abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:33:30 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44976378
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:31 schreef American_Nightmare het volgende:

Die mogelijkheid is net zo goed aanwezig dan dat zij zegt dat haar leven kut was geweest. Natuurlijk zegt ze dat nu omdat het een vorm is van goedpraten van haar abortus. Puur zelfbescherming.
Als jij van meet af aan overtuigd bent dat je dat kindje niet wilt, dat je het niet hetgeen kan bieden wat je wilt bieden, om welke redenen dan ook, dan wordt je daar heus niet op stelen sprong wel gelukkig mee. Uitzonderingen wellicht daargelaten.
Dat jij dat nu schaart onder goedpraten van haar abortus vind ik dan weer van zeer laag allooi van jou getuigen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_44976389
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:31 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Dat zeggen we dus niet, jij probeert ons te overtuigen dat jouw mening de enige waarheid is. Dat jij tegen bent en er zelf niet voor zou kiezen vind ik prima, maar vertel mij niet of ik wel of niet gelukkig zou worden met een kind. Dat kan alleen de persoon in kwestie voor zichzelf uitmaken en niet jij
Iemand zonder kind kan ook niet weten hoe het is om een kind te hebben en kan dus die beslissing in feite ook helemaal niet nemen. Daarom moet abortus gewoon verboden zijn, uitzonderlijke gevallen daargelaten.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_44976499
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als jij van meet af aan overtuigd bent dat je dat kindje niet wilt, dat je het niet hetgeen kan bieden wat je wilt bieden, om welke redenen dan ook, dan wordt je daar heus niet op stelen sprong wel gelukkig mee. Uitzonderingen wellicht daargelaten.
Dat jij dat nu schaart onder goedpraten van haar abortus vind ik dan weer van zeer laag allooi van jou getuigen.
Het is gewoon een vorm van zelfbescherming. Er zijn weinig vrouwen die durven te zeggen dat ze spijt hebben van hun abortus (ze zijn er wel!) maar ik denk dat diep in hun hart bijna iedereen in gewetensnood verkeert van tijd tot tijd. En als je een kind niks denkt te kunnen bieden dan doe je je best maar dat je het wel wat kunt bieden. Probeer er wat van te maken in plaats van in de slachtofferrol te kruipen en te gaan lopen janken alleen om je abortus voor jezelf te rechtvaardigen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:38:47 #154
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44976561
Je spreekt wederom vanuit jouw perceptie. Nogmaals: die is niet leidend voor de rest van de wereld.
Ik vind vrouwen die ervoor kiezen om een abortus te ondergaan omdat ze het kind nu nog niets kunnen/willen bieden verre van slachtoffers. Kinderen die ongewenst zijn maar geboren worden omdat het nu eenmaal zo is, dat vind ik juist slachtoffers.
pi_44976594
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:35 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dan verschillen we daarin van mening. Als je neukt moet je daarvan de verantwoordelijkheden dragen. Vind je jezelf oud genoeg op je 16e? Zorg dan ook dat je de pil goed slikt en condooms gebruikt. Ga niet janken als je AIDS krijgt of zwanger raakt door je eigen schuld maar draag de gevolgen ervan. Je voelt je toch zo volwassen? Of verdient ook iedereen de kans om AIDS ongedaan te maken?
Wat is dat nou weer voor rare opmerking?!

Iedereen verdient een kans om AIDS ongedaan te maken, helaas is dat niet mogelijk.
pi_44976642
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:38 schreef Copycat het volgende:
Je spreekt wederom vanuit jouw perceptie. Nogmaals: die is niet leidend voor de rest van de wereld.
Ik vind vrouwen die ervoor kiezen om een abortus te ondergaan omdat ze het kind nu nog niets kunnen/willen bieden verre van slachtoffers. Kinderen die ongewenst zijn maar geboren worden omdat het nu eenmaal zo is, dat vind ik juist slachtoffers.
Jij spreekt toch ook vanuit jouw perceptie? In het grootste deel van de wereld is abortus nog altijd verboden dus ik denk eerder dat mijn perceptie toch leidend is hoor.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:41:26 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44976649
Idd zeg, wat een debiel geblaat..alsof je de doodstraf verdient omdat je een keertje geil bent en niet zo goed nadenkt.

edit: n.a.v Aneurism zijn reply dus
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44976681
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Jij spreekt toch ook vanuit jouw perceptie? In het grootste deel van de wereld is abortus nog altijd verboden dus ik denk eerder dat mijn perceptie toch leidend is hoor.
Dus wat jij zegt is dat de rest van de wereld de politiek in Nederland moet bepalen? Zullen we homorechten ook meteen afschaffen? En het softdrugbeleid afschaffen en strafbaar maken?

Ik ben trots op ons beleid. Het is een teken van ontwikkeling. In een groot deel van de wereld is de bevolking niet eens geschoold, we zouden ons moeten laten leiden over wat hun denken? We zijn vooruitstrevend in de wereld wat betreft economische en maatschappelijke ontwikkeling, laat de wereld maar eens voorbeeld aan Nederland nemen lijkt me.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2007 16:44:35 ]
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:42:31 #159
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44976683
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja, en ik zeg daarom ook steeds 'ik vind'. Jij doet echter alsof jouw mening leidend is. Daarbij, in het overgrote deel van de Westerse wereld is abortus wel geaccepteerd.
pi_44976698
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:39 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor rare opmerking?!

Iedereen verdient een kans om AIDS ongedaan te maken, helaas is dat niet mogelijk.
Precies net zoals abortus niet mogelijk zou moeten zijn. Gewoon nadenken voordat je doet heb je ook geen last van AIDS
pi_44976772
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:41 schreef Vivi het volgende:
Idd zeg, wat een debiel geblaat..alsof je de doodstraf verdient omdat je een keertje geil bent en niet zo goed nadenkt.

edit: n.a.v Aneurism zijn reply dus
Iedereen kent de risico's. Bovendien ben je ook nog eens levensgevaarlijk bezig voor de ander, want misschien heb jij zelf die ziekte wel. Dus 'och ik was geil en ik dacht even niet goed na' gaat hier niet op.

maar dit geeft wel weer aan hoe ziekelijk luchtig sommige over deze zaken denken..
pi_44976783
hmz, een blik op zijn profiel maakt wel wat duidelijk, een man van 27 IT manager, met een paar standaard hobbies...
blijkbaar met frustraties en misschien een (ex?) vriendin die een abortus ondergaan heeft, terwijl hij het wilde houden. of gewoon zwaar godsdienstig opgevoed, maar hij betrekt god er niet bij, dus k zou gaan voor t 1e...
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:44 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Iedereen kent de risico's. Bovendien ben je ook nog eens levensgevaarlijk bezig voor de ander, want misschien heb jij zelf die ziekte wel. Dus 'och ik was geil en ik dacht even niet goed na' gaat hier niet op.

maar dit geeft wel weer aan hoe ziekelijk luchtig sommige over deze zaken denken..
k denk net dat sommige net zeer realistisch over deze zaken denken. geen struisvogeloplossingen a la bush "onthouding is het beste voorbehoedsmiddel". mensen willen en zijn gemaakt om te neuken face it...

[ Bericht 53% gewijzigd door DropjesLover op 03-01-2007 16:50:26 ]
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_44976842
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:42 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Precies net zoals abortus niet mogelijk zou moeten zijn. Gewoon nadenken voordat je doet heb je ook geen last van AIDS

En als je auto rijd behoor je te verongelukken omdat je nou eenmaal het risico hebt genomen om in een auto te stappen. Je mening slaat kant noch wal.
pi_44976873
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:45 schreef DropjesLover het volgende:
hmz, een blik op zijn profiel maakt wel wat duidelijk, een man van 27 IT manager, met een paar standaard hobbies...
blijkbaar met frustraties en misschien een (ex?) vriendin die een abortus ondergaan heeft, terwijl hij het wilde houden. of gewoon zwaar godsdienstig opgevoed, maar hij betrekt god er niet bij, dus k zou gaan voor t 1e...
Ik zal je uit de droom helpen.. ik heb genoeg hobbies, wel een vriendin, nooit een abortus ondergaan (die vriendin dan), absoluut niet godsdienstig opgevoed, dus hou je vooroordelen maar voor je
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:47:25 #165
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44976876
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:44 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Nee hoor, maar mensen blijven mensen en doen wel eens dingen die achteraf niet zo verstandig bleken te zijn..ik vind nu niet dat daar direct een doodvonnis op hoeft te volgen.
pi_44976918
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee hoor, maar mensen blijven mensen en doen wel eens dingen die achteraf niet zo verstandig bleken te zijn..ik vind nu niet dat daar direct een doodvonnis op hoeft te volgen.
Ik ook niet, maar als je weet dat het kan is dat toch alle reden om eens wat meer voorzichtigheid in acht te nemen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:50:20 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44976986
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:48 schreef American_Nightmare het volgende:

Ik ook niet, maar als je weet dat het kan is dat toch alle reden om eens wat meer voorzichtigheid in acht te nemen.
Dus gaat die vergelijking van Aneurism ook op? Je weet immers dat je een auto-ongeluk kunt krijgen.
pi_44977137
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus gaat die vergelijking van Aneurism ook op? Je weet immers dat je een auto-ongeluk kunt krijgen.
Ik zeg niet dat iemand die onveilig sekst het verdient om te sterven. Ik vind dus ook niet dat iemand die in een auto stapt verdient te verongelukken.

De vergelijking is trouwens slecht. Vergelijk seksen zonder voldoende bescherming beter met rijden onder invloed. Door je stomme schuld neem je teveel risico's en als je daarvan in de problemen komt, moet je op de blaren zitten.
pi_44977188
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:42 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dus wat jij zegt is dat de rest van de wereld de politiek in Nederland moet bepalen? Zullen we homorechten ook meteen afschaffen? En het softdrugbeleid afschaffen en strafbaar maken?

Ik ben trots op ons beleid. Het is een teken van ontwikkeling. In een groot deel van de wereld is de bevolking niet eens geschoold, we zouden ons moeten laten leiden over wat hun denken? We zijn vooruitstrevend in de wereld wat betreft economische en maatschappelijke ontwikkeling, laat de wereld maar eens voorbeeld aan Nederland nemen lijkt me.
Laten we een voorbeeld nemen aan china. Daar aborteren ze tussen de 50% en 80% van de zwangerschappen
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:57:59 #170
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44977292
Als ik ongewenst zwanger zou worden zou ik het laten aborteren. Ongewenst is ongewenst
pi_44977355
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:57 schreef N.icka het volgende:
Als ik ongewenst zwanger zou worden zou ik het laten aborteren. Ongewenst is ongewenst
In Amsterdam schijnt een kliniek te zijn waar je de hele maand dubbele airmiles bij je abortus krijgt; dan zou ik zeker daar gaan!
pi_44977446
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:55 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Laten we een voorbeeld nemen aan china. Daar aborteren ze tussen de 50% en 80% van de zwangerschappen
Statistisch gezien, maar veel kinderen worden illegaal geboren op het platteland.

In een recente discovery documentaire hoorde ik dat als de Chinese economische groei ongewijzigd blijft en de vraag naar kantoorgebouwen e.d. dat we over 30-40 jaar een nieuwe planeet aarde nodig hebben.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2007 17:03:13 ]
pi_44977487
American_ Nightmare, jammer voor jou dat jouw mening geen wet is.
Abortus is een persoonlijke keuze hier in Nederland.
En dat jij het ziet als moord wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet zien.
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:04:45 #174
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44977538
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

In Amsterdam schijnt een kliniek te zijn waar je de hele maand dubbele airmiles bij je abortus krijgt; dan zou ik zeker daar gaan!
Ik woon niet in Amsterdam
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:05:48 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44977569
A_M, met jou valt moeilijk te discussieren, omdat het jou zo te lezen aan empathie ontbreekt en je weigert dingen vanuit andermans perspectief te bekijken (het zal me niks verbazen als je een aan autisme verwante aandoening hebt). Op zich respecteer ik het als iemand tegen abortus is. Maar de argumenten die je gebruikt raken kant nog wal. Je maakt drogredeneringen, je vergelijkt appels met peren...Ik trek me terug, dit is niet het niveau waarop ik wil posten hier.
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 17:06:09 #176
43556 miss_dynastie
pi_44977576
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:47 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik zal je uit de droom helpen.. ik heb genoeg hobbies, wel een vriendin, nooit een abortus ondergaan (die vriendin dan), absoluut niet godsdienstig opgevoed, dus hou je vooroordelen maar voor je
Dat weet jij helemaal niet. Grote kans dat ze het jou dankzij je tolerante houding niet zou durven vertellen en het zelf op zou knappen. Kan ook hoor.
pi_44977701
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:05 schreef Aventura het volgende:
A_M, met jou valt moeilijk te discussieren, omdat het jou zo te lezen aan empathie ontbreekt en je weigert dingen vanuit andermans perspectief te bekijken (het zal me niks verbazen als je een aan autisme verwante aandoening hebt). Op zich respecteer ik het als iemand tegen abortus is. Maar de argumenten die je gebruikt raken kant nog wal. Je maakt drogredeneringen, je vergelijkt appels met peren...Ik trek me terug, dit is niet het niveau waarop ik wil posten hier.
Typisch R&P, je bent het ergens niet mee eens en je bent meteen een autist

Mijn vergelijkingen zijn prima (maar vaak merk ik dat mensen moeite hebben vergelijkingen te snappen), autisme? Ik maak denigrerende opmerkingen? Borderline zeker?
pi_44977719
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat weet jij helemaal niet. Grote kans dat ze het jou dankzij je tolerante houding niet zou durven vertellen en het zelf op zou knappen. Kan ook hoor.
pi_44977750
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:03 schreef appelsap het volgende:
American_ Nightmare, jammer voor jou dat jouw mening geen wet is.
Abortus is een persoonlijke keuze hier in Nederland.
En dat jij het ziet als moord wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet zien.
Ik geef toch ook alleen mijn mening? En mijn mening houdt onder andere in dat de wet zou moeten veranderen. Het is inderdaad momenteel een keuze in Nederland en ik vind dat dit zou moeten veranderen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:13:27 #180
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_44977768
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:10 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik dacht anders precies hetzelfde als Aventura terwijl ik serieus wilde gaan reageren in dit topic. Trek er je lering uit!

[ Bericht 4% gewijzigd door beestjuh op 03-01-2007 17:17:25 (sorry aventura) ]
power to the people
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:14:00 #181
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44977787
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:12 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik geef toch ook alleen mijn mening? En mijn mening houdt onder andere in dat de wet zou moeten veranderen. Het is inderdaad momenteel een keuze in Nederland en ik vind dat dit zou moeten veranderen.
Gelukkig behoor jij tot de minderheid
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:15:14 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44977820
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:10 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Haha, lachen. Het punt is dat ik mensen die tegen abortus zijn wel respecteer, maar dat jij dat andersom niet doet. Wat moet het heerlijk zijn voor je om zo'n ubermensch te zijn! Om vooruit te kunnen kijken, alles goed te kunnen plannen, nooit een ongelukje te krijgen en altijd en overal 'zielsgelukkig' kunnen zijn met een kind.
pi_44977829
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:13 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Ik dacht anders precies hetzelfde als Alicey terwijl ik serieus wilde gaan reageren in dit topic. Trek er je lering uit!
Dat geeft wel de zieligheid van R&P aan.. denken aan de hand van een aantal posts die iemand ter eigen vermaak plaatst meteen een diagnose te kunnen stellen
pi_44977866
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:15 schreef Aventura het volgende:

[..]

Haha, lachen. Het punt is dat ik mensen die tegen abortus zijn wel respecteer, maar dat jij dat andersom niet doet. Wat moet het heerlijk zijn voor je om zo'n ubermensch te zijn! Om vooruit te kunnen kijken, alles goed te kunnen plannen, nooit een ongelukje te krijgen en altijd en overal 'zielsgelukkig' kunnen zijn met een kind.
Gezien de aard van het onderliggende probleem kan ik inderdaad geen respect hebben voor voorstanders van abortus. Ik heb ook wel eens een discussie gehad over pedofilie. Dan breng ik ook geen respect op voor de mening VOOR pedofilie. Vreemd he. Ik moet wel een autist zijn.
pi_44977928
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:17 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Gezien de aard van het onderliggende probleem kan ik inderdaad geen respect hebben voor voorstanders van abortus. Ik heb ook wel eens een discussie gehad over pedofilie. Dan breng ik ook geen respect op voor de mening VOOR pedofilie. Vreemd he. Ik moet wel een autist zijn.
Rare vergelijking, je vergelijkt nu een situatie waarbij je een meerderheid en een minderheid tegen je hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2007 17:22:58 ]
pi_44977943
als ik nu zwanger zou blijken te zijn, wat dan toch echt door een force majeure zou moeten gebeuren, dan zou ik het ws weg latenhalen, mits ik het na 1 gemiste menstruatie merk.

ik heb de gezondheid er niet voor, de leeftijd niet meer, en ook de financiele situatie is er niet naar.
bovendien , ik slik medicijnen die ook nog eens niet bevoordelijk zijn voor de gezondheid vh ongeboren kind, dus tja.

afstaan is geen optie, ik zou nooit mijn kind, dat ik gevoeld heb, geroken, gebaard en in mijn armen gehad of iig gezien heb, gehoord heb af kunnen staan , dus zou ik het niet tijdig merken, en voor mij is niet tijdig na meer dan 1 gemiste menstruatie, dan zou ik het houden.

maar aangezien ik dus medicijnen slik, mijn eigen gezondheid niet nog een zwangerschap toestaat nu, is het dus zaak dat ik niet zwanger raak (los van mijn leeftijd even), en daar zorg ik ook voor.

enkel een rare onvoorziene samenloop van omstandigheden zou mij nu in die situatie kunnen brengen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:20:53 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44977955
Ik stel helemaal geen diagnose, sta er alleen van te kijken hoe jij steeds reageert. Zelden iemand meegemaakt die zo weinig inlevingsvermogen of empathie heeft, en zo weinig ontvankelijk is voor de perspectieven en argumenten van andere mensen. Dit roept bij mij associaties op met autisme. Ik zeg niet dat jij dat hebt! Maar ik denk wel dat jij over het algemeen nog maar heel weinig levenservaring hebt, danwel geen goede ontwikkeling.
pi_44978086
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:19 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Rare vergelijking, je vergelijkt nu een situatie waarbij je een meerderheid en een minderheid tegen je hebt.
Dat bedoel ik nou wat boeit die meerderheid of minderheid nou? Het zijn beide zaken waar ik op tegen ben. Vergelijkingen zijn echt erg moeilijk te snappen voor sommigen
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:27:19 #189
105263 Litso
Interlectueel.
pi_44978142
A_N, als het discussieniveau je niet aanstaat ga je maar ergens anders reageren. Ik ben nu niet thuis, vanavond krijgt het topic een opknapbeurt.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:27:47 #190
105263 Litso
Interlectueel.
pi_44978157
Oh, dat zei c_c dus .
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_44978163
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:20 schreef Aventura het volgende:
Ik stel helemaal geen diagnose, sta er alleen van te kijken hoe jij steeds reageert. Zelden iemand meegemaakt die zo weinig inlevingsvermogen of empathie heeft, en zo weinig ontvankelijk is voor de perspectieven en argumenten van andere mensen. Dit roept bij mij associaties op met autisme. Ik zeg niet dat jij dat hebt! Maar ik denk wel dat jij over het algemeen nog maar heel weinig levenservaring hebt, danwel geen goede ontwikkeling.
Misschien heb je gelijk.. misschien moet ik eens failliet gaan, mijn huis laten affikken, een paar mensen uit mijn omgeving dood laten gaan voordat ik een mening over abortus mag hebben.

Ik snap best dat er schrijnende gevallen rondlopen, maar toch is het verreweg in de meeste gevallen de eigen stomme schuld. En het feit dat jij er zo opgewonden over raakt geeft duidelijk aan dat je ook helemaal niet happy bent met je ingreep (ook al zeg je van wel).
pi_44978197
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:27 schreef Litso het volgende:
A_N, als het discussieniveau je niet aanstaat ga je maar ergens anders reageren. Ik ben nu niet thuis, vanavond krijgt het topic een opknapbeurt.
Je doet maar. Als mensen diagnoses bij me gaan stellen dan mag ik daar toch wel op reageren lijkt me

En van de opmerking "die vergelijking slaat nergens op" word ik echt een beetje moe. Sommigen lijken hier wel lager geschoold dan een stel wormen en enig intellect is dan ook ver te zoeken.
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:31:23 #193
92279 N.icka
Windforce 11
pi_44978256
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:28 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

En het feit dat jij er zo opgewonden over raakt geeft duidelijk aan dat je ook helemaal niet happy bent met je ingreep (ook al zeg je van wel).
Jezus man , doe eens normaal
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 17:33:44 #194
43556 miss_dynastie
pi_44978323
quote:
En het feit dat jij er zo opgewonden over raakt geeft duidelijk aan dat je ook helemaal niet happy bent met je ingreep (ook al zeg je van wel).
Ach welnee, dat zegt dat ze een hekel heeft aan kortzichtige mensen, het zegt niets over haar keuze.
pi_44978449
quote:

[..]

Misschien heb je gelijk.. misschien moet ik eens failliet gaan, mijn huis laten affikken, een paar mensen uit mijn omgeving dood laten gaan voordat ik een mening over abortus mag hebben.

Ik snap best dat er schrijnende gevallen rondlopen, maar toch is het verreweg in de meeste gevallen de eigen stomme schuld. En het feit dat jij er zo opgewonden over raakt geeft duidelijk aan dat je ook helemaal niet happy bent met je ingreep (ook al zeg je van wel).
Hou toch eens op man.
Zij zegt: ik ben er blij mee. Klaar.

Je weet alles zo mooi te draaien, maar eigenlijk zeg je helemaal niks.
pi_44978660
Ik was 18 toen ik zwanger raakte. Op dat moment wilde ik het kind graag houden maar ik had het gevoel dat ik het misschien niet alles kon geven omdat ik nog zo jong was.
Nu ben ik 19 en in februari verwacht ik mijn kindje. Ik heb er voor gekozen om het te houden omdat ik geen abortus kon laten plegen. 2 dagen voor het zou gebeuren heb ik de afspraak afgezegd.
Ik was op dat moment blij met mijn kindje en nu nog steeds en ik ga er proberen het beste van te maken.

Maar wat jij niet lijkt te snappen en daar gaat het om is dat er mensen zijn die niet zo denken.
Dan kan je wel zeggen: je moet er de verantwoordelijkheid voor nemen, maar zo werkt het niet.
Een kind op de wereld zetten waar niet van gehouden gaat worden en waarvan mensen wensen dat ze het niet hadden, dat werkt volgens jou.
Er zijn mensen die geen kinderen willen. Abortus is een recht en dat is maar goed ook, want ik geloof er niet in dat de wereld er beter op gaat worden als je mensen dwingt kinderen op de wereld te zetten die ze niet willen hebben.
pi_44978944
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:29 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Je doet maar. Als mensen diagnoses bij me gaan stellen dan mag ik daar toch wel op reageren lijkt me

En van de opmerking "die vergelijking slaat nergens op" word ik echt een beetje moe. Sommigen lijken hier wel lager geschoold dan een stel wormen en enig intellect is dan ook ver te zoeken.
Vreemd dacht dat juist over jou.
  woensdag 3 januari 2007 @ 17:55:15 #198
154880 Bolter
Awesomeness
pi_44979003
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:53 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Die gedachte gaat al tijden rond over A-N...
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44979007
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:29 schreef American_Nightmare het volgende:
Als je onzin uitkraamt mag dat best gezegd worden toch?
Het gaat om de manier hoe je bepaalde dingen opvat.
pi_44981065
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:53 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Helaas voor jou ben ik hooggeschoold.
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:06:08 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44981201
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:01 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Helaas voor jou ben ik hooggeschoold.
Dat zegt weinig over je sociale intelligentie, dat zou jij toch moeten weten als hooggeschoolde.
pi_44981721
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:20 schreef Aventura het volgende:
Ik stel helemaal geen diagnose, sta er alleen van te kijken hoe jij steeds reageert. Zelden iemand meegemaakt die zo weinig inlevingsvermogen of empathie heeft, en zo weinig ontvankelijk is voor de perspectieven en argumenten van andere mensen.

......
Ik ben het helemaal met Aventura eens. Jouw argumenten zijn zeker niet overtuigend en raken in veel gevallen kant noch wal zoals ik eerder al aangaf.

Bovendien begin je in herhaling te vallen. Je blijft bijvoorbeeld maar roepen "Eigen stomme schuld" terwijl meermalen is aangegeven dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn. Daarnaast ons verwijten dat we niet denken zoals jou en ondertussen andersom dit wel verlangen roept ook bij mij associaties op met autisme of iets dergelijks. Mensen denken anders, leer ermee leven.

Betreffende het voeren van een discussie had ik van iemand met "een hoger opleidingsniveau" overigens wel wat meer verwacht. Je luistert gewoon niet naar anderen, ik kan hier net zo goed tegen de muur aan gaan zitten praten.
Just because you can doesn't mean you should
pi_44981763
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat zegt weinig over je sociale intelligentie, dat zou jij toch moeten weten als hooggeschoolde.
Ook daar maak ik me niet zo druk om gezien m'n grote vriendengroep, goede baan en leuke vriendin.
pi_44981916
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:20 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]
Betreffende het voeren van een discussie had ik van iemand met "een hoger opleidingsniveau" overigens wel wat meer verwacht. Je luistert gewoon niet naar anderen, ik kan hier net zo goed tegen de muur aan gaan zitten praten.
Ach ja dat hoor ik wel vaker van mensen die met slappe argumenten aan komen zetten. Daarom is het ook zo makkelijk he om met een stuk of 5 mensen discussie met 1 persoon te voeren, waarin de een na de ander steken onder water moet geven omdat de emoties te hoog oplopen. Maar ja ik heb me weer een middag prima vermaakt. En hopelijk gaan degenen die dit topic lezen weer eens nadenken voordat ze een moord abortus plegen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:33:57 #205
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44982192
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:26 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ach ja dat hoor ik wel vaker van mensen die met slappe argumenten aan komen zetten. Daarom is het ook zo makkelijk he om met een stuk of 5 mensen discussie met 1 persoon te voeren, waarin de een na de ander steken onder water moet geven omdat de emoties te hoog oplopen. Maar ja ik heb me weer een middag prima vermaakt. En hopelijk gaan degenen die dit topic lezen weer eens nadenken voordat ze een moord abortus plegen.
Mensen stoppen soms ook gewoon met disucssieren als ze hun gesprekspartner niet al te hoog aanslaan omdat hij of zij maar 1 wijsje kan fluiten.
pi_44982276
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mensen stoppen soms ook gewoon met disucssieren als ze hun gesprekspartner niet al te hoog aanslaan omdat hij of zij maar 1 wijsje kan fluiten.
Daarom zitten we ook op pagina 5. En ik heb gewoon mijn mening gegeven hoor met de argumenten die ik erbij vind horen. Als jij daar geen genoegen mee neemt.. jammer voor jou. Overigens heb ik van jou helemaal geen zinvolle post gezien in dit topic.
pi_44982349
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:35 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Daarom zitten we ook op pagina 5. En ik heb gewoon mijn mening gegeven hoor met de argumenten die ik erbij vind horen. Als jij daar geen genoegen mee neemt.. jammer voor jou. Overigens heb ik van jou helemaal geen zinvolle post gezien in dit topic.
Reageer dan eens op de berichten die er wel toedoen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:45:24 #208
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44982651
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:35 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik voel ook geen enkele behoefte om met jou in discussie te gaan, c.q. verantwoording af te leggen, over dingen waar ik zelf, goddank leven we in nederland, over kan en mag beslissen

Sorry, je zal vast een goede baan hebben enzo, maar ik vind je echt werkelijk waar te onbenullig en aanmatigend posten hier om er serieus op in te gaan, ik heb wel wat beters te doen dan te proberen jou te bevrijden uit je waanwereld

Dan kan ik net zo goed proberen om een demente bejaarde "the star spangled banner" uit zijn hoofd te laten leren...vergeefse moeite

En je hoeft het echt niet jammer voor mij te vinden hoor, je slaat jezelf echt te hoog aan als je denkt dat ik er wakker van lig wat jij vindt Maar dat zal ook wel onderdeel zijn van je narcistische persoonlijkheid net als dat je denkt dat jouw mening de enig zaligmakende is
pi_44982759
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:38 schreef appelsap het volgende:

[..]

Reageer dan eens op de berichten die er wel toedoen.
Heb ik 5 pagina's lang gedaan
pi_44982853
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:45 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik voel ook geen enkele behoefte om met jou in discussie te gaan, c.q. verantwoording af te leggen, over dingen waar ik zelf, goddank leven we in nederland, over kan en mag beslissen

Sorry, je zal vast een goede baan hebben enzo, maar ik vind je echt werkelijk waar te onbenullig en aanmatigend posten hier om er serieus op in te gaan, ik heb wel wat beters te doen dan te proberen jou te bevrijden uit je waanwereld

Dan kan ik net zo goed proberen om een demente bejaarde "the star spangled banner" uit zijn hoofd te laten leren...vergeefse moeite

En je hoeft het echt niet jammer voor mij te vinden hoor, je slaat jezelf echt te hoog aan als je denkt dat ik er wakker van lig wat jij vindt Maar dat zal ook wel onderdeel zijn van je narcistische persoonlijkheid net als dat je denkt dat jouw mening de enig zaligmakende is
Ah we hebben a) autisme en b) narcisme (het gaat goed met me!)

Als je net met mij in discussie wilt gaan vraag ik me af waarom je je hiermee zit te bemoeien
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:51:06 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44982879
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:26 schreef American_Nightmare het volgende:

D En hopelijk gaan degenen die dit topic lezen weer eens nadenken voordat ze een moord abortus plegen.
Nadenken is voornamelijk iets wat jij zou moeten doen. Probeer het eens, zou ik zeggen.
pi_44982967
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nadenken is voornamelijk iets wat jij zou moeten doen. Probeer het eens, zou ik zeggen.
Mwa mijn mening staat vast hoor, en al een hele tijd over dit onderwerp. Dat dit jou niet zo goed uitkomt, daar kan ik niks aan doen.
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:57:19 #213
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44983108
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:53 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Mwa mijn mening staat vast hoor, en al een hele tijd over dit onderwerp. Dat dit jou niet zo goed uitkomt, daar kan ik niks aan doen.
Ik heb al 10x gezegd, dat ik alle meningen respecteer, dus anti-abortusopvattingen zeer zeker ook. In tegenstelling tot jij, die o.a. mij ijskoud voor moordenaar uitmaakt en totaal geen oor heeft voor de beweegredenen van mensen, die tot zwangerschapsafbreking overgaan of zijn gegaan. Om tot een standpunt te komen, bekijk je een zaak van alle kanten, van boven tot onder. Ik heb niet het idee dat je dat ooit gedaan hebt. Bovendien bevalt me de toon waarop jij mensen bejegent totaal niet.
pi_44983170
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:57 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb al 10x gezegd, dat ik alle meningen respecteer, dus anti-abortusopvattingen zeer zeker ook. In tegenstelling tot jij, die o.a. mij ijskoud voor moordenaar uitmaakt en totaal geen oor heeft voor de beweegredenen van mensen, die tot zwangerschapsafbreking overgaan of zijn gegaan. Om tot een standpunt te komen, bekijk je een zaak van alle kanten, van boven tot onder. Ik heb niet het idee dat je dat ooit gedaan hebt. Bovendien bevalt me de toon waarop jij mensen bejegent totaal niet.
Helemaal met je eens.
Dat ik wat ik net ook al heb gepost, maar daar reageert hij dan niet op.
pi_44983313
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:58 schreef appelsap het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.
Hij heeft op een heleboel inhoudelijke posts niet eens gereageerd.

Bovendien vind hij het schijnbaar normaal zich nogal bot uit te laten over mensen anders denken / handelen dan hem. Als je z'n postgeschiedenis zo eens bekijkt....
pi_44983523
Ok, ik ben 40 jaar, getrouwd en 2 kinderen, de jongste is 11. Mijn man heeft zich na de geboorte van de 2e laten steriliseren. Wij willen dus geen kinderen meer. Nu raak ik toch zwanger, ik gebruik hoge bloeddruk medicijnen en ik wil dit kindje niet houden want ik ben al 40. Eigen schuld, dikke bult? Ik bedoel, we vrijen al 10 jaar zonder condoom of pil want mijn man is gesteriliseerd. Maar volgens sommigen hier moet ik dus het risico nemen om dit kindje te laten komen, want ik ben niet voorzichtig genoeg geweest.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_44984069
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:58 schreef appelsap het volgende:

[..]

Helemaal met je eens.
Dan lees het topic nog maar eens door want daar heb ik inhoudelijk allang op gereageerd. Bovendien lijkt de manier van discussievoeren helemaal niet ontopic hier. Ik heb een mening en daarbij stel ik abortus gelijk aan moord. Blijkbaar kunnen sommigen daar niet tegen wat ik ook als respectloos op zou kunnen vatten; het interesseert me echter geen reet. En als ik dan de uitlatingen van sommigen zie; er zou wat mis zijn met mijn IQ, EQ, ik zou persoonlijkheidsstoornissen hebben, een godsdienstwaanzinnige zijn, dan blijkt daaruit wel wie degene zijn die offtopic reageren en moeite hebben met het voeren van een gezonde discussie.
pi_44984132
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:07 schreef tbl1966 het volgende:
Ok, ik ben 40 jaar, getrouwd en 2 kinderen, de jongste is 11. Mijn man heeft zich na de geboorte van de 2e laten steriliseren. Wij willen dus geen kinderen meer. Nu raak ik toch zwanger, ik gebruik hoge bloeddruk medicijnen en ik wil dit kindje niet houden want ik ben al 40. Eigen schuld, dikke bult? Ik bedoel, we vrijen al 10 jaar zonder condoom of pil want mijn man is gesteriliseerd. Maar volgens sommigen hier moet ik dus het risico nemen om dit kindje te laten komen, want ik ben niet voorzichtig genoeg geweest.
Ik ben geen arts dus ik kan het risico niet beoordelen, maar als het risico dat het kind geestelijk of lichamelijk beperkt zal zijn klein is, dan vind ik een abortus inderdaad geen optie in jouw geval. Persoonlijk denk ik dat dat risico erg mee zal vallen bij een vrouw van 40, maar zoals gezegd ben ik geen arts.
pi_44984176
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:23 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik ben geen arts dus ik kan het risico niet beoordelen, maar als het risico dat het kind geestelijk of lichamelijk beperkt zal zijn klein is, dan vind ik een abortus inderdaad geen optie in jouw geval. Persoonlijk denk ik dat dat risico erg mee zal vallen bij een vrouw van 40, maar zoals gezegd ben ik geen arts.
Oké je leest dus duidelijk niet, ik wil geen kind meer, daar hebben we 10 jaar geleden bewust voor gekozen. En ik ben ook niet onvoorzichtig geweest.
pi_44984217
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:25 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Oké je leest dus duidelijk niet, ik wil geen kind meer, daar hebben we 10 jaar geleden bewust voor gekozen.
Ja dus? Dat had ik gelezen hoor.
pi_44984236
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:26 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ja dus? Dat had ik gelezen hoor.
Oké je leest dus wel maar kiest ervoor om niet te begrijpen wat je leest.
pi_44984297
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:26 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Oké je leest dus wel maar kiest ervoor om niet te begrijpen wat je leest.
Ja, je wilt geen kind. Maar dat alleen vind ik geen legitieme reden voor een abortus.
pi_44984391
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:28 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ja, je wilt geen kind. Maar dat alleen vind ik geen legitieme reden voor een abortus.
Ook niet als je er 10 jaar geleden bewust voor gekozen hebt om geen kinderen meer te willen? Ik bedoel, ik zit in een totaal andere levensfase + dat het kindje gehandicapt kan zijn door medicijngebruik en door mijn leeftijd.
pi_44984425
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:30 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Ook niet als je er 10 jaar geleden bewust voor gekozen hebt om geen kinderen meer te willen? Ik bedoel, ik zit in een totaal andere levensfase + dat het kindje gehandicapt kan zijn door medicijngebruik en door mijn leeftijd.
Daarom zeg ik dus; als er grote kans is op complicaties en of afwijkingen dan is een abortus te rechtvaardigen ja.
pi_44984473
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:31 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dus; als er grote kans is op complicaties en of afwijkingen dan is een abortus te rechtvaardigen ja.
alleen dan, mijn welzijn doet er niet toe?
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:34:48 #226
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44984576
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:32 schreef tbl1966 het volgende:

Nee. Had je maar niet met je gesteriliseerde man moeten neuken!
pi_44984620
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee. Had je maar niet met je gesteriliseerde man moeten neuken!
Maar dat is juist zo lekker
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:37:20 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44984695
Ja, maar voor de lekker doe je het niet! Dat mag niet! Tenzij je de gevolgen van je gevuns wilt dragen, uiteraard. En nee, een abortus met alle emotionele rollercoasters erbij is niet de gevolgen dragen. Negen maanden dragen zul je!
pi_44984756
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:32 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Nee klinkt cru misschien, maar het feit dat je er geen zin meer in hebt is geen reden voor een abortus.

Er zijn ook mensen die een abortus laten uitvoeren omdat ze een vakantie gepland hebben, of legio meiden die ze laten uitvoeren vanwege hun geloof (het dus als soort van voorbehoedsmiddel gebruiken). Dat vind ik nog veel verder gaan en absoluut niet kunnen. En waar moet je dan de grens trekken?

Zolang de kans groot is dat het kind gezond ter wereld komt moet abortus verboden zijn (verkrachting daargelaten).
pi_44984814
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:37 schreef Copycat het volgende:
Ja, maar voor de lekker doe je het niet! Dat mag niet! Tenzij je de gevolgen van je gevuns wilt dragen, uiteraard. En nee, een abortus met alle emotionele rollercoasters erbij is niet de gevolgen dragen. Negen maanden dragen zul je!
Komop zeg.. met je 40e kun je nog best een kind opvoeden. Wel zou ik de arts aanklagen die die sterilisatie heeft uitgevoerd.
pi_44984817
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:38 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Nee klinkt cru misschien, maar het feit dat je er geen zin meer in hebt is geen reden voor een abortus.

Er zijn ook mensen die een abortus laten uitvoeren omdat ze een vakantie gepland hebben, of legio meiden die ze laten uitvoeren vanwege hun geloof (het dus als soort van voorbehoedsmiddel gebruiken). Dat vind ik nog veel verder gaan en absoluut niet kunnen. En waar moet je dan de grens trekken?

Zolang de kans groot is dat het kind gezond ter wereld komt moet abortus verboden zijn (verkrachting daargelaten).
Waarom verkrachting daargelaten?
Ik vind dit net zo goed ongewenst zwanger raken.
pi_44984835
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:37 schreef Copycat het volgende:
ja, maar ik ben ook geen hoer die het in de bosjes met jan en alleman doet, ik heb mezelf ook al voortgeplant en wil nu gaan genieten van mijn volgende levensfase. 2 kinderen in de puberteit, we willen ook wel weer eens ergens samen heen. Ik wil geen baby erbij. Adoptie is een optie natuurlijk, is emotioneel vast niet zo zwaar als een abortus. 9 maanden een baby in je buik, onsluitingsweeėn, barensweeėn en dan dat lieve babietje in je armen om het vervolgens af te moeten staan.
pi_44984884
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:38 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

typisch mannenantwoord. En ik had het niet over mensen die abortus als voorbehoedsmiddel gebruiken. Ik heb het over een situatie waar je buiten je schuld zwanger bent geraakt.
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:42:12 #234
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44984892
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:40 schreef American_Nightmare het volgende:

Komop zeg.. met je 40e kun je nog best een kind opvoeden. Wel zou ik de arts aanklagen die die sterilisatie heeft uitgevoerd.
En in een ander topic vond je 40 nog bejaard...
Kunnen en willen zijn twee verschillende dingen en ik ben blij dat jij niet degene bent die anderen kan opdragen wat ze wel of niet mogen beslissen.
pi_44984922
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:40 schreef appelsap het volgende:

[..]

Waarom verkrachting daargelaten?
Ik vind dit net zo goed ongewenst zwanger raken.
Dat klopt ja. Maar zo'n meisje heeft gedwongen seks en daarom vind ik niet dat ze met de langlopende gevolgen daarvan geconfronteerd zou moeten worden.
pi_44984952
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:40 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

het gaat niet om kunnen, het gaat om willen. En ik wil niet meer, die keuze heb ik 10 jaar geleden met mijn man gemaakt.
pi_44985021
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:42 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

typisch mannenantwoord. En ik had het niet over mensen die abortus als voorbehoedsmiddel gebruiken. Ik heb het over een situatie waar je buiten je schuld zwanger bent geraakt.
Tja van de ene kant is het weer een geval apart, daar heb je gelijk in.
pi_44985030
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:43 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat klopt ja. Maar zo'n meisje heeft gedwongen seks en daarom vind ik niet dat ze met de langlopende gevolgen daarvan geconfronteerd zou moeten worden.
Ja en mensen die tegen hun zin kinderen krijgen zouden wel met de eventuele langlopende gevolgen moeten kunnen omgaan.
pi_44985090
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:45 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ja en mensen die tegen hun zin kinderen krijgen zouden wel met de eventuele langlopende gevolgen moeten kunnen omgaan.
Ja moeten ze maar niet onveilig neuken
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:48:02 #240
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44985144
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:46 schreef American_Nightmare het volgende:

Oh ja, dat is waar. Jij wil er niet aan dat er wel eens wat mis kan gaan met de anticonceptie. En nee, niet alleen door nalatigheid.
pi_44985157
quote:

[..]

echt, ik gun jouw een 6-ling op je 41ste
pi_44985162
quote:

[..]

Als je aan de pil bent of als je man gesteriliseerd is, lijkt me toch geen vorm van onveilig neuken.
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 20:51:56 #243
43556 miss_dynastie
pi_44985305
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:48 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

echt, ik gun jouw een 6-ling op je 41ste
Ik denk dat zijn vriendin die dan weg laat halen zonder hem erin te kennen.
pi_44985352
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn vriendin die dan weg laat halen zonder hem erin te kennen.
of ze gaat bij hem weg, want dan is ze z'n ouderwetse ideeėn beu
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:54:32 #245
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_44985401
quote:

[..]

Ach met zulke radicale ideeen kom je toch nergens, dus who cares
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_44985419
Ik zou op de kermis gaan staan!
pi_44985494
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh ja, dat is waar. Jij wil er niet aan dat er wel eens wat mis kan gaan met de anticonceptie. En nee, niet alleen door nalatigheid.
Boeien.. dan moet je maar niet met de benen wijd gaan
pi_44985521
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:54 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ach met zulke radicale ideeen kom je toch nergens, dus who cares
Hmm het CDU dreigt anders wel in de regering te komen (niet dat ik daarop gestemd heb, maar toch...)
pi_44985524
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:57 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

we kunnen het ook omdraaien, hij kan ook z'n l*l in z'n broek houden
pi_44985580
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:53 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

of ze gaat bij hem weg, want dan is ze z'n ouderwetse ideeėn beu
Wij willen nog geen kinderen maar mocht zij toch zwanger raken dan laten we het echt niet weghalen. Noem me maar ouderwets.. ik zou de meiden/ vrouwen niet de kost willen geven die hun leven lang door een schuldgevoel en nachtmerries worden achtervolgd na een abortus
pi_44985598
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:57 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

we kunnen het ook omdraaien, hij kan ook z'n l*l in z'n broek houden
Dat klopt
pi_44985631
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:59 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wij willen nog geen kinderen maar mocht zij toch zwanger raken dan laten we het echt niet weghalen. Noem me maar ouderwets.. ik zou de meiden/ vrouwen niet de kost willen geven die hun leven lang door een schuldgevoel en nachtmerries worden achtervolgd na een abortus
Als een vrouw daar toch zelf voor kiest. Nu doe je net of elke vrouw er een trauma aan overhoudt.
pi_44985697
quote:

[..]

maar als zij nou nog niet wilt, want ze vindt zich te jong en wil nog genieten van 't leven?
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:02:59 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_44985714
quote:
Wat een enorme drogredenering .
En wat een rare perceptie ook van de vrouwelijke seksualiteit, proef ik hieruit.
quote:

Hmm het CDU dreigt anders wel in de regering te komen
CU bedoel je?
pi_44985751
Vrouwen slikken niet voor niks de pil.
En een man laat zich niet voor niks steriliseren.
Dan kun je al die dingen net zo goed maar niet meer doen/gebruiken, want neuken kan je toch pas als je echt kinderen wilt.
pi_44985797
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:03 schreef appelsap het volgende:
Vrouwen slikken niet voor niks de pil.
En een man laat zich niet voor niks steriliseren.
Dan kun je al die dingen net zo goed maar niet meer doen/gebruiken, want neuken kan je toch pas als je echt kinderen wilt.
je mag alleen neuken om je voort te planten, verder niet? Saaie boel
pi_44985809
quote:

[..]

Wij willen nog geen kinderen maar mocht zij toch zwanger raken dan laten we het echt niet weghalen. Noem me maar ouderwets..
Je bent ouderwets.

Wat ongelooflijk kortzichtig ben jij.
pi_44985838
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:05 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

je mag alleen neuken om je voort te planten, verder niet? Saaie boel
Zoals hij redeneert wel.
Maar daar zal het volgens hem ook wel enkel voor bedoeld zijn.
pi_44985855
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:02 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

maar als zij nou nog niet wilt, want ze vindt zich te jong en wil nog genieten van 't leven?
Had ze maar niet moeten neuken, of gewoon goed de pil slikken en condoom gebruiken.
pi_44985868
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:06 schreef appelsap het volgende:

[..]

Zoals hij redeneert wel.
Maar daar zal het volgens hem ook wel enkel voor bedoeld zijn.
Helemaal niet.
pi_44985894
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:07 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Had ze maar niet moeten neuken, of gewoon goed de pil slikken en condoom gebruiken.
Tuurlijk en als je dan zwanger wordt?
Of krijgen we dan weer het: dan had je maar niet moeten neuken praatje?
pi_44985928
quote:

[..]

we hebben het hier wel over jouw vriendin hoor, had die l*l dan in je broek gehouden
pi_44985954
quote:

[..]

Helemaal niet.
Blijkbaar wel en anders mag je me dat wel eens uitleggen.
Als mensen geen kinderen willen dan hebben ze niet te neuken.
Want het kan jou niet boeien dat voorbehoedsmiddelen het ook wel eens laten afweten. (dan hadden ze maar niet moeten neuken toch?)
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:11:43 #264
88139 JoeyT
pi_44986018
quote:

[..]

Hmm het CDU dreigt anders wel in de regering te komen (niet dat ik daarop gestemd heb, maar toch...)
En die gaan er niets aan doen

Goede gast die Rouvoet
pi_44986031
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:09 schreef appelsap het volgende:

[..]

Blijkbaar wel en anders mag je me dat wel eens uitleggen.
Als mensen geen kinderen willen dan hebben ze niet te neuken.
Want het kan jou niet boeien dat voorbehoedsmiddelen het ook wel eens laten afweten. (dan hadden ze maar niet moeten neuken toch?)
da's redeneren in een cirkeltje hoor, wat was er eerder, 't kip of 't ei?
pi_44986057
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:08 schreef appelsap het volgende:

[..]

Tuurlijk en als je dan zwanger wordt?
Of krijgen we dan weer het: dan had je maar niet moeten neuken praatje?
ja.. jullie vragen ook 100x hetzelfde..
pi_44986124
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:12 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

ja.. jullie vragen ook 100x hetzelfde..
Je bent vrij onduidelijk.
Eerst zeg je, dan moeten ze maar niet neuken.
Dan zeg je, ze moeten goed de pil slikken, maar jij wil er niet van weten dat die niet altijd hun werk doen.
pi_44986239
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:14 schreef appelsap het volgende:

[..]

Je bent vrij onduidelijk.
Eerst zeg je, dan moeten ze maar niet neuken.
Dan zeg je, ze moeten goed de pil slikken, maar jij wil er niet van weten dat die niet altijd hun werk doen.
Die doet z'n werk wel als je er goed mee om gaat. Mensen die zeggen 'door de pil zwanger te zijn geworden' liegen.
pi_44986292
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:17 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Die doet z'n werk wel als je er goed mee om gaat. Mensen die zeggen 'door de pil zwanger te zijn geworden' liegen.
Ik ben door de pil heen zwanger geworden. Ik had inderdaad beter op kunnen letten, door ook condooms te gebruiken.
Maar nee, de pil kon ik niet beter slikken dan ik nu gedaan heb.
Dus ik lieg.
pi_44986305
quote:

[..]

ook al afgestudeerd als arts?
pi_44986319
Als je goed op de hoogte was van de feiten, dan wist je ook dat de pil niet 100% betrouwbaar is.
Net als een condoom.
pi_44986377
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:19 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik ben door de pil heen zwanger geworden. Ik had inderdaad beter op kunnen letten, door ook condooms te gebruiken.
Maar nee, de pil kon ik niet beter slikken dan ik nu gedaan heb.
Dus ik lieg.
Had je inderdaad maar condooms erbij moeten gebruiken. Condooms niet 100% veilig is ook een fabeltje. Fabrikanten houden dat aan om geen schadeclaims te krijgen ja. Die dingen worden electronisch getest en zijn 100% zeker 'zaad-proof'. Neem van mij aan dat er dan echt geen zaadje door dat rubber heen komt, tenzij er onvoorzichtig mee wordt omgegaan; sperma aan de handen, rubber scheurt etc.. en zo is het ook met de pil. Misschien heb je een keer de pil uitgekotst, was je aan de diarree, of simpelweg te laat in genomen, maar stipt op tijd en hij is hartstikke veilig, laat staan een combinatie van de 2.
pi_44986395
quote:

Wat ben jij een dom stokertje zeg je meent zelf geen bal van al het gezwans dat je hier aan het verkondigen bent, en niemand neemt je serieus, dus stop er maar gewoon mee voordat mensen je echt gaan geloven
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_44986426
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:21 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Had je inderdaad maar condooms erbij moeten gebruiken.
Ik klaag niet, ik neem mijn verantwoordelijkheid. Ik krijg een prachtig kindje binnenkort.
Maar ook met pil én condoom kan je zwanger raken. Ook al is de kans dan kleiner.

edit:
toevoeging
Nu lul je weer om de feiten heen. Het ging niet om het feit dat ik er condooms bij had moeten gebruiken dan.
Het ging erom dat de pil niet 100% betrouwbaar is.
pi_44986427
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:21 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Had je inderdaad maar condooms erbij moeten gebruiken.
drogredenatie
pi_44986465
quote:

nu wordt het echt triest
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_44986481
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:31 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Over wat voor afwijkingen hebben we het dan? Er zijn ook zat mensen die erover vallen als een kind wordt geaborteerd als gehandicapt is. Is toch eigenlijk net zo goed moord volgens jo?. Waar trek je volgens jou de grens?

Ik slik momenteel medicijnen die de kans op afwijkingen bij een ongeboren kind behoorlijk vergroten. Op elke pillenstrip staat met rode dikgedrukte letters dat je bij zwangerschap of zelfs twijfel die pillen vooral niet mag innemen. Stel nu dat ik ondanks mijn spiraal zwanger raak? Nalatigheid kun je het sowieso al niet noemen want ik heb er zat aan gedaan niet zwanger te worden. Mag ik het dan wel weg laten halen of toch niet omdat het risico toch net te klein is?

En dan komen we weer bij het punt wie bepaalt wanneer het gerechtvaardigd is? Mijn mening is: ieder voor zich. Dat jouw vriendin het nooit zou laten doen kan ik mee leven. Ik respecteer namelijk jouw mening. Dat jij abortus ziet als moord, ook prima.
Wat ik jammer vind is dat je andermans mening hierover niet accepteerd. Het gaat juist over meningen en er bestaat mijns inziens niet zo iets als een beste of de slechtste. Verschillend ja.... maar niet beter of slechter.
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:24:13 #278
88139 JoeyT
pi_44986490
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:21 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Wat ben jij een dom stokertje zeg je meent zelf geen bal van al het gezwans dat je hier aan het verkondigen bent, en niemand neemt je serieus, dus stop er maar gewoon mee voordat mensen je echt gaan geloven
Ik snap het boeiende sowieso al niet meer. Nightmare is tegen , rest is voor. Gaat nergens meer over
pi_44986501
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:23 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

nu wordt het echt triest
lekker laten l*llen, 't is zoals je zelf al zei een stokertje
pi_44986529
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:22 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik klaag niet, ik neem mijn verantwoordelijkheid. Ik krijg een prachtig kindje binnekort.
Ach had 't toch weg laten halen.. had je nou fijn op wintersport gekund!
pi_44986594
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:25 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

maar dat mag toch niet van jou
pi_44986618
Iemand die abortus wil moet het lekker doen.. feit is dat het enorm vaak wordt uitgevoerd om de meest simpele redenen en VAAK bij meisjes van buitenlandse komaf (moslims) en ja ik heb deze info uit de eerste hand. Dat is gewoon fout en te wijten aan ons typisch Nederlandse beleid.

En nee ik ben heus niet zo streng tegen als ik vaak in dit topic heb doen voorkomen, maar ik vind wel dat er veel te makkelijk over gedacht wordt door velen en dat het flink beperkt zou moeten worden. Ik ben verder de laatste die beweert dat een kind op de wereld geplempt moet worden, terwijl het geen enkele kans op een fatsoenlijk leven heeft. Maar er mag wel veel zorgvuldiger met deze ingreep om worden gesprongen dan tegenwoordig hier gebeurt.

Zo en nou ga ik tv kijken. Houdoe en bedankt!
pi_44986654
quote:

[..]

En waar slaat dit dan op?
Ik ben hardstikke blij met het kindje dat ik krijg en ik heb daar voor 100% voor gekozen.
Ik ben alleen niet tegen abortus.
Jouw probleem is dat jij meningen niet kunt respecteren.
pi_44986806
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:27 schreef American_Nightmare het volgende:
Iemand die abortus wil moet het lekker doen.. feit is dat het enorm vaak wordt uitgevoerd om de meest simpele redenen en VAAK bij meisjes van buitenlandse komaf (moslims) en ja ik heb deze info uit de eerste hand. Dat is gewoon fout en te wijten aan ons typisch Nederlandse beleid.

En nee ik ben heus niet zo streng tegen als ik vaak in dit topic heb doen voorkomen, maar ik vind wel dat er veel te makkelijk over gedacht wordt door velen en dat het flink beperkt zou moeten worden. Ik ben verder de laatste die beweert dat een kind op de wereld geplempt moet worden, terwijl het geen enkele kans op een fatsoenlijk leven heeft. Maar er mag wel veel zorgvuldiger met deze ingreep om worden gesprongen dan tegenwoordig hier gebeurt.

Kijk nu nuanceer je je mening wat beter.
pi_44986894
Dat is tenminste een normale reactie. Ik ben het er zeker mee eens dat er wel wat zorgvuldiger mee omgegaan mag worden.

de volgende keer mag je trouwens best normaal reageren, want die reactie van net sloeg werkelijk nergens op
pi_44987079
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:32 schreef appelsap het volgende:
Dat is tenminste een normale reactie. Ik ben het er zeker mee eens dat er wel wat zorgvuldiger mee omgegaan mag worden.

de volgende keer mag je trouwens best normaal reageren, want die reactie van net sloeg werkelijk nergens op
Die was dan ook saracastisch bedoeld ik wens je alle geluk van de wereld met je kindje
pi_44987669
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:27 schreef American_Nightmare het volgende:

EINDELIJK

zijn er nog anderen die hun mening over dit onderwerp willen geven, want op zich is t best interessant (zelfs voor een 20 jarige jongeman als mijzelf), met name door een paar eigen ervaringen
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_44988890
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:19 schreef appelsap het volgende:
Als je goed op de hoogte was van de feiten, dan wist je ook dat de pil niet 100% betrouwbaar is.
Net als een condoom.
het is wel zo dat voor die 1% onbetrouwbaarheid of minder zelfs, je dat excuus wel erg vaak hoort.

hoe wordt die betrouwbaarheid ueberhaupt vastgesteld?

500 vrijwilligers een jaar lang sex laten hebben met hun partners terwijl ze de pil slikken en iedere dag om 8 uur 's avonds stipt de pil laten slikken, onder het oog van een medewerker vh onderzoeksgedoe?
iemand moet controleren immers of de pil wel dagelijks wordt ingenomen en de inname na de stopweek weer tijdig hervat wordt.

als al die dames, die je zeggen de pil correct te hebben geslikt en toch zwanger geraakt te zijn, zonder dat er sprake was van langdurig kotsen, diarree of het nemen van antibiotica, zou moeten geloven, dan zou de pil als een stuk minder betrouwbaar te boek moeten staan

ik denk dat de pil dus nog betrouwbaarder is dan de cijfers aangeven, maar dat er wat meer dames zijn die uit angst de partner te verliezen, aan zich te binden, kiezen voor een leugentje om eigen bestwil.

wat de pil onveilig maakt is incorrecte inname, braken/diaree en bepaalde medicijnen , antibiotica.
daar wordt soms niet bij stilgestaan, men heeft sex, zonder xtra bescherming en dan is daar die menstruatie die uitblijft en dat maakt die ene procent onbetrouwbaarheid.

ik denk dat als daarvan geen sprake is, ziekte, medicatie, slordig gebruik, dat de kans dat je toch zwanger raakt zo goed als nul is.
ik denk dus ook dat nogal wat dames niet helemaal eerlijk zijn wat betreft correcte inname, met voorbedachte rade er slordig mee omsprongen en dan het lot zijn werk laten doen ... om vervolgens quasi verbaasd te reageren.

een enkeling zal ms te laat ontdekken dat er 1 of meer pillen vergeten zijn en dat dan niet durven te vertellen, en als je eenmaal gelogen of het verzwegen hebt dan kun je niet meer terug, dat idee.
pi_44989666
Milagro ik snap wel wat je bedoelt.
Ik kan voor mezelf met zekerheid zeggen dat de pil bij mij niet voor 100% heeft gewerkt.
Ik zal niet zeggen dat ik nooit een pilletje vergeten ben. Maar in de periode dat ik zwanger ben geraakt had hij gewoon horen te werken. Niks vergeten, geen slordig gebruik, geen ziekte of medicatie. (natuurlijk zal elke meid die hierover liegt dit ook zeggen, maargoed het is maar net wat je wil geloven.)
Ik weet bijna wel zeker dat je het vaker hoort dan de cijfers uitwijzen en dat er vaak over gelogen wordt. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de kans dat je zwanger raakt niet 0 is, anders zou ik niet zwanger kunnen zijn. Dat het dicht bij de 0 zit wil ik best geloven.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:47:22 #290
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44990063
quote:

[..]

Wat ben jij zeldzaam trieste hork zeg
pi_44990106
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:37 schreef appelsap het volgende:
Milagro ik snap wel wat je bedoelt.
Ik kan voor mezelf met zekerheid zeggen dat de pil bij mij niet voor 100% heeft gewerkt.
Ik zal niet zeggen dat ik nooit een pilletje vergeten ben. Maar in de periode dat ik zwanger ben geraakt had hij gewoon horen te werken. Niks vergeten, geen slordig gebruik, geen ziekte of medicatie. (natuurlijk zal elke meid die hierover liegt dit ook zeggen, maargoed het is maar net wat je wil geloven.)
Ik weet bijna wel zeker dat je het vaker hoort dan de cijfers uitwijzen en dat er vaak over gelogen wordt. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de kans dat je zwanger raakt niet 0 is, anders zou ik niet zwanger kunnen zijn. Dat het dicht bij de 0 zit wil ik best geloven.
je kan iets gedaan hebben, iets je overkomen zijn waar je niet aan dacht toen en wat je je nu niet meer herinnert.

ik neem aan dat je de pil niet meer als voorbehoedsmiddel gaat gebruiken dan, als hij 'niet aanslaat, slaat hij nooit aan, incidenteel niet aanslaan kan m.i. alleen als er dus sprake was van ziekte of medicijngebruik.
anders was je wel eerder zwanger geraakt (met alleen de pil als protectie).

volgens mij is de kans zo goed als nul, en zo goed als is niet hetzelfde als gelijk aan en ms of ws ben jij dan de zeldzame uitzondering bij wie de pil net die ene keer niet werkte, daarvoor wel.
toch denk ik dat de kans er is dat er een samenloop van omstandigheden was waar jij ms nu nog niet aan denkt.
let wel , ik zeg , die kans is er, ik noem je geen leugenaar.

echter de pil is meer betrouwbaar dan de verklaringen van alle dames je doen geloven,
er is zelfs een dame geweest wiens 2 kids niet gepland waren (wel gewenst) ondanks pilgebruik, en nu weer zwanger was ondanks pilgebruik.

dat bedoel ik dus, dat geloof ik dus niet, tenzij die dame dus ziek is, medicijnen slikt, of slordig omspringt met de pilinnames.

je hebt maar 1 kind nodig om te weten dat ondanks secuur gebruik de pil dus blijkbaar jou niet voldoende protectie biedt, en dus stap je ofwel over op wat anders, ofwel je doet dat niet, maar dan is er dus feitelijk sprake van in ieder geval door de moeder geplande zwangerschap, met een tegenstribbelende partner bij wie ze met een lege strip kan wapperen "kijk dan, allemaal op, en toch weeeeeer zwanger , en je weet hoe ik over abortus denk".
pi_44990678
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat ben jij zeldzaam trieste hork zeg
Wat lees jij zeldzaam selectief zeg jij bent zo'n dom miepje dat een beeld van iemand vormt en dan alles op alles zet om zich van te houden aan haar domme vooroordelen.
pi_44990745
Moeilijk om me voor te stellen. Voor mij hoeft het momenteel (nog) niet.
Maar toch is ongewenst zwanger worden is momenteel ook niet mogelijk, hooguit onverwacht.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_44990906
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:48 schreef milagro het volgende:

[..]

je kan iets gedaan hebben, iets je overkomen zijn waar je niet aan dacht toen en wat je je nu niet meer herinnert.

ik neem aan dat je de pil niet meer als voorbehoedsmiddel gaat gebruiken dan, als hij 'niet aanslaat, slaat hij nooit aan, incidenteel niet aanslaan kan m.i. alleen als er dus sprake was van ziekte of medicijngebruik.
anders was je wel eerder zwanger geraakt (met alleen de pil als protectie).

volgens mij is de kans zo goed als nul, en zo goed als is niet hetzelfde als gelijk aan en ms of ws ben jij dan de zeldzame uitzondering bij wie de pil net die ene keer niet werkte, daarvoor wel.
toch denk ik dat de kans er is dat er een samenloop van omstandigheden was waar jij ms nu nog niet aan denkt.
let wel , ik zeg , die kans is er, ik noem je geen leugenaar.

echter de pil is meer betrouwbaar dan de verklaringen van alle dames je doen geloven,
er is zelfs een dame geweest wiens 2 kids niet gepland waren (wel gewenst) ondanks pilgebruik, en nu weer zwanger was ondanks pilgebruik.

dat bedoel ik dus, dat geloof ik dus niet, tenzij die dame dus ziek is, medicijnen slikt, of slordig omspringt met de pilinnames.

je hebt maar 1 kind nodig om te weten dat ondanks secuur gebruik de pil dus blijkbaar jou niet voldoende protectie biedt, en dus stap je ofwel over op wat anders, ofwel je doet dat niet, maar dan is er dus feitelijk sprake van in ieder geval door de moeder geplande zwangerschap, met een tegenstribbelende partner bij wie ze met een lege strip kan wapperen "kijk dan, allemaal op, en toch weeeeeer zwanger , en je weet hoe ik over abortus denk".
Toch bestaat dat wel degelijk.
Iemand die ik ken had het. Ze had altijd al wel problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden etc). Toen raakte ze opeens zwanger. Ze hebben het kindje gehouden. Het is alleen zo jammer dat ze er nooit van is gaan houden. Vervolgens kwam er ongewenst een tweede. Ook gehouden. En nog steeds geen liefde.
Inmiddels is zij gescheiden van haar man, nadat ze meerdere keren is vreemdgegaan, en er uiteindelijk vandoor ging met een ander, en heeft afstand gedaan van de kinderen. Die voedt hij nu voornamelijk alleen op. Zij stuurt ook geen alimentatie, maar eist ze wel af en toe op om goede sier te maken bij haar nieuwe schoonouders.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_44991353
Zou aan de situatie liggen.
Als ik door overmacht zwanger zou raken (gescheurd condoom, pil die faalt etc of verkrachting, laten we niet hopen dat het me ooit overkomt) dan zou ik het toch weg laten halen.
Ik wil namelijk op dit moment absoluut geen kinderen (misschien wel nooit) en ben nog maar 21 en vollop met een studie bezig.

Als ik zelf een fout maak door zwanger te raken omdat ik geen condoom gebruik en/of de pil slik dan vind ik eigenlijk dat ik mijn verantwoordelijkheden moet nemen. Hoe stom het ook is om een dergelijke fout te maken.
Maar of ik het werkelijk zou doen, eigenlijk twijfel ik daarover. Ik kan nu "makkelijk" praten dat ik mijn verantwoordelijkheid hoor te nemen maar het is wel een flinke stap. Een kind...ik moet er niet aan denken. Fout of geen fout. Maar goed, ik ben ook niet zo harteloos dat ik het gelijk zou weghalen.

Maar ik ga eigenlijk uit van het feit of ik zelf verantwoordelijk was voor de zwangerschap of niet.
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:27:01 #296
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44991547
Dus dan straf je jezelf eigenlijk voor een fout, in plaats van het kind ook echt oprecht te willen? Heel vreemde redenering!
pi_44991641
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:27 schreef Aventura het volgende:
Dus dan straf je jezelf eigenlijk voor een fout, in plaats van het kind ook echt oprecht te willen? Heel vreemde redenering!
Kon ik op wachten. Maar zo moet je het niet zien, al staat het er zo wel.
Heb geen zin om elk detail van mijn verhaaltje uit te leggen maar ik neem geen kind omdat het uit principe zou moeten. Maar weg laten halen...das ook nogal wat, weet niet of ik dat kan.
pi_44991997
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Toch bestaat dat wel degelijk.
Iemand die ik ken had het. Ze had altijd al wel problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden etc). Toen raakte ze opeens zwanger. Ze hebben het kindje gehouden. Het is alleen zo jammer dat ze er nooit van is gaan houden. Vervolgens kwam er ongewenst een tweede. Ook gehouden. En nog steeds geen liefde.
Inmiddels is zij gescheiden van haar man, nadat ze meerdere keren is vreemdgegaan, en er uiteindelijk vandoor ging met een ander, en heeft afstand gedaan van de kinderen. Die voedt hij nu voornamelijk alleen op. Zij stuurt ook geen alimentatie, maar eist ze wel af en toe op om goede sier te maken bij haar nieuwe schoonouders.
je zegt "ze had altijd al problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden)" dat laatste moet toch al een signaal zijn dat de pil niet sterk genoeg is, omdat je dwars door de pil heen toch menstrueert?

dat bedoel ik dus precies met dingen die gebeuren waar je op dat moment geen echte aandacht aanschenkt of ze niet linkt aan een mogelijk risico om tóch zwanger te raken.
pi_44992190
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:38 schreef milagro het volgende:

[..]

je zegt "ze had altijd al problemen met de pil (pijn, door blijven bloeden)" dat laatste moet toch al een signaal zijn dat de pil niet sterk genoeg is, omdat je dwars door de pil heen toch menstrueert?

dat bedoel ik dus precies met dingen die gebeuren waar je op dat moment geen echte aandacht aanschenkt of ze niet linkt aan een mogelijk risico om tóch zwanger te raken.
Er zit wel logica in je redenatie, maar hoeveel vrouwen gebruiken de pil? En bij hoeveel vrouwen gaat het mis? Dan zou het zo kunnen zijn dat die percentages toch wel kloppen.
pi_44992740
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:44 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Er zit wel logica in je redenatie, maar hoeveel vrouwen gebruiken de pil? En bij hoeveel vrouwen gaat het mis? Dan zou het zo kunnen zijn dat die percentages toch wel kloppen.
geen idee, je kan enkel afgaan op wat vrouwen beweren , het is niet te controleren.

en ik hoor echt veel te vaak "de pil sloeg bij mij blijkbaar niet aan, want ik heb er geen een vergeten" om dat lage percentage te verklaren.

de onbetrouwbaarheid vd pil ligt vaker aan slordige inname, bewust of onbewust dan overmacht.

zelf denk ik, en dat is dus een mening en geen feit, dat het gros per ongeluk expresjes zijn, vrouwen die ofwel een man aan zich willen binden, ofwel een tegenstribbelende potentiele vader zo over de streep denken te kunnen trekken.

want ook dat hoor je te vaak, mannen, jongens die onverwacht en zeker onverhoopt en ongewenst te horen krijgen "sorry, ik weet ook niet hoe het kan, maar etc" en daar dus echt niet blij mee zijn, die geen inspraak hebben in de volgende stap, houden of niet : "je weet hoe ik over abortus denk, dit mag je niet van me vragen, hoe kun je, ik hou van je, en dan vraag je me dit?????".

die dingen gaan te vaak samen, een dame die per ongeluk zwanger raakt, een jongen, die ws zoals verwacht, allesbehalve happy is, maar door schuldgevoel , plichtsbesef, en ms ook wel omdat hij gewoon van de dame houdt, bakzeil moet halen.

niet dat hij een keus heeft in deze, de vrouw beslist immers of ze het houdt of niet, 9 vd 10 keer toch wel.

en we weten allemaal hoe het gros reageert als iemand ervoor kiest om zich niet het vaderschap te laten opdringen, die is per definitie de klootzak, de egoist die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.

en kom dan niet met "had hij zijn lul maar er niet in moeten hangen", zeker in een relatie mag je toch hopen dat je vriendin de waarheid spreekt als ze zegt aan de pil te zijn.

ik denk dat de dames die ongewenst zwanger raken, en het weg laten halen vaker zullen toegeven dat ze zelf slordig zijn omgesprongen met de pil ( los van hen die hem helemaal niet slikten en in een opwelling toch sex gehad hebben, zonder bescherming ) dan dames die het kind coute que coute willen houden.

het zou toch te toevallig zijn dat enkel die dames voor wie abortus absoluut geen optie is, allemaal zijn verrast, ondanks secure inname, zonder forces majeures.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')