abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:38:13 #251
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46167237
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 21:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Mijn hypothese is dat al die godsdiensten in de kern hetzelfde zijn omdat ze afkomstig zijn uit babylon en na de babylonische spraakverwarring de mensen ze meenamen over de wereld heen. Daarom wil ik ze vergelijken maar het is zo ontzettend ingewikkeld aangezien goden van naam veranderen en meerdere goden 1 verschijnsel/god voor kunnen stellen. Feit is dat het systeem op basis van de zon, maan, planeten en sterren universeel is en dat er wereldwijd veel overenkomsten zijn qua symbolen, feestdagen en rituelen.
Exact mijn zienswijze maar ik ga niet vanaf babylon maar Sumer.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:42:29 #252
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46167342
Ik geloof persoonlijk wel in een vorm van evolutie maar zeker niet de evolutie van darwin.
Ik geloof dat evolutie zich ter plekke voltrekt aan de hand van veranderingen in de microuniversa (oftewel bijv. op neurologisch gebied, receptoren etc in de hersennen die aangepast worden)
Het is als een nulpunt dat zich ontvouwt in een oneindige code aan verscheidenheid, maar darwin had het volgens mijn mening fout bij zijn uitleg, we stammen niet 'perse af van apen.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:45:25 #253
2618 Beezz
Criticaster
pi_46167403
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:41 schreef Djaser het volgende:
Wat jij (en Daniel) probeert is fout. Je kunt geen Griekse, Egyptische, en Babylonische goden aan elkaar gelijk stellen want die zijn allemaal op verschillende manieren ontstaan. Wat je wel kunt doen is overeenkomstige motieven in mythologie zoeken.
Ik vond deze documentaire een scherper antwoord als jij geven. Hoe in hemelsnaam kom je daarbij? Je kunt mythes, goden niet met elkaar vergelijken want, ze zijn op verschillende manieren onstaan? Mag je me meteen uitleggen hoe goden op een manier ontstaan?
Zo gaat die docu een stukje over Venus geloof ik, de planeet, en hoe die planeet in verschillende culturen werd genoemd, de Grieken hebben er een naam voor, maar ook de Sumiers en de Egyptenaren, en bij alle stelt het een god voor.

Die documentaire heet trouwens 'Thunderbolts of the Gods', en gaat een groot deel over electriciteit in het heelal, erg intressant en als je het zo hoort vraag je je af wat de link is met dit onderwerp, maar ook dat wordt erg goed uitgelegd. Aanradertje!
pi_46172896
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:38 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Exact mijn zienswijze maar ik ga niet vanaf babylon maar Sumer.
Ben er trouwens achtergekomen dat Allah van Baal/Bel/Moloch afstamt. In principe is Allah dus weer diezelfde ' oude zon' saturnus/chronos en synoniem voor Nimrod, de rebel tegen Yaweh. Enlil kan ik zo weer niet plaatsen.
pi_46173008
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:45 schreef Beezz het volgende:

[..]

Ik vond deze documentaire een scherper antwoord als jij geven. Hoe in hemelsnaam kom je daarbij? Je kunt mythes, goden niet met elkaar vergelijken want, ze zijn op verschillende manieren onstaan? Mag je me meteen uitleggen hoe goden op een manier ontstaan?
Zo gaat die docu een stukje over Venus geloof ik, de planeet, en hoe die planeet in verschillende culturen werd genoemd, de Grieken hebben er een naam voor, maar ook de Sumiers en de Egyptenaren, en bij alle stelt het een god voor.

Die documentaire heet trouwens 'Thunderbolts of the Gods', en gaat een groot deel over electriciteit in het heelal, erg intressant en als je het zo hoort vraag je je af wat de link is met dit onderwerp, maar ook dat wordt erg goed uitgelegd. Aanradertje!
Venus is de 'moedergodin', godin van vruchtbaarheid en jacht. Overal speelt zij 1 van de grootste rollen, en de heidense godsdiensten waren niet voor niets vruchtbaarheidsgodsdiensten. Wist je dat Maria van de Rooms Katholieke kerk eigenlijk ook de moedergodin is? Zo wordt zij ook vereerd, moeder van God, koningin van de hemel.
pi_46173165
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:30 schreef Apropos het volgende:

[..]

Die ziektes, bijvoorbeeld. Hoe komt het dat de Zuid-Amerikaanse volkeren hier zo gevoelig voor waren?
Omdat hun immuunsysteem er nog niet aan 'gewend' was?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 15:50:08 #257
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46173925
Enlil is El, en El is allah.
daarnaast is Enlil niet een rebel, Enki daarintegen..
pi_46174799
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat hun immuunsysteem er nog niet aan 'gewend' was?
Inderdaad. Wat waarschijnlijk verklaard kan worden uit het feit dat Europeanen vrij dicht op hun huisdieren woonden en dus voortdurend resistentie kweekten tegen nieuwe ziektekiemen. Een goed voorbeeld van evolutie, niet waar?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:39:26 #259
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46175313
Klopt, directe bio mutering waar ik een heel topic aan geweid heb in combinatie met neurologisch microcosmische energie verwerking.
Anti-biotis-mutant / electriciteit.

Dat wil nog niet zeggen dat Darwin gelijk heeft dat we van apen afstammen, dat is ook maar speculatie.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 16:40:36 #260
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46175340
(en over hoe een vis een aap is geworden maar te zwijgen, dat is absurd...dan zouden er ook geschubte mensen moeten zijn aangezien er ook nogsteeds reptielen rondlopen, alsof die niet 'geevolueerd hadden kunnen worden volgens het darwinisme )
pi_46176352
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 15:50 schreef Daniel.J het volgende:
Enlil is El, en El is allah.
daarnaast is Enlil niet een rebel, Enki daarintegen..
Hoezo is enlil el ?
pi_46176382
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 16:19 schreef Apropos het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat waarschijnlijk verklaard kan worden uit het feit dat Europeanen vrij dicht op hun huisdieren woonden en dus voortdurend resistentie kweekten tegen nieuwe ziektekiemen. Een goed voorbeeld van evolutie, niet waar?
Dat heeft echt helemaal niets met evolutie te maken hoor
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:38:31 #263
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_46180824
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:45 schreef Beezz het volgende:

[..]

Ik ga je helemaal niks uitleggen want zoals ik al vermeld heb heb ik al weer helemaal gehad met dit topic. En wat je vind mag je naar de politie brengen.
pi_46181353
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat heeft echt helemaal niets met evolutie te maken hoor
O nee? Stasis is het anders niet bepaald.
pi_46181525
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:52 schreef Apropos het volgende:

[..]

O nee? Stasis is het anders niet bepaald.
Dus als je een baby inent heeft ie ook een evolutionaire sprong gemaakt ?
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:57:47 #266
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:23:06 #267
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46182406
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:57 schreef ShaoliN het volgende:
Leuk topic; http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=741 Grappig stukje.
Toevallig dat je precies dat nieuwbericht erbij neemt, dat neem ik ook namelijk als onderbouwing van de 'size dimension. (zie bio mutatis topic)
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:48:17 #268
2618 Beezz
Criticaster
pi_46183355
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:38 schreef Djaser het volgende:

[..]huil huil huil
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:49:37 #269
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_46183402
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 20:23 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Toevallig dat je precies dat nieuwbericht erbij neemt, dat neem ik ook namelijk als onderbouwing van de 'size dimension. (zie bio mutatis topic)
Anti-biotis-mutant / electriciteit. deze?

Het is trouwens een leuk nieuwsbericht. Heel erg relevant m.b.t. de openingspost is het niet. Maar de theorie over de goden zoals jij hem neerzet vind ik alleraardigst.
  zondag 11 februari 2007 @ 10:27:30 #270
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_46195932
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 20:48 schreef Beezz het volgende:

[..]

Jouw mening over wat ik zeg neem ik toch niet serieus.
  zondag 11 februari 2007 @ 11:39:10 #271
2618 Beezz
Criticaster
pi_46196925
quote:
Op zondag 11 februari 2007 10:27 schreef Djaser het volgende:

[..]

Jouw mening over wat ik zeg neem ik toch niet serieus.
Ken jij mij ergens van dan? Houd je mond dan gewoon man en loop het topic niet te vervuilen met je lullige opmerkingen.
  zondag 11 februari 2007 @ 11:55:23 #272
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_46197206
quote:
Op zondag 11 februari 2007 11:39 schreef Beezz het volgende:

[..]

Ken jij mij ergens van dan? Houd je mond dan gewoon man en loop het topic niet te vervuilen met je lullige opmerkingen.
Vervuiling? Ik lach je uit.
pi_46200225
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dus als je een baby inent heeft ie ook een evolutionaire sprong gemaakt ?
Pardon?
pi_46225366
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

Pardon?
Ja wat is je punt nou ??? Mensen waren niet gewend aan die ziektes dus ze gingen eraan dood. dus??
pi_46247058
quote:
Op maandag 12 februari 2007 00:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja wat is je punt nou ??? Mensen waren niet gewend aan die ziektes dus ze gingen eraan dood. dus??
Mijn ''punt'' is dat gewenning aan ziektekiemen een prima voorbeeld van evolutie is.
pi_46247577
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:05 schreef Apropos het volgende:

[..]

Mijn ''punt'' is dat gewenning aan ziektekiemen een prima voorbeeld van evolutie is.
Heeft niks met evolutie te maken. Maar nu weer ontopic ?
pi_46247771
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heeft niks met evolutie te maken.
Uiteraard niet.
quote:
Maar nu weer ontopic ?
Ja, het evolutiedebat heeft namelijk nog minder zin.
pi_46674646
FF een schoppie, ben iets tegengekomen wat ik wel interessant vond.

Misschien zijn sommigen van jullie bekend met de schrijver H.P. Lovecraft, hij screef horrorboeken over met name de Necronomicon, het boek van de doden. In dit boek worden de 'great old ones' genoemd, demonen die schijnbaar op deze aarde leven. De bekendste van deze goden is Ctulhu, een soort tentakelmonster dat in de pacific zou leven. Er bestaat cultun rondom deze old ones en deze zouden weleens de gevallen engelen uit genesis kunnen zijn en daarmee de goden van de oude volkeren. De volkeren zouden van deze demonen hun wetenschappelijke kennis gekregen hebben.
quote:
The fact that S.C.A.’s membership correlates strongly with participation in Lovecraftian role-playing games is no coincidence, for the “demons” of the “Cthulhu Mythos” as its called, are the same as the gods of ancient Sumer, and the fallen angels who spawned the Grail family. The “Grail Blood" and the “bloodline of the Great Old Ones” are the same thing. They also represent the same archetypes as legendary sea-monsters such as Leviathan or Dagon, the “Lords of the Deep” and gods of the “underworld”, or “Abyss” recorded in the legends of many ancient cultures.

It takes only a cursory examination of H.P. Lovecraft’s most quintessential work, The Call of Cthulhu to see that his entire system of mythology is based on The Book of Enoch, the Nephilim story in Genesis, and the universal tale of the fall of Atlantis. In this story, Lovecraft’s main character finds a strange carved idol in his late grand-uncle’s affects, its appearance described as that of,

“an octopus, a dragon, and a human caricature... scaly body, rudimentary wings.”

The discovery of this idol leads to his investigation and uncovering of a sinister, age-old “cult of Cthulhu” (the name of the idol), who worshipped the creature represented by the idol, and the entire race of demons from which he had come. The description of the idol bears a striking resemblance to the descriptions of the Sumerian god-king Enki, also known as Dagon or Oannes, a half-human, half-fish combination who was known as the “Lord of the Flood", and was said to rise out of the sea every day to teach his secret knowledge to those who followed him.
http://www.bibliotecapleyades.net/cienciareal/cienciareal15.htm

Vond het wel een interessante brug van deze wezens naar de oude goden en daarmee gevallen engelen!
  maandag 26 februari 2007 @ 03:00:44 #279
161974 starbliss
radio blackhole
pi_46684231
Een gast met ballen _0_
pi_46684456
TVP

En mooi verhaal NeoTribalist
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_46685364
Wat?
pi_46696779
quote:
Op maandag 26 februari 2007 07:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat?
Dacht dat het om het laatste bericht ging, maar het ging om het laatste bericht van de 1e pagina...

Totaal niet meer relevant atm
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:56:07 #283
161974 starbliss
radio blackhole
pi_46733104
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

Uiteraard niet.
[..]

Ja, het evolutiedebat heeft namelijk nog minder zin.
Ga ergens anders pesten de wit.
pi_46733218
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:06:51 #285
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46733463
Als iemand van jullie het nodig acht een 2e topic te maken mag dat, wel graag de bestaande OP kopieren, een link naar dit topic en een serieuze ondertoon zonder "lichtwerkers" en "jezus" er in vermengt.

Ik ben zelf nog wat aan het beter worden na
Buikgriep is best klote <groot topic>

Groetjes.
pi_46733641
Hé beterschap DanielJ
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 16:03:16 #287
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46735451
Bedankt.
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:04:09 #288
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_46816724
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:01 schreef Daniel.J het volgende:
Zou je het erg vinden om geen hokuspokus te posten, ik wil het graag op historische feiten houden.
Alles goed en wel met je mening. Maar noem het niet historische feiten want dan verdien je geflame van boven tot onder.
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:15:32 #289
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46817114
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:04 schreef Speedo666 het volgende:

[..]

Alles goed en wel met je mening. Maar noem het niet historische feiten want dan verdien je geflame van boven tot onder.
Och gut tuurlijk joh, mischien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis. (en dan voor de bijbel dus.)
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:48:01 #290
61787 Speedo666
pi_46818473
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:15 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Och gut tuurlijk joh, mischien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis. (en dan voor de bijbel dus.)
ik quote jou:
Ik zal jullie voor dit nieuwe jaar een kado geven, een grote sprong in jullie intelligentie
een grote vooruitgang in jullie evolutie, veel dingen te kunnen begrijpen, en daaruit aan jullie zelf te bouwen, in plaats van in kerkerlijke dogmas te blijven hangen en sterven zonder kennis, de ware dood.

Enki, de rebelse god uit de sumerische geschiedenis was waarschijnlijk Lucifer.
Dat zou betekenen dat de christelijke god en lucifer 1 zijn.

Waarschijnlijk, zou betekenen. Hoe verhouden zich deze woorden tot de door jouw genoemde historische feiten?

Welke historische bronnen, van de tijd voor de bijbel zoals jij het zelf noemt, zijn beschikbaar zodat ik deze historische feiten kan nalezen. Hoe weet je of iets historisch een feit is?

Dit kost me 5 sec om op te schrijven en handelt over de eerste twee zinnen van je "mening".

Wil je dat ik doorga?

Nogmaals, hou het bij een mening, je gelooft ergens in, maar zodra je met historische feiten aan komt zeiken gerelateerd aan hetgeen je opschreven hebt, rest mij niets anders dan je voor idioot uit te maken. Sorry.
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:51:18 #291
61787 Speedo666
pi_46818607
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 15:06 schreef Daniel.J het volgende:
Als iemand van jullie het nodig acht een 2e topic te maken mag dat, wel graag de bestaande OP kopieren, een link naar dit topic en een serieuze ondertoon zonder "lichtwerkers" en "jezus" er in vermengt.

Ik ben zelf nog wat aan het beter worden na
Buikgriep is best klote <groot topic>

Groetjes.
Je begint met:
Ik zal jullie voor dit nieuwe jaar een kado geven, een grote sprong in jullie intelligentie
een grote vooruitgang in jullie evolutie, veel dingen te kunnen begrijpen, en daaruit aan jullie zelf te bouwen, in plaats van in kerkerlijke dogmas te blijven hangen en sterven zonder kennis, de ware dood.

en nu zeg je: een link naar dit topic en een serieuze ondertoon zonder "lichtwerkers" en "jezus" er in vermengt.
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:55:27 #292
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46818756
klopt.
pi_46883258
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 19:15 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

De man heeft een punt. Je moet goed interpretaties en historische "feiten" uitmekaar houden. Dat is iets waar veel mensen zich schuldig aan maken. Ik lees bv het boek van Karen Armstrong over de geschiedenis van het Godsbeeld. Ergens in het begin vertelt ze de openbaring van God aan Mozes. "Ehje asjer ehje" ( zie ondertitel ) , " ik ben wie ik ben" oid. Armstrong stelt het volgende: dat zou iets in de trend betekenen van "het doet er niet toe wie ik ben"; de kennis van iemands naam bracht een stuk macht met zich mee. Ze stelt dat dit vrij logisch is, en zet het eigenlijk neer als triviaal feit. Echter, na wat rondvragen bij andere kenners blijkt dit helemaal niet zo evident te zijn; het is één van de vele interpretaties, en er is een boel kritiek op haar tekstinterpretatie.

Je zou zelf ook es iets objectiever naar zaken moeten kijken, dat zou je posts naar mijn idee een stuk aantrekkelijker maken.

Ik weet dat jij nogal es vies bent van gevestigde ideeen en gevestigde wetenschap, maar die gevestigde wetenschap middelt naar mijn idee ideeen uit en is in die zin betrouwbaarder. Als je zelf op zoek gaat zonder hele grondige voorkennis en die gevestigde wetenschap snel negeert, ga je al heel gauw de mist in. En die grondige voorkennis vergt jaren van studie.
pi_46883433
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:21 schreef Haushofer het volgende:
Armstrong stelt het volgende: dat zou iets in de trend betekenen van "het doet er niet toe wie ik ben"; de kennis van iemands naam bracht een stuk macht met zich mee. Ze stelt dat dit vrij logisch is, en zet het eigenlijk neer als triviaal feit. Echter, na wat rondvragen bij andere kenners blijkt dit helemaal niet zo evident te zijn; het is één van de vele interpretaties, en er is een boel kritiek op haar tekstinterpretatie. .
Ja, dat herinner ik me ook. Ik dacht echter dat ze schreef dat het Hebreeuws helemaal niet zo'n metafysische diepte had ten tijde van Mozes, misschien ben ik in de war met een andere auteur.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:30:26 #295
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46883495
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]

De man heeft een punt. Je moet goed interpretaties en historische "feiten" uitmekaar houden. Dat is iets waar veel mensen zich schuldig aan maken. Ik lees bv het boek van Karen Armstrong over de geschiedenis van het Godsbeeld. Ergens in het begin vertelt ze de openbaring van God aan Mozes. "Ehje asjer ehje" ( zie ondertitel ) , " ik ben wie ik ben" oid. Armstrong stelt het volgende: dat zou iets in de trend betekenen van "het doet er niet toe wie ik ben"; de kennis van iemands naam bracht een stuk macht met zich mee. Ze stelt dat dit vrij logisch is, en zet het eigenlijk neer als triviaal feit. Echter, na wat rondvragen bij andere kenners blijkt dit helemaal niet zo evident te zijn; het is één van de vele interpretaties, en er is een boel kritiek op haar tekstinterpretatie.

Je zou zelf ook es iets objectiever naar zaken moeten kijken, dat zou je posts naar mijn idee een stuk aantrekkelijker maken.

Ik weet dat jij nogal es vies bent van gevestigde ideeen en gevestigde wetenschap, maar die gevestigde wetenschap middelt naar mijn idee ideeen uit en is in die zin betrouwbaarder. Als je zelf op zoek gaat zonder hele grondige voorkennis en die gevestigde wetenschap snel negeert, ga je al heel gauw de mist in. En die grondige voorkennis vergt jaren van studie.
Ik geef je geen ongelijk, ik wil mij best een beetje distantieren van mijn OP, zolang de discussie op dit onderwerp maar leeft.
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:01:57 #296
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46999201
Deze kan dicht.
(was toch bijna dicht en heb 2e deel gemaakt.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')