'was.quote:Op maandag 1 januari 2007 20:28 schreef NeoTribalist het volgende:
huh, ben jij baaj?
Erg interresant inderdaad, veel gelijkenis met lucifer in zijn rebelsheid.quote:Op maandag 1 januari 2007 20:29 schreef NegaSado het volgende:
Ik denk dat je de mythe van Prometheus ook wel intressant zult vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prometheus
Ik kan niet alles neerschrijven/tiepenquote:Op maandag 1 januari 2007 20:26 schreef ronald-online het volgende:
ben niet zo bekend met de verschillende goden .
wel krijg ik de indruk dat er verschillende tijden door elkaar worden gehaald.
was Mohammed er niet ongeveer 600 na Christus , of was dit de tijd dat de Koran werd geschreven.
vind het ook jammer dat je er vanuit gaat dat ENKI waarschijnlijk LUCIFER is. Je weet het dus niet zeker.
ENKI redde de mens van de zondvloed en noemde zichzelf - ik ben- (anna?) net als LUCIFER de engel van licht.
De God die mohammed aanhalde en boven de stammengoden van die tijd zette was de God van Ismael, genaamd EL (enlil), oftewel ALLAH.quote:dit vind ik dus twijfelachtig.
het is geen commentaar wat ik geef. Absoluut niet .
ik zou het interessanter vinden om hier een antwoord op te krijgen.
succes met je zoektocht
Geen, ik heb wel veel religie in mn kast, en daarnaast lees ik heel erg veel op internet over ancient civilisations.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:21 schreef Ticker het volgende:
interessant.
Dit zijn nou de goeie topics, die helaas maar zelden worden geopent!
Wat voor boeken over sumer en mesopotamia lees je, baaj?
De dingen die ik schrijf zijn even historisch als die van jou , en er staat ook in de bijbel veel van, aleen is het niet vatbaar voor de meeste mensen , en zelfs actueler nog.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:01 schreef Daniel.J het volgende:
Zou je het erg vinden om geen hokuspokus te posten, ik wil het graag op historische feiten houden.
Maar een eigen topic aan voor je zogenaamde 'Lichtwerkers' zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:11 schreef totsy het volgende:
[..]
De dingen die ik schrijf zijn even historisch als die van jou , en er staat ook in de bijbel veel van, aleen is het niet vatbaar voor de meeste mensen , en zelfs actueler nog.
De Dogons bestaan en is een waar verhaal , en die ufo's od flying triangles worden vandaag gezien .
Jij moet de enkel de eenheid leren te zien in alles, mar goed , ik moei mij niet meer met jou enigzsins wat verwarrend geschreven topic.![]()
Laat jij er dan Lucifer ook maar uit ,hé ,quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:40 schreef Daniel.J het volgende:
Ik weet ook wel dat de dogons bestaat ik had het dus over "lichtwerkers" en "ze zijn tegen het licht" gelul, dat is hokuspokus gepraat wat op geen enkel feit gebaseerd is, het is zowat hetzelfde als junkie nogwat zn topics, mensen die denken dat ze "magische" krachten hebben en daarmee voor het goede moeten strijden...hou toch op.
Lucifer is een historisch persoon, lichtwerkers zijn verstandelijk gehandicapten.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:45 schreef totsy het volgende:
[..]
Laat jij er dan Lucifer ook maar uit ,hé ,
Of ben je er een fan van ?![]()
Dan mag ik wel een Lichtwerker zijn toch ?![]()
quote:Op maandag 1 januari 2007 17:24 schreef Daniel.J het volgende:
Ik zal jullie voor dit nieuwe jaar een kado geven, een grote sprong in jullie intelligentie
een grote vooruitgang in jullie evolutie, veel dingen te kunnen begrijpen, en daaruit aan jullie zelf te bouwen, in plaats van in kerkerlijke dogmas te blijven hangen en sterven zonder kennis, de ware dood.
De Joodse God YHWH is waarschijnlijk gebasseerd op de Kanaänitische God eel. Dat lees je ook in de woorden die voor God worden gebruikt in de Tenach: Eel, of Elohiem. In Exodus stelt God zich aan Mozes voor als "el sjaddai", wat een ondertitel van Eel was. ( De tekst staat in Exodus 6:2 en leest zoiets als "wa'eera el-avraham el jitzchak w'el ja'akov b'eel sjaddai" ) Wat el sjaddai precies betekent weet men niet meer, maar het drukt misschien de kracht van God uit. Anderen menen dat het iets als "eel van de hoogte" betekent.quote:Wel dat de stam van Isak 'Ninurti als god had, de jodengod later Yhwh genoemd
Daniel, dit is een bekend feit onder Satanisten...mischien eens met een praten om hen kant van het verhaal te horen (had geloof ik ook met het adonai verhaal te maken)quote:Dit hele topic staat op de mogelijkheid dat Lucifer Enki zou zijn geweest,
Mischien, maar satanisten denken dat 'Satan' bestaat, en daar geloof ik niet in.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:26 schreef merlin693 het volgende:
[..]
Daniel, dit is een bekend feit onder Satanisten...mischien eens met een praten om hen kant van het verhaal te horen (had geloof ik ook met het adonai verhaal te maken)
Interresant heb je hier een link over?quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:09 schreef Haushofer het volgende:
Uit de OP:
[..]
De Joodse God YHWH is waarschijnlijk gebasseerd op de Kanaänitische God eel. Dat lees je ook in de woorden die voor God worden gebruikt in de Tenach: Eel, of Elohiem. In Exodus stelt God zich aan Mozes voor als "el sjaddai", wat een ondertitel van Eel was. ( De tekst staat in Exodus 6:2 en leest zoiets als "wa'eera el-avraham el jitzchak w'el ja'akov b'eel sjaddai" ) Wat el sjaddai precies betekent weet men niet meer, maar het drukt misschien de kracht van God uit. Anderen menen dat het iets als "eel van de hoogte" betekent.
Mischien moet je eens historisch gaan terugblikken, Religie is fantasie van wat zou kunnen zijn, Archeologische vondsten uit de oude tijd zijn bestaand.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Je claimt de wijsheid in pacht te hebben en bent daarom niet veel anders dan die priesters die hun eigen kerkelijke dogmas verspreiden.
Opzich heb je gelijk maar daarvoor is 1+1=2 inzicht ook handig, ik weet even niet het juiste woord ervoor, maar het komt er op neer dat ik makkelijk bepaalde dingen kan begrijpen hoe ze inelkaar linken (van oud naar nieuw>> religie etc. )quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:17 schreef EsPe het volgende:
Ik kan het niet helpen, mezelf af te vragen hoe jullie aan dergelijke 'kennis' komen.
Natuurlijk, boeken, internet en andere media.
Maar deze kennis is honderden, zo niet duizenden jaren oud. Het berust allemaal op oude geschriften van 'vermoedelijk' erg intelligente beschavingen.
Niemand kan het echter bewijzen.
de bijbel en koran zijn verhaaltjes gebaseerd op de sumerische goden >> isak (judea) ismael (babylon) etcquote:Al vind ik het nog zo interessant, voor mij is het net zo geloofwaardig als de Bijbel of de Koran.
wie zoekt die vind > www.google.comquote:Ik vind dit serieus erg boeiend, maar het probleem met dit soort verhalen is dat er stomweg geen enkel stukje bewijs voor is.
Op die laatste vraag kan ik maar ga ik niet antwoorden omdat het niet van belang is, ik ben hier niet om een kroontje op mn hoofd te zetten maar juist mijn mantel om anderen hun schouders te doen. om het zo simpel mogelijk te zeggen. [quote]quote:Deze verhalen zijn van honderden, duizenden jaren terug. Niemand weet hoe ze ooit tot stand zijn gekomen en of ze waar zijn.
Welke reden heb jij überhaupt om te denken dat de verhalen van de Sumerians waar zijn?
Op internet weet ik zo gauw niet, Armstrong beschrijft het in haar boek "de geschiedenis van God". Wellicht dat iemand als Coogan in zijn boek "the old testament" er iets over noemt; da's een boek wat ik al een tijdje op mn lijstje heb staan. Ik weet niet in hoeverre dit gangbaar is onder godsdienstwetenschappers, maar het lijkt me een heel aannemelijke aanname.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:01 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Interresant heb je hier een link over?
Jij zult niets begrijpen zoalang je gen onderscheid leert te maken tussen de kosmische wereld en de fysische wereld .quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:20 schreef Daniel.J het volgende:
Ik wil er iig meer over lezen, alle historische feiten dragen bij aan het totale plaatje, ik wil iig niet een eigen plaatje maken zoals bijv religie is ontstaa dmv aannames en speculeren., ik wil weten, begrijpen.
Jij bent de Throll die er wat van wil maken ,he ?quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:28 schreef Daniel.J het volgende:
Ja tof he, Tadrigradas zijn echt zulke apparte diertjes, ongelovelijk.
Aan dat soort wezens is te zien hoe groot de microkosmos is en zet je aan het denken hoe dimensies inelkaar zitten, overal is leven en overal is oneindig in de diepte en de macrocosmos er nog bij
Denk je nu echt dat omdat je een trip neemt , je iets kunt voorspellen of inzien : Bullshit .quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:37 schreef NeoTribalist het volgende:
Jammer alleen dat ze geen dorpen bouwen , en gereedschap ed. Maarja.. misschien zijn ze geestelijk zo ver ontwikkeld dat ze dat niet nodig hebben
Terrence Mckenna claimt trouwens een "eindtijd/transformatietijd" te hebben berekend met een theory die hij uit een psychedelische trip heeft gehaald(hij nam heroische doseringen psilocybine met daarbovenop nog gerookt DMT). Dit was ook 2012. Heb ooit Food of the gods van hem gelezen.
"Terence Kemp McKenna (November 16, 1946 – April 3, 2000) was a writer and philosopher. He was notable for his many speculations on subjects ranging from the Voynich Manuscript to the origins of the human species to Novelty theory, which claims time to be a fractal wave of increasing novelty, which culminates dramatically in 2012. His concept appeared to involve a combination of hallucinogenic chemical agents, Gaianism, and shamanism."
quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:47 schreef totsy het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat omdat je een trip neemt , je iets kunt voorspellen of inzien : Bullshit .![]()
Ik heb ook trips genomen hoor : lekker dollen en meer niet .![]()
Nou, in de structuur van de hersennen heb je de wereldse (lees: receptor) beperking.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:47 schreef totsy het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat omdat je een trip neemt , je iets kunt voorspellen of inzien : Bullshit .![]()
Ik heb ook trips genomen hoor : lekker dollen en meer niet .![]()
Alles wat te maken heft met sjamanen en dergelijk gespuis is niets waard .quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:52 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ga maar eens Ayahuasca: Antipodes of the mind lezen. Lekker dollen en meer niet
![]()
"Review
Shanon's authorial persona is earnest, serious, straightforward, absolutely trustworthy. Antipodes is suffused with a sense of genuine adventure... John Horgan, author of Rational Mysticism
`Shanon's authorial persona is earnest, serious, straightforward, absolutely trustworthy. Antipodes is suffused with a sense of genuine adventure.' John Horgan, author of Rational Mysticism
Book Description
This is a pioneering cognitive psychological study of Ayahuasca, a plant-based Amazonian psychotropic brew. Benny Shanon presents a comprehensive charting of the various facets of the special state of mind induced by Ayahuasca, and analyzes them from a cognitive psychological perspective. He also presents some philosophical reflections. Empirically, the research presented in this book is based on the systematic recording of the author's extensive experiences with the brew and on the interviewing of a large number of informants: indigenous people, shamans, members of different religious sects using Ayahuasca, and travellers. In addition to its being the most thorough study of the Ayahuasca experience to date, the book lays the theoretical foundations for the psychological study of non-ordinary states of consciousness in general. Through Shanon's rich, systematic work on the link of perception and types of consciousness, a number of very important questions are now open for consideration that previously were simply not achievable."
Visioenen over leven en dood/oude culturen/buitenaardse beschavingen, en dat ongeacht de cultuur/mindset van het persoon die het neemt. Ayahuasca is een wereldwonder.
Stammen in de amazone nemen beslissingen , gebasseerd op groepshallicunaties...gebasseerd op de collectieve database van de stam. Shamanen wisten al van dna en dergelijke , gewoon puur en alleen door geestelijke reizen. Dat doen ze al duizenden jaren.
"What is without is within"
Ik zal zodra ik tijd heb ook eens een uitgebreide post posten hier. Maar dan over ayahuasca.![]()
We zullen het niveau van truth eens verhogen![]()
Wel jammer totsy dat je zo vast zit in je eigen geloofssysteem![]()
Gaan we nog persoonlijk worden ookquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:32 schreef totsy het volgende:
[..]
Achterlijke oetlullige hufter wil je eens opdoeken forever .![]()
![]()
![]()
Lucifer baai baai baai guardian
![]()
Lichtwerkers zijn ook maar mensen , maar mensen die met het Licht werken ....quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:57 schreef NeoTribalist het volgende:
je ego verdedigen door schelden![]()
en dat noemt zich een "lichtwerker"![]()
Heb je "The Perennial Philosophy" gelezen van Aldous Huxley? (eeuwige wijsheid is de nederlandse vertaling)quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:24 schreef Daniel.J het volgende:
Neotribalist, wil je het wel zo simpel mogelijk houden voor mensen van buiten truth, want het hele plan is om juist die mensen bekend te maken met bepaalde waarheden die de bijbel geinspireerd hebben tot religie, ipv daar vanaf geziene speculaties en fantasien zoals de religies zelf en 'lichtwerken' ...
En ...kun je dan ook eens in 't kort vertellen wat er in die eeuwige wijsheid stond ....(liefst niet oiv psychedelische middelen )....?quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:17 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Heb je "The Perennial Philosophy" gelezen van Aldous Huxley? (eeuwige wijsheid is de nederlandse vertaling)
"Eeuwige wijsheid is Aldous Huxley's baanbrekende bundeling van mystieke teksten die voor het eerst verscheen in 1944. Het boek is te beschouwen als een bloemlezing van passages uit de meest verschillende bronnen, zowel die van het Westen als van het Oosten. Aan de hand van diverse citaten illustreert "Eeuwige wijsheid" dat aan alle grote religies een grootste gemene deler ten grondslag ligt. Het geheel is door de schrijver gerangschikt naar onderwerp en ingebed in een verklarend commentaar."
Wel een aanrader, iig
Huxley had trouwens ook een grote interesse in psychelische middelenIk zal binnenkort een apart topic openen over psychedelica
![]()
Natuurlijk is dat niet in het kort te vertellen, en jou voorouders gebruikten trouwens psychedelische middelen. Paddo rots tekeningen anyone? of het ergot drankje "soma"?quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:24 schreef totsy het volgende:
[..]
En ...kun je dan ook eens in 't kort vertellen wat er in die eeuwige wijsheid stond ....(liefst niet oiv psychedelische middelen )....?![]()
Daar staat me direct wat van bij, Soma.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:26 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet in het kort te vertellen, en jou voorouders gebruikten trouwens psychedelische middelen. Paddo rots tekeningen anyone? of het ergot drankje "soma"?
Er staat trouwens niets in over psychedlische middelen, daar kwam hij later pas mee in aanraking. In die link van mijn post staat een samenvatting.
"When ingested by humans, Amanita muscaria may produce visions and delirium, and it is perhaps one of the oldest known hallucinogens. Recent studies suggest that this mushroom was the mysterious God-narcotic "Divine Soma" of ancient India. Thousands of years ago, Aryan conquerors who swept across India, worshiped soma, drinking it in religious ceremonies. Many hymns in the Indian Rig-Veda are devoted to Soma and describe the mushroom and its effects. According to the Rig-Veda, Soma is without leaves, seeds or branches, with a head and stalk or pillar [the structure of a mushroom]; its dazzling red skin is like the hide of the bull [the red cap]; its dress like that of a sheep, with woolly fragments remaining when the envelop bursts [the outer membranous envelop called the universal veil breaks as the stalk grows upward, leaving white remnants on the red cap]. This is a remarkably accurate description of the fly agaric mushroom (A. muscaria). There are reports of Siberian tribesmen who ingested the mushroom to get intoxicated. Since the active chemical (muscimol) passes through the body relatively unaltered, others would drink the urine from these men to get high. This way a few mushrooms could inebriate many people relatively safely and efficiently. Lapland shamans eat fly agaric mushrooms for enlightenment, and some authors have postulated that this may have given rise to the flying reindeer and the red- and white-costumed Santa Claus legends"quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:35 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Daar staat me direct wat van bij, Soma.
link?
Ik heb geen idee of de Bijbel en de Koran op Sumerische teksten gebaseerd zijn, maar als jij het zegt zal het wel.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:10 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Opzich heb je gelijk maar daarvoor is 1+1=2 inzicht ook handig, ik weet even niet het juiste woord ervoor, maar het komt er op neer dat ik makkelijk bepaalde dingen kan begrijpen hoe ze inelkaar linken (van oud naar nieuw>> religie etc. )
Ik heb even niet de denkkracht ervoor (op het moment) om dit uit te leggen.
[..]
de bijbel en koran zijn verhaaltjes gebaseerd op de sumerische goden >> isak (judea) ismael (babylon) etc
[..]
wie zoekt die vind > www.google.com
[..]
Op die laatste vraag kan ik maar ga ik niet antwoorden omdat het niet van belang is, ik ben hier niet om een kroontje op mn hoofd te zetten maar juist mijn mantel om anderen hun schouders te doen. om het zo simpel mogelijk te zeggen. [quote]
Wel, nu is het zo dat de bijbel zeer vele waarheden bevat .quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:30 schreef EsPe het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of de Bijbel en de Koran op Sumerische teksten gebaseerd zijn, maar als jij het zegt zal het wel.
Zelf heb ik alleen nooit de moeite genomen om dit te onderzoeken. Zo ver ik weet is de Bijbel een verzameling oude geschriften die door de loop der jaren zo vaak aangepast zijn dat er een heel ander 'verhaal' uit ontstaan is.
De Koran (als ik mij niet vergis) is op zijn beurt weer uit deze geschriften voort gekomen doordat de 'profeet' Mohammed zijn eigen draai aan dit verhaal gaf en niet God, maar Allah als schepper zag.
Zo ver ik weet hebben de Bijbel en de Koran het ook maar over één God of Schepper, terwijl de Sumeriërs meerdere goden erkenden.
Als de Bijbel en de Koran elk maar één God erkennen, hoe kan dit dan gebaseerd zijn op het Sumerische geloof?
En wie zegt ons dat het Sumerische geloof waar was en niet gewoon een manier was om het volk in die tijd van houvast te voorzien, zoals de Bijbel en Koran dat nu doen?
Mijn punt is eigenlijk dat er tegenwoordig niemand is dit deze verhalen kan bevestigen.
Alleen de mensen die zijn begonnen met schrijven, weten of het waar is wat zij schreven. En deze mensen zijn al duizenden jaren dood.
Bovendien zijn er nog tal van andere volken die naast de Sumeriërs ook hun eigen geloof hadden. Wat maakt dit verhaal aannemelijker dan dat van andere volken?
Even voor de duidelijkheid, ik trek je verhaal niet in twijfel hoor. Ik weet er zelf bijna niets van, maar het is interessante stof en ik leer er graag meer over.
Ja leuk flikker nou maar op met je andere account en je lichtwerkers bullshit.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:50 schreef extraterrestre het volgende:
[..]
Wel, nu is het zo dat de bijbel zeer vele waarheden bevat .
Ook het verhaal van Atlantis is erin gelegd en zoveel meer beschreven voor de wijze intuitieve lezer .
Natuurlijk moet je de teksten in het Hebreeuws kunnen lezen om ze echt goed te begrijpen en ze zijn ook wiskundig versleuteld .
De bijel is nl . gechanneld materiaal van lang voordat dit allemaal gebeurd was.
Het werd eerstens allemaal mondeling overgeleverd ,en de ware feiten werden door de mysteriescholen bewaard, in egypte, Griekenland en Rome.
Verder ging het dan , via de Kathraren ging deze geheime gnostieke leer over naar Europa, nl frankrijk, en verder tot naar England en de gehele wereld .
Jezus Christus was een belangrijke spil in dit alles, want ie was de incarnatie van de "Christusenergie" die wij thans ook wederom zullen ervaren als het "Christuslicht" .
De Sumeriers tekenden ook slechts op wat zij nog wisten uit eerdere bronnen .![]()
Ok, even in het kort.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:50 schreef extraterrestre het volgende:
[..]
Wel, nu is het zo dat de bijbel zeer vele waarheden bevat .
Ook het verhaal van Atlantis is erin gelegd en zoveel meer beschreven voor de wijze intuitieve lezer .
Natuurlijk moet je de teksten in het Hebreeuws kunnen lezen om ze echt goed te begrijpen en ze zijn ook wiskundig versleuteld .
De bijel is nl . gechanneld materiaal van lang voordat dit allemaal gebeurd was.
Het werd eerstens allemaal mondeling overgeleverd ,en de ware feiten werden door de mysteriescholen bewaard, in egypte, Griekenland en Rome.
Verder ging het dan , via de Kathraren ging deze geheime gnostieke leer over naar Europa, nl frankrijk, en verder tot naar England en de gehele wereld .
Jezus Christus was een belangrijke spil in dit alles, want ie was de incarnatie van de "Christusenergie" die wij thans ook wederom zullen ervaren als het "Christuslicht" .
De Sumeriers tekenden ook slechts op wat zij nog wisten uit eerdere bronnen .![]()
Dit stukje ga ik nog een paar keer lezen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:04 schreef Daniel.J het volgende:
Omdat de stromingen uit de sumerische geloven kwamen, de stroming van isak ging naar judea (yhwh)
en de stroming van ismael naar babylon waar later mohammed EL (enlil) vandaan haalde en uitriep (in zijn tijd) boven alle andere stammengoden van de regio.
het geloof in 1 god is juist een atheisme, het is een niet erkennen van.
het heeft verwarring geschapen, juist de verwarring dat alle goden van alle geloven 1 zijn, dit is de grootste kutleugen die er bestaat en maakt het zowat onmogelijk om de geschiedenis te vertalen voor een gelovige.
Enlil (allah), Ninurti (de joodse god) en Enki (de christelijke god/Lucifer) zijn NIET 1
mensen die roepen dat alle goden toch allemaal 1 zijn snappen niks ervan, het is een sprookje en verloochend het oude testament wat een letterlijk verslag is van de sumerische tijd en s'mens goden (oftewel onze superieuren)
Religie is hierom een vijand van de waarheid, een verhaaltje compleet van de werkelijkheid, compleet van de waarheid van de geschiedenis weg, af, ertegenin, overlappend, verhullend.
Het oude testament is een dagboek, een dagboek van de tijd van tirranie en rassenstrijd.
Het nieuwe testament is laster, een verhaaltje over de lijken van enkele wijzen om men het doek voor de ogen te leggen van de waarheid, dat de elohim die ons creeerde een wezen van vlees en bloed was, en wij in hun letterlijke zonen zijn, geschapen naar hun evenbeeld.
Maar de mens is geindoctrineerd te wachten en vooral niet naar het verleden te kijken, want het verleden is afgeschermd, een stalen muur geplaatst waar de namen jezus christus en mohammed staan, dat is voor miljoenen mensen de/het basis en eind van en voor ons leven, de kern, het begin, het doel en de reden, compleet afgesteld op dezen leven de mensen nooit zoekende, nooit kennende.
Dit is fout, Hoe kan een mens zichzelf zo denegreren nooit het pad der mensen te zoeken en te begrijpen, En zien de waarheid en het leven, het voedsel van de ziel, het voedsel van de geest
De kennis van ons bestaan.
Wie durft dat te verloochenen in een bewust weten.
Abbadon durft dat, en velen met het beest van de maatschappij, geleefd worden, to be made, gemaakt tot wat? een schakel in de machine,
werkt deze robot, functioneert deze robot, rijd deze robot op de rails of is het de weg kwijt
kent deze robot waarvoor het werkt en functioneert in het werk wijkt het af van de rails weet het waar het naar toe rijd?
Een mierenhoop is wat het is, terwijl het vleugels zou kunnen slaan.
Is vrijheid wat we willen of een gevang het zal straks oud zijn.
Het maakt de wereld bang, willen wij pijn, blijven wij staan.
Lees de posts van dat figuur maar niet, dat is geen info.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:38 schreef EsPe het volgende:
[..]
Ok, even in het kort.
De bron van de oude Sumerische geschriften (neem ik aan, of bedoel je echt de Bijbel zelf?) is gechannelde informatie.
Ik ga er dan van uit dat deze informatie afkomstig is van onze schepper(s) en is opgepikt door gewone stervelingen.
Nou ben ik zelf niet echt bekend met het fenomeen channeling, maar we gaan er voor het gemak even vanuit dat het bestaat. Al vind ik het wel moeilijk om informatie aan te nemen van een bron die niet tastbaar is.
Wederom moeten we maar geloven dat de ontvangers van deze informatie de waarheid spraken.
Voor het zelfde geld waren ze keihard aan het trippen op de Soma en waren dit hallucinaties.
Het is niet ondenkbaar dat men dergelijke hallucinaties in die tijd als waarheid beschouwde, right?
Zomaar een mogelijkheid. Ik sta gewoon nogal skeptisch tegenover dit soort verhalen omdat het moeilijk is om aan te tonen hoe ze ontstaan zijn, laat staan uitzoeken of ze waar zijn.
Maar hoe meer info hoe beter. Ik zit aan dit topic vastgenageld.
Ik lees alles gewoon met een open mind en geef mijn visie er op.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:49 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Lees de posts van dat figuur maar niet, dat is geen info.
dat is disinfo trollerij en fantastengebral ik heb al een topicreport en paar FB posts gemaakt met de vraag dat figuur te laten kappen ermee.
Dit topic heeft en zal niks te maken hebben met "channeling" "lichtwerkers" en al helemaal geen "jezus"
Kan een mod even de posts van extraternogwat en zn/haar kloon even verwijderen?
Goro vond ik vroeger interresant totdat hij geld ging vragen en met de meest onzinnige verbanden kwam aanzetten, die vent spoort niet helemaal...met zn torch ritual.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:46 schreef UncleScorp het volgende:
Enki = Lucifer ?
Waarom es niet aan Goro vragen ?
Die staat toch "in contact" met Enki ?
Sorry, nee.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:25 schreef Anaalridder het volgende:
Is er een korte ONZ-samenvatting Baaj?
Het zou best kunnen dat er al miljoenen jaren leven is. Verscheidene vondsten die duiden op geavanceerde kennis, is terug gevonden in miljoenen jaren oude kool mijnen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:57 schreef Daniel.J het volgende:
Een data is daar niet op te geven maar het zal wel miljoenen jaren geleden zijn geweest.
mischien nog voor de dinosaurussen zelf bestonden al, mits de mens eerst is gecreeerd en toen hun 'bewakers' zeg maar, zo staat het wel in alle scheppingsverhalen iig.
Maar je stelt me een vraag waar ik het antwoord niet zeker op weet, ik zou het zelf ook wel willen weten en ik zoek er ook wel naar, maar goed je zult zowieso gericht moeten zoeken aangezien het een breed onderwerp is (wat veel tijden, stromingen en generaties overlapt)
Hier gaan ze er dus vanuit dat Enki en Osiris dezelfde zijn.quote:Isis = Ninhursag, half-sister to Enki and Enlil,
(Married to Enki... who was Osiris... and later "Thoth"... in Egypt), and the one.... who was the mother of all life, Lady of the Mountain.
(Enki's Brother..... Enlil).... was later...
the Yahweh / Jehovah... of the Bible.
Enki is niet bepaald rebels. Overigens kenden de Summeriërs het zondvloed verhaal niet eens.quote:Op maandag 1 januari 2007 17:24 schreef Daniel.J het volgende:
Enki, de rebelse god uit de sumerische geschiedenis was waarschijnlijk Lucifer.
Dat is niet waar.quote:Enki redde de mens van de zondvloed.
En noemde zichzelf "ik ben"
ipv bij zn naam, en dit laat al zien dat hij een rebel was die niet bij naam genoemd wilde worden.
Enki was een watergod.quote:Net als lucifer de engel van licht.
Ea is de Akkadische naam van Enki en geen oppergod.quote:De oppergod EA, weet ik niet nog zoveel over..
Je gaat me toch nu niet vertellen dat je beweerd dat de cultus van Enlil vanuit Israël naar is gebracht?quote:Wel dat de stam [van Isak 'Ninurti als god had, de jodengod later Yhwh genoemd. en Ismael had 'Enlil (allah) als god, zo verspreide het naar Judea (isak) en Babylon (ismael)
Geen wereldcultus, wel een omvangrijke cultus in Mesopotamië juist omdat hij de grote vriend van de mens was.quote:Enki de god die de mens redde van de zondvloed is nooit een wereldgodsdienst beleden..
Terwijl hij de mensheid haar grootste held is geweest, de ware bevrijder, de ware verlichter.
Ik weet het maar niet zo.quote:De Sumerische goden, weet je hoe ze werden genoemd?
AN = Hemel
KI = Aarde
Nanu = reizen
Eigenlijk is het Anunnakku en Ninurta...quote:Dus 'hemel reizen aarde' An nuna Ki
zo moet het ook uitgesproken worden
niet als 1 woord
maar 'an nuna ki'
Het is dus een benaming niet een naam.
EA, Enlil, Enki, Ninurti.. en vele anderen waren An nuna ki.
Ook wel Elohim genoemd
God'en, goden dus ja, niet god.
Ehm?quote:Maar op een dag was het genoeg vond een zekere groep goden,
(ik geloof dat het lucifer/Enki was)
en doodde alle draken (dinosaurussen)
Dat is in iedergeval niet zo volgens de Akkadisch mythologie.quote:De mens kreeg hulp van een zekere god
Een rebel die hun de kennis van de goden gaf;
'technologisch inzicht'
Waardoor de werkers zichzelf konden vrijvechten.
maar de andere goden vonden dat verraad,
en wilden toen de hele mens vernietigen met een zondvloed.
Eigenlijk was Enki de god van het water maar dat heb ik al gemeld.quote:deze rebel heette waarschijnlijk Enki, en was zeer waarschijnlijk de held van het licht voor de mens 'Luci fer' aangezien hij zich niet voorstelde aan noah maar zei 'ik ben'
Enki is nooit verbannen geweest, Enlil daarentegen...quote:Enki/lucifer werd verbannen..
Ea=Enki maar ook dat heb ik al gezegd.quote:Dit ontstemde andere zonen,
de andere zonen gingen met enki..
Maar werden uiteindelijk gedood door EA en Enlil
Het is Nimrud en dat is geen Marduk.quote:De elohim hebben getracht menigeen opstandig mensenkoning te vermoorden door middel van deze 'demonisering'
Nimrod's Marduk is mischien het meest duidelijke voorbeeld.
[afbeelding]
Totale onzin.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:32 schreef Ticker het volgende:
Zit wat theorien te lezen op het internet.
Ik lees zo bijvoorbeeld op deze site:
[..]
Hier gaan ze er dus vanuit dat Enki en Osiris dezelfde zijn.
Alleen waarom Osiris daarna door het leven gaat als Thoth mis ik?
Jammer dat ze geen bronnen aan halen om hun punt te maken.
Ik heb je vorige topic hierover ook gevolgd.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:47 schreef Djaser het volgende:
[..]
Totale onzin.
Je kunt Egyptische goden en Mesopotamische goden helemaal niet aan elkaar gelijk stellen, ze hebben hele andere functies. Daarbij is de maker van de site er kennelijk niet van op de hoogte dat al deze goden uit een tijd stammen dat er nauwelijks contacten met de omgeving was (en al helemaal niet tussen Mesopotamië en Egypte). Al deze goden komen uit verschillende steden en zijn pas later in een pantheon gestopt.
Als Daniel daar ook om vraagt wil ik het best doen. Ik heb dan wel de bronnen voor zijn verhaal nodig want ik heb bij de helft van zijn verhaal geen flauw idee hoe hij er aan komt, dus kan ik er ook weinig zinnigs over zeggen. Misschien dat de post hieronder al voldoende uitleg biedt?quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:25 schreef UncleScorp het volgende:
Djaser ... jij weerlegt hier een heleboel zaken wat anderen gepost hebben.
En blijkbaar heb je wel veel kennis over dit onderwerp.
Zou je het zien zitten om jouw versie van het verhaal hier anders es neer te poten ?
Vorige topic? Waar ging die over?quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik heb je vorige topic hierover ook gevolgd.
Volgens mij ging het over de turkse gelijkenissen met de taal van Sumer.
Kan je wat meer duidelijkheid scheppen in die post hierboven.
Je zegt bijvoorbeeld dat het niet klopt e.d. (ook op de post van Baaj) maar legt het niet verder uit, dat is jammer.
Meer leesvoer aub!
Het reliëf is in de stad Nimrud gevonden, ik ging er van uit dat je het daar over had. Verder is dat het niet Marduk en Nimrod zijn die op het relief staan afgebeeld.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:34 schreef Daniel.J het volgende:
Nimrod was zeker wel een persoon, Marduk net zo goed.
Oh nee?quote:Redelijke post, maar laat ik wel even zeggen dat Djaser helemaal niks weerlegt Unclescorp ,
Waar wordt Ea in de Bijbel genoemd.quote:Daarnaast is Ea zeker wel de oppergod uit het oude testament "hij die over de wateren zweefde"
oftewel "de geest gods"
Op welke punten nou eigenlijk? In de Bijbel wordt Noach door god gewaarschuwd en niet door de duivel.quote:Jazeker is Enki een watergod, dat zegt niks over de verdere informatie, waarin erg veel gelijkenissen zitten met lucifer.
Die volg ik niet...quote:Welk anders compleet zou ontbreken in de sumerische vertelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |