abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44763583
Vervolg van Fok!dieetclub, deel 130

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de feestdagen in # 45 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes

Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings

(Di)eetclubmeeting topic XIX We zijn druk aan het overleggen over een uitje naar de sauna, maar ook over een weekendje weg!

Ik wil ook!

Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjeen op 27-12-2006 12:07:03 ]
  woensdag 27 december 2006 @ 11:01:42 #2
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_44763994
Ik zat even dat lijstje met afgevallen kilo's door te kijken en mijn mond viel open van verbazing!
Heb de afgelopen 2 maanden geprobeerd (met succes gelukkig) een 4 kilo zwaar bierpensje weg te krijgen en vond dat al een hele klus. Maar als ik die lijst door kijk was mijn werk niks vergelegen met wat jullie doen.

Goed werk mensen
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_44764511
Na een week waar ik 2 keer heb gesport en meer heb gegeten toch nog bijna 2 kilo afgevallen gelijk mijn streefgewicht verlaagd van 90 naar 85 En volgens BMI op normaal gewicht
pi_44764635
Ehm, het is deel 131 gok ik.....

net lekker 40 minuten aan het zwemmen geweest... mijn 12-badenkaart was verlopen, en ik had geen geld bij me, dus toen was de badjuffrouw lief, en mocht ik er gratis in!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44764718
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:39 schreef teigan het volgende:
Ehm, het is deel 131 gok ik.....

net lekker 40 minuten aan het zwemmen geweest... mijn 12-badenkaart was verlopen, en ik had geen geld bij me, dus toen was de badjuffrouw lief, en mocht ik er gratis in!
God ja, ik ben de 1 ervoor vergeten, wat dom van mij.
Bedankt voor het opmerken.
  woensdag 27 december 2006 @ 11:58:52 #6
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_44765055
quote:
Een moeder, het is niet de moeder van mijn vriend, zijn ouders zijn gescheiden.
Laat ook maar, je begrijpt 't blijkbaar niet.
De stiefmoeder van mijn vriend, doet alsof zij diegene is die zielig is, omdat zij zijn vader 'verzorgt'.
Mijn vriend en zijn vader hebben 'z'n sterke band, dat niemand hier tussen kan komen.
Onze kerst is dan gewoon klote geweest omdat schoonvader echt niet lekker in zijn vel zat. Vandaag gaat hij dan ook naar de huisarts. Wij zijn met z'n allen zeer bang dat de kanker toch sneller gaat dan verwacht. Maar de longarts heeft vorige week nog gezegt dat alles goed was. Misschien is het niets, laten we dat hopen.

Maar het gaat dus om het feit dat mijn vriend zowel als zijn vader, niet de hele tijd als hij maar een keer hoest, zielig gevonden wordt. Dat wil zijn vader echt niet. Hij wil voor zover het kan, normaal doorleven, en niet zielig gevonden worden. Terwijl zijn eigen vriendin dit wel doet, en dat vind mijn vriend dus heel erg voor zijn vader.
Het ging niet eens over jou sorry hoor....
pi_44765197
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:58 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Het ging niet eens over jou sorry hoor....
Dan heb ik jouw post verkeerd begrepen. Mijn excuus hiervoor. (dit overkomt mij wel vaker)
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 december 2006 @ 12:12:12 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44765346
Haai Dames, hebben we de kerst overleefd? Ik heb jullie schandalig in de steek gelaten de afgelopen maand Maar ik was ook zo druk met Modveiling en Crewverkiezingen en hier thuis eigenlijk ook wel. gelukkig zit ik wel weer onder de 80 kilo, maar dat heeft niet direct een gezonde reden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44765818
Hmm, blijkbaar moet ik me maar weer eens wegen, ik ben uit het lijstje verdwenen Ik stel dat wegen wel even uit tot na de feestdagen
  woensdag 27 december 2006 @ 14:06:46 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_44766699
Je kan ook het oude gewicht nogmaals invullen omearos
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 27 december 2006 @ 14:14:44 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_44766893
www.gratisnaardedierentuin.nl voor mensen die gratis naar de dierentuin willen op 1 januari
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44767901
1 januari, dan moet je toch uitkateren?
Wel leuk idee trouwens! Tnx voor de tip troel!
pi_44769525
het was trouwens gezellig bij ikiskoel haar werk, kort maar krachtig zullen we maar zeggen nu maar duimen dat het bedrijf me ook lief vind

oh ikiskoel, salaris is zeker conform minimumloon? (mijn vriend vroeg deze vraag meteen)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_44772004
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:18 schreef gothic-blackie het volgende:
het was trouwens gezellig bij ikiskoel haar werk, kort maar krachtig zullen we maar zeggen nu maar duimen dat het bedrijf me ook lief vind

oh ikiskoel, salaris is zeker conform minimumloon? (mijn vriend vroeg deze vraag meteen)
Minimumloon? Echt niet Het zit er wel boven hoor. Mn collega heeft je meteen voorgesteld op de functie. En nu maar hopen dat we snel wat horen.
Het was idd kort maar krachtig, haha. Ben je daarna nog even de stad in geweest of ben je meteen doorgegaan naar huis?
It is your friends who make your world!
pi_44773294
De Kerst is voorbij en het is allemaal best gezond gegaan. Nu hebben we wel een kast vol chocolade en ander snoepgoed. Waarom blijven mensen dat nou geven?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44774254
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:37 schreef Ikiskoel het volgende:

[..]

Minimumloon? Echt niet Het zit er wel boven hoor. Mn collega heeft je meteen voorgesteld op de functie. En nu maar hopen dat we snel wat horen.
Het was idd kort maar krachtig, haha. Ben je daarna nog even de stad in geweest of ben je meteen doorgegaan naar huis?
nee ben meteen weer terug richting huis gegaan, want tussen station en jullie zaten alleen eettentjes, en ik dacht alleen maar: mac is lekker, hmm dit weekeind al gezondigd, pannenkoek is lekker, nee dit weekeind al gezondigd. dus ik ben snel de trein in gesprongen, nadat ik bij de ako in het station was geweest.

maar zou je me dan ongeveer een schatting kunnen geven van het uurloon? mag ook via pm of mail, want je zal het vast niet nu bij je hebben.
pi_44778582
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:35 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

nee ben meteen weer terug richting huis gegaan, want tussen station en jullie zaten alleen eettentjes, en ik dacht alleen maar: mac is lekker, hmm dit weekeind al gezondigd, pannenkoek is lekker, nee dit weekeind al gezondigd. dus ik ben snel de trein in gesprongen, nadat ik bij de ako in het station was geweest.

maar zou je me dan ongeveer een schatting kunnen geven van het uurloon? mag ook via pm of mail, want je zal het vast niet nu bij je hebben.
Haha, ja ik heb echt de verkeerde werkplek gekozen. We zitten echt naast de LEKKERSTE broodjeszaak van Leiden. Maar vandaag heb ik braaf, nadat jij weg was, gezonde boodschappen gedaan bij de supermarkt bij het station.

Ik zal je morgen de salarisindicatie mailen, ik weet het namelijk idd niet uit mn hoofd
pi_44779047
De kerst zit er in elk geval weer op en die heeft geen gezonde uitwerking gehad op mijn darmen (voel ze al twee dagen en ja... race). Maar goed, oud en nieuw wordt redelijk met alleen appelflappen, dus van bladerdeeg, en een lichte maaltijd. Daarna op vakantie... Ik hoop dat het goed gaat!

Jullie ook nog succes.
pi_44780954
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:26 schreef Ikiskoel het volgende:

[..]

Haha, ja ik heb echt de verkeerde werkplek gekozen. We zitten echt naast de LEKKERSTE broodjeszaak van Leiden. Maar vandaag heb ik braaf, nadat jij weg was, gezonde boodschappen gedaan bij de supermarkt bij het station.

Ik zal je morgen de salarisindicatie mailen, ik weet het namelijk idd niet uit mn hoofd
en broodjeszaak kan nog gezond zijn hoor. maar natuurlijk meestal niet maar als je dat had gezegt was ik er even naar binnen gestapt waarschijnlijk, want ik had wel honger.

en thanks alvast voor de e-mail
pi_44786562
Hoi, ben er ook weer.
Zit weer op m'n werk en heb dus weer tijd om te Fokken.

Kerst was gezellig, wel een beetje veel gegeten. Darmen reageren ook bij mij een tikje spastisch op de feestdagen. Maar dat trekt de komende dagen wel weer weg, denk ik.
Was trouwens voor de kerst eindelijk weer lichter dan hier in 't lijstje, maar ik wacht even met aanpassen tot na de feestdagen. Ik zal er nu wel weer even boven zitten (ben meestal wat zwaarder als ik last van m'n buik heb).

Mijn goede voornemens voor het komende jaar heb ik ook al weer bedacht (zijn ieder jaar het zelfde ):
- in eerste instantie eens onder de 90kg komen
- tweede streven is onder de 85kg komen... daarna zie ik wel weer.
- trouwen (jep, ook die staat er al jaaaren op )
- beetje beter voor mezelf zorgen, zowel innerlijk als uiterlijk.
- zorgen dat ik ander werk krijg, óf binnen 't bedrijf waar ik zit, óf er buiten.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_44787038
Wat goed Levitation! Zowel van je gewicht dat onder het gewicht van je lijstje zit, als als je voornemens!

Ik heb altijd het nadeel dat ik vrij makkelijk aankom, maar dat heeft ook als voordeel dat ik vrij snel afval. Ik ben weer netjes begonnen op 10 december en weeg nu 4,6 kilo minder dan toen! Nu was dat trouwens ook wel mijn hoogtepunt/dieptepunt qua gewicht, dus nu zit ik weer iets minder slecht!

Maar qua ander werk, ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek. Ben benieuwd hoe het gaat!
pi_44787128
Levitation, klnkt als goede voornemens, zouden zo die van mij kunnen zijn, met wat aangepaste getalletjes..
Maareh, je had toch al een trouwdatum in je hoofd? Of ga je dat al niet meer redden?
Ik wilde begin dit jaar alleen maar onder die 85 komen, en mijn stomme K*T onderzoek afmaken geloof ik.. En dat is allebei gelukt..
Voor volgend jaar weet ik het nog niet precies.. Ja, eindelijk proberen om alle zooi uit de weg te krijgen zodat ik niet gelijk meer denk dat ik dik, stom, saai en lelijk ben..

Liejannuh, dat gaat wel snel ja, voelt zeker wel goed, zo'n vliegende start..
Succes met je sollicitatie vanmiddag
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 28 december 2006 @ 10:16:01 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_44787145
Ow, ik ben echt superidioot!

Ik ben dus echt gewoon afgevallen. Echt waar. Ik lig helemaal in een scheur.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44787223
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:16 schreef Troel het volgende:

Goed bezig!
Ik heb de afgelopen weken ook helemaal niet zo goed gegeten en toch was ik afgevallen... soms snap ik er echt geen hout van.
***Levi was here***
pi_44787298
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:14 schreef teigan het volgende:
Levitation, klnkt als goede voornemens, zouden zo die van mij kunnen zijn, met wat aangepaste getalletjes..
Maareh, je had toch al een trouwdatum in je hoofd? Of ga je dat al niet meer redden?
Ik wilde begin dit jaar alleen maar onder die 85 komen, en mijn stomme K*T onderzoek afmaken geloof ik.. En dat is allebei gelukt..
Voor volgend jaar weet ik het nog niet precies.. Ja, eindelijk proberen om alle zooi uit de weg te krijgen zodat ik niet gelijk meer denk dat ik dik, stom, saai en lelijk ben..

Liejannuh, dat gaat wel snel ja, voelt zeker wel goed, zo'n vliegende start..
Succes met je sollicitatie vanmiddag
Ik had inderdaad al een datum in mijn hoofd (half mei, net als Troel), maar ik vrees dat ik 't toch nog een beetje opschuif. De tijd vliegt en ik heb nog niets concreet geregeld... We moeten naast een datum, ook nog een locatie regelen en eigenlijk zijn we er ook nog niet helemaal over uit hoe groot we het willen vieren. Ik denk dat ik 'n klein feest wel leuk vind, alleen vind ik teveel mensen te aardig om ze niet uit te nodigen... dilemma's, dilemma's...

en ik zou graag <90kg willen wegen als ik trouw...
***Levi was here***
pi_44787334
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:16 schreef Troel het volgende:

lekker hoor, misschien had je lijf het wel even nodig, zo'n "overvloedige" kerst..

Je zit bijna op 70 kilo eraf joh, echt goed!
  donderdag 28 december 2006 @ 10:40:27 #27
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_44787341
Oe, goede voornemens. Ik denk dat ik die maar oversla, kunnen ze ook niet mislukken.

De feestdagen ben ik volgens mij zonder al teveel schade doorgekomen, al heb ik nog niet op de weegschaal gestaan. Wel de hele week niet gesport, omdat we of niet thuis waren, of de sportschool dicht was. Zo maar eens kijken of er vanavond nog een leuke les is.
pi_44788003
Goede voornemens....

Gisteravond hebben wij dus te horen gekregen, dat het niet zo goed gaat met de vader van mijn vriend. Maar wat precies kunnen ze weer niet vertellen (bij een ziekte als kanker, is dat afwachten slopend). Met z'n longen is het niet goed, terwijl vorige week alles nog perfect in orde was. En hij heeft een druk op zijn hoofd, hier gaan ze foto's van maken, maar wanneer is nog niet duidelijk. Ook is hij ontzettend verkouden, beetje grieperig.

Mijn vriend wilde zich gisteren eerst weer niet laten kennen. Toen heb ik hem gisteren ff goed in de ogen gekeken, en goed vast gehouden, en ja hoor, daar kwam alle verdriet en angst. Eindelijk. Ik wil er zo graag voor hem zijn, maar het is z'n harde... Maar goed, hier zijn goede voornemens dus niet aan de orde. We weten niet eens wat ons te wachten staat.

Verder is dit wel goed voor de lijn, krijg geen hap door m'n keel. Oh gisteren naar de huisarts geweest voor mijn keel weer, moest toen door naar het ziekenhuis om te prikken. De huisarts denkt dat ik een virus heb, iets van fyfer ofzo. Als dit echt zo is, moet nog een week wachten op de uitslag, dan zal dat een hoop verklaren.
Maar goed, genoeg gezeur van mij nu....
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 11:39:11 #29
43556 miss_dynastie
pi_44788275
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:05 schreef Liejannuh het volgende:
Maar qua ander werk, ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek. Ben benieuwd hoe het gaat!
Oe, spannend!!
pi_44788303
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:05 schreef Liejannuh het volgende:
Wat goed Levitation! Zowel van je gewicht dat onder het gewicht van je lijstje zit, als als je voornemens!

Ik heb altijd het nadeel dat ik vrij makkelijk aankom, maar dat heeft ook als voordeel dat ik vrij snel afval. Ik ben weer netjes begonnen op 10 december en weeg nu 4,6 kilo minder dan toen! Nu was dat trouwens ook wel mijn hoogtepunt/dieptepunt qua gewicht, dus nu zit ik weer iets minder slecht!

Succes
pi_44789199
Ik meld me ook weer.
Ben de afgelopen 4 maanden prima op gewicht gebleven.
Nu wil ik de laatste stap zetten. Ik wil graag 70kg wegen.
pi_44797363
zo, ik heb net nog wat laatste kerstkaarten verstuurt
sommige mensn krijg je dan de dag voor kerst nog wat van, of weet je het adres niet, en nu ik die nog heb, tja, dan stuur ik toch nog maar een kaartje, het is toch wel zo leuk...
pi_44798746
Waren er hier nog liefhebbers van de winterefteling? Ik kwam net met opruimen 4 knorr-zegels tegen
pi_44798908
Hier zijn jullie Ik vroeg me al af waarom er door niemand gepost werd maar het topic was al lang vol.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44799256
oeps gevonden
volgende keer beter verstoppen
pi_44802535
Ze wilden me niet de verantwoording geven over 14 miljoen euro budget. Heel typisch, want ik heb ook helemaal geen ervaring in budgetering enzo.
Wel een leuk gesprek en een goede oefening voor mezelf!
  donderdag 28 december 2006 @ 20:32:34 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_44804712
Tss niet?

14 miljoen euro is niets

Jammer hoor, maar volgende keer beter!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44807189
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:33 schreef Liejannuh het volgende:
Ze wilden me niet de verantwoording geven over 14 miljoen euro budget. Heel typisch, want ik heb ook helemaal geen ervaring in budgetering enzo.
Wel een leuk gesprek en een goede oefening voor mezelf!
Even om mn (bedrijfstechnische) nieuwsgierigheid te voeden.... : Naar wat voor baan ben je op zoek?
pi_44808919
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:43 schreef Ikiskoel het volgende:

[..]

Even om mn (bedrijfstechnische) nieuwsgierigheid te voeden.... : Naar wat voor baan ben je op zoek?
ikiskoel na mij maar gewoon klanten gaan werven via fok!?
pi_44809532
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:43 schreef Ikiskoel het volgende:

[..]

Daar stuur ik je wel even een PM over.
pi_44816241

Weet je wat ik net op de Oprah site zag in een filmpje over gewichtsverlies? Als je als man 35 pond afvalt neemt de lengte van je penis toe met 1 inch
Kijk, dàt vertellen ze nooit bij de weight watchers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 december 2006 @ 02:39:08 #42
79550 Ymke
your ghost
pi_44816264
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:37 schreef Isabeau het volgende:

Weet je wat ik net op de Oprah site zag in een filmpje over gewichtsverlies? Als je als man 35 pond afvalt neemt de lengte van je penis toe met 1 inch
Kijk, dàt vertellen ze nooit bij de weight watchers.
whehehehe . je ziet hem gewoon beter zonder al dat vet dat er overheen hangt
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_44816270
Ben jij ook nog wakker Hoi! Ik zit hier een snoeppot leeg te eten. Help!
  vrijdag 29 december 2006 @ 02:41:50 #44
79550 Ymke
your ghost
pi_44816298
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:39 schreef Isabeau het volgende:
Ben jij ook nog wakker Hoi! Ik zit hier een snoeppot leeg te eten. Help!
Ik ben wakker , ik heb nachtdienst . Bij staat er een bus pringles te lonken.

Het lijnen gaat sowieso niet , daarom ben ik er niet zoveel .
  vrijdag 29 december 2006 @ 02:43:07 #45
79550 Ymke
your ghost
pi_44816319
Je bent trouwens mijn naamgenootje

Hier neem wat koffie , dat schijnt de trek te stillen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 december 2006 @ 02:43:36 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44816323
Hoi... hoe desastreus is wijn... veel wijn?
  vrijdag 29 december 2006 @ 02:44:33 #47
79550 Ymke
your ghost
pi_44816334
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:43 schreef Sjeen het volgende:
Hoi... hoe desastreus is wijn... veel wijn?
Niet
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 december 2006 @ 02:45:03 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44816340
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:44 schreef Ymke het volgende:

[..]

Niet
Goed zo *hips*
  vrijdag 29 december 2006 @ 02:46:14 #49
79550 Ymke
your ghost
pi_44816352
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Goed zo *hips*
Was het lekker?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 december 2006 @ 02:46:16 #50
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44816353
Seg... welterusten... ik ga mijn roes uitslapen

Heel lekker
pi_44816363
Wat leuk, meer Saskia's

Slaap lekker, Sjeen. Succes met de kater

En ik denk dat ik die pot snoep maar weg ga zetten.
  vrijdag 29 december 2006 @ 02:47:22 #52
79550 Ymke
your ghost
pi_44816367
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:46 schreef Sjeen het volgende:
Seg... welterusten... ik ga mijn roes uitslapen

Heel lekker
Dat vind ik nou altijd zo zonde he? Ben je aangeschoten en dan gaan slapen

Ik ga pillen uitzetten . pokkewerk
pi_44817629
Goede morgen dan.
Al ben ik niet de eerste deze morgen... Er waren vanacht wat nachtdieren bezig hier in dit topic

Vandaag spannende dag, meer info over schoonvader vanmiddag ergens. Ga nu maar eens ontbijten, ookal heb ik totaal geen honger.

Oehh, morgen ga ik met mijn moeder oliebollen bakken :D
pi_44819972
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:47 schreef Isabeau het volgende:
Wat leuk, meer Saskia's
hier nog eentje
pi_44822037
Slecht nieuw. Geen gelukkig nieuwjaar voor ons.

Schoonpapa heeft uitzaaiingen naar zijn hoofd. In januari wordt hij hiervoor behandelt doormiddel van bestraling in Tilburg. Een nieuwe methode. We hopen op het beste, en dat we hem ondanks alles nog een poosje bij ons mogen hebben.

Het leek zo goed te gaan, in zijn longen en lymfen was kleiner geworden na z'n chemo en bestraling. En nu wordt alle hoop weer ff de grond in gedrukt

Maar het is een sterke man, die ervoor vecht, dat moeten we nu voor ogen houden.
Maar het is moeilijk. Ik moet me groot houden voor mijn vriend, ik moet er voor hem zijn, maar het grijpt zo hard aan dit allemaal. Weet niet tot hoever we dit allemaal verwerken kunnen. Gelukkig zijn onze vrienden en familie er om ons te steunen, het zijn werkelijk waar allemaal schatten. Maar toch lijkt het wel of het allemaal niet helpt.

Mijn schoonvader is vandaag al 2x hier geweest op zijn electrische fiets, hij mag geen auto rijden nu.
Eerste keer om het ff te vertellen, 2de keer om zijn handschoenen op te halen. Maar die lagen hier niet. Hij wist ook niet meer waar hij nu wel geweest was. Praten lukt hem ook niet altijd, soms komt hij niet uit z'n woorden, heel naar gezicht. En ontzettend vergeetachtig.

We moeten sterk blijven, meer kunnen we niet doen.
pi_44824875
sterkte ymme
pi_44825273
sterte ymme, zal aan je denken, en aan je schoonvader, vriend en andere familieleden.
pi_44826038
Dank jullie wel.

Het doet me goed, om het hier van me af te kunnen schrijven.
Jullie reacties raken mij dan ook zeer diep. (gek eigenlijk, hebben jullie nog nooit in levende lijven gezien)

Dank allemaal
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:46:06 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_44826148
Sterkte Ymme....
Ik heb vrijdag voor kerst te horen gekregen dat wij in een soortgelijke situatie zitten
Ik ga duimen en hopen op een goede afloop...
disclaimer
pi_44826565
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:46 schreef Stormqueen het volgende:
Sterkte Ymme....
Ik heb vrijdag voor kerst te horen gekregen dat wij in een soortgelijke situatie zitten
Ik ga duimen en hopen op een goede afloop...
Altijd blijven hopen
pi_44826646
Heel veel sterkte Ymme en Stormqueen..
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_44827755
stormqueen ook voor jou heel veel sterkte, ik denk aan jullie allebei, en niet alleen aan jullie maar aan iedereen die in eenzelfde situatie zit op dit moment (waaronder ook mijn vriendje en schoonmamma)
pi_44828951
Veel sterkte ymme en Stormqueen.

Wij zouden een weekendje met de schoonfamilie weggaan, maar dat gaat niet door. Ook kanker, van een tante. Rotziekte.

Gisteren wilde ik gezond doen en stond ik te twijfelen tussen ananas en meloen. Ananas gekozen omdat J. dat het lekkerste vindt. Past onze supersonische ananassnijder er niet in. Nu heb ik wel veel energie verbrand met het in stukken hakken van de ananas.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:18:11 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_44829039
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:15 schreef YPPY het volgende:
Veel sterkte ymme en Stormqueen.

Wij zouden een weekendje met de schoonfamilie weggaan, maar dat gaat niet door. Ook kanker, van een tante. Rotziekte.

Gisteren wilde ik gezond doen en stond ik te twijfelen tussen ananas en meloen. Ananas gekozen omdat J. dat het lekkerste vindt. Past onze supersonische ananassnijder er niet in. Nu heb ik wel veel energie verbrand met het in stukken hakken van de ananas.
Dank jullie wel en ook sterkte aan iedereen!

Ananassen. Ik vind ze superlekker, maar dat gehak weerhoudt me er echt van om die dingen te kopen Daar moet je echt energie in steken zeg maar
Maar het resultaat is wel
disclaimer
pi_44829398
Je hebt ananasronddraaiers. Echt superhandig. Alleen moet de ananas wel groot genoeg zijn.
*OUD heilige*
pi_44830077
Wij eten zo kip met gebakken aardappels en sla
pi_44832133
ymme en stormqueen sterkte..

ik ben vandaag met vriendje een dagje naar Duitsland geweest, lekker shoppen..
Nog twee nieuwe truitjes gekocht, en nog wat lekkere, zeer ongezonde dingen....
Nu zo even eten maken,en de rest van de dag niets meer doen
pi_44833145
stormqueen, jij ook veel sterkte
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:38:08 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_44833434
Dit is een erg verdrietig bankje, sterkte meiden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:38:19 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_44833443
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:50 schreef ymme het volgende:
Wij eten zo kip met gebakken aardappels en sla
Wij ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:42:09 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_44833537
wij gaan de spare rib express bellen
ik heb besloten dat ik 8 januari ga doorzetten. 20 kilo in 26 weken heb ik gesteld, gelukkig heeft vriendlief ook een kilo of 15 teveel dus kunnen we elkaar supporten
disclaimer
pi_44833922
Wij hadden lekker macaroni met heel veel groente. Het gehakt was in de supermarkt vrijwel op en ik vroeg een medewerker om gehakt. Hij kon een klein bakje rundergehakt van 230 gram of zo vinden, zegt hij 'maar dat is nooit genoeg voor de macaronii' Natuurlijk wel

Ymme, wat verschrikkelijk voor je schoonvader dat zijn hoop de grond in is geboord. Heel erg veel sterkte en maak er een grandioos oud & nieuw van. Helaas waarschijnlijk dan zijn laatste *knuffel*
Stormqueen ook heel veel sterkte. Kut om dat soort nieuws zo vlak voor kerst te horen. Is natuurlijk altijd een verkeerd moment, maar het lijkt net of erge dingen rond kerst nog erger zijn. Vaag eigenlijk.
pi_44834658
wij hebben net burito's gegeten.. niet heel veel extra groente erbij dit keer, maar het was wel lekker...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 december 2006 @ 20:11:28 #74
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44836370
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:47 schreef Ymke het volgende:

[..]

Dat vind ik nou altijd zo zonde he? Ben je aangeschoten en dan gaan slapen

Ik ga pillen uitzetten . pokkewerk
Misschien maakt het iets goed dat ik eigenlijk al vanaf 13.00 uur aan de wijn was Geloof me... ik heb echt genoten van mijn aangeschoten zijn
pi_44838828
quote:
Strijken en dweilen helpt tegen borstkanker

Gepubliceerd: vrijdag 29 december 2006 @ 11:23

Vrouwen die de kans om borstkanker te krijgen willen verkleinen, zouden vaker de stofzuiger ter hand moeten nemen. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat huishoudelijke taken het risico op borstkanker aanmerkelijk verkleinen, meldde de Britse krant The Times vrijdag.

Vrouwen die in de vruchtbare leeftijd zijn, hebben 30 procent minder kans op de ziekte als ze vijf keer per week 30 tot 45 minuten schrobben en poetsen. Vrouwen die de overgang achter de rug hebben, zouden het risico met 20 procent zien afnemen.

De onderzoekers voor het Britse kankerinstituut bestudeerden de gegevens van meer dan 200.000 vrouwen uit negen Europese landen. In de ruim zes jaar dat de vrouwen werden gevolgd, kregen bijna 3500 van hen borstkanker.

De onderzoekers wijzen erop dat alle vormen van beweging die niet met het werk te maken hebben, tegen de kankersoort helpt. Huishoudelijk werk zou echter het meeste effect hebben.
Zal dit een onderzoek van een vakgroep vol mannen zijn geweest?
pi_44839086
Ok! Ik ga morgen wel stofzuigen!
Helpt appeltaart bakken ook tegen borstkanker? Of hebben ze dat niet onderzocht?
pi_44839127
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:22 schreef Liejannuh het volgende:
Ok! Ik ga morgen wel stofzuigen!
Helpt appeltaart bakken ook tegen borstkanker? Of hebben ze dat niet onderzocht?
Ik vind appeltaart bakken horen bij het concept van 'de goede huisvrouw', dus wat mij betreft wel
pi_44839247
Ok! dat scheelt dan alweer. *zweet van voorhoofd veegt*
Heb ik in ieder geval nog 1 eigenschap van een goede huisvrouw!
pi_44855484
Hey Dames & Heren

Ik heb me 3 dagen echt schandalig gedragen kwa eet en sportgedrag (24-25-26dec). Dat heeft mij uiteindelijk 2.7 kg gekost maar ja het zij zo, ik mocht een weekje thuis gaan logeren tijdens mijn vakantie, zodat we nog eens samen konden zijn met heel de familie.

Voor de rest houden we vol
  Licht Ontvlambaar zaterdag 30 december 2006 @ 14:07:09 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44855597
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind appeltaart bakken horen bij het concept van 'de goede huisvrouw', dus wat mij betreft wel

pi_44855736
Ik heb zojuist een Tarte Tartin uit de oven gehaald en er staat ook nog een gewone appeltaart in.
pi_44857062
Kan iemand me even wat uitleggen. Hoe komt het dat ik 's avonds minder weeg dan 's ochtends. Oftwel hoe kan ik tijdens slapen aankomen? (We praten over een halve kilo...)

Ik ren iedere dag ongeveer 25 minuten, is dit de vet->spier omzetting? Of is dat iets te rooskleurig?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_44857649
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:59 schreef Skinkie het volgende:
Kan iemand me even wat uitleggen. Hoe komt het dat ik 's avonds minder weeg dan 's ochtends. Oftwel hoe kan ik tijdens slapen aankomen? (We praten over een halve kilo...)

Ik ren iedere dag ongeveer 25 minuten, is dit de vet->spier omzetting? Of is dat iets te rooskleurig?
vocht?
pi_44859578
Wet van behoud van energie zegt toch dat ik niet zwaarder kan worden van iets wat ik niet binnenkrijg?
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_44860258
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:17 schreef Skinkie het volgende:
Wet van behoud van energie zegt toch dat ik niet zwaarder kan worden van iets wat ik niet binnenkrijg?
Je slaapt in een stoombadkamer en ademt de hele nacht vocht in waardoor dit vocht zich opslaat in je lichaam?

Of je weegschaal is verrot.
pi_44861025
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je slaapt in een stoombadkamer en ademt de hele nacht vocht in waardoor dit vocht zich opslaat in je lichaam?

Of je weegschaal is verrot.
Beide niet dat ik weet...
pi_44869886
voor als ik het morgen vergeet: alvast iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar, moge de kilo's eraf vliegen!
pi_44870848
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:59 schreef Skinkie het volgende:
Beide niet dat ik weet...
Dan houdt je lichaam zich niet aan natuurkundewetten
pi_44871623
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan houdt je lichaam zich niet aan natuurkundewetten
Alleen maar positief... wellicht kan ik dan ook nog leren vliegen
pi_44871906
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:07 schreef Skinkie het volgende:
Alleen maar positief... wellicht kan ik dan ook nog leren vliegen
èn veel meer en sneller afvallen dan fysiek mogelijk is
pi_44876561
nog een dagje en dan begin ik echt weer met lijnen......
sowieso stoppen met drinken lijkt me slim heb nu 11 dagen achter elkaar wel elke dag iets van alcohol op
pi_44876611
Ik vind beginnen met lijnen op 1 januari altijd zo'n stom idee. Heb je nog allemaal restjes in huis en oliebollen die niet opgingen en die moet je dan weggooien of zo...En toch neem ik het me elk jaar ook weer voor
pi_44876739
restjes zullen we niet hebben en oliebollen vind ik niet lekker dus dat probleem heb ik niet
maar heb ook niet echt zin om nog iets te eten de komende weken echt de afgelopen dagen veelste veel gegeten
pi_44882983
ik begin vandaag al weer...
vanmorgen alvast gewogen omdat we vanmiddag naar mijn ouders gaan... En het resultaat was bagger, 2,1 kilo erbij in een maand... Ik ga er dus maar weer tegenaan, enprobeer er eerst weer flink wat structuur in te brengen..
pi_44883792
Ik heb antibiotica gekregen van mijn huisarts voor een ontstoken teennagel (zag er heel eng uit), maar nu kan ik weer eens niet tegen de antibiotica. Ik had al gezegd dat ik geen amoxicilline wilde, geeft ze me flucloxacilline en dat komt gewoon uit dezelfde penicillinegroep. Je had op je vingers kunnen natellen dat dat ook mis gaat, maar ik wilde niet wijsneuzerig overkomen en vragen of ik een ander antibioticum mag. Maar goed, nu heb ik overal uitslag (rode jeukende vlekjes op armen, rug, borst en bovenbenen), heb ik diarree, ben ik misselijk, heb ik spierpijnen (vooral nek, alsof er iemand met teugels aantrekt) en was ik vanmorgen ineens heel erg duizelig (labyrintitis achtig ).

Middel erger dan de kwaal? ....nee, want ik wil van die pijnlijke teen af en het helpt wel Maar ik bel dinsdag wel op voor een ander middel.
pi_44883825
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb antibiotica gekregen van mijn huisarts voor een ontstoken teennagel (zag er heel eng uit), maar nu kan ik weer eens niet tegen de antibiotica. Ik had al gezegd dat ik geen amoxicilline wilde, geeft ze me flucloxacilline en dat komt gewoon uit dezelfde penicillinegroep. Je had op je vingers kunnen natellen dat dat ook mis gaat, maar ik wilde niet wijsneuzerig overkomen en vragen of ik een ander antibioticum mag. Maar goed, nu heb ik overal uitslag (rode jeukende vlekjes op armen, rug, borst en bovenbenen), heb ik diarree, ben ik misselijk, heb ik spierpijnen (vooral nek, alsof er iemand met teugels aantrekt) en was ik vanmorgen ineens heel erg duizelig (labyrintitis achtig ).

Middel erger dan de kwaal? ....nee, want ik wil van die pijnlijke teen af en het helpt wel Maar ik bel dinsdag wel op voor een ander middel.
wacht nou niet tot dinsdag, bel meteen ff naar een huisartsenpost. want een kuurtje hebben waar je niet tegen kunt is niet goed voor je hoor. ik heb speciaal zo'n lijstje bij me waar mijn allergische punten bij staan, want sommige kunnen volgens mij dodelijk zijn.

edit: enne sodabadjes voor je teen. bij mijn vorige ontsteking geen kuurtje gedaan, maar 3 maal daags een sodabadje gehad. hielp perfect.
pi_44884000
Sodabadjes doe ik niet en ik heb geen zin om uit te leggen waarom niet. (lees: ik heb het ooit uitgeplozen en daarna besloten dat het geen goed idee was, maar ik weet niet meer waarom niet )

En er is al een huisarts komen kijken toen ik op mijn werk zat (huisartsenpost zit in ziekenhuis). Zijn conclusie: direct met deze antibiotica stoppen en dinsdag naar je eigen huisarts. Na even nadenken heb ik besloten dat ik van mijn ontstoken teen af wil. (artsen zijn erg slechte patiënten) En dood gaan aan antibiotica is zo zeldzaam. Ik krijg nog eerder een longembolie van mijn pil. Alhoewel ik gisteren voor het slapen gaan mijn vriend wel de verschijnselen van shock en de werking van 112 heb uitgelegd
pi_44884544
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:22 schreef Isabeau het volgende:
Sodabadjes doe ik niet en ik heb geen zin om uit te leggen waarom niet. (lees: ik heb het ooit uitgeplozen en daarna besloten dat het geen goed idee was, maar ik weet niet meer waarom niet )

En er is al een huisarts komen kijken toen ik op mijn werk zat (huisartsenpost zit in ziekenhuis). Zijn conclusie: direct met deze antibiotica stoppen en dinsdag naar je eigen huisarts. Na even nadenken heb ik besloten dat ik van mijn ontstoken teen af wil. (artsen zijn erg slechte patiënten) En dood gaan aan antibiotica is zo zeldzaam. Ik krijg nog eerder een longembolie van mijn pil. Alhoewel ik gisteren voor het slapen gaan mijn vriend wel de verschijnselen van shock en de werking van 112 heb uitgelegd
eigenwijs stuk vreten ben jij zeg..... Maar iig sterkte met je teen dan....
pi_44885412
quote:

Wat ben jij eigenwijs! Doe je een beetje voorzichtig met jezelf?

Ik ga vanavond oud-en-nieuw vieren bij familie van mijn vriend. En we wilden iets lekkers meenemen voor de avond, dus hebben we gisteren ongeveer 6kg mandarijnen gehaald. Lekker alternatief voor oliebollen!
***Levi was here***
pi_44886260
quote:

* gothic-blackie sneakt de kamer/badkamer/slaapkamer van isabeau in en jat alle kuurtjes. afblijven jij, als een arts zegt stoppen dermee, moet een arts in opleiding niet eigenwijs zeggen: neuh da doe ik niet hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')