abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44785697
Somalische islamisten willen het christendom vernietigen

bron, notabene een islamitische pagina
http://islamfirst-muqatil(...)somalia-2-crush.html
  donderdag 28 december 2006 @ 05:23:28 #277
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_44785896
quote:
Op donderdag 28 december 2006 03:37 schreef soepkip666 het volgende:

Dat is inderdaad wat er gebeurd zodra moslims de overhand krijgen. Zolang ze niet sterk genoeg zjin spreken ze woorden van vrede. Hebben ze de overhand tonen ze geen genade. Kijk naar Dafur bijvoorbeeld daar zijn ze aan het winnen dus willen ze geen inmenging. Maar hier waar ze een pak op hun lazer krijgen willen ze dat de wereld de inmening veroordeeld.

Opzich heb ik weinig tegen gematigde aanhangers van de Islam, maar het type dat extreem is vind ik een stuk erger. Het valt me gewoon wel op (werkt overigens 2 kanten op ik ben ook bevooroordeeld) dat moslims altijd voor moslims kiezen. Zo krjigen we natuurlijk nooit vrede, dus moet je de sterkste blijven.
mai pen rai
pi_44785899
quote:
Op donderdag 28 december 2006 05:23 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat er gebeurd zodra moslims de overhand krijgen. Zolang ze niet sterk genoeg zjin spreken ze woorden van vrede. Hebben ze de overhand tonen ze geen genade. Kijk naar Dafur bijvoorbeeld daar zijn ze aan het winnen dus willen ze geen inmenging. Maar hier waar ze een pak op hun lazer krijgen willen ze dat de wereld de inmening veroordeeld.

Opzich heb ik weinig tegen gematigde aanhangers van de Islam, maar het type dat extreem is vind ik een stuk erger. Het valt me gewoon wel op (werkt overigens 2 kanten op ik ben ook bevooroordeeld) dat moslims altijd voor moslims kiezen. Zo krjigen we natuurlijk nooit vrede, dus moet je de sterkste blijven.
Helemaal mee eens.
mijn standbeeld op wikipedia... (weg)
mijn sites: Glasvezel Nijmegen & Dutch Tennis Nieuws
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 07:16:26 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44786033
behalve dat de slachtoffers in Darfur gewoon moslims zijn, dus feitenlijk klopt er niet zo heel erg veel van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 28 december 2006 @ 07:50:37 #280
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_44786119
Ik meen toch echt gelezen te hebben dat de arabieren zich superieure moslims voelden over de meer donker gekleurde mensen daar. Daarom zijn die zuiveringen er. Je kan dit niet geheel loszien van religie.
mai pen rai
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 08:10:14 #281
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_44786160
Je moet niet vergeten dat die warlords het land 15 jaar lang geterroriseerd hebben. Dat die steun kregen en krijgen van Ethiopië omdat die gebaat is bij anarchie in Somalië. Dat na twee mislukte VN missies (met veel te weinig inzet) de bevolking gewoon aan haar lot is overgelaten aan de warlords en hun milities.

Dus logisch dat als er een beweging is die weer iets van rust, orde, recht en veiligheid hersteld men daar naar kijkt voor hoop. Onder de Islamitische Rechtbanken zijn de eerste scholen weer opengegaan en ze hebben zelfs enkele ziekenhuizen van de grond gekregen. Dat is ongekend in Somalië.

Lekker makkelijk roepen "Radicale Islam moet bestreden worden!" als je hier veilig en van alle gemakken voorzien bent.

Als je vijftien jaar in de ellende leeft is elke verlichting welkom. Ook al is het in de vorm van sharia. Op een Marshall-plan hoeven ze iig niet te wachten.
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 08:13:10 #282
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_44786181
quote:
Op donderdag 28 december 2006 03:37 schreef soepkip666 het volgende:

Ja wat een of ander figuur vanuit godmagwetenwaar (staat geen eens een profiel ingevuld) op zijn eigen blog schrijft is natuurlijk de universele waarheid.
pi_44788321
quote:
Op donderdag 28 december 2006 07:50 schreef niet_links het volgende:
Ik meen toch echt gelezen te hebben dat de arabieren zich superieure moslims voelden over de meer donker gekleurde mensen daar. Daarom zijn die zuiveringen er. Je kan dit niet geheel loszien van religie.
Ja, alleen zijn zowel daders als slachtoffers islamitisch.
quote:
Opzich heb ik weinig tegen gematigde aanhangers van de Islam, maar het type dat extreem is vind ik een stuk erger.
Jôh.
pi_44788392

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 28-12-2006 13:35:58 (ALLES!) ]
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 13:38:35 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44791285
somalie ... hierna ga ik notes zetten
  donderdag 28 december 2006 @ 15:39:21 #286
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_44795442
Islamisten geven Somalische hoofdstad op

(Novum/AP) - Clanmilities hebben donderdag bezit genomen van Mogadishu, nadat moslimstrijders de Somalische hoofdstad hadden opgegeven. Somalische regeringseenheden en Ethiopische troepen waren Mogadishu donderdag langs twee fronten tot op dertig kilometer genaderd. Met de inname van Balad ten noorden en Afgoye ten westen van de stad werd de aan zee liggende hoofdstad afgesneden. De regeringstroepen namen ook het vliegveld van Baledogle in.

Sjeik Sharif Sheik Ahmed van de Raad van Islamitische Rechtbanken zei in een interview met het televisiestation Al-Jazeera dat hij zijn troepen had opgedragen de stad te verlaten, om bloedvergieten te voorkomen. Inwoners van Zuid-Mogadishu meldden dat zij islamitische strijders in konvooi zagen wegrijden over de enige weg die nog open lag, die langs de kust naar Kismayo in het zuiden.

"Wij willen onze vijanden en hun vazallen het hoofd bieden, maar niet in de buurt van burgers", zei Abdirahman Janaqow, een van de leiders van de islamitische beweging. Yusuf Ibrahim, een moslimstrijder die de strijd donderdag opgaf, zei dat alleen een harde kern van ongeveer drieduizend strijders het wilde opnemen tegen de regeringstroepen en hun Ethiopische helpers.

Inwoners van Kismayo meldden de aankomst van ruim twintig voertuigen met moslimstrijders, onder wie een flink aantal buitenlanders. Leiders van de islamitische beweging hadden buitenlandse moslims opgeroepen zich aan te sluiten bij een jihad of 'heilige oorlog' tegen de overwegend christelijke Ethiopiërs. Clanleiders deden een beroep op de gouverneur van Kismayo om zich over te geven aan de regeringstroepen, maar volgens familieleden heeft hij de oproep naast zich neergelegd.

President Abdullahi Yusuf zei dat de regeringstroepen geen bedreiging vormen voor Mogadishu en dat de regering de problemen in het land door middel van dialoog en op vreedzame wijze wil oplossen. In Mogadishu klonken schoten, terwijl honderden clanstrijders, die nog maar enkele uren eerder aan de kant van de islamisten stonden, hun baarden afschoren, zich van hun islamitische uniformen ontdeden en bezit namen van de straten. Hier en daar werden kantoren en kampen van de Islamitische Rechtbanken geplunderd, vooral in het noorden van Mogadishu, het terrein van de Abgal-clan. Een inwoner zei dat bij een schietpartij vier mensen waren gedood.

Clanleiders komen donderdag bijeen om te bespreken of zij hun steun aan de islamitische beweging intrekken en zich achter de regering zullen scharen. Volgens een commandant in de wijk Sinai hebben clanleiders jonge mannen in hun clan opgeroepen milities te vormen om hun buurten te beschermen.

Het complexe clanstelsel vormt al eeuwenlang de basis voor politiek en identiteit in Somalië. Het is tevens de oorzaak dat het land geen effectief bestuur meer heeft gekend sinds 1991, toen krijgsheren een dictator afzetten en vervolgens onderling slaags raakten. Met steun van de Verenigde Naties kwam twee jaar geleden een overgangsregering tot stand, maar door de aanhoudende rivaliteit tussen de clans slaagde deze er niet in haar gezag over het land te vestigen.

In Mogadishu betwistten sinds 1991 de clans van Abgal en Habr Gadir elkaar de heerschappij, tot zij eerder dit jaar besloten de Islamitische Rechtbanken te steunen. Mochten de clanleiders van Abgal besluiten over te gaan naar het regeringskamp, waarschijnlijk in ruil voor belangrijke regeringsposten, dan kan de rivaliteit snel opnieuw de kop opsteken. Het conflict in Somalië wekte bezorgdheid in de Verenigde Staten, vanwege de mogelijke rol van Al-Qaida in de islamistische beweging.

http://buitenland.nieuws.(...)alische_hoofdstad_op
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 15:48:21 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44795723
guess I was wrong then!!

verrassend
  donderdag 28 december 2006 @ 16:05:45 #288
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_44796325
Als je zo snel van kant wisseld ben je dan wel een moslim, of was het gewoon iets waar ze zich bij aansloten zonder overtuiging. Waarschijnlijk deden ze het alleen even voor de macht.
mai pen rai
pi_44796456
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:05 schreef niet_links het volgende:
Als je zo snel van kant wisseld ben je dan wel een moslim, of was het gewoon iets waar ze zich bij aansloten zonder overtuiging. Waarschijnlijk deden ze het alleen even voor de macht.
Tuurlijk maar dat is toch ook logisch. Je moet wat in zo'n land en dan is opportunisme vaak een slimme strategie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44800403
Recht van de sterkste daar.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_44800569
Waarom helpt Ethiopië hun oude vijand somalie nu eigenlijk?
pi_44803644
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:31 schreef Ltd. het volgende:
omdat een goede buur beter is dan een verre vriend
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 28 december 2006 @ 21:03:02 #293
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_44805760
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

hey jij zit te mekkeren over de naam
"islamitische rechtbanken" nee dat is niet mekkeren, sharia fan.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:05:06 #294
60090 Akkersloot
pi_44805831
quote:
Op woensdag 27 december 2006 21:24 schreef klez het volgende:

[..]

Nee, in gevallen waar je radicalen niet gelijk ongenadig hard aanpakt weten ze de macht te grijpen.
Spec zegt zelfs dat de islamisten zelf gevraagd hadden voor steun omdat ze anders zelf zouden radicaliseren

Ethiopie bombardeert somalische steden

[ Bericht 11% gewijzigd door Akkersloot op 28-12-2006 21:11:03 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 28 december 2006 @ 21:06:19 #295
60090 Akkersloot
pi_44805869
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:31 schreef Ltd. het volgende:
Omdat ook zij de moslimfundamentalisten vrezen. En omdat Somaliers mooi kunnen zingen en dat ze dat onder de islamisten dat niet mochten.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:08:58 #296
60090 Akkersloot
pi_44805969
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:27 schreef klez het volgende:
. En een democratie mag van mij veiligheidskleppen hebben tegen een incidentele meerderheid die deze af wil schaffen.
MOET. De minderheid moet immers haar democratische rrechten kunnen behouden !
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 21:55:13 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44807643
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:03 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

"islamitische rechtbanken" nee dat is niet mekkeren, sharia fan.
I don't get it
  donderdag 28 december 2006 @ 22:05:08 #298
60090 Akkersloot
pi_44808199
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

I don't get it
Nee natuurlijk niet politiek correct figuur dat zelfs "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" okee vindt.
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 22:07:42 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44808306
still don't get it
pi_44809167
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:07 schreef sp3c het volgende:
still don't get it
are you seriously trying to get akkersloot?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')