Op FOK! heerst de gedachte dat de publieke omroep links zou zijn. Of dat zo is, laat ik even in het midden, het zal wel.
Verder zouden een hoop kranten ook links zijn, zoals bijvoorbeeld de Volkskrant. Dat zal ook wel.
Mijn punt is dat ik heel vaaklees 'oh, dat is linkse media', daarmee wordt de suggestie gegeven dat het nieuws daarom niet klopt.
Enfin, vaak moet je het volgens users dan maar van de Elsevier hebben, want die is niet links maar juist goed, of door andere users weer als rechts bestempeld.
Persoonlijk hou ik het liefst bij economisch nieuws, vanwege de theorie dat beleggers er belang bij hebben niet voorgelogen te worden. Maar dat is slechts een theorie.
Nu zou ik graag eens willen weten, wat is nou Linkse media, wat is Rechts, en wat is Neutraal?
Ik geef even een overzichtje.
Nederlandse TV
Publieke Omroepen RTL Nieuws SBS Nederlandse kranten / opiniebladen / etc.
Volkskrant Elsevier De Groene AmsterdammerNRC Handelsblad Telegraaf Trouw AD HP De Tijd Parool BNR (Business Nieuws Radio)
Financieel Dagblad Quote Vrij NederlandInternationale TV
CNN Al Jazeera EnglishInternationale kranten / opiniebladen / etc.
US / UK
New York Times (
International Herald Tribune buiten de US)
Washington Post Financial Times EconomistThe GuardianThe Sun The IndependentThe StarDE
FAZ (Frankfurter Allgemeine Zeitung)
FR (Frankfurter Rundschau)
NZZ (Neue Zürcher Zeitung)
Süddeutsche BildDer SpiegelAnders:
Al Jazeera MagazineAnders:
www.geenstijl.nlwww.indymedia.nl(aanvullingen zijn welkom) Het lijstje is ondertussen ook aangevuld, dus de user hieronder beweerd niet dat Indymedia, bijvoorbeeld, bij de rest hoort. Die stond er toen nog niet bij.
Nou, welke springen er uit, waarom, of waarom niet?
[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 06-01-2007 19:07:52 ]
Bovenstaande tekst =
C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.