Die hebben de sex pistols nooit gespeeld toch?quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:22 schreef SpecialK het volgende:
I fought the law and the... law won.![]()
Dat meen je niet. Verdomde eikels die mp3's verkeerde data en filenames geven.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Die hebben de sex pistols nooit gespeeld toch?
The Clash wel.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat meen je niet. Verdomde eikels die mp3's verkeerde data en filenames geven. [afbeelding]
Sid Vicious he..quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:43 schreef S1tH het volgende:
mja sid vicious heeft een stroming in beweging gebracht die ik nu te gek vind
PUNK
flikker toch op ga toch weg man. punk is juist het niet kunnen spelen, het gaat om de attitude.quote:Op zondag 31 december 2006 02:55 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Sid Vicious he..
Volgens mij moet jij nog maar wat gaan graven wat Punk werkelijk is en nee, dat is niet een vieze heroïne junk zijn die niet eens bas gitaar kon spelen, Punk is juist niet het image of het bij elkaar gezochte boybandje als The Sex Pistols was.
Daarnaast hebben ze niet eens platen uitgebracht die NIET op grote labels waren.
Tja The Sex Pistols waren zo Punk als Jamaï.
quote:Op zondag 31 december 2006 13:59 schreef bartrid het volgende:
Sid's tweede band? Je bedoelt Johnny Rotten's band, Sid was al dood
Jah Wobble is basgod
Zeker wetenquote:
O almachtige...quote:Op zondag 31 december 2006 02:55 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Sid Vicious he..
Volgens mij moet jij nog maar wat gaan graven wat Punk werkelijk is en nee, dat is niet een vieze heroïne junk zijn die niet eens bas gitaar kon spelen, Punk is juist niet het image of het bij elkaar gezochte boybandje als The Sex Pistols was.
Daarnaast hebben ze niet eens platen uitgebracht die NIET op grote labels waren.
Tja The Sex Pistols waren zo Punk als Jamaï.
quote:Sex Pistols could record new album in 2009
Glen Matlock refuses to rule out sessions for punk legends
Sex Pistols' bassist Glen Matlock has said his band are considering record a new album.
The punk icon told The Quietus that while reports that they were recording new material in the summer were wide of the mark, there is a possibility the punk band could hit the studio in 2009.
"The Sex Pistols? We've done our bit this year…we'll meet again in the new year and see what we want to do," he explained.
"We were not recording a new album - I think that journalists are making it up, but you can never say never," he added.
"We all got ideas between us. It's a double-edged sword if you do it not good as the original, and if you don't do it people want to know why - but it's up to us. We are the masters of our own destiny."
NME.com
Ik ook, vrij simpele maar hypnotiserende baslijntjes en net wat experimenteler dan de Sex Pistols. The Metal Box is een tof album, heb onlangs Flowers of Romance op cd gekocht en die is ook leuk.quote:
Nee, alles mist wel wat.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:47 schreef Arn0 het volgende:
Net Never Mind The Bollocks beluisterd en klinkt goed. Helaas is de rest van het Sex Pistols materiaal wat verspreid zie ik: Is de Sex Pistols Box Set allesomvattend of mist dat ook materiaal?
Hier in het dorp,,quote:
quote:Malcolm McLaren dies aged 64
By Tom Peck
Thursday, 8 April 2010
Malcolm McLaren, the former manager of the Sex Pistols and impresario, has died. He was 64.
McLaren had had cancer for some time. His condition recently suddenly worsened and he died this morning in New York. His body is expected to be brought home to be buried in Highgate cemetery, north London.
His spokesman Les Molloy told The Independent: “He had been suffering from cancer for some time, but recently had been full of health, which then rapidly deteroriated. He died in New York this morning. We are expecting his body to be brought back to London and buried in Highgate Cemetery.”
McLaren was best known as manager of the iconic UK punk band The Sex Pistols. He achieved the notoriety that never left him in 1977 when The Sex Pistols’ anti-establishment single God Save The Queen, released during the Queen's silver jubilee was banned from the airwaves by both the BBC and the Independent Broadcasting Authority. It still managed to reach the number 2 spot.
Born in 1946 in north London, the son of war deserter Pete McLaren, who left home when Malcolm was was two, he was raised by his grandmother in Stoke Newington. He left home in his teens, attending and being expelled from several art colleges before leaving education altogether in 1971.
That year he opened a clothes shop on the King’s Road , Let It Rock, with Vivienne Westwood.
The boutique sold primarily Teddy Boy-style clothes, before McLaren became disillusioned by the actions of the shop’s patrons. The couple’s son, Joseph Corre, went on to found the lingerie brand Agent Provocateur.
By 1975 McLaren had renamed the store SEX. It was now selling S&M clothes.
Also in 1975 he began to manage the fledgling punk band The Strand. After his assistant Bernie Rhodes had brought in John Lydon, whom he had encountered hanging around outside sporting green hair and a Pink Floyd T-shirt with the words “I Hate” daubed across it, Lydon became Johnny Rotten and the band The Sex Pistols.
Controversy was always high on the band’s agenda, and it was McLaren, primarily, who ensured they achieved it. In May 1977, during the week of the Queen’s silver jubilee, McLaren booked a boat trip down the Thames where the band were to perform their single “God Save The Queen” outside the Houses of Parliament. The boat was raided by police. McLaren was arrested.
Whatever resentment the establishment had for him after this, it was soon to be magnified by the band themselves. The following year The Sex Pistols embarked on a tour of the US. They would return on separate flights. The band split up after a series of arguments, with members accusing McLaren of mismanaging them and withholding money.
A solo career, with mixed success, followed. His 1983 album Duck Rock scored two top 10 hits, and is regularly cited as being a significant influences in bringing hip-hop to a wider audience in the UK. More recently, Mariah Carey and Eminem have sampled his work.
More recently he stood for the then newly created London mayoralty in 2000. Amongst his policies was the serving of alcohol in libraries.
In 2007 he was slated to take part in the ITV show I’m A Celebrity Get ME Out of Here, as Lydon had before him. In the end he never took part, arriving in Australia, dismissing the show as “fake” and promptly flying home again.
je weet er lekker veel van zo te zienquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:43 schreef S1tH het volgende:
mja sid vicious heeft een stroming in beweging gebracht die ik nu te gek vind
PUNK
Ik heb hiergereageerd: Producer Malcolm McLaren (64) overledenquote:
Dat Sid Vicious je maar niet mag inspireren om een spuit in je arm te zetten, je te vervreemden van je vrienden, je vriendin in een roes om zeep te helpen en zelfmoord te plegen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:24 schreef Crocodi1e het volgende:
Sex Pistols
Deze staat in mijn top 5 van bands op nummer 1
Stepping Stone en Revolution in the classroom vind ik een van hun beste nummers
en Sid Vicious heeft mij geinspireerd om mijn lange manen af te knippen en een punkig kapsel te nemen
Overigens was het Johnny Rotten die zijn haren afknipte en de toon zette. Sid was uiteindelijk maar een slap aftreksel van hem.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 23:24 schreef Crocodi1e het volgende:
Sex Pistols
Deze staat in mijn top 5 van bands op nummer 1
Stepping Stone en Revolution in the classroom vind ik een van hun beste nummers
en Sid Vicious heeft mij geinspireerd om mijn lange manen af te knippen en een punkig kapsel te nemen
Ja dat weet ik ook alleen ik vind de haarstijl van Sid beter als die van rottenquote:Op zondag 30 oktober 2011 15:18 schreef belsen het volgende:
[..]
Overigens was het Johnny Rotten die zijn haren afknipte en de toon zette. Sid was uiteindelijk maar een slap aftreksel van hem.
Die stond er dan ook oorspronkelijk niet op.quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:37 schreef RonB79 het volgende:
Het hele Bollocks album is top muv Submission.. het is ok, maar ik skip hem liever
Rotten was normaler dan je zou denken, eigenlijk. Verder ben ik het met je eens, ze worden vaak verguisd om hun technische kunsten, maar dat album staat na bijna 35 jaar nog steeds als een huis en is gewoon heel erg goed.quote:Uiteindelijk luister ik ze voor de muziek en niet hoe ze er uitzien of hoe belabberd ze in hun prive leven waren.
Schijnbaar is er dus nog een andere Steve Jones.quote:Nicole Scherzinger en Paula Abdul hoeven niet nogmaals achter de jurydesk te kruipen voor de Amerikaanse versie van X Factor. Beide dames hebben maandag te horen gekregen dat ze niet betrokken zijn bij het tweede seizoen van de talentenjacht. Ook presentator Steve Jones moet het veld ruimen.
Dat had ik gezien, ja. Maar dat foto's van mijn Steve Jones dan slechts met een vergrootglas zijn te vinden op google stemt me toch best wel treurig...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:27 schreef bartrid het volgende:
Ja dat is een TV presentator uit Wales die nu in de US zit.
Je doet alsof The SexPistols een veredelde madeliefje band waren.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:57 schreef kievit19 het volgende:
ik ben meer van de new york hardcore, maar punk kan ik ook wel waarderen op zijn tijd
NY Hardcore is toch een '80s, '90s iets?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je doet alsof The SexPistols een veredelde madeliefje band waren.
Toen de Sex Pistols hun opwachting maakten bestond volgens mij jouw NY hardcore nog niet eens.
Da's later. Bij de first wave of aussie punk moet je denken aan Radio Birdman, the Scientists, AC/DC (hey, punk is toch basic rocknroll gespeeld door mensen in gewone kleren?)quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:31 schreef Bosbeetle het volgende:
komt the birthday party ook uit die scene of is dat veel later?
Never Mind the Bollocks is een goed album inderdaadquote:Op maandag 6 februari 2012 16:06 schreef Partingglass het volgende:
deze docu is echt te gek. Hele serie trouwens
Bij elkaar gezocht of niet maar een geniaal album en een heel invloedrijk album. Love it!
Okee tofquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:52 schreef Partingglass het volgende:
Ik ken het die cd ligt nu bij mijn ex. Ik heb de rest van de sp collectie meegenomen.
Het enige nadeel van Kiss this is de volgorde van de nummers.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:51 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Never Mind the Bollocks is een goed album inderdaad
Ik kan je het album: ''Kiss This'' aanraden, het is eigenlijk het hele Bollocks album + nog iets van 5-6 extra nummers, die ook erg goed zijn.
Ja maar Rotten was weer een aftreksel van Richard Hellquote:Op zondag 30 oktober 2011 15:18 schreef belsen het volgende:
[..]
Overigens was het Johnny Rotten die zijn haren afknipte en de toon zette. Sid was uiteindelijk maar een slap aftreksel van hem.
Die kende die niet, dus nee.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:38 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ja maar Rotten was weer een aftreksel van Richard Hell
Via Malcolm, Rotten was maar het modepopje van McLarenquote:
Ik zou zeggen: lees eens een goed boek.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:40 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Via Malcolm, Rotten was maar het modepopje van McLaren
Ik heb ze gelezen, jij?quote:
Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat dat geen nummers van de Sex Pistols zijn?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:10 schreef Partingglass het volgende:
Jammer aan kiss this vind ik dat revolution in classroom en schools are prisons er niet op staan.
Ik vraag me wel af wat ze toe te voegen hebben aan dat album, want volgens mij is al het bonusmateriaal toch ondertussen wel ergens verschenen, maar goed...wie weet.quote:SEX PISTOLS Signs New Back-Catalog Deal With UNIVERSAL - Feb. 27, 2012
Punk rock legends SEX PISTOLS have signed with Universal. The back-catalog deal will cover the world excluding North America. An "expanded and repackaged edition" of the band's "Never Mind The Bollocks, Here's The Sex Pistols" album will be released later this year as the band and their new label mark the 35th anniversary of the landmark LP. There will also be other releases throughout 2012 and beyond.
"To be given the opportunity to re-evaluate the SEX PISTOLS catalogue is every music lover's dream," said Universal's Karen Simmonds."We're looking forward to working with the band and celebrating their impact on worldwide culture."
Famous for inspiring a generation to rise against the musical establishment in the late 1970s, the SEX PISTOLS changed the face of music and popular culture overnight with one of the most influential and controversial records in British music history. 35 years after its release, "Never Mind The Bollocks" and the SEX PISTOLS' legacy continues to grow as new generations discover its powerful message and still relevant, seminal songs.
heldquote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:27 schreef Ulx het volgende:
Tja, legendarische hype en behoorlijk goede band ook. Maar toch, ze hebben -oh de ironie- punk in een soort hoekje geduwd waarin het nog steeds zit.
Ow, en verder kwam het hardste punkwerk uit die tijd natuurlijk de aussie punk scene.
Filth and Fury, had daar wat over gelezen op internet, is het een goede film?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:48 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik heb ze gelezen, jij?
Als je niet zo van lezen houdt kan ik je deze film aanraden:
[ afbeelding ]
En als het goed is, is Julien Temple bezig met de verfilming van Rotten: No Irish, no blacks, no dogs, de autobiografie (met inbreng van anderen) van John Lydon. Pracht boek, kan ik iedereen aanraden.
Die nummers zijn van The Ex Pistols toch? Zijn wel goede nummers, net als Wedding day.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:18 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat dat geen nummers van de Sex Pistols zijn?
Er komt een 35-jaar deluxe editie uit van Never mind the bollocks!
[..]
Ik vraag me wel af wat ze toe te voegen hebben aan dat album, want volgens mij is al het bonusmateriaal toch ondertussen wel ergens verschenen, maar goed...wie weet.
Erg goed en emotioneel. Prachtig verhaal.quote:Op maandag 27 februari 2012 21:01 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Filth and Fury, had daar wat over gelezen op internet, is het een goede film?
Hmm dan ga ik binnenkort eens kijken of ik 'm ergens kan vinden. Het was een reactie op ''Sid&Nancy: love Kills'' toch? Dat had ik gehoordquote:Op maandag 27 februari 2012 21:04 schreef belsen het volgende:
[..]
Erg goed en emotioneel. Prachtig verhaal.
Nee, totaal niet.quote:Op maandag 27 februari 2012 21:06 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Hmm dan ga ik binnenkort eens kijken of ik 'm ergens kan vinden. Het was een reactie op ''Sid&Nancy: love Kills'' toch? Dat had ik gehoord
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:54 schreef belsen het volgende:
Even een kruispost uit Van welke artiest heb jij de meeste LPs/CDs in de kast
Een beknopt overzicht:
[ afbeelding ]
Dit was wat even te grijp lag. Zal zo'n 2/3 zijn, denk.
quote:Ter gelegenheid van het diamanten troonjubileum van de Britse koningin Elizabeth II wil de legendarische Britse punkgroep Sex Pistols nog een keer hun seventies-hit 'God Save the Queen' uitbrengen, zo heeft platenmaatschappij Universal Music aangekondigd.
Fans zullen proberen de omstreden en destijds gedeeltelijk geboycotte song op nummer één van de Britse hitparade te hijsen.
Met het nummer 'God Save the Queen', waarvan de tweede regel 'het fascistisch regime' luidt, zorgden de Pistols in 1977 voor ophef, toen de koningin haar zilveren troonjubileum vierde. Op de hoes is het gezicht van het staatshoofd gedeeltelijk zwart gemaakt. Volgens de songtekst zou Engeland geen toekomst hebben.
Uit loyaliteit aan de Windsors weigerden de meeste radiostations het liedje te draaien. Tot vandaag houden de Sex Pistols vol dat zij de eerste plaats van de hitparade hadden bereikt, maar naar plaats twee werden verwezen.
Fans willen naar aanleiding van het diamanten jublieum het nummer met dezelfde titel als het Britse volkslied op nummer één krijgen. 'Tijd voor revanche', schreef een fan op Facebook. Bron
Door NME verkozen tot beste track van de jaren 70 las ik net.quote:
Jaloers! PiL is ook een erg goede band trouwensquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:54 schreef belsen het volgende:
Even een kruispost uit Van welke artiest heb jij de meeste LPs/CDs in de kast
Een beknopt overzicht:
[ afbeelding ]
Dit was wat even te grijp lag. Zal zo'n 2/3 zijn, denk.
Spelen die weer samen???quote:Op maandag 16 april 2012 17:52 schreef bartrid het volgende:
Ik ga binnenkort PiL live zienWobble en Levene spelen ook maar dan kan ik niet
Oei. Lijkt me pijnlijk voor Lydon, die toch Wobble altijd zag als vriend en Levene afschilderde als degene die de boot afhield.quote:Op maandag 16 april 2012 18:25 schreef bartrid het volgende:
Wobble and Levene play Metal Box in dub
http://louderthanwar.com/(...)n-dub-the-interview/
Submission stond toch er al op toch?quote:Op zondag 30 september 2012 20:49 schreef belsen het volgende:
En ik hoor dat ook de Submission versie met Sid erop staat. Eindelijk zijn toevoeging aan Never mind the bollocks officieel uitgebracht dus.
Oorspronkelijk niet, maar in de heruitgaven wel inderdaad, maar niet deze versie met Sid. Het is geloof ik het enige dat hij ooit heeft ingespeeld voor de Sex Pistols (naast zijn zangstukken op The great rock 'n roll swindle).quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:34 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Submission stond toch er al op toch?
Ooh okeequote:Op maandag 1 oktober 2012 16:59 schreef belsen het volgende:
[..]
Oorspronkelijk niet, maar in de heruitgaven wel inderdaad, maar niet deze versie met Sid. Het is geloof ik het enige dat hij ooit heeft ingespeeld voor de Sex Pistols (naast zijn zangstukken op The great rock 'n roll swindle).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |