Als jij van meet af aan overtuigd bent dat je dat kindje niet wilt, dat je het niet hetgeen kan bieden wat je wilt bieden, om welke redenen dan ook, dan wordt je daar heus niet op stelen sprong wel gelukkig mee. Uitzonderingen wellicht daargelaten.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Die mogelijkheid is net zo goed aanwezig dan dat zij zegt dat haar leven kut was geweest. Natuurlijk zegt ze dat nu omdat het een vorm is van goedpraten van haar abortus. Puur zelfbescherming.
Iemand zonder kind kan ook niet weten hoe het is om een kind te hebben en kan dus die beslissing in feite ook helemaal niet nemen. Daarom moet abortus gewoon verboden zijn, uitzonderlijke gevallen daargelaten.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:31 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Dat zeggen we dus niet, jij probeert ons te overtuigen dat jouw mening de enige waarheid is. Dat jij tegen bent en er zelf niet voor zou kiezen vind ik prima, maar vertel mij niet of ik wel of niet gelukkig zou worden met een kind. Dat kan alleen de persoon in kwestie voor zichzelf uitmaken en niet jij![]()
Het is gewoon een vorm van zelfbescherming. Er zijn weinig vrouwen die durven te zeggen dat ze spijt hebben van hun abortus (ze zijn er wel!) maar ik denk dat diep in hun hart bijna iedereen in gewetensnood verkeert van tijd tot tijd. En als je een kind niks denkt te kunnen bieden dan doe je je best maar dat je het wel wat kunt bieden. Probeer er wat van te maken in plaats van in de slachtofferrol te kruipen en te gaan lopen janken alleen om je abortus voor jezelf te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als jij van meet af aan overtuigd bent dat je dat kindje niet wilt, dat je het niet hetgeen kan bieden wat je wilt bieden, om welke redenen dan ook, dan wordt je daar heus niet op stelen sprong wel gelukkig mee. Uitzonderingen wellicht daargelaten.
Dat jij dat nu schaart onder goedpraten van haar abortus vind ik dan weer van zeer laag allooi van jou getuigen.
Wat is dat nou weer voor rare opmerking?!quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:35 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin van mening. Als je neukt moet je daarvan de verantwoordelijkheden dragen. Vind je jezelf oud genoeg op je 16e? Zorg dan ook dat je de pil goed slikt en condooms gebruikt. Ga niet janken als je AIDS krijgt of zwanger raakt door je eigen schuld maar draag de gevolgen ervan. Je voelt je toch zo volwassen? Of verdient ook iedereen de kans om AIDS ongedaan te maken?
Jij spreekt toch ook vanuit jouw perceptie? In het grootste deel van de wereld is abortus nog altijd verboden dus ik denk eerder dat mijn perceptie toch leidend is hoor.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:38 schreef Copycat het volgende:
Je spreekt wederom vanuit jouw perceptie. Nogmaals: die is niet leidend voor de rest van de wereld.
Ik vind vrouwen die ervoor kiezen om een abortus te ondergaan omdat ze het kind nu nog niets kunnen/willen bieden verre van slachtoffers. Kinderen die ongewenst zijn maar geboren worden omdat het nu eenmaal zo is, dat vind ik juist slachtoffers.
Dus wat jij zegt is dat de rest van de wereld de politiek in Nederland moet bepalen? Zullen we homorechten ook meteen afschaffen? En het softdrugbeleid afschaffen en strafbaar maken?quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Jij spreekt toch ook vanuit jouw perceptie? In het grootste deel van de wereld is abortus nog altijd verboden dus ik denk eerder dat mijn perceptie toch leidend is hoor.
Ja, en ik zeg daarom ook steeds 'ik vind'. Jij doet echter alsof jouw mening leidend is. Daarbij, in het overgrote deel van de Westerse wereld is abortus wel geaccepteerd.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Jij spreekt toch ook vanuit jouw perceptie? In het grootste deel van de wereld is abortus nog altijd verboden dus ik denk eerder dat mijn perceptie toch leidend is hoor.
Precies net zoals abortus niet mogelijk zou moeten zijn. Gewoon nadenken voordat je doetquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:39 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare opmerking?!
Iedereen verdient een kans om AIDS ongedaan te maken, helaas is dat niet mogelijk.
Iedereen kent de risico's. Bovendien ben je ook nog eens levensgevaarlijk bezig voor de ander, want misschien heb jij zelf die ziekte wel. Dus 'och ik was geil en ik dacht even niet goed na' gaat hier niet op.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:41 schreef Vivi het volgende:
Idd zeg, wat een debiel geblaat..alsof je de doodstraf verdient omdat je een keertje geil bent en niet zo goed nadenkt.
edit: n.a.v Aneurism zijn reply dus
k denk net dat sommige net zeer realistisch over deze zaken denken. geen struisvogeloplossingen a la bush "onthouding is het beste voorbehoedsmiddel". mensen willen en zijn gemaakt om te neuken face it...quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:44 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Iedereen kent de risico's. Bovendien ben je ook nog eens levensgevaarlijk bezig voor de ander, want misschien heb jij zelf die ziekte wel. Dus 'och ik was geil en ik dacht even niet goed na' gaat hier niet op.
maar dit geeft wel weer aan hoe ziekelijk luchtig sommige over deze zaken denken..
quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Precies net zoals abortus niet mogelijk zou moeten zijn. Gewoon nadenken voordat je doetheb je ook geen last van AIDS
Ik zal je uit de droom helpen.. ik heb genoeg hobbies, wel een vriendin, nooit een abortus ondergaan (die vriendin dan), absoluut niet godsdienstig opgevoed, dus hou je vooroordelen maar voor jequote:Op woensdag 3 januari 2007 16:45 schreef DropjesLover het volgende:
hmz, een blik op zijn profiel maakt wel wat duidelijk, een man van 27 IT manager, met een paar standaard hobbies...
blijkbaar met frustraties en misschien een (ex?) vriendin die een abortus ondergaan heeft, terwijl hij het wilde houden. of gewoon zwaar godsdienstig opgevoed, maar hij betrekt god er niet bij, dus k zou gaan voor t 1e...
Nee hoor, maar mensen blijven mensen en doen wel eens dingen die achteraf niet zo verstandig bleken te zijn..ik vind nu niet dat daar direct een doodvonnis op hoeft te volgen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:44 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Iedereen kent de risico's. Bovendien ben je ook nog eens levensgevaarlijk bezig voor de ander, want misschien heb jij zelf die ziekte wel. Dus 'och ik was geil en ik dacht even niet goed na' gaat hier niet op.
maar dit geeft wel weer aan hoe ziekelijk luchtig sommige over deze zaken denken..
Ik ook niet, maar als je weet dat het kan is dat toch alle reden om eens wat meer voorzichtigheid in acht te nemen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:47 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee hoor, maar mensen blijven mensen en doen wel eens dingen die achteraf niet zo verstandig bleken te zijn..ik vind nu niet dat daar direct een doodvonnis op hoeft te volgen.
Dus gaat die vergelijking van Aneurism ook op? Je weet immers dat je een auto-ongeluk kunt krijgen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:48 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik ook niet, maar als je weet dat het kan is dat toch alle reden om eens wat meer voorzichtigheid in acht te nemen.
Ik zeg niet dat iemand die onveilig sekst het verdient om te sterven. Ik vind dus ook niet dat iemand die in een auto stapt verdient te verongelukken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus gaat die vergelijking van Aneurism ook op? Je weet immers dat je een auto-ongeluk kunt krijgen.
Laten we een voorbeeld nemen aan china. Daar aborteren ze tussen de 50% en 80% van de zwangerschappenquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:42 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dus wat jij zegt is dat de rest van de wereld de politiek in Nederland moet bepalen? Zullen we homorechten ook meteen afschaffen? En het softdrugbeleid afschaffen en strafbaar maken?
Ik ben trots op ons beleid. Het is een teken van ontwikkeling. In een groot deel van de wereld is de bevolking niet eens geschoold, we zouden ons moeten laten leiden over wat hun denken? We zijn vooruitstrevend in de wereld wat betreft economische en maatschappelijke ontwikkeling, laat de wereld maar eens voorbeeld aan Nederland nemen lijkt me.
In Amsterdam schijnt een kliniek te zijn waar je de hele maand dubbele airmiles bij je abortus krijgt; dan zou ik zeker daar gaan!quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:57 schreef N.icka het volgende:
Als ik ongewenst zwanger zou worden zou ik het laten aborteren. Ongewenst is ongewenst
Statistisch gezien, maar veel kinderen worden illegaal geboren op het platteland.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Laten we een voorbeeld nemen aan china. Daar aborteren ze tussen de 50% en 80% van de zwangerschappen
Ik woon niet in Amsterdamquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
In Amsterdam schijnt een kliniek te zijn waar je de hele maand dubbele airmiles bij je abortus krijgt; dan zou ik zeker daar gaan!
Dat weet jij helemaal niet. Grote kans dat ze het jou dankzij je tolerante houding niet zou durven vertellen en het zelf op zou knappen. Kan ook hoor.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:47 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik zal je uit de droom helpen.. ik heb genoeg hobbies, wel een vriendin, nooit een abortus ondergaan (die vriendin dan), absoluut niet godsdienstig opgevoed, dus hou je vooroordelen maar voor je
Typisch R&P, je bent het ergens niet mee eens en je bent meteen een autistquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:05 schreef Aventura het volgende:
A_M, met jou valt moeilijk te discussieren, omdat het jou zo te lezen aan empathie ontbreekt en je weigert dingen vanuit andermans perspectief te bekijken (het zal me niks verbazen als je een aan autisme verwante aandoening hebt). Op zich respecteer ik het als iemand tegen abortus is. Maar de argumenten die je gebruikt raken kant nog wal. Je maakt drogredeneringen, je vergelijkt appels met peren...Ik trek me terug, dit is niet het niveau waarop ik wil posten hier.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet. Grote kans dat ze het jou dankzij je tolerante houding niet zou durven vertellen en het zelf op zou knappen. Kan ook hoor.
Ik geef toch ook alleen mijn mening? En mijn mening houdt onder andere in dat de wet zou moeten veranderen. Het is inderdaad momenteel een keuze in Nederland en ik vind dat dit zou moeten veranderen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:03 schreef appelsap het volgende:
American_ Nightmare, jammer voor jou dat jouw mening geen wet is.
Abortus is een persoonlijke keuze hier in Nederland.
En dat jij het ziet als moord wil niet zeggen dat iedereen dat zo moet zien.
Ik dacht anders precies hetzelfde als Aventura terwijl ik serieus wilde gaan reageren in dit topic. Trek er je lering uit!quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:10 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Typisch R&P, je bent het ergens niet mee eens en je bent meteen een autist![]()
Gelukkig behoor jij tot de minderheidquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:12 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik geef toch ook alleen mijn mening? En mijn mening houdt onder andere in dat de wet zou moeten veranderen. Het is inderdaad momenteel een keuze in Nederland en ik vind dat dit zou moeten veranderen.
Haha, lachen. Het punt is dat ik mensen die tegen abortus zijn wel respecteer, maar dat jij dat andersom niet doet. Wat moet het heerlijk zijn voor je om zo'n ubermensch te zijn! Om vooruit te kunnen kijken, alles goed te kunnen plannen, nooit een ongelukje te krijgen en altijd en overal 'zielsgelukkig' kunnen zijn met een kind.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:10 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Typisch R&P, je bent het ergens niet mee eens en je bent meteen een autist![]()
Dat geeft wel de zieligheid van R&P aan.. denken aan de hand van een aantal posts die iemand ter eigen vermaak plaatst meteen een diagnose te kunnen stellenquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:13 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Ik dacht anders precies hetzelfde als Alicey terwijl ik serieus wilde gaan reageren in dit topic. Trek er je lering uit!
Gezien de aard van het onderliggende probleem kan ik inderdaad geen respect hebben voor voorstanders van abortus. Ik heb ook wel eens een discussie gehad over pedofilie. Dan breng ik ook geen respect op voor de mening VOOR pedofilie. Vreemd he. Ik moet wel een autist zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:15 schreef Aventura het volgende:
[..]
