Het had mij pas verbaasd indien je dat niet vond.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:42 schreef knowall het volgende:
Wat mij betreft was GS altijd al belachelijk rechts.
Onzin. Je bent toch niet blind als je analfabeet bent?quote:Niet als je niet kan lezen...
Jij vindt GS niet rechts?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het had mij pas verbaasd indien je dat niet vond.
Nouja vooruit, je zou die twee tekens uit je hoofd kunnen leren. Maareh, waar gaat het nou over? Je wilt toch niet serieus beweren dat SP'ers analfabeet zijn?quote:Onzin. Je bent toch niet blind als je analfabeet bent?
Ik heb altijd gedacht dat jij daar ook stukjes schrijft - je moet toch verplicht een dyslectische xenofobe tokkiaanse nicht zijn om daar te werken?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:34 schreef raptorix het volgende:
Mwoah ben een regelmatige bezoeker van GS
Wel goedgelovig en naief.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:01 schreef knowall het volgende:
Nouja vooruit, je zou die twee tekens uit je hoofd kunnen leren. Maareh, waar gaat het nou over? Je wilt toch niet serieus beweren dat SP'ers analfabeet zijn?
Wat heeft dat met de SP te maken?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:44 schreef knowall het volgende:
Aldus een Wilders-stemmer...
Eerder rellerig...quote:
Ik meen toch een smilie gebruikt te hebben waar duidelijk uit blijkt dat ik het niet serieus meende...quote:Je wilt toch niet serieus beweren dat SP'ers analfabeet zijn?
Geen idee, maar deze discussie loopt nu eenmaal in deze thread... en het simplisme van de SP kan niet vaak genoeg benadrukt worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:48 schreef knowall het volgende:
Wat heeft de SP met de 'rechtsheid' van GeenStijl te maken?
Maar niet rechts?quote:
Nou, gelukkig maar.quote:Ik meen toch een smilie gebruikt te hebben waar duidelijk uit blijkt dat ik het niet serieus meende...
En dat staat ons ook te wachten als hij aan de macht komt. Om GeenStijl kunnen we wel heen, maar hoelang kunnen we nog om de SP heen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:19 schreef raptorix het volgende:
Ik erger me eerder aan de weblog van Jan Marijnissen, zelfs fatsoenlijke bijdrages in de comments worden daar heel sneakey weg gehaald, totalitaire shit.
Bij ongeveer alle weblogs van politieke partijen of politici worden de reacties gekeurd voordat ze geplaatst worden. De weblog van Marijnissen is juist 1 van de weinige waar dit niet gebeurt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:21 schreef MrBadGuy het volgende:
En dat staat ons ook te wachten als hij aan de macht komt.
Ik zeg niets, de SP Nazis zitten overal, vooral in de nissen van FOK, ik zie ook telkens een gast in regenjas voor me deur posten.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En dat staat ons ook te wachten als hij aan de macht komt. Om GeenStijl kunnen we wel heen, maar hoelang kunnen we nog om de SP heen?![]()
Daar heb ik niets op tegen, als reacties onfatsoenlijk zijn hoeven ze niet geplaatst te worden, maar ook normale inhoudelijke reacties worden sneaky weggehaald, sterker nog ze worden nog wel getoont aan de gebruiker die hem plaatste, maar niet aan de rest.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:24 schreef knowall het volgende:
[..]
Bij ongeveer alle weblogs van politieke partijen of politici worden de reacties gekeurd voordat ze geplaatst worden.![]()
Geen idee of dat gebeurt, maar als het gebeurt: wat dan nog? Het is zijn site en als hij daar bepaalde reacties niet wil hebben, dan mag hij deze toch zeker wel verwijderen? Hij kan ze ook van tevoren keuren om ze vervolgens gewoon niet te plaatsen, wat een verschil.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar heb ik niets op tegen, als reacties onfatsoenlijk zijn hoeven ze niet geplaatst te worden, maar ook normale inhoudelijke reacties worden sneaky weggehaald,
Sterker nog?quote:sterker nog ze worden nog wel getoont aan de gebruiker die hem plaatste, maar niet aan de rest.
LOL? Het is verdomme een politieke partij die ook nog eens overheidsgeld ontvangt, net als mijnheer Marijnissen uit mijn belasting centen wordt betaalt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:28 schreef knowall het volgende:
[..]
Geen idee of dat gebeurt, maar als het gebeurt: wat dan nog? Het is zijn site en als hij daar bepaalde reacties niet wil hebben, dan mag hij deze toch zeker wel verwijderen? Hij kan ze ook van tevoren keuren om ze vervolgens gewoon niet te plaatsen, wat een verschil.![]()
[..]
Sterker nog?
Ja, en? Dat geldt voor de andere politieke partijen en politici net zo goed. Ik ben het met je eens dat Marijnissen beter een systeem kan invoeren waarbij de reacties gekeurd worden, maar verder zie ik het probleem niet zo. Als je net zulke zeikposts op zijn weblog probeert te posten als dat je hier op FOK! doet kan ik me zelfs goed voorstellen dat je berichten worden verwijderd.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
LOL? Het is verdomme een politieke partij die ook nog eens overheidsgeld ontvangt, net als mijnheer Marijnissen uit mijn belasting centen wordt betaalt.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:49 schreef knowall het volgende:
[..]
Ja, en? Dat geldt voor de andere politieke partijen en politici net zo goed. Ik ben het met je eens dat Marijnissen beter een systeem kan invoeren waarbij de reacties gekeurd worden, maar verder zie ik het probleem niet zo. Als je net zulke zeikposts op zijn weblog probeert te posten als dat je hier op FOK! doet kan ik me zelfs goed voorstellen dat je berichten worden verwijderd.
Je hebt gelijk: ik redeneer inderdaad zonder foute feiten.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
zei de man die zonder argumenten of foute feiten redeneerd.
Anja Meulenbelt daarentegen...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:24 schreef knowall het volgende:
Bij ongeveer alle weblogs van politieke partijen of politici worden de reacties gekeurd voordat ze geplaatst worden. De weblog van Marijnissen is juist 1 van de weinige waar dit niet gebeurt.![]()
http://www.nrcombudsman.n(...)nrc-columnisten.htmlquote:Benepen en bangelijke NRC-columnisten
Gepubliceerd door Stan de Jong 31 december, 2006 in Algemeen
mees.jpgTja, dat kon Heleen Mees natuurlijk verwachten, dacht uw ombudsman a.i. geamuseerd toen hij zijn dagelijkse bezoek aan GeenStijl bracht. Mees, de nieuwe columniste van NRC, tevens behorend tot de harem van Rikkepik van der Ploeg, tevens hoofd van de PvdA-afdeling New York (echt, je kan het zo gek niet verzinnen of het bestaat) had de euvele moed in haar laaste kolompje uit te halen naar internetgebruikers in het algemeen en die van GeenStijl in het bijzonder. Dat kwam haar te staan op een schrobbering van GeenStijl. Onder de kop ‘Stomme, lelijke PvdA-trutten’ een stukkie dat eindigt met: ‘ga toch koken’. Ach, fijnzinnig zijn die knapen van GeenStijl niet, maar persoonlijk kan ik er vaak wel om grinniken. Maar wat had het bruggehoofd van de vaderlandse sociaal-democratie in New York (ik moet er telkens weer om glimlachen) nu eigenlijk toch allemaal te melden in haar kolompje?
Volgens Mees, die ageert tegen de uitverkiezing door weekblad Time van You als persoon van het jaar, kleeft aan de gemiddelde internetgebruiker ‘een spruitjeslucht’, is die alleen in de tieten van Britney Spears geinteresseerd (want op You Tube vaker bekeken dan filmpjes over Irak ) en moet die niets hebben van internationalisering en Europa – hetgeen een grote schande in NRC-kringen schijnt te zijn. “Benepen bangelijke internetters”, luidt dan ook de kop van haar kolompje. Kern: “Het gewone volk wordt vooral door de massamedia te groot gemaakt waardoor politici hun simpel negativisme met grote politieke inzichten verwarren.” En passant wordt ook nog even Pim Fortuyn als ‘islamofoob’ neergezet. In die zin zet Mees de traditie bij de Deftige Courant goed voort.
Met haar betoog plaatst Mees zich op een lijn – ze refereert er zelf aan – met de dichter annex grote denker Iljfa Pfeijffer die enige dagen terug in NRC ook al uithaalde naar ‘het gewone volk’ en Nederland als een kleinburgerlijk, provinciaals en xenofoob land wegzette. Ja, volgens Pfeijffer hadden ‘de boeren’ de macht overgenomen.
Wat een dedain. Wat een flauwekul. De gewone man – alleen al die benaming – bestaat helemaal niet. De gewone man is iemand die op zijn (of haar) gebied amateur- of vakkennis bezit, of het nu gaat om de Deltawerken, de Russische schrijvers, het sleutelen aan Harley Davidsons of voor mijn part het bereiden van een Indische rijsttafel. De internetencylopedie Wikipedia wordt door enthousiaste vrijwilligers bijgehouden en is nu al betrouwbaarder dan de papieren varianten. Het internet is een ware zegen voor het ontsluiten van voorheen moeilijk of niet toegankelijke informatie. Nog even en door internetters wordt de eerste moordzaak opgelost. Op allerlei sites wordt op een interessante wijze over onderwerpen gediscussieerd die de traditionele media vaak laten liggen, neem de aanslagen van 11 september. De bezoeker van een site als GeenStijl is overigens gemiddeld hoogopgeleid.
Maar in de negentiende-eeuwse opvattingen van Pfeijffer en Mees is You gewoon plebs en moet You zijn mond houden.
Het ironische is dan ook dat niet zozeer de internetgebruikers benepen en bangelijk zijn, maar de NRC-columnisten die niets van vooruitgang en mondigheid van burgers moeten hebben en terugverlangen naar de tijd dat de regenten (lees: zijzelf) het voor het zeggen hadden. Spijtig voor hen is die tijd voorgoed voorbij.
En met een opgewekt gemoed en zonder een greintje schuldgevoel downloadde uw ombudsman a.i. de tietenclip van Britney Spears en nam zich voor in 2007 nog vaker van het internet gebruik te maken dan hij al deed. Prettige jaarwisseling!
quote:Maar in de negentiende-eeuwse opvattingen van Pfeijffer en Mees is You gewoon plebs en moet You zijn mond houden.
Het ironische is dan ook dat niet zozeer de internetgebruikers benepen en bangelijk zijn, maar de NRC-columnisten die niets van vooruitgang en mondigheid van burgers moeten hebben en terugverlangen naar de tijd dat de regenten (lees: zijzelf) het voor het zeggen hadden. Spijtig voor hen is die tijd voorgoed voorbij.
En met een opgewekt gemoed en zonder een greintje schuldgevoel downloadde uw ombudsman a.i. de tietenclip van Britney Spears en nam zich voor in 2007 nog vaker van het internet gebruik te maken dan hij al deed. Prettige jaarwisseling!
Als het meer rellerig is om op het linkerbeen te staan, dan zal GS het volgens mij niet laten. Maar goed: ik hou het niet nauwgezet bij als je het niet erg vindt.quote:
Ach het zijn vooral van die gefrustreerde Fortuynistjes. Wilders deed het er ook erg goed. Maar de hoofdrichting is inderdad goedkoop populisme.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik dacht dat op de FP de SP het populairst was en er zelfs een linkse meerderheid was bij een poll![]()
Verklaard wel het lage niveau iig![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |