abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:19:28 #51
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45056520
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wat is dat kwakje wit spul aan de rechterkant?
Zaad, van de cockilles natuurlijk.
pi_45056730
Ik heb vanmiddag spullen gekocht en ga er denk ik komende week eens wat mee proberen te fabriceren Ik heb al ervaring met lempers rollen dus sushi moet ook te doen zijn
Saartje
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:29:00 #53
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45056862
Oh ja, wel zo aardig om het recept erbij te vermelden;

Fruit Sushi-Zushi

Rijst
Beetje kokosmelk
Zakje vanillesuiker
zoete gember ( stemgember heel fijn gesneden is ok )
Mango/Perzik of Kiwi..in elk geval een harde vrucht
Met name mango schijnt geniaal te zijn met wasabi..

beetje wasabi dus

Kook de rijst zoals je dat voor gewone sushi doet
Voeg tevens een zakje vanillesuiker en een paar eetlepels kokosmelk ( klappermelk ) toe.

Zelfde bereidingswijze als je gewone sushi; rijst op je nori, met wasabi aantippen, dan overdwars je fruit in repen schikken, zoete gember erbij en rollen maar.
probeer vooral eens de gekleurde nori, verkrijgbaar bij sommige toko's
Supergeinig!

Ik weet alleen nog niet wat ik erbij als dip moet geven...misschien moet ik iets maken van gember..maar dat wordt lastig, want ik haat gember
maar ik zal iemand anders laten proeven dan.
Mocht iemand een idee hebben, dan lees ik dat graag!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:30:33 #54
111260 Charmian
a little joy
pi_45056920
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb vanmiddag spullen gekocht en ga er denk ik komende week eens wat mee proberen te fabriceren Ik heb al ervaring met lempers rollen dus sushi moet ook te doen zijn
als lemper lukt dan moet dit zeker lukken, lempers lukken bij mij zelden, sushi rol ik in een handomdraai
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:35:51 #55
111260 Charmian
a little joy
pi_45057099
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:29 schreef SHE het volgende:

Fruit Sushi-Zushi

Rijst
Beetje kokosmelk
Zakje vanillesuiker
zoete gember ( stemgember heel fijn gesneden is ok )
Mango/Perzik of Kiwi..in elk geval een harde vrucht
Met name mango schijnt geniaal te zijn met wasabi..

beetje wasabi dus

Kook de rijst zoals je dat voor gewone sushi doet
Voeg tevens een zakje vanillesuiker en een paar eetlepels kokosmelk ( klappermelk ) toe.

Zelfde bereidingswijze als je gewone sushi; rijst op je nori, met wasabi aantippen, dan overdwars je fruit in repen schikken, zoete gember erbij en rollen maar.
probeer vooral eens de gekleurde nori, verkrijgbaar bij sommige toko's
Supergeinig!

Ik weet alleen nog niet wat ik erbij als dip moet geven...misschien moet ik iets maken van gember..maar dat wordt lastig, want ik haat gember
misschien kun je de saus van rujak manis, maar dan aangepast omdat de wasabi al pittig is, maken
geen idee of het smaakt
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_45057102
Dat is mooi dan
Saartje
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:38:53 #57
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45057204
@ charmian...dat vind ik niet eens zo'n heel vreemd idee!
het zou zomaar eens heel fijn kunnen smaken bij elkaar. Me try!
pi_45057249
Nog een voornemen van mij voor 2007: zelf sushi leren maken!

Vriendin van mij heeft eetstokjes uit Japan meegenomen, dus het begin is er al! .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:45:20 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45057425
@She, je bent weer blauw?
Welk forum-onderdeel?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:48:30 #60
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45057531
weer?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:54:35 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45057760
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:48 schreef SHE het volgende:
weer?
dacht ergens in MED gelezen te hebben dat je gestopt was als modje
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 januari 2007 @ 23:02:12 #62
81237 releaze
best of both worlds
pi_45058105
Mijn sushi van een week of twee terug

vrijdag 5 januari 2007 @ 23:02:51 #63
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45058141

[ Bericht 50% gewijzigd door Martijn_77 op 06-01-2007 19:01:29 (Even wat ONZ verwijderd) ]
pi_45058194
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 23:02 schreef releaze het volgende:
Mijn sushi van een week of twee terug

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
maak me gek! wanneer ben ik uitgenodigd? .
pi_45063307
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 21:18 schreef SHE het volgende:
Bij de eerste slag, meteen goed druk zetten met je matje...mooi glad rollen kan later ook nog, maar stevigheid verkrijg je alleen als je de eerste stappen goed aanpakt.
Ook is je rijst volgens mij niet goed gelukt..gebruik wel gewoon sushi rijst of aborio en laat de zooi natkoken ( = plakken )
Geen plakrijst, geen sushi
Sorry hoor, maar dat klopt niet. Goede sushi rijst plakt zo min mogelijk. We zaten altijd te foeteren als iemand sushi rijst had gemaakt die teveel plakte want dat was een crime om te verwerken. Het zal nooit zo droog worden als bij lange korrelrijst vanwege de eigenschappen van japonica en de toevoeging van het azijnmengsel, maar dat is meer dan voldoende. Het is niet makkelijk om de rijst goed te krijgen, de methode van scheppen, de kooktijd, de hoeveelheid water, de tijd dat het mengsel wordt geschept, de wijze van wassen, de droogtijd ... allemaal factoren die de kwaliteit van de rijst beinvloeden.
En echt druk zetten hoort ook niet. Bij sushi horen de rijstkorrels tegen elkaar aan te liggen, lichtjes aangedrukt, zodat bij het oppakken de sushi nog zijn vorm behoudt, maar dat in je mond de sushi uit elkaar valt en je iedere rijstkorrel kunt proeven. Te vochtige sushirijst kun je alleen de vorm laten behouden door hard te drukken en dan krijg je een rijstprutje.
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:29 schreef SHE het volgende:
Fruit Sushi-Zushi
...

Met dit soort sushi begeef je je op de fusion tour. Niks mis mee natuurlijk. Mango is dan idd. een optie, evt. met wat honing. Honing en roomkaas kan ook, of honing en zongedroogde tomaten etc. Genoeg om mee te experimenteren.
Als dip zou ik gewoon mayonaise nemen. Evt. mayonaise met een licht smaakje ofzo (beetje wasabi poeder er doorheen oid), maar meer niet. Of een andere zoete saus. Als je enigzins terug wilt naar de klassieke sushisauzen, dan zou je palingsaus kunnen proberen. Dat is een ingekookte saus van palingresten met shoyu, sake, suiker en water. In Japanse toko's is het te vinden als unagi no tare (palingsaus), voor insiders in de sushibar heet het nitsume.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:30:11 #66
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_45063387
In Californie hebben sommige mensen sushi als ontbijt, gevuld met zalm en philadelphia roomkaas. Ik moet zeggen, een lekker ontbijtje
Confidence through competence
pi_45063526
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:30 schreef Stereotomy het volgende:
In Californie hebben sommige mensen sushi als ontbijt, gevuld met zalm en philadelphia roomkaas. Ik moet zeggen, een lekker ontbijtje
Ik heb een tijdje in California doorgebracht en dat mensen het als ontbijt eten heb ik nergens gezien. Heb ook geen enkele sushi tent gezien die 's ochtends open was.
De combi (gerookte) zalm en roomkaas is de Philadelphia roll. Mij is verteld dat die roll uit Philadelphia komt, omdat daar veel Joden zitten, die de gerookte zalm en roomkaas mogen eten (geen idee of dit echt waar is).
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:36:17 #68
55709 Stereotomy
pi_45063566
Oh, mij is verteld dat de naam Philadelphia komt van de roomkaas Philadelphia, juist omdat net zoals bijv. bij Xerox Philadelphia ook als naam voor generieke roomkaas wordt gebruikt in de VS.

Familie in Santa Barbera hebben dit soort Sushi wel eens gehad, ik ging er gemakshalve van uit dat dit regelmatiger gebeurt.
pi_45063756
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
Oh, mij is verteld dat de naam Philadelphia komt van de roomkaas Philadelphia, juist omdat net zoals bijv. bij Xerox Philadelphia ook als naam voor roomkaas wordt gebruikt in de VS.
Dat kan ook. Klinkt net zo aannemelijk. Wat maakt het ook uit eigenlijk
quote:
Familie in Santa Barbera hebben dit soort Sushi wel eens gehad, ik ging er gemakshalve van uit dat dit regelmatiger gebeurt.
Ik heb hier nog een zooi van die foldertjes van sushi bars uit California liggen. Die combinaties die ze verzinnen, haha, da's af en toe echt te gek voor woorden en hoe het eruit ziet. Ik heb ze daar ook moeten maken en het is soms nog verdomde lastig om een rol nog in vorm te houden, terwijl er een zooi saus en extra dingetjes op de rol horen.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 11:28:43 #70
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45068457
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:27 schreef mirugai het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat klopt niet. Goede sushi rijst plakt zo min mogelijk. We zaten altijd te foeteren als iemand sushi rijst had gemaakt die teveel plakte want dat was een crime om te verwerken. Het zal nooit zo droog worden als bij lange korrelrijst vanwege de eigenschappen van japonica en de toevoeging van het azijnmengsel, maar dat is meer dan voldoende. Het is niet makkelijk om de rijst goed te krijgen, de methode van scheppen, de kooktijd, de hoeveelheid water, de tijd dat het mengsel wordt geschept, de wijze van wassen, de droogtijd ... allemaal factoren die de kwaliteit van de rijst beinvloeden.
En echt druk zetten hoort ook niet. Bij sushi horen de rijstkorrels tegen elkaar aan te liggen, lichtjes aangedrukt, zodat bij het oppakken de sushi nog zijn vorm behoudt, maar dat in je mond de sushi uit elkaar valt en je iedere rijstkorrel kunt proeven. Te vochtige sushirijst kun je alleen de vorm laten behouden door hard te drukken en dan krijg je een rijstprutje.
[..]

Met dit soort sushi begeef je je op de fusion tour. Niks mis mee natuurlijk. Mango is dan idd. een optie, evt. met wat honing. Honing en roomkaas kan ook, of honing en zongedroogde tomaten etc. Genoeg om mee te experimenteren.
Als dip zou ik gewoon mayonaise nemen. Evt. mayonaise met een licht smaakje ofzo (beetje wasabi poeder er doorheen oid), maar meer niet. Of een andere zoete saus. Als je enigzins terug wilt naar de klassieke sushisauzen, dan zou je palingsaus kunnen proberen. Dat is een ingekookte saus van palingresten met shoyu, sake, suiker en water. In Japanse toko's is het te vinden als unagi no tare (palingsaus), voor insiders in de sushibar heet het nitsume.
Dan hyebben we denk ik gewoon een andere definitie van plakrijst. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de rijst aan gort kookt en je een soort pap overhoud. De hele clue is juist dat de korrel mooi rond blijft en ook van elkaar te onderscheiden is ( is mij niet zo aardig verteld )
Echter, je doet het voorkomen alsof je de rijst moet droogkoken en dat is pas echt onmogelijk te verwerken. Zeker als je diverse roltechnieken wilt toepassen.

bedankt voor de palingsaus tip! Daar ben ik wel benieuwd naar; welke resten moet ik gebruiken dan en heb je de verhoudingen voor me?
Ik ben overigens dol op authentieke gerechten, maarrr vind het nog leuker om buiten de afbakening te klooien. Niks mis met fusion dus
pi_45069588
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 11:28 schreef SHE het volgende:
Dan hyebben we denk ik gewoon een andere definitie van plakrijst. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de rijst aan gort kookt en je een soort pap overhoud. De hele clue is juist dat de korrel mooi rond blijft en ook van elkaar te onderscheiden is ( is mij niet zo aardig verteld )
ow, vertel?
quote:
Echter, je doet het voorkomen alsof je de rijst moet droogkoken en dat is pas echt onmogelijk te verwerken. Zeker als je diverse roltechnieken wilt toepassen.
Van wie heb je die info? Japonica is sowieso al lastig droog te koken door de eigenschappen van deze rijstsoort. Bij plakrijst moet ik aan lontong (ketan) denken uit de Indonesische keuken. Wat je wilt (nou ja, ik dan tenminste) is geen droogheid a la Uncle Ben natuurlijk, maar dat de korrels net aan elkaar blijven plakken.
Overigens maakt het me voor de maki minder uit. Vooral voor nigiri is de kwaliteit van de rijst essentieel.
quote:
bedankt voor de palingsaus tip! Daar ben ik wel benieuwd naar; welke resten moet ik gebruiken dan en heb je de verhoudingen voor me?
Nitsume wordt eigenlijk gemaakt van zoutwaterpaling en minimaal een stuk of dertig. Wat je doet is de palingen fileren en de filets kort in kokend water gaar laten worden. Die filets gebruik je dan als sushi beleg. De koppen rooster je lichtjes en voeg je samen met de graten toe aan het kookvocht. Daar voeg je dan shoyu, sake en suiker aan toe en laat je inkoken.
In het restaurant was de verhouding 1 cup water, 1/2 cup sake en suiker naar smaak (best wel veel; het moet zoet worden, ik schat zo rond de 1/2 cup) en dan ging het voor een nacht op een laag pitje. De volgende dag had je dan een geweldige dikke ingekookte stroop.
Je zult dus zelf wat moeten stoeien met de hoeveelheden want ik neem aan dat je niet eventjes 30 zoutwaterpalingen in je koelkast hebt liggen.
Wat je ook kunt doen is makreel gebruiken ipv. paling. Of bonitovlokken (katsuobushi). En wat uiteindelijk ook nog kan is de vis/paling helemaal weglaten, zodat je een zoete ingekookte shoyu saus krijgt. Da's gelijke delen shoyu en mirin met een half deel suiker reduceren tot een stroop. Dan heb je niet de mooie diepe smaak van de paling, maar voor je fusion rollen is dat misschien niet eens nodig.
pi_45070451
Kunnen we niet met z'n alle lappen en dat mirugai sushi en sashimi maakt?

JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA!
*spring *spring *spring....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 6 januari 2007 @ 13:35:20 #73
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_45071355
Ik ben voor

en duizendmaal arigato gozaimasu voor de palingsaus, ik ga het proberen..en mijzelf kennende zitten de palingresten de eerste paar keer tegen alle muren

en we zijn het eens over de rijst hoor, ik denk alleen dat we blijkbaar een ander idee hebben van plakrijst.
ik doel daarmee dus niet op rijstepap, maar sticky zonder icky.
Natte rijst kun je niet rollen, want dan blijft alles aan je voorpootjes plakken en je krijgt bobbels in je rol.
En dat weet ik uit bittere ervaring.

Ik ben geen sushi master natuurlijk, maar volgens insiders is mijn sushi respectabel.
en nu ik een very insider sausje heb, kan ik vast de blits maken
  zondag 7 januari 2007 @ 00:07:49 #74
120482 mirugai
very fishy
pi_45094902
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:02 schreef Oblivion het volgende:
Kunnen we niet met z'n alle lappen en dat mirugai sushi en sashimi maakt?

JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA!
*spring *spring *spring....
  zondag 7 januari 2007 @ 00:11:14 #75
55709 Stereotomy
pi_45095024
quote:
Natte rijst kun je niet rollen, want dan blijft alles aan je voorpootjes plakken
Ik heb altijd een bakkie water naast me staan. De plakkerigste rijst plakt niet aan natte vingers vast. Je zou dus kunnen zeggen dat je sushirijst altijd met natte vingers moet vingeren. Sushi rijst heeft sowieso een heel hoog zetmeel gehalte: plakt of je wilt of niet

[ Bericht 5% gewijzigd door Stereotomy op 07-01-2007 00:16:23 ]
  zondag 7 januari 2007 @ 00:15:37 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45095188
En je mes natmaken als je de rolls snijdt, werkt ook als een tiet
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 7 januari 2007 @ 00:16:11 #77
55709 Stereotomy
pi_45095215
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:15 schreef Duderinnetje het volgende:
En je mes natmaken als je de rolls snijdt, werkt ook als een tiet
Eensch
pi_45096704
Nou ik kan het dus nog steeds niet

Ik werk nu al een paar maanden bij de lokale Chinees, en die gozer maakt denk ik echt sushi FTW
Nou ik heb de kok dus een stukje van mijn sushi laten proeven, maar hij vond het dus niet zo lekker lees: uitgespuugd.

Ik en mijn huisgenoten hebben er trouwens wel lekker van zitten eten gisteren

wat tips over de rijst meegekregen, zelfs een bekertje van zijn rijst en maar weer aan het proberen geslagen.

deze zin blijft me nu achtervolgen

"Volgende keel wel betel andels 1 week bij mij in de keuken welken"

Hij gaf mijn sushi overigens een 2,3/10
  zondag 7 januari 2007 @ 01:00:22 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
  zondag 7 januari 2007 @ 01:05:50 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45096971
Ik ben voor een sushi- en sashimimeet.

Alleen blijft mijn bijdrage dan beperkt tot het lappen van wat geld en het opeten van wat door anderen vakkundig is klaargemaakt.
Zelf sushi's maken behoort (nog) niet tot mijn vaardigheden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45099219
quote:
Op zondag 7 januari 2007 01:05 schreef golfer het volgende:
Ik ben voor een sushi- en sashimimeet.

Alleen blijft mijn bijdrage dan beperkt tot het lappen van wat geld en het opeten van wat door anderen vakkundig is klaargemaakt.
Zelf sushi's maken behoort (nog) niet tot mijn vaardigheden.
Kunnen we dan misschien wel een mini-cursusje van maken?
pi_45099222
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:07 schreef mirugai het volgende:

[..]

Is dat een ja of een nee?
  zondag 7 januari 2007 @ 02:22:25 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45099257
Ik vind mijn eigen sushi echt goddelijk

Ik lap niet meer voor sushi hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_45100169
morgen....vandaag dus weer proberen, het ziet er naar mijn mening al stukken beter uit dan de vorige keer ( zie pagina 1 ).

nog steeds zonder "echte" vulling, anders is het "zonde van de vis" volgens mijn chinese werkgever

+ Er zit nu alleen nog maar zeewier aan de buitenkant, niet aan de binnenkant gerold.
+ Het oogt beter
+ De rijst is beter gekookt
+ Beetje zout samen met het azijn gedaan

- Rijst is papperig?

zondag 7 januari 2007 @ 03:13:37 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45100339
quote:
Op zondag 7 januari 2007 02:20 schreef Oblivion het volgende:

Kunnen we dan misschien wel een mini-cursusje van maken?
Altijd welkom. Alleen verwacht van mij geen bijdrages.
Ik blijf het consumeren ervan leuker vinden dan het maken.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 7 januari 2007 @ 03:36:23 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_45100731
quote:
Op zondag 7 januari 2007 03:04 schreef computermistake het volgende:
morgen....vandaag dus weer proberen, het ziet er naar mijn mening al stukken beter uit dan de vorige keer ( zie pagina 1 ).

nog steeds zonder "echte" vulling, anders is het "zonde van de vis" volgens mijn chinese werkgever

+ Er zit nu alleen nog maar zeewier aan de buitenkant, niet aan de binnenkant gerold.
+ Het oogt beter
+ De rijst is beter gekookt
+ Beetje zout samen met het azijn gedaan

- Rijst is papperig?

[[url=http://img40.imagevenue.com/loc534/th_35339_01_07_07_0243_122_534lo.jpg]afbeelding][/URL]
Jezus man, laat je toch niet zo kisten MAN

Gewoon sushi maken met vis en alles erop en eraan en experimenteren en smullen maar.
Al zijn je rollen achthoekig, wat kan het schelen
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 7 januari 2007 @ 11:52:41 #87
120482 mirugai
very fishy
pi_45103460
quote:
Haha, bij mij ging het zo (Stel je een oude Japanner voor, die gebrekkig Amerikaans spreekt)
hij: 'I show it only once'
(demonstratie nigiri 7 staps techniek, niks vertragend, gewoon op full-speed en dat is zo snel, dan zie je nauwelijks iets)
hij: 'Now you do it'
ik: 'Excuse me, it was very fast ... can you show it again?'
hij: 'What? Are you stupid? Just count one - two -three'
(hij doet het nog een keer, op exact dezelfde snelheid natuurlijk)
ik: ...
hij: 'You can't even count to three (afkeurende zucht erbij). You are not Japanese...'
quote:
Op zondag 7 januari 2007 02:21 schreef Oblivion het volgende:
Is dat een ja of een nee?
Dat is een misschien.
Even serieus. Ik wil mensen (wel amateurs, geen profs) best helpen bij het maken van sushi en daarbij wat tips geven, maar ik ga niet zomaar voor een groep sushi maken.
pi_45105542
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:52 schreef mirugai het volgende:

Dat is een misschien.
Even serieus. Ik wil mensen (wel amateurs, geen profs) best helpen bij het maken van sushi en daarbij wat tips geven, maar ik ga niet zomaar voor een groep sushi maken.
Nee, dan kunnen we ook naar een restaurant gaan.
Lijkt me namelijk heel leuk, een paar mensen lappen, elkaar helpen, zelluf voeden...
Zou het zelf heel leuk vinden er daadwerkelijk wat van op te steken.
pi_45105867
Oh ik doe meeee
Saartje
pi_45134856
Ik heb ook wel intresse.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_45165476
Iemand nog een idee waar je kwaliteits wasabi kan kopen/bestellen? Die pasta uit de tubes vind ik maar een chemisch nepsmaakje hebben en niks in vgl tot 'the real thing'

Oh, en dezelfde vraag voor gember!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 00:02:08 #92
81237 releaze
best of both worlds
pi_45165556
ik ook

Over wasabi, ik kocht dat altijd bij de toko in zo'n tube met japanse letters. Voor zover ik weet is het mierikswortel, dus misschien moet je zelf maar eens zoiets kweken en dan fijnmalen ofzo..
pi_45165680
Wasabi is geen mierikswortel, maar lijkt er wel veel op.

Van de Wikipedia:
quote:
Wasabi (Japans) is een zeer scherpe specerij uit de Japanse keuken, die vaak gebruikt wordt bij sushi- en andere visgerechten. De op mosterd gelijkende substantie wordt gemaakt van de wortels van de Wasabia Japonica, die op de mierikswortel lijken maar een opvallend groene kleur hebben. Wasabi wordt onder meer in tubes en in poedervorm op de markt gebracht. De scherpste Wasabi is de Lion Wasabi (vrijwel niet in Nederland te koop).

De meeste 'wasabi' die op de markt aangeboden wordt, is geen echte wasabi, maar een imitatie ervan, die gemaakt is van groengekleurde radijs, of een mengeling van mierikswortel, radijs, mosterd en bladgroen.
Hmm.. Lion Wasabi.. Heb het er wel voor over om het uit het buitenland bestellen, maar waar?...
pi_45169312

Links echt, rechts fake.

Meer info.

Zou gewoon eens gaan mailen met deze of gene die je vind op google...en vragen of ze overseas shippen.
pi_45189432
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 08:22 schreef Oblivion het volgende:
Meer info.
http://www.realwasabi.com

No overseas shipping maar wie weet als ik een mailtje stuur?....
pi_45239697
Jaaa vandaag was mijn pakketje met allemaal spul om sushi te maken aangekomen. Japanse rijst, norivellen, de speciale azijn, nepwasabi en ehh dat was het. Sojasaus had ik al.

Maar wat vergeet ik dan weer te bestellen... een rolmatje en eetstokjes!! Weet iemand of ze die bij de Xenos hebben?
pi_45240149
Stokjes hebben ze wel , matjes niet volgens mij. Die haal ik altijd bij de toko.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_45244962
de beter gesorteerde supermarkt heeft tegenwoordig ook wel matjes
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_45245557
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
de beter gesorteerde supermarkt heeft tegenwoordig ook wel matjes
Ja dat is ook zo, niet aan gedacht. Het enide nadeel is dat de supermarkten voor mij heel ver weg zijn. Maar toevallig moet ik morgen toch in de buurt zijn
pi_45248602
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:35 schreef _Arual_ het volgende:
Ik plaats even een ordinaire TVP. Ik ben inmiddels verslaafd aan sushi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')