Haha, lachen. Het punt is dat ik mensen die tegen abortus zijn wel respecteer, maar dat jij dat andersom niet doet. Wat moet het heerlijk zijn voor je om zo'n ubermensch te zijn! Om vooruit te kunnen kijken, alles goed te kunnen plannen, nooit een ongelukje te krijgen en altijd en overal 'zielsgelukkig' kunnen zijn met een kind.
Rare vergelijking, je vergelijkt nu een situatie waarbij je een meerderheid en een minderheid tegen je hebt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:17 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Gezien de aard van het onderliggende probleem kan ik inderdaad geen respect hebben voor voorstanders van abortus. Ik heb ook wel eens een discussie gehad over pedofilie. Dan breng ik ook geen respect op voor de mening VOOR pedofilie. Vreemd he. Ik moet wel een autist zijn.
Dat bedoel ik nouquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:19 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Rare vergelijking, je vergelijkt nu een situatie waarbij je een meerderheid en een minderheid tegen je hebt.
Misschien heb je gelijk.. misschien moet ik eens failliet gaan, mijn huis laten affikken, een paar mensen uit mijn omgeving dood laten gaan voordat ik een mening over abortus mag hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:20 schreef Aventura het volgende:
Ik stel helemaal geen diagnose, sta er alleen van te kijken hoe jij steeds reageert. Zelden iemand meegemaakt die zo weinig inlevingsvermogen of empathie heeft, en zo weinig ontvankelijk is voor de perspectieven en argumenten van andere mensen. Dit roept bij mij associaties op met autisme. Ik zeg niet dat jij dat hebt! Maar ik denk wel dat jij over het algemeen nog maar heel weinig levenservaring hebt, danwel geen goede ontwikkeling.
Je doet maar. Als mensen diagnoses bij me gaan stellen dan mag ik daar toch wel op reageren lijkt mequote:Op woensdag 3 januari 2007 17:27 schreef Litso het volgende:
A_N, als het discussieniveau je niet aanstaat ga je maar ergens anders reageren. Ik ben nu niet thuis, vanavond krijgt het topic een opknapbeurt.
Jezus man , doe eens normaalquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En het feit dat jij er zo opgewonden over raakt geeft duidelijk aan dat je ook helemaal niet happy bent met je ingreep (ook al zeg je van wel).
Ach welnee, dat zegt dat ze een hekel heeft aan kortzichtige mensen, het zegt niets over haar keuze.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:28 schreef American_Nightmare het volgende:
En het feit dat jij er zo opgewonden over raakt geeft duidelijk aan dat je ook helemaal niet happy bent met je ingreep (ook al zeg je van wel).
Hou toch eens op man.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk.. misschien moet ik eens failliet gaan, mijn huis laten affikken, een paar mensen uit mijn omgeving dood laten gaan voordat ik een mening over abortus mag hebben.
Ik snap best dat er schrijnende gevallen rondlopen, maar toch is het verreweg in de meeste gevallen de eigen stomme schuld. En het feit dat jij er zo opgewonden over raakt geeft duidelijk aan dat je ook helemaal niet happy bent met je ingreep (ook al zeg je van wel).
Vreemd dacht dat juist over jou.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:29 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je doet maar. Als mensen diagnoses bij me gaan stellen dan mag ik daar toch wel op reageren lijkt me
En van de opmerking "die vergelijking slaat nergens op" word ik echt een beetje moe. Sommigen lijken hier wel lager geschoold dan een stel wormen en enig intellect is dan ook ver te zoeken.
Die gedachte gaat al tijden rond over A-N...quote:
Als je onzin uitkraamt mag dat best gezegd worden toch?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:29 schreef American_Nightmare het volgende:
En van de opmerking "die vergelijking slaat nergens op" word ik echt een beetje moe. Sommigen lijken hier wel lager geschoold dan een stel wormen en enig intellect is dan ook ver te zoeken.
Helaas voor jou ben ik hooggeschoold.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |