Ja die geaderde gemarmerde vetaders, daar let ik wel op, dat koop ik juistquote:Op maandag 22 januari 2007 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
het gaat erom dat het vlees gemarmerd is, er veel dunne vetaders door het vlees lopen, ipv een dikke vetrand er aan vast, dat vet smelt weg tijdens het stoven en kan je gewoon van de stoof afscheppen. Het vet zorgt er echter voor dat de smaak beter wordt, en het vlees mals en sappig blijft.
How come geen tijd, je kan het savonds opzetten en de hele avond laten pruttelen en de volgende dag eten.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:09 schreef Koningin het volgende:
Ik vind het zo jammer dat ik nooit echt tijd heb om zo'n stoofpotje te maken.....ziet er allemaal zo lekker uit.
Oh ja, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
How come geen tijd, je kan het savonds opzetten en de hele avond laten pruttelen en de volgende dag eten.
Gewoon weer even het vuurtje eronder opstoken. Hartstikke simpelquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:30 schreef Koningin het volgende:
[..]
Oh ja, zo had ik het nog niet bekeken.
Dan gewoon opwarmen op het vuur? Of liever in de magnetron?
Een limburgs recept, meestal gemaakt met paardenvlees of runderpoulet...quote:Op zondag 11 februari 2007 17:50 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Gewoon weer even het vuurtje eronder opstoken. Hartstikke simpel
@ Sjeen, zuurvlees, wat is dat toch?
Dat vlees is dan ook echt zuur? (Ja dat moet haast wel).quote:Op zondag 11 februari 2007 17:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een limburgs recept, meestal gemaakt met paardenvlees of runderpoulet...
Onze versie:
Een halve kilo runderpoulet, een gepelde door midden gesneden ui, wat laurierbladen, kruidnagels, peper en zout een nacht in azijn laten staan. Het vlees laten uitlekken en aanbraden, als het goed bruin is, uit de ketel nemen. Een nieuwe ui snipperen en fruiten, vlees weer terug erbij, nieuwe kruidnagels en laurier erbij, wat azijn erbij en laten pruttelen. Af en toe omroeren en eventueel nog azijn bijvoegen. Al het vlees lekker gaar is, wat stroop toevoegen en wat peperkoek om de saus te binden...
Lekker met gekookte aardappels of frietjes en rode kool met appeltjes...
Zoetzuur eigenlijk... kun je zelf bepalen, beetje meer stroop of wat bruine suiker erbij of juist meer azijn... Sommigen doen ook pure chocolade erdoor...quote:Op zondag 11 februari 2007 18:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat vlees is dan ook echt zuur? (Ja dat moet haast wel).
Appelstroop, suikerstroop noemen ze hier siroop...quote:Op maandag 12 februari 2007 19:38 schreef Martijn_77 het volgende:
@Sjeen, wat voor stroop doe je daar door? Suiker of appelstroop?
Siroop? De suikerstroop die ik bedoel is zelf nog stropiger dan appelstroopquote:Op maandag 12 februari 2007 20:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Appelstroop, suikerstroop noemen ze hier siroop...
Ow... ik ken alleen van dat schenkstroopspul voor op pannekoeken. In potjes en blikjes hebben we alleen appelstroop en perenstroop.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Siroop? De suikerstroop die ik bedoel is zelf nog stropiger dan appelstroop![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |