Processor is meestal zo'n 45 graden, bovendien zit er een grote 8cm cooler op. Ook niet overgeclocked trouwens. Maar ik vraag zeer af waar zo'n soort vastloper meestal mee te maken heeft...quote:Op woensdag 27 december 2006 22:59 schreef SuperRogier het volgende:
Processor misschien te warm? Cooler ff schoonmaken ofzo, of als je hem hebt overclocked terugzetten op de standaardwaarden.
PC draaide al maanden perfect zonder BIOS updates. Lijkt me ook niet nodig, de hardware is niet splinternieuw. Dit lijkt me ook niet echt een software probleem eigenlijkquote:Op woensdag 27 december 2006 23:00 schreef commentator het volgende:
misschien wel en misschien ook wel niet
maar goed aan dat soort antwoorden heb je dus niets
doe je op dat moment bepaalde dingen met de pc of staat ie gewoon te niksen?
heb je al bios update gedaan?
gebruik je de laatste drivers?
heb je alle windowsupdates geïnstalleerd?
Heb ik geprobeerd, met alleen een videokaart en HD (de rest zit immers onboard), maar toen liep ie nog vast. Ander geheugen gedaan en voeding, loopt nog steeds vast.quote:Op woensdag 27 december 2006 23:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik zou alles wat niet noodzakelijk is eruit halen. Een aantal dagen draaien om problemen op te sporen en indien er geen problemen zijn steeds onderdelen toe te voegen.
Ik zou iig s proberen met een andere videokaart te werken. Mobo problemen zijn het moeilijkst op te sporen.
Ik heb 'm gestoft toen ie begon vast te lopenquote:Op woensdag 27 december 2006 23:03 schreef problematiQue het volgende:
heb je je pc recentelijk nog schoongemaakt? al het stof eruit. Ik had ook eens een probleem met mijn videokaart, toen bleek dat er zoveel stof tussen de ventilator en de kaart zat dat het amper meer koelde.
Er zijn programma's die je gehele pc checken op de warmte van de componenten, al zijn er vast heerschappen op fok! die beter dan ik weten waar die te vinden zijn.
Videokaart testen is de enige optie en anders wordt het een hartoperatie.quote:Op woensdag 27 december 2006 23:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd, met alleen een videokaart en HD (de rest zit immers onboard), maar toen liep ie nog vast. Ander geheugen gedaan en voeding, loopt nog steeds vast.
Ik zal morgen eens een andere videokaart proberen inderdaad.
Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:48 schreef pberends het volgende:
Met die nVidia kaart was ie stabieler, maar liep nog steeds vast. Nu een ander mobo erin gegooid.
Geheugen is het zeker niet, ik had al andere geprobeerd, maar die liep ook vast.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Meestal ligt dat aan kapot intern geheugen, of je mobo is dood.
Je kunt je geheugen toch op 400 doen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:34 schreef Yildiz het volgende:
Dat kun je niet instellen nee.
Je kunt dat volgens mij alleen downgraden, niet 'opvoeren' ofzo.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Je kunt je geheugen toch op 400 doen?
Ik heb je probleem dik gedrukt. Oplossing is heel simpel: Asus mijden.quote:Op woensdag 27 december 2006 22:56 schreef pberends het volgende:
Mobo is een standaard Asus KT400 en videokaart ATi X1600 Pro.
Ik snap wat je bedoel, toch kon ik de FBS op 400 zetten. Waarschijnlijk omdat m'n geheugen het wel kon... maar het zal wel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je kunt dat volgens mij alleen downgraden, niet 'opvoeren' ofzo.
Je stelt toch ook niet in dat je je HDD op 8000 rpm zet, terwijl hij max 7200 kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |