Hier ook op een Duitse overhoring overal bloemkool op antwoordenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:49 schreef Hyperdude het volgende:
Was toch altijd leuk de grootst mogelijke onzin in tentamens te ventileren. Op de middelbare school maakte ik deel uit van een stel nerds die er lol in hadden zo zinloos mogelijke antwoorden op sommige vragen te geven. Was een tijd lang zeer vermakelijk; vooral als iemand zijn marge verkeerd had ingeschat en onverwacht toch een onvoldoende scoorde.![]()
Totaal zinloze economische modellen in elkaar draaien en daar dan steeds op voortborduren en in latere tentamens naar verwijzen. Ik ben nog uit het mondeling examen gezet destijds; omdat ik er weer over begon.![]()
NB. heb nooit op de HAVO gezeten.
Dat klopt helemaal, ik heb ook redelijk wat interesse in dit aspect, heeft iemand hier mischien meer info (of links daarheen) voor?quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:11 schreef Nr.G het volgende:
Dr hebben echt Duitsers gevochten in Vietnam. Nogal wat SS-ers gingen na wo2 in het Franse vreemdelingenlegioen en hebben in Indo-China voor de Fransen gevochten :p
Klinkt als een interessant verhaal. Vertel eens? LOLquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:58 schreef sp3c het volgende:
ik heb een keer vragen die ik niet wist gebruikt voor een soort liefdesbrief aan de lerares Nederlands
ze zei nog ja ook daara gaf ze me de tijd en locate voor het herkansen
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:19 schreef Alecks het volgende:
Ja, maar het is toch geschiedenis, geen aardrijkskunde?
Strokarton! Strokarton!quote:Op donderdag 13 december 2012 18:00 schreef Alecks het volgende:
Dit was grappig bedoeld, als mogelijk excuus wat een leerling kan geven voor de bedroevende kennis van de Nederlandse topografie.
Overigens meen ik me te herinneren dat juist deze vraag een keer naar voren kwam bij Aardrijkskundeles op de lagere school of in de brugklas. Lang geleden, toen men nog nuttige dingen op school leerde zoals de naam van elk stroompje en kanaaltje in Nederland of waar welk soort industrie staat.. Ach, ja, de Bosatlas stond toch vol met allerlei thematische kaartjes waar wel iets mee gedaan moest worden. Al had ik toen al het idee dat de kaart met waar welk type industrie staat al verouderd was op het moment dat het gedrukt werd.
Maar goed, anderhalf jaar nadat we in een deuk lagen over de domme antwoorden weet ik nog steeds niet wat nu wel het juiste antwoord was.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, waarom stonden die textielfabrieken in Twente en Brabant? De goedkope arbeidskrachten in het onvruchtbare landelijke gebied? De spoorlijnen? Omdat de Familie Stork uit Hengelo kwam en die de machines ervoor maakten, en R.W.H. Hofstede-Crull die elektriciteit begreep? Traditie van Wevende boeren en landarbeiders die zo wat bijverdienden?
Betere urine vanwege de iets of wat hogere alcohol consumptie (in die streek).quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, waarom stonden die textielfabrieken in Twente en Brabant? De goedkope arbeidskrachten in het onvruchtbare landelijke gebied? De spoorlijnen? Omdat de Familie Stork uit Hengelo kwam en die de machines ervoor maakten, en R.W.H. Hofstede-Crull die elektriciteit begreep? Traditie van Wevende boeren en landarbeiders die zo wat bijverdienden?
Daar zeg je zowat, je zou nog gelijk kunnen hebben ook.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Betere urine vanwege de iets of wat hogere alcohol consumptie (in die streek).
Urine in de textiel
Over het toenmalige gebruik van urine (de zeik) in de textiel bestaat geen twijfel. Er zijn diverse vermeldingen dat urine gebruikt werd voor het wassen, het verven en het vollen van de wol.
Normale mensenurine bestaat voor 93.3 % uit water en voor 6.7 % uit vaste stoffen. Van die vaste bestanddelen is ongeveer een derde deel ureum en daar gaat het om. Het proces is complex, maar het zorgt ervoor dat ammoniak ontstaat.
Rottende urine krijgt in bepaalde verbindingen de werking van zeep. Op die manier is vuil op te lossen. Voor het wassen gebruikte men verouderde urine. In een verhouding van één deel urine op twee delen water liet men het 's nachts in kuipen staan. Vervolgens werd het mengsel tot ongeveer 50 graden verwarmd en werd de wol daarin gewassen. Ten slotte moest de wol met veel water worden uitgespoeld.
Inderdaad, zo had ik het nog niet eens gelezen. "Ze vonden een zondebok. Ze dachten dat ie (=de pest) afkomstig was van de joden."quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:19 schreef Knip het volgende:
Er zijn wel meer vragen waarop geen éénduidig antwoord is gegeven en het antwoord op de vermeende oorzaken van de pest is ietwat ongelukkig geformuleerd, maar komt wel dicht in de buurt van het goede antwoord.
Strikt genomen valt de Soviet-Unie niet onder de geallieerden, maar onder het Comintern.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:19 schreef Knip het volgende:
Die vraag over die 4 belangrijkste geallieerden vind ik nog voor meerdere antwoorden vatbaar.
De belangrijkste 3
VS
GB
SU
maar wie is de 4e?
Canada? Groot land, ligt dicht bij de VS, Canadezen hebben Nederland bevrijd?
China? Vocht tegen Japan, dat deel uitmaakte van het Anti Kominternpact, veel doden, groot land
Polen? Was het eerste officiële slachtoffer van WO2, veel doden, Polen hebben ook NL bevrijd
Frankrijk? Onder de voet gelopen en gecollaboreerd. Niet dus
Er zijn wel meer vragen waarop geen éénduidig antwoord is gegeven en het antwoord op de vermeende oorzaken van de pest is ietwat ongelukkig geformuleerd, maar komt wel dicht in de buurt van het goede antwoord.
Dat vierde land was Frankrijk. Dat was toen net als Engeland een groot wereldrijk in zijn nadagen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Strikt genomen valt de Soviet-Unie niet onder de geallieerden, maar onder het Comintern.
Je had de geallieerden en het Comintern dat samen tegen Nazi-Duitsland ten strijde trok omdat het moest, niet omdat het wilde. Echte vrienden zijn ze nooit geweest.. Nja.. Op wellicht Frankrijk na dan, dat land is altijd al een verkapt semi communistisch lievend land geweest.
Niets communistisch..hmmkay read ur books again.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat vierde land was Frankrijk. Dat was toen net als Engeland een groot wereldrijk in zijn nadagen.
Een normaal kapitalistisch land... niks communistisch.
Frankrijk was een kapitalistisch land met een democratische niet -communistische regering op 10 mei 1940.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Niets communistisch..hmmkay read ur books again.
Frankrijk heeft een historie uitpuilend van communisme, en daarnaast ook fascisme..zie de goede samenwerking van Petain met Hitler en het afstaan van Marinebasissen in Azië aan de Japanners en de vervolging van Joden in Vichy-Frankrijk.
Frankrijk in de jaren dertig en veertig kun je het beste zien als een bejaarde prostituee, ze speelde ook totaal geen rol van significantie meer na 1940 op het wereldtoneel. Spanje was zelfs van groter belang.
Dat de Regering in Frankrijk niet altijd het volk vertegenwoordigde komt je toch niet vreemd voor hoop ik? Fransen zijn geen vreemde van anarchistische en Communistische praktijk.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Frankrijk was een kapitalistisch land met een democratische niet -communistische regering op 10 mei 1940.
Daarna, in mei 1945 en later ook niet.
Een regering die niet het volk vertegenwoordigt is niet daarom communistisch.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat de Regering in Frankrijk niet altijd het volk vertegenwoordigde komt je toch niet vreemd voor hoop ik? Fransen zijn geen vreemde van anarchistische en Communistische praktijk.
Er waren wel communisten in Frankrijk, maar het was een kapitalistisch land met anti-communistische regeringen. Waarom ontken je dat ?quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:50 schreef Pumatje het volgende:
Goed, ontopic denk ik maar weer.
Frankrijk is communisme vreemd volgens Bluesdude.
Prima
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
quote:Op maandag 17 december 2012 17:39 schreef Rave_NL het volgende:
Te koop aangeboden:
- 1 origineel frans geweer uit de tweede wereldoorlog, z.g.a.n., slechts één keer laten vallen.
- 1 originele franse tank uit de tweede wereldoorlog, 5 versnelling achteruit, 1 vooruit (indien je in de rug wordt aangevallen).
Vrijwillig?quote:Op maandag 17 december 2012 22:09 schreef Pumatje het volgende:
Klote, had een hele lap tekst getyped.
anyway..lang verhaal kort.
Rol van vichy franse kolonien waren wel groot, ze gaven namelijk vrijwillig heel wat marinebasissen af aan de Jappen in nu Vietnam. Pretty big was dus de bijdrage van Vichy frankrijk aan de As.
Een Nazi-Europa maar dan wél met een onafhankelijk Frankrijk. En qua anti-joodse wetten en deportaties waren ze nog lang niet zo geolied als Nederland, dat enkel nog bestond uit 6 tropische eilandjes en een stuk oerwoud met een wettelijke regering in ballingschap aan de andere kant van de wereld.quote:Daarnaast werd Vichy hardstikke fascistisch en er werden anti-Joodse wetten doorheengevoerd. Petain heeft handen geschud met Hitler en wilde samenwerken met hem omdat hij accepteerde dat het voortaan een Nazi-Europa zou worden en daarin maar beter kon samenwerken.
Gedeeltelijk, maar vertel.quote:Op maandag 17 december 2012 22:49 schreef Pumatje het volgende:
Heb je de docu Apocalypse van National geographic gezien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |