlaat...quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:00 schreef Lois het volgende:
[..]
Ach lieverd dat is niet mijn bedoeling![]()
![]()
och, di evan mij was vorige week 95 cm met 15.9 kg, en de keer daarvoor 90 cm met 14.6quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:31 schreef Githa het volgende:
Jordy was de laatste keer op het CB 90 cm en 15 kg.
Nu is hij inmiddels 93 cm maar de kg's zullen vast ook wel mee zijn gestegen![]()
Ik moest hier net ineens aan denken. Jolie heeft een hello-kitty-kam en daar loopt ze al een tijdje mee. Het is bijna een verslaving geloof ik, ze slaapt ook in een wiegje naast Jolie haar bed en moet iedere keer mee naar de oppas. Het is zelfs zo erg geweest dat ik haar soms moest roepen voor het eten tijdens het spelen en ze dan niet kwam 'want jij heb hello-kitty-kam niet aan tafel gevraagd' Inmiddels is het nog erger geworden 'hello-kitty-kam' kan praten....en het is bijna geen praten het is een soort van zeikerig mauwend praten. Het is om je kapot te lachen maar ook om je aan dood te ergeren af en toequote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:56 schreef jessie het volgende:
O Belana dat jezelf horen pratenIk vind dat zo erg. Hier hoor ik Jans het woord "eigenlijk" zo vaak gebruiken, en "is het nou afgelopen" hoor ik hier ook heel vaak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |