En dit inderdaad.quote:Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef wonko het volgende:
Jammer dat er alleen gerept wordt over de financiën en er niets geroepen wordt over de ecologische gevolgen.
WNF was een van de supporters van het plan. Het zand zou uit de noordzee worden geschrapen wat een diepe geul oplevert, dit zou dan een habitat moeten vormen voor diepzeevissen wat weer goed is voor de biodiversiteit.quote:Op zondag 31 december 2006 16:40 schreef wonko het volgende:
Jammer dat er alleen gerept wordt over de financiën en er niets geroepen wordt over de ecologische gevolgen.
Of een zeehondencrèchequote:Op zondag 31 december 2006 16:58 schreef SillyWalks het volgende:
Kunnen we op een van die eilanden dan niet het nieuwe Schiphol plaatsen?
Daar bij Dubai wilden ze dan ook alles snel snel, zodat er snel snel op gebouwd kon worden. Hier zou de primaire functie natuurlijk bescherming zijn, dus dat is belangrijker dan hoe lang het duurt om alles op te spuiten en te laten bezinken, etc.quote:Op zondag 31 december 2006 17:00 schreef raptorix het volgende:
Mwoah weet niet of dit haalbaar is, ik zag laatst docu op NG, over het palmeiland in Dubai, en daar was het behoorlijk penibel of het eiland het wel zou houden met ruwe storm, gezien de storm die we in nederland kunnen hebben, vraag ik me af of het haalbaar is.
Waarvoor?quote:Op zondag 31 december 2006 17:01 schreef raptorix het volgende:
Ik geloof meer in een constructie van drijvende constructies, die je eventueel modulair kan uitbouwen.
Je kan goedkoper starten en makkelijker uitbreiden, en zelfs eventueel verplaatsen, bovendien kan je constructie ook aan land doen.quote:
Ik bedoel, voor welk doel? Kustverdediging of constructieoppervlakte. Drijvende modules werken niet echt als kustverdediging.quote:Op zondag 31 december 2006 17:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kan goedkoper starten en makkelijker uitbreiden, en zelfs eventueel verplaatsen, bovendien kan je constructie ook aan land doen.
Das waar.quote:Op zondag 31 december 2006 17:11 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik bedoel, voor welk doel? Kustverdediging of constructieoppervlakte. Drijvende modules werken niet echt als kustverdediging.
Dat zou zeker kunnen, maar kan met moderne technieken wel voorspelt worden.quote:Op zondag 31 december 2006 17:18 schreef SilverBullet het volgende:
Hoe zit het met de kustlijn achter die eilanden? Gaat dat niet veranderen als de zee er niet direct meer invloed op uitoefend?
Ik denk dat we warmere watertemperaturen kunnen verwachten in Zandvoortquote:Op zondag 31 december 2006 17:18 schreef SilverBullet het volgende:
Hoe zit het met de kustlijn achter die eilanden? Gaat dat niet veranderen als de zee er niet direct meer invloed op uitoefend?
Dikke stroming ookquote:Op zondag 31 december 2006 17:26 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik denk dat we warmere watertemperaturen kunnen verwachten in Zandvoort
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |