Verklaar je eens nader?quote:Op donderdag 28 december 2006 15:09 schreef JohnDope het volgende:
We
Volgens mij begrijp je het conflict niet helemaal. De Krijgsheren vechten juist tegen de Islamisten, en ethiopie is alles behalve een Christelijk land.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:41 schreef Mr-Mackey het volgende:
Erg goed dat Ehtiopië ingrijpt. Eritrea is gelukkig afgescheiden, want dat scheelt weer een burgeroorlog op het zwarte continent.
Dat Ethiopië spierballen laat zien is logisch: het is een Christelijk land dat ingesloten dreigt te worden door extremistische moslims: we hebben allemaal kunnen zien waar dat toe kan leiden.
Bovendien zitten rijke Saoedische fundi's achter de krijgsheren. Hun invloed moet je absoluut beperken.
Ik hoop dan ook dat de E.U. nu eens een kant durft te kiezen, ipv altijd dat halfslachtige gedoe.
Volgens een volkstelling uit '94 is Ethiopië slechts éénderde islamitisch.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:58 schreef freako het volgende:
Ik blijf het grappig vinden dat een land met 45-50% moslims en 35-40% christenen als christelijk wordt gezien..
quote:This 'victory' could mean a return to anarchy
Ethiopian troops, with Washington’s tacit approval, have routed the Islamists who seized power in Somalia last June. The official Government forged by the international community in 2004 can take power. Good news, surely?
As one of the few journalists to have visited Mogadishu recently, I fear it is not. Far from restoring stability to Somalia, this week's developments could well plunge that country back into the protracted anarchy from which it emerged only recently. What struck me most forcefully during a week in Mogadishu this month was the gulf between Washington's view of the so-called Union of Islamic Courts and that of the Somali people.
To Washington the Union is — or was — a new Taleban: al-Qaeda sympathisers who were turning Somalia into a haven for terrorists including those responsible for the US embassy bombings in Kenya and Tanzania in 1998.
That may or may not be true, but most Somalis I met welcomed the Union because it had banished the warlords who had reduced their country to mayhem during 15 years of civil war. For the first time in a generation people could walk the streets in safety. Gone were the ubiquitous checkpoints where the warlords’ militias extorted and killed. Guns had been banned. Somalis who had fled the violence were returning from abroad.
The Union did reintroduce public executions, ban the narcotic qat and discourage Western music, films and dancing, but that seemed a small price to pay. Asked if he feared the Union would become a religious police, one educated, middle-class Somali who ran a humanitarian relief organisation replied: “Even if they do, they'd be far better than the warlords who were conducting slow genocide.”
ach dat zal altijd zo blijvenquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
"Gelukkig" hebben ze in twee van de armste landen ter wereld wel geld om oorlog te voeren.
En waar zijn de protesten in de islamitische wereld tegen islamitische groeperingen die het vredelievende karakter van de islam aantasten.
Ik zou nooit protesteren tegen dat soort zaken, dat betekend dat ik me dan "verwant" zou voelen aan het conflict. Ze moeten zelf weten wat ze doen. Waarom protesteer jij er anders niet tegen? Waarom zouden moslims wel ertegen moeten protesteren en jij niet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
"Gelukkig" hebben ze in twee van de armste landen ter wereld wel geld om oorlog te voeren.
En waar zijn de protesten in de islamitische wereld tegen islamitische groeperingen die het vredelievende karakter van de islam aantasten.
Je weet toch ook welk wapen moslims gebruiken... Bosnië, Ethiopië, Sierra Leone...quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens een volkstelling uit '94 is Ethiopië slechts éénderde islamitisch.
Eritrea bevat relatief gezien meer christenen dan Ethiopië, 50 om 50.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:41 schreef Mr-Mackey het volgende:
Erg goed dat Ehtiopië ingrijpt. Eritrea is gelukkig afgescheiden, want dat scheelt weer een burgeroorlog op het zwarte continent.
Dat Ethiopië spierballen laat zien is logisch: het is een Christelijk land dat ingesloten dreigt te worden door extremistische moslims: we hebben allemaal kunnen zien waar dat toe kan leiden.
Bovendien zitten rijke Saoedische fundi's achter de krijgsheren. Hun invloed moet je absoluut beperken.
Ik hoop dan ook dat de E.U. nu eens een kant durft te kiezen, ipv altijd dat halfslachtige gedoe.
Lekker boeiend.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:50 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Je weet toch ook welk wapen moslims gebruiken... Bosnië, Ethiopië, Sierra Leone...
Een Algeriijnse zakenman zei ooit: we zullen jullie verslaan met de buiken van onze vrouwen
Ja. Aangezien jij met een rare bron uit 1994 komt, boeit dat inderdaad. Tijden veranderen.quote:
Een volkstelling van tien jaar geleden, ja. Misschien voeren ze inderdaad de typisch islamitische biologische oorlog waarvan jij hen beticht, maar kun je dat ook onderbouwen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:29 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Ja. Aangezien jij met een rare bron uit 1994 komt, boeit dat inderdaad. Tijden veranderen.
Het zal wel weer op strafschoppen uitlopen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar we staan dus voor? Mooi. Benieuwd hoeveel blesuretijd we krijgen...
Gelukkig zijn we over ons penalty-syndroom heen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:57 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Het zal wel weer op strafschoppen uitlopen.
quote:Op woensdag 27 december 2006 18:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een Ethiopische bezetting van zuidelijk Somalië, zoals Syrië dat met Libanon deed, denk ik.
http://www.thenews.com.pk/daily_detail.asp?id=37347quote:“The Ethiopian (forces) will stay as long as needed by the transitional federal government ... The stabilization of Somalia is needed for the stability of our neighbours,” he said.
quote:U.S. trainers prepare Ethiopians to fight
As soldiers of Ethiopia’s Christian government continued to rout Islamist militiamen in southern Somalia this week, 2nd Cpl. Wonderfraw Niguse celebrated his own victory on the parched scrublands of eastern Ethiopia hundreds of kilometers to the north.
With the sporadic barking of baboons or braying of donkeys in the distance, the 25-year-old squad leader led two successful ambushes against simulated enemy forces here as his fellow trainees charged through thickets of needle-sharp thorn bushes and down dried river beds.
The feat, which Wonderfraw and his fellow soldiers cheered with songs of victory and courage, was accomplished during a three-month basic infantry skills course offered by the U.S. military at the sprawling Ethiopian Training Academy in Hurso.
bij welke landen doet de VS dat nog meerquote:Op zondag 31 december 2006 14:10 schreef Monidique het volgende:
Sp3c, kennelijk steunt Amerika wel actief het Ethiopische leger:
[..]
dat heb ik ook nooit ontkent, ze leveren diezelfde steun ook aan Eritrea en Djibouti (taskforce Horn of Africa)quote:Op zondag 31 december 2006 14:10 schreef Monidique het volgende:
Sp3c, kennelijk steunt Amerika wel actief het Ethiopische leger:
[..]
Oké, je had het inderdaad over de invasie. Maar ja, als je het leger steunt en je steunt de invasie in woorden, dan, sja, steun je de invasie natuurlijk ook...quote:Op zondag 31 december 2006 18:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heb ik ook nooit ontkent, ze leveren diezelfde steun ook aan Eritrea en Djibouti (taskforce Horn of Africa)
betekend dit dat de Eritreese militaire activiteiten in Somalie door de Amerikanen gesteund worden?
Jij stelde in een vorig topic dat de Somalische bevolking blij was met de "Islamitische rechtbanken". Nu ik verschillende reportages heb gehoord krijg ik toch een andere indruk. De door Ethiopie gesteunde regering was gekozen door een afvaardiging van de clans en wordt meestal verwelkomd door de bevolking, ondanks de Ethiopiers die meekomen.quote:Op zondag 31 december 2006 18:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heb ik ook nooit ontkent, ze leveren diezelfde steun ook aan Eritrea en Djibouti (taskforce Horn of Africa)
betekend dit dat de Eritreese militaire activiteiten in Somalie door de Amerikanen gesteund worden?
quote:Ook laatste bolwerk islamisten Somalië valt
AP, AFP
NAIROBI/MOGADISHU - Islamitische strijders hebben maandag ook hun laatste bolwerk in Somalië, de zuidelijke kustplaats Kismayo, halsoverkop moeten verlaten. Ze konden zich opnieuw niet verweren tegen de militaire kracht van Somalische regeringstroepen en Ethiopische soldaten. De strijders van de radicale Raad van Islamitische Rechtbanken, zijn richting Kenia gevlucht.
De goed bewapende troepenmacht van regeringssoldaten en Ethiopiërs reed volgens ooggetuigen onder gejuich van veel inwoners de stad binnen, nadat mijnen die op wegen waren gelegd waren verwijderd. De inname van Kismayo wordt beschouwd als een nieuwe mijlpaal in het nu dertien dagen oude offensief van de regeringstroepen en het Ethiopische leger.
De Somalische premier Ali Mohamed Gedi bood enkele honderden islamitische strijders die op weg waren naar de grens met Kenia amnestie aan als zij zich zouden overgeven. De amnestie zou evenwel niet gelden voor leiders van de beweging en buitenlanders.
Gedi verordende ook een algehele ontwapening met ingang van dinsdag, een schijnbaar onmogelijke taak gezien de enorme hoeveelheden wapens die in het sterk verdeelde land circuleren. ‘Het tijdperk van de krijgsheren in Somalië is voorbij’, zei Gedi op een persconferentie in Mogadishu.
Westerse diplomaten ijveren achter de schermen voor de stationering van een door de AU geleide vredesmacht in Somalië om het land zo snel mogelijk te stabiliseren, zeiden Amerikaanse bronnen.
Een Oegandese legerwoordvoerder zei dat een bataljon Oegandese militairen, duizend manschappen groot, gereed stond. De Keniase president Mwai Kibaki riep in zijn nieuwjaarsboodschap op tot spoedberaad van de Oost-Afrikaanse regionale raad om de crisis in Somalië te bespreken. Kibaki zou ook opdracht hebben gegeven om de grens met Somalië af te sluiten.
Later maandag braken in Kismayo plunderingen uit. ‘Het is één grote chaos. Iedereen heeft een vuurwapen en bendes plunderen alles nu de islamisten zijn vertrokken’, zei zakenman sjeik Musa Salad.
Somaliers zullen inderdaad erg blij zijn met de rivaliserende clans die elkaar en burgers afmaken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:20 schreef klez het volgende:
[..]
Jij stelde in een vorig topic dat de Somalische bevolking blij was met de "Islamitische rechtbanken". Nu ik verschillende reportages heb gehoord krijg ik toch een andere indruk. De door Ethiopie gesteunde regering was gekozen door een afvaardiging van de clans en wordt meestal verwelkomd door de bevolking, ondanks de Ethiopiers die meekomen.
[..]
Weet niet of het voor hen veel uitmaakt of ze door de islamitische rechtbanken en de daarbij aangesloten clans worden onderdrukt en eventueel vermoord of door de regering en de daarbij aangesloten clans.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Somaliers zullen inderdaad erg blij zijn met de rivaliserende clans die elkaar en burgers afmaken.
Al verliezen de Islamitische extremisten, Somalië is en blijft voorlopig een overwegend moslim landquote:Op donderdag 28 december 2006 15:51 schreef JohnDope het volgende:
Wij als in "niet-mosims".
Ik geloof niet dat daar ook maar iemand een snee brood minder door zal eten.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Al verliezen de Islamitische extremisten, Somalië is en blijft voorlopig een overwegend moslim land
Ik geloof ook niet dat jij van we wij/zij cultuur bentquote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat daar ook maar iemand een snee brood minder door zal eten.![]()
Alleen als het over voetbal gaat.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat jij van we wij/zij cultuur bent
excuse me?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:20 schreef klez het volgende:
[..]
Jij stelde in een vorig topic dat de Somalische bevolking blij was met de "Islamitische rechtbanken".
Daar gaat het toch om gematigde moslims zijn over het algemeen niet lastig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Al verliezen de Islamitische extremisten, Somalië is en blijft voorlopig een overwegend moslim land
nee, het ging om de niet-moslims.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:39 schreef niet_links het volgende:
[..]
Daar gaat het toch om gematigde moslims zijn over het algemeen niet lastig.
ff teruggezocht, Excuse me...quote:
Ik bedoelde dat het een goede zaak is dat de extreme moslims verloren. Dat het nog een moslim land is is niet erg zolang het maar gematigd is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nee, het ging om de niet-moslims.
Gelukkig hebben we nu een groep aan de macht, die van de Islam de staatsgodsdienst wil maken en de sjaria wil invoeren. Hele verbetering ten opzichte van die extreme moslims.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:25 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat het een goede zaak is dat de extreme moslims verloren. Dat het nog een moslim land is is niet erg zolang het maar gematigd is.
Ach dat hou je toch niet tegen in die streken blijkbaar...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu een groep aan de macht, die van de Islam de staatsgodsdienst wil maken en de sjaria wil invoeren. Hele verbetering ten opzichte van die extreme moslims.
Je, en andere barbaren gesteund. Goede zaak. En dan huilen als Amerika weer als het kwaad word gezien.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:43 schreef klez het volgende:
[..]
Ach dat hou je toch niet tegen in die streken blijkbaar...![]()
In ieder geval die Al-qaida figuren het
land uit getrapt.
Oh, dit is ook weer de schuld van Amerika begrijp ik. Arme Somaliers, ze hadden het zo goed voor elkaar.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je, en andere barbaren gesteund. Goede zaak. En dan huilen als Amerika weer als het kwaad word gezien.
Nee, dat hadden ze niet en dat zullen ze ook niet hebben met inmenging van Amerika. Alleen dan moet je zelf als Amerikanist niet gaan huilen als de bevolking aldaar (als het nu weer misgaat) ineens tegen de VS is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:00 schreef klez het volgende:
[..]
Oh, dit is ook weer de schuld van Amerika begrijp ik. Arme Somaliers, ze hadden het zo goed voor elkaar.
mjah quote uit jouw artikelquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:19 schreef klez het volgende:
[..]
ff teruggezocht, Excuse me...
Vrije interpretatie door mij van jouw opmerking over relatieve rust en veiligheid sinds de Rechtbanken aan het bewind waren.
quote:Later maandag braken in Kismayo plunderingen uit. ‘Het is één grote chaos. Iedereen heeft een vuurwapen en bendes plunderen alles nu de islamisten zijn vertrokken’, zei zakenman sjeik Musa Salad.
inmenging van Ethiopiequote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat hadden ze niet en dat zullen ze ook niet hebben met inmenging van Amerika. Alleen dan moet je zelf als Amerikanist niet gaan huilen als de bevolking aldaar (als het nu weer misgaat) ineens tegen de VS is.
Ook daar zijn ze niet "gek" hoor spec. Ze weten dondersgoed wie wie steunt.quote:
Waren daar serieuze aanwijzingen voor. Al Qaida krijgt van zoveel zaken de schuld dat het op SPECTRE begint te lijken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:43 schreef klez het volgende:
[..]
In ieder geval die Al-qaida figuren het land uit getrapt.
enige steun die Ethiopie heeft gehad in deze is een stilzwijgende goedkeuring en evt wat sattelietbeeldenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook daar zijn ze niet "gek" hoor spec. Ze weten dondersgoed wie wie steunt.
Het zal de Somaliers geen roest schelen wat de Amerikanen in Iritrea doen, itt Ethiopie. En zelfs die kleine beetjes worden gezien als volwaardige inmenging.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
enige steun die Ethiopie heeft gehad in deze is een stilzwijgende goedkeuring en evt wat sattelietbeelden
ja ze trainen er verder wat militairen en als veel mensen niet te eten hebben komen ze met helikopters vol eten binnen vliegen maar dat doen ze in Eritrea ook en zoals gezegd, dan kun je de Eritreese activiteiten aan de andere kant ook Amerikaanse inmenging noemen
nou het punt met die rectbanken is dat ze om rust te krijgen heel wat groeperingen met mooie praatjes onder hun vlag hebben weten te krijgen, dat zijn krijgsheren maar ook de al qaida klanten die het land rijk is maar feitelijk hebben ze nog niet zoveel verkeerd gedaan verder.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:35 schreef gargamel het volgende:
[..]
Waren daar serieuze aanwijzingen voor. Al Qaida krijgt van zoveel zaken de schuld dat het op SPECTRE begint te lijken.
jij bent een Somalier? ik heb het tegen jouw hoor als jan en alleman weer begint te roepen dat de Amerikanen het gedaan hebben dan gaan ze dat in Somalie idd geloven die hebben namelijk niet de middelen om een en ander aan feiten te staven met de werkelijkheidquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zal de Somaliers geen roest schelen wat de Amerikanen in Iritrea doen, itt Ethiopie. En zelfs die kleine beetjes worden gezien als volwaardige inmenging.
Jammer dan. Als wij ons er niet mee bemoeien weten ze blijkbaar ook geen menswaardige samenleving op te bouwen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zal de Somaliers geen roest schelen wat de Amerikanen in Iritrea doen, itt Ethiopie. En zelfs die kleine beetjes worden gezien als volwaardige inmenging.
Het gaat inderdaad niet om mij, dus waarom je het tegen mij hebt is en blijft me een raadsel. Het gaat om de perceptie van Somaliers die inderdaad niet alle middelen tot hun beschikking hebben.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij bent een Somalier? ik heb het tegen jouw hoor als jan en alleman weer begint te roepen dat de Amerikanen het gedaan hebben dan gaan ze dat in Somalie idd geloven die hebben namelijk niet de middelen om een en ander aan feiten te staven met de werkelijkheid
blijft onzin
omdat jij zegt dat ze het "door Amerikaanse inmenging" niet goed zullen hebben?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad niet om mij, dus waarom je het tegen mij hebt is en blijft me een raadsel. Het gaat om de perceptie van Somaliers die inderdaad niet alle middelen tot hun beschikking hebben.
Dat heb ik helemaal niet gezegd.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat jij zegt dat ze het "door Amerikaanse inmenging" niet goed zullen hebben?
daar reageerde ik op met "door Ethiopische inmenging", die "Amerikaanse inmenging" is hier helemaal niet van belang, zonder hadden de Ethiopiers het ook wel gedaan, die hebben nu immers hun haven
je zegt het letterlijkquote:
afaikquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat hadden ze niet en dat zullen ze ook niet hebben met inmenging van Amerika. Alleen dan moet je zelf als Amerikanist niet gaan huilen als de bevolking aldaar (als het nu weer misgaat) ineens tegen de VS is.
die hebben hongerquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kan nou niemand mij duidelijk maken hoe het nu zit met alle vluchtelingen in Kenia?
hihi grappenmaker.quote:
Oké.quote:Somalia: Country and Ethiopia Will Use One Passport, Somali Minister Says
Somalia's internal affairs minister and assistant prime Minster, Hussein Mohammed Farah Aideed, who has convened with tribal elders at former presidential house (Villa Somalia) in Mogadishu, said his government intends to wipe out the boundaries between Somalia and Ethiopia.
He said 60% of 2 millions Somali refugees live in Ethiopia and use Ethiopian passports. "Ethiopia and Somalia have 2,000 kilometers between them. The two Shabelle and Jubba rivers in Somalia come from Ethiopia. Now we need to eliminate the boundaries between us because we are brothers, and we will use one passport", he said.
He said Ethiopia was the only country that was determined to set up a state in Somalia after more than years of without government. "No country in the world cared about Somalia", he said.
Lees: Somalië is nu van Ethiopië.quote:
Beter lezen sp3c. Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op woensdag 3 januari 2007 01:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
je zegt het letterlijk
[..]
afaik
[..]
die hebben honger
Wat jouw betreft ja, en als het na mijn uitleg NOG niet duidelijk is, dan ben je wel erg koppig hoor.quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:47 schreef sp3c het volgende:
goed hoor whatever ... wmb zeg je het letterlijk
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kan nou niemand mij duidelijk maken hoe het nu zit met alle vluchtelingen in Kenia?
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5134063quote:Kenia stuurt Somalische vluchtelingen terug
Kenia heeft enkele honderden Somalische vluchtelingen teruggestuurd. Ze waren de afgelopen dagen het zuiden van Somalië ontvlucht toen het regeringsleger daar jacht maakte op fundamentalistische moslimstrijders.
Hoewel de Keniase regering de grenzen niet officieel heeft gesloten, laat het geen nieuwe vluchtelingen toe. Hulpverleners hebben de afgelopen dagen geen toegang gekregen tot de kampen die al jarenlang in het Keniase grensgebied zijn gevestigd. De VN-vluchtelingenorganisatie heeft geprotesteerd tegen het terugsturen van de Somalische vluchtelingen.
Enkele landen van de Europese Unie voeren besprekingen over steun aan hervatting van de Somalische vredesberaad. Daar wordt ook gesproken over de vraag of er een internationale vredesmacht naar Somalië moet worden gestuurd.
nu eigenlijk wel eerder deze week werd nog gezegd dat ze ze snel mogelijk weg zouden gaan.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Lees: Somalië is nu van Ethiopië.
Een niet geheel onverwachte ontwikkeling.
My god, IK zeg ook niet dat het probleem bij Amerika ligt. Ik zeg wel dat het mij niet zal verbazen als vanuit hun perceptie dat wel het geval is.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:06 schreef sp3c het volgende:
het IS niet duidelijk, je verhaal niet en je uitleg ook niet
de islamitische rechtbanken hebben zelf om Amerikaanse inmenging gevraagd ... hell inmenging van Belgie was ook goed geweest, alleen niet van Ethiopie, daar ligt het probleem niet bij Amerika
Dat zou wel eens de hoofdoorzaak van de Ethiopische inmenging kunnen zijn. Ik steun het zeker niet, en het geweld zal ook niet ophouden, kijk maar naar de Ogaden, waar etnische Somali's nog steeds strijden voor een aansluiting van dat gebied van Somaliëquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu eigenlijk wel eerder deze week werd nog gezegd dat ze ze snel mogelijk weg zouden gaan.
Maar het zal wel neer komen op een anschlus ja![]()
Begrijpelijk, tussen die vluchtelingen zullen ook veel islamisten zitten, en die kunnen ze in Kenia niet gebruiken (slechts 5 % is moslim). Overigens zitten er al tienduizenden Somali's in Kenia, in vluchtelingenkampen en in bepaalde wijken van grote steden, zoals Nairobi en Mombasa.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[..]
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5134063
Dr. Ayman al-Zawahiri heeft namens al-Qaida vandaag een videoboodschap uitgebracht waarin ze moslims in de regio oproepen om zich bij de Somalische moejahideen aan te sluiten en te steunen... Dus binnenkort zullen die Al-Qaida figuren wel weer terug zijn in Somal.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:43 schreef klez het volgende:
[..]
In ieder geval die Al-qaida figuren het land uit getrapt.
ja dat snap ik en dat komt doordat jan en alleman over Amerikaanse inmenging beginnen te schreeuwen zodra er wat gebeurtquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
My god, IK zeg ook niet dat het probleem bij Amerika ligt. Ik zeg wel dat het mij niet zal verbazen als vanuit hun perceptie dat wel het geval is.
jah want Ayman heeft wel vaker gelijkquote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:17 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Dr. Ayman al-Zawahiri heeft namens al-Qaida vandaag een videoboodschap uitgebracht waarin ze moslims in de regio oproepen om zich bij de Somalische moejahideen aan te sluiten en te steunen... Dus binnenkort zullen die Al-Qaida figuren wel weer terug zijn in Somal.
Inderdaad ja, alles wat de Dokter tot nu toe voorspelt heeft is uitgekomen. En met de steun van Abou Umar al-Baghadi vanuit Irak, zal hij hierin weer gelijk krijgen.quote:
Waarom is dit eigenlijk de zoveelste boodschap van die al-zawahiri? Kan Bin-Laden dit niet meer? Of is hij misschien wel dood. Ik denk persoonlijk het laatste, volgens mij is het al een lange tijd geleden dat die tulband van zich heeft laten horen en dat deze al-zawahiri hem al lang heeft opgevolgt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:17 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Dr. Ayman al-Zawahiri heeft namens al-Qaida vandaag een videoboodschap uitgebracht waarin ze moslims in de regio oproepen om zich bij de Somalische moejahideen aan te sluiten en te steunen... Dus binnenkort zullen die Al-Qaida figuren wel weer terug zijn in Somal.
In 2006 heeft Osama bin Laden 6 boodschappen naar buiten gebracht, en Al-Zawahiri 17.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:36 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Waarom is dit eigenlijk de zoveelste boodschap van die al-zawahiri? Kan Bin-Laden dit niet meer? Of is hij misschien wel dood. Ik denk persoonlijk het laatste, volgens mij is het al een lange tijd geleden dat die tulband van zich heeft laten horen en dat deze al-zawahiri hem al lang heeft opgevolgt.
Maar goed ik kan ook boodschappen van die man gemist hebben, het kan me in iedergeval weinig schelen wat die nageboorte uitkraamt, net zo min als deze so-called dokter.
Zijn oude filmpjes zijn blijkbaar opquote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:36 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Waarom is dit eigenlijk de zoveelste boodschap van die al-zawahiri? Kan Bin-Laden dit niet meer? Of is hij misschien wel dood. Ik denk persoonlijk het laatste, volgens mij is het al een lange tijd geleden dat die tulband van zich heeft laten horen en dat deze al-zawahiri hem al lang heeft opgevolgt.
Maar goed ik kan ook boodschappen van die man gemist hebben, het kan me in iedergeval weinig schelen wat die nageboorte uitkraamt, net zo min als deze so-called dokter.
Nopequote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:44 schreef Libris het volgende:
Hoe zit het politiek gezien in de US nu? Met een democratische meerderheid in beide huizen. Moet de president toestemming hebben van de huizen om zo'n aanval te laten uitvoeren?
Die dingen zijn vaak niet echt zorgvuldig en precies....quote:A U.S. Air Force AC-130 gunship carried out the attack as part of an ongoing operation. The official reports casualties on the ground, but is not sure if they are suspected terrorists.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:46 schreef -skippybal- het volgende:
Foxnews
[..]
Die dingen zijn vaak niet echt zorgvuldig en precies....
quote:The targets included the senior al Qaeda leader in East Africa and an al Qaeda operative wanted for his involvement in the 1998 bombings of two American embassies in Africa, Martin reports. Those terror attacks killed more than 200 people.
The AC-130 gunship is capable of firing thousands of rounds per second, and sources say a lot of bodies were seen on the ground after the strike, but there is as yet, no confirmation of the identities.
Die dingen zijn een stuk preciezer dan een jachtbommenwerper en iets minder precies dan een gevechtshelikopter als het gaat om het uitschakelen van mensen. Een (jacht)bommenwerper dropt een bom van minimaal 500 pound, dit ding heeft nachtkijkers en kan met een kanon of mitrailleur vrij precies richten op een mens of auto.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:46 schreef -skippybal- het volgende:
Foxnews
[..]
Die dingen zijn vaak niet echt zorgvuldig en precies....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |