abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44794466
We staan dus voor

beetje bizar dat er nog geen topic over is in Pol, dus bij deze
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 28 december 2006 @ 15:12:14 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44794550
Ethiopie bombardeert somalische steden POL en NWS overlappen elkaar wel eens...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44794570
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:09 schreef JohnDope het volgende:
We
Verklaar je eens nader?
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_44795816
Wij als in "niet-mosims".
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44808898
je kan het als 'wij' zien, het zal die warlords een zorg zijn welke religie je aanhangt
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_44810481
De SICC is niet echt goed in conventioneel oorlogvoeren en dus zullen ze pas wat scoren zodra de troepen van Ethiopie in de buurt zijn en ze met wat guerilla kunnen beginnen.
pi_44811969
Erg goed dat Ehtiopië ingrijpt. Eritrea is gelukkig afgescheiden, want dat scheelt weer een burgeroorlog op het zwarte continent.
Dat Ethiopië spierballen laat zien is logisch: het is een Christelijk land dat ingesloten dreigt te worden door extremistische moslims: we hebben allemaal kunnen zien waar dat toe kan leiden.
Bovendien zitten rijke Saoedische fundi's achter de krijgsheren. Hun invloed moet je absoluut beperken.
Ik hoop dan ook dat de E.U. nu eens een kant durft te kiezen, ipv altijd dat halfslachtige gedoe.
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:58:08 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44820826
Ik blijf het grappig vinden dat een land met 45-50% moslims en 35-40% christenen als christelijk wordt gezien. .
pi_44820893
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:41 schreef Mr-Mackey het volgende:
Erg goed dat Ehtiopië ingrijpt. Eritrea is gelukkig afgescheiden, want dat scheelt weer een burgeroorlog op het zwarte continent.
Dat Ethiopië spierballen laat zien is logisch: het is een Christelijk land dat ingesloten dreigt te worden door extremistische moslims: we hebben allemaal kunnen zien waar dat toe kan leiden.
Bovendien zitten rijke Saoedische fundi's achter de krijgsheren. Hun invloed moet je absoluut beperken.
Ik hoop dan ook dat de E.U. nu eens een kant durft te kiezen, ipv altijd dat halfslachtige gedoe.
Volgens mij begrijp je het conflict niet helemaal. De Krijgsheren vechten juist tegen de Islamisten, en ethiopie is alles behalve een Christelijk land.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 december 2006 @ 12:20:05 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44821376
-> NWS
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44822082
Go Ethiopie
pi_44822954
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:58 schreef freako het volgende:
Ik blijf het grappig vinden dat een land met 45-50% moslims en 35-40% christenen als christelijk wordt gezien. .
Volgens een volkstelling uit '94 is Ethiopië slechts éénderde islamitisch.
pi_44822986
quote:
This 'victory' could mean a return to anarchy
Ethiopian troops, with Washington’s tacit approval, have routed the Islamists who seized power in Somalia last June. The official Government forged by the international community in 2004 can take power. Good news, surely?

As one of the few journalists to have visited Mogadishu recently, I fear it is not. Far from restoring stability to Somalia, this week's developments could well plunge that country back into the protracted anarchy from which it emerged only recently. What struck me most forcefully during a week in Mogadishu this month was the gulf between Washington's view of the so-called Union of Islamic Courts and that of the Somali people.

To Washington the Union is — or was — a new Taleban: al-Qaeda sympathisers who were turning Somalia into a haven for terrorists including those responsible for the US embassy bombings in Kenya and Tanzania in 1998.

That may or may not be true, but most Somalis I met welcomed the Union because it had banished the warlords who had reduced their country to mayhem during 15 years of civil war. For the first time in a generation people could walk the streets in safety. Gone were the ubiquitous checkpoints where the warlords’ militias extorted and killed. Guns had been banned. Somalis who had fled the violence were returning from abroad.

The Union did reintroduce public executions, ban the narcotic qat and discourage Western music, films and dancing, but that seemed a small price to pay. Asked if he feared the Union would become a religious police, one educated, middle-class Somali who ran a humanitarian relief organisation replied: “Even if they do, they'd be far better than the warlords who were conducting slow genocide.”
pi_44823016
Wat er ook gebeurt en wie er ook wint er zal daar voorlopigtoch chaos blijven .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44823643
"Gelukkig" hebben ze in twee van de armste landen ter wereld wel geld om oorlog te voeren.

En waar zijn de protesten in de islamitische wereld tegen islamitische groeperingen die het vredelievende karakter van de islam aantasten.
pi_44826555
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:36 schreef MrX1982 het volgende:
"Gelukkig" hebben ze in twee van de armste landen ter wereld wel geld om oorlog te voeren.

En waar zijn de protesten in de islamitische wereld tegen islamitische groeperingen die het vredelievende karakter van de islam aantasten.
ach dat zal altijd zo blijven
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_44828377
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:36 schreef MrX1982 het volgende:

Ik zou nooit protesteren tegen dat soort zaken, dat betekend dat ik me dan "verwant" zou voelen aan het conflict. Ze moeten zelf weten wat ze doen. Waarom protesteer jij er anders niet tegen? Waarom zouden moslims wel ertegen moeten protesteren en jij niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44835656
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens een volkstelling uit '94 is Ethiopië slechts éénderde islamitisch.
Je weet toch ook welk wapen moslims gebruiken... Bosnië, Ethiopië, Sierra Leone...

Een Algeriijnse zakenman zei ooit: we zullen jullie verslaan met de buiken van onze vrouwen
Present.
pi_44835688
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:41 schreef Mr-Mackey het volgende:
Eritrea bevat relatief gezien meer christenen dan Ethiopië, 50 om 50.
Present.
pi_44835908
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:50 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Je weet toch ook welk wapen moslims gebruiken... Bosnië, Ethiopië, Sierra Leone...

Een Algeriijnse zakenman zei ooit: we zullen jullie verslaan met de buiken van onze vrouwen
Lekker boeiend.
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:06:50 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44836205
Ja, zijn het nou allebei moslims, eigenlijk?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator vrijdag 29 december 2006 @ 21:36:34 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44839664
het Ethiopische voetvolk (infanterie enzo) is moslim
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44845175
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Lekker boeiend.
Ja. Aangezien jij met een rare bron uit 1994 komt, boeit dat inderdaad. Tijden veranderen.
Present.
pi_44853215
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 00:29 schreef Konlewicz het volgende:

[..]

Ja. Aangezien jij met een rare bron uit 1994 komt, boeit dat inderdaad. Tijden veranderen.
Een volkstelling van tien jaar geleden, ja. Misschien voeren ze inderdaad de typisch islamitische biologische oorlog waarvan jij hen beticht, maar kun je dat ook onderbouwen?
pi_44853229
Eindelijk eens wat actie.
pi_44853345
Maar we staan dus voor? Mooi. Benieuwd hoeveel blesuretijd we krijgen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_44853477
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar we staan dus voor? Mooi. Benieuwd hoeveel blesuretijd we krijgen...
Het zal wel weer op strafschoppen uitlopen.
pi_44856195
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:57 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Het zal wel weer op strafschoppen uitlopen.
Gelukkig zijn we over ons penalty-syndroom heen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_44857015
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een Ethiopische bezetting van zuidelijk Somalië, zoals Syrië dat met Libanon deed, denk ik.
quote:
“The Ethiopian (forces) will stay as long as needed by the transitional federal government ... The stabilization of Somalia is needed for the stability of our neighbours,” he said.
http://www.thenews.com.pk/daily_detail.asp?id=37347
pi_44889520
Sp3c, kennelijk steunt Amerika wel actief het Ethiopische leger:
quote:
U.S. trainers prepare Ethiopians to fight
As soldiers of Ethiopia’s Christian government continued to rout Islamist militiamen in southern Somalia this week, 2nd Cpl. Wonderfraw Niguse celebrated his own victory on the parched scrublands of eastern Ethiopia hundreds of kilometers to the north.

With the sporadic barking of baboons or braying of donkeys in the distance, the 25-year-old squad leader led two successful ambushes against simulated enemy forces here as his fellow trainees charged through thickets of needle-sharp thorn bushes and down dried river beds.

The feat, which Wonderfraw and his fellow soldiers cheered with songs of victory and courage, was accomplished during a three-month basic infantry skills course offered by the U.S. military at the sprawling Ethiopian Training Academy in Hurso.
pi_44890858
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
bij welke landen doet de VS dat nog meer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator zondag 31 december 2006 @ 18:16:52 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44897970
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
dat heb ik ook nooit ontkent, ze leveren diezelfde steun ook aan Eritrea en Djibouti (taskforce Horn of Africa)
betekend dit dat de Eritreese militaire activiteiten in Somalie door de Amerikanen gesteund worden?
pi_44913578
quote:
Op zondag 31 december 2006 18:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat heb ik ook nooit ontkent, ze leveren diezelfde steun ook aan Eritrea en Djibouti (taskforce Horn of Africa)
betekend dit dat de Eritreese militaire activiteiten in Somalie door de Amerikanen gesteund worden?
Oké, je had het inderdaad over de invasie. Maar ja, als je het leger steunt en je steunt de invasie in woorden, dan, sja, steun je de invasie natuurlijk ook...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:20:10 #34
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_44936382
quote:
Op zondag 31 december 2006 18:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Jij stelde in een vorig topic dat de Somalische bevolking blij was met de "Islamitische rechtbanken". Nu ik verschillende reportages heb gehoord krijg ik toch een andere indruk. De door Ethiopie gesteunde regering was gekozen door een afvaardiging van de clans en wordt meestal verwelkomd door de bevolking, ondanks de Ethiopiers die meekomen.
quote:
Ook laatste bolwerk islamisten Somalië valt
AP, AFP

NAIROBI/MOGADISHU - Islamitische strijders hebben maandag ook hun laatste bolwerk in Somalië, de zuidelijke kustplaats Kismayo, halsoverkop moeten verlaten. Ze konden zich opnieuw niet verweren tegen de militaire kracht van Somalische regeringstroepen en Ethiopische soldaten. De strijders van de radicale Raad van Islamitische Rechtbanken, zijn richting Kenia gevlucht.

De goed bewapende troepenmacht van regeringssoldaten en Ethiopiërs reed volgens ooggetuigen onder gejuich van veel inwoners de stad binnen, nadat mijnen die op wegen waren gelegd waren verwijderd. De inname van Kismayo wordt beschouwd als een nieuwe mijlpaal in het nu dertien dagen oude offensief van de regeringstroepen en het Ethiopische leger.

De Somalische premier Ali Mohamed Gedi bood enkele honderden islamitische strijders die op weg waren naar de grens met Kenia amnestie aan als zij zich zouden overgeven. De amnestie zou evenwel niet gelden voor leiders van de beweging en buitenlanders.

Gedi verordende ook een algehele ontwapening met ingang van dinsdag, een schijnbaar onmogelijke taak gezien de enorme hoeveelheden wapens die in het sterk verdeelde land circuleren. ‘Het tijdperk van de krijgsheren in Somalië is voorbij’, zei Gedi op een persconferentie in Mogadishu.

Westerse diplomaten ijveren achter de schermen voor de stationering van een door de AU geleide vredesmacht in Somalië om het land zo snel mogelijk te stabiliseren, zeiden Amerikaanse bronnen.

Een Oegandese legerwoordvoerder zei dat een bataljon Oegandese militairen, duizend manschappen groot, gereed stond. De Keniase president Mwai Kibaki riep in zijn nieuwjaarsboodschap op tot spoedberaad van de Oost-Afrikaanse regionale raad om de crisis in Somalië te bespreken. Kibaki zou ook opdracht hebben gegeven om de grens met Somalië af te sluiten.

Later maandag braken in Kismayo plunderingen uit. ‘Het is één grote chaos. Iedereen heeft een vuurwapen en bendes plunderen alles nu de islamisten zijn vertrokken’, zei zakenman sjeik Musa Salad.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_44938182
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:20 schreef klez het volgende:

[..]

Jij stelde in een vorig topic dat de Somalische bevolking blij was met de "Islamitische rechtbanken". Nu ik verschillende reportages heb gehoord krijg ik toch een andere indruk. De door Ethiopie gesteunde regering was gekozen door een afvaardiging van de clans en wordt meestal verwelkomd door de bevolking, ondanks de Ethiopiers die meekomen.
[..]
Somaliers zullen inderdaad erg blij zijn met de rivaliserende clans die elkaar en burgers afmaken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44938448
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Somaliers zullen inderdaad erg blij zijn met de rivaliserende clans die elkaar en burgers afmaken.
Weet niet of het voor hen veel uitmaakt of ze door de islamitische rechtbanken en de daarbij aangesloten clans worden onderdrukt en eventueel vermoord of door de regering en de daarbij aangesloten clans.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 13:30:52 #37
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44938980
Ik hoorde dat veel Islamieten naar Kenia gevlucht zijn. Is Kenia nu de dupe? Allemaal negers met wapens, ze hebben geen voedsel, geen inkomsten en geen dak boven hun hoofd.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44938997
Vroegah was alles betah!
Te denken dat Ethiopië eerste land was dat Moslims asiel aanbood toen ze vervolgt werden.
En dan Jihad uitroepen?
pi_44939094
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:51 schreef JohnDope het volgende:
Wij als in "niet-mosims".
Al verliezen de Islamitische extremisten, Somalië is en blijft voorlopig een overwegend moslim land
pi_44940282
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Al verliezen de Islamitische extremisten, Somalië is en blijft voorlopig een overwegend moslim land
Ik geloof niet dat daar ook maar iemand een snee brood minder door zal eten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44940319
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 14:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat daar ook maar iemand een snee brood minder door zal eten.
Ik geloof ook niet dat jij van we wij/zij cultuur bent
pi_44940351
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 14:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat jij van we wij/zij cultuur bent
Alleen als het over voetbal gaat.
pi_44940417
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 14:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alleen als het over voetbal gaat.
Goed nieuws voor jou dan http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/045234.html
pi_44940443
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 16:17:09 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44943999
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:20 schreef klez het volgende:

[..]

Jij stelde in een vorig topic dat de Somalische bevolking blij was met de "Islamitische rechtbanken".
excuse me?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:39:04 #46
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_44944679
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar gaat het toch om gematigde moslims zijn over het algemeen niet lastig.
mai pen rai
pi_44944864
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:39 schreef niet_links het volgende:

[..]

Daar gaat het toch om gematigde moslims zijn over het algemeen niet lastig.
nee, het ging om de niet-moslims.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:19:27 #48
70154 klez
pi_44945834
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

excuse me?
ff teruggezocht, Excuse me...
Vrije interpretatie door mij van jouw opmerking over relatieve rust en veiligheid sinds de Rechtbanken aan het bewind waren.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:25:03 #49
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_44946022
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee, het ging om de niet-moslims.
Ik bedoelde dat het een goede zaak is dat de extreme moslims verloren. Dat het nog een moslim land is is niet erg zolang het maar gematigd is.
mai pen rai
pi_44946068
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:25 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het een goede zaak is dat de extreme moslims verloren. Dat het nog een moslim land is is niet erg zolang het maar gematigd is.
Gelukkig hebben we nu een groep aan de macht, die van de Islam de staatsgodsdienst wil maken en de sjaria wil invoeren. Hele verbetering ten opzichte van die extreme moslims.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:43:10 #51
70154 klez
pi_44946478
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we nu een groep aan de macht, die van de Islam de staatsgodsdienst wil maken en de sjaria wil invoeren. Hele verbetering ten opzichte van die extreme moslims.
Ach dat hou je toch niet tegen in die streken blijkbaar...
In ieder geval die Al-qaida figuren het land uit getrapt.
pi_44946847
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:43 schreef klez het volgende:

[..]

In ieder geval die Al-qaida figuren het

land uit getrapt.
Je, en andere barbaren gesteund. Goede zaak. En dan huilen als Amerika weer als het kwaad word gezien.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:00:09 #53
70154 klez
pi_44946965
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je, en andere barbaren gesteund. Goede zaak. En dan huilen als Amerika weer als het kwaad word gezien.
Oh, dit is ook weer de schuld van Amerika begrijp ik. Arme Somaliers, ze hadden het zo goed voor elkaar.
pi_44947609
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:00 schreef klez het volgende:

[..]

Oh, dit is ook weer de schuld van Amerika begrijp ik. Arme Somaliers, ze hadden het zo goed voor elkaar.
Nee, dat hadden ze niet en dat zullen ze ook niet hebben met inmenging van Amerika. Alleen dan moet je zelf als Amerikanist niet gaan huilen als de bevolking aldaar (als het nu weer misgaat) ineens tegen de VS is.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 18:32:26 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44947831
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:19 schreef klez het volgende:

[..]

ff teruggezocht, Excuse me...
Vrije interpretatie door mij van jouw opmerking over relatieve rust en veiligheid sinds de Rechtbanken aan het bewind waren.
mjah quote uit jouw artikel
quote:
Later maandag braken in Kismayo plunderingen uit. ‘Het is één grote chaos. Iedereen heeft een vuurwapen en bendes plunderen alles nu de islamisten zijn vertrokken’, zei zakenman sjeik Musa Salad.
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 18:33:28 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44947860
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat hadden ze niet en dat zullen ze ook niet hebben met inmenging van Amerika. Alleen dan moet je zelf als Amerikanist niet gaan huilen als de bevolking aldaar (als het nu weer misgaat) ineens tegen de VS is.
inmenging van Ethiopie
pi_44947905
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

inmenging van Ethiopie
Ook daar zijn ze niet "gek" hoor spec. Ze weten dondersgoed wie wie steunt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44947910
quote:

[..]

Waren daar serieuze aanwijzingen voor. Al Qaida krijgt van zoveel zaken de schuld dat het op SPECTRE begint te lijken.
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 18:40:08 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44948087
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook daar zijn ze niet "gek" hoor spec. Ze weten dondersgoed wie wie steunt.
enige steun die Ethiopie heeft gehad in deze is een stilzwijgende goedkeuring en evt wat sattelietbeelden

ja ze trainen er verder wat militairen en als veel mensen niet te eten hebben komen ze met helikopters vol eten binnen vliegen maar dat doen ze in Eritrea ook en zoals gezegd, dan kun je de Eritreese activiteiten aan de andere kant ook Amerikaanse inmenging noemen
pi_44948213
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

enige steun die Ethiopie heeft gehad in deze is een stilzwijgende goedkeuring en evt wat sattelietbeelden

ja ze trainen er verder wat militairen en als veel mensen niet te eten hebben komen ze met helikopters vol eten binnen vliegen maar dat doen ze in Eritrea ook en zoals gezegd, dan kun je de Eritreese activiteiten aan de andere kant ook Amerikaanse inmenging noemen
Het zal de Somaliers geen roest schelen wat de Amerikanen in Iritrea doen, itt Ethiopie. En zelfs die kleine beetjes worden gezien als volwaardige inmenging.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 18:44:08 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44948232
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:35 schreef gargamel het volgende:

[..]

Waren daar serieuze aanwijzingen voor. Al Qaida krijgt van zoveel zaken de schuld dat het op SPECTRE begint te lijken.
nou het punt met die rectbanken is dat ze om rust te krijgen heel wat groeperingen met mooie praatjes onder hun vlag hebben weten te krijgen, dat zijn krijgsheren maar ook de al qaida klanten die het land rijk is maar feitelijk hebben ze nog niet zoveel verkeerd gedaan verder.

beter was geweest om deze organisatie wat te steunen en te voorkomen dat de radicale figuren de overhand krijgen want dat is onvermijdelijk in zo'n land aangezien je gewoon niet in 1 a 2 jaar resultaten kunt tonen tenzij de hele wereldgemeenschap er de schouders onder zet.

maar ik hoop dat Eritrea woord houd en de tijd van de krijgsheren echt voorbij is, dan kan er nog wat moois van komen maar ergens heb ik er een heel hard hoofd in
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 18:45:55 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44948288
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zal de Somaliers geen roest schelen wat de Amerikanen in Iritrea doen, itt Ethiopie. En zelfs die kleine beetjes worden gezien als volwaardige inmenging.
jij bent een Somalier? ik heb het tegen jouw hoor als jan en alleman weer begint te roepen dat de Amerikanen het gedaan hebben dan gaan ze dat in Somalie idd geloven die hebben namelijk niet de middelen om een en ander aan feiten te staven met de werkelijkheid

blijft onzin
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:17:07 #63
70154 klez
pi_44949301
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jammer dan. Als wij ons er niet mee bemoeien weten ze blijkbaar ook geen menswaardige samenleving op te bouwen.
En ik jank ook niet hoor, van mij mogen de Amerikanen direct of indirect de confrontatie met de moslimextremisten aangaan. De argumenten daarvoor geef ik regelmatig; dat jij dat "gejank" vind is ook maar een mening. Voor mij gelijkt de infantiele litanie van VS-bashers en moslims/arabieren over het onmetelijke onrecht dat hen zou worden aangedaan meer op gejank. Ook slechts een mening.
pi_44950888
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij bent een Somalier? ik heb het tegen jouw hoor als jan en alleman weer begint te roepen dat de Amerikanen het gedaan hebben dan gaan ze dat in Somalie idd geloven die hebben namelijk niet de middelen om een en ander aan feiten te staven met de werkelijkheid

blijft onzin
Het gaat inderdaad niet om mij, dus waarom je het tegen mij hebt is en blijft me een raadsel. Het gaat om de perceptie van Somaliers die inderdaad niet alle middelen tot hun beschikking hebben.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator dinsdag 2 januari 2007 @ 20:23:03 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44951672
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad niet om mij, dus waarom je het tegen mij hebt is en blijft me een raadsel. Het gaat om de perceptie van Somaliers die inderdaad niet alle middelen tot hun beschikking hebben.
omdat jij zegt dat ze het "door Amerikaanse inmenging" niet goed zullen hebben?

daar reageerde ik op met "door Ethiopische inmenging", die "Amerikaanse inmenging" is hier helemaal niet van belang, zonder hadden de Ethiopiers het ook wel gedaan, die hebben nu immers hun haven
pi_44956809
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat jij zegt dat ze het "door Amerikaanse inmenging" niet goed zullen hebben?

daar reageerde ik op met "door Ethiopische inmenging", die "Amerikaanse inmenging" is hier helemaal niet van belang, zonder hadden de Ethiopiers het ook wel gedaan, die hebben nu immers hun haven
Dat heb ik helemaal niet gezegd.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 2 januari 2007 @ 23:28:41 #67
Stranger than fiction
pi_44958899
Kan nou niemand mij duidelijk maken hoe het nu zit met alle vluchtelingen in Kenia?
  Moderator woensdag 3 januari 2007 @ 01:44:39 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44962388
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat heb ik helemaal niet gezegd.
je zegt het letterlijk
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

afaik
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kan nou niemand mij duidelijk maken hoe het nu zit met alle vluchtelingen in Kenia?
die hebben honger
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:46:06 #69
Stranger than fiction
pi_44965338
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 01:44 schreef sp3c het volgende:

die hebben honger
hihi grappenmaker.
pi_44965768
quote:
Somalia: Country and Ethiopia Will Use One Passport, Somali Minister Says
Somalia's internal affairs minister and assistant prime Minster, Hussein Mohammed Farah Aideed, who has convened with tribal elders at former presidential house (Villa Somalia) in Mogadishu, said his government intends to wipe out the boundaries between Somalia and Ethiopia.

He said 60% of 2 millions Somali refugees live in Ethiopia and use Ethiopian passports. "Ethiopia and Somalia have 2,000 kilometers between them. The two Shabelle and Jubba rivers in Somalia come from Ethiopia. Now we need to eliminate the boundaries between us because we are brothers, and we will use one passport", he said.

He said Ethiopia was the only country that was determined to set up a state in Somalia after more than years of without government. "No country in the world cared about Somalia", he said.
Oké.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:24:24 #71
Stranger than fiction
pi_44965861
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Oké.
Lees: Somalië is nu van Ethiopië.
Een niet geheel onverwachte ontwikkeling.
pi_44968726
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 01:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

je zegt het letterlijk
[..]

afaik
[..]

die hebben honger
Beter lezen sp3c. Dat zeg ik helemaal niet. Er staat nergens dat er door de inmenging van Amerika het allemaal slechter wordt, er staat dat het er niet beter op word. Ze hadden het slecht en het word er niet beter op met inmenging van Amerika. Staat er toch echt erg duidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 3 januari 2007 @ 12:47:02 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44969115
goed hoor whatever ... wmb zeg je het letterlijk
pi_44969179
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:47 schreef sp3c het volgende:
goed hoor whatever ... wmb zeg je het letterlijk
Wat jouw betreft ja, en als het na mijn uitleg NOG niet duidelijk is, dan ben je wel erg koppig hoor.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 3 januari 2007 @ 13:06:32 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44969631
het IS niet duidelijk, je verhaal niet en je uitleg ook niet

de islamitische rechtbanken hebben zelf om Amerikaanse inmenging gevraagd ... hell inmenging van Belgie was ook goed geweest, alleen niet van Ethiopie, daar ligt het probleem niet bij Amerika
pi_44974673
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
quote:
Kenia stuurt Somalische vluchtelingen terug

Kenia heeft enkele honderden Somalische vluchtelingen teruggestuurd. Ze waren de afgelopen dagen het zuiden van Somalië ontvlucht toen het regeringsleger daar jacht maakte op fundamentalistische moslimstrijders.
Hoewel de Keniase regering de grenzen niet officieel heeft gesloten, laat het geen nieuwe vluchtelingen toe. Hulpverleners hebben de afgelopen dagen geen toegang gekregen tot de kampen die al jarenlang in het Keniase grensgebied zijn gevestigd. De VN-vluchtelingenorganisatie heeft geprotesteerd tegen het terugsturen van de Somalische vluchtelingen.
Enkele landen van de Europese Unie voeren besprekingen over steun aan hervatting van de Somalische vredesberaad. Daar wordt ook gesproken over de vraag of er een internationale vredesmacht naar Somalië moet worden gestuurd.
http://www.wereldomroep.nl/portal/news/international/#5134063
pi_44976960
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Lees: Somalië is nu van Ethiopië.
Een niet geheel onverwachte ontwikkeling.
nu eigenlijk wel eerder deze week werd nog gezegd dat ze ze snel mogelijk weg zouden gaan.

Maar het zal wel neer komen op een anschlus ja
pi_44977541
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 13:06 schreef sp3c het volgende:
het IS niet duidelijk, je verhaal niet en je uitleg ook niet

de islamitische rechtbanken hebben zelf om Amerikaanse inmenging gevraagd ... hell inmenging van Belgie was ook goed geweest, alleen niet van Ethiopie, daar ligt het probleem niet bij Amerika
My god, IK zeg ook niet dat het probleem bij Amerika ligt. Ik zeg wel dat het mij niet zal verbazen als vanuit hun perceptie dat wel het geval is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_44984127
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nu eigenlijk wel eerder deze week werd nog gezegd dat ze ze snel mogelijk weg zouden gaan.

Maar het zal wel neer komen op een anschlus ja
Dat zou wel eens de hoofdoorzaak van de Ethiopische inmenging kunnen zijn. Ik steun het zeker niet, en het geweld zal ook niet ophouden, kijk maar naar de Ogaden, waar etnische Somali's nog steeds strijden voor een aansluiting van dat gebied van Somalië
Present.
pi_44984230
quote:
Begrijpelijk, tussen die vluchtelingen zullen ook veel islamisten zitten, en die kunnen ze in Kenia niet gebruiken (slechts 5 % is moslim). Overigens zitten er al tienduizenden Somali's in Kenia, in vluchtelingenkampen en in bepaalde wijken van grote steden, zoals Nairobi en Mombasa.
Present.
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:20:27 #81
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_44999482
zoals eerder gezegt Covert ops....DOD.....style.

VS steunt strijd tegen islamisten Somalië
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_45027384
quote:

[..]

Dr. Ayman al-Zawahiri heeft namens al-Qaida vandaag een videoboodschap uitgebracht waarin ze moslims in de regio oproepen om zich bij de Somalische moejahideen aan te sluiten en te steunen... Dus binnenkort zullen die Al-Qaida figuren wel weer terug zijn in Somal.
The word is the word of the sword, Until the wrongs are righted
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 02:39:15 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_45028822
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

My god, IK zeg ook niet dat het probleem bij Amerika ligt. Ik zeg wel dat het mij niet zal verbazen als vanuit hun perceptie dat wel het geval is.
ja dat snap ik en dat komt doordat jan en alleman over Amerikaanse inmenging beginnen te schreeuwen zodra er wat gebeurt
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 02:39:40 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_45028825
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:17 schreef Hurricane1 het volgende:

[..]

Dr. Ayman al-Zawahiri heeft namens al-Qaida vandaag een videoboodschap uitgebracht waarin ze moslims in de regio oproepen om zich bij de Somalische moejahideen aan te sluiten en te steunen... Dus binnenkort zullen die Al-Qaida figuren wel weer terug zijn in Somal.
jah want Ayman heeft wel vaker gelijk
pi_45035015
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 02:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

jah want Ayman heeft wel vaker gelijk
Inderdaad ja, alles wat de Dokter tot nu toe voorspelt heeft is uitgekomen. En met de steun van Abou Umar al-Baghadi vanuit Irak, zal hij hierin weer gelijk krijgen.
pi_45037644
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 01:17 schreef Hurricane1 het volgende:

[..]

Waarom is dit eigenlijk de zoveelste boodschap van die al-zawahiri? Kan Bin-Laden dit niet meer? Of is hij misschien wel dood. Ik denk persoonlijk het laatste, volgens mij is het al een lange tijd geleden dat die tulband van zich heeft laten horen en dat deze al-zawahiri hem al lang heeft opgevolgt.

Maar goed ik kan ook boodschappen van die man gemist hebben, het kan me in iedergeval weinig schelen wat die nageboorte uitkraamt, net zo min als deze so-called dokter.
pi_45041499
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:36 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Waarom is dit eigenlijk de zoveelste boodschap van die al-zawahiri? Kan Bin-Laden dit niet meer? Of is hij misschien wel dood. Ik denk persoonlijk het laatste, volgens mij is het al een lange tijd geleden dat die tulband van zich heeft laten horen en dat deze al-zawahiri hem al lang heeft opgevolgt.

Maar goed ik kan ook boodschappen van die man gemist hebben, het kan me in iedergeval weinig schelen wat die nageboorte uitkraamt, net zo min als deze so-called dokter.
In 2006 heeft Osama bin Laden 6 boodschappen naar buiten gebracht, en Al-Zawahiri 17.

1 van de boodschappen van bin Laden ging over Somalie, dat hij daar mensen opriep om de Islamisten te steunen.. Misschien komt ie binennkort wel met een nieuwe.;
pi_45049647
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 13:36 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Zijn oude filmpjes zijn blijkbaar op
pi_45167494
Zojuist een brekend nieuwtje van CNN:

The U.S. military strikes suspected al Qaeda targets in Somalia, a senior Pentagon official tells CNN.

Nu daar eenmaal de poppen aan het dansen zijn ziet Bush natuurlijk zijn kans schoon om wat Qaeda bolwerkjes op te ruimen.
Moeten we dit zien als een escalatie (Nieuw land betrokken bij War on Terror?) of voert de VS hier een eenmalige actie uit?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 01:37:51 #90
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45167537
!
* Gaat naar beneden met bier, chips en peuken
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_45167554
Hebben ze er al weer een Al qaeda labeltje opgeplakt ? Tis frappant dat elke keer als de Amerikanen een stel moslimextremisten in het nauw drijven, het meteen Al Qaeda strijders zijn, hebben ze dat eerst gevraagd of zo ? Of lopen die gasten rond met rugnummers en een embleem op hun borst waaruit blijkt van welke factie ze zijn en welke rang ze daarin bekleden ?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 01:44:29 #92
19840 Libris
Live from Singapore
pi_45167616
Hoe zit het politiek gezien in de US nu? Met een democratische meerderheid in beide huizen. Moet de president toestemming hebben van de huizen om zo'n aanval te laten uitvoeren?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 01:44:57 #93
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45167620
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 01:44 schreef Libris het volgende:
Hoe zit het politiek gezien in de US nu? Met een democratische meerderheid in beide huizen. Moet de president toestemming hebben van de huizen om zo'n aanval te laten uitvoeren?
Nope
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 9 januari 2007 @ 01:46:10 #95
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45167630
Foxnews
quote:
A U.S. Air Force AC-130 gunship carried out the attack as part of an ongoing operation. The official reports casualties on the ground, but is not sure if they are suspected terrorists.
Die dingen zijn vaak niet echt zorgvuldig en precies....
LastFM
pi_45167696
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 01:46 schreef -skippybal- het volgende:
Foxnews
[..]

quote:
The targets included the senior al Qaeda leader in East Africa and an al Qaeda operative wanted for his involvement in the 1998 bombings of two American embassies in Africa, Martin reports. Those terror attacks killed more than 200 people.

The AC-130 gunship is capable of firing thousands of rounds per second, and sources say a lot of bodies were seen on the ground after the strike, but there is as yet, no confirmation of the identities.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 01:54:03 #97
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45167707
Mm, ik dacht dat ze zo'n AC-130 hadden gebruikt die gewoon een soort van artillerieloop naar buiten heeft hangen en raggen maar
LastFM
  dinsdag 9 januari 2007 @ 01:54:15 #98
19840 Libris
Live from Singapore
pi_45167710
Een AC-130 Gunship

pi_45167734
Terreurverdachten uitschakelen? Oké. Maar waren ze een bedreiging? Zijn er onschuldige mensen gedood? We zien wel...
pi_45167857
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 01:46 schreef -skippybal- het volgende:
Foxnews
[..]

Die dingen zijn een stuk preciezer dan een jachtbommenwerper en iets minder precies dan een gevechtshelikopter als het gaat om het uitschakelen van mensen. Een (jacht)bommenwerper dropt een bom van minimaal 500 pound, dit ding heeft nachtkijkers en kan met een kanon of mitrailleur vrij precies richten op een mens of auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')