Sony kan zoveel claimen, ik heb nog niks gezien wat maar in de buurt komt van Gears of War.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 04:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
En het is ook wel aardig dat de gebruikte instructieset grondig op de schop is genomen en dat de processor een niveau van parallelisme bereikt waar je normaal alleen met twee quadcores in de buurt van kunt komen.
Heel ver, aangezien de spellen me aan m'n aars kunnen roestenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 05:01 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Sony kan zoveel claimen, ik heb nog niks gezien wat maar in de buurt komt van Gears of War.
Waar ben je dan met je op de schop genomen quadcore, instrustieset parallelisme?![]()
Dus? Who gives a shit man, het gaat om de fucking games.quote:qua multiprocessing en innovatieve technieken presteert Sony beter dan Microsoft
Ga je mijn posts ook nog eens lezen of ga je het feit dat het mij niet om de spellen gaat gewoon negeren?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 05:49 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dus? Who gives a shit man, het gaat om de fucking games.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nu wat leuke gifs
Ps3
Trusten![]()
[ Bericht 43% gewijzigd door MMaRsu op 05-01-2007 06:18:56 ]welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Och tuurlijk, het zit in een gameconsole dus het kan nooit voor andere doeleinden gebruikt worden. Wat stom van me, ik was even vergeten dat ik mijn horizon klein moet houden. Enneh dude, drugs are bad mmmkayquote:Op vrijdag 5 januari 2007 06:03 schreef MMaRsu het volgende:
wtf heeft cell er dan mee te maken, dat ding zit toch echt in een gameconsole?
Die naïeviteit komt me lichtelijk bekend voor.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 06:20 schreef MMaRsu het volgende:
Hmja net zoals die toffe emotion engine en die processor in de Ps2 die voor raketten gebruikt ging worden door NASA.
Tuurlijk
Ja als Sony dat ding niet had dichtgespijkerd om dat inderdaad te doen wel.... Helaas voor jou en ons wil Sony helemaal niet dat jij goedkoop gaat renderen op die machine, en zal dat altijd willen voorkomen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 06:27 schreef JeRa het volgende:
[..]
Die naïeviteit komt me lichtelijk bekend voor.Er vind zoveel technologische vooruitgang plaats die niet wordt benut door veel mensen omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Als ik al ooit een console zou kopen dan zou het de PS3 zijn, omdat ik weet dat ik daar ook andere besturingssystemen op kan draaien en tegen die tijd handig gebruik kan maken van die Cell-proc. Goedkoop krachtig renderfarmpje anyone?
Ai, en in het verleden bleek dat de consoles zo goed dichtgespijkerd waren dat je er inderdaad niets anders meer mee kon dan dat waar ze voor ontwikkeld waren, inderdaad.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 06:33 schreef Cid het volgende:
[..]
Ja als Sony dat ding niet had dichtgespijkerd om dat inderdaad te doen wel.... Helaas voor jou en ons wil Sony helemaal niet dat jij goedkoop gaat renderen op die machine, en zal dat altijd willen voorkomen.
En ja je kan er Linux op draaien, in een ge-emuleerde omgeving waar je geen drol aan hebt omdat je de hardware niet direct aan kan spreken...
Sorry hoor, maar ik vind dat je wel heel erg een non-argument hebt. Of de technologie innovatiever is doet er objectief gezien helemaal niet toe.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 06:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ga je mijn posts ook nog eens lezen of ga je het feit dat het mij niet om de spellen gaat gewoon negeren?Sony doet meer innovatieve dingen, Microsoft propt nieuwer spul in een kastje en zorgt voor goede deals met gameontwikkelaars en heeft dus de gamers zoals jij te pakken. Maar daar gaat het me niet om, en dat had je geweten als je m'n posts enigzins had gelezen.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 06:35 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ai, en in het verleden bleek dat de consoles zo goed dichtgespijkerd waren dat je er inderdaad niets anders meer mee kon dan dat waar ze voor ontwikkeld waren, inderdaad.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:52 schreef Mystikvm het volgende:
doe normaal man, met je hoofd!
Wat ben je toch aan het blaten manquote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jij zou dus een console kopen puur en alleen gebaseerd op wat er in het doosje zit? Technisch potentieel is irrelevant in games...In elk geval is dat waar het de laatste jaren op uitgedraaid is. Dan kan jij wel bij hoog en laag beweren dat Microsoft 'alleen maar nieuw spul in een doosje stopt' en dat ze daarom een stel dombo's zijn en dat de ingenieurs van Sony een lintje verdienen omdat ze zo gedurfd miljarden in hun project hebben gedouwd....Voorlopig blijkt dat de tactiek van Microsoft niet alleen effectiever is wat betreft kosten, het stoppen van nieuw spul in een doosje blijkt voorlopig ook meer succesvol.
Dit beweren wij al de hele tijd, en jij maar roepen dat dat jou niet interesseert. Dat kan dan wel zijn, maar de realiteit is zo, en dus is het bovenstaande meer relevant dan wat jij persoonlijk een betere insteek vindt. De 'beste insteek' doet er niet toe. Het is resultaatvoetbal wat gespeeld wordt.
Precies je zegt het goed POTENTIEEL ik denk dat de PS3 het zelfde probleem heeft als de PS2 gewoon fucking moeilijk om voor te programmeren. Sony mag dan wel een toff processor hebben maar als developer veel moeite (lees tijd) moeten doen om het te gebruiken is dat namelijk het eerste wat geschrapt wordt in een development project.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind dat je wel heel erg een non-argument hebt. Of de technologie innovatiever is doet er objectief gezien helemaal niet toe.
Jij zou dus een console kopen puur en alleen gebaseerd op wat er in het doosje zit? Technisch potentieel is irrelevant in games...In elk geval is dat waar het de laatste jaren op uitgedraaid is. Dan kan jij wel bij hoog en laag beweren dat Microsoft 'alleen maar nieuw spul in een doosje stopt' en dat ze daarom een stel dombo's zijn en dat de ingenieurs van Sony een lintje verdienen omdat ze zo gedurfd miljarden in hun project hebben gedouwd....Voorlopig blijkt dat de tactiek van Microsoft niet alleen effectiever is wat betreft kosten, het stoppen van nieuw spul in een doosje blijkt voorlopig ook meer succesvol.
Dit beweren wij al de hele tijd, en jij maar roepen dat dat jou niet interesseert. Dat kan dan wel zijn, maar de realiteit is zo, en dus is het bovenstaande meer relevant dan wat jij persoonlijk een betere insteek vindt. De 'beste insteek' doet er niet toe. Het is resultaatvoetbal wat gespeeld wordt.
quote:It's time to put the systems in the room to the test and check out how the games look and how the Xbox 360 and PS3 handle upscaling. "If you really wanted to be mean you would have run these tests in 720p or 1080i," I say, referring to the issues that Sony is having with those two resolutions. They realize what I'm talking about, and Scott Henson opens a small package and shows me what's inside.
"Is that it?" I ask. He nods.
"We call it Ana. This is the scaling chip that's in the 360," he tells me.
The PS3 has no internal hardware scaler, which means games that are 720p native can only be shown in 720p or 480p; there is no scaling up to 1080p or 1080i.
"It was a critical design decision; we wanted the 360 to be high-definition, not just 1080p or some other standard. That's why we included component cables in the box; there is no HDTV that doesn't have a component in," said Greenburg.
They assume that Sony didn't include a hardware scaler to keep costs down, but get a little cagey when I ask how much it costs to put Ana into the 360. "This isn't a $1,000 scaler," Henson says, "but it's a good one."
Een console die respect krijgtquote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:06 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat ben je toch aan het blaten manlees de post eens waarmee ik in dit topic kwam. Praat ik daar over succes? Over dat ik een console ga kopen? Neen, ik wilde alleen benadrukken dat ik meer respect heb voor de PS3 dan voor de Xbox360. Welke meer succesvol is kan me geen reet schelen, want daar gaat deze discussie helemaal niet over
en ja, dit topic wel, maar daar heeft iemand de boel eigenhandig flink lopen verkloten met z'n plaatjes
Dat is nu helemaal mijn punt. Dat je er meer respect voor hebt is irrelevant. Dan moet je niet raar opkijken als wij dat aan je gaan vertellen. Dan kan je wel zeggen dat je dat niet interesseert, maar dan had je je mening in de eerste plaats niet moeten verkondigen als je vervolgens niet ze te wachten op de commentaren.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:06 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat ben je toch aan het blaten manlees de post eens waarmee ik in dit topic kwam. Praat ik daar over succes? Over dat ik een console ga kopen? Neen, ik wilde alleen benadrukken dat ik meer respect heb voor de PS3 dan voor de Xbox360. Welke meer succesvol is kan me geen reet schelen, want daar gaat deze discussie helemaal niet over
en ja, dit topic wel, maar daar heeft iemand de boel eigenhandig flink lopen verkloten met z'n plaatjes
Dat klopt. En nu maar gauw je Xbox360 of je Wii verpatsen en er een PS3 voor kopen hè!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is nu helemaal mijn punt. Dat je er meer respect voor hebt is irrelevant. Dan moet je niet raar opkijken als wij dat aan je gaan vertellen. Dan kan je wel zeggen dat je dat niet interesseert, maar dan had je je mening in de eerste plaats niet moeten verkondigen als je vervolgens niet ze te wachten op de commentaren.
Als 'antwoord' op je mening dat je er meer respect voor hebt: Leuk voor je![]()
Zo, dat was toch wat je wilde?
Wat doe jij voor werk? En hoe vind jij het als er mensen het resultaat van je werk constant zouden afzeiken? En je snapt best wel dat ik de developers van de PS3 bedoel.quote:
Ik vind het sowieso vrij triest dat beide consoles niet eens native kunnen draaien op die resolutie en er een aparte hardware scaler voor nodig hebben. Er zijn best geavanceerde scalers op de markt, maar het is niet 'the real deal'.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:10 schreef nexhil het volgende:
omdat je gewoon hetzelfde/minder krijgt voor meer geld
[..]
Systeembeheer, en wtf heeft dat met de ps3 te maken? Als je goed werk aflevert kan er ook niet op gezeken worden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk? En hoe vind jij het als er mensen het resultaat van je werk constant zouden afzeiken? En je snapt best wel dat ik de developers van de PS3 bedoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |